» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
380 / 1190
»»

WarpedGone ::

Nekaj splošne izobrazbe za 21. stoletje
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:

Koliko S-Tja, če bi kupovalo nov avto, bi kupilo EV 300km+ za 25k (all inclusive model)?


300km je zame spodnja meja. 25k je pa se sprejemljiva cena, sploh, ce gre za dovolj dobro opremljen model avta. Ce bi bil domet 400km+ pa ne bi niti dvakrat razmislil.

specing ::

Jaz ga ne bi. taka baterija stane max 7kE. Golden motor 20kW + frekvenčnik je 3kE (končna cena za navadnega smrtnika, torej bi neka velika korporacija brez težav dobila močnejšo zadevo za isti denar).

BigWhale ::

V isti sapi bi pa najbrz dal 1500 EUR za 8" LCD zaslon v novem VW... ;>

specing ::

Kako mi LCD zaslon pomaga priti iz točke A v točko B? Pa še za brezveze porablja energijo.

specing ::

Ali so znane približne številke (graf) porabe energije za različne električne avtomobile pri različnih hitrostih? In grafi porabe energije pri različnih pospeških?

Trenutno bi po mojih zelo grobih ocenah dnevni strošek električnega avtomobila znašal 1 eur, ICE-bencin pa 4 eur. Ker bencinarja za 50 km dobim rabljenega za 2kE se mi vložek povrne v natanko 21-ih letih. Ob upoštevanju, da nov EV zdrži 21 let brez kakšnih večjih stroškov.

Ne splača se.

Utk ::

Nov fin avto pač ne moreš primerjat s kanto za 2 jurja.

Gregor P ::

Imaš pa zato nove (morda ne tako fine) avte za okoli 7k (na plin ipd.), tako da čisto brez primerjave nisi.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

In koliko se teh novih za 7 jurjev proda proti dizlom za 20? Skoraj noben...

J.McLane ::

WarpedGone je izjavil:


Podoben problem imajo elektromotorji z permanentimi magneti (npr. Volt, ...) , kjer se pri nizki hitrosti čuti 'preskakovanje' rotorja med poli. To se rešuje s kompenzacijo ampak ni brezplačno - EV z motorjem s permanentimi magneti kuri kakih 500 W moči samo zato, da avto ne trese ko se pelje 'na puf'. Motorji brez permanentnih magnetov, nimajo teh težav.


Povej kaj več, ker to dvomim da je res. 500 W "parazitske porabe" pri jadranju (če je to "puf"?) s Priusom bi se kar poznalo.

Ko je Prius "ready" in vse možne porabnike izklopim (parkirne luči vedno svetijo), porabi nekje 200 W, če se prav spomnim, ker je že nekaj časa od tega ko sem to gledal preko OBD. Bom danes preveril še enkrat.

Okapi ::

Utk je izjavil:

Nov fin avto pač ne moreš primerjat s kanto za 2 jurja.
V službo te pripeljeta oba, tako da kaj lahko primerjaš, in kaj ne moreš, je zelo relativno.

Utk ::

Od ljudi, ki kupujejo kante za dva jurja, si ne more nihče obetat nekega prihodka, niti da bojo vlekli voz napredka. Niti pri elektriki niti pri dizlih. Oni nikogar ne zanimajo, še dacie ne. Ampak če jih že bi kaj prepričalo v nov avto (recimo da imajo denar, ampak so škrti) je to sigurno prej elektrika kot pa dizel.

Okapi ::

Ljudje, ki kupujejo avte po dva jurja, prav tako prispevajo svoj delež k avtomobilskemu gospodarstvu. Zaradi njih rabljeni avtomobili bolje ohranjajo vrednost, zaradi česar je lahko več tistih, ki kupijo nov avto.

Da z nakupom dragega avta kaj prispevaš k napredku, je pa samo ena od sprevrženih domislic potrošniške miselnosti. Ljudje najdejo najrazličnejša opravičila za zapravljanje denarja.>:D

Nekje sem že omenil, da je povprečna starost avtov na naših cestah 10 let. V ZDA je povprečna starost registriranih avtov 11,5 let! Tule smo tudi videli nekaj odgovorov, da je v resnici tudi električni avto za 30.000 evrov predrag za večino, ne glede na velikost akumulatorja. Električni avto bodo po tržnem deležu začeli dohitevati in prehitevati bencinske, ko boš lahko novega, po velikosti in opremi primerljivega z bencinskim za 10.000 evrov, kupil za recimo 15.000 evrov, rabljenega in še vedno uporabnega pa za 5000 evrov. Si upa kdo napovedati, kdaj bo to?

WarpedGone ::

Povej kaj več, ker to dvomim da je res.


Zgodba je IIRC šla v smeri porabe pri zelo počasni vožnji (hitrost peš hoje) na puf, ko ne tiščiš nobenega pedala niti se ne dogaja regeneracija.
V takšnem primeru se lahko občuti 'preskakovaje' rotorja med poli motorja i.e. tresljaji. Da se to uredi, se generira elektromagnetno polje ki ravno izniči polje permanentnih magnetov, tako da se motor vrti gladko a ne zavira in ne pospešuje. Nism pa več prepričan v zvezi katerga avtomobila sm to bral, pri hibridih si predstavljam da ta prbolem reši sklopka, obstaja le pri EVjih brez sklopke in elektromotorji s permanentnimi magneti.

Linka ne najdem, tko da lahko vse pripišeš moji zblojeni domišliji, ne morem zamerit.
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

Če prevzamemo, da ljudje, ki zdaj ne kupujejo novih, ne bojo niti pol, je precej vseeno kaj ti ljudje hočejo. Razen tist mali procent, ki jih bo glih elektrika prepričala v nov avto.
Povprečen avto stane 15, 20 jurjev, v Sloveniji, na zahodu še 5-10 več, v ZDA 30-35.
Ne rabimo cliota za 15 jurjev na elektriko za množičen prehod, ampak megana za 25-30. Ker za ta denar se kupujejo avti, elektrika ti pa zlahka prišpara 5-10 jurjev v 10 letih. Avto v resnici ni tako draga stvar, ki si je ne kupiš dražje zato, ker nimaš denarja, ampak zato, ker si ne dovolj želiš dražjega. Tako pač je. Kaj fantazirajo reveži da bi radi imeli je pa drug, in predvsem njihov, problem.

Okapi ::

V resnici je vsak avto, za katerega daš več kot 5000 evrov, zgolj luksuz, ki si ga privoščiš, če imaš denar, in ker se ti zdi imenitno, da si ga lahko privoščiš. Racionalne potrebe, da bi ga moral imeti, pa ni.

nevone ::

elektrika ti pa zlahka prišpara 5-10 jurjev v 10 letih.


Na to se pa ne gre zanašat.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Utk ::

Okapi je izjavil:

V resnici je vsak avto, za katerega daš več kot 5000 evrov, zgolj luksuz, ki si ga privoščiš, če imaš denar, in ker se ti zdi imenitno, da si ga lahko privoščiš. Racionalne potrebe, da bi ga moral imeti, pa ni.

Jasno. Samo ljudje približno vejo kolk so pripravljeni plačat. Ko bojo naredili računico za električni avto, bojo videli, da komot stane 5-10 jurjev več.

nevone je izjavil:

elektrika ti pa zlahka prišpara 5-10 jurjev v 10 letih.


Na to se pa ne gre zanašat.

o+ nevone

Ja, stoprocentno ziher ni nič na svetu, ampak če pogledaš servisni plan za enga dizla in za električni avto šele vidiš kako drag in zajeban je dizel, ali bencinar.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

J.McLane ::

WarpedGone je izjavil:

Povej kaj več, ker to dvomim da je res.


Zgodba je IIRC šla v smeri porabe pri zelo počasni vožnji (hitrost peš hoje) na puf, ko ne tiščiš nobenega pedala niti se ne dogaja regeneracija.
V takšnem primeru se lahko občuti 'preskakovaje' rotorja med poli motorja i.e. tresljaji. Da se to uredi, se generira elektromagnetno polje ki ravno izniči polje permanentnih magnetov, tako da se motor vrti gladko a ne zavira in ne pospešuje. Nism pa več prepričan v zvezi katerga avtomobila sm to bral, pri hibridih si predstavljam da ta prbolem reši sklopka, obstaja le pri EVjih brez sklopke in elektromotorji s permanentnimi magneti.

Linka ne najdem, tko da lahko vse pripišeš moji zblojeni domišliji, ne morem zamerit.


OK, Prius nima sklopke, torej se elektromotor vedno vrti, ima pa ~60 kW el. motor s permanentnimi magneti.

Bom naredil test, avto bom šaltal v N (kar pomeni, da samo simulira no-drag) in pri hitrosti peš hoje opazoval tok iz baterije in iz invertjerja v el. motor. Javim ugotovitve, še danes.

Okapi ::

elektrika ti pa zlahka prišpara 5-10 jurjev v 10 letih.

Saj to sem napisal - "...ko bo el. avto, primerljiv z bencinskim za 10 jurjev, stal 15 jurjev ..."

Utk ::

Avtov za 10 jurjev, novih, se danes bolj malo proda. Že ta razred, ki je kupoval cliote za 10, se vse bolj odloča za captura, ki je isti drek, samo 3 jurje dražji.

pegasus ::

Pečjak ima kar prave poglede ... Rabimo več takih.

WarpedGone ::

Citat:
Če bi se z vodilnimi menedžerji evropskih avtomobilskih velikanov srečal za mizo
"Vprašal bi jih: ali si upate dati konkretne datumske mejnike razvoja za tehnologijo, s katero boste ujeli Teslo, in se jih tudi držati? Samo to. Dajte mi konkretne datume za prihodnje leto in se jih držite. Ne napovedovati, kaj bo leta 2030. Se pravi datum, doseg, ceno in dobavljivost proizvodnje. Ne govoriti, ampak udariti. Kje so rešitve, kako bomo tehnološko prehiteli Teslo. Imate načrt? Če ga nimate, potem ne "vlecite" 30 ali 50 tisoč evrov na mesec in pojdite v pokoj. Če pa načrt imate, ga razgrnite vsem nam, davkoplačevalcem, kupcem, Evropi in sploh nam vsem. Ne bi jih spraševal kot član inštituta Metron, ampak kot Evropejec. Vprašal bi, ali v resnici imajo načrt vzdržne mobilnosti. Ves čas imam občutek, da so brez načrta, da sproti gasijo požare in se sproti prilagajajo brez prave strategije."


Me veseli da nisem edini sit gobcanja in gledanja slikc..
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

RedDrake ::

Če pa načrt imate, ga razgrnite vsem nam, davkoplačevalcem, kupcem, Evropi in sploh nam vsem. Ne bi jih spraševal kot član inštituta Metron, ampak kot Evropejec. Vprašal bi, ali v resnici imajo načrt vzdržne mobilnosti.

Ajde, se strinjam, da je možno, da firme nimajo načrta.
Ampak tole, kar sem citiral je pa socializem par-excellence. To nima v družbi, kjer obstaja privatna lastnina kaj delati.
Če se malce poigram - nič čudnega, da je Slovenija tam kjer je, če je miselnost, da zasebna podjetja odgovarjajo davkoplačevalcem.

Okapi ::

Če pa načrt imate, ga razgrnite vsem nam, davkoplačevalcem, kupcem, Evropi in sploh nam vsem.
Zakaj točno bi morala zasebna podjetja komurkoli razgrinjati svoje načrte? To so poslovne skrivnosti.

kow ::

Zato, ker v resnici seveda niso popolnoma zasebna podjetja. Drugace bi se proizvodnja selila iz Nemcije.

Okapi ::

So dovolj zasebna, da jim poslovnih skrivnosti ni treba javno razkrivati. Če vodstvu podjetja kot delničar ne zaupaš, lahko to poveš na naslednji skupščini delničarjev, ali pa delnice prodaš.

WarpedGone ::

Ajde, se strinjam, da je možno, da firme nimajo načrta.

Kaj ti daje slutit da imajo načrt?
A se njihova današnja dejanja skladajo z napovedmi izpred 7,5,3 ali enega leta?

Očitek ne gre v smeri "nič nam ne poveste" ampak v smer "a sploh veste kaj delate"?
Zbogom in hvala za vse ribe

kow ::

Koga brigajo delnicarji. Gre za sluzbe, ki jih subvencioniramo Nemcem. Te sluzbe bi morali dobiti Poljaki, Cehi, Madzari.

Utk ::

Okapi je izjavil:

Če pa načrt imate, ga razgrnite vsem nam, davkoplačevalcem, kupcem, Evropi in sploh nam vsem.
Zakaj točno bi morala zasebna podjetja komurkoli razgrinjati svoje načrte? To so poslovne skrivnosti.

Ni jim treba, bi pa marketing prišparal par 100 mio, ker ne bi rabil samo kokodakat kako so oni napredni in zeleni, ampak bi samo pokazali svoj plan za naslednja leta.

jernejl ::

Ni jim treba, bi pa marketing prišparal par 100 mio, ker ne bi rabil samo kokodakat kako so oni napredni in zeleni, ampak bi samo pokazali svoj plan za naslednja leta.

Ja, marketingu bi sploh najbolj ustrezalo, da bi lahko ljudem povedali: "pokačajte še z nakupom, čez dve leti bomo naredili to in to".

Ja, stoprocentno ziher ni nič na svetu, ampak če pogledaš servisni plan za enga dizla in za električni avto šele vidiš kako drag in zajeban je dizel, ali bencinar.

Pri Tesli smo že videli, da želijo za servise v prvih 100.000km dobrih tri tisoč eur (oziroma 3500 za model X).
Imaš še kakšne druge vire, koliko stane vzdrževanje električnih in koliko dizelskih avtomobilov?

Utk ::

Poišči servisni plan za zoe, obstaja, v slovenščini.
Teslinega pa primerjaj z drugimi avti za 100 jurjev, ne s cliotom.

jernejl ::

Utk je izjavil:

Poišči servisni plan za zoe, obstaja, v slovenščini.
Teslinega pa primerjaj z drugimi avti za 100 jurjev, ne s cliotom.

Mene bolj zanima, koliko stane vzdrževanje drugje, ne s čim naj primerjam.

Nikec3 ::

Okapi je izjavil:

Če pa načrt imate, ga razgrnite vsem nam, davkoplačevalcem, kupcem, Evropi in sploh nam vsem.
Zakaj točno bi morala zasebna podjetja komurkoli razgrinjati svoje načrte? To so poslovne skrivnosti.

No sej ne rabijo. Ampak jaz kot potrošnik pač potem vem da so polni bs-ja in ničesar drugega.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

specing ::

Rabljenih električnih avtov za pod 5000 eur enostavno ni? Zakaj? Tudi če je baterija "čisto" znucana in je dovolj le še za 100km, bi bilo to za moje potrebe v redu.
Pri 5000 eur so samo tista jajca od twizyjev (tudi nova), pri katerih na avto.net ponujajo neobvezen vendar nujen mesečni najem baterije v višini mojih stroškov z bencinom (ne moreš kupiti baterije?). Rad bi nekaj podobnega sedanu oz. da se ob trku splošči avto in ne jaz.

WarpedGone ::

Specifika slovenskega (evropskega) trga ... v nemčiji so nad 9 jurjev.
V ameriki se rabljene Leafe dobi že za pest peska ... $4500 USD, letnik 2011, 170k km
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

J.McLane je izjavil:

WarpedGone je izjavil:


Podoben problem imajo elektromotorji z permanentimi magneti (npr. Volt, ...) , kjer se pri nizki hitrosti čuti 'preskakovanje' rotorja med poli. To se rešuje s kompenzacijo ampak ni brezplačno - EV z motorjem s permanentimi magneti kuri kakih 500 W moči samo zato, da avto ne trese ko se pelje 'na puf'. Motorji brez permanentnih magnetov, nimajo teh težav.


Povej kaj več, ker to dvomim da je res. 500 W "parazitske porabe" pri jadranju (če je to "puf"?) s Priusom bi se kar poznalo.

Ko je Prius "ready" in vse možne porabnike izklopim (parkirne luči vedno svetijo), porabi nekje 200 W, če se prav spomnim, ker je že nekaj časa od tega ko sem to gledal preko OBD. Bom danes preveril še enkrat.


Motor s permanentnimi magneti ima stalno prisotno magnetno polje na rotorju.
Kar pomeni, da kadar ne vzbujaš statorja, se avtomatsko premakne v generatorski režim.
"Prostega teka" tak motor praktično ne pozna. Če ga vrtiš, bo vzbujal napetost, in ker je stalno povezan na krmilnik (ki ima vgrajene diode, ki se obnašajo kot usmernik), avtomatsko "zavira".
Če hočeš da se vrti brez upora, moraš vzbujat stator s tako napetostjo, da se skompenzira z napetostjo ki jo vzbuja rotor. Tukaj gre za male izgube, ker delaš praktično z nič toka.
"Tresenje" ali cogging je lahko občuten pri nizkih hitrostih.
To je posledica oblike polov na statorju, ni prisoten pri vseh motorjih. To se kompenzira s pravilnim vzbujanjem statorja. Nikakor pa ne gre tukaj za "500W".

Medtem ko asinhronski motor s kletko potrebuje zunanje vzbujanje, kadarkoli hočeš da poganja ali regenerira. Brez "vzbujanja" rotoja je asinhronc mrtev. Torej zavira (ali poganja), samo kadar je prisotno zunanje vzbujanje.

V praksi je razlika v tem da ima PM motor boljši izkoristek pri "normalnem obratovanju", lahko tudi 95%, porabi pa nekaj energije za slabenje magnetnega polja na rotorju, kadar si v "mejnih območjih".

Asinhronski motor pa potrebuje stalno vzbujanje rotorja, kar pomeni nekaj dodatnih izgub kadarkoli hočeš pozitiven ali negativen navor na osi. Posledično so izgube večje in so izkoristki teh motorjev kakih 5-10% slabši od PM.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Gregor P ::

Utk je izjavil:

ampak megana za 25-30. Ker za ta denar se kupujejo avti, elektrika ti pa zlahka prišpara 5-10 jurjev v 10 letih.
In za točno (najmanj) toliko so (današnji) EV-ji dražji od klasičnih različic, za cca 10k evrov ... naključje?!? "Naravne" zakonitosti?8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

specing ::

WarpedGone je izjavil:

Specifika slovenskega (evropskega) trga ... v nemčiji so nad 9 jurjev.
V ameriki se rabljene Leafe dobi že za pest peska ... $4500 USD, letnik 2011, 170k km


Najbrž je v USA strošek goriva za ICE veliko bližje EV kot v Sloveniji, pa se ne splača toliko.

Gregor P je izjavil:

Utk je izjavil:

ampak megana za 25-30. Ker za ta denar se kupujejo avti, elektrika ti pa zlahka prišpara 5-10 jurjev v 10 letih.
In za točno (najmanj) toliko so (današnji) EV-ji dražji od klasičnih različic, za cca 10k evrov ... naključje?!? "Naravne" zakonitosti?8-)


In to z všteto subvencijo EKO sklada. Naključje!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: specing ()

Utk ::

Sigurno da ni naključje. Če bi bli jurja dražji, ICE-ja ne bi več (skoraj) nihče hotel. Tega si pa danes nihče v resnici ne želi...

Gregor P ::

... tudi Musk očitno ne>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

J.McLane ::

TribesMan je izjavil:

J.McLane je izjavil:

WarpedGone je izjavil:


Podoben problem imajo elektromotorji z permanentimi magneti (npr. Volt, ...) , kjer se pri nizki hitrosti čuti 'preskakovanje' rotorja med poli. To se rešuje s kompenzacijo ampak ni brezplačno - EV z motorjem s permanentimi magneti kuri kakih 500 W moči samo zato, da avto ne trese ko se pelje 'na puf'. Motorji brez permanentnih magnetov, nimajo teh težav.


Povej kaj več, ker to dvomim da je res. 500 W "parazitske porabe" pri jadranju (če je to "puf"?) s Priusom bi se kar poznalo.

Ko je Prius "ready" in vse možne porabnike izklopim (parkirne luči vedno svetijo), porabi nekje 200 W, če se prav spomnim, ker je že nekaj časa od tega ko sem to gledal preko OBD. Bom danes preveril še enkrat.


Motor s permanentnimi magneti ima stalno prisotno magnetno polje na rotorju.
Kar pomeni, da kadar ne vzbujaš statorja, se avtomatsko premakne v generatorski režim.
"Prostega teka" tak motor praktično ne pozna. Če ga vrtiš, bo vzbujal napetost, in ker je stalno povezan na krmilnik (ki ima vgrajene diode, ki se obnašajo kot usmernik), avtomatsko "zavira".
Če hočeš da se vrti brez upora, moraš vzbujat stator s tako napetostjo, da se skompenzira z napetostjo ki jo vzbuja rotor. Tukaj gre za male izgube, ker delaš praktično z nič toka.
"Tresenje" ali cogging je lahko občuten pri nizkih hitrostih.
To je posledica oblike polov na statorju, ni prisoten pri vseh motorjih. To se kompenzira s pravilnim vzbujanjem statorja. Nikakor pa ne gre tukaj za "500W".

Medtem ko asinhronski motor s kletko potrebuje zunanje vzbujanje, kadarkoli hočeš da poganja ali regenerira. Brez "vzbujanja" rotoja je asinhronc mrtev. Torej zavira (ali poganja), samo kadar je prisotno zunanje vzbujanje.

V praksi je razlika v tem da ima PM motor boljši izkoristek pri "normalnem obratovanju", lahko tudi 95%, porabi pa nekaj energije za slabenje magnetnega polja na rotorju, kadar si v "mejnih območjih".

Asinhronski motor pa potrebuje stalno vzbujanje rotorja, kar pomeni nekaj dodatnih izgub kadarkoli hočeš pozitiven ali negativen navor na osi. Posledično so izgube večje in so izkoristki teh motorjev kakih 5-10% slabši od PM.


Mislim da bo tole kar držalo. Sem malo meril, pri nizkih hitrostih v simulirani N prestavi (avto brez sklopke), se MG1 in MG2 vrtita z nekimi 1000 obrati, poraba celotnega sistema ca. 500 W, proti 60 kmh se oba vrtita s ca. 3000 obrati poraba celotnega sistema 900 W, stanje na mestu v prestavi P okrog 400 W. Nemogoče je pa reči ali ta simuliran N dejansko predstavlja vrtenje brez upora/pogona.

J.McLane ::

Sem se še malo igral z gas pedalom, lahko sem pričaral poljubno porabo iz baterije od -500W do +500W, brez kakšnih lukenj vmes, tako da tisto kar je W1 pisal so verjetno bolj kot ne problemi garažnih mojstrov :D

specing ::

Kakšnega Priusa imaš? Mislim da sta dve izvedbi...ena z li-ion bufferjem in druga z NiMH.

WarpedGone ::

Kemija baterija ne igra vloge, večjo vlogo igra obstoj sklopke - ali je motor s permanentnimi magneti povezan s kolesi s fiksnim razmerjem al ne.
Priusa nisem omenjal ampak sem omenjal volta, ki ima pri nizki hitrosti in 'jadranju' sklopko sklenjeno in kolesa poganjajo motor.
Ker ne najdem linka, dopuščam da je bil govor o Boltu oz. kakem drugem EV z reduktorjem in takšnim motorjem.
Poskusi s priusem tu ne povedo nič o drugih.
Zbogom in hvala za vse ribe

specing ::

vem da ne, samo sprašujem.

J.McLane ::

Povedo to da Toyoti pogon z motorji s permamentnimi magneti ne predstavlja problemov, ki jih navajaš.Še enkrat MG2 je fizično sklenjen s kolesi in se vedno vrti s fiksnim prestavnim razmerjem tako kot pri večini EV.

Na Toyotin EV se bomo sicer še načakali, ampak to ni za podcenjevati, ker masovno proizvodnjo podobnih sklopov očitno obvladajo bolje kot konkurenca.

Sicer pa, Priusa imam že 6 let, star je pa 7,5 let. Li-ion je v EU na voljo samo Prius+ on plug in

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

specing ::

Prius PHV (tisti z 8.8 kWh li-ion) stane na Nizozemskem 40 tisoč evrov...wtf.

bMozart ::

(Okapi in W1 hvala za odgovor.)
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...

J.McLane ::

38k Eur, v US stane 27k USD, trenutno še vedno zelo nizka proizvodnja, bomo videli kam bo šla cena čez kakšno leto. Stari plug in je štartal z isto ceno, na koncu je bil pa 32k EUR.

Sicer pa meni nezanimiv, ali klasičen hibrid ali pa EV, PHEV me ne prepriča.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()
««
380 / 1190
»»