» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
12 / 1215
»»

Gundolf ::

> Tisit ki ste ga gledal, a ste zasledil kje, kdo je navečji onesnaževalec ozračja, torej koga on postavlja za največjega onesnaževalca ozračja?
Gore se ne ukvarja z onesnaževanjem ozračja v klasičnem smislu, ampak le s tistim, ki povzroča globalno ogrevanje. In pri reguliranju avtomobilskih emisij gre za dva dela. Eno so emisije, ki so direktno zdravju škodljive, eno pa te, ki povzročajo globalno ogrevanje. Gore je govoril le o teh drugih. Zato ker te druge so trenutno videti kot večji problem.

gensi ::

Počasi se le premika:
VOLVO C30
L.P.
I.

jozek ::

Zal se tako premika že kar nekaj časa.. mislim, POČASI.
Za to, da se El. avtomobili še niso uveljavili pa ni krivo nezanimanje kupce, vsaj glede na zanimanje, ki ga je požel Chevrolet Volt in podbni koncepti v detroitu. Volt ima le eno, a pomembno pomankljivost, njegov proizvajalec ni resen. Zakaj bi sedaj resno mislil, če je pa "ubil" svoj prejšnji podoben in v nekaj 1000 izvodih "prodan" model (EV!)? Edini razlog muje, najberž, njegov največji konkurent Toyota, ki ga počasi izriva iz prestola največjega proizvajalca tudi zaradi hibridne tehnologije (poleg kvalitete seveda).
Me pa res zanima če bodo v 5-ih letih v GM lansirali kaj seriskega električno-hibridnega. To bi bil znak za velik splošen preobrat na avtomiljskem trgu.
Da pa so avtomobiljsi proizvajalci v krizi pa ne more biti res, saj so v "krizi" že vsaj 5 let, kar pomeni le to da so "neprilagojeni" na stanje trga. Toyota, pa ni "polna keša" kar tako, pozna se ji Japonska pridnost in zavzetost pri delu. Pač mislijo resno na prihodnost, za razliko od GM, in trg jih za to nagrajuje.
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jozek ()

Luka Percic ::

Za to, da se El. avtomobili še niso uveljavili pa ni krivo nezanimanje kupce, vsaj glede na zanimanje, ki ga je požel Chevrolet Volt in podbni koncepti v detroitu. Volt ima le eno, a pomembno pomankljivost, njegov proizvajalec ni resen. Zakaj bi sedaj resno mislil, če je pa "ubil" svoj prejšnji podoben in v nekaj 1000 izvodih "prodan" model (EV!)?


Večjih neumnosti pa še ne.
Veš, zelo veliko ljudi zanima formula 1, pa je zato še nebodo kupil. Hecno a?
Da se je pa GW pripravljen odpovedat monopolu na trgu zaradi par naftarjev je semšno in neumno pričakovat.

Toyota, pa ni "polna keša" kar tako, pozna se ji Japonska pridnost in zavzetost pri delu. Pač mislijo resno na prihodnost, za razliko od GM, in trg jih za to nagrajuje.


A zdej že hvališ Toyoto, čeprav z električnim avtom sploh ni poskusila?!
Je pa Toyota sposobna, to definitivno. Sej zato pa ne meče keša proč v proizvodnjo električnega avtomobila. Bo ona lepo počasi in postopno prešla na ta trg. Tako kot drugi, mogoče le kakšno leto prej. In s tem spet povečala razliko med sabo in konkurenco.

Zgodovina sprememb…

jozek ::

Luka ne ga srat po temi, če mene ne maraš!:8) :\

A se ti zdi Volt tako "atraktiven" kot F1? A je tako hiter in ima take "lastnosti"? A je sploh kaj posebnega (kot koncept!) če ne pogledaš prospekta z "obljubljenimi" lastnosti? Tud nisem reku da GM to dela zaradi nafratjev.. Ti Veliki ki si pa pmeten pa povej zakaj so EV1 umaknili (pa ne povej zakaj ga niso, ampak zakaj so ga umaknili).

Poleg tega je Volt "le" plug in HIBRID. Prius je pa Hibrid. Razlika je "samo v 1 vtičnici". To je način kako "testeraš" tehnologijo, ki jo vsemuje EV: baterja in el. motor. Kaj to ni to korak v to smer?
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jozek ()

bbf ::

Luka ti si SLEP! pa ja ne misliš, da naftarji in proizvajalci avtomobilov niso povezani? pa oni drug brez druzga ne morjo žvet!! Kdo pa misliš, da zavira električne avtomobile? kupci? proizvajalci? tisit, ki jim tak avto odžera denar! in kdo so v tem primeru na slabšem? mal pomisl, apa vpraš, če se upaš. proizvajalci in naftarji so en sam velik monopol, naftarji so pa vsaj v ameriki v glavnem politični veljaki.

Pa še neki, kaj govoriš, da Toyota ni probala narest električnega avta, mal bolj se informiraj! NAJVEČ električnih avtov se vozi ravno od toyote! prvih serijskih RAV4-EV se jih še vedno vozi okoli 200 z originalnimi baterijami po ameriki, na NiMh tehnologiji (preberi si moj prejšni post, apa vsaj pa pejd na ev1.org mal pogledat), da ne omenjam jnihovega sedanjega tipa Prius, ki se še vedno prodaja in ga lohk na naših cestah vidš.



.
.
.
uf tale C30, že navadn rajca, plugin serial diesel hibrid pa sploh!! sam upam da bojo še baterijo kako pametno razvil, glede na to, da za NiMh ni šanse..

Luka Percic ::

Luka ne ga srat po temi, če mene ne maraš!


Nevem od kje ti ta občutek. Tvoje mnenje ne maram, na tebi me moti le to, da ga tako neutrudno ponavljaš, kljub temu da je luknjasto..

A se ti zdi Volt tako "atraktiven" kot F1?

Meni še bolj.
Čisto res.
Z veseljem bi ga mel. Ampak kupil bi ga pa le takrat ko bo vsaj srednjeročno cenejši od konkurence.
Sej bo, samo čez določen čas.

Ti Veliki ki si pa pmeten pa povej zakaj so EV1 umaknili

Mja to lahko bolj prijazno vprašaš, ampak ok.

Umaknili so ga ker;
Ga je premalo ljudi kupilo.
Ker se ni pričakovalo da ga bo več ljudi kupilo.
Prekratke vrste skratka.

Posebej glede na to da so morali praktično razvit celoten avto na novo.
Pa da ne govorimo o podpori, servisnih mestih, nikakršni infrastrukturi,...

Poleg tega je Volt "le" plug in HIBRID. Prius je pa Hibrid

Volt je po moji definiciji pravi el. avtomobil. Zakaj? Za razliko od priusa, (menda) z elektro motorji ne vrti menjalnika, diferenciala...
Hočem rečt da ma tak elektro motor večji izkoristek od priusa. Vsaj načelno. Pa še vir elektrike je lahko praktično karkoli kar se da stlačit v neko kompaktno obliko. Imo se bi dalo v takem avtu komot zamenjat tisti motor in bencinski tank za večjo baterijo, alpa zamenjat benzinski agregat za dizelskega,...
Zdej nevem če se da pri priusu vozit 64 km samo na baterije, pa out of the box priklop na domačo vtičnico.
Mislim da ne(še).

pa ja ne misliš, da naftarji in proizvajalci avtomobilov niso povezani?

Mja minimalno seveda so- se dogovarjajo za kakšne standarde...
Imo pa naftarji delajo precej sranja proizvajalcem avtomobilov. Kajti dražje je pogonsko sredstvo, bolj bodo ljudje kupovali cenejše avtomobile, da bodo lepo skozi prišli. Če bi bilo pogonsko sredstvo "skoraj zastonj", bi ljudje ves denar nemanili proizvajalcu avtomobila.

Kdo pa misliš, da zavira električne avtomobile?

Kupci ki nočejo kupavat dražje z isto ali slabšo funkcionalnostjo.
Tehnologija je pa podlaga, ki bo enkrat v prihodnosti postavila el. avto ob bok navadnim.
Cant wait.

rvih serijskih RAV4-EV se jih še vedno vozi okoli 200 z originalnimi baterijami po ameriki, na NiMh tehnologiji

Ok, tega pa sem spregledal.
Mislil sem da merite na Prius, ki pa še ni "pravi" električni avto.
Je pa res da nazorno kaže smer.
In v par naslednjih revizijah bo IMO to tudi postal.

Me pa to zanima- zakaj ne splavijo RAV4-EV z drugo vrsto baterij?

WarpedGone ::

Me pa to zanima- zakaj ne splavijo RAV4-EV z drugo vrsto baterij?


Kakšne so opcije?

Svinčevi akumulatorji
- teža, teža, teža
- relativno nizka kapaciteta

NiMH
Licenca, ki jo ima neka ameriška firma, prepoveduje komurkoli drugemu, da bi spravil skupaj mal večji bat-pack. Originalne bateirje, ki jih je toyota montirala v RAV4-EV so tako nedobavljive. Mislm da jij je delal Panasonic. Zdej jih ne več. Nihče ne ve, s čim bodo zamenjal obstoječe baterije, ko bodo le-te končn opešale.

LiIon
Kompleksna in draga stvar. Tesla Motors trdi da je večino RD budgeta porabil ravno za sam design podpornega sistema optimalnemu in kar se da varnemu delovanju baterij. To težki milijoni $.

Etc:
Kakršnakoli tehnologija se že uporabi mora NUJNO bit v veliki masovni proizvodnji. Kaj ti nuca super baterija, če proizvajalec ni sposobn zadostit naročilu? Izdela recimo dost baterij za kvečjemu 10 avtomobilov letno?
Zbogom in hvala za vse ribe

Luka Percic ::

Kaj pa slabosti NiMH?
A do so tako fajn napram drugim?

WarpedGone ::

NiMH baterije niso noben god-send, so pa opazno bolš od navadnih svinčenih. To se vid tut direkt iz njihovih parametrov. Recimo, Wikipedija o teh treh tipih baterij pravi tole:
- Svinčevi akumulatorji
- NiMH
- LiIon

Na Battery University je precej poljudno in razumljivo opisano precej različnih tipov baterij. Skupaj s prednostmi, šibkimi točkami, zanimivostmi.
Zbogom in hvala za vse ribe

jozek ::

Ponovno priporočam ogled filma Who killed the eledtric car?. Saj ne pravim da je biblija znanj, je pa osnova za mojo "sporno" trditev o neresnosti GMorsa.
Konkrenoto z EV1 bi najberž GM imel več dobička če ga bi PUSTIL v obtoku. Očitno pa so zračunal, da bi prodali toliko manj velikih in dragih avtomobilov, ki potrebujejo več SERVISA, da se jim skupaj nebi splačalo.
Tole z NiMH licenco pa malo smrdi po lobijih, a ne? Zakaj bi se kdo usedu na neko tehnologijo in jo nebi spravljal v pormet? Da ima firma več zaslužka z omejevanjem neke tehnologije kot bi imela masovno proizvodnjo?
Do kdaj pa imajo licenco? 2010? za takrat okoli napovedujejojo marsiketi koncept že v seriski proizvodnji. Je to mogoče povezano?
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jozek ()

gzibret ::

jozeh in Luka Veliki - prosim, da malo pomirita čustva. Hvala! 0:)
Vse je za neki dobr!

Luka Percic ::

Tole z NiMH licenco pa malo smrdi po lobijih, a ne?

Nevem, zaenkrat imam premalo podatkov. Zna bit da hoče kdo da mu od vsakega takega packa pač nakažejo določen znesek, pa proizvajalci niso pripravljeni, ker se jim še tako ne splačajo taki outsiderski projekti.
To da bi naftni lobij kupu eno licenco, z namenom da zavre prehajanje na drugi vir bi seveda bilo možno.
Ampak če je to prehajanje tako očitno zaželjeno, se bo hitro našla druga rešitev. V tem primeru lionske baterije.
Če pa po stvari ni pravega povpraševanja, bo seveda vsak skok v ceni prinesel polom.

bbf ::

Dej Luka, polgej is tist film, preveč mem tolčeš in govoriš neumnosti...

NiMh je pečen do 2014. in ja, naftni lobiji so kupl licenco. kva mislite, da se bo z LiOn zgodl, ko bo (čer bo), zrel za EV? TEžak boj ga čaka proti nafti, razen če je bo že zmanjlkal. drgač se bodo pa ob pomanjkanju nafte mogl lobiji preselit na drug vir energije. Uglavnm, propadt naujo hotl in ker so povezani s politiko, tut ne bojo. Mogoči jim bo licenca od NiMh kej pomagala pri tem?
ZAkaj ob sedajšnjem pomanjkanju ne naredijo podobno kot v jugi, omejili bi dobavo in prislili kupce na prehod na manj požrešne avtomobile? ker je to za njih BEDARIJA in izguba, raj podražijo in četudi folk tanjka manj, majo še zmeraj enak dobiček.

Zarad energentov so vojne, javnost je samo zavedena, da to ni res. Trdno sem prepričan, da se z energenti največ denarja pretaka in ta denar ma v rokah par 100 ljudi na svetu, z njim pa kamot manipulirajo z vsako politiko. Od njih samih je odvisen, ali je razvoj drugih tehnologij zdrav, ali sam po sebi zavrt. sploh pa lahko že z manjšo podražitvijo pokrijejo vse izgube, ki jim jih nosijo razni projekti ala električni avti, zeleni, vojne polomije... Od ust oziroma žepov si ne bodo trgali, to je jasno - vsaka industrija dela na dodatnem zaslužku, z nulo noče noben delat. vedno mora bit plus in ta plus daje naši civilizaciji negativen predznak, ki se ga ob taki ekonomiji ne bomo znebil.

mi smo pa samo navadni smrtniki in končne stranke teh lobijev. furamo to kar nam dovoljijo da furamo, razvajamo se z njihovimi izdelki in niti ne pomislimo, kako bi se lahko odvojili od tega. ker nam ne dovolijo pomisliti. Preveč je ljudi, ki je s tem zadovoljnih in nočejo nič narest, sej bogi reveži se sploh ne zavedajo, da lahko..

VolkD ::

bbf se podpišem pod tole!
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

Luka Percic ::

NiMh je pečen do 2014. in ja, naftni lobiji so kupl licenco.

Realy?
Kdo natanko je kupil? Kakšni so njegovi pogoji?
Lih tko da preverimo da nam ne preodajaš sadja.

kva mislite, da se bo z LiOn zgodl, ko bo (čer bo), zrel za EV? TEžak boj ga čaka proti nafti, razen če je bo že zmanjlkal.

To pa definitivno, saj nima očitnih prednosti, pa še zelo dražji je.
A končno začenjaš razumevat trg?

Zakaj ob sedajšnjem pomanjkanju ne naredijo podobno kot v jugi, omejili bi dobavo in prislili kupce na prehod na manj požrešne avtomobile?

Kje ti živiš?
Kakšno pomanjkanje?
A neveš da je cena nafte šrecej padla? Pa da OPEC že vrešči, da on poceni nafte nebo trpel? Da bo zmanjšal črpanje?

Trdno sem prepričan, da se z energenti največ denarja pretaka in ta denar ma v rokah par 100 ljudi na svetu, z njim pa kamot manipulirajo z vsako politiko.

A ti o kartelu OPEC-u govoriš?
Ja, tm je pa res mafija, ki se sama odloča kakšno ceno nam bodo dali.
Sam glej no glej- tam nima amerika ničesar zraven. Celo več kot to- kartel OPEC ji je (tako kot vsem nam) trn v peti.
Tebi seveda še zdej ni jasno da je to nabivanje o nafti ki bo zdaj zdaj zmanjkala zgolj umetno navijanje cen le te.
Neumnost, ki jo plačujemo vsi..

Od njih samih je odvisen, ali je razvoj drugih tehnologij zdrav

Razvoj se ne dogaja v glavah politikov- saj oni pojma nimajo kaj se da in kaj ne!
Razni podjetniki ga opravljajo. Pa večje korporacije takrat ko jim grozijo slabi rezultati.

Zgodovina sprememb…

bbf ::

dej luka šenkrat preber kar si napisu, maš še velik za popravt..

Roadkill ::

Link o baterijah in patentih. Precej materjala... precej zalostnih zadev..
Ü

Daedalus ::

Well, če je to res:


The oil company Chevron controls key battery technologies and battery manufacturing facilities, through its subsidiary, Cobasys. According to the website ev1.org, during the development of the battery-electric vehicle (BEV) EV1, General Motors made a controlling investment in Ovonics's battery development and manufacturing, with particular interest in the patents and trade secrets controlling the manufacturing of large nickel-metal hydride (NiMH) batteries. This interest was subsequently sold to the oil company Texaco, which was acquired in its entirety by another oil company, Chevron. The "large format" NiMH batteries are no longer available to U.S. electric vehicle converters or lightweight BEV manufactures. The manufacturing unit, Cobasys, is currently declining to manufacture and market these batteries for battery electric automotive use in the US and has shut down (through patent control) Panasonic's large format battery importation to the US. The Cobasys web page concerning transportation applications addresses only large multi-passenger hybrid vehicles. In order to use NiMH batteries without violating Chevron's patents, hybrid automobile manufacturers are required to design vehicles which are at least 50% powered by gasoline; otherwise, they are limited to the use of "D" cell-sized NiMH ("small format") batteries or other NiMH battery designs not protected by the Cobasys patent, such as bipolar NiMH batteries. [citation needed]


Pol niso naftarji lih nedolžni angelčki. Pač standarden vzorec, viden že kdaj prej - novejšo tehnologijo imaš že precej razvito, na trg pa je ne daš, ker še stara prinaša dovolj $$. Mislim, niso lih the root of all evil, sam de facto zanikat (al pa vsaj poskušat zanikat), da naftna industrija ne želi vsaj ovirati morebitne elektro konkurence je pa naivno. In oviranje v obliki patentov in prevzemov morebitno nevarne konkurence...no, ni lih primer čistega kapitalističnega trga. Lahko bi tud blo jasno (če že eni vlečete trg v debato), da trg avtomobilov še zdaleč ni podoben nekakšni popolni konkurenci, ampak se gre za oligopol, kjer marsikje vlada dogovarjanje in deljenje tržišča. In v takih pogojih je težko zlesti na trg, pa precej hitro odletiš z njega.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Luka Percic ::

Mislim, niso lih the root of all evil, sam de facto zanikat (al pa vsaj poskušat zanikat), da naftna industrija ne želi vsaj ovirati morebitne elektro konkurence je pa naivno.

Tega nisem nikoli trdil. Trdim le da Naftni lobiji nemorejo pokopat kar si trg zaželi. Lahko zavlečejo za kakšno leto, to pa ja.
IMO je pač uber neumnost da je GM ubil električni avtomobil. Kaj je GM edini proizvajalec avtomobilov?
Je Ameriški trg edini kjer jih lahko prodajaš (v tvojem citatu je omenjen le patent ki velja znotraj US)?
Meni semizdi da je popolnoma jasno, da je GM tipal trg in z malce preveč entuzijazma skočil v električno dobo. Ker kupcev ni bilo toliko kot so znašali stroški razvoja(na kater so malo mogoče celo vplivali naftni lobiji) ter sploh vse podpore, so pač projekt odsekali. In četudi so v GM prasci in so to nalašč ubili, bi komot prišel drugi proizvajalec z drugo vrste baterije. No, sej je prišel, ampak vsi vidimo, da do poplave el- avtomobilov pač še nebo prišlo.

Pa zdej me zanima kolikšna je razlika v ceni goriva za prevožen kilometer. Wiki priavi da je cena elektike za isto moč bila približno 1/3 do 1/2, nekdo je pa pri Tesli omenjaj večjo "pocenitev goriva".

Azrael ::

Ne verjamem, če bi res prišlo do splošne uporabe el. vozil, da bi bila vožnja bistveno cenejša. Brez dvoma bi država že našla neke davke, trošarine in davke od davka, da bi to elektriko drago zaračunala, konec koncev lahko samo poveča prispevek za priključno moč.

Pravzaprav veliko jim sploh ni treba večati, saj je že sedaj elektrika med najdražjimi energenti, cene energentov.
Nekoč je bil Slo-tech.

bbf ::

Azrael, sej podnev nebi rabu filat, ker se itak okol voziš, filaš ponoč, takrat je pa MT in je cena med nižjimi. ampak pazi, to so cene za drugonamenske energente, ne za pogon avtomobilov. sej nafta in kurilno olje sta si enaka, sam cenovno in potrošniško sta pa v drugi branži. ja pa še tele cene veljajo za Novo Gorico - tam je vse drugače kot v centru slovenije. Tam HIT sponzorira pol občine..


sej ni problem v tem, da bi bli enako dragi za vozt. itak se verjetn nau zgodilo, da bi bli cenejš kot pa sedajšnji na benz, to praktično sploh ni mogoče.Cene pogonskih goriv so že sedaj regulirane in bojo tut pri elektriki. Razlika je v boljšem izkoristku in posledično tudi manjšemu onesneževanju okolja, edino to bi radi dosegli z električnimi avtomobili - trenutno. Ko bo zmanjkalo nafte, bo pa to edina izbira. sam cenej pa skor gotov ne bo.

Matev ::

filaš ponoč, takrat je pa MT in je cena med nižjim


razlog zakaj je ponoči cenejša tarifa je zgolj ta da bi ljudi spodbudilo k porabi ki bi bila bolj enakomerna skozi celoten dan
ne vse čez dan - ampak tudi kaj ponoči (recimo pralni stroj in podobno)

to je sedaj
ni pa nujno da bo tako tudi v prihodnje

bbf ::

ja sej, ko bomo enkrat vsi filal svoje plugin hibride ponoč, bojo tapocen tarifo na podnev prestavl ;) al pa kr direkt šenkrat podražil tarifo, ker bo treba izpad dohodka iz naftnih energentov nadomestit..

Luka Percic ::

Pa da ne govorimo da bi v primeru poplave el. avtomobilov cena nafte mogoče padla pod ceno elektrike...

Boeing ::

Komentar k NiMH zapletu zaradi patenta...

Če bi bili avtomobilski proizvajalci _malo_ pametni, bi za US trg delali avtomobile s slabšimi baterijami, za ostali civilitirani svet pa Panasonicove pakete. Seveda bi zainteresirani ameriški javnosti prijazno dali na ogled vso patentno dokumentacijo, zaradi katere so primorani voziti slabše avtomobile iz iste tovarne, kot npr. evropejci.

Milsim, da bi potem trg sam naredil svoje. Če nič drugega, bi se o tem začelo javno precej govoriti in se zgražati in mogoče bi se kaj premaknilo.

Ja, to bi lahko bilo to. Pasja bombica z efektom ene nuke.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

jozek ::

To o EV se sliši za nas skoraj znanstvena fantastika. Tud jaz nisem verjel da so EV že imeli v seriski proizvodnji in da so ga ubili.
Tako kot večino naprav in tehnologij, ki so v sodobnih avtih je bila tudi za nastanek EV1 potrebna zakonska osnova: Zero-emissions_vehicle mandate.
GM se je hitro prilagodil in naredil EV1 kot prvi od proizvajalcev:
The ZEV program specified that by 1998, 2% of all new cars sold by the seven major auto manufacturers in the state of California were to meet 'zero emission' standards as defined by the California Air Resources Board. While other manufacturers developed plans to address this mandate, the General Motors EV1 was the only vehicle which made it to the production phase.

Ta film govori o ukinitvi ZUV programa
The film details the California Air Resources Board's reversal of the mandate after suits from automobile manufacturers, the oil industry, and the George W. Bush administration.
in
A large part of the film chronicles GM's efforts to demonstrate to California that there was no demand for their product, and then to take back every EV1 and dispose of them.

GMova krivda ki sem jo omenjal pa je:
GM leased over 800 EV1 cars out of about 1100 manufactured[1] with the provision that after the three-year leases were up, the cars were returned to the company.
GM never responded to the EV drivers' offer to pay the residual lease value ($1.9 million was offered for the remaining 79 cars in Burbank before they were crushed).
GM spokesman Dave Barthmuss argued it was lack of consumer interest due to the maximum range of 80–100 miles per charge, and the relatively high price.

100milj je 160km!? to ni mal. To bi zadovlojijo praktično vse nas, ki "dnevno migreramo" (če lahko polniš v službi).
NO tole sem sestavil za tiste ki se jim ne da pogledat linka, kajšele filma.
O razlogih za takšno obnašanje, ki niso tako "črno na belem", pa si lahko vsak ki ga zanima prebere sam.
Tale RAV4 EV je ostanek ZEV programa. Zgleda da so japonci res bolj trdoživi., čeprav tudi oni niso ravno blesteli od navdušenja. ampak:
Whether or not Toyota wanted to continue production, it was unlikely to be able to do so, because the EV-95 battery was no longer available. Chevron had inherited control of the worldwide patent rights for the NiMH EV-95 battery when it merged with Texaco, which had purchased them from General Motors. Chevron's unit won a $30,000,000 settlement from Toyota and Panasonic, and the production line for them was closed down and dismantled. Only smaller NiMH batteries incapable of powering an electric vehicle or plugging in are currently allowed by Chevron-Texaco

No Boeing, zgleda da je patent svetovn.. :-/
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

bbf ::

pšejte mal po US patentih iskat, us patents , kaj vse ma texaco na lagarju! vnesi texaco in ovonic v iskalno polje. zanimivo, med drugim tudi hybrid fuel cell. nažalost nisem našel nimh baterije.

Boeing ::

jozeh: a jebiga...

Ampak še vedno mislim, da bo Toyota uspela naredit en pameten Li-XX paketek, ki bo izprašil riti, ko pride na trg leta 2008, neglede na to, da je to kar precej zakomplicirana zadeva :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Luka Percic ::

Ampak še vedno mislim, da bo Toyota uspela naredit en pameten Li-XX paketek, ki bo izprašil riti, ko pride na trg leta 2008, neglede na to, da je to kar precej zakomplicirana zadeva


Ja imo si to zdaj trg želi.
Pred desetimi leti pa nebi šel nihče kupovat hibrida.
Sej so že obstajali neki fiati ane?

jozek ::

Še ena igračaza bogate.
400km dosega?! Hja kdaj bo pa kaj bol casual zs dobiti?
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

edge540 ::

jozek ::

Čarobno leto bo tole 2010. Še marsi kateri proizvajalec (PSA, porsche grup,...) obljublja hibrid oz. kaj podobnega takrat.
Moja napoved: Če bodo drugi koncerni izdelali seriske hibride do takrat bo tudi GM naredil svjega. Čene pa NE.
Šment, še dobra tri leta... bomo videli.
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

edge540 ::

Upajmo da bo kaj pametnega. Mislim da lahko nekaj podobnega pričakujemo tudi od Volvota (na podlagi tistega C30 koncepta nekaj časa nazaj).
Zdaj pa čakajmo kaj bodo rekli Japonci.

Boeing ::

Verjemite mi, 2010 ne bo na trgu NOBENE druge hibridne znamke kot Toyota & Lexus druščine. Mogoče, MOGOČE bo ratalo Fordu, ki se nekaj pod mizo dogovarja s Toyoto, da bi uporabljal njeno tehnologijo.

GM je nedorasel tehnološko in kapitalsko, DaimlerChrysler je v finančni krizi in nesposoben vlagati v razvoj, tu pa se ameriška pravljica konča.

Pri nas, v Evropi, ni kaj bistveno drugače. Volvo (Ford) ima nekaj malega za pokazati, a nič resnega in definitivno nezrelo za proizvodnjo.
Kljukec od Ghosna (Renault-Nissan) je obrnil ploščo in od "hibridi so muha enoletnica" prešltal na "razmišljamo o hibridih", moje mnenje pa je, da Renault še dolgo ne bo delal ničesar, kar bi vsaj približno goltalo še kaj drugega kot 95 in D.
PSA se nekaj duva, ampak močno dvomim da jim bo uspelo... mogoče bojo prilezli do voznega prototipa, to je pa tudi vse.
VW in cel njegov koncern ne vidi dlje kot 1m pred sabo in o čemerkoli razen D sploh ne razmišlja, kar je žalostno.
BMW tudi ne ve čisto dobro, kam bi se pozicioniral kar se tiče motorjev... elektrika jim ne diši, nekaj spet sanjajo o parnem pogonu, vodiku... predvsem pa ostajajo zvesti načelu "če nisi prvi, ne moreš prvi zasrati", kar je zopet žalostno.


Je pa zanimivo, da se Kia in Hyundai skupaj dajeta z razvojem hibrida... glede na to, da korejčki že nekaj časa prijetno presenečajo, bi iz tega mogoče še znalo kaj ratati, se bo pa moral Hyundai najprej zriniti v višji cenovni razred, če bo hotel stvar rentabilno prodajati...

Avtomobilska prihodnost je japonska :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

A. Smith ::

S povzetkom, kdo razvija avte na štrom in kdo ne, se kar strinjam. Samo ne pozabi, da s pojavom el. avtomobila za ottove in dieselske motorje še ne bo konec življenja. Ugotovili smo namreč že, da da se bo po njihovem vstopu na tržišče cena elektrike primerno dvignila. Tako da tudi firme, ki še nič ne razvijajo, ne bodo kar pocrkale. Je pa po drugi strani res, da si Japonci režejo velikanski kos pogače.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

A. Smith ::

Še en dodatek. Ena velikih evropskih korporacij, ki se ukvarja z motorji in elektroniko el. avtomobila, je Siemens. In utegne se zgoditi, da bodo evropske znamke pokupile tehnologijo od njega. Druga opcija je, da jih bo zabodel v hrbet in na trg poslal avtomobile lastne znamke...
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Matev ::

Ugotovili smo namreč že, da da se bo po njihovem vstopu na tržišče cena elektrike primerno dvignila.


s tem se ne strinjam

cena bo višja na začetku in potem se bo znižala na proizvodno ceno
na takšno kot je sedaj

WarpedGone ::

Cena se komot dvigne. Lepota elektrike je, da majo odjemalci BISTVENO bolj proste roke pri dobavi kot pa pri fosilnih gorivih.
Če postane omrežna elektrika predraga, bo le še več ljudi postavljalo svoje lastne sončne celice, veternice, hidroelektrarnice etc.

Poznate koga, ki si kuha svoj lasten bencin ali pa nafto in jo nato kuri v svojem avtomobilu? 'Pridelava' lastne elektrike je bistveno bolj realna.
Zbogom in hvala za vse ribe

A. Smith ::

>>>cena bo višja na začetku in potem se bo znižala na proizvodno ceno

Seveda. Saj diesel in kurilno olje imata tudi enako ceno, jel? Kar sprijazni se - cesar bo hotel svoje.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

TESKAn ::

Heh, za ceno nam že sedaj obljubljajo 50% podražanje v parih mescih. Če bi pa še vsak svoj avto čez noč filal, bi pa sploh ponorela...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

jozek ::

No glede cene energetnov oz. energije bo pa določal trg. Pričakuje se rast cen energije, in potemtakem se bo tudi elektrika dražila, najberž sorazmerno z drugimi energenti.
Mislim da je diskusija o ceni elektrike tle neumestna (ne pravim nepomembna). Cene bodo kakršne bodo. Električni avtomobili pa bodo prospererali zaradi svoje praktičnosti (ki šele bo) in možne sorazmeroma nizke porabe energije.
Zaenkrat nam ostaja hibridni pogon, zaznavno zmanjša porabo (predvsem pri kratkih vožnjah), drugo je še bolj teorija.
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

edge540 ::

Še ena zanimiva stvar

The EPA has built a modified hybrid that uses a hydraulic system, not a battery, to store braking energy. When you press the brakes, the wheels drive a pump that compresses nitrogen gas, which is inexpensive and inert. When you accelerate again, that compressed gas runs the pump in reverse to help power the vehicle.

Obljubljajo dosti bosljši izkoristek kot pri baterijah.

WarpedGone ::

ideja ni čist mim, ma pa svoje tehnične probleme - vzdržljivost. praktično maš v avtu še eno mašino, ki jo je treba vzdrževat.
Zbogom in hvala za vse ribe

bbf ::

zanimivo!
kot nekakšen retarder, samo da shranjuje bremz enerijo!
jest bi to kr na navaden zrak naredu, sej je tko v glavnem dušik, pa eno zračno kompresijsko pumpo, rezimo zobniško bi se dal v obe smeri gonit pa še zanesljiva je. zraven pa v grobem dva ventila in regulatroja pa rezervoar.
tko bi se dal katerkol avto dodelat!

edge540 ::

Zanimiv mi je predsem tisti del, da lahko ne prevelika hidravlična črpalka proizvede 500 konjev moči. Vprašanje pa je za koliko časa.

EDIT: Oz. vprašanje kakšen motor potrebuješ, da poganja črpalko;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: edge540 ()

bbf ::

kakšen motor! črpalka je vse v enem, črpalka, ko premzaš, motor pa ko pospešuješ! ne rabš nč druzga kt na akso apa kardan jo sklopit.

v unem linku pa pišejo dvoumno, govorijo o hibridu brez baterij, ko je pa govor o pnevmatskem sistemu, pa govorijo o tem kot dodatek za povečevanje izkoristka izrabe zavorne sile. ja kaj pa vmes, od kje pa tam energija? samo iz ICEja? pol to sploh ni več ICE/električni, ampak je ICE/pnevmatski hibrid.
haha, predstavilte si plugin ICE/pnevmatski hibrid, celo noč ti v garaži ropota en kompresor..

jozek ::

Kakor sem jaz razumel delovanje tega Starrotor motorja, bi lahko že sa ta motor izkoristili za Skladiščenje enegije od zaviraja. Če bi imel rezervar kamor bi teh 6atm zrak naflal, bi ga pozneje lahko izkristil. Če je izvedlivo da funkcionera enkrat samo kompresor drugič pa "sproščevalec" to ni porblem. Samo rabil bi kar lep volumen rezervarja...

Je ta starrotor motor dejansko izvedljiv ali ma take težave kot mazdin rotacijski motor? (tesnenje, obraba, vzdržljivost...)?
Ali bi tudi ta zadeva padla pod Zaščiten patent, kot pravijoza NiMh baterije?
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

jozek ::

bbf Tle je link derekt k razvijalcem (kao).
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

njok ::

Motor Authority » Official pics of ZAP’s 644HP all-electric crossover

Veliko obljubljajo, me zanima koliko od tega bo prislo do koncepta, kaj sele potem v proizvodnjo. Predvsem 1 cent per mile in running costs in rapid re-charge mode that takes only 10 minutes to top up se slisi malo top-shop, ampak dajmo jim priloznost. :D
««
12 / 1215
»»