Forum » Elektrotehnika in elektronika » generator za veterno elektrarno
generator za veterno elektrarno
andrej25 ::
zanima me ali je mogoče z synhroniziranim generatorjem proizvajat elektriko ?
generator je
SYNCHRO GENERATOR 115/90 VOLTS - 60 CYCLES
na generatorju je 5 kablov R1,R2 in S1,S2,S3
generator je
SYNCHRO GENERATOR 115/90 VOLTS - 60 CYCLES
na generatorju je 5 kablov R1,R2 in S1,S2,S3
Azrael ::
V načelu, da.
Po oznakah bi rekel, da imaš Selsyn motor.
Da bi ga spremenil v sinhronski generator, moraš na rotor (R1 in R2) priklopiti istosmerno napetost, vrteti os (za 50Hz z 3000vrtljaji/min) in potem odjemati napetost iz trofaznega statorja (S1, S2, S3).
Problemi:
1. Višina napetosti vzbujanja ne sme biti previsoka. Vzbujevalni tok ne sme biti višji, kot je pri vzbujanju z izmeničnim tokom 50Hz pri napetosti 90V (gledano na tvoj primer);
2. Izhodna napetost iz takega generatorja je zelo nizka, stator ima malo ovojev debele žice. Pri Selsyn motorji, ki jih poznam, njihovo statorsko navitje pri 50Hz zdrži največ 48V preden gre pločevina statorja v zasičenje -> velike izgube;
3. Ležaji in navitje rotorja je pri 3000vrtljajih/min mehansko preobremenjeno, stroj ni namenjen temu, tako visoki vrtljaji so namenjeni testiranju in nič več.
Osebno mislim, da je Selsyn za tvoj namen neuporaben, če imaš dva jih lahko uporabiš za električno os, čemur so tudi namenjeni (rotator za antene, vrtenje ventilov iz oddaljenega mesta itd).
Za vetrnico bi predlagal avtomobilski alternator, po možnosti s previtim statorjem (več ovojev tanjše žice, da postane samovzbuden, manjša maksimalna moč pa pri vetrnici ne predstavlja problema, saj veliko moči iz nje ne moreš dobiti.
Po oznakah bi rekel, da imaš Selsyn motor.
Da bi ga spremenil v sinhronski generator, moraš na rotor (R1 in R2) priklopiti istosmerno napetost, vrteti os (za 50Hz z 3000vrtljaji/min) in potem odjemati napetost iz trofaznega statorja (S1, S2, S3).
Problemi:
1. Višina napetosti vzbujanja ne sme biti previsoka. Vzbujevalni tok ne sme biti višji, kot je pri vzbujanju z izmeničnim tokom 50Hz pri napetosti 90V (gledano na tvoj primer);
2. Izhodna napetost iz takega generatorja je zelo nizka, stator ima malo ovojev debele žice. Pri Selsyn motorji, ki jih poznam, njihovo statorsko navitje pri 50Hz zdrži največ 48V preden gre pločevina statorja v zasičenje -> velike izgube;
3. Ležaji in navitje rotorja je pri 3000vrtljajih/min mehansko preobremenjeno, stroj ni namenjen temu, tako visoki vrtljaji so namenjeni testiranju in nič več.
Osebno mislim, da je Selsyn za tvoj namen neuporaben, če imaš dva jih lahko uporabiš za električno os, čemur so tudi namenjeni (rotator za antene, vrtenje ventilov iz oddaljenega mesta itd).
Za vetrnico bi predlagal avtomobilski alternator, po možnosti s previtim statorjem (več ovojev tanjše žice, da postane samovzbuden, manjša maksimalna moč pa pri vetrnici ne predstavlja problema, saj veliko moči iz nje ne moreš dobiti.
Nekoč je bil Slo-tech.
TESKAn ::
Hehe, še en, ki hoče bit malo zelen:). No, jaz o tem motorju ne vem nič, sem si pa sam omislil alternator, ga previl (žico ti lahko naročijo v IC elektroniki, če nimaš kakih svojih virov), rotor bo pa po načrtu nov, z permanentnimi magneti, naročenimi iz USofA (cca. 40€, prišla poštnina toliko, kot magneti). Za vetrnico je IMHO smiselno naredit generator z permanentnimi magneti, da ti vzbujanje ne kuri štroma...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Pyr0Beast ::
KO smo že glih pri tem. Koliko procentov oddane/sprejete energije pa dejansko vzbujanje kuri pri generatorjih/motorjih?
TESKAn ::
To je pa zelo odvisno. Če vzameš alternator in rečeš, da imaš na vzbujanju največ 12V, je maksimalen tok 4 ampere, kar nanese 48 W. Če imaš vetrnico z 2m premera, lahko ven dobiš IIRC največ 250w. To pa je zelo redko, ker je veter pač dokaj nestanovitna zadeva, torej ti lahko alternator kaj kmalu 'požre' kako tretjino, polovico proizvedene energije. Je pša res, da je tako kalkuliranje 'čez palec', saj je 'poraba' statorja odvisna predvsem od hitrosti vrtenja rotorja - nižja, kot je hitrost, večji vzbujalni tok rabiš za željeno napetost.
Suma summarum - koliko ti bo alternator 'kuril', je odvisno predvsem od hitrosti vrtenja, koliko boš imel razpoložljive energije, pa od premera in izkoristka vetrnice.
Suma summarum - koliko ti bo alternator 'kuril', je odvisno predvsem od hitrosti vrtenja, koliko boš imel razpoložljive energije, pa od premera in izkoristka vetrnice.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
barbarpapa1 ::
Pozdrav
Tako na hitro bi rekel, da imas nek ameriski sinhronski generator (vsaj po napetosti in frekvenci sodec - 60 cycle je isto kot 60 HZ). Predvidevam, da so tiste tri zice, oznacene z S faze, oni dve oznaceni z R pa sluzita za priklop vzbujalne napetosti. Sam sem mnenja, da je boljse za ta namen uporabiti dinamo (istosmerna napetost) in jo nato pretvoriti v izmenicno z razsmernikom. Na ta nacin ne rabis zagotavljati sinronskega stevila vrtljajev gredi generatorja, kar je lahko tehnicno pri vetrnicah zelo zahtevna stvar.
Pozdrav
Joze
Tako na hitro bi rekel, da imas nek ameriski sinhronski generator (vsaj po napetosti in frekvenci sodec - 60 cycle je isto kot 60 HZ). Predvidevam, da so tiste tri zice, oznacene z S faze, oni dve oznaceni z R pa sluzita za priklop vzbujalne napetosti. Sam sem mnenja, da je boljse za ta namen uporabiti dinamo (istosmerna napetost) in jo nato pretvoriti v izmenicno z razsmernikom. Na ta nacin ne rabis zagotavljati sinronskega stevila vrtljajev gredi generatorja, kar je lahko tehnicno pri vetrnicah zelo zahtevna stvar.
Pozdrav
Joze
Pyr0Beast ::
Dinamo je z moje strani popolnoma brezvezna zadeva, se mi zdi lažje usmeriti izmenični tok z diodicami, s katerimi lako poleg tega še podvojiš napetost, če želiš. Ni problemov z iskrenjem in dosti manj šumov v sami napetosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
TESKAn ::
Jeee, danes sem dobil nov rotor. Še ležaj dobim jutri, pa grem testirat, če kaj proizvede.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Azrael ::
@TESKAn:
Povej kako se je obneslo.
Meni se ni najbolje, dva magneta od zvočnikov Ei 50W sta bila prešibka za alternator od Wartburga 14V 50A.
Pri montaži je izgledalo, da so ti magneti kot ustvarjeni za montažo v rotor tega alternatorja, samo potem je alternator dal od sebe pri 3000u/min samo 1.5V in neznaten tok. Upam, da boš imel več sreče in da je tvoj magnet močnejši.
Povej kako se je obneslo.
Meni se ni najbolje, dva magneta od zvočnikov Ei 50W sta bila prešibka za alternator od Wartburga 14V 50A.
Pri montaži je izgledalo, da so ti magneti kot ustvarjeni za montažo v rotor tega alternatorja, samo potem je alternator dal od sebe pri 3000u/min samo 1.5V in neznaten tok. Upam, da boš imel več sreče in da je tvoj magnet močnejši.
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()
Azrael ::
@barbarpapa1
Razike v gradnji med sinhronskim generatorjem aii motorjem in Selsyn ni.
Sklepam. da ima avtor teme Selsyn samo iz oznak statorja (S1, S2, S3), saj bi generator ali motor imel oznake statorja L1, L2, L3. Amerikanci so pri označevanju priključkov zelo striktni.
Bi pa bilo lažje ugotavljati kaj ima, če bi videli kakšno sliko (razstavljenega) stroja.
Razike v gradnji med sinhronskim generatorjem aii motorjem in Selsyn ni.
Sklepam. da ima avtor teme Selsyn samo iz oznak statorja (S1, S2, S3), saj bi generator ali motor imel oznake statorja L1, L2, L3. Amerikanci so pri označevanju priključkov zelo striktni.
Bi pa bilo lažje ugotavljati kaj ima, če bi videli kakšno sliko (razstavljenega) stroja.
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()
TESKAn ::
Jaz imam dvanajst magnetov, sem jih naročil prav za ta projekt. Zgleda pa tako:
Stator je že previt, pri testih z originalnim rotorjem je dal z 12V na rotorskem vzbujanju več kot 15V pri ~350 - 400 obratih. Bom jutri videl, kako se bodo obnesli teli magneti.
Stator je že previt, pri testih z originalnim rotorjem je dal z 12V na rotorskem vzbujanju več kot 15V pri ~350 - 400 obratih. Bom jutri videl, kako se bodo obnesli teli magneti.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: Azrael ()
Azrael ::
Verjetno bo tvoj način dal precej boljše rezultate. Jaz sem namreč samo obstoječo vzbujevalno tuljavo zamenjal z magnezoma od zvočnikov, ki so enake oblike in je bil samo alternator samo še za smeti.
Ko boš kupoval ležaja, kupi izvedbo 2RS (zaprte z gumo), so mnogo bolj odporni na vlago in prah kot 2ZZ (zaprti s pločevino) izvedbe, cenovno pa so približno na istem.
Ko boš kupoval ležaja, kupi izvedbo 2RS (zaprte z gumo), so mnogo bolj odporni na vlago in prah kot 2ZZ (zaprti s pločevino) izvedbe, cenovno pa so približno na istem.
Nekoč je bil Slo-tech.
TESKAn ::
No, zadeva skupaj spravljena, deluje tudi. Čez 15V pride pri nekako 300 obratih, moči pa še nisem izmeril, ker nisem imel nič dovolj močnega, da bi lahko priklopil...to še pride.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Brane2 ::
Azrael- a ni magnet odf zvočnikov vzdolžno magneten ?
Če je tako, potem ni čudno, zakaj nisi dobil nobenega efekta.
Moral bi ga radialno namagnetit...
Če je tako, potem ni čudno, zakaj nisi dobil nobenega efekta.
Moral bi ga radialno namagnetit...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Brane2 ::
@Teskan- kje si nabavil te magnete in katere si vzel ?
On the journey of life, I chose the psycho path.
TESKAn ::
Kupil sem dvanajst telih magnetkov.
Drugače sem si naredil 3 Ohm žičen upor, se mi je pa pojavil drug problem, da nimam načina, kako merit obrate. Je težko dobit kolikor toliko točno karakteristiko P(RPM).
Drugače sem si naredil 3 Ohm žičen upor, se mi je pa pojavil drug problem, da nimam načina, kako merit obrate. Je težko dobit kolikor toliko točno karakteristiko P(RPM).
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Azrael ::
@Brane2:
Res magnet od zvočnikov je vzdolžno magneten. Ker sem obdržal originalni parkljast rotor (v bistvu sem samo vrgel ven vzbujevalno tuljavo, ki je ravnotako vzdolžno magnetena), bi zadeva štimala, če bi bili magneti dovolj močni, ampak niso bili.
TESKAn je zadevo rešil drugače, on je naredil nov rotor in nanj namestil 12 magnetov. Bistveno večji učinek, saj ni tako velikih izgub skozi železo rotorja in tudi magneti verjetno niso neka najbolj poceni in švoh roba, če so ga stali 40$.
Res magnet od zvočnikov je vzdolžno magneten. Ker sem obdržal originalni parkljast rotor (v bistvu sem samo vrgel ven vzbujevalno tuljavo, ki je ravnotako vzdolžno magnetena), bi zadeva štimala, če bi bili magneti dovolj močni, ampak niso bili.
TESKAn je zadevo rešil drugače, on je naredil nov rotor in nanj namestil 12 magnetov. Bistveno večji učinek, saj ni tako velikih izgub skozi železo rotorja in tudi magneti verjetno niso neka najbolj poceni in švoh roba, če so ga stali 40$.
Nekoč je bil Slo-tech.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zakaj to ne deluje (perpetuum mobile again) (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 13534 (5349) | cvalsr |
» | asinhronski elektromotor kot generator (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 25372 (10838) | A. Smith |
» | Problem z generatorjemOddelek: Loža | 2467 (1788) | Highlag |
» | 220 V kratek stik in magnetno poljeOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 3507 (3271) | Azrael |
» | Avtomobilski alternator kot "hidroelektrarna"Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6203 (6051) | iskra |