» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
89 / 1133
»»

Okapi ::

Fail je tisti, ki je to napisal. Z biotehnologijo razvijajo mikroorganizme, ki predelujejo celulozo v alkohol tako učinkovito, kot to počno sedaj mikroorganizmi s cukrom. Poleg tega z biotehnologijo razvijajo drevesa (evkaliptuse, bore in še kaj), ki rastejo hitreje.

Nobenega nabiranja dračja ni tu. Tisti, ki je to napisal, s tem samo dokazuje, da v resnici bodisi nima pojma, kaj se v resnici dogaja, ali pa pojem sicer ima, ampak zavaja javnost in piše pristransko.

V čem bi bil recimo problem 10% Slovenije nameniti gozdnim plantažam za pridobivanje goriva? Slovenija ima skoraj 60% površine pod gozdovi. Petino teh gozdov bi izkoriščali za pridobivanje goriva in se znebili odvisnosti od uvoza. Vse kmetijske in ostale površine bi ostale nedotaknjene, in tudi z večino gozdov bi se lahko gospodarilo, kot se gospodari doslej.

O.

nekikr ::

Moraš prebrati, je dosti na široko napisano in smiselno (nobene stvari pa jasno ne smeš jemati za sveto).

Voluharr ::

Od vseh, ki sodelujete v tejle temi vas sprašujem če se je že kdo peljal v električnem avtu?

Ovira pri celem avtu so zgolj baterije (okoli 1~1,5 €/Ah), Če bi imel željo z njim hodit na morje bi te prišle okoli 10 k€ in več. Obstaja tudi možnost hitrega polnjenja do 85% v roku pol ure ali kako že.

EDIT: Tistih 12 strani PDFja je treba jemati z rezervo.
Če bi se vsi avtomobili polnili ponoči bi bilo to idealno.

offtopic: Kogeneracijo v vsako vas! (po zdravi presoji seveda) Samo kaj, ko bi Slovenci naredili vse, da nebi sosed zaslužil kak cent od mene.
Backup, VPS, kolokacija: https://reavisys.si

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Voluharr ()

jype ::

nekikr> zakaj le bi vožnja do Krka in nazaj trajala 3 ure in pol, če lahko traja 18 ur.

Z električnim si prej tam kot z bencinskim.

Mipe ::

Problem je v pohlepu. "Zvišajmo proizvodnjo!" in kar naenkrat slovenski gozdovi začenjajo izginjati. Samo Brazilijo poglejte, bobnajo se po prsih od ponosa zaradi pragozda, hkrati ga pa ga krčijo hitreje kot lahko rečeš "skrb za okolje".

gensi ::

Mipe je izjavil:

Problem je v pohlepu. "Zvišajmo proizvodnjo!" in kar naenkrat slovenski gozdovi začenjajo izginjati. Samo Brazilijo poglejte, bobnajo se po prsih od ponosa zaradi pragozda, hkrati ga pa ga krčijo hitreje kot lahko rečeš "skrb za okolje".


Nekaj površine slovenskega ozemlja bi se zagotovo lahko bolj koristno uporabilo. Pred leti je bilo obdelane veliko več zemlje kot danes.
Vsi bi hoteli imeti vse razkošje, nihče pa se ni pripravljen odreči ničemur. Jok brate, to ne gre!

WarpedGone ::

Še par šlikc Zoe:

LCD touch screen na centralni konzoli



Pod havbo



Tihožitje



Simple is beautiful



Glede toplotne črpalke pa:
The heat pump provides thermal comfort without detracting from the vehicle's range. This system, which operates in the same way as reverse-cycle air-conditioning, consumes very little electricity. It produces warm or cool air by simply reversing the cycle of operation. The heat pump generates approximately 2kW of cooling or 3kW of heat with just 1kW of electricity. The cabin temperature is also more constant since it is not affected by the heat given off by the motor.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

jest10 ::

Voluharr je izjavil:


EDIT: Tistih 12 strani PDFja je treba jemati z rezervo.
Če bi se vsi avtomobili polnili ponoči bi bilo to idealno.

A misliš, da imamo ponoči kaj dosti presežkov energije?:|
Presežeko bo, ko bosta stali NEK2 in NEK3

mikhaair ::

Ta Renault se bo verjetno najbolj splacal v mestih, kjer je prepoved voznje na bencin/diesel oz. je voznja na elektriko zastonj.

nekikr ::

Kako misliš, da je vožnja na elektriko zastonj? Kot prvo nikdar ni zastonj in kot drugo plačaš najemnino za baterijo v vrednosti 1000km bencina mesečno.

Okapi ::

Mislil je na takso (v bistvu cestnino) za vožnjo po mestu (mestnem središču), tam kjer jo pač imajo (in kjer jo bodo še uvedli). Če je njen namen skrb za čisti zrak, bi morali biti elektroavti oproščeni, ali pa bi vsaj morala biti nižja (če je namen tudi zmanjšanje gneče na cestah).

O.

nekikr ::

A, mea culpa. Čeprav dvomim, da bi država stala križem rok medtem, ko bi se cel kup električnih avtomobilov neobdavčeno vozilo po središčih mest.

Matev ::

ko bi se cel kup električnih avtomobilov neobdavčeno vozilo po središčih mest.


bi bi
ker alektrični ne onesnažujejo - ne zraka in tudi ne zvočno
in so kot kolesa ali pešči

pa pešče še niso začeli obdavčevati

dzinks63 ::

Pri nas razmišljamo o tramvaju, drugje o električnem SuperBusu.





Concept is currently being showcased in the UAE with plans to have it in production by 2015.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

telexdell ::

Sem malo preletel to solato pa me motita predvsem dve stvari.
Nekako ne poznam serijskega avtomobila, s katerim bi povprečen voznik dosegel porabo 5 ali manj l/100 km pri mestni vožnji. Če morebiti obstaja kakšen model je zagotovo bolj redek kot kača z nogami.
Imajo sedaj vsi prebivalci mest svoje bencinske črpalke na parkirnih mestih pred bloki, da bi se jim z uporabo električnih avtomobilov življenje tako spremenilo, ko bi morali avto zapeljati do električnega priključna ob polnilnih otokih?

Vsekakor se bomo v bodočnosti vozili s pomočjo elektrike. Razumem pa tudi skeptike, katerih je tem več, kolikor večje so spremembe. Tako je dandanes prav zanimivo brati pisanje časopisov ob prvem Londonskem tramvaju. Ker bi se naj premikal s hitrostjo kar 25 km/h bi se naj potniki zadušili, saj bi naj bil pritisk na pljuča prevelik8-)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

da bi se jim z uporabo električnih avtomobilov življenje tako spremenilo, ko bi morali avto zapeljati do električnega priključna ob polnilnih otokih?
In ga tam pustiti koliko časa?

Pa še za seznam polnilnih otokov v Lj. bi prosil.;)

O.

WarpedGone ::

Imajo sedaj vsi prebivalci mest svoje bencinske črpalke na parkirnih mestih pred bloki, da bi se jim z uporabo električnih avtomobilov življenje tako spremenilo, ko bi morali avto zapeljati do električnega priključna ob polnilnih otokih?

Električni avto je dovolj drugačen, da čisto enak kot bencinski pač ne bo. Tut uporaba oz. življenje z njim bo v detajlih drugačno.
Polnilni otoki resda omogočajo hitro polnjenje, vendar je ta "hitro" še vedno za velikostni razred počasnejši od tankanja bencina, ki traja dovolj malo časa, da si lahko privoščiš obisk črpalke in enostavno počakaš minuto ali tri da se tank napolni. Hitro polnjenje (do približno polne) baterije pa bo še vedno trajalo vsaj pol ure, če ne še nekaj dlje. Toliko časa stat zraven avtomobila je No-Go, zato to pač ne bo tako dogajalo. Polnilni otoki zato ne bodo samostojne zadeve sredi ničesar ampak bodo v okviru parkirnih mest pri "točkah interesa" - razni nakupovalni centri, kinodvorane, športni parki itd, kjer te avto itak čaka vsaj kakšno uro ali pa še več, da porihtaš svoje stvari. V lastnih garažah bodo ultramočna polnilna mesta redkost - ponoči ima praktično vsak nekaj ur časa, da se mu avto počasi in ceneje napolni. Ko se mudi, gre pa kam drugam kjer se napolni hitreje in dražje.

Vsekakor se bomo v bodočnosti vozili s pomočjo elektrike. Razumem pa tudi skeptike, katerih je tem več, kolikor večje so spremembe.

Ja. Zadnjič sem gledal 1492 - Conquest of paradise. Na začetku je scena ko kolumb na obali razlaga zadeve svojemu sinu in med drugim pravi:
Napredek se ni nikoli ne zgodi tam, kjer se vsi strinjajo. Večji je korak naprej, večje je nasprotovanje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Električni avtomobil pa res ni noben napredek:8)

P.S.: oz. povedano drugače, je že včerajšnja zgodba.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

energetik ::

WarpedGone je izjavil:

Ja. Zadnjič sem gledal 1492 - Conquest of paradise. Na začetku je scena ko kolumb na obali razlaga zadeve svojemu sinu in med drugim pravi:
Napredek se ni nikoli ne zgodi tam, kjer se vsi strinjajo. Večji je korak naprej, večje je nasprotovanje.
Napredek je bil recimo, ko so z jader prešli na parni stroj, če se navežem na Kolumba. Pa potem, ko so razvili velike in varčne ladijske dizle. Nenadoma je bilo možno ne glede na veter prepeljati določeno razdaljo v določenem času.
Če pa potem preideš na električni pogon, s katerim lahko narediš samo 1/10 te poti, s skupno porabo fosilnih goriv na 100km primerljivo z dizel pogonom, pač to ni napredek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

telexdell ::

energetik je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Ja. Zadnjič sem gledal 1492 - Conquest of paradise. Na začetku je scena ko kolumb na obali razlaga zadeve svojemu sinu in med drugim pravi:
Napredek se ni nikoli ne zgodi tam, kjer se vsi strinjajo. Večji je korak naprej, večje je nasprotovanje.
Napredek je bil recimo, ko so z jader prešli na parni stroj, če se navežem na Kolumba. Pa potem, ko so razvili velike in varčne ladijske dizle. Nenadoma je bilo možno ne glede na veter prepeljati določeno razdaljo v določenem času.
Če pa potem preideš na električni pogon, s katerim lahko narediš samo 1/10 te poti, s skupno porabo fosilnih goriv primerljivo z dizel pogonom, pač to ni napredek.

Pa saj tudi prvi parni stroj ni nadomestil jader. In tudi prvi diesel motor ni bol varčen in ni povzročil razmaha ladijskega prometa.
Tudi prvi avtomobili so bili videti prav smešni napram konjskim vpregam. Da se je neki lord pripeljal od kraja A do kraja B so morali prej služabniki ob poti pripraviti zalogo drv. Če bi takrat prevladali skeptiki bi danes namesto 100 in več konjev nekateri pod ritjo imeli osla.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

jype ::

telexdell> Nekako ne poznam serijskega avtomobila, s katerim bi povprečen voznik dosegel porabo 5 ali manj l/100 km pri mestni vožnji. Če morebiti obstaja kakšen model je zagotovo bolj redek kot kača z nogami.

Prius.

WarpedGone ::





Resistance is futile.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

telexdell ::

jype je izjavil:

telexdell> Nekako ne poznam serijskega avtomobila, s katerim bi povprečen voznik dosegel porabo 5 ali manj l/100 km pri mestni vožnji. Če morebiti obstaja kakšen model je zagotovo bolj redek kot kača z nogami.

Prius.

Kot sem rekel- redek kot kača z nogami>:D

PS- pa močno dvomim, da tisti skeptiki, kateri tako bentijo nad stroškom najema baterije vozijo ta avto.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

jype ::

Jasno da ne. Saj večini avto ne predstavlja orodja, temveč igračo in/ali statusni simbol.

http://www.veb-company.si/thumbs/phpThu...

Tako stvar se kupi samo zato, da ljudje vedo, da si lahko privoščiš zapravit tolk dnarja za tako stvar.

Daedalus ::

Saj večini avto ne predstavlja orodja, temveč igračo in/ali statusni simbol.


Če lih ne živiš v mestu, je v Sloveniji avto kr nuja. Če seveda nočeš zapraviti shitload časa z javnim prevozom. Vem, ker sem 2 leti zapravljal shitload časa za par 10km razdalje med Lj in Laškim, večino časa skor vsak (delovni) dan. Nikol več, tenkyouverymuch.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Boeing ::

telexdell je izjavil:


Kot sem rekel- redek kot kača z nogami>:D


Niti ne, lastniki priusov imamo več somišljenikov kot lastniki, recimo, A8. Pravzaprav nas je že toliko, da se niti ne poznamo več, medtem ko smo v štartu (od 2004 dalje, ko se prius pri nas prodaja) poznali poimensko drug drugega... si pa še vedno pomahamo, ko se srečamo na cesti.

A ni to kul ? :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Ziga Dolhar ::

Ne hraniti cvičkarjev, jureta in alfistov. (Brisano.)
https://dolhar.si/

Zgodovina sprememb…

telexdell ::

Boeing je izjavil:

telexdell je izjavil:


Kot sem rekel- redek kot kača z nogami>:D


Niti ne, lastniki priusov imamo več somišljenikov kot lastniki, recimo, A8. Pravzaprav nas je že toliko, da se niti ne poznamo več, medtem ko smo v štartu (od 2004 dalje, ko se prius pri nas prodaja) poznali poimensko drug drugega... si pa še vedno pomahamo, ko se srečamo na cesti.

A ni to kul ? :)

Seveda je kul. A vi že vozite najzgodnejšo dvoživko na evolucijski poti vodnega v kopensko bitje.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Matev ::

iran zbombandirajo
in se bomo vsi samo še na elektriko vozili

Gregor P ::

Ja, takoj ko zgradimo par nukleark8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Matev ::

Ja, takoj ko zgradimo par nukleark


niti ni potrebno

zgolj mal bi se zekonomiziralo pa bi šlo tudi z obstoječo infrastrukturo

Invictus ::

Vidim da vam članek ni všeč. Toliko o odprtosti.

In zdaj računalničarji najbolje vedo kako se pridobiva in uporablja elektriko.

Matev: kaj pa misliš zekonomizirat da bi lahko zamenjal navadne avte z električnimi?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Mesar ::

Tak je že premalo elektrike, ker meni ponoči doma luč utripa, pač tak malo ugasne pa to... zaj pa bi še avte kurli na elektriko?
Your turn to burn!

VelikiTun ::

Tudi meni se zastavlja vprašanje, kako si zagovorniki električnih avtomobilov predstavljajo oskrbo z električno energijo ob trenutnem stanju.
Spet uvedba principa sodi-lihi?

dzinks63 ::

Elektriko se da tudi izvažati in Francozi že vedo zakaj imajo toliko JE in še kar gradijo nove.

Gregor P ::

V glavnem problem z električnimi avtomobili je ravno takšen kot s sedanjimi na "nafto"; če bi jih res vsi imeli, bi zaradi vedno večjega stroška proizvajanja električne energije plačevali vedno večjo ceno za elektriko (ter obenem imeli enaka vprašanja, koliko časa bo to še trajalo) in smo popolnoma na istem. Medtem so pa pa sedanji tako dragi, da se ti prav tako ne splača. Tako da kot rečeno, to ni prav noben napredek.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

VelikiTun ::

dzinks63 je izjavil:

Elektriko se da tudi izvažati in Francozi že vedo zakaj imajo toliko JE in še kar gradijo nove.
Uvoz elektrike je pa seveda zastonj.

Mipe ::

Hkrati pa povpraševanje stimulira ponudbo. Če cena elektrike zraste, bo vse več novih elektrarn in ponudnikov električne energije.

CoolBits ::

Jup, čimprej pejte na elektriko, da cene nafte spet padejo :D

dzinks63 ::

Če to ni pravi napredek, bomo videli čez kakšnih 30let, ko se bo vozila po cestah le še peščica vozil na fosilna goriva. Vsak začetek je težak, toda čez čas se vse optimizira. Seveda ni uvožena elektrika zastonj, tudi doma proizvedena ne. Vendar pri elektriki je konkurenca večja, skoraj vsaka država jo lahko proizvaja, če se zato odloči.

VelikiTun ::

Hja, problem so zelenčki, ki mislijo, da lahko z vetrnicami in fotovoltaičnimi paneli nadomestimo vse elektrarne po vrsti. Pri tem pa se jim mnoge države uklanjajo.

Mipe ::

Vedno pravim, da je treba te zelenčke na sobna kolesa zvezana z električnimi generatorji, pa naj pedalajo za svetlo in zeleno prihodnost.

WarpedGone ::

VelikiTun:
Tudi meni se zastavlja vprašanje, kako si zagovorniki električnih avtomobilov predstavljajo oskrbo z električno energijo ob trenutnem stanju.
Spet uvedba principa sodi-lihi?

To vprašanje se ti zastavlja, ker si ne predstavljaš ničesar od naslednjega:
- kolikšna je trenutna poraba električne energije
- kakšna je povprečna letna rast porabe energije
- kolikšna je realna poraba električne energije za pogon tipičnega električnega vozila v enem letu
- kolikšna je realna letna rast števila električnih vozil v uporabi

Ko si pogledaš vse te številke boš videl, da širiš navaden FUD oz neumnosti.
Če ne znaš sam, lahko pogledaš v zgodovino te teme, kjer smo točno to že obdelali in predstavili konkretne številke.

Povzetek je:
Električna energija za pogon avtomobilov se bo izgubila v letni rasti porabe iz drugih naslovov. Potrebovali bomo natanko enako mnogo dodatnih virov z ali brez električnih avtomobilov. Raje najdi boljši argument proti, ta je preveč votel.
Zbogom in hvala za vse ribe

VelikiTun ::

Niti ni moj namen širiti neumnosti. Šlo se je za konkretno vprašanje, ker mi je 89 strani debate z mnogo dodatnega balasta malce mukoma brati. Bom poskusil uporabiti iskanje po temi.

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:


Povzetek je:
Električna energija za pogon avtomobilov se bo izgubila v letni rasti porabe iz drugih naslovov. Potrebovali bomo natanko enako mnogo dodatnih virov z ali brez električnih avtomobilov. Raje najdi boljši argument proti, ta je preveč votel.

Seveda se bo, če se bo, vse skupaj odvijalo postopoma, ali mar obstaja dejansko načrt, kjer mislijo zamenjati na milijone avtomobilov preko noči?!?8-O

Le nekateri pravimo, da nismo s tem naredili prav nič; da pri tem ne gre za prav noben napredek, če smo samo "preložili" problem. In ravno iz tvojega argumenta je to čisto lepo razvidno.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

VelikiTun ::

OK, sem našel tisti post o izkoristku obstoječih elektrarn: https://slo-tech.com/forum/t237521/p195...

Ključen pri mojem vprašanju je ravno tvoj stavek:

WarpedGone je izjavil:

Predpostavka je seveda, da vozila svoje baterije polnijo ponoči oz. ko so na razpolago proste kapacitete. Za kaj takega bi bilo potrebno vzpostavit avtomatski sistem, kar je v času interneta mala malica.
Domnevam, da bi večina voznikov želela avto priklopiti na polnjenje ob prihodu z dela. Med četrto in peto uro popoldne, ko je poraba zaradi drugih potreb že tako visoka, se naenkrat v omrežje priklopi še na tisoče vozil.
Saj OK, dodatne kapacitete se gradi in tudi električna vozila ne bodo zamenjala klasičnih kar čez noč, vendar si je včasih dobro zamisliti točno tak scenarij.

Truga ::

VelikiTun je izjavil:

Domnevam, da bi večina voznikov želela avto priklopiti na polnjenje ob prihodu z dela. Med četrto in peto uro popoldne, ko je poraba zaradi drugih potreb že tako visoka, se naenkrat v omrežje priklopi še na tisoče vozil.

Ko bo cela mestna cetrt cez 10 sekund temna se bojo naucili za naslednjic in nastavli timer za polnjenje na 0300.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Truga ()

Gregor P ::

Morda se pri tem ne sme zanemariti dejstva, da ljudje ne bodo priklapljali avtomobile, ko boste to vi hoteli (po nekih "komunističnih totalitarnih odredbah").8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Boeing ::

VelikiTun je izjavil:

Tudi meni se zastavlja vprašanje, kako si zagovorniki električnih avtomobilov predstavljajo oskrbo z električno energijo ob trenutnem stanju.
Spet uvedba principa sodi-lihi?



Elektrika je, za razliko od nafte, bencina, kerozina in kar je še teh smrdljivih žup, valuta energije, ki si jo lahko vsak skuha sam doma, je neodvisna od rusov, brazilcev in podivjanih arabcev in se jo da pridobivati na mnogo različnih, bolj ali manj ekoloških načinov, ki so odvisni od finančne zmožnosti in inovativnosti posameznika.

Ergo, pa tudi če ne profitiramo energetsko gledano popolnoma nič, je prehod na elektriko pameten in strateško precej upravičen cilj.


Ampak energetsko gledano bomo profitirali, in to ogromno.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Gregor P ::

Zato sam predlagam, da se že danes začrta projekt za nove nuklearke v Sloveniji (recimo, da bi jih lahko imeli na koncu štiri), ki jih seveda popolnoma podpiram (tisti dodatni blok, ki ga načrtujejo v NEK je že nek začetek).:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()
««
89 / 1133
»»