» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
22 / 1139
»»

CaqKa ::

zelo subjektivno mnenje.
odkod ti sploh podatek da bi naredil samo 200km, si ga že testiral?

Azrael ::

Ker naj bila bila zadeva super športnik. Takih se ne vozi, kot bi šel k maši.

Drugič dosegi so varljiva reč, enako kot porabe rižotarjev. Eno je test v laboratoriju v kontroliranih razmerah, čim bližje idealnim, drugo pa kruta realnost. Tako, da doseg v realnosti brez nadaljnega lahko skrčiš minimalno za 1/3 raje pa kar za 1/2.
Nekoč je bil Slo-tech.

SmeskoSnezak ::

Jaz pa dvomim, da bi v oddaji na Discovery-ju, kjer so se ljudje furali z temle avtom, se lagali. Verjel bi, da je ta podatek mišljen za prakso, če je že govora o praktični vožnji avtomobila. Še celo najstarejši James Bond se je z njim popeljal.

(sarkazem) Ali naj vam verjamem, ki mislite, da veste o avto več? /off :\
@ Pusti soncu v srce... @

bbf ::

ne rabjo se lagat, lahko samo zamolčijo kak bistven del podatka - naprimer okoliščine za doseg take porabe. Mogoče je bil pa reklamni prispevek, glede na to, da so postaranega James bonda fural. Verjetno je celo slabo narejena reklama, ker za dobro, bi se kaka novodobna Ursula Anders not vozila ;) Zato z lahkoto menim, da prispevek ni realen.

El Barto ::

Sicer ne vem, kje ste pobral 320 km dosega, ker na njihovi uradni strani piše tole:
Estimated perf
0 to 100 Km/h : < 5 s.
Range : 250 Km
Top speed : 160 Km/h

Jaz jih ponavadi nardim 450-500km z enim tankanjem (cca 55 litrov), Viper pa bi jih naredil tam nekje 350.
Pa še tole:
Complete recharge
With external charger : 1 hour (30 kW three-phase)
With on-board chargers (3 modules) : 3 hours
With on-board chargers (2 modules) : 4 hours


Bo treba kar dobre varovalke naštimat, pa sodedom povedat, zakaj jim luči mrkajo.

Pa kaj če se je Sir Roger Moore peljal s to koreto, a to potem pomeni, da je to čudo oh in sploh - zelo dober način ocenjevanja vozila. :\
Carroll Shelby se je tudi že z veliko vozili peljal in če je ocena glede na znano osebnost, potem njemu bolj zaupam. :P

PS
Če se zanašate na prevode na Discoveryju, pa vam ne morem pomagat, jez se velikokrat zamislim zaradi neumnosti v podnapisih, ker potem folk temu verjame, čeprav je bilo povedano nekaj čisto drugega.
Aja Fifth geara itak ne maram, ker so brezvezniki. |O
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson

Avenger ::

Za koliko bi se pa povečala pretočnost če bi omejitev hitrosti dvignili za 10 km/h v naselju, in 20 km/h izven naselja - na obvoznici?
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

jype ::

http://video.google.com/videoplay?docid=6115647726887047092

Izrael očitno miga.

Avenger> Za koliko bi se pa povečala pretočnost če bi omejitev hitrosti dvignili za 10 km/h v naselju, in 20 km/h izven naselja - na obvoznici?

Po dosedanjih izkušnjah - manj kot za 1%.

WarpedGone ::

Project Better Place
Project Better Place - Video (z metodo ostrega pogleda lahko ugotovite, da je avto v animaciji Renault Laguna II)
Kar ni slučaj, ker It's official! Project Better Place, Renault signs deal to bring electric cars to Israel

Moje osebno mnenje je, da lahko tole fino pripomore k širši proizvodnji elekrtičnih avtomobilov in hitrejšemu razvoju baterij večjega formata, na daljši rok pa ne bo preživelo. Čez 50 let tega ne bo več.
Zbogom in hvala za vse ribe

jozek ::

zanimivo. Če daš vse avtomobile na elektriko to pomeni samo 6% večjo porabo elektrike.... To je pa količina ki jo lahko pokrijemo s sončnimi elektrarnami. ( in ne dvema blokoma jedrske centrale)
O še bo zanimivo!
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Azrael ::

Odkod taka optimistična misel?

S solarnimi paneli pri proizvodnji elektrike za javno omrežje nimaš kaj praskati. Enako ali še malo bolj zanič vir kot vetrnice, s stališča velikih omrežij. Za take "vire" rabiš zadaj konkreten vir (TE ali JE), ki to zmedo, ki jo povzročajo v elektroenergetskih sistemih, vsaj približno krotijo .

Glavni problem zakaj je izkoristek "alternativnih" virov v realnosti enak 0 ali so še večkrat le potrošniki energije, ne pa vir, je to, da taki "viri" niso stalni, njihova zmogljivost se menja povsem naključno in nepredvidljivo. Taka nihanja je potrebno pokriti z drugimi viri, ali pa tvegaš drag in neprijeten razpad elektroenergetskega sistema. Tega si nihče ne želi.

To prilagajanje pomeni izgube, ki v praksi povsem izničijo vse kar v redkih svetlih trenutkih taki alternativni viri celo spumpajo iz sebe. JE in TE sta edini izbiri. Solar in Wind je žal uporaben samo za primere otočnega obratovanja, kjer bi povezava z velikimi omrežji iz nekega razloga (tehnični in/ali ekonomski) ni mogoča.
Nekoč je bil Slo-tech.

WarpedGone ::

Telih 6% ne preveč dobesedno jemat, ker so odvisni od marsičesa in niso direkt prenosljivi med državami.

Sem pa nekaj strani nazaj prosil za podatek, koliko "potencialne energije" gre v luft ker pri nas elektrarne ponoči ne delajo na MAX nonstop. Ker sem dobil le brezvezen odgovor da nič, sem se sam zakopal v iskanje. Našel sem uradne podatke statističnega urada RS SI za leto 2004. Na strani 2 v tabeli 1.2 so podatki o skupni dejanski moči vseh obstoječih elektrarn in skupno proizvedeni energiji. Dodal sem še stolpce, koliko bi proizvedle, če bi laufale nonstop, izkoriščenost, ker niso in koliko energije bi lahko še proizvedle, če bi laufale nonstop.

Proizvodnja na generatorju in dejanska moč glede na vir energije, Slovenija, 2004
Proizvodnja na generatorjuDejanska močProizvodnja nonstopIzkoriščenost kapacitetNeproizvedena energija
GWh MWGWh %GWh
Hidroenergija 4.0959848.62048%4.525
Rjavi premog1.1742742.40049%1.226
Lignit 4.0186625.79969%1.781
Naftni proizvodi 431513133%88
Zemeljski plin 3583673.21511%2.857
Nuklearna energija 5.4596565.74795%288
Drugo 1261714985%23
Skupaj 15.2722.97526.06159%10.789


Če bi v vse naše obstoječe elektrarne laufale nonstop na svoji dejanski moči, bi proizvedle za kakih 10.000 GWh več energije, kot pa so jo. Sedaj obratujejo z manj kot 60% izkoriščenostjo. Torej je 40% izgrajenih obratov NEIZKORIŠČENIH.

Če vzamemo, da električni avtomobil za en prevožen km porabi kakih 250Wh energije (to je precej pesimistična številka saj najboljši dosegajo tudi po 130Wh/km in še bolje) bi teh 10.000GWh zadoščalo za 10.000.000.000.000 Wh / 250 Wh/km = 40 milijard prevoženih kilometrov na leto. To je ekvivalent MILIJONU voznikov, ki vsako leto naredijo po 40.000km.
Predpostavka je seveda, da vozila svoje baterije polnijo ponoči oz. ko so na razpolago proste kapacitete. Za kaj takega bi bilo potrebno vzpostavit avtomatski sistem, kar je v času interneta mala malica.

Naj mi prosim nekdo pove, kaj sem falil, ker tako optimistične cifre nisem pričakoval.
Zbogom in hvala za vse ribe

jype ::

Ej, ful hvala za tole, WarpedOne. A te lahko citiram naokoli?

Po tem ko sem preletel pdf se mi zdijo številke smiselne, ampak ker sem zdajle zakopan v drugo delo itak nisem sposoben vsega še enrkat zmnožit in preverit, bom se pa potrudil proti večeru.

TESKAn ::

En feler je privzeto non stop delovanje elektrarne. Včasih je treba tudi kaj "pošraufat" po elektrarni in nekaterih del ne moreš opravljat, ko elektrarna obratuje. Remonti et co.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

Ja, remontov se zavedam ampak nimam občutka kašen delež bi bil primeren - 10% časa? To pomeni le da namesto 40.000 na leto gremo na 30.000 na leto, kar je še vseeno precej. Konec koncev, tut če sem usekal z faktor 10 - to še vseeno pomeni da se lahk 100.000 ljudi fura po 2 uri na dan vsak dan brez ene dodatne elektrarne.

Nism posebu omenu ampak da bi stvar delala bi dejansko potrebovali intelegenten režim polnjenja. Ne da začne takoj filat ko vštekaš, ampak da dovoliš da začne filat mal kasnej - ko se omrežje tako odloči. Recimo, da bi blo nekak tko, da če se avto sicer lahk nafila v 4ih urah, ti omrežje garantira le, da se bo nafilalo v 6ih urah.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Azrael ::

Še nekaj napak je v zgornjem izračunu in lahko rečem račun brez krčmarja, pa ne zameri.

1. So elektrarne, ki obratujejo zelo malo v celem letu (npr. Brestanica) - samo za kritje konic.

2. So elektrarne, ki so predimenzionirane, to so mnoge HE - njihova akumulacija in predvsem dotok vode ne omogoča obratovanja na 100% 24/7. Nekatere tako le nekaj dni na leto zmorejo 100% moči (HE Zasip 7MW inštalirane moči), v povprečju pa pod 50%.

HE dodatno koljejo sušna obdobja, ko enostavno ni vode (niso samo Dravi), ob padavinah, pa viška vode tudi ne morejo shraniti zaradi premajhnih akumulacij.

3. Verjetno so v tej bilanci štete tudi elektrarne v industrijskih objektih. Nekatere obratujejo zelo malo ali nič. Npr. na Jesenicah je do začetka leta 2004 obratovala parna elektrarna. Inštalirana moč obeh generatorjev preko 6MW, en generator zaradi uničene turbine ni obratoval že nekaj let, drugi samo občasno, saj je bilo njegovo obratovanje predrago.

Parna elektrarna je namreč že precej let služila le kot približek toplarne in je bilo obratovanje generatorja v takem načinu dražje, kot proizvedena energija. Plus to, da je bila oprema stara skoraj 60 let in je bilo okvar ogromno, saj se je v preteklosti šparalo pri vzdrževanju. Propadle industrije pa je v tej državi še ogromno.

Pod črto.

Torej kaj se dogaja ob zmanjšani porabi? Pripirajo majhne vire, da potem približno zmorejo pokrivanje konične porabe. Tu notri že dolgo ni nobene rezerve, ki bi jo lahko izkoristil. Žal tako je. Sistem je že sedaj preobremenjen.

Z elektriko je tako, da jo, vsaj večino, moraš porabiti isti trenutek kot jo proizvedeš, akumulatorji so vsi še zelo kilavi, pa naj gre za mehanske ali kemijske. Tako, da je tisti odgovor na vprašanje koliko izgubimo ob ob zmanjšani porabi ponoči? Nič. Če bi imeli viške energije, bi jo lahko izvažali, ampak jo moramo še uvažati.
Nekoč je bil Slo-tech.

WarpedGone ::

Azrael:
>> 1. So elektrarne, ki obratujejo zelo malo v celem letu (npr. Brestanica) - samo za kritje konic.

Razlog za to pa je? Niso sposobne delat nonstop (razen remontov) ali ni potrebe da delajo nonstop, ker jih ponoči pač ne potrebujemo? Kar je točno moja poanta.

>> 2. So elektrarne, ki so predimenzionirane, to so mnoge HE - njihova akumulacija in predvsem dotok vode ne omogoča obratovanja na 100% 24/7.
>> Nekatere tako le nekaj dni na leto zmorejo 100% moči (HE Zasip 7MW inštalirane moči), v povprečju pa pod 50%. HE dodatno koljejo sušna obdobja,
>> ko enostavno ni vode (niso samo Dravi), ob padavinah, pa viška vode tudi ne morejo shraniti zaradi premajhnih akumulacij.

Torej so zagonili težke denarje, da so postavli objekt, ki ga niti ne moremo do konca izkoristit. Koga nataknemo na kol?

>> 3. Verjetno so v tej bilanci štete tudi elektrarne v industrijskih objektih. Nekatere obratujejo zelo malo ali nič. Npr. na Jesenicah je do začetka leta 2004
>> obratovala parna elektrarna. Inštalirana moč obeh generatorjev preko 6MW, en generator zaradi uničene turbine ni obratoval že nekaj let, drugi samo
>> občasno, saj je bilo njegovo obratovanje predrago. Parna elektrarna je namreč že precej let služila le kot približek toplarne in je bilo obratovanje
>> generatorja v takem načinu dražje, kot proizvedena energija. Plus to, da je bila oprema stara skoraj 60 let in je bilo okvar ogromno, saj se je v preteklosti
>> šparalo pri vzdrževanju. Propadle industrije pa je v tej državi še ogromno.

Če pogledaš skupno cifro je to VEČ KOT TRETJINA DEJANSKE MOČI. Urad za statistiko "dejansko moč" definira kot:
Dejanska moč je moč, s katero lahko elektrarna obratuje daljši čas.

Torej je ta daljši čas v tem primeru "po dnevi", ponoči pa počiva in zbira moči?

>> Pod črto. Torej kaj se dogaja ob zmanjšani porabi? Pripirajo majhne vire, da potem približno zmorejo pokrivanje konične porabe. Tu notri že dolgo ni
>> nobene rezerve, ki bi jo lahko izkoristil. Žal tako je. Sistem je že sedaj preobremenjen.

Torej trdiš, da HE ponoči šparajo vodo in filajo jezove, da jih lahko potem čez dan na polno ganjajo in to definirajo kot dejansko moč? Zgoraj sm dobill drugačen odgovor - da HE ugašajo zato ker ni tolikšne porabe in jih je lažje ustavit kot pa termoelektrarne.

>> Z elektriko je tako, da jo, vsaj večino, moraš porabiti isti trenutek kot jo proizvedeš, akumulatorji so vsi še zelo kilavi, pa naj gre za mehanske ali kemijske. Tako, da je tisti odgovor na vprašanje koliko izgubimo ob ob zmanjšani porabi ponoči? Nič.

Vem, da je z elektriko tako, zato pa pravim da je potreben monitoring polnjenja. Ko sistem vidi da ma proste kapacitete, namesto da bi ustavil HE in puščal vodo mimo jezu, raje vklopi filanje baterij, ki v tistem momentu čakajo.

>> Če bi imeli viške energije, bi jo lahko izvažali, ampak jo moramo še uvažati.

Električno energijo bi izvažal ponoči, ko tudi drugi elektrarne ustavlajo? Falil si poanto.

Povsem razumem, da se remonti morajo izvajat, tudi povsem razumem da določene stvari laufajo precej sporadično in enostavno ne moreš pridit na 100% ampak poglej številko - kar 40% naj bi šlo tako "mimo"? Kar 52% pri HE, 51% pri TE na rjavi premog in 31% pri TE na lignit? Če nam uspe SAMO prepolovit SAMO TE 'izgube' to pomeni kakih 3000 GWh kar zadošča za 300.000 voznikov s po 40.000 na leto. Številka "v luftu" je enostavno previsoka oz. delež je enostavno prevelik, da bi ga lahko v celoti pripisal zaustavljenim "7MW industrijskim elektrarnam", pomanjkanju vode in takim zadevam.

Edit:
Sicer pa, če je to kar trdiš 100% res in tudi ponoči nimamo nobenih razpoložljivih kapacitet, čemu potem gradimo novo akumulacijsko elektrarno, ki bo s pomočjo električnih črpalk ponoči vodo pumpala v zbiralno jezero, po dnevi pa jo spuščala skozi turbino? Bomo tudi to energijo ponoči uvažali?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

KandazaR ::

Plinska elektrarna v brestanici ni v prvi vrsti namenjena proizvodnji elektrike (preslaba preskrba s plinom) ampak je pomembna ker se lahko sama sinhronizira v omrežje (ob izpadu omrežj) in je potrebuje JE Krško (iz brestanice do JE krško je direkt vod), da se lahko sinhronizira v omrežje.
Ne samo elektrarna v avčah tudi veliko takih elektrarn v avstriji se splača da ponoči poceni kupujejo elektriko iz češke JE, podnevi pa jo prodajajo. Drugače pa bi bilo kar potrebno izgraditi novo JE, vendar ne v krškem ampak bližje centru slovenije. Že sedaj je povezava od krškega do rtp beričevo prešvoh (zato se že pripravlja izgradnja novega dalnovoda), potem pa bi bilo potrebno vleči še dodatne dalnovode. Kar se pa tiče avomobilov na elektriko pa bodo ti sigurno prišli samo vprašanje časa je kdaj.

Azrael ::

>Torej so zagonili težke denarje, da so postavli objekt, ki ga niti ne moremo do konca izkoristit.

V elektrarnah je pogosto oprema predimenzioniran - ziher je ziher. Tudi JE ima precej močnejši generator, kot ga lahko izkoristi. Starejši objekt - več je rezerve. Kjer je več strojev (HE), redko vsi delujejo istočasno, saj navadno ni dovolj vode.

Že omenjena HE Zasip ima 2 stroja, praktično pa lahko izkoristi samo enega. So bili pri KID nori? Ne, samo elektrarna je z enim strojem dobavljala dovolj energije za celo takratno železarno na Jesenicah in KID je želela biti neodvisna od državnih elektrarn, sploh potem, ko je strela poškodovala prvi generator in so bili primorani kupovati času popravila dražjo "državno" elektriko.

Tako pride do tiste tretjine razlike.

>Torej je ta daljši čas v tem primeru "po dnevi", ponoči pa počiva in zbira moči?

OK, lahko tudi tako imenuješ filanje akumulacije. Zbiranje moči, da bo na razpolago ob konicah. Nič ti ne nuca, če zmore energetski sistem npr. pri 24/7 obratovanju 65 % inštalirane moči, ko imaš porabe 50% te moči in enako ob konicah, ko hočeš iz njega 110%. Proizvodnja ni statična, ampak zelo dinamična, se mora prilagajati trenutni porabi. Drugi stroj je bil rezerva za primer okvare prvega.

>Torej trdiš, da HE ponoči šparajo vodo in filajo jezove, da jih lahko potem čez dan na polno ganjajo in to definirajo kot dejansko moč? Zgoraj sm dobill drugačen odgovor - da HE ugašajo zato ker ni tolikšne porabe in jih je lažje ustavit kot pa termoelektrarne

Problem so nihanja porabe. Te lahko samo krotiš z viri, ki jim moč lahko hitro spreminjaš. Če nebi spreminjal proizvodnje, bi bil sistem neuporaben za večino porabnikov.

Prenizke napetosti in frekvence ob velikih obremenitvah, in previsoke napetosti in frekvence ob premajhni obremenitvi. Ob tem sem zanemarim dejstvo, da sprememba frekvence omrežja (deklarirana v EU je 50Hz) večja od 0.5Hz (v + ali-) povzroči razpad sistema, saj frekvenčne zaščite začnejo izklapljati omrežje.

TE in JE so za hitre spremembe moči neprimerne, saj rabijo tudi par dni za zagon in zaustavitev in so tako neuporabne. Težavo predstavljajo raztezanje in krčenje materiala in pri hitrih spremembah se tvega uničenje parnih turbin (lahko zariba) in parnih kotlov (tudi reaktor JE je neke sorte parni kotel). Tam, se morajoi vse vse spremembe moči, če ne gre za kaj hudega, delati počasi in z občutkom ali pa se tvega resne okvare opreme.

Nasprotje tega so HE in plinska elektrarna (plinska zaradi plinskih turbin). Pri njih je možno hitro spreminjanje moči. (če je na razpolago dovolj vode). Če vode nisi ponoči prišparal imaš težave. Obratovanje PE Brestanica je izjemno drago in dela samo ko res ne gre drugače ali pa bi JE nujno rabila energijo v primeru resne okvare v elektrarni in na daljnovodih.

>Dejanska moč je moč, s katero lahko elektrarna obratuje daljši čas.

Verjetno si sam opazil, da je ta izjava take raztegljive sorte. Običajno se pri tem gleda na moč na pragu elektrarne, ki je določena iz same konstrukcije elektrarne. Ali bo elektrarna tako moč res zmogla, je odvisno od vode (HE) in predvsem v kakšnem stanju elektrarna je. Akumulacije se zapolnijo z muljem in je potem v njih toliko manj vode, cevi v uparjalniku JE in parnih kotlov popuščasjo in jih je treba začepiti, turbine se obrabljajo itd. Vse zmanjšuje moč, ki jo elektrarna zmore.

Moraš vedeti še kako je z uvozom energije. Podobna zgodba, kot nakazila med bankami. Na cesth ni zato polno kombijev, ki bi prevažali denar med bankami, ni potrebe. Bilanca se izravna. V elektroenergetskih sistemih so namesto kombijev števci.

Če mirujejo, energija ne teče v nobeno smer. Če teče, se točno ve v kateri sistem, kdo prodaja in kdo uvaža.

Uvozi so pa spet dveh sort

- dogovorjeni (mi vam tapata dan od te do te ure toliko, vi nam tapata dan od te do te ure toliko). Porabe se vsaj približno lahko predvidi v naprej (ocena porabe glede na vremenske pogoje in stanje remontov), in.

izredni (okvare, nepričakovana velika poraba itd). Ta enegija je salamensko draga, saj so jo morali nekje dobiti, v preobremenjenih sistemih je to težko ali kar nemogoče in potem se kaj sesuje zaradi preobremenitev.

Ampak na koncu se vse skupaj sešteje in potem se vidi koliko kdo plača. Če si neto uvoznik boš moral plačati elektrarne v drugi državi, saj so delale zate.

>Koga nataknemo na kol?

Koga linčati? Hja kar precej jih imaš na razpolago, od zelenih, do prepametnih politikov s trajnostnim razvojem in delno tudi privatizacija elektroenergetskih sistemov, saj če zlahka lahko prodajaš to kar imaš in pri tem mastno sluziš. zakaj bi investiral v več?
Nekoč je bil Slo-tech.

WarpedGone ::

Ok, Azrael, si bil zelo izčrpen ampak odgovoril pa nisi.

Ali hidroelektrarne ponoči stojijo, ker filajo akumulacijska jezera ali zato, ker ni potrebe po energiji in jih je laže ustavit kot pa TE al pa JE? Zanimata me približna deleža obeh razlogov, ker sigurno sta prisotna oba.

Jedrski elektrarni uspe dosečt 95% izkoriščenost kljub temu, da vsake toliko poslušamo o njenem izklopu zarad rednih vzdrževalniih del.
TE pa dosegajo komaj 49% (rjavi premog) oz. 70% (lignit). So turbine res tako predimenzionirane oz. elektrarne 'neuravnovešeno' zgrajene? Turbina 2x močnejša kot kotli? So remonti res tako zelo pogosti? Da stvar polovico časa sploh ne dela?

Enostavno ne morem pogoltnit da ob komaj 60% izkoriščeni delovni moči ni NIKOLI nobenega MW frej in bi za vsak el. avto posebej morali kar naenkrat uvažat elektriko oz. gradit nove elektrarne. Ja, slej ko prej jih bo treba - tako al pa tako ampak rezerve sigurno obstajajo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Ali hidroelektrarne ponoči stojijo, ker filajo akumulacijska jezera ali zato, ker ni potrebe po energiji in jih je laže ustavit kot pa TE al pa JE? Zanimata me približna deleža obeh razlogov, ker sigurno sta prisotna oba.
Odvisno od letnega časa.

TE pa dosegajo komaj 49% (rjavi premog) oz. 70% (lignit). So turbine res tako predimenzionirane oz. elektrarne 'neuravnovešeno' zgrajene? Turbina 2x močnejša kot kotli? So remonti res tako zelo pogosti? Da stvar polovico časa sploh ne dela?
Kakšen blok izklopijo za dalj časa, ker ga ne potrebujejo oz. se izvajajo dela na njem. (tut kotel je treba kdaj pa kdaj pogledat, pa saje 'spucat')

Enostavno ne morem pogoltnit da ob komaj 60% izkoriščeni delovni moči ni NIKOLI nobenega MW frej in bi za vsak el. avto posebej morali kar naenkrat uvažat elektriko oz. gradit nove elektrarne. Ja, slej ko prej jih bo treba - tako al pa tako ampak rezerve sigurno obstajajo.
Si že kdaj slišal, da se celoten sistem prilagaja obremenitvam? Sicer je meni malo pomembna effektivna vrednost delovne moči, če imaš na trenutke obremenitev, ki zahteva 20% več, kot je konična moč vseh elektrarn, zato pa je vs sistem PREdimenzioniran. Če boš filal ponoči, pa s tem ne boš naredil nič posebnega, vsaj dokler se ne (pozimi) izkoristi odpadna toplota vseh toplotnih elektrarn. (Tudi iz NEK bi se dalo izkoristiti, temperature vode iz kondenzatorja pa ima bolj malo veze)

EDIT: Topolotne elektrarne :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

A sm kitajc al kaj je narobe? ;((

>> Kakšen blok izklopijo za dalj časa, ker ga ne potrebujejo

Ne potrebujejo ga? To je CEL MOJ POINT. Mamo ga, a vendar so trenutki/obdobja ko ga ne potrebujemo. Lahko bi ga tut potrebovali in z njim filali baterije - BREZ DODATNIH NOVIH ELEKTRARN.

>> Si že kdaj slišal, da se celoten sistem prilagaja obremenitvam?

Kako se naj sistem prilagodi večji obremenitvi če nima 'v rezervi' dodatnih MW moči? Če se hoče prilagodit, jih mora imet. Torej jih ima. Torej lahko js PONOČI / V ČASU NIZKE OBREMENITVE filam baterije brez da bi za to morali postavljat nove elektrarne. Pač teh rezervnih MW bo takrat manj, ker bodo zasedene s filanjem. Kar pa ni nobena izguba temveč le boljša izkoriščenost in hitrejša amortizacija.

Ti govoriš o rezervah in špicah, js govorim o času nizke obremenitve sistema in možnosti koriščenja te 'rezervne' moči. Če te je strah da bom filal tudi v špicah, ko je treba elektriko uvažat - potem pa švoh bereš. Napisu sm že, da je potreben aktiven monitoring in časovno >uravnavanje polnjenja. Sistem sam se bo sam odloču, kdaj bo filal in kdaj ne - pač glede na trenutno razpoložljive kapacitete in potrebe.

A morm še narisat ? :\
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Azrael ::

Gre najbolj za filanje akumulacije, da je energija za konice

Bistveno manjša poraba popoldne in ponoči že dolgo ni več pravilo, v mrzlih zimah to vsekakor ne velja (ogrevanje), tudi industrija npr Acroni (elektropeč) precej dela ponoči, ker podnevi energije enostavno ni dovolj. Za druge velike odjemalce velja podobno. Poraba je manjša kot dopoldne, vsekakor, vendar ne tako zelo kot 20 in več let nazaj, ko so marsikje ponoči crkavale naprave zaradi previsokih napetosti.

V glavnem elektro poskuša razporediti porabo čimbolj enakomerno (zato so tudi ukinili popoldansko nizko tarifo). Koliko mu uspeva, je drugo, delajo pa na tem.

Situacija je podoba naslednji: Imaš potoček in MHE, ki zmore 1kW, to je 24kWh na dan. Tudi, če porabiš samo 20kWh na dan, ti taka elektrarnica ne bo mogla kriti vseh potreb po energiji. Če vklopiš 2kW porabnik je tvoj vir prešibak, ko pa ti brli ena 100W žarnica, pa predimenzioniran. Pri velikih elektroenergetskih omrežjih je situacija podobna.

Elektrike na zalogo ne moreš proizvajati (pustimo pri strani črpalni elektrarni Avče in Završnica) in tako pride do paradoksa nizke izkoriščenosti inštalirane moči in istočasne ga preobremenjevanja le te.

Glede tiste avtomartike, ki bi vklapljala ob viških energije, to obstaja že dolgo. Že v SFRJ je bilo možno. Samo ni se prijelo, saj je bolj udobno in praktično vedeti, da bo poceni štrom od te do te ure, kot pa čakati, da bo tista škatla vklopila poceni štrom ali pa tudi ne in nikoli vedeti za koliko časa.
Nekoč je bil Slo-tech.

WarpedGone ::

Azrael, hvala za odgovore.

Ok, torej mamo enostavno premalo vode v rekah za polno koriščenje naših HE v daljšem obdobju. Jeb* ampak recimo, da tko je. Pustmo, v kakšno luč postavlja to kvaliteto podatkov na www.stat.si. Ker to potem enostavno ni dejanska moč, kot si to predstavlja en "naiven" človek.

Kaj pa le 50% izkoriščenost termo elektrarn na rjavi premog? So kotli pa turbine ter vse skup res tko zanič že, da iz sebe spravijo le polovico tega, kar naj bi ble sposobne? A ni morda trik v tem, da so TE na 50% skupaj z JE na 95% in TE Šošanj na 70% ravno toliko kar nucamo ponoči?
Da lahko potem te stvari laufajo na prbl. enaki obremenitvi 24/7 (približno), dnevna nihanja pa v celoti pokrivajo HE? Zatoi, da ni treba TE vsak zvečer zmanjševati moč, zjutraj pa jo ponovno povečevat? Ker če je tako, to spet pomeni da bi lahko TE ves čas laufale na višji moči - pokrile še nočne potrebe po filanju baterij, podnevi pa bi bile potrebe po energiji iz HE nekaj nižje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Azrael ::

Še to naj pripišem, ko je bila nizka tarifa tudi popoldne, je malo pred ukinitvijo te tarife, bila v tem času poraba energije večja kot dopoldne.

Le zakaj? Industrija poskuša delati 24/7 (v kapitalizmu se ne dela samo od 6 do 14 ure), v gospodinjstvih pa so v tem času veselo žgali štrom (štedilniki, pralni, pomivalni in drugi stroji, bojlerji itd), saj je bil cenejši in pri takih velikih porabnikih se že nekaj pozna.

El. porabnikov v gospodinjstvih je tudi vsako leto več. Saj en tak stroj na moč omrežja ni omembe vreden, ampak, ko jih ima vsako gospodinjstvo, se naberejo ogromne cifre.

Glede vzdrževanja elektrarn. Brez njega ne gre. Ne moreš samo terati, sistemi so tako kompleksni, da če zanemariš vzdrževanje, elektrarno bolje, če kar podreš ali spremeniš v muzej. Oprema je obupno občutljiva.

Najbolje imajo glede tega pošlihtano v JE. TE in HE, pa ob skoraj unikatnih strojih, ki jih večina obratuje že daleč čez vse zamišljene okvire njihove življenske dobe, vzdrževanje vzame čas. Včasih tudi par mesecev, ampak potem je s takim strojem spet nekaj let bolj ali manj mir.
Nekoč je bil Slo-tech.

SmeskoSnezak ::

Nekaj novega... no, vsaj novica o ZELENI konkurenci. KLIK :)
@ Pusti soncu v srce... @

jest10 ::

Ker je malo višje debata o tem, koliko energije imamo/nimamo na voljo v Sloveniji, bom tukaj prlilimal eno zanimivo branje. So pa podatki že majčkeno zastareli, ker je par projektov že sprememjenih, ukinjenih ali zamaknjenih za nekaj let.
klik
Pa še stanje v našem prenosnem omrežju v živo.

gruntfürmich ::

samo malo čudno, warped, da potem elektriko še uvažamo, in načrtujemo še dodatne bloke, če pa si ti uvidel 50% rezerve. tak na uč bi rekel da si ti falil.

pa raje kot 250w/km bi jaz rekel 500 w/km. pa še to se mi zdi malo (morda celo 1kw/km). (če imaš 25kw motor, in se voziš povprečno 100km/h pride 250 w/km. vendar pa dvomim tako o tako nizki moči kot o tako visokem povprečnem km/h. eno so prototipi, drugo je real-uporaba)
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

WarpedGone ::

>> tak na uč bi rekel da si ti falil.

Jup, men tut tko zgleda.

1. Verjel sem, da uradni podatki na uradnem državnem portalu držijo vodo.
2. Verjel sem da, če ma elektrarna "dejansko moč" 100MW s katero lahko deluje dalj časa, da to pomeni da lahko res dalj časa deluje s to močjo.

Izkazalo se je, da nič od tega ni res. Naše elektrarne s svetlo izjemo jederske elektrarne Krško, so totalno v k*rcu. Ko me prime, poiščem še podatke za izkoriščenost elektrarn po Evropi. Da tem našim socialističnim dosežkom postavimo ogledalo...

Edit:
pa raje kot 250w/km bi jaz rekel 500 w/km. pa še to se mi zdi malo (morda celo 1kw/km). (če imaš 25kw motor, in se voziš povprečno 100km/h pride 250 w/km. vendar pa dvomim tako o tako nizki moči kot o tako visokem povprečnem km/h. eno so prototipi, drugo je real-uporaba)


Najprej, govorimo o Wh/km in ne o W/km -to nima nobenga smisla.

Drugo, ja - če za konstantnih 100km/h potrebuješ 25kW moči, ti da to 250Wh porabljene energije na prevožen kilometer.
Ti bi reku 500Wh/km torej maš avto ki nuca 50kW da gre konstantnih 100km/h? Al pa še raje 1kWh/km torej maš avto ki nuca 100kW, da gre 100km/h? Če vržeš oko na www.najdi.si/avtomobili boš ugotovil, da je avto z največjo močjo 50kW sposoben dosečt okrog 150 km/h. Ponavadi so še menjalniki tako nastavljeni, da se poudari pospeševanje in se največja hitrost ne doseže več pri največji moči motorja (obrati narastejo čez navečjo moč). Pri počasnejši vožnji je potrebna moč in s tem poraba energije bistveno manjša.

S kakšnimi avtobusi se ti furaš okrog da nucaš 100kW za 100km/h oz. 1kWh/km?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

gruntfürmich ::

tvoja predpostavka drži, če je povprečna hitrost 100 km/h. jst sem rekel da temu ni tako. da je prej okoli 50 km/h. poleg tega pa ne morš gledat koliko kw bi bilo možno za tako hitrost. ker to ne gre tko. imamo še pospeševanje. pa tudi nimamo samo avtomobilov na cesti. zato je po moje tvojih 250 veliko preveč optimistična napoved za celotno povprečje. 25 w povprečno je pa le malo pre-malo.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

T0RN4D0 ::

Hm, glede na to da so tej avtomobili precej lahki in aerodinamični, bi za relacijske vožnje mogl bit 250wh/km najbrž vrh glave dovolj. Nič hudga če se voziš manj, ker je itak bolj ugodno za porabo (z višjo hitrostjo energija ne narašča linearno)
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

WarpedGone ::

>> (z višjo hitrostjo energija ne narašča linearno)

Ne ampak bliže kvadratu oz. celo tretji potenci: dvakrat hitrije - od štirikrat do osemkrat več moči in s tem porabljene energije.

Tele naše nesrečne elektrarne mi ne dajo miru. Hidroelektrarne in termoelektrarne na rjavi premog nam VEČ KOT POLOVICO časa praktično stojijo. Termoelektrarna Šoštanj nam stoji TRETJINO časa. Mi pa debatiramo, kje še postavit nove HE? Ki bodo spet več kot polovico časa STALE? Gradimo pa črpalne elektrarne, kjer bomo energijo ponoči kupoval zunaj in jo potem podnevi porabljal.

Nucamo zanesljivo energijo, ta pa po teh podatkih pride le iz enega naslova: JEDERSKA ELEKTRARNA.
NEK ima za tretjino manjšo dejansko moč kot vse naše hidroelektrarne skupaj vendar vseeno letno proizvede za trejino energije več.

Še izkoriščenost kapacitet v sliki:


Kot so me poučili kolegi, neizkoriščenost ne pomeni da stvar brezveze stoji, temveč da takrat sploh ni sposobna delat. Čemu torej bi gradili hidroelektrarne, ki polovico časa niso sposobne obratovat?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Gandalfar ::

WarpedOne: pa si pomislil da stoji mogoce zato, ker bi se drugace ljudje zadusili?

jest10 ::

Tudi HE nujno potrebujemo, ker so najprimernejše za regulacijo. TE in JE so uporabne za pokrivanje pasu, za prilagajanje dnevni porabi pa skoraj ni druge možnosti, kot je HE(poleg dragih plinskih).
Glede TE ti ne morem reči kako je drugje, vendar HE delujejo enako po celem svetu. Pretočne dajo toliko od sebe, kolikor imajo vode(ozeroma manj, če sodelujejo pri regulaciji), akumulacijske pa ob manjši porabi v omrežju (noč, vikend itd)polnijo zajezitev, ob konicah pa jo praznejo.

WarpedGone ::

Očitno po svetu vendrale vlada optimizem.
Denmark signs deal to implement Israel's electric car project

Si upamo tudi mi?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Boeing ::

Upamo že, a obstaja drug, veliko večji problem od tehničnega.

Ni politične volje.




Zakaj pa misliš, da je tolk tovornjakov na cestah in ne na železnicah ? Bojda ajznponarji nimajo zmogljivosti, toda to je bolj ali manj lari-fari.
Bistvo problema je, da dnevno X tovornjakov s porabo Y L/km, Z dolžino avtoceste in W zneska trošarine/L, prinese v proračun preko trošarin X*Y*Z*W €. Dnevno.

To niso mali zneski, ki pa jih naša država seveda nemudoma uporabi.






Tako, da boste vedeli. Zakaj je toliko tovornjakov na cestah in ne na železnicah, in zakaj se elektrifikacija cestnega prometa ne podpira z ravno z največjo vnemo. Poleg naftnih lobijev seveda.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

gruntfürmich ::

boeing, mislim da so tvoje skrbi odveč. rečeno je bilo, da botruje malemu številu tovornjakov na žaleznici samo cena, in nič drugega. kar se mi zdi seveda še najbolj logično; en avtoprevoznik ne bo iskal dragega prevoza, temveč najcenejšega.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

SmeskoSnezak ::

Nemogoče je mogoče. Samo zelena evforija ali smo resnično na poti do elektro avtomobilov?

Honda CR-Z
VW golf TDI hybrid
Kia eco_cee'd
BMW X5 vision efficientdynamics
Mistubishi i-EV
Hyundai i-blue

in še več hibridnih ter bolj zelenih avtomobilov je baje blo v Genevi na sejmu. Mene bolj zanima, če kdo tukaj sledi tem najavam in ve, kateri bodo dejansko bili naslednje leto ali še prej že v masovni prodaji?
@ Pusti soncu v srce... @

TESKAn ::

Jah, kuj železo, dokler je vroče. Glede na trenutno stanje v medijih (histerično zaradi par molekul co2ja) je smiselno pokazat kak "zelen" izdelek. Kaj bomo videli, je pa odvisno od vztrajnosti te histerije - se bo mogla obdržat par let, da bodo vsi ti avti prišli v prodajo.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

joseph ::

Razlika med plinskimi (Brestanica) in parnimi (Šoštanj, Trbovlje, Krško) elektrarnami je v razliki delovanja.
Pri parnih, najprej v kotlu zakuriš ogenj, segreješ vodo do uparevanja ter nato paro pelješ na turbino. Pri plinskih pa zakuriš plin (zemeljski) ter takoj zgorele pline pelješ na turbino.

Zaradi te razlike plinske elektrarne ekonomično niso primerne za stalno proizvodnjo elek. energije, odzivnost pa je neprimerno boljša.

LP!

WarpedGone ::

Mene bolj zanima, če kdo tukaj sledi tem najavam in ve, kateri bodo dejansko bili naslednje leto ali še prej že v masovni prodaji?

Danes lahko nabaviš:
- Think City
- Tesla Roadster

Od ostalih zadev mi najbolj realno zgleda Project Better place, ker je zadaj enostavno dovlj denarja (v prvem krogu zbiranja denarja za projekt so zbrali 200 milijonov $). Tule se omenja:

Renault, which hopes to sell 10,000 to 20,000 electric cars a year in Israel, also plans to market them in other countries at the same time, Ghosn said, without giving details. The vehicles would be available starting in 2011..
Renault's electric car for Israel will be a ``three-box'' sedan, Ghosn said at a second news conference at Israeli President Shimon Peres's residence. The car will be manufactured in Europe, he said.

Nissan will manufacture electric vehicles as well, with the models sold by both companies varying with each market.

Toyota Motor Corp.the world's biggest maker of gasoline- electric hybrid vehicles, plans to lease cars by 2010 with batteries that can recharge from normal electrical sockets. Packs will come from a joint venture with Panasonic EV in Japan, run with Matsushita Electric Industrial Co.

Daimler AG's Smart, whose two-seat city car went on sale in the U.S. this month, plans to add an all-electric version as soon as next year.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Sprva so se mi zdeli zamenljivi battery-packi neumnost. Problem sem videl predvsem v nujni in zaenkrat neobstojče infrastrukturi in potencialnem nezaupanju v 'kvaliteto' packa, ki ga "fašeš" ob menjavi. Ampak zgleda, da obstajajo ljudje, ki so pripravljeni zagonit ogromne denarje, da v naprej vzpostavijo takšno infrastrukturo (i.e. Project Better Place). Torej bomo lahko kupili avtomobil brez baterij - cena bi po vsej logiki morala biti enaka če ne celo nižja kot cena avtomobila z bencinskim oz. diesel motorjem saj en elektromotor in nekaj elektronike nebi smelo biti dražje od enega batnega motorja - če ne prej, vsaj potem ko nastopi ekonomija obsega.

Zjutraj mi je kapnila še ena prednost takšnega pristopa - večja učinkovitost. Baterije bodo še dolgo precej težke. Možno bo narest packe z različno kapaciteto in različno težo. Recimo 10kWh, 20kWh, 40kWh packi vsi enakih dimenzij tako da pašejo v vsak avto. Zakaj bi moral nonstop s sabo furat 40kWh pack, ki mi sicer zadostuje za 14 dni vožnje vendar teha 400kg? 10kWh pack bi lahko tehtal le 100kg, doseg pa zaradi nižje skupne teže nebi bil 4x ampak prej nekje 3x manj. Performanse avtomobila pa bi bile avtomatsko boljše. Za četrtino nižja teža pomeni za tretjino boljši pospeški. Ko pa morm na morje pa skočm v 'zamenjevalnico' in si dam zmontirat 40kWh baterijo. Če sm trgovski potnik mam pač nonstop 40kWh baterijo.

Hkrati se tudi ni treba več sekirat, kaj potem ko baterije crknejo. Tega kot lastnik avta sploh ne bom opazu, ker jih bom itak sproti menjal. Vzdrževalec sistema bo pač skrbel da stare izrablene stvari zamenja. Edin problem, ki ga vidim, je potreba po nastavljivi trdoti podvozja. Ta reč zaenkrat obstaja le v avtomobilih višjega ranga. Absolutno nujno pa mora bit stvar 'vštekljiva' i.e. baterije mora biti možno polnit v domači garaži iz standardnih 220V (al kolker je že pri nas trenutno standard).
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Btw, čez čas ne boš imel manjši pack z manj kWh ampak samo enako velikega zrabljenega. >:D
Pri akkujih kapaciteta z naraščanjem toka praznenja strmo pada, tko, da če bož z 50kWh packom naredil 100km z 25kWh ne boš naredil 50km >:D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gruntfürmich ::

no no, pyro, ne nabijat.
aku paki so logičen korak k večji mobilnosti. bencin/dizel/aku-pak na vsakem petrolu/omv/agip...:)) :))
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Luka Percic ::

Ko že načrtujejo tak zanimiv projekt, bi seveda lahko šli še korak dlje.

In sicer da bi namesto baterije si lahko inštaliral tudi mali agregat z rezervoarjem (kakršnegakoli že) goriva- v istem paketu kot te baterije seveda.
Samodejno, ko bi se odpravil na daljše ture!

To bi pa potem bila res ubijalsko/celovita rešitev.

Zgodovina sprememb…

Matev ::

In sicer da bi namesto baterije si lahko inštaliral tudi mali agregat z rezervoarjem (kakršnegakoli že) goriva- v istem paketu kot te baterije seveda.


še en ki mu tehnologija hibridov ni popolnoma jasna

ja

to obstaja v vseh hibridih
elektro motor (pogonski) + baterije + mali agregat na bencin ali nafto (za polnjenje baterij)

Azrael ::

Uvedba neke standardne oblike baterije je nujna, že zaradi zmanjšanja stroškov razvoja in proizvodnje. Toda menjava le te na pumpi, aka polnilnici, je 2much, dokler so mase take kot so, krepko nad 100kg.

Baterija take mase mora biti montirana v podu avtomobila, da težišče ni previsoko. Menjava take zadeve ni trivialna, že samo zaradi mase, ne.

Ni tak hud problem narediti nek avtomat, ki se bo potegnil pod avto, odkljukal baterijo, jo izvlekel in nataknil drugo. Problem bo za začetek svinjarija (zima, umazanija na cesti , ki se bo nabirala tam spodaj. En sam kamenček, ki bo nekako zašel tja notri, lahko poškoduje vodila ali prepreči demontažo stare ali montažo druge baterije.

Za nameček vsakotedensko menjavanje se bo nekje poznalo, s kamenčki ali brez. Vodila na avtu in baterijah se bodo obrabila, baterija ne bo vpeta tako trdno, kot bi morala biti in izgubiti baterijo na cesti ne bo zabavno.

Osebno mislim, da bo menjava na pumpi smiselna šele, ko bo masa baterije, ki bo omogočala uporaben doseg (ni pomembno ali gre tu za baterijo za enkratno uporabo, polnilni akumulator, RTG na steroidih ali Mr. Fusion), zmanjšana pod 50, raje 20kg in bo velikostno nekje med 5l kantico za bencin in jeklenko za UNP.
Nekoč je bil Slo-tech.

Daedalus ::

Resnici na ljubo je lahko baterija komot modularna. Pač izvlečeš par kosov po 30 kg, namesto enega po 150.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

edge540 ::

Ni šans da bi se proizvajalci baterij poenotili v obliki baterij. Še vedno pravim da naj ima avto baterij za mogoče 50 km, na večjih razdaljah pa bo literki turbo motorček poskrbel, da baterijam ne zmanjka soka. Največja bedarija se mi zdi naložiti pol tone baterij v avto. Dajmo jih 100 kil, pa smo zmagali - imamo avto ki ima range, neko normalno težo in je cenovno dovolj ugoden. S tem se izognemu kurblanju mašin za tistih 10 km, kolikor se folk vozi v službo - prav ti neogreti motorji in neogreti katalizatorji povzročajo daleč največjo svinjarijo.

In kolikor spremljam novice gre razmišljanje v avtomobilskem svetu nekako v to smer. Se mi zdi kar realna zadeva, za razliko od menljivih baterijskih paketov.

edge540 ::

>>Pač izvlečeš par kosov po 30 kg, namesto enega po 150.

Baterije pa bodo Bosanci menjavali ali kako?:)

Daedalus ::

Raje roboti. Bosanci so sicer kul, sam dražji, dolgoročno gledano.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
««
22 / 1139
»»