» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
433 / 1195
»»

telexdell ::

Kot kažejo ti grafi bodo EV poleg vseh ostalih dobrih lastnosti tudi precej omejili divjanje po cestah. Lahko boš vseskozi s konstantno hitrostjo peljal od točke A do točke B ali boš pač malce pohodil "plin" in potem malce stal na polnilni postaji, pa spet pohodil plin pa spet stal... Na cilj pa bosta oba prišla v istem času :) :)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

RedDrake ::

billy je izjavil:


Bistven podatek je tudi to, da tebe pride 85L tank dobrih 100€, Tesla pa se povsod polni brezplačno.

Citation needed.
Samo na SC-jih, pa še to samo X in S, 3 bo že malce omejen tu.
Drugje elektrika niti pod razno ni zastonj.
Domača cena je 1kWh ~ 0,11 EUR, na polnilnicah kvečjemu več.
Polna baterija te torej pride reda 8-9 EUR (pri X-u).
Če torej hočeš narediti 600km pri 200km/h na tak način boš plačal skoraj 40 EUR elektrike za X5 pa tam 120 EUR dizla.
Sliši se skoraj kot razmerje med učinkovitostjo ICE sklopa (~35%) in EV sklopa (~90%), kdo bi si mislil!

Unknown_001 ::

Vsi oozabljate, da moderne termoelektrarne majo cca 40% izkoristka. Sam tega nihče potem ne vračuna v to "kok je elektrika čista in učinkovita" . No saj je ampak od nekje jo je treba dobit.

Bencin in nafta sta itak stranska orodukta v rafinerijah kjer se še kaj drugega pridobiva kot samo goriva.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Še tole vprašanje, do katere hitrosti pa naj bi Autopilot sploh deloval?

Odvisno od konkretnega fičerja in kdaj pogledaš, novi fičerji pridejo z nižjo max hitrostjo, skozi čas to omejitev dvigujejo.

Recimo marec: Tesla increases Autopilot 2.0 speed limits with latest update
Maj: Tesla releases important new Autopilot update removing Autosteer restrictions in new cars
Julij: New Update 2017.28 c528869
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

Kot zanimivost, letala imajo to logiko vgrajeno že dolgo časa, v osebnih vozilih pa jo močno pogrešam.


V osebnih vozilih je v bistvu precej nepomebna, ker potovanja niso niti priblizno tako draga kot pri letalih.

pegasus ::

Well če se voziš za vogal do štacune verjetno res. Če pa delaš redno 800+km, te to začne še kako zanimat. In se mi zdi bedno, da moram to delat tko kot v najbolj basic avionu ... papir in svinčnik ...

mikhaair ::

:))Pa dodeli to nalogo sovozniku, da mu/ji ne bo dolgčas.

hammock ::

pegasus je izjavil:

Well če se voziš za vogal do štacune verjetno res. Če pa delaš redno 800+km, te to začne še kako zanimat. In se mi zdi bedno, da moram to delat tko kot v najbolj basic avionu ... papir in svinčnik ...

Ce delas redno 800+km, elektricni avto pac ni zate. Saj je preprosto. Tudi z izpuhi na avtocesti ne delas neke skode, nekdo ki se vecinoma cijazi po mestu pa jo.

WarpedGone ::

2018 Nissan Leaf leaked specs
Med drugim:


1557 kg, 40 kWh (tretjina več kot trenutna verzija, ki ima 107 milj EPA dosega)
Leaf S for $29,990
Leaf SV for $32,490
Leaf SL for $36,200

Za 30k USD sem prepričan, da bo našel nekaj kupcev, osebno bi pa raje vzel Zoe.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Najem ali nakup baterije? Včasih je bilo tako da pri nakupu pride Leaf bolj ugodno. Ker vem da si se zanimal, ali za Zoe dobiš še kakšen popust glede na ceno na ceniku?

WarpedGone ::

Men popustov niso ponujal, žal pa nimam navade fehtat za njih.
Če mi cena ni všeč, zraven ne pridem.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Za popust ponavadi zveš v salonu in ga ni treba fehtat ker ti ga ponudijo sami že takoj ko rečeš za predračun.

WarpedGone ::

P.S. A nissan sploh prodaja Leafe tle v Sloveniji?
Na nissan.si Leaf ne obstaja, na avto.net nobenega novega Leafa, niti nobenega letnika 2017. Par starejših kosov samo.

Huda resnost...
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Ne, moraš iti v Avstrijo, tako kot po Teslo, huda resnost :))

WarpedGone ::

Tesla v slo nima zastopstva.

Nissan v slo ima N zastopstev, nobeno ne ponuja Leafa.
Zbogom in hvala za vse ribe

billy ::

RedDrake je izjavil:

billy je izjavil:


Bistven podatek je tudi to, da tebe pride 85L tank dobrih 100€, Tesla pa se povsod polni brezplačno.

Citation needed.
Samo na SC-jih, pa še to samo X in S, 3 bo že malce omejen tu.
Drugje elektrika niti pod razno ni zastonj.
Domača cena je 1kWh ~ 0,11 EUR, na polnilnicah kvečjemu več.
Polna baterija te torej pride reda 8-9 EUR (pri X-u).
Če torej hočeš narediti 600km pri 200km/h na tak način boš plačal skoraj 40 EUR elektrike za X5 pa tam 120 EUR dizla.
Sliši se skoraj kot razmerje med učinkovitostjo ICE sklopa (~35%) in EV sklopa (~90%), kdo bi si mislil!


Napisal sem samo zato, ker je govora o Tesli in njihovih polnilnicah, ki bi naj bile zastonj? Torej za opravljeno pot iz bistrice do zadra.
Vse drugo pa je tako kot si napisal ja.

Unknown_001 je izjavil:

Vsi oozabljate, da moderne termoelektrarne majo cca 40% izkoristka. Sam tega nihče potem ne vračuna v to "kok je elektrika čista in učinkovita" . No saj je ampak od nekje jo je treba dobit.

Bencin in nafta sta itak stranska orodukta v rafinerijah kjer se še kaj drugega pridobiva kot samo goriva.


Vsi tudi pozabljamo na opcijo fotovoltaike, ki bi znala tudi zacvetet ob pojavu večih EV vozil.

Jaz pri vsej "EV" tehnologiji vidim samo oviro v ceni, ki pa itak vemo da je diktirana iz ekonomskega vidika, kak hitro bo šlo povpraševanje/prodaja gor, bodo šle cene dol. Če bo trg zagrabil.
Zamislite si da so cene 50% nižje. Pa valda da si komot nabavim EV voz in doma postavim sončno streho, sploh ne razmišljam nič. Ampak ker smo reveži, pač ne gre to skozi, trenutno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: billy ()

WarpedGone ::

Napisal sem samo zato, ker je govora o Tesli in njihovih polnilnicah, ki bi naj bile zastonj? Torej za opravljeno pot iz bistrice do zadra.

Zgleda iskreno vprašanje, zato odgovor, ki pa žal ni enoznačen:
- vsi teslini avtomobili prodani pred marcem letos so upravičeni do brezplačnega polnjenja 'do konca svoje življenske dobe' i.e. dokler avto pelje, se lahko fila brez plačila in brez omejitev
- morebitna brezplačnost polnjenja teslinih avtomobilov prodanih po marcu letos je vezana na lastnika - Tesla se gre 'referal program', vsak kupec dobi svojo kodo, pri nakupu novega avtomobila drug kupec dobi jurja popusta, če vpiše takšno kodo. Originalni 'lastnik' te kode pa dobi razne bonuse, v odvisnosti kolikokrat je bila njegova koda uporabljena. Bjorn je recimo na ta način prišel do brezplačnega Model X - kot nagrada, ker je njegovo kodo uporabilo dost drugih kupcev. Ena izmed nagrad je tudi brezplačno polnjenje na SC, ki pa sedaj niveč vezano na sam avto ampak osebo. Če ta avto proda, nov lastnik tega bonusa nima.

Do sem "brezplačno polnjenje" pomeni "brezplačno polnenje brez omejitev". Tesla je spomladi letos v splošnem to brezplačnost omejil na 400 kWh vsako leto znova. To je vsaj kakših 5 filanj letno, kar je več pa se zbira na 'računu' in plača naknadno po naprej objavljeni tarifi. Tarifa je v različnih državah različna, v sloveniji trenutno velja 0.21/kWh. "poln tank" i.e. okrog 70kWh tako pride okrog 15 EUR.

Nekaj branja za začetek, kar pa ni 100% cela zgodba, ker se vsake tolk časa za nove kupce kej spremeni.

Jaz pri vsej "EV" tehnologiji vidim samo oviro v ceni,


Jup, s to pripombo da prodaja lahko doseže povpraševanje šele potem kot najprej produkcija doseže povpraševanje.
Prodaš lahko samo to, kar si sestavil.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Trenutna politika vklučno s cenami Support - Suppercharging

Še ključen stavek:
Below are additional program details which apply to Model S and X under the Supercharger program.


Kako točno bo z Model 3 še niso najavili, razen tega da v avtu je ves potreben HW i.e. vsak avto je tehnično sposoben se filat na SC.
Zaenkrat tudi ni nobene omembe kakšnih doplačil za vklop te funkcije.
Zbogom in hvala za vse ribe

billy ::

Musk je zvit tić.

Pomoje bo čez "nekaj" let polnjenje na SC enako hitro kot recimo fosilno gorivo, stalo pa bo enako. Tako da pot na morje, ipd, bo prišla enako.

Sicer me to ne bi motilo in bi sprejel takšno rešitev kot dobrodošlo.

kow ::

"stalo pa bo enako"

Nemogoce, razen morda ob izjemnih priloznostih (sezona na avtocesti ali kaj podobnega). Drugace je pac elektriko zelo enostavno ponuditi - zelo konkurencen trg.

billy ::

No mislil sem preko teslinih SC polnilnic, ki so afaik, samo za Tesla, monopol je zagotovljen.

fpbs ::

Panasonic zaenkrat dela z izgubo:
Panasonic expects to turn a profit on Model 3 battery cells by next year:
https://chargedevs.com/newswire/panason...

hmm ::

WarpedGone je izjavil:

Glede poti do Zadra ... kot stvari stojijo zna bit v kartah vmesni skok do SC v Senju - pol ure dol iz AC, pol ure filanja na SC, pol ure nazaj do AC, pribitek ~1,5h in 50km. Na poti ki sama po sebi traja 8,5h in meri 850km je to manj kot 20% zraven. Ni luksus, ni pa nujno katastrofa.
Tole pa ne bo držalo: pot z AC do SC v Senju traja ~ 1 uro, treba se je cijaziti čez Velebit (kar verjetno dodatno prazni baterijo?). S pol ure filanja je torej pribitek ~ 2,5h in 100 km, posledično je to namesto 4h v eno smer 6,5 h oziroma kar 60 % daljša pot. To pa je katastrofa in zaenkrat povsem neuporabno. Seveda bo kmalu povsem druga zgodba, ko se odpre SC Otočac. Lahko bi ga simbolično namesto tja postavili tudi malo nižje pri Gospiču ...

kow ::

billy je izjavil:

No mislil sem preko teslinih SC polnilnic, ki so afaik, samo za Tesla, monopol je zagotovljen.


Dvomim, da ti je prepovedano zgraditi polnilnico, ki lahko polni Tesle.

billy ::

kow je izjavil:

billy je izjavil:

No mislil sem preko teslinih SC polnilnic, ki so afaik, samo za Tesla, monopol je zagotovljen.


Dvomim, da ti je prepovedano zgraditi polnilnico, ki lahko polni Tesle.


Že že, pa bo sposobna napolniti Teslo v enakem času, kot Teslina? Kar bo itak Tesla "namerno" tako naredil.

WarpedGone ::

Tole pa ne bo držalo: pot z AC do SC v Senju traja ~ 1 uro


Skregaj se z googlom, ki za to pot pravi: 27 km / 35 min vključno s cijazenjem skozi senj do konkretnega parkirplaca kjer so SC.
Zbogom in hvala za vse ribe

hmm ::

Pardon ja, ne znam računat. Gledal sem pot od Slo. Bistrice do Zadra, ki se s postankom v Senju podaljša za 1h ... Torej je pribitek res ~ 1,5 h, ampak v eno smer, kar je še vedno za ca. 40 % podaljšana pot (in ne 20%).
Edit: Seveda ob predpostavki, da se na SC ustaviš v obe smeri.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hmm ()

bambam20 ::

-valvoline- je izjavil:

110kmh je ze dokaj solidna hitrost,


Leta 1917.

WarpedGone ::

Edit: Seveda ob predpostavki, da se na SC ustaviš v obe smeri.

To je detajl v katerega nisem prepričan da je nujen in je hkrati odvisen od drugih možnosti polnjenja.
Če si v zadru 2 uri prkuplan na lokalnih 20kW medtem ko rihtaš svoje opravke, drugi postanek v senju ne bo potreben. Kup okoliščin ki vplivajo na vse skup.
Zbogom in hvala za vse ribe

billy ::

Huh...slučajno grem na Magna spletno stran gledat če iščejo delavce v SLO, pa naletim na njihov PR, torej da bo magna graz delala jaguarjev EV voz.

https://www.jaguar.com/jaguar-range/i-p...

I-PACE Concept can offer a range greater than 500km on a single charge. In 90kWh baterija, 0 do 100 v 4sec...ni da ni?

To pa niti ni tako slabo, ali?

Ishmael ::


Do sem "brezplačno polnjenje" pomeni "brezplačno polnenje brez omejitev". Tesla je spomladi letos v splošnem to brezplačnost omejil na 400 kWh vsako leto znova. To je vsaj kakših 5 filanj letno, kar je več pa se zbira na 'računu' in plača naknadno po naprej objavljeni tarifi. Tarifa je v različnih državah različna, v sloveniji trenutno velja 0.21/kWh. "poln tank" i.e. okrog 70kWh tako pride okrog 15 EUR.


Tesla ni veliko ceneje kakor naftni derivati (lpg) po taki tarifi. Stvar okusa potem.

Magic1 ::

Enkrat se bodo trošarine premaknile tudi na elektriko. Na bencinu gre okoli 80% za davščine, ki napajajo državo.
Magic

billy ::

Ja na elektro pa koliko, 50% vsaj, tudi če dajo na 80% ne bo bistveno podražilo, dokler ne bo "nabavna" cena šla gor.

kow ::

Elektriko bo mnogo tezje obdavciti kot bencin. Bom sel pa ilegalno natankati sosedu z veliko baterijo v garazi.

WarpedGone ::

I-PACE Concept can offer a range greater than 500km on a single charge. In 90kWh baterija, 0 do 100 v 4sec...ni da ni?
To pa niti ni tako slabo, ali?

Ni slabo, ne pa pričakovat, da boš teh 500km doživel v praksi, tole je evropski NEDC.
90kWh v takem ceglu od avta bo zadostovalo za kakih 200 do 250 km po AC ob "normalnih" hitrostih.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

kow je izjavil:

Elektriko bo mnogo tezje obdavciti kot bencin. Bom sel pa ilegalno natankati sosedu z veliko baterijo v garazi.

Saj je ni treba neposredno obdavčit. Lahko kar prevožen km obdavčiš.

kow ::

Ce vozis hitreje, porabis vec energije. Ce bos obdavcil samo km, tega ne bo v racunici.

Okapi ::

V povezavi z GPS ni problem tudi hitrost računati. In čas (izven konic ceneje). In ceste - lokalne ceneje (ali dražje).

J.McLane ::

Pavšalna obdavčitev ob registraciji že danes ni problem, pač za klasičen avto boš dal letno dajatev 500€, za EV pa 200€, potem lahko še trošarino na bencin in dizel zmanjšaš in imaš še več od tankanja tranzitnega prometa, win-win.

BigWhale ::

Evo, danes drugacna 'tura' in precej krajsa. Slovenska Bistrica - Ljubljana, bolj natancno tehnoloski park z nekaj motoviljenja po Rozni dolini, Vicu in Siski, ker je cesta do tehnoloskega parka zaprta. Nazaj grede po drugi strani obvoznice in postanek na Barju za gorivo in mal naprej v McDonald's, tudi gorivo :). Vsega skupaj 238km, 2h46m in povprecna hitrost 86km/h. Postanek v LJ je bil cca pol ure.

Nazaj grede na AC do Trojan prakticno ni slo voziti s tempomatom, ker se je hitrost gibala med 60km/h in 110km/h. Od tam naprej je slo bolj gladko. Tempomat je drugace sicer nastavljen na 137km/h kar da ven priblizno 131-133km/h merjeno z GPSom. Dva dni nazaj na hrvaskem, je bil tempomat na 142 vecino casa, kjer je bila omejitev 130km/h.

To je pot na katero bi se s Teslo odpravil brez kaksnih posebnih tezav. Ce bi slucajno kje zaskripalo je na Brdu en destination charger, ki je prakticno vedno dostopen. Tam so tudi navadne 22kW polnilnice za ostale EVje. Z Boltom bi si se upal, Zoe s 40kW baterijo bi pa najbrz potreboval eno polnjenje, ceprav pravijo da naj bi dosegal 300km dosega po EPA ratingu.

Magic1 ::

billy je izjavil:

Ja na elektro pa koliko, 50% vsaj, tudi če dajo na 80% ne bo bistveno podražilo, dokler ne bo "nabavna" cena šla gor.

Elektrika ima minimalno trošarino. Ima ddv, omrežnino in Ove. Torej gre državi v žep okoli 25% za nič. Ni ravno primerljivo z 80% pri fosilcih(plin pa kurilc imata manj).
Magic

billy ::

Aja, potem pa pač preko omrežnin, kar gre tudi državi v žep, ali?

Magic1 ::

Omrežnina gre za elektro omrežje in izgube pri prenosih elektrike. Država nima nič od tega (razen pri zaposlovanju prijateljev).
Magic

WarpedGone ::

To je pot na katero bi se s Teslo odpravil brez kaksnih posebnih tezav. Ce bi slucajno kje zaskripalo je na Brdu en destination charger, ki je prakticno vedno dostopen.

Na tem istem Brdu (naslov Pot za Brdom 4) je 6 SuperCharger priključkov z 120 kW vsak.
Zbogom in hvala za vse ribe

Unknown_001 ::

WarpedGone je izjavil:

To je pot na katero bi se s Teslo odpravil brez kaksnih posebnih tezav. Ce bi slucajno kje zaskripalo je na Brdu en destination charger, ki je prakticno vedno dostopen.

Na tem istem Brdu (naslov Pot za Brdom 4) je 6 SuperCharger priključkov z 120 kW vsak.


Tehnološki park?
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

WarpedGone ::

podnapise prosim
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

billy je izjavil:

Huh...slučajno grem na Magna spletno stran gledat če iščejo delavce v SLO, pa naletim na njihov PR, torej da bo magna graz delala jaguarjev EV voz.

https://www.jaguar.com/jaguar-range/i-p...

I-PACE Concept can offer a range greater than 500km on a single charge. In 90kWh baterija, 0 do 100 v 4sec...ni da ni?

To pa niti ni tako slabo, ali?

Pravijo da bo na voljo od druge polovice 2018 dalje. To ni tako slabo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

J.McLane ::

Jaz tudi ne razumem Tehnološki park je manj kot 1 km stran od SC na Brdu. Edino če misli nek drug tehnološki park in nek drug Brdo.

billy ::

Nikec3 je izjavil:

billy je izjavil:

Huh...slučajno grem na Magna spletno stran gledat če iščejo delavce v SLO, pa naletim na njihov PR, torej da bo magna graz delala jaguarjev EV voz.

https://www.jaguar.com/jaguar-range/i-p...

I-PACE Concept can offer a range greater than 500km on a single charge. In 90kWh baterija, 0 do 100 v 4sec...ni da ni?

To pa niti ni tako slabo, ali?

Pravijo da bo na voljo od druge polovice 2018 dalje. To ni tako slabo.


Res je ja, pa tehnologijo iz njihovega Formula E dirkalnika bodo uporabili.
Vzpodbudno.

2019 bi naj tudi mercedez in audi (ali bmw?) prišla v Formulo E in očitno bo to samo plus za serijske cestne modele. Sicer škoda, da bodo to neki iber športniki, ampak začete je, mogoče se posledično iznajde kaj novega v smeri baterij ali pa pade cena baterij zaradi večjega povpraševanja.

Se pa za moje pojme odvija vsa EV scena počasi, prepočasi, ali pa mogoče dobro da se tako. Ker zamislite si, da bi recimo 30% novih bilo samih EV. To bi se takoj prenasičile kapacitete in rezultirale v upad zanimanja. Tu mislim kapacitete za polnjenje "na poti".

J.McLane ::

Tale Formula E je zgleda bolj en lep PR kot pa nek resen R&D za firmo ki tam tekmuje, ker je en kup spec. delov, ki jih ni mogoče razvijati in zadnja bo iz tega seznama šla dol baterija, to je pa praktično motor dirkalnika.
««
433 / 1195
»»