Forum » Elektrotehnika in elektronika » Omejitev napetosti pri dinamu
Omejitev napetosti pri dinamu
daljaz ::
Lep pozdrav vsem skupaj...
Ker sem nov tukaj na forumu (pa tudi ne preveč izkušen v elektrotehniki) bom povedal kar se da simpel. Obnovil sem oldtimer kolo in zraven je bil dinamo, ki pa mi dela probleme, ker vsakič, ko se peljem malo hitreje, žarnica pregori.
Ker so vse žarnice za kolesa standardizirane nisem mogel kupiti večje vrednosti kot 6V / 3W, pa sem se odločil, da nekako omejim napetost (ali pa tok... saj sploh ne vem kaj mi dela probleme.. ) pa ne vem kako bi se tega lotil... ( a bi kondenzator med poloma pomagal, da zgladi signal? al naj dam predupor ?)
Na dinamu so oznake: 6V / 3W
Ampak ko sem na dinamo priklopil multimeter in se peljal po cesti je takoj pokazal čez 20V! Toka čez žarnico pa nisem šel merit, ker bi mi jo takoj razneslo ( žarnice so drage, v denarju pa se ne kopam...)
hvala za pomoč - Aljaž...
Ker sem nov tukaj na forumu (pa tudi ne preveč izkušen v elektrotehniki) bom povedal kar se da simpel. Obnovil sem oldtimer kolo in zraven je bil dinamo, ki pa mi dela probleme, ker vsakič, ko se peljem malo hitreje, žarnica pregori.
Ker so vse žarnice za kolesa standardizirane nisem mogel kupiti večje vrednosti kot 6V / 3W, pa sem se odločil, da nekako omejim napetost (ali pa tok... saj sploh ne vem kaj mi dela probleme.. ) pa ne vem kako bi se tega lotil... ( a bi kondenzator med poloma pomagal, da zgladi signal? al naj dam predupor ?)
Na dinamu so oznake: 6V / 3W
Ampak ko sem na dinamo priklopil multimeter in se peljal po cesti je takoj pokazal čez 20V! Toka čez žarnico pa nisem šel merit, ker bi mi jo takoj razneslo ( žarnice so drage, v denarju pa se ne kopam...)
hvala za pomoč - Aljaž...
Pyr0Beast ::
Hmm, zdi se mi, da je tisti dinamo pač namenjen zafuranje 2 žarnic z 2.4W in 6V, lahko pa probaš 12V not dat, sam dvomim, da bo dosti svetila.
kakšen predupor bi pomagal, sam bi moral biti dovolj močan.
Si prepričan, da se ne pelješ prehitro ?
Če je to original dinamo, bi lahko probal tisto drsno kolo na njem nekako oblepiti, tako da bi mu povečal premer - tako bi se počasneje vrtel - manjša napetost.
kakšen predupor bi pomagal, sam bi moral biti dovolj močan.
Si prepričan, da se ne pelješ prehitro ?
Če je to original dinamo, bi lahko probal tisto drsno kolo na njem nekako oblepiti, tako da bi mu povečal premer - tako bi se počasneje vrtel - manjša napetost.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
;-) ::
Stari pa ti maš zlato jamo Tole je alternativa agregatu
HeHe...amm dost heca-dinamo menjaj, al pa ti jaz eno old-timer dinamo prodam. aja kaj pa če kupiš novo dinamo pa jo daš v staro ohišje...no če paše seveda.
Včasih k sm lučke prklopo na ojačevalec, pa mi jih je skurlo, sm dal čist tank kabel pol mi jih pa ni...probaj mogoče deluje(če nimaš old-timer kabla)
HeHe...amm dost heca-dinamo menjaj, al pa ti jaz eno old-timer dinamo prodam. aja kaj pa če kupiš novo dinamo pa jo daš v staro ohišje...no če paše seveda.
Včasih k sm lučke prklopo na ojačevalec, pa mi jih je skurlo, sm dal čist tank kabel pol mi jih pa ni...probaj mogoče deluje(če nimaš old-timer kabla)
Brane2 ::
Jaz bi si naredu mini linearec ali še raje mini switcher, ki bi v seriji z žarnico omejeval tok skoznjo...
Če bi naredil zadev v switcher varianti z 6V žarnico, bi dobil bolj enakomerno razvetljavo. Žarnica bi začela svetit z maximumom že pri nižjih obratih in tako bi ostalo tudi pri všjih obratih, pa manj energije bi ti vzelo (lažje bi vrtel dinamo).
Druge rešitve bi bile mogoče razmagnetitev rotorja dinama ali odvitje nekaj žice na dinamu, tudi povečanje obsega koleščka dinama itd, vendar vse te variante bistveno spreminjajo kolo, ki si ga rastavriral, majhen switcher pa verjetno lahko skriješ kar v luč...
Če bi naredil zadev v switcher varianti z 6V žarnico, bi dobil bolj enakomerno razvetljavo. Žarnica bi začela svetit z maximumom že pri nižjih obratih in tako bi ostalo tudi pri všjih obratih, pa manj energije bi ti vzelo (lažje bi vrtel dinamo).
Druge rešitve bi bile mogoče razmagnetitev rotorja dinama ali odvitje nekaj žice na dinamu, tudi povečanje obsega koleščka dinama itd, vendar vse te variante bistveno spreminjajo kolo, ki si ga rastavriral, majhen switcher pa verjetno lahko skriješ kar v luč...
On the journey of life, I chose the psycho path.
daljaz ::
Od vseh možnosti k ste jih navedl se mi tale s switcherjem zdi najboljša...
Vendar pa, kot sem rekel že zgoraj sem popoln n00b v elektrotehniki (sem v prvem letniku gimnazije ), torej bi bil zelo vesel, če bi mi kdo povedal kako to deluje, kakšen link bi tudi pomagal (google je sicer moj prijatelj, ampak pojma nimam kako naj to zgleda, tko da mi preveč stvari ven vrže, ko napišem switcher), al pa skica vezja (če je tko simpel nardit...)
drugač pa hvala za nasvet!
Aljaž
Vendar pa, kot sem rekel že zgoraj sem popoln n00b v elektrotehniki (sem v prvem letniku gimnazije ), torej bi bil zelo vesel, če bi mi kdo povedal kako to deluje, kakšen link bi tudi pomagal (google je sicer moj prijatelj, ampak pojma nimam kako naj to zgleda, tko da mi preveč stvari ven vrže, ko napišem switcher), al pa skica vezja (če je tko simpel nardit...)
drugač pa hvala za nasvet!
Aljaž
Brane2 ::
Povej mi, kakšno žarnico imaš ( kaj piše na njej) in če se da, koliko toka vleče pri željeni napetosti ( če to lahko zmeriš).
Bom probal kaj scmarit na brzino...
Bom probal kaj scmarit na brzino...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Azrael ::
Si ziher, da nimaš 12V diname, ko omenjaš, da je kolo zelo staro? So vsaj 3x večje od današnjih, običajno v ponikljanem ohišju in brez pravih oznak Finta je bila v tem, da si bil zaradi diname vezan na uporabo samo originalnih žarnic.
Nekoč je bil Slo-tech.
daljaz ::
Azrael, nimam 12v dinama ker je gor vgravirano 3w / 6v, žarnica je bla pa noter še originalna, stara 30 let! sam so ble identične oznake gor kot so na zdejšnji (6v/2,4W/~)
Žarnica je 6v/ 2,4W zato, ker je še zadnja luč 6v/0,6W (skupej 3W, če se ne motim )
Zmeril bi pa bolj težko kolk toka pokuri pri željeni napetosti, ker bi mogu najprej ugotovit, kolk morem kolo vrtet, da da dinamo ven 6V, pol pa dat noter žarnico, pa zmerit amperažo, tačas ko bi se kolo še vedno vrtelo z isto hitrostjo... misij nemogoče, i'd say! pa še nobenga stojala nimam za kolo, al pa če bi mel kakšen adapter 6V (sam bi mogel bit AC, al je to vseen? če je vseen, pol bom zmeru, kolk pokuri pri 6V DC...)
aja, drugač pa hvala brane, če boš kej skup spacal
Žarnica je 6v/ 2,4W zato, ker je še zadnja luč 6v/0,6W (skupej 3W, če se ne motim )
Zmeril bi pa bolj težko kolk toka pokuri pri željeni napetosti, ker bi mogu najprej ugotovit, kolk morem kolo vrtet, da da dinamo ven 6V, pol pa dat noter žarnico, pa zmerit amperažo, tačas ko bi se kolo še vedno vrtelo z isto hitrostjo... misij nemogoče, i'd say! pa še nobenga stojala nimam za kolo, al pa če bi mel kakšen adapter 6V (sam bi mogel bit AC, al je to vseen? če je vseen, pol bom zmeru, kolk pokuri pri 6V DC...)
aja, drugač pa hvala brane, če boš kej skup spacal
daljaz ::
sem zmeril pri 6v DC, pa kaže 0,22A (220mA)
če kaj pomaga; če je pa treba zmerit z dinamom, bom pa mal švicov, pa bo
bom probal čim prej še z dinamom, dons se mi ne da...
P.S.: Azrael, je v ponikljanem ohišju, pa mal večji dinamo. sam so gor oznake, tko da nevem...
če kaj pomaga; če je pa treba zmerit z dinamom, bom pa mal švicov, pa bo
bom probal čim prej še z dinamom, dons se mi ne da...
P.S.: Azrael, je v ponikljanem ohišju, pa mal večji dinamo. sam so gor oznake, tko da nevem...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: daljaz ()
gumby ::
a sveti normalno pri 0.22A ?
tok bi moral bit nekje 0,4A glede na podatke zarnice... 2,4W/6V=0,4A
tok bi moral bit nekje 0,4A glede na podatke zarnice... 2,4W/6V=0,4A
my brain hurts
daljaz ::
ja sej žarnica je pomoje narejena za izmenično napetost (dinamo) jest pa sm jo prklopu na enosmerno napetost... ne, ne svet normalno, premalo svet...
Brane2 ::
Potem nimaš dinamo, ampak alternator. Dinamo je enosmeren.
On the journey of life, I chose the psycho path.
daljaz ::
ja... adapter da lahko ven 500mA, men je pa kazalo 220mA. tko da zdej nevem...
aja dinamo je enosmeren? men je kazal, ko sem ga najprej prklopu na enosmerno najprej plus pol pa minus... pol sem dal pa na izmenično, pa je deloval... A je možno da je tak majhen alternator to? Če ne bom samo zamenjal to stvar, pa je... (mogoče bom pa samo probal še enkrat zmerit, pa bo, če sem slučajno kej jest zajebal. ta moj multimeter je bl 'miklavžovna')
bom probal dinamo zamenjat al pa kakšno večjo žarnico not dat (bom pogledal pri farnellu kaj majo, k mam veze tam) pa bom pol povedal kako se je obneslo... Drugač pa hvala fantje!
Aljaž
aja dinamo je enosmeren? men je kazal, ko sem ga najprej prklopu na enosmerno najprej plus pol pa minus... pol sem dal pa na izmenično, pa je deloval... A je možno da je tak majhen alternator to? Če ne bom samo zamenjal to stvar, pa je... (mogoče bom pa samo probal še enkrat zmerit, pa bo, če sem slučajno kej jest zajebal. ta moj multimeter je bl 'miklavžovna')
bom probal dinamo zamenjat al pa kakšno večjo žarnico not dat (bom pogledal pri farnellu kaj majo, k mam veze tam) pa bom pol povedal kako se je obneslo... Drugač pa hvala fantje!
Aljaž
Brane2 ::
Saj ni panike. Večina koles ima v bistvu alternator in ne dinamo.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Pyr0Beast ::
Jah, dinamo je malenkost dražji in bolj kompliciran za naredit. Si upam trditi, da več kot 80% energije, ki pride v dinamo gre v izgube, ala trenje.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
daljaz ::
Hallelujah! najdu sem nekje eno staro žarnico, ki ni 2,4W ampak 2,7W
te mi pa ni razneslo, tko kot prejšnjih, novih...
uglavnem, ni mi blo treba menjat dinama (oz alternatorja), sem ga že mislu, pa sem ugotovu, da na obeh novejših, ki sem jih mel doma so iste oznake... tko da
Vseen hvala za pomoč, problem rešen! brane, če si pa že kako skico začel delat, pa ne stran vržt, ker bi mi še vedno prav pršla.
Lp, Aljaž
te mi pa ni razneslo, tko kot prejšnjih, novih...
uglavnem, ni mi blo treba menjat dinama (oz alternatorja), sem ga že mislu, pa sem ugotovu, da na obeh novejših, ki sem jih mel doma so iste oznake... tko da
Vseen hvala za pomoč, problem rešen! brane, če si pa že kako skico začel delat, pa ne stran vržt, ker bi mi še vedno prav pršla.
Lp, Aljaž
Brane2 ::
Sem začel, a nisem zadovoljen z narisanim. Problem ni tko trivialen, če greš v detajle.
Linearca ti narišem takoj,s amo to je bolj osnovnošolska rešitev.
Sem pa tudi bolj zaseden s časom, vendar bom definitivno poskusil zgruntat kaj kolkortolk pametnega...
Linearca ti narišem takoj,s amo to je bolj osnovnošolska rešitev.
Sem pa tudi bolj zaseden s časom, vendar bom definitivno poskusil zgruntat kaj kolkortolk pametnega...
On the journey of life, I chose the psycho path.
daljaz ::
sej če maš preveč problemov, se ti ni treba matrat. tolk krvavo pa tut ne nucam tega 'linearca' (whatever it is ) pa za đabe to delaš...
tko da kr počas če si na tesnem s cajtom, pa lahk mi tut uno ta simpel verzijo pošlješ. i guess. Zato ker sem jest tut šele pred enim letom prlezu iz osnovke
Lp
tko da kr počas če si na tesnem s cajtom, pa lahk mi tut uno ta simpel verzijo pošlješ. i guess. Zato ker sem jest tut šele pred enim letom prlezu iz osnovke
Lp
Jackal ::
Kaj pa recimo ena rešitev v stilu simpl je pa nartabulše
Vzameš 6V zener diodo s čim večjo močjo... in jo vežeš vzporedno z žarnico... Če imaš seveda enosmerno napetost iz dinama.
Vzameš 6V zener diodo s čim večjo močjo... in jo vežeš vzporedno z žarnico... Če imaš seveda enosmerno napetost iz dinama.
Pyr0Beast ::
S kakšno dušilko bi se pa tudi dalo kej narediti. Hitreje, kot se vrti, večja je frekvenca, manjša je prepustnost?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Azrael ::
Je dinama slučajno Bosch? Sem našel eno doma in lahko preverim, ali daje od sebe istosmerni ali izmenični tok. Podatki so enaki (6V 3W). Današnje diname so vse izmenične, včasih so pa bile tudi take s kolektorjem, torej istosmerne, kar je manj zanesljivo in dražje za izdelavo.Ampak za rasvetljavo je to povsem vseeno, namreč žarnice na žarilno nitko delajo povsem enako na istosmerni in izmenični tok.
Enostavna rešitev omejitve napetosti take diname je uporaba primernega upora. Namreč vsi taki enostavni generatorji, kot so na kolesih in mopedih, dajejo od sebe pravo napetost samo pri nazivni obremenitvi. Če je obremenitev manjša, žarnice pregorevajo po hitrem postopku.
Torej, če je dinama moči 3W, mora biti obremenjena s tako močjo, da bo napetost prava. Žarnice na žarilno nitko so zelo občutljive na previsoko napetost. Že 10% višja napetost od nazivne prepolovi življensko dobo žarnice.
Torej za žarnico moči 2.4W in posledično manjkajočih 0.6W, rabiš upor moči 60 Ω (Ohm), ker tak upor ne obstaja, kupiš upor 56 Ω moči 1W.
Za žarnico 2.7W in manjkajočih 0.3W rabiš upor moči 120 Ω, moči 0.5W (standardna vrednost).
Ideja, ki jo je podal Jackal tudi ni slaba (neodvisno od izbire žarnice omejuje napetost na 6V), le za izmenični tok jo je treba malenkost spremeniti. Uporabiš dve 5.1V zener diodi moči 1W ali več vezani zaporedno, ampak vsaka obrnjena v svojo smer. Še slika, da boste razumeli, kaj sem hotel povedati (na brzino spackano v Slikarju): V obeh primerih (upor ali zener dioda) bi elemente zlahka spravil v ohišje luči in en priključek priklopil na maso (ohišje in drugi priključek na žarnico ali na na žico, ki povezuje žarnico z dinamo.
Ideja z dušilko je v teoriji dobra, vendar določitev kakšna dušilks bi morala biti (izbira jedra, število ovojev in debelina žice), bi se lahko določilo samo eksperimentalno, kar bi vzelo ogromno časa in tudi ne bi bilo zastonj. Po drugi strani je dušilka primerna samo za izmenični tok.
Enostavna rešitev omejitve napetosti take diname je uporaba primernega upora. Namreč vsi taki enostavni generatorji, kot so na kolesih in mopedih, dajejo od sebe pravo napetost samo pri nazivni obremenitvi. Če je obremenitev manjša, žarnice pregorevajo po hitrem postopku.
Torej, če je dinama moči 3W, mora biti obremenjena s tako močjo, da bo napetost prava. Žarnice na žarilno nitko so zelo občutljive na previsoko napetost. Že 10% višja napetost od nazivne prepolovi življensko dobo žarnice.
Torej za žarnico moči 2.4W in posledično manjkajočih 0.6W, rabiš upor moči 60 Ω (Ohm), ker tak upor ne obstaja, kupiš upor 56 Ω moči 1W.
Za žarnico 2.7W in manjkajočih 0.3W rabiš upor moči 120 Ω, moči 0.5W (standardna vrednost).
Ideja, ki jo je podal Jackal tudi ni slaba (neodvisno od izbire žarnice omejuje napetost na 6V), le za izmenični tok jo je treba malenkost spremeniti. Uporabiš dve 5.1V zener diodi moči 1W ali več vezani zaporedno, ampak vsaka obrnjena v svojo smer. Še slika, da boste razumeli, kaj sem hotel povedati (na brzino spackano v Slikarju): V obeh primerih (upor ali zener dioda) bi elemente zlahka spravil v ohišje luči in en priključek priklopil na maso (ohišje in drugi priključek na žarnico ali na na žico, ki povezuje žarnico z dinamo.
Ideja z dušilko je v teoriji dobra, vendar določitev kakšna dušilks bi morala biti (izbira jedra, število ovojev in debelina žice), bi se lahko določilo samo eksperimentalno, kar bi vzelo ogromno časa in tudi ne bi bilo zastonj. Po drugi strani je dušilka primerna samo za izmenični tok.
Nekoč je bil Slo-tech.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kapaciteta akumulatorjev (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 10602 (9329) | madog |
» | Mala heOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 2535 (2076) | Azrael |
» | generator za veterno elektrarnoOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5899 (5461) | Azrael |
» | Fizika -ena naloga z štromomOddelek: Šola | 1315 (1188) | sverige |
» | neonkaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 1475 (1235) | Pyr0Beast |