» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
128 / 1135
»»

Magic1 ::

In kaj boš izvedel iz napetosti baterije?
Magic

WarpedGone ::

Nič relevantnega za debato.
Podobno je irelevantna moč onboard polnilca dokler ta dosega vsaj moč tipičnega hišnega priključka ta je pa glej glej ranga 3kW.
Za kaj več nucaš posebne namenske polnilne postaje kjer poteka cela vojna kdo bo mel kontrolo nad polnjenem - ali polnilna postaja ali avtomobil. Večja kot je moč polnenja, bol je protokol polnjenja problematičen. Sama oblika in barva štekarja sploh problem ni - če je zadeva kompatibilna po protokolu je cena adapterja v rangu 10 EUR, če zadeva ni kompatibilna po protokolu, je cena adapterja vsaj nekaj deset jurjev i.e. absurd.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Nekateri delajo ultra probleme okrog barve štekarjev, drugi pa stvari enostavno delajo in prodajajo, danes:


Reklama je 'neuradna' - naredili so jo trije lastniki Model S.
Zbogom in hvala za vse ribe

M-XXXX ::

Haha, "polnili preko sonca"?

No saj ubistvu je logično. Štartal kot otroci (na 9s filma), pa končali kot odrasli na 45sekund filma (predvidevam, da so to ene in iste osebe :P)

WarpedGone ::

Kaj ni jasno?
"Superchargerji" so priklopljeni v omrežje in laufajo nonstop, sončnih celic je nekaj kW. Ko se fila, se moč dobi iz omrežja.
Pod črto je energetska bilanca pozitivna i.e. Tesla Motors (ki je lastnik teh postaj) dobi za v omrežje oddano energijo nekaj plačila.
Za lastnike vozil, je polnjene na teh postajah brezplačo.
Zbogom in hvala za vse ribe

SplitCookie ::


Podobno je irelevantna moč onboard polnilca dokler ta dosega vsaj moč tipičnega hišnega priključka ta je pa glej glej ranga 3kW.

Misliš 6kW ? Vsaj toliko je neka osnovna moč v gospodinjstvu.


"Superchargerji" so priklopljeni v omrežje in laufajo nonstop, sončnih celic je nekaj kW. Ko se fila, se moč dobi iz omrežja.

Brezveze

Že samo pumpe v NEK pokurijo 5MW samo zase.
Tle nekaj praskat s solarno tehnologijo je milorečeno ... neumno.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

M-XXXX ::

dstr17_ je izjavil:

Aja še za primerjavo: teh 70 000 nanese pri 6L/100km pri ceni 1.4EUR na liter slabih 6000EUR.
Ja, v enem letu. V 10 letih se pa investicija povrne. Če bodo cene bencina naraščale (kar bodo) pa še prej. Tako da tvoja primerjava je zgrešena.

Nisi bral vsega kajneda? Kot sem rekel je zadeva zelo verjetno 100 000€ in več (da zgradiš tako postajo), pa gredo zneski zelo verjetno proti 200k in več (zemlja, dovoljenja....) Če letno prihraniš pri 100 000€ ter 6000€ letno teh 100k v 17 letih. To pomeni, da se v 17 letih nič ne pokvari. Ne rabiš nobenega človeka ki bi to karkoli pogledal kaj šele poservisiral. Nikoli ščistit.. Uglavnem čisti bullshit PR, sama zadeva je popolnoma neuporabna (razen seveda za polnjenje avtov obstoječim lastnikom (brezplačno), kakšno koli sanjanje o vožnji na sončno energijo je pa seveda še večji bullshit.
V teh 20, 25 letih se bo toliko stvari že spremenilo...

Če prav razumem, ti računaš, da sonce sije 24 ur na dan, in to vse dni v letu.

Da. Prvi primer (zgornji) je teoretični maximum celice, spodnji račun pa je podatek, ki sem ga našel za slovenijo in je približna realna številka.

Magic1 je izjavil:

Sončne celice so itak fail, dokler jim še kakšnih 80% cena ne pade(razen če država časti v obsežni subvenciji)

Subvencija je še večji fail. To cene čisto nič ne spremeni. To je tako, kot da bi na črpalki prodajali gorivo, ki stane 15€/L, in ima isto energijsko vrednost kot bencin, isto onesnažuje (ali celo bolj). Dejansko nima čisto nobene prednosti (same slabosti), ob enem pa je realna vrednost 10x večja. Edina prednost je to, da jo subvencionira država (mi) da jo ti točiš ceneje!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: M-XXXX ()

gzibret ::

Poddebata o solarnih panelih je offtopic in prestavljena v svojo temo. Nekaj neargumentiranih/zbadljivih/žaljivih postov brisana. Prosim, tukajle naj bo debata o električnih avtomobilih.

gzibret je premaknil sporočila v Zakaj so solarne elektrarne prava stvar.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gzibret ()

phuntaox ::

na faksu smo pred časom morali pri eni vaji izračunati, kakšna bi bila energetska bilanca, če bi ves motorni promet zamenjali z električnim. Sicer je izračun zelo grob, ampak prišli smo do ocene, da bi morali povečati proizvodnjo elektrike v državi za več kot dva in pol krat. ;((

Meni tudi ni všeč vso to fosilizirano sranje (oziroma takorekoč naši predniki)...prideš iz gozda v mesto in SMRDI.
fuj. Sem pa vseeno srečen, da se nisem rodil v kakem Pekingu...(al pa še marsi marsi kje drugje)

Ne maram takih dejstev, ampak jebiga, kdo pa je mene vprašal; zeleni viri energije so zaenkrat kar en tak dvorezen meč.
(off topic; vidi varčne žarnice - jebote živo srebro not, elektronika, EM sevanje - ne smeš glave bližje od 30cm...pa take fore "ane")

J.McLane ::

Kako ste pa to računali oz. kaj ste vse upoštevali?

Če gledam na statističnem uradu se na leto porabi približno:
470.000 t BENCINA * 11,69 MWh/t = 5.494 GWh (energije v gorivu)
1.400.000 t DIZLA * 11,73 MWh/t = 16.422 GWh (energije v gorivu)

Proizvodnja elektrike na leto:
16.056 GWh

Ampak toliko je potencialne energije, motor na notranje izgorevanje pa daje izkoristke v praksi samo od 20%-40%, električni avto pa nekje 70%.

Torej, ste imeli kakšne druge vhodne podatke ali sem jaz na kaj pomembnega pozabil ali čisto falil?

TribesMan ::

http://www.theverge.com/2013/2/11/39774...

Tale Musk malo spominja na našega premierja...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Nikec3 ::

TribesMan je izjavil:

http://www.theverge.com/2013/2/11/39774...

Tale Musk malo spominja na našega premierja...

Tesla se je tudi v preteklosti veliko prepirala s tistimi ki so testirali avtomobile. Mislim da so celo tožili Top Gear.

EDIT: Ja, tožili so Top Gear, piše v članku. Se opravičujem.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

SplitCookie ::


Ampak toliko je potencialne energije, motor na notranje izgorevanje pa daje izkoristke v praksi samo od 20%-40%, električni avto pa nekje 70%.


Električni avto ima še vedno nižji izkoristek od teh 70%, pri furanju na elektriko iz NEK je njegov termični izkoristek cirka 15-20% ali še manj.


Meni tudi ni všeč vso to fosilizirano sranje (oziroma takorekoč naši predniki)...prideš iz gozda v mesto in SMRDI.

Zahvali se predvsem zelenim ki promovirajo smrdečo biomaso in jamrajo nad nuklearkami
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Tesla se je tudi v preteklosti veliko prepirala s tistimi ki so testirali avtomobile. Mislim da so celo tožili Top Gear.

Jah, ko te kdo javno popljuva, si lahko tiho (in tiho priznaš, da so pljunki resnica) al pa preko sodišča dokazuješ svoje.

Kdor ma vsaj 3 molekule v glavi lahko vidi, da so tisti pljunki zelo smrdeli.

Precej enako s tokratnim NYT člankom. Če je novinar moron, kaj češ druzga?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Po drugi strani pa, kako češ testirati neko vozilo, če ti pa postavijo (sicer popolnoma neživljenjskih) X pogojev?!:(
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

SplitCookie ::

Ja tako seveda da bo čimlepše izpadlo za proizvajalca. Biased test.press
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

WarpedGone ::

1. Avto ti pravi, da ma še za 50km dosega.
2. Ti se spraviš v avto in odpelješ proti cilju 100 km daleč.
3. Ignoriraš vse lučke in opozorila, da gre baterija h koncu in pričakuješ/upaš na čudež.
4. Avto se ustavi ti pa v jok in na drevo, kako je avto zanič.

Si "biased"? Ne.
Si moron? Ja.

Vse kar je pri celi zgodbi dejanski problem, je poraba energije, ko je avto dalj časa parkiran s polno baterij v resničnem mrazu (ranga pod -10 stopinj) in ni vštekan. Parazitska poraba je tako velka, da spije nepričakovano velik delež shranjene energije. Po domače to pomeni, če si mel zvečer polno baterijo in si spulu kabl vn, zjutraj baterija ne bo več polna. Ampak tudi to ti avto zjutraj pove, le poslušat in upoštevat ga je treba.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: phuntaox ()

vostok_1 ::

Mora ti zvečer povedat ;)

Nikec3 ::

Ne vem kako točno je potekal ta test novinarja, je pa Musk vseeno pripravljen sprejeti kritiko. Na twitterju je enkrat objavil kritiko, ki je S modelu naštela kar nekaj pomanjkljivosti. Musk je ob tem zapisal, da se s kritiko strinja in da že delajo na izboljšavah kritiziranih sistemov.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

gruntfürmich ::

kateri avti se dobijo v sloveniji na elektriko oz. hibrid in da je cena tam nekje do 15k€ in kako je z subvencijami?
ve kdo to bolj natančno?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

WarpedGone ::

Novega hibrida do 15k še ni. Razen če avtu z elektrozaganjačem rečeš hibrid, taki so pa praktično vsi avtomobili zadnjih 100 let.

Mora ti zvečer povedat

Ja, to bi blo lepo, še lepš pa bi blo, da konkretno ta model S nebi mel tolikšne StandBy porabe. Vsa elektronika/kompjuterji in pametovanje okrog baterij ne laufa sama od sebe ampak nuca štrom. V toplejših krajih je mnogim zadeva fentala praktično nov 12V akumulator. Ker pa brez 12V napetosti ni možno aktivirat DC/DC pretvornika je avto enostavno 'umru' na parkirplacu. V trenutnem FW je zato izklopljen avtomatski 'deep-sleep' elektronike, ki je delala te probleme, posledično je StandBy poraba višja. Npr, tisti sredinski 17" monitor in monitor pred volanom nonstop laufata, le osvetlitev se izklop, ko greš vn iz avta.

To so vse porodne težave in se bojo (tako vsi upajo) s časom porihtale. Komot je ta novinar nabasal na kako takšno (sm že omenu dodatno porabo energije pri hudem mrazu) ampak s kančkom lastne pameti se mu opisana tragikomedija nebi zgodila. Če maš pa namen narest "hudo zgodbo", pa lastna neumnost seveda ni ovira.
Zbogom in hvala za vse ribe

bond007 ::

Tole baje pride 16k € z odšteto subvencijo:
http://eliczero.blogspot.com/2012/09/od...

J.McLane ::

Yaris hybrid 15.500 €, sam moraš vedeti da je hibrid (brez priključka) še zmeraj 100% avto na fosilna goriva, vse kar doprinese hibridni sklop je to da ICE motor ko deluje, deluje v čimbolj učinkovitem območju.

J.McLane ::

SplitCookie je izjavil:


Ampak toliko je potencialne energije, motor na notranje izgorevanje pa daje izkoristke v praksi samo od 20%-40%, električni avto pa nekje 70%.


Električni avto ima še vedno nižji izkoristek od teh 70%, pri furanju na elektriko iz NEK je njegov termični izkoristek cirka 15-20% ali še manj.


Oglej si še enkrat cel moj post, to kar praviš je sicer jasno, vendar jaz sem računal od proizvedene elektrike danes in koliko bi jo bilo treba več proizvesti za elektrifikacijo (fosilna energija * 0.3 = elektrika * 0.7), ker je bil očitek da bi morali 2.5 x povečati proizvodnjo elektrike za nadomestilo fosilnih goriv, jaz pravim da bi mogli povečati "samo" za ca. 50%. Oz. ali se kje motim?

WarpedGone ::

Ja, v tem da se na EVje gleda kot na popolno zamenjavo za foslina goriva. EVji imajo mesto v cca 1/3 do 1/5 prevoženih km.
Nafta je cenejša od bencina, pa se še vedno polovica folka vozi na benicn.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Ja to je itak zgrešeno ker so omejitve take kot so (cena, doseg, čas polnjenja), ampak če bi imeli tehnično rešitev za vsa vozila, dodatna proizvodnja elektrike nebi bila tako huda kot jo želijo nekateri predstaviti.

WarpedGone ::

Je hudo ker je hudo postavit že eno novo 20MW elektrarno, kaj šele kaj več, ni pa nemogoče.
Ena dodatna NEK pa smo precej oil-free kar se tiče prometa.

Ampak še ene 10ič: dodatna poraba električne energije zaradi neke realne rasti uporabe EVjev se izgubi v letni porasti električne energije. V tej temi sem že trosil cifre, kako poraba raste in koliko včasih upade in koliko EVjev bi to pokrilo. Če smo že sedaj sposobni takšna nihanja nekak pohendlat, se uporaba EVjev z energetskega vidika ne bo niti zares opazla, razlike so v desetinkah procentov, problemi pa v desetinah procentov.
Zbogom in hvala za vse ribe

bluefish ::

Ja, cifre si podal tule, vendar se nas kar nekaj z njimi ni strinjalo - no, cifre niso napačne, podani izsledki so.
Ker se niso konkretno spremenile, ja pa itak brez smisla vrteti enako debato.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bluefish ()

PrimozR ::

phuntaox je izjavil:

(off topic; vidi varčne žarnice - jebote živo srebro not, elektronika, EM sevanje - ne smeš glave bližje od 30cm...pa take fore "ane")

EM sevanje? To tisto, ki ga fašeš tudi od navadne žarnice na nitko, od navadnega 220 V kabla, itd. itd.? Al kaj drugega spešl, po možnosti ionizirajočega? Pa 30 cm? Elaborate please.

SplitCookie je izjavil:


Ampak toliko je potencialne energije, motor na notranje izgorevanje pa daje izkoristke v praksi samo od 20%-40%, električni avto pa nekje 70%.


Električni avto ima še vedno nižji izkoristek od teh 70%, pri furanju na elektriko iz NEK je njegov termični izkoristek cirka 15-20% ali še manj.


Meni tudi ni všeč vso to fosilizirano sranje (oziroma takorekoč naši predniki)...prideš iz gozda v mesto in SMRDI.

Zahvali se predvsem zelenim ki promovirajo smrdečo biomaso in jamrajo nad nuklearkami

Hja, NEK sama ima itak ~30% izkoristek. Pa to v bistvu niti ni važno, ker je zadeva čista, v primerjavi s fosilnimi gorivi. Problem visokoradioaktivnih odpadkov je pa itak enostavno rešljiv, sam folk je proti... -_-

Nikec3 je izjavil:

Ne vem kako točno je potekal ta test novinarja, je pa Musk vseeno pripravljen sprejeti kritiko. Na twitterju je enkrat objavil kritiko, ki je S modelu naštela kar nekaj pomanjkljivosti. Musk je ob tem zapisal, da se s kritiko strinja in da že delajo na izboljšavah kritiziranih sistemov.

Super. A mu lahko nekdo pove, da je touchscreen v avtu, touchscreen za VSE komande v avtu, sploh pa 17 colski touchscreen v avtu en velik fail? Še za sopotnike je problem, ker je avto ena taka dinamična zadeva, torej roko držiš 'na mestu', v bistvu pa z njo mahaš okrog. Pa gledati moraš, kam mahaš, da pritisneš kar hočeš. Komande na volanu so izumili z razlogom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

PrimozR ::

WarpedGone je izjavil:

Ja, v tem da se na EVje gleda kot na popolno zamenjavo za foslina goriva. EVji imajo mesto v cca 1/3 do 1/5 prevoženih km.
Nafta je cenejša od bencina, pa se še vedno polovica folka vozi na benicn.

Ker je cenejši liter nafte od litra bencina (kar je itak svojevrstni nateg prve klase, gledano energijsko), ne pa celoten strošek avta, sploh če narediš malo kilometrov (pod 20k).

Nikec3 ::

En vprašanje glede baterij v električnih avtomobilih. Kako dolgo bi naj te baterije zdržale, oziroma v kakem času se njihovo delovanje poslabša za recimo 20%?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

SplitCookie ::

V enem letu redne uporabe
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

WarpedGone ::

bluefish:
Ja, cifre si podal tule, vendar se nas kar nekaj z njimi ni strinjalo - no, cifre niso napačne, podani izsledki so.
Ker se niso konkretno spremenile, ja pa itak brez smisla vrteti enako debato.

Ne, falil si. V tistem postu je bil trenutek streznitve glede inštalirane moči in dejanskega izplena. In posledični zaključek glede kvalitete/učinkovitosti posameznega tipa elektraren. Da tako opevane HE precej smrdijo glede na 'izkoristek' postavljenega stroja. Če zraven postaviš pumpo gnano na sončno energijo, kadar je ta pač na razpolago (slučajno tipično največ takrat, ko je vode malo) lahko ta izkorstek znatno dvigneš brez posebnih vložkov v namenske hranilnike generirane energije.

Zgoraj sem mislil recimo tale post.
Tut če sem 2x precenil/podcenil št. EVjev na cestah v naslednjih 10ih letih, je to še vedno šum glede na letna nihanja porabe energije i.e. na njih odpade manj kot 10% spremembe porabe energije.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Različne baterije, tudi če je na pogled vse li-ion se lahko zelo različno obnašajo, kako, se bo še pokazalo. Za vsako baterijo pa velja da če v redni uporabi dosega visoko temperaturo, torej če živiš v vročem okolju, avto veliko stoji na soncu, avto nima aktivnega hlajenja baterije, veliko hitrih polnjenj, se ji bo življenska doba krajšala hitreje. En dobro zasnovan avto pa bi moral zdržati 10 let ene normalne uporabe, prvih 10%-20% kapacitete se mogoče res zgubi hitro, ampak potem naj bi se zadeva umirila, na koncu pa spet crkne vse skupaj dokaj hitro.

WarpedGone ::

SplitCookie

SplitCookie je izjavil:

V enem letu redne uporabe

Go troll somewhere else.

En vprašanje glede baterij v električnih avtomobilih. Kako dolgo bi naj te baterije zdržale, oziroma v kakem času se njihovo delovanje poslabša za recimo 20%?

Celo odgovor stoji na razumevanju pojma "zdržale".
Baterija kot precej kompleksen elektronski sistem lahko crkne kot žarnica ali pa skozi čas izgublja na kapaciteti in moči.
Tipično se pri podajanju življenske dobe uporablja 20% upad kapacitete i.e. koliko časa / ciklov zadeva zdrži predno kapaciteta pade na 80% začetne.
Če je uporabljena v ultra stabilnih in nežnih in nespremenljivih pogojih, obremenitve so pa zelo nizke (i.e. praznenja in polnjenja s čim šibkejšim tokom) to traja precej dlje, kot pa če je baterija bol obremenjena med praznjenjem/polnjenjem in/ali se pregreva (nad cca 40 stopinj).

Najbolši odogvor dobiš če enostavno pogledaš garancijo na zadevo. Ta je vedno mal obremenjena z PRom ampak čist iz riti potegnjena vseeno ne more bit al pa bo to hud strošek za firmo. Tesla Motors za 85kWh baterijo v Model S garantira 8 let in neomejeno št. prvoženih kilometrov. Kakšnemu obsednecu bo zadeva sigurno omagala prej, večini ki delajo normalne kilometre pa ne.

Izkušnja z baterijo v Roadsterjem je pozitivna. Nekaj upada kapacitete skozi čas je, ni pa nič posebeh hudga.

Upad kapacitete po prevoženih miljah


Upad kapacitete s starostjo



Različne pike pomenijo različne avtomobile. Vidiš da je razlika med posameznimi avtomobili večja, kot pa jo povzroča dve leti starosti oz 40k prevoženih.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

SplitCookie ::

WarpedGone je izjavil:

SplitCookie

SplitCookie je izjavil:

V enem letu redne uporabe

Go troll somewhere else.
Sure. 50 jurjev letno, 200km/polnjenje ti navrže cirka 300 ciklov, s tem da imaš dodatnih 20% izgube kapacitete zaradi samega staranja baterije, brez da bi cikle sploh nametal noter.
Poor ventilation may increase temperatures, further shortening battery life. Loss rates vary by temperature: 6% loss at 0 °C (32 °F), 20% at 25 °C (77 °F), and 35% at 40 °C (104 °F). When stored at 40%–60% charge level, the capacity loss is reduced to 2%, 4%, and 15%, respectively
Neglede na to kakšne trike in potegavščine izvajaš s hlajenjem. Taki padci ti ne uidejo. Laptopova baterija, ki non stop dela praktično v _idealnem_ okolju mi izgublja po 1% na mesec _minimalno_, dejansko je padec kar dobre 2%. 3 leta pa je adijo in s temi avtočki ne bo popolnoma nič drugače. Drugi jajček je bil po 2h letih in 500 ciklih na manj kot polovici kapacitete, tretje leto je samo še na tistih 35% originalne.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

WarpedGone ::

Resno, go troll somewhere else.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Komu naj verjamem? :))
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

J.McLane ::

Proizvajalcu, ki si upa dati 8 let garancije na baterijo, brez da pri tem bankrotira.

Merjenje trajanja baterije samo v ciklih polnjenja je pa tudi adijo pamet. Primerjat en laptop, ki ti tako mimogrede lahko sprazne SOC na 0% kar pomeni smrt za baterijo, ali pa ti polne na 100% ves čas ko si na polnilcu to je tudi smrt. Mnogi laptopi so narejeni nalašč tako neumno, da ti po 3 letih crkne.

D3m ::

J.McLane je izjavil:

Proizvajalcu, ki si upa dati 8 let garancije na baterijo, brez da pri tem bankrotira.

Merjenje trajanja baterije samo v ciklih polnjenja je pa tudi adijo pamet. Primerjat en laptop, ki ti tako mimogrede lahko sprazne SOC na 0% kar pomeni smrt za baterijo, ali pa ti polne na 100% ves čas ko si na polnilcu to je tudi smrt. Mnogi laptopi so narejeni nalašč tako neumno, da ti po 3 letih crkne.


Ni neumno, tako mora biti.
|HP EliteBook|R5 6650U|

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: CaqKa ()

SplitCookie ::

Laptopi nikoli ne pridejo na 0% SOC. Never ever.

Mnogi laptopi so narejeni nalašč tako neumno, da ti po 3 letih crkne.

Po treh letih je vsaka litijeva celica, magari stoji na polici, za v kanto.


Resno, go troll somewhere else.

No way hose

Ti boš resno trdil da bo baterija po osmih letih še vedno držala vsaj 50% nazivne kapacitete, pri max. prevoženih kilometrih, cvrtju na parkirplacih sredi poletja in zmrzovanju sredi zime ?

Ni niti najmanjše možnosti za kaj takega.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

WarpedGone ::

Komu naj verjamem?

Še najbolj ljudem, ki se s temi zadevami že nekaj let vozijo okrog.
Zgornje slikce sem potegnil iz 'miniankete' objavljene tule: Tesla Roadster Battery Capacity Over Time and Miles. Avtor je lastnik Roadsterja, podatke o stanju 25 drugih enakih modelov a različno starih z različnim stanjem baterije je dobil od drugih lastnikov/voznikov. V google vpiši Roadster Battery Capacity loss in preglej zadetke.
Pomembno je še, da izkušnje z enim EVjem preveč ne generaliziraš na druge EVje. Npr. Roadster ima aktivno hlajeno baterijo medtem ko ima Nissanov Leaf le pasivno hlajenje i.e. kolikor pač piha pod avtomobilom. V toplih krajih (kalifornija, florida) itd. zato Leafi precej hitro izgubljajo kapaciteto skozi časa, precej hitreje kot oni ki se vozijo bolj severno.
Model S ima zopet aktivno hlajeno in aktivno ogrevano baterijo. Napovedovanje prihodnosti je zapletena reč zato ti pod črto ostane 'zanašanje' na garancijo in uporabo nekaj zdrave pameti na podlagi znanega o podobnih in drugačnih zadevah.

Merjenje trajanja baterije samo v ciklih polnjenja je pa tudi adijo pamet. Primerjat en laptop, ki ti tako mimogrede lahko sprazne SOC na 0% kar pomeni smrt za baterijo, ali pa ti polne na 100% ves čas ko si na polnilcu to je tudi smrt. Mnogi laptopi so narejeni nalašč tako neumno, da ti po 3 letih crkne.

"Zanalašč" je prehuda beseda, narejeni so pač tako da zdržijo točno tolk kot morajo - garancija. Proizvajalec laptopov noče plačat niti centa na 1000 kosov da bi zadeva predvidoma zdržala kak dan več od garancije. Seveda zadeve zdržijo dlje a je to zgolj 'slučaj' oz nekontrolirana posledica kontrole prej. Baje obstajo triki v proizvodnji, ki posamezno celico podražijo za en bakšiš ampak pomenijo večkratno podalšanje življenske dobe. Pri laptopih je to brezveze - kdo hoče laptop, ki bo garantirano delal 8 let in zanj plačat 10 EUR več? V tem času se obrnejo vsaj tri generacije kompjuterja, ni nekega smisla to garantirat.

Sploh pa - baterije v laptopu so v praktično najslabših možnih delovnih pogojih, dlje stran od ideala bi bile samo, če bi jih direkt vrgu v ogenj.
Zbogom in hvala za vse ribe

SplitCookie ::

Sploh pa - baterije v laptopu so v praktično najslabših možnih delovnih pogojih, dlje stran od ideala bi bile samo, če bi jih direkt vrgu v ogenj.


Tell me all about it

Že par let so narejene tako, da jih sam komp ne greje več, imajo enako temperaturo kakor soba - so praktično v idealnih pogojih non-stop.

Pa zadeva še vedno cepa


Model S ima zopet aktivno hlajeno in aktivno ogrevano baterijo. Napovedovanje prihodnosti je zapletena reč zato ti pod črto ostane 'zanašanje' na garancijo in uporabo nekaj zdrave pameti na podlagi znanega o podobnih in drugačnih zadevah.

Nah. Baterija ima zagotovo interno kompenzacijo izgube kapacitete, pač štartajo z malce več rezerve in to je to. Kakor tudi same celice imajo na začetku cirka ~8% več kapacitete, preden se doseže nazivna.
Tako je v prvem letu dejanski padec enormen, prikazan pa je le bolj švoh.

Baje obstajo triki v proizvodnji, ki posamezno celico podražijo za en bakšiš ampak pomenijo večkratno podalšanje življenske dobe.

en bakšiš je 2x-na cena celice

Čudežev tule ne moreš delati. Zadeva je našopana do lastnih limitov in tle se vse skupaj konča.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Ne da bi se dejansko spoznal na zmogljivost baterij, ampak če se že omenja prenosnike tudi za te so zagotovo baterije različnih kakovosti npr. imam prenosnik iz leta 2007 njegova baterija zdrži recimo še kakšnih 20 minut, ampak takrat leta 2007 sem tudi kupil zunanjo dodatno večjo baterijo (ki je bila seveda dosti manj obremenjena v teh letih) ta pa še vedno zdrži 4 ure brez težav (prej 6 ur).

Kar hočem reči je, da če je v neko EV vgrajena baterija višje kakovosti, obenem pa ima vozilo tud nek poseben sistem vzdrževanja te baterije (pazi na temperaturne razlike itd.), potem verjamem, da bi ta morala zdržati vsaj 8 let ob recimo 20-30% padcu kapacitete.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

CaqKa ::

SplitCookie je izjavil:

Neglede na to kakšne trike in potegavščine izvajaš s hlajenjem. Taki padci ti ne uidejo. Laptopova baterija, ki non stop dela praktično v _idealnem_ okolju mi izgublja po 1% na mesec _minimalno_, dejansko je padec kar dobre 2%. 3 leta pa je adijo in s temi avtočki ne bo popolnoma nič drugače.

Drugi jajček je bil po 2h letih in 500 ciklih na manj kot polovici kapacitete, tretje leto je samo še na tistih 35% originalne.

laptopi in telefoni še kolkor vem vedno uporabljajo LI-ION ki pri 20°C ne glede na karkoli drugega zgubljajo neke procente na leto (nevem natančno ampak v glavi imam cifro 20%).
dočim tile avti, pa tudi pipistrelovi avioni, vem da uporabljajo Li-Po, ki pa nimajo takih izrazitih teh tehnoloških omejitev.

Nikec3 je izjavil:

Komu naj verjamem? :))

sej pa imaš možgane. greš in preveri podatke.. pa itak že v onsovi pogledaš kdo je z nekimi realnimi podatki ki jih ni iz glave potegnil postregel.
moje informacije o Li-ion in o Lipo baterijah lahko na wikipediji prebereš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: CaqKa ()

CaqKa ::

SplitCookie je izjavil:

Ti boš resno trdil da bo baterija po osmih letih še vedno držala vsaj 50% nazivne kapacitete, pri max. prevoženih kilometrih, cvrtju na parkirplacih sredi poletja in zmrzovanju sredi zime ?

Zimske temperature samo pomagajo k daljšanju izvorne kapacitete: Lithium-ion battery @ Wikipedia

Daedalus ::

Tale Musk malo spominja na našega premierja...


Tale Musk ima telemetrijo. Novinar je očitno malo prikrojil resnico...
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Brane22 ::

Ali pa tudi ne. Musk lahko reče kar mu paše. Ker on "ima telemetrijo".

Daedalus ::

Če obstaja dokazana razlika med telemetrijo, pobrano iz avta in besedo novinarja... komu boš verjel?
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Brane22 ::

Zakaj bi verjel da telemetrija ni prirejena ?
««
128 / 1135
»»