Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

hammock ::
Če se bi to res zgodilo, bi kot prvo hitro dobili satelitsko cestninjenje in bi trošarine hitro tja prenesli. Prav tako bi se cena elektrike občutneje povečala, saj bi prišlo do pomanjkanja. Da ne govorimo o omrežju. Samo se nič drastičnega ne bo zgodilo in v naslednjih petih letih se ziher ne bomo furali z elektriko ceneje, kot na bencin (v kolikor si seveda narediš kompletno računico, ne sam tisto kar ti paše računat).
To s trosarinami je seveda cista spekulacija. Tega se dolgo ne bo, ker se bo spodbujal prehod na EV, ne zaviral. Pomanjakanja elektrike seveda ne bo nobenega, sploh ko si bomo za mali denar doma proizvajali elektriko in jo shranjevali v poceni baterijah. Nadgradnja omrezja ni noben baubau, to sledi v vsakemprimeru. $100/kWh je game changer, to se strinjajo vsi razen nekateri jasnovidci tu. Pa to ni koncna cifra, kar hitro bomo sli proti $80, $60 na kWh in manj.
Cez 10 let bodo dzabe baterije nekaj samoumevnega, ta tema pa zelo zabavno branje.
Ko bo battery pack stal $5k (najkasneje do 2022), bo tak avto povrnil visjo nabavno ceno (pri mojih kilometrih) v dveh letih.

WarpedGone ::
Mimogrede, Koliko akumulatorjev bi moral zamenjati pri Tesli za milijon km?
Moral nobenega, če delaš vsaj 125k letno, 8 let skupaj:
The Tesla Model S drive unit warranty has been increased to match that of the battery pack. That means the 85 kWh Model S, our most popular model by far, now has an 8 year, infinite mile warranty on both the battery pack and drive unit. There is also no limit on the number of owners during the warranty period.
Karkoli drugega je blebetanje brez osnove oz metanje dreka.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
Mimogrede, Koliko akumulatorjev bi moral zamenjati pri Tesli za milijon km?
Moral nobenega, če delaš vsaj 125k letno, 8 let skupaj:
The Tesla Model S drive unit warranty has been increased to match that of the battery pack. That means the 85 kWh Model S, our most popular model by far, now has an 8 year, infinite mile warranty on both the battery pack and drive unit. There is also no limit on the number of owners during the warranty period.
Karkoli drugega je blebetanje brez osnove oz metanje dreka.


nekikr ::
WarpedGone je izjavil:
Mimogrede, Koliko akumulatorjev bi moral zamenjati pri Tesli za milijon km?
Moral nobenega, če delaš vsaj 125k letno, 8 let skupaj:
The Tesla Model S drive unit warranty has been increased to match that of the battery pack. That means the 85 kWh Model S, our most popular model by far, now has an 8 year, infinite mile warranty on both the battery pack and drive unit. There is also no limit on the number of owners during the warranty period.
Karkoli drugega je blebetanje brez osnove oz metanje dreka.Blebetaš ti. Vprašal sem, koliko bi jih moral zamenjati, ne koliko bi jih moral plačati. Če akumulator crkne, ga moraš zamenjati, garancija tega ne more preprečiti. Ali pa morda misliš, da je serijski izdelovalec čudežev izumil avto, ki se v garanciji ne more pokvariti?
Zdaj pa že najedaš s tem. Mislim, ja, si proti, razumem, ampak daj no, če ni potrebe po blatenju, potem pač ni treba nabijati o tem. Ali pa bodi fer in poračunaj še menjavo menjalnika pri ICE in menjavo motorja, pa DFP in ne vem česa še vse. Vse na liter, da bo pošteno.

Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
Zamolčal si pa bistvo.Mimogrede, Koliko akumulatorjev bi moral zamenjati pri Tesli za milijon km?
Moral nobenega, če delaš vsaj 125k letno, 8 let skupaj:
The Tesla Model S drive unit warranty has been increased to match that of the battery pack. That means the 85 kWh Model S, our most popular model by far, now has an 8 year, infinite mile warranty on both the battery pack and drive unit. There is also no limit on the number of owners during the warranty period.
Karkoli drugega je blebetanje brez osnove oz metanje dreka.
the loss of battery energy or power over time due to normal battery usage is not covered under this warranty. Se pravi, garancija pokriva samo okvare - če akumulatorju po osmih letih ostane samo še 10% zmogljivosti, ti ga ne bodo zamenjali.

M-XXXX ::
Meni je najbolj fascinantno kaksne performance dosegajo elektricni avti, hkrati pa se da z njimi zelo ekonomicno vozit ce zelis.
Tesla P100D ima 2,7s do 100km/h. To je rang najboljsih dvosedih supersportnikov na svetu, Tesla pa je sedan.
800 konjski bencinski motor ne more bit ekonomicen, 800 konjski elektromotor pa komot. Tu vidim pomembno dodano vrednost.
Jaz pa tukaj ne vidim čisto nobenega pomena in dodano vrednost.
Da razložim zakaj: cilna publika takih avtov so ljudje, ki imajo toliko denarja, da jim je čisto vseeno ali avto kuri 5€/100km ali pa 50€/100km.
Kar naredi to nepomembno (s strani ekonomičnosti mislim) s strani preformanca seveda ne.

hammock ::
iloveboobz je izjavil:
tesla je ekonomična, dokler ni treba plačat za štrom :)
100kWh te bo stalo 8-16e v Sloveniji, oziroma bistveno manj z lastno solarno elektrarno. S tem bos naredil 500km+.
8e me v avtu na bencin pelje 100km

Meni je najbolj fascinantno kaksne performance dosegajo elektricni avti, hkrati pa se da z njimi zelo ekonomicno vozit ce zelis.
Tesla P100D ima 2,7s do 100km/h. To je rang najboljsih dvosedih supersportnikov na svetu, Tesla pa je sedan.
800 konjski bencinski motor ne more bit ekonomicen, 800 konjski elektromotor pa komot. Tu vidim pomembno dodano vrednost.
Jaz pa tukaj ne vidim čisto nobenega pomena in dodano vrednost.
Da razložim zakaj: cilna publika takih avtov so ljudje, ki imajo toliko denarja, da jim je čisto vseeno ali avto kuri 5€/100km ali pa 50€/100km.
Kar naredi to nepomembno (s strani ekonomičnosti mislim) s strani preformanca seveda ne.
Pocakaj pol leta. Chevy Bolt in Model 3 imata oba ~6s do 100km/h, pa sta financno dosegljiva ljudem, ki jim ni vseeno koliko 'pokurijo' (recimo moji malenkosti). Saj si bi lahko privoscil tankat V8, pa se mi zdi neumno. Raje prihranim denar in ga investiram drugam.
ICE avti s pospeski okoli 6s do 100km/h pijejo 10 litrov bencina na sto, liter gor ali dol.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: hammock ()

Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
Nvem kdo bo dajal tolko dnarja za tolk stare modele 3 in baterijo z med 40 do 80 % kapacitete
Tist, ki bo hotu z M3 služit denar.
Taksisti? Al kako to mislis?
Avtomehaniki. Makes sense, oni ne bodo rabili dati nobenega denarja za Model 3, pa bodo vseeno služili na njih.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::
BW:
Na svetu obstaja ena firma, ki se je v zadnjem času spustila v laganje državi: Volkswagen.
Nobenega dokaza niti indica ni, da tesla državi laže, posledično je edini vaserdiht zaključek - da ne lažejo.
Lahko pa ostaneš svetli pripadnik ST-Inteligenzze jim jim še vedno očitaš, da lažejo. Sicer tega nisi sposoben odkrito rečt ampak to zavijaš v celofan kako da "ne verjameš", da je "vprašanje, kolk lahk verjameš" in podobna izvijanja.
Mogoče so pa marsovci. Ne vemo!
Jaz sem Okapijevo sporocilo o airbagih razumel kot vprasanje koliko lahko Tesli verjamemo.
Na svetu obstaja ena firma, ki se je v zadnjem času spustila v laganje državi: Volkswagen.
Nobenega dokaza niti indica ni, da tesla državi laže, posledično je edini vaserdiht zaključek - da ne lažejo.
Lahko pa ostaneš svetli pripadnik ST-Inteligenzze jim jim še vedno očitaš, da lažejo. Sicer tega nisi sposoben odkrito rečt ampak to zavijaš v celofan kako da "ne verjameš", da je "vprašanje, kolk lahk verjameš" in podobna izvijanja.
Ali pa mogoče, če spremenijo dobavitelja zračnih blazin
Mogoče so pa marsovci. Ne vemo!
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()

vostok_1 ::
A res nobenega ne moti bluetooth ikonca in spodaj majhen touch-u neoptimalen gumb add device?
To že instinktno ni touch friendly.
To že instinktno ni touch friendly.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

BigWhale ::

Nikec3 ::
Da je tut i3 izvisel, ni pomemben podatek.
Za i3 že vemo da je jajca, zato je povsem nepomembno, ker itak nobenega ne zanima.
Ja, ampak vsakega od teh različnih testov AFAIK naredijo samo po enkrat. Tolerance so pa vsepovsod - že pri samem surovem materialu (pločevina, plastika ...), potem pri izdelavi avta, in na koncu pri izvedbi posameznega testa.Čisto tako, mimogrede, ti testi so v resnici zavajajoči. Zabijejo samo po en avto od vsakega modela. Če bi jih zabili deset, bi videli, da so med njimi razlike.
Tako hudo spet ni, saj se za vsak model opravi več različnih testov.
Ja in kaj zdaj? Še en razlog več, da proizvajalci izboljšajo svoj "quality control".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()

BigWhale ::
Jaz sem prejsnjo soboto prezivel skoraj cel dan v i3. Nekaj casa v novejsem 33kW modelu in nekaj casa v prejsnjem. Za vozit je stvar zelo v redu in nimam nobenih pripomb. 300km dosega po NEDC je marketing number. Pri 98% baterije je avto pokazal 195km dosega. Same porabe nisem spremljal in se nisem ukvarjal z njo. Mestna voznja me ni skrbela, zunaj je bilo pa okrog pet stopinj nad niclo. Notranjost vozila in UX sta sicer druga zgodba ... :)
Najlepse pri vozji z EV je pa voznja sama. Poleg tisine, je tukaj se 'mehkoba' voznje. Avtomobili brez najmanjsega napora lezejo naprej z nekaj cm na sekundo in ko pritisnes na 'gas' zvezno pospesijo. Nikjer nobenega cukanja in premetavanja ljudi po avtomobilu. Tudi najboljsi DSG se ne more primerjati s tem. :) V bistvu je pedal za plin ze skoraj tako kot bi nastavil hitrost s katero se hoces peljati.
i3 ima precej mocno regeneracijo in v 90% casa pedala za zavoro sploh ne potrebujes. Ko se navadis tocno ves kdaj moras spustiti pedal za plin, da se bo avto ustavil pred semaforjem.
Najlepse pri vozji z EV je pa voznja sama. Poleg tisine, je tukaj se 'mehkoba' voznje. Avtomobili brez najmanjsega napora lezejo naprej z nekaj cm na sekundo in ko pritisnes na 'gas' zvezno pospesijo. Nikjer nobenega cukanja in premetavanja ljudi po avtomobilu. Tudi najboljsi DSG se ne more primerjati s tem. :) V bistvu je pedal za plin ze skoraj tako kot bi nastavil hitrost s katero se hoces peljati.
i3 ima precej mocno regeneracijo in v 90% casa pedala za zavoro sploh ne potrebujes. Ko se navadis tocno ves kdaj moras spustiti pedal za plin, da se bo avto ustavil pred semaforjem.

WarpedGone ::
Povej kaj več, ker to dvomim da je res.
Zgodba je IIRC šla v smeri porabe pri zelo počasni vožnji (hitrost peš hoje) na puf, ko ne tiščiš nobenega pedala niti se ne dogaja regeneracija.
V takšnem primeru se lahko občuti 'preskakovaje' rotorja med poli motorja i.e. tresljaji. Da se to uredi, se generira elektromagnetno polje ki ravno izniči polje permanentnih magnetov, tako da se motor vrti gladko a ne zavira in ne pospešuje. Nism pa več prepričan v zvezi katerga avtomobila sm to bral, pri hibridih si predstavljam da ta prbolem reši sklopka, obstaja le pri EVjih brez sklopke in elektromotorji s permanentnimi magneti.
Linka ne najdem, tko da lahko vse pripišeš moji zblojeni domišliji, ne morem zamerit.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::
WarpedGone je izjavil:
Povej kaj več, ker to dvomim da je res.
Zgodba je IIRC šla v smeri porabe pri zelo počasni vožnji (hitrost peš hoje) na puf, ko ne tiščiš nobenega pedala niti se ne dogaja regeneracija.
V takšnem primeru se lahko občuti 'preskakovaje' rotorja med poli motorja i.e. tresljaji. Da se to uredi, se generira elektromagnetno polje ki ravno izniči polje permanentnih magnetov, tako da se motor vrti gladko a ne zavira in ne pospešuje. Nism pa več prepričan v zvezi katerga avtomobila sm to bral, pri hibridih si predstavljam da ta prbolem reši sklopka, obstaja le pri EVjih brez sklopke in elektromotorji s permanentnimi magneti.
Linka ne najdem, tko da lahko vse pripišeš moji zblojeni domišliji, ne morem zamerit.
OK, Prius nima sklopke, torej se elektromotor vedno vrti, ima pa ~60 kW el. motor s permanentnimi magneti.
Bom naredil test, avto bom šaltal v N (kar pomeni, da samo simulira no-drag) in pri hitrosti peš hoje opazoval tok iz baterije in iz invertjerja v el. motor. Javim ugotovitve, še danes.

WarpedGone ::
LG is adding production capacity at its battery factory for Chevy Volt, Bolt EV and Chrysler Pacifica
Hmm, številke? Evo ševilke:
Baterija v Boltu je okrog 65 kWh, ergo so mel dost proizvodnih kapacitet za glih 10.000 Boltov letno, če hkrati ne nardijo nobenga Volta, ki 'požre' ~16kWh. Al pa dost proizvodnje za 40k Voltov in nobenga Bolta. Choose your mixture... ampak fear not, povečujejo proizvodnjo!
Ko bodo enkrat končno dosegl teh 3 GWh, bo to zadoščalo za 45k Boltov letno in hkrati nobenega Volta. Štirje volti 'požrejo' enga Bolta in obratno.
Choose your mixture ...
V omenjani fabriki na nizozemskem bodo le sestavljal baterije, proizvodnje celic ne bo.
Hmm, številke? Evo ševilke:
Last year, the plant had two of the three assembly lines operating 24 hours a day and a fourth line on the way. It had an annual production capacity of 650 MWh,
Baterija v Boltu je okrog 65 kWh, ergo so mel dost proizvodnih kapacitet za glih 10.000 Boltov letno, če hkrati ne nardijo nobenga Volta, ki 'požre' ~16kWh. Al pa dost proizvodnje za 40k Voltov in nobenga Bolta. Choose your mixture... ampak fear not, povečujejo proizvodnjo!
But the company said that it could rise to 3 GWh at full capacity and the fourth line alone could have already pushed the capacity passed 1 GWh.
Ko bodo enkrat končno dosegl teh 3 GWh, bo to zadoščalo za 45k Boltov letno in hkrati nobenega Volta. Štirje volti 'požrejo' enga Bolta in obratno.
Choose your mixture ...
V omenjani fabriki na nizozemskem bodo le sestavljal baterije, proizvodnje celic ne bo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::
Če letno prodajo kakih 35,000 navadnih smartov, skoraj ni razloga, da ne bi bilo vsaj 20,000 od teh električnih. Če nobenega novega kupca s tem ne pridobijo.

WarpedGone ::
Meni se zdijo žice dobra ideja za polnjenje tovornjakov.
Dovolj dobra, da bi vanjo vrgel xxx milijonov lastnega denarja in iz ideje naredu profitabilen biznis v recimo roku 10 let?
Al sam dost dobra, da jo ob pivu vržeš na šank in se z okajeno druščino stepeš okrog premal litija?
Tesla kakor mi je znano nima še razvitega, delujočega hitrega sistema menjave baterij.
Kaj manjka?
Osnova, za hitro menjavo baterij je enostavna: baterija, katero je možno odmontirat iz vozila in zmontirat drugo nazaj notr v dovolj kratkem času, ter se odpeljat.
Ta osnova obstaja - avtomobili so nato (bili) pripravljeni. Trenuto je problematičen samo tista dodatna zaščita iz titana, katero je treba posebej odšraufat da gre baterija stran.
Baterija je 'logistično' samostojna enota, ko avto štarta, se mu baterija predstavi: serbus, js mam pa takšno serijsko cifro, pa tolkle kapacitete. Konektorji za štrom in hlajenje so plug&play. Česar ni so avtomati, ki bi te baterije menjal. To kar so postavl je bilo okušanje kolk je voda res mrzla - folk na polno gobca, kolk je menjavanje baterij super, ko so to šanso mel, je tipično vsak gobcaš baterijo zamenjal samo enkrat in nikol več. Tisto edino so že zaprl. Nobenega jokanja, kolk je sedaj svet slabši.
Pri šleparjih se stvari bistveno spremenijo - menjavanje baterij ni več le luksus ampak osnova na kateri stoji cel biznis. A je osnovno lažje/ceneje elektrificirat dobesedno tisoče kilometrov cest in nato to elektrifikacijo tut vzdrževat ter bit hkrati omejen na ceste, kjer že maš kable postavljene, al je lažje/ceneje postavit menjalno postajo baterij na vsakih recimo ~200km. Bi reku naj bodo elektrificirane linije posvečene vlakom, druga stopnja pa tovornjakom ki niso tako močno vezan na požegnane ceste.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::
Kolk pomembna je računovodska izguba, ko firma že nekaj let povečuje obseg poslovanja za +50% letno in nima nobenega problema pridobivat dodaten kapital?
In ima hkrati 'pred vrati' 17 milijard dolarjev, ki komaj čakajo da se usedejo na njihov bančni račun (400k rezervacij po 42k na avto)?
Bi bilo bolje skenslat investicije in prikazat za pest drobiža profita ob recimo samo 25% rasti? In da teh 400k folka na svoj avto čaka še X let, enako pa ta firma teh 17 milijard ne skasira še X let (namesto že naslednje leto)?
To dejansko trdijo vsi ponavljalci mantre 'izguba'.
Če bi imeli tri molekule med ušesi bi razumeli da stvari stojijo mal drugače.
Nevedni so že zdavnaj postali vedni, zgubo ponavljajo le bluzatorji, ki nimajo nobenega namena stvari priznat da so takšne kot so.
Bluzatorji zato ni žalitev ampak tehnični opis.
In ima hkrati 'pred vrati' 17 milijard dolarjev, ki komaj čakajo da se usedejo na njihov bančni račun (400k rezervacij po 42k na avto)?
Bi bilo bolje skenslat investicije in prikazat za pest drobiža profita ob recimo samo 25% rasti? In da teh 400k folka na svoj avto čaka še X let, enako pa ta firma teh 17 milijard ne skasira še X let (namesto že naslednje leto)?
To dejansko trdijo vsi ponavljalci mantre 'izguba'.
Če bi imeli tri molekule med ušesi bi razumeli da stvari stojijo mal drugače.
Nevedni so že zdavnaj postali vedni, zgubo ponavljajo le bluzatorji, ki nimajo nobenega namena stvari priznat da so takšne kot so.
Bluzatorji zato ni žalitev ampak tehnični opis.
Zbogom in hvala za vse ribe

Unknown_001 ::
WarpedGone je izjavil:
Zgubo ponavljajo le bluzatorji, ki nimajo nobenega namena stvari priznat da so takšne kot so.
Bluzatorji zato ni žalitev ampak tehnični opis.
Ne bodi tako samovšečen no.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt

BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Kolk pomembna je računovodska izguba, ko firma že nekaj let povečuje obseg poslovanja za +50% letno in nima nobenega problema pridobivat dodaten kapital?
Jaz nisem o nobeni izgubi govoril. Bilanca je pomembna za investitorje in za to, da se vidi kam gre denar in od kje pride. Kaj tocno pise na bilanci je pa za marsikoga precej odprto za interpretacijo.
WarpedGone je izjavil:
In ima hkrati 'pred vrati' 17 milijard dolarjev, ki komaj čakajo da se usedejo na njihov bančni račun (400k rezervacij po 42k na avto)?
A bo ves ta denar naenkrat padel na racun?
WarpedGone je izjavil:
Bi bilo bolje skenslat investicije in prikazat za pest drobiža profita ob recimo samo 25% rasti? In da teh 400k folka na svoj avto čaka še X let, enako pa ta firma teh 17 milijard ne skasira še X let (namesto že naslednje leto)?
Ne, kdo je to rekel? Tega ni nihce v tej temi trdil. Jaz pravim samo to, da racunovodska bilanca ima nek pomen in pove veliko o podjetju.
WarpedGone je izjavil:
Nevedni so že zdavnaj postali vedni, zgubo ponavljajo le bluzatorji, ki nimajo nobenega namena stvari priznat da so takšne kot so.
Bluzatorji zato ni žalitev ampak tehnični opis.
Trenutno si precej zabluzil kar sam, ker si se spuscal razlagati neke stvari, ki jih vsaj jaz poznam. Hoces me prepricati, da ti nevem kaj razlagam, pa ti v bistvu ne. :)

Magic1 ::
Računalniki so tudi že 30+ let isti... Monitor, kišta in periferija. Čist brez veze. Še vedno se samo nekaj na monitorju izrisuje in piska iz zvočnikov. Katastrofa nobenega opaznega nspredka, lako bi bila že vsaj ena striptizeta na outputu!
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

s1m0n ::
To bo doletelo popolnoma vsa električna vozila, ko bo tržni delež dovolj velik!
Plačeval boš uporabo cest, davek na polnjenje per kWh, ceno 1kWh in še kaj!
Razlike v stroških med BEV in ICE bodo z dneva v dan vedno manjše.
Kar se tiče Tesle a ni v EU delež nekje 0%? Katerega od ICE gigantov bo tole skrbelo? Nobenega! Ni se jim potrebno bat ne Tesle ne BEV. (vsaj za zdaj še ne).
Plačeval boš uporabo cest, davek na polnjenje per kWh, ceno 1kWh in še kaj!
Razlike v stroških med BEV in ICE bodo z dneva v dan vedno manjše.
Kar se tiče Tesle a ni v EU delež nekje 0%? Katerega od ICE gigantov bo tole skrbelo? Nobenega! Ni se jim potrebno bat ne Tesle ne BEV. (vsaj za zdaj še ne).

jernejl ::
WarpedGone je izjavil:
BMW USA Sales Down Dramatically -- Tesla Model 3 Hitting Already?
Kaj je ST košer interpretacija?
Da so USA enako pomembne Spodnji Duplek?
Za razliko od tebe se ostali ne obremenjujemo s Spodnjim Duplekom. BMW dosega rekordno prodajo - prodaja torej raste. Jasno pa je, da ne more rasti tako hitro, kot lahko zraste ena manufaktura, ki proizvede bistveno manj avtomobilov kot revoz.
BMW brand sales in the year-to-date increased 6.2% compared with the same period last year, with a record total of 668,095 vehicles delivered to customers around the world. The brand achieved its best-ever April with global sales totalling 164,641 units, an increase of 9.4% on the same month last year.
vir
M3 je zares na trgu že dobro leto, de-facto so prodal že pol milijona primerkov.
Prav nobenega še niso prodali, le nekaj akontacij so pobrali. Za razliko od BMW, ki pa je letos dejansko prodal že skoraj milijon vozil.

WarpedGone ::
Za razliko od tebe se ostali ne obremenjujemo s Spodnjim Duplekom.
Šizofrenija muč?
BMW dosega rekordno prodajo
Mogoče v spodnjem dupleku, v US of A ne.
Jasno pa je, da ne more rasti tako hitro
Njihova negativna rast je zelo hitra.
Prav nobenega še niso prodali, le nekaj akontacij so pobrali.
Več kot pol milijona je nekaj.
ST inteligenzza at its 'best'.
Zbogom in hvala za vse ribe

lufthammer ::
Avto sploh ne drži špure, nobenega zaviranja, nobenih zavornih luči, gume cvilijo zaradi bočnega drsenja. Sem si ogledal posnetek vsaj desetkrat. So mu odpovedale zavore?
Čeprav jih električni avto skoraj ne potrebuje, ker vse naredi motor in jih ima "brez menjave za celo življenjsko dobo", kot pravijo strokovnjaki. No, saj tale jih je imel. Zakaj je zgorel, bodo pa še ugotavljali.
Čeprav jih električni avto skoraj ne potrebuje, ker vse naredi motor in jih ima "brez menjave za celo življenjsko dobo", kot pravijo strokovnjaki. No, saj tale jih je imel. Zakaj je zgorel, bodo pa še ugotavljali.

Unknown_001 ::
lufthammer je izjavil:
Avto sploh ne drži špure, nobenega zaviranja, nobenih zavornih luči, gume cvilijo zaradi bočnega drsenja. Sem si ogledal posnetek vsaj desetkrat. So mu odpovedale zavore?
Čeprav jih električni avto skoraj ne potrebuje, ker vse naredi motor in jih ima "brez menjave za celo življenjsko dobo", kot pravijo strokovnjaki. No, saj tale jih je imel. Zakaj je zgorel, bodo pa še ugotavljali.
Baterije. Kupi za foro LiPo baterijo in jo pikni z nožem.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt

M-XXXX ::
Trdo podvozje, neka "športna lega" plus "super povratne informacije na volanu" so pa tako butaste nemške izmišljotine, ki upam da čimprej izginejo in se v ospredje spet postavi udobje.
V zadnjih mesecih vozim ogromno različnoh vozil (daljše razdalje), od avtov do potovalnih kombijev za slabih 100 000€. In tole je mi je eden najpomembenjših faktorjev. Naprimer čisto novi MB V serija so mi jajc za vozit. Nobenega feedbacka, felinga ceste, lege...

Unknown_001 ::
Trdo podvozje, neka "športna lega" plus "super povratne informacije na volanu" so pa tako butaste nemške izmišljotine, ki upam da čimprej izginejo in se v ospredje spet postavi udobje.
V zadnjih mesecih vozim ogromno različnoh vozil (daljše razdalje), od avtov do potovalnih kombijev za slabih 100 000€. In tole je mi je eden najpomembenjših faktorjev. Naprimer čisto novi MB V serija so mi jajc za vozit. Nobenega feedbacka, felinga ceste, lege...
Hmm na zračnem sedežu bi poP*

Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt

Okapi ::

WarpedGone ::
nikec:
Zanimivo da repliciraš meni, ki sem se postavu na tvojo stran, in ne tistim dvem random trolom, ki sta te zaradi te izjave napadla.
Ker je dost baterij za 10 tisoč kosov, jih je očitno dovolj tudi za 10 milijonov kosov.
-- ST Inteligenzza
Mislil sem seveda večjo kapaciteto baterij bo enaki ali manjši teži avtomobila. A res moram v tej temi to podrobno razlagati?
Zanimivo da repliciraš meni, ki sem se postavu na tvojo stran, in ne tistim dvem random trolom, ki sta te zaradi te izjave napadla.
A električnega avta ne moreš kupit, ker nikjer nobenega ni v trgovini?
Ker je dost baterij za 10 tisoč kosov, jih je očitno dovolj tudi za 10 milijonov kosov.
-- ST Inteligenzza
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::
A električnega avta ne moreš kupit, ker nikjer nobenega ni v trgovini?
Vsakega sranja pač ne bom kupil, tudi če je na elektriko. A zdej bomo v isti koš metali od twizija, električnih kitajčkov za enga debelega evropejca, do tesle x, sej to je vse isto, vse gre na elektriko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

jernejl ::
A električnega avta ne moreš kupit, ker nikjer nobenega ni v trgovini?
Vsakega sranja pač ne bom kupil, tudi če je na elektriko. A zdej bomo v isti koš metali od twizija, električnih kitajčkov za enga debelega evropejca, do tesle x, sej to je vse isto, vse gre na elektriko.
Saj avtov na bencin tudi ni dovolj. Moj sosed mora namreč na Kodiaqa čakati devet mesecev.
Očitno živimo v splošnem pomanjkanju avtomobilov.

WarpedGone ::
Volkswagen je skapiral:
VW says it needs '40 gigafactories' for electric-car batteries by 2025
U bistvu ne, niso nič novega zgruntal, so le nadaljevali staro prakso *vseh* proizvajalcev ICE vozil: nared clownmobil in nato akademsko ugotavljaj kako trg noče EVje. Pogojna izjema je Renaultov Zoe, kjer je design normalen. Tudi design Leafa je z vidika Nissanovih ICE skropucal, precej "normalen".
BMW se je v 100% zazihral da zaradi i3 ne bodo prodali NOBENEGA klasičnega BMW manj. Kupci i3 so prišli iz drugih znamk, najpogosteje direkt iz šole.
VW je vsaj tolk pogumn da eGolfa ponuja ob boku ICE izvedb. So mu pa seveda dost porezal jajca, da je dovolj splošno neuporaben, da tudi zanj velja da ni povzročil nobene prodaje dizlskega Golfa manj.
VW says it needs '40 gigafactories' for electric-car batteries by 2025
We will need more than 200 gigawatt-hours," Eichhorn said: the equivalent of more than 3 million electric cars with 60-kilowatt-hour battery packs.
Posebno priznanje bi moralo it BMW-ju...
U bistvu ne, niso nič novega zgruntal, so le nadaljevali staro prakso *vseh* proizvajalcev ICE vozil: nared clownmobil in nato akademsko ugotavljaj kako trg noče EVje. Pogojna izjema je Renaultov Zoe, kjer je design normalen. Tudi design Leafa je z vidika Nissanovih ICE skropucal, precej "normalen".
BMW se je v 100% zazihral da zaradi i3 ne bodo prodali NOBENEGA klasičnega BMW manj. Kupci i3 so prišli iz drugih znamk, najpogosteje direkt iz šole.
VW je vsaj tolk pogumn da eGolfa ponuja ob boku ICE izvedb. So mu pa seveda dost porezal jajca, da je dovolj splošno neuporaben, da tudi zanj velja da ni povzročil nobene prodaje dizlskega Golfa manj.
Zbogom in hvala za vse ribe

energetik ::
Evo ga "malčka" dolžine 4,5m in ~30kWh baterijo. "Sranje" z ogrevanimi tudi zadnjimi sedeži in hlajenimi sprednjimi... za 37kEUR brez subvencije..A električnega avta ne moreš kupit, ker nikjer nobenega ni v trgovini?
Vsakega sranja pač ne bom kupil, tudi če je na elektriko. A zdej bomo v isti koš metali od twizija, električnih kitajčkov za enga debelega evropejca, do tesle x, sej to je vse isto, vse gre na elektriko.
Že pri vašem trgovcu...
http://www.hyundai.si/media/uploads/pub...
Saj sem rekel, ko me bo z odbito subvencijo prišel ~20kEUR in dobi ~45kWh baterijo, ga letim nabavit.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()

Utk ::
Evo ga "malčka" dolžine 4,5m in ~30kWh baterijo. "Sranje" z ogrevanimi tudi zadnjimi sedeži in hlajenimi sprednjimi... za 37kEUR brez subvencije..A električnega avta ne moreš kupit, ker nikjer nobenega ni v trgovini?
Vsakega sranja pač ne bom kupil, tudi če je na elektriko. A zdej bomo v isti koš metali od twizija, električnih kitajčkov za enga debelega evropejca, do tesle x, sej to je vse isto, vse gre na elektriko.
Že pri vašem trgovcu...
http://www.hyundai.si/media/uploads/pub...
Saj sem rekel, ko me bo z odbito subvencijo prišel ~20kEUR in dobi ~45kWh baterijo, ga letim nabavit.
Ta hyundai ima isti problem kot vsi ostali razen tesle. Predober, beri predrag, za drugi avto, preslab za prvi.
Madona no, ce bi bil 5 ali pa magari 10 jurjev drazji, za boljso baterijo, bi resni kupci ev razmisljali o njem. Zdaj ne, ta avto je brez veze.
M3 bo imel enkrat vecjo baterijo, za drobiz vec denarja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

BigWhale ::
Joj, dajte nehat no. Avtomatiki prav lepo speljujejo pri semaforjih. Se lepse pa EVji. Vsaj tisti, ki sem jih jaz vozil. Noben middle-class DSG/avtomatik se ne more primerjat s speljevanjem in mehkobo voznje EVjev. So slednji neprimerno boljsi. Nobenega cukanja in rukanja in premetavanja po avtomobilu.
Pritisnes na gas in stvar gre enakomerno naprej.
Pritisnes na gas in stvar gre enakomerno naprej.

BigWhale ::
In če ga naročim danes, ga bom dobil kdaj? Čez leto, dve?
To je potem treba primerjati s tistim, kar bo konkurenca ponujala takrat.
International shipping se bo zacel konec 2018. Ce ga danes narocis, je vprasanje, ce bo kaj prej kot konec 2019.
Od preko 100K na okrog 40K je lep padec cen. Če se bo trend nadaljeval lahko čez 3...4 leta pričakujemo ceno okrog 20K, kar pa je že cena za mase.
Nobenega padca cen ni bilo. Model S ima se vedno isto ceno, kot jo je imel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()

jernejl ::
Od preko 100K na okrog 40K je lep padec cen. Če se bo trend nadaljeval lahko čez 3...4 leta
Nobenega trenda ni. Naredili so slabši avto za nižjo ceno. Ki ga praktično še ni mogoče kupiti.
Konkurenca že danes ponuja slabše in cenejše alternative.
Mimogrede, za tistih nekaj ljudi, ki Teslo 3 lahko naročijo, je trenutno na voljo samo dražja različica za $49k (večja baterija in premium paket). Brez avtopilota. Tesle za manj denarja letos ne bo.
https://electrek.co/2017/07/29/teslas-m...
Za tiste, ki mislijo, da so nekateri elektricni avti slucajno grdi (ne, o okusih ni kaj razpravljat, ker pac nekateri SO grdi):
Povedali so, da bodo začeli ciljati na bolj tradicionalne kupce in naredili avto v skladu s tem, kar je trenutno priljubljeno.
Tesla na drugi strani tega ne počne, ampak daje prednost nižjemu zračnemu uporu (pa tudi notranjost modela 3 je oskubljena in čisto stran od mainstream). Torej je Tesla grda.

Truga ::
V vsakem primeru bojo za situacijo krivi kreteni s starimi avti. Samo-vozeci avti bi komot vozili zdele takoj, ce ne bi blo treba upostevat idiotov za volani, ki se ne drzijo nobenih predpisov.
Jasno budale za volanom so največja težava, čeprav večino smrtnih žrtev nastane med kolesarji, pešči, motoristi, ter vozniki, ki izločijo sami sebe (in ne drugih).
Kdaj bomo imeli samovozeče motorje in kolesa ter kdaj bodo pešči imeli implantante, da ne bodo imeli samomorilskih nagnenj, ker želijo prišparat' za 10m poti?
spoiler alert: nikoli.
Spoiler alert: non-uber samovozeci avti po nevemkok miljonih kilometrih niso povozili se nobenega cloveka, in vse nesrece v katerih so bili so zakrivili drugi. Tvoje blodnje so skregane z dejstvi.
Uberjevi samovozeci avti sicer delajo prekrske levo in desno in posredi, ampak to je pac Uber kultura. Ustavljanje pri rdeci pac povisuje porabo, profit > zivljenja.

RedDrake ::
Spoiler alert: non-uber samovozeci avti po nevemkok miljonih kilometrih niso povozili se nobenega cloveka, in vse nesrece v katerih so bili so zakrivili drugi. Tvoje blodnje so skregane z dejstvi.
Uberjevi samovozeci avti sicer delajo prekrske levo in desno in posredi, ampak to je pac Uber kultura. Ustavljanje pri rdeci pac povisuje porabo, profit > zivljenja.
Koliko od teh nevemkok yotafermijev pa je bilo po regionalkah in mestih (kjer nastane največ nesreč in smrtnih žrtev - sploh regionalke so za motoriste "ta prave")?
Edit: V sloveniji je 1,4 miljona vozil, ki vsako povprečno naredi cca 12.000 kilometrov letno.
Hkrati je letno cca 17.000 prometnih nesreč. Malo ne preveč hude matematike, ti pove, da pride cca ena nesreča na miljon prevoženih kilometrov. Statistika je k...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()

Okapi ::
Spoiler alert - Uber nima še niti enega res samovozečega avta. V čisto vsakem je voznik, in to tak, ki med vožnjo ne spi.V vsakem primeru bojo za situacijo krivi kreteni s starimi avti. Samo-vozeci avti bi komot vozili zdele takoj, ce ne bi blo treba upostevat idiotov za volani, ki se ne drzijo nobenih predpisov.
Jasno budale za volanom so največja težava, čeprav večino smrtnih žrtev nastane med kolesarji, pešči, motoristi, ter vozniki, ki izločijo sami sebe (in ne drugih).
Kdaj bomo imeli samovozeče motorje in kolesa ter kdaj bodo pešči imeli implantante, da ne bodo imeli samomorilskih nagnenj, ker želijo prišparat' za 10m poti?
spoiler alert: nikoli.
Spoiler alert: non-uber samovozeci avti po nevemkok miljonih kilometrih niso povozili se nobenega cloveka, in vse nesrece v katerih so bili so zakrivili drugi. Tvoje blodnje so skregane z dejstvi.
Uberjevi samovozeci avti sicer delajo prekrske levo in desno in posredi, ampak to je pac Uber kultura. Ustavljanje pri rdeci pac povisuje porabo, profit > zivljenja.
Večina napak, ki jih naredijo "samovozeči" avti, je na začetku majhnih, voznik jih na hitro popravi (pritisne zavoro, obrne volan ...) in gremo dalje. Ampak če voznik te majhne napake ne bi popravil, bi se začele kopičiti. Brez voznika v avtu bi se vsak sedanji "samovozeči" avto v enem dnevu bodisi zaletel ali v najboljšem primeru nekje nemočen obstal in čakal, da ga kdo pride rešit. Kar z drugimi besedami pomeni, da so za zdaj kot samodejni avti še povsem neuporabni.
Pa prejšnji teden sem po nov pralni stroj tudi odšel z avtomobilom, ker se mi ga ni dalo vlačit na LPP bus ...
No ja, to je sicer bolj slab izgovor. Pralni stroj kupiš tam, kjer ti ga pripeljejo na dom, priklopijo in, če želiš, še starega odpeljejo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

borisk ::
V Nemčiji je normalno čakanje na nov avto srednjega razrada (od cca 40k dalje) 12 Mesecev, sploh ko pride novi model.
samo v Nemčiji tačas delajo nekaj sto avtov na dan, od tesle smo pa videli 30 avtov, ki so jih dali svojim zaposlenim, glede na to da ni nobenega poglobljenega testa pa so pod precej močnim NDA.Če bi šlo vse tak kot je treba, bi moralo biti na cesti trenutno nekaj tisoč M3, jih je pa očitno samo 30. Revoz, ki je po vseh merilih majhna tovarna, izdela dnevno med 700 in 800 vozil, Tesla je ugriznila v precej večje jabolko kot je trenutno zmožna prežvečit, na navsezadnje prehajajo na prvi velikoserijski avtomobil.

bambam20 ::

DarkSite ::
V Nemčiji je normalno čakanje na nov avto srednjega razrada (od cca 40k dalje) 12 Mesecev, sploh ko pride novi model.
samo v Nemčiji tačas delajo nekaj sto avtov na dan, od tesle smo pa videli 30 avtov, ki so jih dali svojim zaposlenim, glede na to da ni nobenega poglobljenega testa pa so pod precej močnim NDA.Če bi šlo vse tak kot je treba, bi moralo biti na cesti trenutno nekaj tisoč M3, jih je pa očitno samo 30. Revoz, ki je po vseh merilih majhna tovarna, izdela dnevno med 700 in 800 vozil, Tesla je ugriznila v precej večje jabolko kot je trenutno zmožna prežvečit, na navsezadnje prehajajo na prvi velikoserijski avtomobil.
Ti si ugriznil v nekaj drugega, ker očitno nisi niti prebral(plan) koliko avtov mislijo preizvesti vsak mesec do konca leta.
Je pa zanimivo, kako se vse obrača. Prvo, da ne bodo niti začeli proizvajati leta 2017 ampak šele čez 2 leti, ker je prej nemogoče. Zdaj je nov problem, da ne proizvajajo takoj 10000 v začetnem mesecu ampak samo 30.

WarpedGone ::
P.S. A nissan sploh prodaja Leafe tle v Sloveniji?
Na nissan.si Leaf ne obstaja, na avto.net nobenega novega Leafa, niti nobenega letnika 2017. Par starejših kosov samo.
Huda resnost...
Na nissan.si Leaf ne obstaja, na avto.net nobenega novega Leafa, niti nobenega letnika 2017. Par starejših kosov samo.
Huda resnost...
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::
Prednost ni enako hitrost, prednost se v prihodnje lahko poveča lahko pa zmanjša.
Sej to ti pravim. Ostali zaostajajo in se dolgo bojo. Ne glede na to kolk denarja imajo.
Samo pri razvoju je prednost zelo malo vredna, saj ostali ne potrebujejo izumljat toplo vodo. Oni lahko samo tvoj koncept vzamejo in ga izboljšajo pa so pred tabo. Elektro motor ni neko novo čudo, pri baterijah pa so itak 3rd party proizvajalci in jih lahko tudi ostali kupijo. Sej stvari niso enostavne, sam ni pa to problem, ki se nebi zelo hitro odpravil, če bi velikani začeli resno vlagat. Zdaj mečejo not miljončke, za razvoj klasik dajejo pa miljarde. Samo dokler so baterije tako drage, ne bodo metali denarja v razvoj. Ni niti potrebe, če se nekdo drug zajebava. Tesla itak še dolgo ne bo velik proizvajalec avtomobilov. Če pa bo v desetih letih, bo pač zamenjal enega od velikanov, ali zmanjšal trg vsem ostalim za kak procent. To vse se itak konstantno dogaja.
Tesla ima en kup "cudnih" resitev, ki dobivajo smisel sele ko kdo drug zacne resevat stvari drugace. In narobe. Tesla je ze dala nekaj cez, zdaj je zunaj cetrta iteracija avta, delajo na peti in sesti, drugi pa se druge niso naredili. Res ni nobenega cudeza, ne pa gre niti cez noc. Ce zajebes nek model imas vsaj 6 let do vecje prenove. Ce naredijo prenovo prej, naredijo se vec izgube. Leaf je prvi od ostalih, ki bo sel v drugo iteracijo. Pa kje je leaf od tesle.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
48V prihaja z običajnim tempom kapljice na desetletje.
Zna bitda bo prvi avto z resno uporabo 48V sistemske voltaže teslin Model Y.
Kaka je prednost tega? Res nisem seznanjen, o tem nisem prebral še nobenega članka.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

VaeVictis ::
Zanimiv članek na Delu:
Omrežij ni v konceptu
Za nafto so dolgoročni scenariji, za davke jih ni.
Par zanimiivih delov članka:
Dodajajo, da slovensko omrežje trenutno ni pripravljeno na izzive prihodnosti. Na vprašanje Dela, ali bi preneslo objekt s petimi hitrimi polnilnicami za električne avtomobile, je predsednik uprave Elektra Ljubljane Andrej Ribič odgovoril, da »odvisno kje – v Ljubljani, ki je že precej obremenjena, ne«. Hkrati je navedel podatek, da štiri delujoče hitre polnilnice porabijo več elektrike kot hotel Mons. Opozoril je, da težavo ne pomeni energija, ampak moč, ki znaša približno 150 kilovatov na avtomobil. Omrežje takšnih obremenitev ne zdrži, bodisi ker je že zdaj preobremenjeno bodisi ker je prešibko, kot velja za nekatera odročnejša območja.
Eden od odgovorov bi bila dražja elektrika, toda dokument EKS se s tem ne ukvarja. >>Zdaj se z električnim avtomobilom lahko vozite za ceno doma skuhane skodelice kave,<< je poudaril Bojan Luskovec, predsednik uprave Elektra Gorenjske, ki ocenjuje, da bo potovanje z električnim avtomobilom v prihodnje moralo biti dražje. Država v EKS navaja ocene vrednosti soda nafte za leto 2050, ki se nenehno spreminja in na katero nima nobenega vpliva. Niti z besedo pa ne omenja politike trošarin, čeprav je ta izključno njeno področje.
Pojasnil je, da mora Slovenija letos uvažati med 20 in 25 odstotkov elektrike, julija in avgusta celo 40 odstotkov. Hrvaška uvaža še več. >>Že danes bi lahko zagnali drugi blok jedrske elektrarne, pa bi komaj zadovoljili normalne potrebe v regiji. Država mora resno razmisliti o zanesljivosti preskrbe. V določenih trenutkih smo letos iskali elektriko v Ukrajini, ki niti ni sinhronizirana v evropsko omrežje, čeprav so doma obratovale vse elektrarne na olje in plin. To je realnost Slovenije in Hrvaške,<< je glavni napotek za energetski koncept povzel Novšak.
Omrežij ni v konceptu
Za nafto so dolgoročni scenariji, za davke jih ni.
Par zanimiivih delov članka:
Dodajajo, da slovensko omrežje trenutno ni pripravljeno na izzive prihodnosti. Na vprašanje Dela, ali bi preneslo objekt s petimi hitrimi polnilnicami za električne avtomobile, je predsednik uprave Elektra Ljubljane Andrej Ribič odgovoril, da »odvisno kje – v Ljubljani, ki je že precej obremenjena, ne«. Hkrati je navedel podatek, da štiri delujoče hitre polnilnice porabijo več elektrike kot hotel Mons. Opozoril je, da težavo ne pomeni energija, ampak moč, ki znaša približno 150 kilovatov na avtomobil. Omrežje takšnih obremenitev ne zdrži, bodisi ker je že zdaj preobremenjeno bodisi ker je prešibko, kot velja za nekatera odročnejša območja.
Eden od odgovorov bi bila dražja elektrika, toda dokument EKS se s tem ne ukvarja. >>Zdaj se z električnim avtomobilom lahko vozite za ceno doma skuhane skodelice kave,<< je poudaril Bojan Luskovec, predsednik uprave Elektra Gorenjske, ki ocenjuje, da bo potovanje z električnim avtomobilom v prihodnje moralo biti dražje. Država v EKS navaja ocene vrednosti soda nafte za leto 2050, ki se nenehno spreminja in na katero nima nobenega vpliva. Niti z besedo pa ne omenja politike trošarin, čeprav je ta izključno njeno področje.
Pojasnil je, da mora Slovenija letos uvažati med 20 in 25 odstotkov elektrike, julija in avgusta celo 40 odstotkov. Hrvaška uvaža še več. >>Že danes bi lahko zagnali drugi blok jedrske elektrarne, pa bi komaj zadovoljili normalne potrebe v regiji. Država mora resno razmisliti o zanesljivosti preskrbe. V določenih trenutkih smo letos iskali elektriko v Ukrajini, ki niti ni sinhronizirana v evropsko omrežje, čeprav so doma obratovale vse elektrarne na olje in plin. To je realnost Slovenije in Hrvaške,<< je glavni napotek za energetski koncept povzel Novšak.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: VaeVictis ()

telexdell ::
Črpalke nima nobeden doma, ker se mu ne splača. Vsak jo ima zastonj. Da kupi avto ne rabi vložiti točno 0 € zato, da se bo lahko vozil. V 3 minutah se napolni avto za naslednjih 600 km.
Redki bodo tisti, ki bodo izgubljali pol ure za vsako polnjenje el. avta na neki črpalki. Parkirna mesta pred trgovinami in službami bodo idealna mesta za poljenje. Jaz vsekakor ne mislim biti suženj avtu in ne mislim spreminjati miselne vzorce in si še bolj komlicirati svojega življenja zaradi EV.
Mi lahko zaupaš kako bi tudi jaz kupil avto in se nato vozil pa ne bi rabil vložiti nobenega €. Mene je namreč prišel avto nekaj 10.000€, vsako leto me stane servis in zavarovanje preko 1000€, gorivo še nadaljnjih 2000€, pol so pa tu še rezervni deli, nega, vinjete...
Sedaj se usedeš v avto, greš na črpalko, v 3. minutah natankaš za 600 km, greš v trgovino/kavarno/fitnes... Ko pa boš imel enkrat EV pa se boš usedel v avto, šel v trgovino/kavarno/fitnes... in prihranil 3 minute za pot na črpalko.


Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.