» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
432 / 1133
»»

DarkSite ::

borisk je izjavil:

plan, plan, plan, oglašujejo da je to avto iz njihove giga tovarne, ampak očitno so linijo zagnali samo za pol ure.


Pa tudi, če so jo zagnali le za 5 minut. Rekli so da bodo naredili prvi mesec LE 30 avtov. Zakaj pol pričakuješ, da bi jih morali narediti več kot 30?

WarpedGone ::

zakaj? because metanje dreka
Narobe je, da so jih že začel delat, moral bi jih šele konec leta.

Kako si dovolijo začet že prej!?!?!?!
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Kje smo se ze pogovarjali o tistih 150km/h na uro? Vceraj sem naredil 825km v 8h25m, povprecna hitrost je bila 94km/h. Slo je predvsem za avtocesto. Dvakrat na meji, prvic cakalna doba 0 minut, nazaj pa 15 minut. Ne-avtoceste je bilo kaksnih 100km, verjetno manj.

Trenutno bi s katerim koli elektricnim vozilom imel kar problem opraviti to pot, ker ni nikjer na poti nobene konkretne polnilne postaje. Teslin supercharger v Otocacu bo na voljo sele konec leta. Vmes sta dva destination chargerja, eden je na voljo samo gostom hotela, drugi, bolj oddaljen pa je na voljo samo z rezervacijo in najavo. Na cilju je navadna 220V vticnica verjetno maks moci 7kW. Slo je za precej nujno ad-hoc pot na morje in takoj nazaj. Tja brez postankov in nazaj grede dva pet minutna postanka.

Sprasevati kako dolgo drzi baterija pri EVjih, ko vozis s povprecno hitrostjo 150km/h je neumnost. Tega ni skoraj nic.

billy ::

z BEV nemogoča pot, z REX pa realnost.

WarpedGone ::

@BW?
Start-Cilj, če ni skrivnost?
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Saj je napisal, da je šel na morje, in razdaljo, in da je šlo po avtocesti. Se pravi Slovenska Bistrica - nekje okoli Zadra ali malo naprej, mogoče Pag. Šibenik je že predaleč.

bambam20 ::

Okapi je izjavil:

Saj je napisal, da je šel na morje, in razdaljo, in da je šlo po avtocesti. Se pravi Slovenska Bistrica - nekje okoli Zadra ali malo naprej, mogoče Pag. Šibenik je že predaleč.


če voziš s hitrostjo 94 km/h pač ne greš na avtocesto. A je vklopil avtopilota in čepel na slo-techu?

Okapi ::

To je pač real-life vožnja, ko je na avtocesti malo več prometa, ne solatkovih 150km/h. Povprečna hitrost je nižja, kot si ljudje običajno predstavljajo.

bambam20 ::

Okapi je izjavil:

To je pač real-life vožnja, ko je na avtocesti malo več prometa, ne solatkovih 150km/h. Povprečna hitrost je nižja, kot si ljudje običajno predstavljajo.


Zanimivo. zakaj se potem jaz vedno peljem povprečno 130 km/h brez problema.

WarpedGone ::

okapi:
Saj je napisal, da je šel na morje, i

Ne, ni.
@BW: še vedno me zanima konkreten kraj štarta in cilja.

@rupsi: ker nimaš pojma kaj blebetaš
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

Okapi je izjavil:

To je pač real-life vožnja, ko je na avtocesti malo več prometa, ne solatkovih 150km/h. Povprečna hitrost je nižja, kot si ljudje običajno predstavljajo.

Ce zgolj 1/3 poti prevozis z 150+kmh bo za avtonomijo pogubno. Enivej, pozitivna stvar pri ev bo to da se bodo sedajni in bodoci ev fahrerji moral navadit na 110kmh max, kar je bistveno bolj varna voznja kot pri 130-150+kmh, ter prsparal na gume :)

Zgodovina sprememb…

RedDrake ::

Ja, samo tudi real-life je hitrost, ko se dejansko premikaš, po AC višja kot 94km/h.
Večinoma niha med 100-120, odvisno od prometa (in kako voziš, seveda!).
Samo poglej njegov primer.
8h25min, od tega je 15 min stal na meji, se pravi že 8h10. Potem cca 100km ne-AC ceste, kjer je povprečna hitrost verjetno okoli 70km/h, kar pomeni recimo 1h25min, in si že na 6h45min za 725km. (oz 107km/h povprečje)
In to je povsem normalno za malce gostejši promet.

-valvoline- ::

RedDrake je izjavil:

Ja, samo tudi real-life je hitrost, ko se dejansko premikaš, po AC višja kot 94km/h.
Večinoma niha med 100-120, odvisno od prometa (in kako voziš, seveda!).
Samo poglej njegov primer.
8h25min, od tega je 15 min stal na meji, se pravi že 8h10. Potem cca 100km ne-AC ceste, kjer je povprečna hitrost verjetno okoli 70km/h, kar pomeni recimo 1h25min, in si že na 6h45min za 725km. (oz 107km/h povprečje)
In to je povsem normalno za malce gostejši promet.

Jah, sam obcasno stevec lahko poskoci tudi do 170-200kmh.

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

okapi:
Saj je napisal, da je šel na morje, i

Ne, ni.

Seveda je, samo prebrati moraš do konca, ne po dveh stavkih začeti pljuvati.
Slo je za precej nujno ad-hoc pot na morje in takoj nazaj.

pegasus ::

bambam20 je izjavil:

če voziš s hitrostjo 94 km/h pač ne greš na avtocesto. A je vklopil avtopilota in čepel na slo-techu?
Očitno ne razumeš koncepta "povprečna hitrost". Normalna zdrava povprečna hitrost na to razdaljo je 60-70km/h, če je imel 94, se mu je že zelo mudilo.

-valvoline- ::

Mogl bi met superchargerje na mejah, oz tam kjer je gneca :) Ampak tako da se fila dokler se pocas premikas. ;) :v

Zgodovina sprememb…

billy ::

-valvoline- je izjavil:

Mogl bi met superchargerje na mejah, oz tam kjer je gneca :) Ampak tako da se fila dokler se pocas premikas. ;) :v


ali pa kar indukcijsko filanje?

Invictus ::

-valvoline- je izjavil:

Mogl bi met superchargerje na mejah, oz tam kjer je gneca :) Ampak tako da se fila dokler se pocas premikas. ;) :v

Ful ti pomaga ko se vsakih 5 sekund premakneš za pol metra...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

RedDrake ::

-valvoline- je izjavil:


Jah, sam obcasno stevec lahko poskoci tudi do 170-200kmh.

GrimReaper #2?
Vrni izpit, ASAP.

WarpedGone ::

@okapi: STFU
V osmih urah pridem do XY različnih točk ob ??? morju, means nothing

@BW, kontreten štart in cilj prosim
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Saj sem ti napisal - Slovenska Bistrica - Zadar (ali Pag ali tam okoli nekje). Kaj bi še rad?

WarpedGone ::

U BW?
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Povprečna hitrost ti skoraj nič ne pove glede porabe. Ti lahko šopaš 3/4 posti 150km/h, ostalo 1/4 pa 100km/h, sam če boš nekje še vmes stal, bo povprečna takoj lahko pod 100km/h. Da ne govorimo še o vožnji, ki zahteva veliko bremzanja.
Magic

FTad ::

Upam, da se zavedate, da se povprecna hitrost racuna: razdalja / cas potovanja.

WarpedGone ::

Kako pa drugače?
Povprečna hitrosti ne pove veliko uporabnega o dejanski porabi energije, razen če je hkrati tudi konstantna hitrost kar pa v praksi ni nikoli.
Stanje na mestu niža povprečno hitrost, žal hkrati ne fila baterije.

Glede poti do Zadra ... kot stvari stojijo zna bit v kartah vmesni skok do SC v Senju - pol ure dol iz AC, pol ure filanja na SC, pol ure nazaj do AC, pribitek ~1,5h in 50km. Na poti ki sama po sebi traja 8,5h in meri 850km je to manj kot 20% zraven. Ni luksus, ni pa nujno katastrofa.
Zbogom in hvala za vse ribe

Invictus ::

Okapi je izjavil:

Saj sem ti napisal - Slovenska Bistrica - Zadar (ali Pag ali tam okoli nekje). Kaj bi še rad?

Kaj pa se imaš do Zadra vozit 8 ur in pol ?!?!?!

To prideš do Korčule...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Nikec3 ::

bambam20 je izjavil:

Okapi je izjavil:

To je pač real-life vožnja, ko je na avtocesti malo več prometa, ne solatkovih 150km/h. Povprečna hitrost je nižja, kot si ljudje običajno predstavljajo.


Zanimivo. zakaj se potem jaz vedno peljem povprečno 130 km/h brez problema.

Očitno imaš veliko denarja, da si lahko privoščiš plačevanje položnic. Maribor - Ljubljana povprečno 130 km/h in brez prejetih kazni je nemogoče.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

borisk ::

Invictus je izjavil:

Okapi je izjavil:

Saj sem ti napisal - Slovenska Bistrica - Zadar (ali Pag ali tam okoli nekje). Kaj bi še rad?

Kaj pa se imaš do Zadra vozit 8 ur in pol ?!?!?!

To prideš do Korčule...


to je v obe smeri.

VaeVictis ::

Zelo malo potovanj ima povprečno hitrost višjo od 100 km/h.

Boljše vprašanje je, koliko km zmore Tesla Model 3/S/X, oz. kako drugo EV vozilo, če voziš recimo 20-30 km/h nad omejitvijo.

Sploh zaradi tega bi bilo zanimivo , ker je večino ostalih EV vozil omejenih na 150 km/h.

130 km/h relativno malo ljudi vozi.

Cca. 150 km/h pa že kar nekaj.

Pa recimo pri 170 km/h bi bilo tudi fajn vedeti oz. koliko je doseg, če "divjaš" s Teslo P100D.

Torej enostavno koliko vpliva višja hitrost na EV vozilo.

Doseg je veliko bolj pomemben pri EV vozilu, ker samo "tankanje" ravno ne traja le par minut.

ps: Pa ne mi sedaj pisat komentarjev o kaznih in ostalih bedarijah, ker večino ljudi, ki se vozi na vedno isti razdalji zelo dobro ve, kje je postavljen radar. Sekcijskega merjenja pa razen parih izjem v Sloveniji ni, verjetnost, da te bo policaj ustavil je pa skoraj manjša, kot da bo Wary povedal kaj čez Teslo oz. "preroka" Muska.

mikhaair ::

Nekje sem slišal, da višja hitrost vpliva eksponentno. :D

pegasus ::

VaeVictis je izjavil:

Torej enostavno koliko vpliva višja hitrost na EV vozilo.
Približno toliko kot na ICE vozilo.
S svojim avtom sem sposoben narest z enim tankom benza ali 350km ali pa 820km. Prvo številko sem si privoščil samo enkrat, za drugo se trudim pogosto, a mi je uspela le enkrat.
Glede na krivulje naraščanja zračnega upora glede na hitrost priporočam vožnjo z max 72km/h, kar je več ni več ekonomično. To velja neodvisno od vrste pogona.

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:

Glede poti do Zadra ... kot stvari stojijo zna bit v kartah vmesni skok do SC v Senju - pol ure dol iz AC, pol ure filanja na SC, pol ure nazaj do AC, pribitek ~1,5h in 50km. Na poti ki sama po sebi traja 8,5h in meri 850km je to manj kot 20% zraven. Ni luksus, ni pa nujno katastrofa.
... to je predvsem nesprejemljivo; slabše je lahko le še, da ti avto crkne in te pusti na cedilu (ne govorimo o nesrečah ipd.) :8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Nekje sem slišal, da višja hitrost vpliva eksponentno

Ne eksponentno ampak polinomsko oz. kvadratno - dvakrat višja hitrost, dvakrat več porabe na enako prevoženo razdaljo.
Velja za 'višje' hitrosti i.e. tam nad 100kmh.

Glede na krivulje naraščanja zračnega upora glede na hitrost priporočam vožnjo z max 72km/h, kar je več ni več ekonomično. To velja neodvisno od vrste pogona

Ni čist res.
EVju se poraba ob nadaljnem spuščanju hitrosti niža tja proti 30kmh, ko doseže minimum. Še niže pa zopet naraste.

... to je predvsem nesprejemljivo;

Torej prepoveduješ takšno pot in vmesni postanek? Al boš tolk prijazen in mi ga dovolil?
800km je le en tank goriva, filanje na SC je pa zastonj ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::


200km/h, 35min vožnje, 120km, prazna baterija pri 90D. Polnenje 30 minut na super-chargerju, da nafilaš 80%, potem pa novih 100km. Časovno se ne splača turiratna dolgih furah, če sploh imaš super-charger na 100km.
Magic

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:

... to je predvsem nesprejemljivo;

Torej prepoveduješ takšno pot in vmesni postanek? Al boš tolk prijazen in mi ga dovolil?
800km je le en tank goriva, filanje na SC je pa zastonj ...
... nesprejemljivo zame ... zate je, ko se gre za Teslo, očitno sprejemljivo vse 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

@BW?
Start-Cilj, če ni skrivnost?


Slovenska Bistrica - Otok Vir pri Zadru.

Verjetno je kje kak charger na pumpah ki bi ga recimo lahko uporabil ampak to bi pot neprimerno podaljsalo. Zadostno stevilo hitrih polnilnic je nujna zadeva, dokler ne bomo imeli dosega 2000km. :)

Da se razumemo, tole je 1x v petih letih potovanje in to meni ni argument, ki bi me odvrnil od nakupa EVja. Je pa to za nekoga, ki to pocne enkrat mesecno lahko konkreten minus.

WarpedGone ::

Seveda, zato pa se omrežje SCjev gradi naprej. Na HR trenutno v gradnji trije, najverjetneje kasneje pade še kakšen.
Hrvaška je trenutno še precej revna kar se tiče polnilnega omrežja, polnilne postaje se precej redkejše kot pri nas.

Nekaj planiranja in ogleda zemljevidov je žal še nuja. Ne drži pa tvoja osnovna teza da pot v nobenem EV ni možna. V tesli je možna, pribitek v času in razdalji pa nič posebno absurden. Ja, če se ti mudi je tečno, ampak +800km ko se ti mudi, ne more bit drugače kot smotana reč neglede na okoliščine.

200km/h, 35min vožnje, 120km, prazna baterija pri 90D. Polnenje 30 minut na super-chargerju, da nafilaš 80%, potem pa novih 100km. Časovno se ne splača turiratna dolgih furah, če sploh imaš super-charger na 100km.


80kWh v 35 min => 140 kW Kdo bi si mislu da 200km/h v SUV zahteva 140 kW moči... Horrorz!
Boste mogoče počasi skapiral, da absurdno divjanje pomeni metanje energije stran.
Zbogom in hvala za vse ribe

VaeVictis ::

Sedaj bi rabil samo še kako primerjavo koliko km dosega zmore recimo kak Cayenn, X5 ali Q7 pri 200 km/h.

billy ::

Tudi če samo 50km, se ga lahko dotanka v 5min. Teslo pa ne.

VaeVictis ::

billy je izjavil:

Tudi če samo 50km, se ga lahko dotanka v 5min. Teslo pa ne.


Nekak mam občutek, da bo številka veliko višja od 50km.

ps: Tale display v Tesli, kjer kaže cestice oz. avtočke, a to kaže kako Autopilot vidi, ali je samo kot pomoč za voznika?

J.McLane ::

Naslednje poletje BW nebi imel problema naredit tistih 800km s Teslo, ko bo deloval SC na Otočacu 250 km + 300 km + 250 km, torej 2x postanek za polnjenje.

pegasus ::

WarpedGone je izjavil:

EVju se poraba ob nadaljnem spuščanju hitrosti niža tja proti 30kmh, ko doseže minimum. Še niže pa zopet naraste.
Drži, če gledaš absolutne vrednosti. A te v tem primeru verjetno bolj zanima t.i. price/performance, ker navsezadnje še vedno hočeš nekam prit v smiselnem času :)
Zanimivo bi bilo torej videti, kako raste krivulja potrebne moči za premikanje odvisno od hitrosti, temperature in zračnega tlaka, ko enkrat dosežeš to hitrost (da odmisliš pospeške). Iz tega podatka lahko potem potegneš ven željeno ekonomiko potovanja.
Kot zanimivost, letala imajo to logiko vgrajeno že dolgo časa, v osebnih vozilih pa jo močno pogrešam.

RedDrake ::

Bmw X5 40d ima porabo:
6,2 @ 90
8,4 @ 120
9,7 @ 140
Ker je to praktično linearno, lahko interpoliramo na porabo cca
14 @ 200

S tankom 85L torej lahko naredi dobrih 600km. Polnjenje pa verjetno vzame kakih 5-10 min (na kakšnih počasnih pumpah sem že točil po par minut tistih 30-40L).
Btw, pri 120 ima tak X5 več dosega kot Tesla S pri 40 ...

Je pa res, da je dizel, kak bolj okolju prijazen stroj verjetno odbije vsaj 1/3 od dometa ...

billy ::

Kaj ni tam nekje nad cca 110km bistven samo še zračni upor, oz se tam začne poraba ravno zaradi tega bistveno povečevat?

Pred časom sem bral neke zapise ampera "geeka", ki je ugotovil, da je za ampero optimalna hitrost 67mph, več ali manj pomeni višjo porabo. Ne vem pa, če to zaradi karakteristik vozila ali pogonskega sklopa.

RedDrake je izjavil:

Bmw X5 40d ima porabo:
6,2 @ 90
8,4 @ 120
9,7 @ 140
Ker je to praktično linearno, lahko interpoliramo na porabo cca
14 @ 200

S tankom 85L torej lahko naredi dobrih 600km. Polnjenje pa verjetno vzame kakih 5-10 min (na kakšnih počasnih pumpah sem že točil po par minut tistih 30-40L).
Btw, pri 120 ima tak X5 več dosega kot Tesla S pri 40 ...

Je pa res, da je dizel, kak bolj okolju prijazen stroj verjetno odbije vsaj 1/3 od dometa ...


Bistven podatek je tudi to, da tebe pride 85L tank dobrih 100€, Tesla pa se povsod polni brezplačno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: billy ()

J.McLane ::

ICE mašina pod nizko obremenitvijo nima dobrega izkoristka, kljub temu da ima porabo nižjo pri nizki hitrosti bi bila lahko še nižja, če bi bil izkoristek tak kot pri 150 kmh.

O 14l v X5 pri 200 kmh pa lahko samo sanjaš :))

Kalkulator za teoretični izračun potrebne moči in porabe pri hitrosti je tule:
http://ecomodder.com/forum/tool-aero-ro...

Magic1 ::

Vprasanje je samo koliko si pripravljen žrtvovati časa. Navadni bencinski avti pri 130km/h porabijo okoli 7l, pri 80km/h pa med 4 in 5l. Ven si lahko naračunaš razliko na eno uro v najboljšem primeru in oceniš če se ti splača.
Magic

RedDrake ::

J.McLane je izjavil:

ICE mašina pod nizko obremenitvijo nima dobrega izkoristka, kljub temu da ima porabo nižjo pri nizki hitrosti bi bila lahko še nižja, če bi bil izkoristek tak kot pri 150 kmh.

O 14l v X5 pri 200 kmh pa lahko samo sanjaš :))

Kalkulator za teoretični izračun potrebne moči in porabe pri hitrosti je tule:
http://ecomodder.com/forum/tool-aero-ro...


Sem na približno vnesel podatke za X5 (ki se poklopijo pri 120 in minimalno odstopajo pri 90 in 140) ter dobil teoretično porabo 17,9 @ 200
S tem da nimam pojma koliko je izkoristek motorja, menjalnika in pogonskih delov, količnik upora, ipd ...
Mogoče, kdo, ki ima podatke, lahko primerja z realnostjo?

-valvoline- ::

110kmh je ze dokaj solidna hitrost, ni tako slabo. Pod 110kmh pa se ze vlece. Iz mb do kopra recimo razlika med 110 in 130kmh bi bila max 20minut. EV pac ni smiseln ce hoces letet po AC. Ne bo slo.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

VaeVictis:
ps: Tale display v Tesli, kjer kaže cestice oz. avtočke, a to kaže kako Autopilot vidi, ali je samo kot pomoč za voznika?


Prikazuje to, kar sistem vidi in je v videno dovolj prepričan, da to upa tudi prikazat, da res vidi.
Hkrati je to v pomoč vozniku da le ta dobi boljši občutek, kako avtomatika deluje, česa se zaveda in česa morda ne.

Zanimivo bi bilo torej videti, kako raste krivulja potrebne moči za premikanje odvisno od hitrosti,

Takšni grafi se okrog limajo že 10 let, dva na hitro:
 Tesla Roadster

Tesla Roadster


 Roadster + MS

Roadster + MS

Zbogom in hvala za vse ribe

VaeVictis ::

Hvala za odgovor Warpy.

Še tole vprašanje, do katere hitrosti pa naj bi Autopilot sploh deloval?

Ker vsaj na tem videu, pri višjih hitrostih je model že mimo avtomobila, ko ga Tesla sploh opazi in nariše.

Črt pa dostikrat sploh ne nariše, posebaj, ko zavija na avtocesto.
««
432 / 1133
»»