» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
434 / 1139
»»

Okapi ::

J.McLane je izjavil:

Jaz tudi ne razumem Tehnološki park je manj kot 1 km stran od SC na Brdu. Edino če misli nek drug tehnološki park in nek drug Brdo.

Kaj ne razumeš? Vprašaja na koncu stavka?
Vprašal je, če je polnilnica v tehnološkem parku. Odgovor je, ne, ni v tehnološkem parku, ampak blizu, pred hotelom Mons.

A ljudje res ne znate več malo pomisliti med branjem?;((

stjan ::

Glede elektro avtov, kakšno je mnenje o elektro Kii Soul za ca. 24.000 EUR?

WarpedGone ::

Your money, your call.
Zbogom in hvala za vse ribe

hmm ::

WarpedGone je izjavil:

Ni slabo, ne pa pričakovat, da boš teh 500km doživel v praksi, tole je evropski NEDC.
90kWh v takem ceglu od avta bo zadostovalo za kakih 200 do 250 km po AC ob "normalnih" hitrostih.
Vem, da je doseg odvisen od več faktorjev in da je NEDC popolnoma neuporaben, ampak npr. Tesla MS P85 ima ca. 500 km po NEDC in 426 km po EPA. MX 90D (ki je verjetno večji cegu kot tale Jag?) ima 414 km po EPA. Zakaj to torej ne bi zadostovalo za več kot 200 - 250 km po AC? Predpostavljam, da omenjene Tesle zmorejo več od tega.

RedDrake ::

DUH!
Če voziš Jag-a, boš šel 140+, če voziš Teslo, si preudaren elektro navdušenec in boš šel optimalno.
Saj je napisal - normalne hitrosti.
Sam bohnedaj da se obesiš na to pri Teslah, potem itak povprečna hitrost nikoli ni več kot 100 in kaj jaz vem kaj vse še.

billy ::

Jag ni za maso, je pa lepo videt, da tudi drugje delajo zmogljive EV voze. Seveda ne boš kupil jaga če imaš dva mala otroka in hočeš vsak vikend na izlet.

feryz ::

hmm je izjavil:

Zakaj to torej ne bi zadostovalo za več kot 200 - 250 km po AC? Predpostavljam, da omenjene Tesle zmorejo več od tega.
Mogoče zato!?

Ker proizvajalec pravi, da bo ICE avto kuril do 5 litrov, kuri pa ob malo bolj dinamični vožnji 9 l/100km?
Kupiti Teslo, ki ima pospeške do 100 km/h v 3 sekundah, za penzionersko vožnjo, se mi zdi pa krepko mimo.

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

To je pot na katero bi se s Teslo odpravil brez kaksnih posebnih tezav. Ce bi slucajno kje zaskripalo je na Brdu en destination charger, ki je prakticno vedno dostopen.

Na tem istem Brdu (naslov Pot za Brdom 4) je 6 SuperCharger priključkov z 120 kW vsak.


Najbrz sem zamesal, zdelo se mi je da gre za destination charger pri Sheratonu. :)

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe

marS ::

Pozna kdo tole? Sonomotors, 250 km... 16K€ - tukaj sem našel ceno...
...no more heroes...
https://ilbis.com/

vostok_1 ::

marS je izjavil:

Pozna kdo tole? Sonomotors, 250 km... 16K€ - tukaj sem našel ceno...


Forget that you ever seen that car. Trust me.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

marS ::

...no more heroes...
https://ilbis.com/

thramos ::

Samo za kontekst: glede na to, da so članki o avtomobilih na Financah za razliko od ostalih praviloma vedno "zastonj", je bolj kot ne jasno, da gre za takšen ali drugačen način oglaševanja.

WarpedGone ::

Po prejšnjem tednu, ko sem tu polnil toyotinega priusa plug-in hybrid, so delavci v kampu zaklenili električno omarico,


Kolk A varovalke so v elektropriključih na kamp-parcelah?
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

thramos je izjavil:

Samo za kontekst: glede na to, da so članki o avtomobilih na Financah za razliko od ostalih praviloma vedno "zastonj", je bolj kot ne jasno, da gre za takšen ali drugačen način oglaševanja.

V bistvu so vsi avtomobilski članki v vseh občilih v bistvu reklama, ker praktično noben ni nepristranski. Proizvajalci avtomobilov so eni največjih oglaševalcev in se jim založniki nočejo zameriti, novinarji pa tudi ne, ker jih potem ne vabijo več na predstavitve novih modelov na Azurno obalo ali v Grčijo in podobno.

billy ::

Pomoje ni toliko problem v varovalkah, kot je v kablovju.
Mene je tudi mojster opomnil, pri izvedbi priključka v garaži, da je bolje večji presek kablov, da se vse predimenzionira, ker se je že marsikje zgodilo, da se je kljub primerni varovalki, zadeva vnela oz je prišlo do požara. Pač razlika je če teraš napeljavo na maks 8 ur ali pa samo nekaj sekund/minut. Zato recimo za 10A ni priporočljiv 1.5 presek.
Jaz sem se na koncu odločil kar za 5x6mm, pa tudi izgub je manj, pa pripravljeno je tudi za trifazno kasneje. od viška glava ne boli, še posebej pri elektriki.

thramos ::

Okapi je izjavil:

V bistvu so vsi avtomobilski članki v vseh občilih v bistvu reklama, ker praktično noben ni nepristranski. Proizvajalci avtomobilov so eni največjih oglaševalcev in se jim založniki nočejo zameriti, novinarji pa tudi ne, ker jih potem ne vabijo več na predstavitve novih modelov na Azurno obalo ali v Grčijo in podobno.


Jp, verjetno res. Pri Financah je vse skupaj bolj očitno oz. izrazito, ker članki z drugo tematiko praviloma niso brezplačno dostopni.

telexdell ::

billy je izjavil:

Pomoje ni toliko problem v varovalkah, kot je v kablovju.
Mene je tudi mojster opomnil, pri izvedbi priključka v garaži, da je bolje večji presek kablov, da se vse predimenzionira, ker se je že marsikje zgodilo, da se je kljub primerni varovalki, zadeva vnela oz je prišlo do požara. Pač razlika je če teraš napeljavo na maks 8 ur ali pa samo nekaj sekund/minut. Zato recimo za 10A ni priporočljiv 1.5 presek.
Jaz sem se na koncu odločil kar za 5x6mm, pa tudi izgub je manj, pa pripravljeno je tudi za trifazno kasneje. od viška glava ne boli, še posebej pri elektriki.

Načelno imaš prav a pri kablu 1,5 mm2 si pa popolnoma ustrelil mimo. Za kable v hišah/stanovanjih in za trajno obremenitev 24/7 velja: 10 A, kabel 1,5 mm2; 16 A kabel 2,5 mm2; 20 ali 25 A kabel 4 mm2; 32 ali 35 A kabel 6 mm2.
Če boš kdaj imel priklop za električni avto in boš glavne varovalke povišal na 35 A potem si se odločil prav. Drugače ti bo pač kabel nasedla naložba.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

billy ::

Tako mi je majster rekel, da mi za 10A priporoča 2.5 in ne 1.5, ker že zaradi izgub raje 2.5. Gre pa se za 40m razdaljo.

Enako zato sem se odločil za 6mm, glavne varovalke so 20A, ampak zaradi izgub je bolje kar na 6mm, saj kakšna pa je cenovna razlika glede na 4mm, tistih 10 al 20EUR, pa magari so nasedli :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: billy ()

WarpedGone ::

Niso nasedli, prav si naredu.
Upor žice (i.e. ohmske izgube) raste z manjšanjem preseka in večanjem dolžine.

Stvari pa ne zagorijo zaradi pretankih žic ampak zarad slabih kontaktov, kjer se dogaja točkovno gretje (dobesedno švasanje).
Zbogom in hvala za vse ribe

telexdell ::

WarpedGone je izjavil:

Niso nasedli, prav si naredu.
Upor žice (i.e. ohmske izgube) raste z manjšanjem preseka in večanjem dolžine.

Stvari pa ne zagorijo zaradi pretankih žic ampak zarad slabih kontaktov, kjer se dogaja točkovno gretje (dobesedno švasanje).

Govorimo o hišnih instalacijah, kjer ti je med razdelilnikom in garažo mogoče 10 m kabla. Bi pa bilo zanimivo pogledati, kakšen je kabel do notranjega razdelilnika. Mogoče je do tja tanjši, kot potem naprej. O izgubah na takšni razdalji pa je neumno sploh debatirati. Mogoče bodo znesle nekaj centov za dobo človeškega življenja. Razlika v ceni kabla pa je bila kar nekaj piv.

Drugače pa pride do požara tako zaradi slabih stikov, zaradi oblokov ob kratkih stikih kot tudi zaradi kombinacije pretankih žic in premočnih varovalk. A če doma nimata talilnih varovalk in ob njihovem pregoretju ne uporabite vijaka za popravilo namesto zamenjave (tudi to sme že videl v svojem življenju) je doma zares največja nevarnost slab stik.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

J.McLane ::

WarpedGone je izjavil:

Po prejšnjem tednu, ko sem tu polnil toyotinega priusa plug-in hybrid, so delavci v kampu zaklenili električno omarico,


Kolk A varovalke so v elektropriključih na kamp-parcelah?


Vse sorte imaš od samo 3A pa do 16A, glede porabe so živčni predvsem pozimi ali v prehodnem obdobju, kjer ima veliko "zimskih" kampov tudi števce in te konkretno opalijo, če se greješ na elektriko in presežeš neko količino (ponavadi ranga 5 kWh/dan).

DamijanD ::

Nekaj napredka pri baterijah - a ni bil včasih vsake 2 meseca en članek na temo napredka pri baterijah :D

vostok_1 ::

A sploh obstajajo kake novice, ki so bolj irritant od novic o baterijah?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Unknown_001 ::

vostok_1 je izjavil:

A sploh obstajajo kake novice, ki so bolj irritant od novic o baterijah?


Everything is about frequency of posting.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Nikec3 ::

https://www.bloomberg.com/news/articles...

Supplying Lithium for the Electric Revolution Is Getting Harder
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

Zelo kratek prispevek, a vseeno opiše realno stanje. Polnjenje električnih avtov je danes ena velika zmeda. Tesla je tukaj pri SC-jih nekako izvzeta, a za vse ostale polnilnice velja tole:

https://avto.finance.si/8859662/Cirkus-...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

O tem cirkusu govorim že vsaj 5 let, vsakič v odogovor dobim jetra v obliki 204023xyz CCS postaj.

Krivci za ta cirkus so po vrsti: Renault, BMW, Volkswagen, Kia, Hyunday, ... - vsi ki so na cesto dali EV, ob omembi "polnilno omrežje" pa dvignili nos, češ "to pa ni naš problem". Kar pomeni, da to ostane problem njihovih kupcev, miljavžent lastnikov posameznih polnilnic, ki vsaj fura svojo politiko.

Žal je Tesla še vedno edini, ki polnilno omrežje razume kot del EV lastništva. Kolk je stvar dostopna na konkretni koordinati ju druga pesem, fakt je da omržje že obstaja, in da se še izpopolnjuje. No membership card needed ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

Vzrok temu je, da se te polnilnice postavljajo s tujim denarjem. Če bi nekdo fuknil not lastnih 50-100 jurjev, bi že poskrbel, da bo tam vsak z denarjem lahko polnil.

vostok_1 ::

Ta veliki are basically doing everything wrong. Shitty plans, shitty cars, shitty service.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Nikec3 ::

Utk je izjavil:

Vzrok temu je, da se te polnilnice postavljajo s tujim denarjem. Če bi nekdo fuknil not lastnih 50-100 jurjev, bi že poskrbel, da bo tam vsak z denarjem lahko polnil.

Jaz tudi mislim da je tukaj bistvo problema. Ker zdaj je tako da "random župan zrihta sredstva za polnilnico", vsi se slikajo ob postavitvi, tukaj pa se storitev polnjenja konča.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Zraven je še grdi detajl, da folk ne kapira ničesar okrog polnilne moči.
Rezultat so "javne EV polnilnice", kjer na licu mesta odkriješ da je max moč 3kW ...
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

WarpedGone je izjavil:

Zraven je še grdi detajl, da folk ne kapira ničesar okrog polnilne moči.
Rezultat so "javne EV polnilnice", kjer na licu mesta odkriješ da je max moč 3kW ...

Totalno nepomembno.
Velike moči se potrebujejo ob AC ali ob regionalkah kjer ni AC povezav.
Pred lokalnim bifejem dvomim, da kdo potrebuje 100kW polnilnico - tisti, ki je prišel na kavo, se najbrž ni pripeljal 150km daleč, tisti, ki pa je prišel po nakupih/na izlet, pa bo polnilnico zasedel za par ur.
Bolje bi bilo imeti 3kW na 10% parknirnih mest v mestu, kot pa 10 150kW polnilnic. MNOGO BOLJE. Na AC postajališčih in podobnih zadevah (ki bodo verjetno postale še bolj pogoste z EVji) pa jasno čim več tem bolje.

jernejl ::

Nikec3 je izjavil:

Zelo kratek prispevek, a vseeno opiše realno stanje. Polnjenje električnih avtov je danes ena velika zmeda. Tesla je tukaj pri SC-jih nekako izvzeta, a za vse ostale polnilnice velja tole:

https://avto.finance.si/8859662/Cirkus-...

Tesla je z SC izvzeta, ker SC-jev praktično ni. In ker jih ni, z njimi tudi ni težav.
Tako s Teslinim SC v Novigradu zagotovo nikoli ni nobenih problemov.

WarpedGone ::

Totalno nepomembno.

Totalno nepomembno, da si z zadnjimi Wh v bateriji se pripeljal do polnilne postaje, katero si našu na zemljevidu in nato licu mesta ugotovil da boš za tebi manjkajočih 10km do dosega do doma, čakal debelo uro.

Zame to pač ni nepomembno.
Zbogom in hvala za vse ribe

VaeVictis ::



Baje so neki problemi s hitrostjo polnjenja pri SC v Ameriki.

jernejl ::

Baje so neki problemi s hitrostjo polnjenja pri SC v Ameriki.

Seveda, saj pri Tesli niso imuni na težave, kot si nekateri domišljajo.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...

Spodaj je primerjava števila vseh polnilnih postaj (zgornja slika) in Teslinih (spodnja slika - SC so rdeče obarvani) v Sloveniji. Normalno je, da je s Teslino infrastrukturo bistveno manj težav :))

vostok_1 ::

VaeVictis je izjavil:



Baje so neki problemi s hitrostjo polnjenja pri SC v Ameriki.


Roko na srce. Če je istočasno priklopljenih več avtomobilov na SCju, je to za tisto uro, prava mala jeklarna glede tokovnih potreb.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

RedDrake ::

WarpedGone je izjavil:

Totalno nepomembno.

Totalno nepomembno, da si z zadnjimi Wh v bateriji se pripeljal do polnilne postaje, katero si našu na zemljevidu in nato licu mesta ugotovil da boš za tebi manjkajočih 10km do dosega do doma, čakal debelo uro.

Zame to pač ni nepomembno.

Kaj, a zdej se pa z zadnjega pol deci pripelješ na pumpo, al kaj?
To je neumno planiranje, če že kaj.
Lokalne mini polnilnice primarno niso namenjene potovanju iz Aten v Lizbono, se mi zdi no.
Če delaš daljše fure, potem imaš polnilnice ob regionalkah/AC, kjer verjetno ne bo samo 3kW (no, al pa tko kt un Tesla SC gor, 6kW).
Če se voziš po mestu, pa je 3kW vrh glave dosti.
Jasno ob predpostavki da lahko polneš doma.
Kar ob trenutnih EV cenah mislim, da še ni problem (večina ljudi po blokih in brez lastnih parkplacov verjetno nima 30k+ EUR za avto).

WarpedGone ::

Če se voziš po mestu, pa je 3kW vrh glave dosti.

3kW pomeni manj kot 10 kmh. Zakaj točno bi se sploh ubadal s tem? Ker je štrom brezplačen? 3kWh košta 30 centov.
Eno filanje mi zadostovalo za par tednov vožnje po mestu.

Poanta je da javne 3kW polnilnice nimajo smisla. Razen da se takšni in drugačni politiki lahko slikajo za cajtng.
Ko moraš filat, je stvar neuporabno počasna.
Ko ti ni treba filat, je stvar neuprabno počasna.

3kW ima smisel samo v domači garaži.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Če se z avtom voziš v službo, ga imaš nekje vsak dan 8 ali več ur parkiranega. Ko greš popoldan v BTC ali na Rudnik, je 2 uri parkiran. Ko greš z avtom zvečer ven v družbo (kino, gledališče, večerjo, disko ...), ga imaš 3+ ur nekje parkiranega.

billy ::

Pozabil si še nacionalni šport slovencev, zapravljanje časa v nakupovalnih središčih, spet se za nekaj ur polni...

Za LJ bi bila to dobra opcija, da bi uredili tisto pakiranje na barju, ali kje je že plan, in zraven tudi polnilnice, ne samo dve tri, ampak kar konkretno število, plus malo višji najem za možnost filanja, win win.

Okapi ::

Nič nisem pozabil;)
Ko greš popoldan v BTC ali na Rudnik, je 2 uri parkiran

TribesMan ::

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Unknown_001 ::

Rešitev za javni prevoz v Ljubljani.






Na obrobjih zastonj parkinge. Za v center pa plačat javni prevoz. Uvedel bi tudi možnost nakupa celodnevne karte.

Cena javnega prevoza je žal dražja kot parkirnina. In to je zelo narobe. Pravtako je javni prevoz neučinkovit.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

bambam20 ::

Okapi je izjavil:

Ko greš popoldan v BTC ali na Rudnik, je 2 uri parkiran.


Vsak dan boš 2 uri v nakupovalnem središču?

Drugače se pa tesla v 30 minutah napolni za 75%. na njihovih polnilnicah.

Unknown_001 je izjavil:


Na obrobjih zastonj parkinge. Za v center pa plačat javni prevoz. Uvedel bi tudi možnost nakupa celodnevne karte.

Cena javnega prevoza je žal dražja kot parkirnina. In to je zelo narobe. Pravtako je javni prevoz neučinkovit.



Javni prevoz ni rešitev, ker je predrag. Ne govorim o tistih, ki imajo mesečne vozovnice. Sam je ne mislim zaradi 15 obiskov na leto kupovati.

Ljubljana ne bo imela nikoli zastonj parkingov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bambam20 ()

Unknown_001 ::

Javni prevoz definitivno JE rešitev. Seveda učinkovit. Ne pa te avtobusi na metan in podobne bedarije od električnega vlakca in golf vozičkov, ki se drenjajo v gužvi. Kretenizem brez meja. Tramvaj je cenovno učinkovitejši, hitrejši, zanesljiv. Plačljiv parking znotraj Lj seveda ostane. A na OBROBJU kjer prideš da boš uporabljal javni prevoz pa bi moral biti zastonj. Ali pa bi ti pripadal le ob nakupu karte. Lahko celodnevna pa se vozi gor dol. Lahko na eno furo...

A štekaš. Javni prevoz v Lj je tako dtag samo zaradi neučinkovitosti. Ker je neučinkovit se koristi manj, kot bi se lahko. To za seboj potegne gužvo, zastoje, zjahane ceste, DRAŽJE KARTE ...

Vse je povezano. V Švici folga, na Poljskem folga, V Nemčiji folga, v Singapurju folga, V Londonu folga...

Samo ne. Mi smo posebni, tanarbol pametni in bomo problem onesnaževanja in gužve reševali s še več pleha na električni pogon.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

SimplyMiha ::

Zgleda, da se vračamo k naravi.

Japonski raziskovalci in proizvajalci avtomobilskih komponent pravijo, da material iz lesne celuloze tehta le petino teže jekla, hkrati pa je petkrat močnejši.


Avtomobilska industrija našla trajno rešitev?

To pomeni večji doseg za električne avtomobile. Upam samo, da bomo doživeli vstop na trg še v našem času!

thramos ::

SmeskoSnezak ::

Je kaksen avto v celoti iz fiber glass? Je kaksen avto ze vsaj delno z wood fiber? SimplyMiha, so kje podatki o "tezi" oz. primerjava med wood fiber, fiber glass in trenutnimi avti?
@ Pusti soncu v srce... @
««
434 / 1139
»»