Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Azrael ::
>Je tako težko zraven dodat še en DC-DC pretvornik, ki spremenljivo napetost na kondenzatorju pretvarja v konstantno napetost? V čem je problem?
Problemov je kar nekaj vsi so pa tako ali drugače povezani z izkoristkom:
- DC-DC konverter je možno zgraditi za širok razpon vhodnih napetosti, vendar ima tak pretvornik dober izkoristek le v zelo ozkem območju. V splošnem izkoristek zelo pada z nižanjem napetosti, saj pretvornik mora vleci većji tok za isto moč.
Izgube pri tem rastejo s kvadratom toka. Največji dovoljen tok tudi postavi mejo, do katere je pretvornik še uporaben. Torej vse deklarirane moči iz kondenzatorja na tak način ne moreš izvleci.
- Cena seveda raste z močjo takega pretvornika in obsegom dovoljenih vhodnih napetosti .
- Vse skupaj nanese še nekaj dodatne teže in pobere še nekaj prostora v vozilu.
Kondenzatorji, če bo res kaj iz teh optimističnih napovedi, bodo morali imeti še večjo kapaciteto, kot primerljivo zmogljivi akumulatorji ali baterije. Bo pa lažje meriti koliko je še energije v njem.
Problemov je kar nekaj vsi so pa tako ali drugače povezani z izkoristkom:
- DC-DC konverter je možno zgraditi za širok razpon vhodnih napetosti, vendar ima tak pretvornik dober izkoristek le v zelo ozkem območju. V splošnem izkoristek zelo pada z nižanjem napetosti, saj pretvornik mora vleci većji tok za isto moč.
Izgube pri tem rastejo s kvadratom toka. Največji dovoljen tok tudi postavi mejo, do katere je pretvornik še uporaben. Torej vse deklarirane moči iz kondenzatorja na tak način ne moreš izvleci.
- Cena seveda raste z močjo takega pretvornika in obsegom dovoljenih vhodnih napetosti .
- Vse skupaj nanese še nekaj dodatne teže in pobere še nekaj prostora v vozilu.
Kondenzatorji, če bo res kaj iz teh optimističnih napovedi, bodo morali imeti še večjo kapaciteto, kot primerljivo zmogljivi akumulatorji ali baterije. Bo pa lažje meriti koliko je še energije v njem.
Nekoč je bil Slo-tech.
Luka Percic ::
Je tako težko zraven dodat še en DC-DC pretvornik, ki spremenljivo napetost na kondenzatorju pretvarja v konstantno napetost? V čem je problem?
Zakaj pa nebi kondezator razbili na male enote in jih potem dinamično vezali zaporedno/vzporedno, pač glede na potrebe toka/napetosti? No 100% ga nebi mogel spraznit, ampak saj tega niti nočemo ne?
(če ostaneš brez pogona, naj vsaj elektronika/radio v avtu dela...)
WarpedGone ::
Divja ideja.
Recimo, da mamo 8 vzporedno vezanih modulov z napetostjo 100V. Ko napetost pade na 50V, se sistem preveže v dve zaporedno vezani skupini štirih vzporedno vezanih modulov. Vsaka skupina ma 50V, skupaj pa 100V. Ko napetost zopete pade na 50V, se sistem preveže v štiri zaporedno vezane pare modulov, kjer ma zdaj vsak po 25V, skupaj pa spet začetnih 100V. Ko napetost še enkrat pade na 50V, se sistem preveže v polno zaporedno vezavo, zopet 100V. Ta se lahko še zadnjič sprazni do 50V. Tkole bi konverter "vidu" samo zgornjo polovico spreminjanja napetosti, kar avtomatsk pomeni da je lahko manjši in z boljšim izkoristkom.
Ampak, a je treba čakat da napetost pade na polovico in potem "prepolovit" vezavo?
Recimo, da mamo 100 modulov. Ko napetost polne vzporedne vezave pade za recmo 1%, se le dva modula med sabo povežeta zaporedno in vzporedno z vsemi ostalimi 98. V tem trenutku bi prišlo do "prelivanja" naboja iz teh dveh v vse ostale dokler se napetost ne izenači, bliže začetnim 100V kot pa je bila pred vezavo. Cela zgodba se ponavlja dokler niso vsi moduli povezani zaporedno.
A se nebi dalo tkole držat napetost skoraj konstantno vse do skorajšnje izpraznitve? Konverter postane skor nepotreben. Treba je le stuhtat dobr nemehanki način rekonfiguracije vezave.
Sanjam?
Recimo, da mamo 8 vzporedno vezanih modulov z napetostjo 100V. Ko napetost pade na 50V, se sistem preveže v dve zaporedno vezani skupini štirih vzporedno vezanih modulov. Vsaka skupina ma 50V, skupaj pa 100V. Ko napetost zopete pade na 50V, se sistem preveže v štiri zaporedno vezane pare modulov, kjer ma zdaj vsak po 25V, skupaj pa spet začetnih 100V. Ko napetost še enkrat pade na 50V, se sistem preveže v polno zaporedno vezavo, zopet 100V. Ta se lahko še zadnjič sprazni do 50V. Tkole bi konverter "vidu" samo zgornjo polovico spreminjanja napetosti, kar avtomatsk pomeni da je lahko manjši in z boljšim izkoristkom.
Ampak, a je treba čakat da napetost pade na polovico in potem "prepolovit" vezavo?
Recimo, da mamo 100 modulov. Ko napetost polne vzporedne vezave pade za recmo 1%, se le dva modula med sabo povežeta zaporedno in vzporedno z vsemi ostalimi 98. V tem trenutku bi prišlo do "prelivanja" naboja iz teh dveh v vse ostale dokler se napetost ne izenači, bliže začetnim 100V kot pa je bila pred vezavo. Cela zgodba se ponavlja dokler niso vsi moduli povezani zaporedno.
A se nebi dalo tkole držat napetost skoraj konstantno vse do skorajšnje izpraznitve? Konverter postane skor nepotreben. Treba je le stuhtat dobr nemehanki način rekonfiguracije vezave.
Sanjam?
Zbogom in hvala za vse ribe
VolkD ::
Sanjam?
Skoraj !
Ampak tako se začno vse velike ideje. Brez sanj ni realnosti.
Po moje je ideja zelo dobra. Nisem pa čisto prepričan koliko je izvedljiva. Malo se še poigraj z računanjem izgub ob prelivu energije iz enega v ostale kondenzatorje. Te bo malo ohladilo. Ampak tehnologija gre dalje....
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.
gruntfürmich ::
luka mali, itak da nismo uporabniki ubili eletričnega avtomobila, ampak so ga naftni lobiji. ker vemo da je treba varčevati z naravnimi viri, bi lahko že zdavnaj uvedli varčen hibridni pogon (kot nekakšno vmesno stopnjo proti zares varčnemu avtu), ki bi bil lahko enako drag/poceni kot navaden avto. vedar tega niso, poleg tega so v ameriki zelo promovirali kako je fino imeti zelo potratne avtomobile. uporabniki ali naftna mafija?
glede teh super kondenzatorjev. naredili so jih že kakih 10 let nazaj, in menda pri necu prvi. itak pa da se tehnologija razvija, in verjamem da so že tako daleč, da bi bili morda res primerni za kake avtomobile, če le niso predragi. ampak... to spet potegne za sabo probleme o elektriki, o kateih smo že raspravljali.
glede teh super kondenzatorjev. naredili so jih že kakih 10 let nazaj, in menda pri necu prvi. itak pa da se tehnologija razvija, in verjamem da so že tako daleč, da bi bili morda res primerni za kake avtomobile, če le niso predragi. ampak... to spet potegne za sabo probleme o elektriki, o kateih smo že raspravljali.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Azrael ::
WarpedOne
Prvi del štima, tako lahko izvlečeš precej več energije z enakim pretvornikom iz kondenzatorske baterije. Tudi elektro Fičo je imel nekaj podobnega, da je bolje izkoriščal energijo v akumulatorjih. Problem te rešitve je le kako zanesljivo in z čim manjšimi izgubami preklapljati posamezne module.
Drugi del pa IMO ne bo šlo, zaporedne vezave virov elektrike štimajo, če so viri v enakem stanju. Bom jutri narisal in bolj podrobno opisal, kje je problem te ideje.
Prvi del štima, tako lahko izvlečeš precej več energije z enakim pretvornikom iz kondenzatorske baterije. Tudi elektro Fičo je imel nekaj podobnega, da je bolje izkoriščal energijo v akumulatorjih. Problem te rešitve je le kako zanesljivo in z čim manjšimi izgubami preklapljati posamezne module.
Drugi del pa IMO ne bo šlo, zaporedne vezave virov elektrike štimajo, če so viri v enakem stanju. Bom jutri narisal in bolj podrobno opisal, kje je problem te ideje.
Nekoč je bil Slo-tech.
Luka Percic ::
gruntfurmich a si ti mel težko otroštvo?
Zakaj nemoreš normalno navajat nicka?
Eh, patetično...
Jaz nevem da je treba varčevat. Zakaj že?
Pa naj naftni lobiji porečejo kar hočejo.
In drugi uporabniki tudi ne. Varčevat je treba z denarjem ne pa z gorivom. Torej ko se bo nakup električnega avta splačal na srednje karatki rok, ga bomo nabavli ne?
Do tedaj pač ne.
Kaj bi lahko podjetniki in tovarne naredili je pa sploh smešno poslušat. Če je tako lahko, bi pa ti kot podjetnik lahko to naredil, ane? (btw; na faksu sem videl vabilo k sodelovanju pri načrtovanju el. avtomobila. Že precej nazaj, tako da se nespomnim kdo za tem stoji..)
Kaj, a da nerabiš miljonov ki bi jih s tem zaslužil, ko bi na hitro prišel do monopola proizvodnje nad avtomobili?
Sej stvar je jasna, veliko proizvajalcev gre v tej smeri.
Proizvajajo prototipe in vohajo trg.
IMO bodo vsaj čez 5 let tejle hibridi z štirimi elektromotorji na vsakem kolesu že zelo popularni.
Da pa še dokonca uničim mit o naftnih lobijih, ki lahko spreminjajo trg kot njim paše:
A el. avtomobil podjetja Tesla Motors je pa dobil koncesijo od naftnih lobijev?(baje imajo vso proizvodnjo zasedeno, pa še politiki pomagajo reklamirati (schwarcenegger))
Pa da gremo še malo nazaj;
Segway je bil en tak preizkusni zajček za "baterijsko" revolucijo. Kljub odličnemu izdelku in veliki reklami najvišjih državnikov, (kako lahko sploh narediš večjo reklamo kot da poveš da je Bushu ratalo zvrnit, sicer ne preveč "zvrnljivo" zadevo?) se izdelku baje ne piše prav zlata prihodnost. Pač cena je uber previsoka.
Kje ti tukaj vidiš naftne lobije?!
V Ameriki je standart precej višji, pa kljub temu imajo 2x nižje cene goriva. Zakaj tam nebi smeli imet potratnih avtomobilov?!
Zakaj nemoreš normalno navajat nicka?
Eh, patetično...
itak da nismo uporabniki ubili eletričnega avtomobila, ampak so ga naftni lobiji. ker vemo da je treba varčevati z naravnimi viri, bi lahko že zdavnaj uvedli varčen hibridni pogon (kot nekakšno vmesno stopnjo proti zares varčnemu avtu), ki bi bil lahko enako drag/poceni kot navaden avto. vedar tega niso, poleg tega so v ameriki zelo promovirali kako je fino imeti zelo potratne avtomobile. uporabniki ali naftna mafija?
Jaz nevem da je treba varčevat. Zakaj že?
Pa naj naftni lobiji porečejo kar hočejo.
In drugi uporabniki tudi ne. Varčevat je treba z denarjem ne pa z gorivom. Torej ko se bo nakup električnega avta splačal na srednje karatki rok, ga bomo nabavli ne?
Do tedaj pač ne.
Kaj bi lahko podjetniki in tovarne naredili je pa sploh smešno poslušat. Če je tako lahko, bi pa ti kot podjetnik lahko to naredil, ane? (btw; na faksu sem videl vabilo k sodelovanju pri načrtovanju el. avtomobila. Že precej nazaj, tako da se nespomnim kdo za tem stoji..)
Kaj, a da nerabiš miljonov ki bi jih s tem zaslužil, ko bi na hitro prišel do monopola proizvodnje nad avtomobili?
Sej stvar je jasna, veliko proizvajalcev gre v tej smeri.
Proizvajajo prototipe in vohajo trg.
IMO bodo vsaj čez 5 let tejle hibridi z štirimi elektromotorji na vsakem kolesu že zelo popularni.
Da pa še dokonca uničim mit o naftnih lobijih, ki lahko spreminjajo trg kot njim paše:
A el. avtomobil podjetja Tesla Motors je pa dobil koncesijo od naftnih lobijev?(baje imajo vso proizvodnjo zasedeno, pa še politiki pomagajo reklamirati (schwarcenegger))
Pa da gremo še malo nazaj;
Segway je bil en tak preizkusni zajček za "baterijsko" revolucijo. Kljub odličnemu izdelku in veliki reklami najvišjih državnikov, (kako lahko sploh narediš večjo reklamo kot da poveš da je Bushu ratalo zvrnit, sicer ne preveč "zvrnljivo" zadevo?) se izdelku baje ne piše prav zlata prihodnost. Pač cena je uber previsoka.
Kje ti tukaj vidiš naftne lobije?!
V Ameriki je standart precej višji, pa kljub temu imajo 2x nižje cene goriva. Zakaj tam nebi smeli imet potratnih avtomobilov?!
edge540 ::
V ZDA je gorivo bilo nazadnje, ko sem bil tam, 80 SIT/liter od oke. Zdaj je 120. 50% zvišanje in je dovolj, da se jim pozna, ko tankajo. Zamisli si, da bi pri nas cena iz 1 skočila na 1,5€ na liter. Vsi bi se drli kak drago je. Problem je v tem da se na oni strani luže ne zavedajo kak poceni bencin majo. Jasno da narod začne razmišljat, zakaj rabi 4 litersko mašino v avtu, s katerim se vozi v službo in po mestu. Še dobro.
Res je da bi si lahko privoščili gorivo po naših cenah. Pa nočejo plačevat več. Nekje logično ne? Če so se do zdaj skoraj zastojn vozili, zakaj bi zdaj več plačevali? Standard gor ali dol, vsak rad prišpara kjer je mogoče.
Res je da bi si lahko privoščili gorivo po naših cenah. Pa nočejo plačevat več. Nekje logično ne? Če so se do zdaj skoraj zastojn vozili, zakaj bi zdaj več plačevali? Standard gor ali dol, vsak rad prišpara kjer je mogoče.
Luka Percic ::
poleg tega so v ameriki zelo promovirali kako je fino imeti zelo potratne avtomobile.
Na to sem odgovarjal. Nevem sicer od kje mu pdatki, ampak če se je to dogajalo se je v preteklosti.
Če dobivam prave informacije, dandanes američani tudi vedno več gledajo na samo porabo. Drugače Toyota prius nebi imela čez lužo daljše čakalne vrste kot v evropi, ane?
Jasno je pa tudi da 50% zvišanje pri njih, ali pa pri nas ni ist reč- absolutno so to precej drugačne številke..
jozek ::
No Luka v. poglej si ta slavni filem Who killed the electric car?. Ti da mal mislit o razlogih.
Poleg tega "naftni lobi" ne pomeni samo petrol pa istrabenz pri nas... tu (vsaj jaz) so mšljeni vsi ki kakorkoli od tega živijo. No pa ti uničuj mite al pa ne, naftnemu lobiju NI v interesu da se poraba nafte zmanjša (po definiciji, saj čene ni NAFTNI) Sevenda pa je razlogov še več kot le to!
Ja v ameriki je (bila) filozofija Biger is better precej razširjena... poraba pa je bila zaradi smešnih cen nafte nepomembna torej Biger(za motor stronger) je pomeni tudi večjo porabo...
Zadnji porast cen nafte se je na končni ceni veliko več poznal v ameriki kot tu (v %!), saj momo tle velike trošarine, ki se niso čist sorazmerno dvignile. No to se tudi pozna na zanimanu američanov za "varčne" avtomobile. Zanj je že BMW5 2.5 varčen...
Da pa so američani trendovski.. hmm.. mogoče v kakšnem smislu, ampak še korejci oblikujejo avtomobile po "evropskem" okusu. V ameriki kar dobro pšoznajo "evropske" avtomobile, prinas pa je pravi "ameriški" avto čisti eksot (dodge, cadilac,..)
Poleg tega "naftni lobi" ne pomeni samo petrol pa istrabenz pri nas... tu (vsaj jaz) so mšljeni vsi ki kakorkoli od tega živijo. No pa ti uničuj mite al pa ne, naftnemu lobiju NI v interesu da se poraba nafte zmanjša (po definiciji, saj čene ni NAFTNI) Sevenda pa je razlogov še več kot le to!
Ja v ameriki je (bila) filozofija Biger is better precej razširjena... poraba pa je bila zaradi smešnih cen nafte nepomembna torej Biger(za motor stronger) je pomeni tudi večjo porabo...
Zadnji porast cen nafte se je na končni ceni veliko več poznal v ameriki kot tu (v %!), saj momo tle velike trošarine, ki se niso čist sorazmerno dvignile. No to se tudi pozna na zanimanu američanov za "varčne" avtomobile. Zanj je že BMW5 2.5 varčen...
Da pa so američani trendovski.. hmm.. mogoče v kakšnem smislu, ampak še korejci oblikujejo avtomobile po "evropskem" okusu. V ameriki kar dobro pšoznajo "evropske" avtomobile, prinas pa je pravi "ameriški" avto čisti eksot (dodge, cadilac,..)
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..
Luka Percic ::
naftnemu lobiju NI v interesu da se poraba nafte zmanjša (po definiciji, saj čene ni NAFTNI) Sevenda pa je razlogov še več kot le to!
Lej, sej ne pravim da ga ni. In povsem možno da je dosegel recimo zmanjšanje vlaganja državnih sredstev v razvoj el. avtomobila.
Da pa lahko zatre čisto vse proizvajalce avtomobilov, iz skoraj vseh kontinentov, pa zraven še vse podjetneže je pa smešno pričakovat.
Nasploh je semšno da bi zaviral napredek. Ko bodo naftarji pogruntali da to ni larifari, bodo svoja srededstva pač vlagali v el. avtomobili. Pa nebodo več naftarji, ampak who cares?
Važno da prinaša denar.
Ane?
Azrael ::
Obljuba dela dolg.
Kaj je problem preklapljanja kondenzatorskih modulov.
Kapaciteta se pri vzporedni vezavi kondenzatorjev sešteva, to je s formulo zapisano:
C = C1 + C2 + C3 +...
Pri zaporedni pa se zmanjšuje. Formula je:
C= 1/ ((1/C1) + (1/C2) + (1/C3) +...)
Torej pri dveh enakih kondenzatorjih, ki sta vezana zaporedno, se kapaciteta razpolovi.
Vzemimo primer 10. modulov in predpostavimo, da regulator motorja deluje najbolje v območju med 90 in 100% napetosti kondenzatorske baterije.
1. Kondenzatorska baterija je napolnjena na 100%, predpostavimo, da vozilo, preden se kondenzatorji izpraznejo na 90% prevozi razdaljo 100 enot (ali so to metri, km, svetlobna leta, ni pomembno).
2. Baterija se sprazni na 90%. 2 modula se preklopita zaporedno in imata napetost 180%, ki se razdeli v 8 vzporedno vezanih modulov in enega zaporedno. Napetost je spet 100%, vendar je zmogljivost te baterije še 85%.
Po prepotovani razdalji 85 enot smo spet na 90% zmogljivosti in se preklopita naslednja dva modula. Napetost je spet polna, vendar je zmogljivost sedaj le še 70%
itd
V razpredelnici pride tako:
vsi moduli vporedno razdalja = 100
8 mod vzporedno +2 zaporedno=85
6 vzporedno + 2x2 zaporedno = 70
4 vzporedno + 3x2 zaporedno = 55
2 vzporedno + 4x2 zaporedno = 40
5 x 2 modula zaporedno = 25
Skupaj___________________= 375
Iz kondenzatorjev se je izvleklo 37.5% razpoložljive energije.
Nadaljo prevezovanje, pa dajejo vedno manj :
1x2 zaporedno + 2x4 zaporedno =15
2x5 zaporedno = 10
10 zaporedno = 1
Skupaj 26
Ali zaokroženo v optimalnem delu se lahko izkoristi približno 40% energije kondenzatorske baterije, v nadaljevanju pa bo avto kmalu deloval v safe modu.
Razne ostale kombinacije so vprašljive, npr 9 vzporedno vezanih modulov in na vse to priklopljen še en zaporedno vezan modul, bi dalo samo še 0.9.
Z dovolj številnimi moduli bi lahko doseglo več uporabnih kombinacij, vendar še druge omejitve:
- Kondenzatorji so dokaj neugodni pri zaporedni vezavi. Naboj in napetost se na njih neenakomerno razdeli, kar pomeni dodatne izgube in lahko povzroči tudi preboj kondenzatorjev. V izogib temu je potrebno zraven vsakega zaporedno vezanega kondenzatorja priklopiti še upor za balansiranje= dodatne izgube.
-Prelivanje naboja pri preklapljanju ne gre brez izgub.
-Preklapljanje modulov pobere nekaj energije.
Torej izvedljivo je, vendar se je potrebno vprašati, do katere mere je smiselno.
Kaj je problem preklapljanja kondenzatorskih modulov.
Kapaciteta se pri vzporedni vezavi kondenzatorjev sešteva, to je s formulo zapisano:
C = C1 + C2 + C3 +...
Pri zaporedni pa se zmanjšuje. Formula je:
C= 1/ ((1/C1) + (1/C2) + (1/C3) +...)
Torej pri dveh enakih kondenzatorjih, ki sta vezana zaporedno, se kapaciteta razpolovi.
Vzemimo primer 10. modulov in predpostavimo, da regulator motorja deluje najbolje v območju med 90 in 100% napetosti kondenzatorske baterije.
1. Kondenzatorska baterija je napolnjena na 100%, predpostavimo, da vozilo, preden se kondenzatorji izpraznejo na 90% prevozi razdaljo 100 enot (ali so to metri, km, svetlobna leta, ni pomembno).
2. Baterija se sprazni na 90%. 2 modula se preklopita zaporedno in imata napetost 180%, ki se razdeli v 8 vzporedno vezanih modulov in enega zaporedno. Napetost je spet 100%, vendar je zmogljivost te baterije še 85%.
Po prepotovani razdalji 85 enot smo spet na 90% zmogljivosti in se preklopita naslednja dva modula. Napetost je spet polna, vendar je zmogljivost sedaj le še 70%
itd
V razpredelnici pride tako:
vsi moduli vporedno razdalja = 100
8 mod vzporedno +2 zaporedno=85
6 vzporedno + 2x2 zaporedno = 70
4 vzporedno + 3x2 zaporedno = 55
2 vzporedno + 4x2 zaporedno = 40
5 x 2 modula zaporedno = 25
Skupaj___________________= 375
Iz kondenzatorjev se je izvleklo 37.5% razpoložljive energije.
Nadaljo prevezovanje, pa dajejo vedno manj :
1x2 zaporedno + 2x4 zaporedno =15
2x5 zaporedno = 10
10 zaporedno = 1
Skupaj 26
Ali zaokroženo v optimalnem delu se lahko izkoristi približno 40% energije kondenzatorske baterije, v nadaljevanju pa bo avto kmalu deloval v safe modu.
Razne ostale kombinacije so vprašljive, npr 9 vzporedno vezanih modulov in na vse to priklopljen še en zaporedno vezan modul, bi dalo samo še 0.9.
Z dovolj številnimi moduli bi lahko doseglo več uporabnih kombinacij, vendar še druge omejitve:
- Kondenzatorji so dokaj neugodni pri zaporedni vezavi. Naboj in napetost se na njih neenakomerno razdeli, kar pomeni dodatne izgube in lahko povzroči tudi preboj kondenzatorjev. V izogib temu je potrebno zraven vsakega zaporedno vezanega kondenzatorja priklopiti še upor za balansiranje= dodatne izgube.
-Prelivanje naboja pri preklapljanju ne gre brez izgub.
-Preklapljanje modulov pobere nekaj energije.
Torej izvedljivo je, vendar se je potrebno vprašati, do katere mere je smiselno.
Nekoč je bil Slo-tech.
Azrael ::
@jozeh:
Hmm ali tebi ni jasno, da je 2.5 avto za ameriške razmere majhen, pravzaprav je to zanje Fičo?
Če bi se vsak dan vozil v službo 200km daleč (v eno smer), kar je tam skoraj običajno, bi ti bilo zelo hitro dovolj raznih mikro gajb, ki vozijo po Evropi, poraba pa tudi nebi bila noben faktor, če bi bil po vsaki vožnji ves polomljen.
Pokuri pa V8 res malenkost več, samo tak pridušen V8, kot jih imajo v ZDA, je noro trajen. Tam to zelo veliko šteje. Avto, ki umre kar tako sredi ceste, tam ne uspe. Ni pomembna znamka Yugo, Renault in še marsikdo se je po začetnem uspehu hudo opekel.
Hmm ali tebi ni jasno, da je 2.5 avto za ameriške razmere majhen, pravzaprav je to zanje Fičo?
Če bi se vsak dan vozil v službo 200km daleč (v eno smer), kar je tam skoraj običajno, bi ti bilo zelo hitro dovolj raznih mikro gajb, ki vozijo po Evropi, poraba pa tudi nebi bila noben faktor, če bi bil po vsaki vožnji ves polomljen.
Pokuri pa V8 res malenkost več, samo tak pridušen V8, kot jih imajo v ZDA, je noro trajen. Tam to zelo veliko šteje. Avto, ki umre kar tako sredi ceste, tam ne uspe. Ni pomembna znamka Yugo, Renault in še marsikdo se je po začetnem uspehu hudo opekel.
Nekoč je bil Slo-tech.
dzinks63 ::
Torej nafte bo začelo počasi zmanjkovati. Vodni viri še imajo nekaj rezerve, ampak to je pljunek v morje. Alternative ala sončna enegija so tudi bolj revne. Če bodo čez 500 let vozila in vse ostalo delalo na elekrični pogon, se jo bo porabilo enormno veliko.Z danšnjo porabo neprimerjalno velikokrat več.
Zato so v Franciji postavili poskusni laboratorij za razvoj fuzije jeder. To znese pavšal 1000x faktor več moči glede na fisijo jeder. Pa še problema z jedrskimi odpadki ni .Mislim da bodo to rešili do resnega pomankanja energije. Gradile se bodo ogromne fuzisjske elektrarne.
In ko bo to rešeno, bodo na zemlji za lep čas dobro preskrbljeni z energijo. Razvoj gre zelo exponetno naprej.
Tako da po mojem mnenju oddaljena prihodnost sploh ni tako črna.
Danes pa alternative so :vodik, gorilne celice , ...
lp jani
Zato so v Franciji postavili poskusni laboratorij za razvoj fuzije jeder. To znese pavšal 1000x faktor več moči glede na fisijo jeder. Pa še problema z jedrskimi odpadki ni .Mislim da bodo to rešili do resnega pomankanja energije. Gradile se bodo ogromne fuzisjske elektrarne.
In ko bo to rešeno, bodo na zemlji za lep čas dobro preskrbljeni z energijo. Razvoj gre zelo exponetno naprej.
Tako da po mojem mnenju oddaljena prihodnost sploh ni tako črna.
Danes pa alternative so :vodik, gorilne celice , ...
lp jani
gruntfürmich ::
azrael: velikost avta ni sorazmerna z velikostjo motirja. in še to: če bi ti kdo povedal kako vozijo ljudje v ameriki, da se zelo držijo omejitev in maksimalno vozijo nekje 110 km/h, bi hitro videl da za to hitrost ne potrebujejo več kot 1,5 literskega motorja. in nenazadnje: ali je res večji motor bolj trajen?
edit - na prošnjo avtorja je (prenovljeni) post ponovno objavljen.
edit - na prošnjo avtorja je (prenovljeni) post ponovno objavljen.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- odbrisalo: gzibret ()
Luka Percic ::
Torej nafte bo začelo počasi zmanjkovati.
Cene nafte so precej padle, sedaj ko je za prodjalce kriza, saj vidimo kdo nam privija ceno nafte.
Kartel OPEC napoveduje zmanjševanje črpanja, kajti zadovoljil se bo samo z vnebo vpijajočimi cenami.
Eh, kje je zakonodaja ki bi razbila tak kartel...
Tako da nafte nebo zmanjkalo še veliko veliko časa. Bo pa črpanje, ter odkrivanje le te postajalo dražje.
Pomislite samo, koliko procentov površja je bilo prevrtanega?
Heh, ja, pod zemljo nas čakajo še neslutene količine nafte, le malo globlje bo treba vrtat, in se odpravit v malo globlje morje.
Zato so v Franciji postavili poskusni laboratorij za razvoj fuzije jeder. To znese pavšal 1000x faktor več moči glede na fisijo jeder.
Heh koga briga moč?
Prevelika moč je lahko kvečjemu slabost, saj postane hlajenje velik problem.
Pomemben je izkoristek. Torej koliko enot energije dobiš za eno vloženo?
Pri fuziji je zaenkrat razmerje 1 proti 0,9. Torej za eno enoto energije dobimo 0,9 enot nazaj. Torej smo še na izgubi.
Pri fisijskih je razmerje trenutno na 1:9. Torej nehajmo z navijanjem v znanosti.
Ampak to je že druga tema...
gruntfürmich ::
kje je zakonodaja ki bi razbila tak kartel????
če se povsod sprejme zakon o prepovedi ali nadomeščanju nafte z drugimi energenti, ti bodo države OPECa plačale da boš uzel nafto!!!
toliko za ilustracijo, brihtnež
če se povsod sprejme zakon o prepovedi ali nadomeščanju nafte z drugimi energenti, ti bodo države OPECa plačale da boš uzel nafto!!!
toliko za ilustracijo, brihtnež
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
jozek ::
E ljudje zdaj pa dost obrekovanja. Jaz se opravičujem, če sem koga po krivem užalil.
Raje se ukvarjajte z temo!
Azrael, to se sliši neprespektivno, če vse drži. Kakšna pa je možnost če vsak modul najprej posebej sprazniš (do 90%), pa šele potem združuješ in iztiskaš ostaneke?
Ali pa če imaš potem regulator, ki pri bolj izpraznjenih modulih naredi še en posamezni krog?
Za kompenzeranje prehodov bi lahko imel pa tudi eno manjšo baterijo a ne?
hmm
Raje se ukvarjajte z temo!
Azrael, to se sliši neprespektivno, če vse drži. Kakšna pa je možnost če vsak modul najprej posebej sprazniš (do 90%), pa šele potem združuješ in iztiskaš ostaneke?
Ali pa če imaš potem regulator, ki pri bolj izpraznjenih modulih naredi še en posamezni krog?
Za kompenzeranje prehodov bi lahko imel pa tudi eno manjšo baterijo a ne?
hmm
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jozek ()
WarpedGone ::
azrael:
ne razumem, kaj misliš z 'zmogljivost'. novo 'nazivno' kapaciteto prevezanega sistema modulov?
ta se res zmanjša, vendar pa se vsebovana energija ob prevezavi ne spremeni, zato se mora dvignit napetost. če je prej preostalo še 90% shranjene energije, je tako tut po prevezavi. zakaj le 85%?
2. Baterija se sprazni na 90%. 2 modula se preklopita zaporedno in imata napetost 180%, ki se razdeli v 8 vzporedno vezanih modulov in enega zaporedno. Napetost je spet 100%, vendar je zmogljivost te baterije še 85%.
ne razumem, kaj misliš z 'zmogljivost'. novo 'nazivno' kapaciteto prevezanega sistema modulov?
ta se res zmanjša, vendar pa se vsebovana energija ob prevezavi ne spremeni, zato se mora dvignit napetost. če je prej preostalo še 90% shranjene energije, je tako tut po prevezavi. zakaj le 85%?
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Luka Veliki:
Se mogoče spomneš, kje si tole slišal?
Pri fuziji je zaenkrat razmerje 1 proti 0,9. Torej za eno enoto energije dobimo 0,9 enot nazaj. Torej smo še na izgubi.
Se mogoče spomneš, kje si tole slišal?
Zbogom in hvala za vse ribe
Luka Percic ::
Ja spomnem se, vir se ti najbrž nebo zdel preveč zanesljiv.
Šlo je za članek v Mag-u o iterju.
Številka se mi je zdela šokantna in sem si jo zato zapomnil.
Da bo iter to razmerje kaj bistveno izboljšal, pa ne verjamem..
Šlo je za članek v Mag-u o iterju.
Številka se mi je zdela šokantna in sem si jo zato zapomnil.
Da bo iter to razmerje kaj bistveno izboljšal, pa ne verjamem..
edge540 ::
>>ali je res večji motor bolj trajen?
Absolutno. Veliki motorji se vrtijo dosti počasneje (vsaj nenaviti). Primer: Ford Mustang (zadnji model) ima 4,6L V8 in komaj 305 konjev. Zakaj? Pogledaš merilnik obratov in se vprašaš če slučajno sediš v dizlu.
30 let stari Fordi (tipa F-150 & Co) V8 z 250 000 miljami niso redkost.
Res me zanima kak bi nek dvoliterski R4 motor z 170 konji zgledal po 250k miljah. Močno dvomim da bi jih naredil kaj dosti preko 100k
Absolutno. Veliki motorji se vrtijo dosti počasneje (vsaj nenaviti). Primer: Ford Mustang (zadnji model) ima 4,6L V8 in komaj 305 konjev. Zakaj? Pogledaš merilnik obratov in se vprašaš če slučajno sediš v dizlu.
30 let stari Fordi (tipa F-150 & Co) V8 z 250 000 miljami niso redkost.
Res me zanima kak bi nek dvoliterski R4 motor z 170 konji zgledal po 250k miljah. Močno dvomim da bi jih naredil kaj dosti preko 100k
WarpedGone ::
js sm bil včasih precej navdušen nad fuzijo, dokler nism vidu bussardovega predavanja na googlu.
R. Bussard:
ko to izjavi oseba, ki je praktično oče cele ideje, ma to svojo težo. poleg tega se trudijo (in kurijo denar) že 30 let, profita pa še nobenga. vse skup me rahlo spominja na GW in CO2.
R. Bussard:
... One of the biggest obstacle is the world-wide tokamak lobby, which perpetuates the fraud that Hirsch, Trivelpiece and I foisted on the country in the 1970's when we started the big tokamak ball rolling.
Magnetic confinement fusion is a misnomer, as magnetic fields can NOT confine a plasma, only constrain its motion towards walls. The entire history of the MagConf program has been to reduce transport to neo-classical (not turbulent or instability-driven) losses. And THEN the machines are all inherently and inevitably huge and cost too much and make too much power to ever be economically useful --- as the utilities have been telling the AEC/DoE for 30 years. No matter, the global tokamak program provides jobs for hudreds of thousands of people in many countries, and is a safe place to put political pork funding, simply because it IS NO THREAT TO OIL - it won't ever work, but it sounds good to the untutored public..
ko to izjavi oseba, ki je praktično oče cele ideje, ma to svojo težo. poleg tega se trudijo (in kurijo denar) že 30 let, profita pa še nobenga. vse skup me rahlo spominja na GW in CO2.
Zbogom in hvala za vse ribe
edge540 ::
>>ko to izjavi oseba, ki je praktično oče cele ideje, ma to svojo težo. poleg tega se trudijo (in kurijo denar) že 30 let, profita pa še nobenga.
Kurijo denar ja. Ampak prej ali slej bo zadeva delovala. Čez 20, 30 ali pa magari 50 let. Mogoče pa 100. In ko bo, bo to nepredstavljiv napredek za človeštvo.
Kurijo denar ja. Ampak prej ali slej bo zadeva delovala. Čez 20, 30 ali pa magari 50 let. Mogoče pa 100. In ko bo, bo to nepredstavljiv napredek za človeštvo.
keber ::
Če malo pobrskam po Wikipediji, vidim, da Bussard favorizira nek svoj način ustvarjanja fuzije, zato bi njegove kritike o tokamaku vzel z rezervo. Je pa ustvaril svojo verzijo tokamaka, ki pa ni bila zgrajena in naj ne bi nikoli delovala ravno zaradi problemov, ki jih sam očita originalni verziji tokamaka (ki pa seveda deluje).
Bussard oče tokamaka seveda ni. To sta Rusa Tamm in Saharov. ( več)
Bussard oče tokamaka seveda ni. To sta Rusa Tamm in Saharov. ( več)
dzinks63 ::
Napisal sem 500let če bo pa to rešeno prej pa toliko bolje. Denarja pa naj pokurijo kolikor je potrebno saj je to največja prioriteta človeštva. Če pa bo zadeva delovala po Busardu ali komerkoli drugem pa je vseeno , pomebno je le da bo zadeva delala in da bo energije dovolj.
WarpedGone ::
Ni problem v samem kurjenju denarja. Problem je monopoliziran razvoj. Al bo fuzija na tokamak načain, al je pa ne bo. Vse sile so usmerjene v tokamat (ITER), kdorkoli pride z alternativo, odleti kot knof od gat, kot neresen, kot hoaxer, etc.
Ta tokamakprincip ganjajo že dovolj dolg, da bi počas lahko ratalo jasno da če še niso scopral energetsko pozitivne mašine, je tut ne bodo. Zelo podobno kot perpetum mobile. Vsi avtorji se vedno znova trdijo da je problem le še ena minimalna interna izguba. Ko se še tistga rešijo, bo stvar delovala. Tle je podobn, kao ostajajo le še minimalni problemi za rešit. Že 30 let...
Ta tokamakprincip ganjajo že dovolj dolg, da bi počas lahko ratalo jasno da če še niso scopral energetsko pozitivne mašine, je tut ne bodo. Zelo podobno kot perpetum mobile. Vsi avtorji se vedno znova trdijo da je problem le še ena minimalna interna izguba. Ko se še tistga rešijo, bo stvar delovala. Tle je podobn, kao ostajajo le še minimalni problemi za rešit. Že 30 let...
Zbogom in hvala za vse ribe
Azrael ::
@WarpedOne:
> ne razumem, kaj misliš z 'zmogljivost'. novo 'nazivno' kapaciteto prevezanega sistema modulov?
Bom poskusil razložiti:
Problem je zaporedna vezava dveh kondenzatorskih modulov. Pri zaporedni vezavi se kapaciteta razpolovi (glej formulo v mojem prejšnjem postu), podvoji se pa napetost. To si lahko predstavljaš tako, da je površina plošč kondenzatorja ostala enaka, vendar se je podvojila razdalja med ploščami.
Tam potem izgubiš dodatnih 5% zmogljivosti novo ustvarjene kondenzatorske baterije.
@jozeh:
Mislim, da je tak način slabši. Če bi praznil samo 1 modul, ostali pa bi bili nedotaknjeni, bi v primeru 10. modulov, bi en sam moral oddajati 10x večji tok, kot takrat ko delajo vsi skupaj.
Ker pa izgubna moč raste s kvadratom toka:
P = I2 x R
bi imeli 100x večje izgube na prevezavah v modulu (modul ne more biti en sam kondenzator, čeprav se na zunaj vede tako), oz. bi morale biti prevezave močnejše in temu primerno težje. Dokler je zaloga energije tako zelo omejena, ni dobro ne eno, ne drugo.
> ne razumem, kaj misliš z 'zmogljivost'. novo 'nazivno' kapaciteto prevezanega sistema modulov?
Bom poskusil razložiti:
Problem je zaporedna vezava dveh kondenzatorskih modulov. Pri zaporedni vezavi se kapaciteta razpolovi (glej formulo v mojem prejšnjem postu), podvoji se pa napetost. To si lahko predstavljaš tako, da je površina plošč kondenzatorja ostala enaka, vendar se je podvojila razdalja med ploščami.
Tam potem izgubiš dodatnih 5% zmogljivosti novo ustvarjene kondenzatorske baterije.
@jozeh:
Mislim, da je tak način slabši. Če bi praznil samo 1 modul, ostali pa bi bili nedotaknjeni, bi v primeru 10. modulov, bi en sam moral oddajati 10x večji tok, kot takrat ko delajo vsi skupaj.
Ker pa izgubna moč raste s kvadratom toka:
P = I2 x R
bi imeli 100x večje izgube na prevezavah v modulu (modul ne more biti en sam kondenzator, čeprav se na zunaj vede tako), oz. bi morale biti prevezave močnejše in temu primerno težje. Dokler je zaloga energije tako zelo omejena, ni dobro ne eno, ne drugo.
Nekoč je bil Slo-tech.
WarpedGone ::
Azrael:
Tole mislim da razumem. Ampak ta zmogljivost "novo ustvarjene kondenzatorske baterij" je aktualna, če bi jo hotu zopet na max nafilat. Notr bi spravil manj, kot v ne-prevezano baterijo.
Ne razumem, zakaj bi se "zgubila" trenutno vsebovana energija, ki jo je blo pred prevezavo še 90%, po prevezavi pa le še 85%?
Tam potem izgubiš dodatnih 5% zmogljivosti novo ustvarjene kondenzatorske baterije.
Tole mislim da razumem. Ampak ta zmogljivost "novo ustvarjene kondenzatorske baterij" je aktualna, če bi jo hotu zopet na max nafilat. Notr bi spravil manj, kot v ne-prevezano baterijo.
Ne razumem, zakaj bi se "zgubila" trenutno vsebovana energija, ki jo je blo pred prevezavo še 90%, po prevezavi pa le še 85%?
Zbogom in hvala za vse ribe
Azrael ::
Pravzaprav se ta energija ne izgubi, samo izkoristiti je ne moreš v taki vezavi.
Nekoč je bil Slo-tech.
VolkD ::
Rešitev bi mogoče bila zelo blizu. Poglejmo česa nismo z kondenzatorji izkoristili v popolnosti ? Dialektričnosti materiala ! Kondenzatorje lahko brez škode nabijemo na precej višje napetosti, kot je delovna napetost motorja.
Torej takoel: imamo eno kondenzatorsko baterijo, ki je nabita na delovno napetost motorja. Ko se ta izprazni do te mere, da napetost pade za nek določen procent. Dodamo tej bateriji v paralelo še en kondenzator manjše kapacitivnosti a nabit na visoko napetost. Naboj bi se seveda porazdelil - s tem bo se napetost na prvotni bateriji dvignila do normale, kapaciteta pa bi se celo rahlo povečala. Kje pravzaprav prihranek je ? V teži! In sicer na račun tega, da so resursi dodatnih kondenzatorjev bolje izkoriščeni.
Je kje v mojem razmišljanju napaka?
Torej takoel: imamo eno kondenzatorsko baterijo, ki je nabita na delovno napetost motorja. Ko se ta izprazni do te mere, da napetost pade za nek določen procent. Dodamo tej bateriji v paralelo še en kondenzator manjše kapacitivnosti a nabit na visoko napetost. Naboj bi se seveda porazdelil - s tem bo se napetost na prvotni bateriji dvignila do normale, kapaciteta pa bi se celo rahlo povečala. Kje pravzaprav prihranek je ? V teži! In sicer na račun tega, da so resursi dodatnih kondenzatorjev bolje izkoriščeni.
Je kje v mojem razmišljanju napaka?
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.
snow ::
Nekaj v zvezi kar je VolkD rekel glede dielektričnosti je naredilo/razvija EEStor: vir.
Upam, da bo nekaj takšnega čez nekaj časa res.
Vseeno se mi zdi tisti čas polnjenja 10min zelo majhen. Ne toliko s stališča sposobnosti kondenzatorja, kot ogromnega toka. No po drugi strani... če polnimo z višjo napetostjo... vseeno imamo omrežje 220V. Kakšen tok lahko teče po trenutnih napeljavah, ki so napeljane do hiš?
Upam, da bo nekaj takšnega čez nekaj časa res.
Vseeno se mi zdi tisti čas polnjenja 10min zelo majhen. Ne toliko s stališča sposobnosti kondenzatorja, kot ogromnega toka. No po drugi strani... če polnimo z višjo napetostjo... vseeno imamo omrežje 220V. Kakšen tok lahko teče po trenutnih napeljavah, ki so napeljane do hiš?
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins
Azrael ::
To misliš glede na:
Tok pri 1f napajanju 127V (ZDA) = 709A
Tok pri 3f napajanju 3x220V (ZDA) = 236A
Tok pri 1f napajanju 230V (EU) = 391A
Tok pri 3f napajanje 3x400V (EU) = 130A
Vse brez upoštevanja neizogibnih izgub v polnilcu, saj bi moral nabijati kondenzatorje na nekaj kV in bi bilo treba za realne vrednosti dodati še 5 do 10%.
Težka bo za konvenciona el. omrežja po naseljih. Za industrijo taki tokovi niso nič izjemnega, za hišne priklope pa take varovalke pomenijo bankrot.
15-kilowatt-hour energy-storage system for a small electric car weighing less than 100 pounds, and with a 200-mile driving range. The vehicle, the company says, will be able to recharge in less than 10 minutes.Moč polnilca = 90kW = 15KWh v 10 minutah
Tok pri 1f napajanju 127V (ZDA) = 709A
Tok pri 3f napajanju 3x220V (ZDA) = 236A
Tok pri 1f napajanju 230V (EU) = 391A
Tok pri 3f napajanje 3x400V (EU) = 130A
Vse brez upoštevanja neizogibnih izgub v polnilcu, saj bi moral nabijati kondenzatorje na nekaj kV in bi bilo treba za realne vrednosti dodati še 5 do 10%.
Težka bo za konvenciona el. omrežja po naseljih. Za industrijo taki tokovi niso nič izjemnega, za hišne priklope pa take varovalke pomenijo bankrot.
Nekoč je bil Slo-tech.
Boeing ::
Če vam je slučajno zmanjkalo zaleta:
2008 Prius spy photos
Meni osebno je všeč. Če bo realnost vsaj približno taka kot napovedujejo, bi znal biti moj.
2008 Prius spy photos
Meni osebno je všeč. Če bo realnost vsaj približno taka kot napovedujejo, bi znal biti moj.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
edge540 ::
Pa mater da dobro zgleda. Meni so všeč take vesoljske oblike. Pa če je tisto o 80 mpg res pa kapo dol. Vsekakor bi bilo uporabno če bi naredli plug in verzijo. Stop thinking, start doing!
WarpedGone ::
boing: Zakaj je moja prva asociacija renault laguna? :)
Piši propalo...
Piši propalo drugič.
Sicer pa glede plug-in variante. Stvari zgledajo žalostno, zelo žalostno.
Green Nuclear Butterfly Blog - Will The Real A123 Genius Please Stand Up?
This artist’s sketch gives an idea of what the new Prius might look like.
Piši propalo...
A solar panel on the roof to recharge the batteries and plug-in recharging are also being considered.
Piši propalo drugič.
Sicer pa glede plug-in variante. Stvari zgledajo žalostno, zelo žalostno.
... Panasonic was providing Nickel-Metal Hydride power packs for Toyota hybrids, so the Cobasys Ruling in effect successfully restricted Toyota from using what had become the best Nickel-Metal Hydride power pack in the industry, the Panasonic power pack, thus forcing Toyota to obtain lesser quality power packs from China...
Green Nuclear Butterfly Blog - Will The Real A123 Genius Please Stand Up?
Zbogom in hvala za vse ribe
Luka Percic ::
To smo čakali ane? Chevrolet Volt Concept.
Sej vemo zdej bodo pršli grdi grdi naftarji ter zapackali el- motorje z surovo nafto...
No, brez heca zdej, škoda da je samo koncept. Ma pa lušen kabel.
Sej vemo zdej bodo pršli grdi grdi naftarji ter zapackali el- motorje z surovo nafto...
No, brez heca zdej, škoda da je samo koncept. Ma pa lušen kabel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Luka Percic ()
WarpedGone ::
Kolk je GM resn s tem Volt-om vidiš, če se mal pozanimaš o detajlih. Tale njihva platforma ma DC motor. Že EV-1 pa je mel AC motor.
Zakaj hoče znova z glavo skozi zid in narest električn avto za 30.000 USD? Nobenih problemov nimajo prodajat velike poltovornjake za 100.000 USD, ko pa je tema električni avto pa mora ta takoj bit 'affordable'.
To ti pove le eno: niso resni.
Žal.
Edit:
Tkole zgleda Volt živo
Med tem pa Tesla napreduje: Posnetki s testiranja na snegu/ledu
Zakaj hoče znova z glavo skozi zid in narest električn avto za 30.000 USD? Nobenih problemov nimajo prodajat velike poltovornjake za 100.000 USD, ko pa je tema električni avto pa mora ta takoj bit 'affordable'.
To ti pove le eno: niso resni.
Žal.
Edit:
Tkole zgleda Volt živo
Med tem pa Tesla napreduje: Posnetki s testiranja na snegu/ledu
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Boeing ::
Warped: pa ti nebi smel asociirat na laguno. Laguna je like 5 razredov nižje. Kvalitativno gledano, afkors
2008-ka pa bo dejansko imel 1.8 mašino, govori se celo o turbinsko polnjenem, kar je nekako smiselno.
Flejmajte se še naprej. Z debato o elektrarnah in mulju pa ste dodobra zasvinjali prvotno odlično zastavljen thread.
2008-ka pa bo dejansko imel 1.8 mašino, govori se celo o turbinsko polnjenem, kar je nekako smiselno.
Flejmajte se še naprej. Z debato o elektrarnah in mulju pa ste dodobra zasvinjali prvotno odlično zastavljen thread.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
edge540 ::
Poltovornjaki za 100k$? Ne se šalit. Za 30k dobiš že takega da lahko hišo šlepaš. To pa so res najcenejša vozila v ZDA.
Pa boli njih za porabo, še vedno, pa čeprav vedno bolj gledajo zdaj na to. Če bo neki farmer John iz Texasa imel na izbiro pickup v stilu F-350 z 6 litersko V8 mašino, ki bo stal isto kot Prius, kaj misliš da bo raje kupil Priusa? Ain't gonna happen. Enim je pač važno kolko bikov lahko naenkrat peljejo in ne da majo avto, ki izgleda lepo
Pa boli njih za porabo, še vedno, pa čeprav vedno bolj gledajo zdaj na to. Če bo neki farmer John iz Texasa imel na izbiro pickup v stilu F-350 z 6 litersko V8 mašino, ki bo stal isto kot Prius, kaj misliš da bo raje kupil Priusa? Ain't gonna happen. Enim je pač važno kolko bikov lahko naenkrat peljejo in ne da majo avto, ki izgleda lepo
Azrael ::
>majo avto, ki izgleda lepo
Meni še lepo ne izgleda, mešanica Renaulta in Peugeota. Ampa, pustimo to, vsake oči imajo svojega malarja ali pacona .
Bolj pomembno je, če bodo res začeli vgrajevati cheap akumulatorje je s celotno zadevo bolj ali manj konec. Ob zanič akumulatorjih bo avto kmalu šel samo na benz, zraven pa bo tovoril mrtvo težo v obliki pokvarjenega akumulatorja. V tem avtu akumulatorji nimajo lahkega življenja in morajo biti najboljše možne kvalitete, da zdržijo. Prius me vedno bolj spominja na zgodbo o De Lorean Motor Company, veliki upi , na koncu pa polomija.
Meni še lepo ne izgleda, mešanica Renaulta in Peugeota. Ampa, pustimo to, vsake oči imajo svojega malarja ali pacona .
Bolj pomembno je, če bodo res začeli vgrajevati cheap akumulatorje je s celotno zadevo bolj ali manj konec. Ob zanič akumulatorjih bo avto kmalu šel samo na benz, zraven pa bo tovoril mrtvo težo v obliki pokvarjenega akumulatorja. V tem avtu akumulatorji nimajo lahkega življenja in morajo biti najboljše možne kvalitete, da zdržijo. Prius me vedno bolj spominja na zgodbo o De Lorean Motor Company, veliki upi , na koncu pa polomija.
Nekoč je bil Slo-tech.
edge540 ::
>>Meni še lepo ne izgleda, mešanica Renaulta in Peugeota.
Dobro no, sej jaz tudi priznam da sem že kaj lepšega videl
Kaj pa je s tistimi baterijami, ko je nevemkdo dal nekje zgoraj link? Malo sem pregledal zadevo in zgleda obetavna. Če bodo te aluminijve baterije res delovale v bližnji pihodnosti.
Dobro no, sej jaz tudi priznam da sem že kaj lepšega videl
Kaj pa je s tistimi baterijami, ko je nevemkdo dal nekje zgoraj link? Malo sem pregledal zadevo in zgleda obetavna. Če bodo te aluminijve baterije res delovale v bližnji pihodnosti.
bbf ::
hoho, ne no! tale volt v živo je pa kt da bi se en lojtrnk sm pa ke vozu. se kr sliš, kako se krtačke obrabljajo. ko po jajcih.. smešno!
edge540 ::
Še ena hitra stvar na elektriko.
Čeprav mi malo smrdi tisti del, ki pravi da so baterije polne v 10 min.
Čeprav mi malo smrdi tisti del, ki pravi da so baterije polne v 10 min.
bbf ::
ja. v 10ih minutah še mobitela ne morš nafilat, boš pa tole 644 HPjevsko mašino. je ni baterije, ki bi ji kemija zdržala takšen tok filanja. hehe, 350 milj se boš vozu, verjetn par ur, pa najbrž ne z majhno energijo, nazaj jo boš pa v 10ih minutah natoču! pa kako lohk tolk lažejo; ne, kako je folk lohk tok neumen, da naseda takim bučam..
aja, gede tehnologije baterij: toyotine baterije, EV95, nimh tehnologija, preverjeno zdržijo čez 100.000 milj. to lahko občuti čez 200 srečnih lastnikov toyotinih RAV4, ki se jih je še lani vozilo na originalne baterije. čakajo pa žalostni konec, ko jim dejansko odpovejo: teh baterij se NE DOBI VEČ, ker jih toyota ne dela več. razlog: GM je patentne pravice nad NiMh EV tehnologijo prodal Texacu, kasneje združenim s Chevron Oil in gues what: tožba proti toyoti. Chevron ma te pravice do leta 2014.
(vir: ev1.org)
dokler se kej na politiki v ameriki ne spremeni, GM ne bo POD NOBENIM POGOJEM šel v resen razvoj električnega avtomobila, pa magari plugin hibrida. to jim niti pod razno ni v interesu. tko kot je tale Volt, si lohk zmislijo še nevemkak hud stroj, pa ga vseen ne bomo vidl na trgu. dokler bo nafta tekla, ni varjante za njih. podobno je s solarno energijo kot edino navadnemu človeku in okolju sprejemljiv vir energije - ne bo se zgodila pred naftno sušo. ma preveč 'pomankljivosti' v današnjem kapitalističnem svetu. razen če si zmislijo trošarine na sonce...
(Proizvajalci avtomobilov).(naftne družbe).(politika^2) = profit ; če katerakoli količina izpade iz te enačbe, se enačba podre - ostale količine postanejo nepomembne. to je bistvo problema in zakaj se še ne vozimo na elektriko.
aja, gede tehnologije baterij: toyotine baterije, EV95, nimh tehnologija, preverjeno zdržijo čez 100.000 milj. to lahko občuti čez 200 srečnih lastnikov toyotinih RAV4, ki se jih je še lani vozilo na originalne baterije. čakajo pa žalostni konec, ko jim dejansko odpovejo: teh baterij se NE DOBI VEČ, ker jih toyota ne dela več. razlog: GM je patentne pravice nad NiMh EV tehnologijo prodal Texacu, kasneje združenim s Chevron Oil in gues what: tožba proti toyoti. Chevron ma te pravice do leta 2014.
(vir: ev1.org)
dokler se kej na politiki v ameriki ne spremeni, GM ne bo POD NOBENIM POGOJEM šel v resen razvoj električnega avtomobila, pa magari plugin hibrida. to jim niti pod razno ni v interesu. tko kot je tale Volt, si lohk zmislijo še nevemkak hud stroj, pa ga vseen ne bomo vidl na trgu. dokler bo nafta tekla, ni varjante za njih. podobno je s solarno energijo kot edino navadnemu človeku in okolju sprejemljiv vir energije - ne bo se zgodila pred naftno sušo. ma preveč 'pomankljivosti' v današnjem kapitalističnem svetu. razen če si zmislijo trošarine na sonce...
(Proizvajalci avtomobilov).(naftne družbe).(politika^2) = profit ; če katerakoli količina izpade iz te enačbe, se enačba podre - ostale količine postanejo nepomembne. to je bistvo problema in zakaj se še ne vozimo na elektriko.
Boeing ::
Jaz osebno nimam nič proti, če se trošarine (in NE nabavna cena) na goriva dvignejo za 2-3x... pravzaprav bom, ob tem da bom klel ob vsakem tankanju, potezo razumel kot resen pristop k reševanju okoljske problematike.
Nekateri pravijo, da je lahko s polno ritjo srat. Toyota ima polno rit denarja, zato si lahko privošči delat serijske eksperimente iz lastnega žepa. Ostale velike firme tega ne zmorejo, zato se niti ne trudijo.
Ko jim bo zmanjkalo še tisti minimum denarja, ki ga imajo sedaj, potem bo nekaj resno počilo.... v glavah, predvsem.
In, guess what... naftarji jih ne bojo sponzorirali. To bi šele bila zgodba
Nekateri pravijo, da je lahko s polno ritjo srat. Toyota ima polno rit denarja, zato si lahko privošči delat serijske eksperimente iz lastnega žepa. Ostale velike firme tega ne zmorejo, zato se niti ne trudijo.
Ko jim bo zmanjkalo še tisti minimum denarja, ki ga imajo sedaj, potem bo nekaj resno počilo.... v glavah, predvsem.
In, guess what... naftarji jih ne bojo sponzorirali. To bi šele bila zgodba
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
cloud ::
hjaaa... fantje...ino dekleta upam da ste slisali novice o bushu da bo za 30% zmanjsal onesnezevanje ..... izmed teh tud avtomobilskuh izpuhov .... zato bomo ze v 10 ih letih pricakovali velik elektricnih avtov
gruntfürmich ::
tisto o emisijah avtomobilov iz amerike in evrope ter azije in njihovih kriterijih v gorovem filmu drži?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
bbf ::
nisem gedal filma od Gora. Tisit ki ste ga gledal, a ste zasledil kje, kdo je navečji onesnaževalec ozračja, torej koga on postavlja za največjega onesnaževalca ozračja? po nekaterih podatkih so to gozdni požari. sploh va ameriki majo en podtalni požar, ki ga je nemogoče pogasit, je pa na tako velikem področju, da naj bi k izginevanju ozona prispeval 80% vpliva. nej me kdo popravi, nisem zihr na temlem, so par let stari podatki.
drugače pa je za današnji zrak zelo dobro poskrbljeno, vsaj v evropi, v časih industrijske revolucije in socializma se je onesnačevalo bi lahko reku da 100x močneje kot sedaj. ne vem pa, kako je v ameriki. lohk da je buš reku neki o zmanjšanju izpustov, sam to zihr sam zarad volitev, realno pa najbrž ne bo šlo preveč hitr. lahko podraži nafto, in bodo ameri zarad tega vozil manjše avtomobile (kar je že itak tendenca) in bo tle not prnesu teh 30% med avtomobili. verjetno je to itak nizbežno, sej se jim zunanja politika itak sesuva.
bolj pričakujem nemške obljube, kako mislijo oni zmanjšati izpuste za 20(30?)%, njim lažje verjamem, da bodo uspešni in si namislil kej v tapravi smeri.
drugače pa je za današnji zrak zelo dobro poskrbljeno, vsaj v evropi, v časih industrijske revolucije in socializma se je onesnačevalo bi lahko reku da 100x močneje kot sedaj. ne vem pa, kako je v ameriki. lohk da je buš reku neki o zmanjšanju izpustov, sam to zihr sam zarad volitev, realno pa najbrž ne bo šlo preveč hitr. lahko podraži nafto, in bodo ameri zarad tega vozil manjše avtomobile (kar je že itak tendenca) in bo tle not prnesu teh 30% med avtomobili. verjetno je to itak nizbežno, sej se jim zunanja politika itak sesuva.
bolj pričakujem nemške obljube, kako mislijo oni zmanjšati izpuste za 20(30?)%, njim lažje verjamem, da bodo uspešni in si namislil kej v tapravi smeri.