Forum » Sedem umetnosti » Naučimo se igrati kitaro
Naučimo se igrati kitaro
GNR11 ::
Sem prebral tole temo saj se mi zdi zelo zanimiva, sploh ker sem se odločil, da se naučim igrati kitaro. Kot sem prebral in kakor so mi predlagali že prijatelji, ki igrajo/so igrali kitaro se začne učiti na akustični (tukaj predlagate tudi klasično zaradi mehkejših strun, vendar mi je, čeprav ne vem čisto zakaj, kolega rekel, da če si kupim kitaro s plastičnimi strunami, da mi jo bo razbil na glavi ), vendar je moj cilj oz. končna želja igranje na električni kitari. Zanima me, kako bi bilo, če bi se kar od začetka začel učiti na električni.
Potem pa še nekaj glede samega učenja. Najprej, kaj se bolj splača: glasbena šola ali privat (kolikor vem imajo v g. šoli ponavadi možnost izposoje instrumenta za kar pri privat učiteljih verjetno ni povsodd tako. To se mi seveda zdi dobro, saj še nisem 100%, ali bom pri igranju res vztrajal ali me bo vmes minilo....)? Sem iz okolice Celja in me zanima, če kdo pozna kakšno kvalitetno šolo/učitelja. Na googlu sem našel glasbeno šolo B.A.S.E., ki pa se mi zdi, da ima precej visoke cene (70€/mesec oz. 80€/mesec vključno s teorijo). Vi ki se bol spoznate na to bi vas prosil, če poveste, koliko se ponavadi okvirno daje za inštrukcije in seveda, kje v okolici Celja/Velenja so kvalitetne šole oz. privat učitelji. Vsaj za začetek se mi zdi smiselno, da mi nekdo vsaj približno pokaže, kako se igra. Za informacijo še, v glasbeno šolo nisem nikoli hodil...
Potem pa še nekaj glede samega učenja. Najprej, kaj se bolj splača: glasbena šola ali privat (kolikor vem imajo v g. šoli ponavadi možnost izposoje instrumenta za kar pri privat učiteljih verjetno ni povsodd tako. To se mi seveda zdi dobro, saj še nisem 100%, ali bom pri igranju res vztrajal ali me bo vmes minilo....)? Sem iz okolice Celja in me zanima, če kdo pozna kakšno kvalitetno šolo/učitelja. Na googlu sem našel glasbeno šolo B.A.S.E., ki pa se mi zdi, da ima precej visoke cene (70€/mesec oz. 80€/mesec vključno s teorijo). Vi ki se bol spoznate na to bi vas prosil, če poveste, koliko se ponavadi okvirno daje za inštrukcije in seveda, kje v okolici Celja/Velenja so kvalitetne šole oz. privat učitelji. Vsaj za začetek se mi zdi smiselno, da mi nekdo vsaj približno pokaže, kako se igra. Za informacijo še, v glasbeno šolo nisem nikoli hodil...
Meizu ::
kolega rekel, da če si kupim kitaro s plastičnimi strunami, da mi jo bo razbil na glavi
Tvoj kolega je žal bedak.
Klasična kitara je glavna podlaga za kasnejše igranje. Zakaj? Ker je nanjo praktično skoraj najtežje igrati, pa strune so veliko širše in imaš boljši predogled nad dogajanjem na vratu. Takšne izkušnje vse kasneje štejejo. Jst sm hodil v glasbeno šolo ter se učil kitaro nekaj let. Ko sm prešaltal na električno kitaro (čeprav igram večinoma bas), mi je bilo veliko stvari že takoj jasnih in nisem imel problemov s postavitvijo rok itd itd. Edina stvar, ki se jo je bilo treba priučit je bila igranje s trzalco. Medtem ko poznam dosti kitaristov, ki znajo igrat električno, ko jim pa daš klasično v roke, pa jim ni glih jasno, kaj naj z njo naredijo.
Stil igranja je pa čisto drugačen na klasični kot pa na električni. Prevsem boš na klasični dobil boljšo razdvojenost rok, kar bo pomembno vplivalo kasneje na tvoje igranje električne kitare.
BASE je mimogrede odlična stvar, te kar veliko naučijo v kratkem času, če le imaš voljo do igranja. Sam je pa drag ko prasec, to je pa res.
Mogoče bi blo zate najprej najboljše, da si omisliš kakšno knjižico z akordi ter powerkordi, pa boš potem videl, če te privlači al ne. Pa potem ukrepaš dalje.
DOOM_er ::
+1 meizu. Jst sm začel na razštelani klasični kitari ( kitara s najlonskimi strunami ), na tej kitari sem tok nadrkov igranje na prste da ko sem kasneje si končno omislil akustiko debelo gledal trzalico in si mislil kaj mi bo to zej in še vedno intro master of puppets igral na prste, po treh letih akustike sem si pa le omislil štrom in še vedno sem hvaležen klasični kitari za odlično koordinacijo leve in desne roke, trzalice se lahko precej hitro navadiš čeprov mastrovanje le nje tudi potem kasneje zahteva ogrmno časa, sploh razne ritmične scene. Vendar skoraj vsakega slej ko prej zagrabi da pa bi nekaj igral na prste in takrat se pa precej pozna da je lažje s prstne tehnike preiti na trzalico kot pa s trzalice se učiti igranja s prsti. Vidim soseda ko se je on učil igranja kitare je direktno šel na trzalico in zdaj ko nekaj skupaj preigrava na prste se on lomi ko sam hudič pa igra kitaro že nekje 15 let, jst pa kr folgam zadeve kljub temu da igram 5 let. Če mene vprašaš je klasična kitara tisto pravo za začetek učenja kitare. Še vseeno lahko nanjo igraš s trzalico.
Robots will steal your job. But that's OK
Meizu ::
Točno to. Klasična kitara te zaradi svoje širine tudi prisili na pravilno držo rok, kar je ZELO POMEMBNO. Veliko kitaristov misli da obvlada kitaro, a niti rok pravilno ne drži. Če to ni za zadet.
GNR11 ::
Hvala za odgovore. Kolega pozna privat učitelja, ki je baje ful zakon in te veliko nauči. Danes sem ga šel obiskat in je rekel da lahko začnem že drugi teden, tako da potem mu bom rekel da bi za začetek klasično... Kdaj je pa primerno na električno prešaltat?
DOOM_er ::
ko maš dnar ko se navadiš držat roke pravilno, ko znaš igrati relativno tekoče z levo roko če maš densničarsko kitaro ( to pomeni da dobiš filing v prste kaj kam kdaj kako ). kkšne 2 leti bi jst reku tko od oka, da dobiš tak prbližn filing, saj če pogledam sebe, res pa je da sem imel akustiko še prej vendar sem hkratno začel tudi na sosedovi štromarci občasno.
Robots will steal your job. But that's OK
zaj_tam ::
Točno to. Klasična kitara te zaradi svoje širine tudi prisili na pravilno držo rok, kar je ZELO POMEMBNO. Veliko kitaristov misli da obvlada kitaro, a niti rok pravilno ne drži. Če to ni za zadet.
Bolj maš strenirano roko -> nižje lahko spustiš kitaro -> bolj si car :D
Tako da ne vem no ... imho če te rajca elektrika začni na elektriko. Klasični stil je precej drugačen od elektrike ( kot so že razjasnili pred mano ), predvsem če bi rad igral solaže. Po drugi strani je pa podobno kar se tiče akordov. Če nisi v bendu maš v javnosti verjetno večkrat priložnost zagrabit kje klasično/akustično pa malo brenkat tako da razmisli tudi o tem. In pa seveda kaj bi rad špilal ...
Kar se tiče financ. Dobro klasiko dobiš zelo poceni. Za akustiko sicer ne vem ampak verjetno tudi. Za solidno električno z opremo boš pa plačal precej več. Res da je to ful razlika koliko se poslušaš ko igraš. Koga mogoče ne zmoti, sploh na začetku.
Učitelj je pa good thing.
hendriks ::
Če pogledam pri sebi je tako: če boš znal zašpilati na akustiko (ali je to zaporedje akordov ali super solaža) super, bo na električni zvenelo par excellence. Akustika ne dopušča napak in se
sliši vsaka napaka.
sliši vsaka napaka.
Meizu ::
Če pogledam pri sebi je tako: če boš znal zašpilati na akustiko (ali je to zaporedje akordov ali super solaža) super, bo na električni zvenelo par excellence. Akustika ne dopušča napak in se
sliši vsaka napaka.
My point exactly - akustična je dokaj podobna klasični, čeprav klasična dopušča še manj napak.
Citiram še eno izjavo nekega akademika, kitarista seveda:
It's better to learn acoustic because acoustic guitar requires that you learn the techniques properly for it to sound right, whereas with electric you can "cheat" to get the sounds in many cases.
Acoustic guitars also have higher string action and require you to learn and develop better accuracy with your fingers.
Kar je tudi seveda res. Na električni kitari samo takneš s prstom neko polje pa že dobiš ven zvok. Pri klasični ali akustični se pa rabiš precej bolj pomatrat, da dobiš ven isti efekt. Ni sicer logično, zakaj bi se matral tam, če lahko z električno dobiš isti efekt z veliko manj truda ampak - kot zgornji citat pravi in kot jaz pravim - se bo splačalo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Meizu ()
zaj_tam ::
Če pogledam pri sebi je tako: če boš znal zašpilati na akustiko (ali je to zaporedje akordov ali super solaža) super, bo na električni zvenelo par excellence. Akustika ne dopušča napak in se
sliši vsaka napaka.
My point exactly - akustična je dokaj podobna klasični, čeprav klasična dopušča še manj napak.
Se ne bi strinjal. Elektrika je veliko bolj odzivna (sliši se vsaka malenkost) zaradi magnetov in ojačevalca. Če igraš s trzalico na klasiko ne moreš tako artikulirat. Da niti ne omenjam raznih bendov, vibratov in harmonicsov ki jih na klasiki lahko pozabiš.
hendriks ::
Se ne bi strinjal. Elektrika je veliko bolj odzivna (sliši se vsaka malenkost) zaradi magnetov in ojačevalca. Če igraš s trzalico na klasiko ne moreš tako artikulirat. Da niti ne omenjam raznih bendov, vibratov in harmonicsov ki jih na klasiki lahko pozabiš.
Je odzivna, vendar je pri električni pomembno, da vadiš recimo nek solo na clean,
brez efektov. Efekti ti prekrijejo napake, to je dejstvo.
Plus to, da je pri električni vse skupaj lažje zaradi nižjega action-a
in ožjega vratu. Kar ti daje potuho.
Meizu ::
Če pogledam pri sebi je tako: če boš znal zašpilati na akustiko (ali je to zaporedje akordov ali super solaža) super, bo na električni zvenelo par excellence. Akustika ne dopušča napak in se
sliši vsaka napaka.
My point exactly - akustična je dokaj podobna klasični, čeprav klasična dopušča še manj napak.
Se ne bi strinjal. Elektrika je veliko bolj odzivna (sliši se vsaka malenkost) zaradi magnetov in ojačevalca. Če igraš s trzalico na klasiko ne moreš tako artikulirat. Da niti ne omenjam raznih bendov, vibratov in harmonicsov ki jih na klasiki lahko pozabiš.
En dober reverb, distorzija čez in kak agression pedal, pa ni napak slišat več. Lahko tudi kar nekaj igraš pa izpade ok. Pol tistih uber kitaristov bi totalno suxalo, če bi jih iz električnih kitar posadil pred akustične.
zaj_tam ::
Mah. Vse se pa res ne sliši dobro. Mogoče se sliši boljše, ampak je še vedno šunder. Sploh ko daš naglas.
Dobro distorzijo je isto težko igrat. Npr:
Sicer pa ja ... odvisno kaj igraš. V nekaterih primerih je menda res tako.
@hendrix: se strinjam da je fajn začet s klasiko ampak če bi rad preigraval rock/blues itd. solaže rabiš slekoprej elektriko.
Dobro distorzijo je isto težko igrat. Npr:
Sicer pa ja ... odvisno kaj igraš. V nekaterih primerih je menda res tako.
@hendrix: se strinjam da je fajn začet s klasiko ampak če bi rad preigraval rock/blues itd. solaže rabiš slekoprej elektriko.
Meizu ::
zaj tam, sploh ni res. Blues se je skoraj vedno razen do pred kratkim večinoma igralo na akustiko. Podobno je bilo z rock rifi, ki so na akustiki ravno tako popularni kot na električni kitari.
Kar se tiče akustika vs. električna:
Naj ti podam en lep primer. Tappanje. Poskusi tappat na električni, pa potem še na akustični, pa boš videl koliko težje je tappat na akustični. Lahko poskusiš tudi shreddat, preigravat lestvice, igrat arpeggie, flažoleje, bilo kaj. Kakorkoli obrneš, akustična zahteva veliko več natančnosti, kar potem ob prehodu iz akustike na elektriko rezultira v bolj preciznem igranju. Lažje je vse skupaj.
Ja, seveda so tudi pri električni prisotne lahko številne napake, vendar veliko manj kot pri akustični kitari.
Kar se tiče akustika vs. električna:
Naj ti podam en lep primer. Tappanje. Poskusi tappat na električni, pa potem še na akustični, pa boš videl koliko težje je tappat na akustični. Lahko poskusiš tudi shreddat, preigravat lestvice, igrat arpeggie, flažoleje, bilo kaj. Kakorkoli obrneš, akustična zahteva veliko več natančnosti, kar potem ob prehodu iz akustike na elektriko rezultira v bolj preciznem igranju. Lažje je vse skupaj.
Ja, seveda so tudi pri električni prisotne lahko številne napake, vendar veliko manj kot pri akustični kitari.
zaj_tam ::
Bom poskusil na akustični ko jo dobim v roke.
Na klasični je polomija. Tudi flažole praktično gledano na klasični lahko igraš samo nad 12. poljem. Sustain je slab. Pa nad 12. poljem je nemogoče kaj pametnega odigrat. In tu nima veze tvoja tehnika kaj dosti.
Tako da ja. Akustična je definitivno boljša izbira. Razen če bi rad flamenko igral.
Na klasični je polomija. Tudi flažole praktično gledano na klasični lahko igraš samo nad 12. poljem. Sustain je slab. Pa nad 12. poljem je nemogoče kaj pametnega odigrat. In tu nima veze tvoja tehnika kaj dosti.
Tako da ja. Akustična je definitivno boljša izbira. Razen če bi rad flamenko igral.
Meizu ::
zaj tam, očitno si igral na zelo slabo klasično kitaro. Pa valda da strune ne bojo imele sustaina, če so pa plastične?
zaj_tam ::
Moja je poceni ampak se da na njo lepo igrat. Sem pa igral precej na eno yamaho ki je zelo solidna.
Tista polomija se je seveda nanašala na tapping da ne bo pomote. Drugače se mi dopade tudi klasika. Odvisno od komada in razpoloženja :)
Tako je. Pri takih stvareh je elektrika superiorna. Ravno to se trudim razložit.
Tista polomija se je seveda nanašala na tapping da ne bo pomote. Drugače se mi dopade tudi klasika. Odvisno od komada in razpoloženja :)
Pa valda da strune ne bojo imele sustaina, če so pa plastične?
Tako je. Pri takih stvareh je elektrika superiorna. Ravno to se trudim razložit.
innerspace ::
Nima smisla primerjat elektricne s folk ali klasicno kitaro, gre za drugacno funkcionalnost in seveda igralnost.
Za zacetnike je klasicna kitara obvezna izbira, razen ce jih motivira imitiranje rock ali metal zvezdnikov, kar je razumljivo a bullshit.
Ce je pa point 'nauciti se' igrati kitaro, je klasika the way to go.
@GNR11, kaksno glasbo(katere skupine) bi se rad naucil igrati?
Za zacetnike je klasicna kitara obvezna izbira, razen ce jih motivira imitiranje rock ali metal zvezdnikov, kar je razumljivo a bullshit.
Ce je pa point 'nauciti se' igrati kitaro, je klasika the way to go.
@GNR11, kaksno glasbo(katere skupine) bi se rad naucil igrati?
Donate BTC here: 35KR84u3rXN3in1kCw9YHRz4WF3r5kfFF4
GNR11 ::
Igrati imam namen predvsem rock (kot so Green day, Blink-182 pa tudi Guns N' Roses seveda).
69charger ::
Če hočeš Blink igrat,samo kupiš neko poceni Stratocasterco pa špilaš,tudi če fušaš. Primer:
How many guys from a tech forum does it take to change a lightbulb?
innerspace ::
GNR11 - Ok, cisto iskreno...
Ce imas zeljo po znanju igranja kitare, zacni s klasicno(vsaj kako leto), poskusi tudi folk kitaro(akusticna, kovinske strune), kasneje ali sproti pa primi kdaj elektricno.
Izbira je predvsem odvisna od tvojih motivov.
Pomembno je, koliko si star in predvsem koliksno pozornost bi rad posvetil instrumentu, pa seveda koliko sredstev(money talks) bi rad namenil za opremo.
Elektricna in amp z v redu distorzijo(crunch) te lahko stane precej, lahko pa prides skozi ze za 400€ recimo. Vsak detajl pri opremi steje.
LOL, 69charger! Kera štala!!
Ce imas zeljo po znanju igranja kitare, zacni s klasicno(vsaj kako leto), poskusi tudi folk kitaro(akusticna, kovinske strune), kasneje ali sproti pa primi kdaj elektricno.
Izbira je predvsem odvisna od tvojih motivov.
Pomembno je, koliko si star in predvsem koliksno pozornost bi rad posvetil instrumentu, pa seveda koliko sredstev(money talks) bi rad namenil za opremo.
Elektricna in amp z v redu distorzijo(crunch) te lahko stane precej, lahko pa prides skozi ze za 400€ recimo. Vsak detajl pri opremi steje.
LOL, 69charger! Kera štala!!
Donate BTC here: 35KR84u3rXN3in1kCw9YHRz4WF3r5kfFF4
69charger ::
OK mam en magnet ki ima malce natrgane coil windinge. Kako bi to zrihal? Malo zacinim čez da bo stik ali? Mogoče lahko iz starega pickupa dam gor windinge?
How many guys from a tech forum does it take to change a lightbulb?
pulstar ::
Zdravo fantje in dekleta,
tudi sam se želim naučiti nekaj osnovnega brenkanjam zato sem že lani kupil poceni klasično kitaro. Sem levičar, vendar že leta igram diatonično harmoniko, tako da imam prste desne roke kar dobro razgibane:) Kupil sem kitaro za desničarje, vendar sem ugotovil, da zaradi manjkajočega dela kazalca na levici(manjka mi polovica prvega člena prsta), zahtevane akorde izredno težko primem. Zamenjal sem zaporedje strun in imam občutek, da bi z desno roko igral veliko lažje. Problem pa je, ker sta sedlo in kobilica nastavljena za "desničarsko" razporeditev strun, tako da pri različnih prijemih strune preveč/premalo upogne. Zanima me, kje bi dobil nadomestna dela ter menjava kjub dejstvu, da sta sedlo in kobilica prilepljena. Če ima kdo kakšne izkušnje, kar na plano. Na servis zadeve ne bi nosil, ker je kitara poceni začetniški instrument, menjava pa bi v tem primeru stala več kot kitara.
Hvala lepa za odgovore.
tudi sam se želim naučiti nekaj osnovnega brenkanjam zato sem že lani kupil poceni klasično kitaro. Sem levičar, vendar že leta igram diatonično harmoniko, tako da imam prste desne roke kar dobro razgibane:) Kupil sem kitaro za desničarje, vendar sem ugotovil, da zaradi manjkajočega dela kazalca na levici(manjka mi polovica prvega člena prsta), zahtevane akorde izredno težko primem. Zamenjal sem zaporedje strun in imam občutek, da bi z desno roko igral veliko lažje. Problem pa je, ker sta sedlo in kobilica nastavljena za "desničarsko" razporeditev strun, tako da pri različnih prijemih strune preveč/premalo upogne. Zanima me, kje bi dobil nadomestna dela ter menjava kjub dejstvu, da sta sedlo in kobilica prilepljena. Če ima kdo kakšne izkušnje, kar na plano. Na servis zadeve ne bi nosil, ker je kitara poceni začetniški instrument, menjava pa bi v tem primeru stala več kot kitara.
Hvala lepa za odgovore.
Meizu ::
Priporočam, da kličeš Šinkota v Mengeš, pa ti bo on znal bolje povedati, kaj se sploh da naredit.
dronyx ::
Ali je že kdo poskusil igro Rocksmith? zadeva baje omogoča, da na konzolo priklopiš direktno kitaro prek USB in tako dejansko prek igre igraš kitaro. Ideja takšnega učenja se mi zdi odlična, ne vem pa če se obnese v praksi.
Ejsi_Disi ::
Iščem, iščem toda ne najdem. Ima mogoče kdo akorde in besedilo od Janija Kovačiča - Žare lepotec?
Rock n' roll ain't noise pollution!
Meizu ::
Ejsi_Disi ::
Svojo verzijo sem že izpeljal pa sem hotel preverit, če sem blizu. Bolj se mi pa gre za besedilo, ga rabim napisanega, ker včasih pozabim kako kitico.
Rock n' roll ain't noise pollution!
PecenkA ::
Sem popoln začetnik. Par dni nazaj sem si kupil tale komplet (črno itak). Pač kolikor toliko poceni varianta, če me igranje mine. Trenutno imam vaje razdeljene tako, da igram večkrat na dan, ker mi prsti ne zdržijo več kot neke pol ure naenkrat. Začnem nekako tako, da razmigam prste kakor mi je pokazal kolega, ki med drugim tudi uči kitaro, potem pa C dur lestvica in ko pridem od začetka lestvice in nazaj zašpilam 3 akorde in to ponavljam dokler prsti držijo. Počasi se bom začel učiti kake preproste komade ala kuža pazi in podobno, samo da si dobim kake note. Kak predlog za popestritev vaj mogoče?
Kar se tiče kitare je kolega rekel, da je čisto solidna kitara za ta denar. Bo pa treba nastavit vrat, ker je rahlo kriv, pa tudi strune so predaleč od prečk. A se to lotim sam, a raje dam komu, da mi zrihta? Raznih filmov na to temo je na Youtubu polno. Sam ojačevalec zraven je dokaj zanič, samo me ne moti preveč.
Kako je s priklopom kitare direktno na računalnik mimo ojačevalca? Zvočno imam Asus Xonar Essence STX, ki ima med drugim tudi ASIO gonilnike. Obstaja kakšen zastonj program na to temo, pa da podpira ASIO, ker Audacity ga ne? Pa da bi imel zraven še kakšne efekte.
Kar se tiče kitare je kolega rekel, da je čisto solidna kitara za ta denar. Bo pa treba nastavit vrat, ker je rahlo kriv, pa tudi strune so predaleč od prečk. A se to lotim sam, a raje dam komu, da mi zrihta? Raznih filmov na to temo je na Youtubu polno. Sam ojačevalec zraven je dokaj zanič, samo me ne moti preveč.
Kako je s priklopom kitare direktno na računalnik mimo ojačevalca? Zvočno imam Asus Xonar Essence STX, ki ima med drugim tudi ASIO gonilnike. Obstaja kakšen zastonj program na to temo, pa da podpira ASIO, ker Audacity ga ne? Pa da bi imel zraven še kakšne efekte.
xerror ::
Če ne znaš oz. če še nisi nikoli sam nastavljal vratu, daj nekomu ki zna. Če imaš poceni kitaro se pa lahko sam lotiš, je na youtubu dovolj videov. Drugače pa jaz nosim svoje kitare k Šinkotu, če nima časa imam pa še enega majstra.
Če so strune predaleč od prečk ni nujno kriv vrat. Nastavitvi viišine strun se reče action. Nekaterim paše visok nekaterim nizek. Jaz imam na svoji kitari zelo nizek action, toliko kot gre. Imam pa potem zato malo debelejše strune, da je bolj trda, da mi strune ne udarjajo po prečkah.
Zvočno bi bil odobro imeti boljšo, od programov je ok amplitude in pa guitar rig je tudi ok.
http://www.ikmultimedia.com/products/am...
Če so strune predaleč od prečk ni nujno kriv vrat. Nastavitvi viišine strun se reče action. Nekaterim paše visok nekaterim nizek. Jaz imam na svoji kitari zelo nizek action, toliko kot gre. Imam pa potem zato malo debelejše strune, da je bolj trda, da mi strune ne udarjajo po prečkah.
Zvočno bi bil odobro imeti boljšo, od programov je ok amplitude in pa guitar rig je tudi ok.
http://www.ikmultimedia.com/products/am...
Zvezdica27 ::
dude...
ti samo pusti kitaro, kot je. To pride čez kako leto da si jo štelaš kot želiš. Saj ne igraš za denar. Prsti se navadijo...raje si kupi tanjše strune, da bo začetek lažji, saj nisi SRV niti nikoli ne boš. Kitare ne rabiš niti 1x nesti k mojstru, razen če imaš preveč denarja, verjemi. Zadaj za tremolo not zabij kos lesa, da se ne bo premikal, tremola ne rabiš (še ne no).
Uči se akorde, akorde, akorde in še enkrat akorde. Pomni knjihov položaj. Ko boš akorde obvladal brez pomisleka in brez premora, začni učenje akordov v smislu, da jih druzgače prijemaš (recimo open G, G na 3 polju, G na 7 polju (samo 3 strune) ter G na 10 polju) in se v tem trenutku začni učiti lestvice in teorijo (note pusti, samo teorijo akordov, torej korelacije tonov itd). Torej osnova so dur, mol, dur 7, mol 7, kak maj, sem ter tja s kakim dodanim tonom... ampak to je to. Začni z navadnimi E in A ter premiki, ko boš dober je skor nujno še C, D pa niti ne (je pa koristno vsaj za doublestope poznat). G je koristen za visoke tone, če poznaš svoje lestvice, ker celega akorda ne boš prijel (jaz ga ne morem)
Ko boš povezal akorde in to teorijo in se zlahka sprehajal po vratu z akordi - tedaj se začne učenje (tehnika, lestvice podrobneje itd.). Potem doublestopi in triplestopi, ki so ključ do osvojitve električne kitare (to je cel trik...)
Pusti kolega, ki uči kitaro ... če uči v glasbeni šoli, imajo čist drug princip, kot to velja za samoučenje... Preigravaj ljube ti komade, recimo Pero Lovšin je noro enostaven - za začetek pa za kak žur... Potem pa klasike: recimo GN'R, hendrix...
Pomni, znal boš, ko ti v glavi vklopijo možgani... na oko... 1 leto intenzivnega učenja 2-3 ure na dan, pa še 1 leto ponotranjenja. Potem pa razvoja brez banda ne bo več.
Za razliko od drugih glasb (afrika, azija), je zahodna glasba zasnovana okoli akordov z osnovnimi takti (melodija bolj v drugem planu), torej ni neumno s tem začeti. Po domače, akordi, akordi, akordi.
z izkušnjami,
zz
ti samo pusti kitaro, kot je. To pride čez kako leto da si jo štelaš kot želiš. Saj ne igraš za denar. Prsti se navadijo...raje si kupi tanjše strune, da bo začetek lažji, saj nisi SRV niti nikoli ne boš. Kitare ne rabiš niti 1x nesti k mojstru, razen če imaš preveč denarja, verjemi. Zadaj za tremolo not zabij kos lesa, da se ne bo premikal, tremola ne rabiš (še ne no).
Uči se akorde, akorde, akorde in še enkrat akorde. Pomni knjihov položaj. Ko boš akorde obvladal brez pomisleka in brez premora, začni učenje akordov v smislu, da jih druzgače prijemaš (recimo open G, G na 3 polju, G na 7 polju (samo 3 strune) ter G na 10 polju) in se v tem trenutku začni učiti lestvice in teorijo (note pusti, samo teorijo akordov, torej korelacije tonov itd). Torej osnova so dur, mol, dur 7, mol 7, kak maj, sem ter tja s kakim dodanim tonom... ampak to je to. Začni z navadnimi E in A ter premiki, ko boš dober je skor nujno še C, D pa niti ne (je pa koristno vsaj za doublestope poznat). G je koristen za visoke tone, če poznaš svoje lestvice, ker celega akorda ne boš prijel (jaz ga ne morem)
Ko boš povezal akorde in to teorijo in se zlahka sprehajal po vratu z akordi - tedaj se začne učenje (tehnika, lestvice podrobneje itd.). Potem doublestopi in triplestopi, ki so ključ do osvojitve električne kitare (to je cel trik...)
Pusti kolega, ki uči kitaro ... če uči v glasbeni šoli, imajo čist drug princip, kot to velja za samoučenje... Preigravaj ljube ti komade, recimo Pero Lovšin je noro enostaven - za začetek pa za kak žur... Potem pa klasike: recimo GN'R, hendrix...
Pomni, znal boš, ko ti v glavi vklopijo možgani... na oko... 1 leto intenzivnega učenja 2-3 ure na dan, pa še 1 leto ponotranjenja. Potem pa razvoja brez banda ne bo več.
Za razliko od drugih glasb (afrika, azija), je zahodna glasba zasnovana okoli akordov z osnovnimi takti (melodija bolj v drugem planu), torej ni neumno s tem začeti. Po domače, akordi, akordi, akordi.
z izkušnjami,
zz
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Zvezdica27 ()
Meizu ::
Maj drugače mimogrede pomeni major (dur).
Drugače pa podobno kot je rekel zgoraj. Jaz bi sicer na tvojem mestu poleg akordov učil obvezno lestvice zaradi prijemov in občutka na vratu. Obvezno dvo oktavne.
Učiš se jih tako, da najprej začneš z durom in molom, ker je pač osnova. Potem pa spotoma, ko se učiš akorde (poglej si obvezno harmonizacijo lestvic, tonično (1.3.6. stopnja lestvice), subdominantno(2. in 4.) in dominantno funkcijo (5. ter 7. stopnja), ker bo potem razumevanje igranja lažje) igraš poleg akorda arpeggio ter hkrati še lestvico akorda.
Če naprimer igraš G7#5#12 npr. potem igraš lestvico korelirano z akordom. Potem pa navsezadnje še modusi. To so nekako osnove.
Drugače pa podobno kot je rekel zgoraj. Jaz bi sicer na tvojem mestu poleg akordov učil obvezno lestvice zaradi prijemov in občutka na vratu. Obvezno dvo oktavne.
Učiš se jih tako, da najprej začneš z durom in molom, ker je pač osnova. Potem pa spotoma, ko se učiš akorde (poglej si obvezno harmonizacijo lestvic, tonično (1.3.6. stopnja lestvice), subdominantno(2. in 4.) in dominantno funkcijo (5. ter 7. stopnja), ker bo potem razumevanje igranja lažje) igraš poleg akorda arpeggio ter hkrati še lestvico akorda.
Če naprimer igraš G7#5#12 npr. potem igraš lestvico korelirano z akordom. Potem pa navsezadnje še modusi. To so nekako osnove.
Zvezdica27 ::
lp,
v teoriji nisem najmočnejši, a maj7 ni isto kot dur7 (kar bi ti rekel major7) razlika je v oktavi, spet tretji so mol7. pri maj7 oktavo spustiš za pol tona, pri dur 7 pa za en ton - oziroma drugače akordu dodaš dur 7 ali mol 7 ton). Teorija mi ni najjača, a to dvoje vsekakor ni isto, kar se pri vklopu melodije zna precej poznati - to pa je že kake 3 leta naprej od njegove faze ;)
Vaja, vaja, vaja.
Potem pa vaja + možgani! Glasba je v tebi, verjemi, samo razum je treba natrenirati (in seveda še prej prste, roko...).
Verjetno bo to tvoja najboljša naložba vase, če boš zadevo resno zagrabil.
Vadi!
zz
v teoriji nisem najmočnejši, a maj7 ni isto kot dur7 (kar bi ti rekel major7) razlika je v oktavi, spet tretji so mol7. pri maj7 oktavo spustiš za pol tona, pri dur 7 pa za en ton - oziroma drugače akordu dodaš dur 7 ali mol 7 ton). Teorija mi ni najjača, a to dvoje vsekakor ni isto, kar se pri vklopu melodije zna precej poznati - to pa je že kake 3 leta naprej od njegove faze ;)
Vaja, vaja, vaja.
Potem pa vaja + možgani! Glasba je v tebi, verjemi, samo razum je treba natrenirati (in seveda še prej prste, roko...).
Verjetno bo to tvoja najboljša naložba vase, če boš zadevo resno zagrabil.
Vadi!
zz
Meizu ::
Pri dominant akordih (g7, c7 itd.) ne spuščaš oktave nikamor, ker jo lahko skladno v akordu še vedno igraš. Pač pa durovi lestvici zmanjšaš 7. stopnjo lestvice za pol tona.
Cmaj7 je tako C major (dur) z dodano 7. stopnjo lestvice (C E G B), C7 (dominant) pa torej 7. stopnjo zmanjšaš za pol tona (C E G bB).
V vsakem primeru pa maj pomeni major oz. dur. Cmaj7 in C7 pa ne zvenita isto zato, ker ne igraš v enem primeru veliko, v drugem pa malo septimo.
Oba akorda pa sta dur akorda.
Na kratko:
Cmaj7 = Cdur7
Cdur7 =/ C7
Cmaj7 je tako C major (dur) z dodano 7. stopnjo lestvice (C E G B), C7 (dominant) pa torej 7. stopnjo zmanjšaš za pol tona (C E G bB).
V vsakem primeru pa maj pomeni major oz. dur. Cmaj7 in C7 pa ne zvenita isto zato, ker ne igraš v enem primeru veliko, v drugem pa malo septimo.
Oba akorda pa sta dur akorda.
Na kratko:
Cmaj7 = Cdur7
Cdur7 =/ C7
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Meizu ()
Zvezdica27 ::
lp,
saj pravim, da nisem najmočnejši, a vseeno (in iz glave, upam da bom prav preštel) in to sem 100%:
C maj 7: toni:C, G, E, H (B)
C 7 (dur7): , C, G, E, B (Bb)
C mol 7: C, Eb, G, B (Bb)
Oktave imaš prav, govoril sem na kitari, kako najlažje opisati prijem (da oktavo nizke E strune "spustiš"). Nisem dober v teroiji, tako da opisno sem se izrazil
Sem malo gledal po netu in C7 se redko označujejo tudi kot Cdur7 ter Cdom7. Cmaj7 je drug.
razmišljati o teh kot o "dur" akordih je sfaljeno, ker sam veš, da ima vsak dur "svoj mol", da je vsak akord itak zase, torej da so isti toni not. Akord je akord, res pa je, da oba izhajata iz dur lestvice, saj itak skor vse.
Ali še bolj konkretno: pri F samo "odpri" spodnjo E (visoki E) in imaš Fmaj7 (nizka E se pa že grdo sliši, harmonije pa to.
Vse to najinemu kolegu prav nič ne pomaga ;)
zz
saj pravim, da nisem najmočnejši, a vseeno (in iz glave, upam da bom prav preštel) in to sem 100%:
C maj 7: toni:C, G, E, H (B)
C 7 (dur7): , C, G, E, B (Bb)
C mol 7: C, Eb, G, B (Bb)
Oktave imaš prav, govoril sem na kitari, kako najlažje opisati prijem (da oktavo nizke E strune "spustiš"). Nisem dober v teroiji, tako da opisno sem se izrazil
Sem malo gledal po netu in C7 se redko označujejo tudi kot Cdur7 ter Cdom7. Cmaj7 je drug.
razmišljati o teh kot o "dur" akordih je sfaljeno, ker sam veš, da ima vsak dur "svoj mol", da je vsak akord itak zase, torej da so isti toni not. Akord je akord, res pa je, da oba izhajata iz dur lestvice, saj itak skor vse.
Ali še bolj konkretno: pri F samo "odpri" spodnjo E (visoki E) in imaš Fmaj7 (nizka E se pa že grdo sliši, harmonije pa to.
Vse to najinemu kolegu prav nič ne pomaga ;)
zz
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Zvezdica27 ()
Meizu ::
Ubistvu nekaj mu pa že :)
Hočem, samo rečt sledeče - C7 ni dur7. dur 7 = maj 7, saj je dur po angleško major. In to je to.
Pa vrstni red not si malce zamešal, ampak ni panike. Imaš pa prav glede tega, da mu to kaj bolj malo pomaga.
Hočem, samo rečt sledeče - C7 ni dur7. dur 7 = maj 7, saj je dur po angleško major. In to je to.
Pa vrstni red not si malce zamešal, ampak ni panike. Imaš pa prav glede tega, da mu to kaj bolj malo pomaga.
PecenkA ::
Update iz moje strani: Prste imam navajene že kak teden, bolečin ni več. Do sedaj sem vadil večinoma akorde A, D, E, Em, G, Am, C, Dm in F, z ogrevanjem pred tem. Rahlo me mučijo kratki in debeli prsti, samo če je fotr lahko igral svoje čase, pa ima isto kratke prste, samo še debelejše, ne bi smelo biti panike z več vaje. Si pa trenutno sestavljam program nekako v spodnjem smislu, glede na čas, ki sem ga namenil za vaje:
1. ogrevanje 10 min
Tudi v obratni smeri se pravi 4,3,2,1...
2. akordi 20 min
Večinoma menjava med akordi npr. G-Am-G-D-G-F-G-Dm... in podobno. Tedensko dva nova akorda.
3. lestvice, zaenkrat C dur, dve oktavi, na prvi poziciji (a se tako reče, če čisto na vrhu vratu začneš?), 15 min
4. komadi, >= 15 min
Tako akordi, kot po notah.
Do sedaj sem vadil vsak dan, upam pa, da mi bo uspelo to tudi v naprej. Predlogi na program vsekakor dobrodošli.
1. ogrevanje 10 min
e|---------------------------------------------------------1--2--3--4--- h|----------------------------------------------1--2--3--4-------------- g|-----------------------------------1--2--3--4------------------------- d|------------------------1--2--3--4------------------------------------ a|-------------1--2--3--4----------------------------------------------- e|--1--2--3--4----------------------------------------------------------
Tudi v obratni smeri se pravi 4,3,2,1...
2. akordi 20 min
Večinoma menjava med akordi npr. G-Am-G-D-G-F-G-Dm... in podobno. Tedensko dva nova akorda.
3. lestvice, zaenkrat C dur, dve oktavi, na prvi poziciji (a se tako reče, če čisto na vrhu vratu začneš?), 15 min
4. komadi, >= 15 min
Tako akordi, kot po notah.
Do sedaj sem vadil vsak dan, upam pa, da mi bo uspelo to tudi v naprej. Predlogi na program vsekakor dobrodošli.
Meizu ::
1. vaja je odlična za treniranje fluidnosti prstov, jaz bi na tvojem mestu tak način vadbe še nekako spravil dejansko v neko praktično vajo. Poskusi recimo to tvojo prvo vajo pretvorit v kromatično lestvico (vseh 12 poltonov lestvice), saj je lestvica sestavljena kar zelo podobno tvoji vaji, finta je le v tem, da boš kromatično lestvico na veliko uporabljal, ko boš nekoč dejansko nekaj igral.
2. vaja - odlična vaja. Ena izmed prioritet kitaristov, ko se začnejo učit kitaro je dobro poznavanje akordov, zatorej tudi njihove prijeme in lokacijo. Poskušaj to vadbo akordov nadgradit tudi tako, da iste akorde igraš na različnih lokacijah, recimo oktavo nižje/višje, zato da poleg vadbe akordov hkrati treniraš tudi občutek, kje kaj stoji na vratu. To je kasneje zelo pomembno.
3. Lestvice so super ideja. Ne le, da treniraš podobno kot v prvi vaji fluidnost prstov, hitrost in občutek na vratu, s tem se učiš tudi povezave teh lestvic z raznimi akordi, kar je vitalnega pomena, ko igraš kakšen prehod, ali pa ko soliraš. Lestvice lahko na kitari poleg 2 oktav učiš tudi na 3, 4 oktave ali več, zato poskušaj tudi to. Začni recimo z Fdur lestvico, saj se ti F nahaja na 6. struni na prvem polju. Potem pa poskušaj lestvico zaigrat tako, da boš odigral čimveč oktav. Pazi na prstni red, izogibaj se igranju cele oktave na eni struni, saj je zamudno, nepraktično in ne pelje nikamor. Vsako lestvico lahko na kitari zaigraš na miljon načinov zato obvezno treniraj tudi to, saj tako spoznaš različne položaje in poti na kitari oz. njenem vratu. Več o tem na Youtube, tam boš res našel ogromno gradiva o tovrstnih vajah. Lestvice so ključnega pomena pri glasbeniku, saj z njimi povezuješ akorde, ustvarjaš melodijo, z lestvicami si ogromno pomagaš pri soliranju/improviziranju, uglavnem - lestvice so VITALNEGA pomena. Poskušaj lestvice tudi razumet, npr. če te bo nekdo nekoč vprašal igraj akord Fdur in potem menjaj na 3. stopnjo, potem boš recimo vedel, da je v lestvici Fdur 3. stopnja lestvice A, torej boš igral Adur. Tovrstno razumevanje je zelo pomembno saj si s tem tudi lažje predstavljaš določene akorde. Kakšni "strašni" akordi kot so npr. Bbmin7b5 ni nič drugega kot Bb mol z dodano 7. stopnjo Bbmol lestvice ter zmanjšano 5. stopnjo Bb mol lestvice. Kot že rečeno, veliko več o tem prek Youtuba. Raznih lestvic imaš namreč ogromno, dur in mol sta le začetek. Mol ima še harmonični in melodični modus, poleg tega ima vsaka lestvica dodatnih 7 modusov lestvic glede na stopnjo, obstajajo pa še blues lestvice, pentatonične lestvice, zgoraj omenjena kromatična lestvica, altered lestvice itd itd.
4. vaja : zelo me veseli, da si se spravil igrat komade tudi prek not. Predvsem se ne spogleduj s tablaturami, ker so grozno napačen način učenja, saj s tablaturami ne treniraš ne posluha, ne branja not. Tablature so skrajno neprofesionalen način učenja komadov. Note ali igranje iz posluha sta edina prava načina igranja. Tule res nimam kaj dosti dodati, razen tega, da skušaj odigrat čimveč komadov, seveda skladno s tvojim nivojem znanja. Ampak komadi so resnično tisti, ki vse zgoraj omenjene tehnikalije pokažejo v praksi, torej, kako lahko to sploh uporabiš. Pametno se je učit tudi fraze (slengovsko "licke") omiljenih kitaristov, saj boš tam lahko videl, na kakšne načine vse lahko improviziraš. Naslednja stopnja je pa pač bend. Šele v bendu lahko resnično gradiš svoje znanje, saj bolj realno od tega ne gre. Sploh pa se v bendu naučiš še poslušat ostale člane benda, držat pravi tempo (v bendu ni metronoma :)), tam navsezadnje tudi vidiš kakšne fraze, akordi, filingi sploh sedejo skupaj in zakaj je enkrat v bendu bolje igrat powerchord, enkrat pa akorde.
No to je nekako na splošno iz moje strani. Če še kaj potrebuješ oz. te zanima pa bi rad vprašal, kar na dan z besedo :)
Upam, da se obrazložil na tebi jasen način. Pa srečno vadbo :)
P.S.: Vsakodnevna vadba in motivacija za to je vsekakor ogromen plus. Vadba inštrumenta enkrat na teden je pač nemogoča, oz. napredka ne bo. Za takšno vnemo ti čestitam. Kar tako naprej, pa bo. Začetek je vedno dolgočasen (ni izjeme), saj se moraš navadit šele osnove, kasneje, ko že nekaj znaš pa postane vse skupaj sila zabavno.
2. vaja - odlična vaja. Ena izmed prioritet kitaristov, ko se začnejo učit kitaro je dobro poznavanje akordov, zatorej tudi njihove prijeme in lokacijo. Poskušaj to vadbo akordov nadgradit tudi tako, da iste akorde igraš na različnih lokacijah, recimo oktavo nižje/višje, zato da poleg vadbe akordov hkrati treniraš tudi občutek, kje kaj stoji na vratu. To je kasneje zelo pomembno.
3. Lestvice so super ideja. Ne le, da treniraš podobno kot v prvi vaji fluidnost prstov, hitrost in občutek na vratu, s tem se učiš tudi povezave teh lestvic z raznimi akordi, kar je vitalnega pomena, ko igraš kakšen prehod, ali pa ko soliraš. Lestvice lahko na kitari poleg 2 oktav učiš tudi na 3, 4 oktave ali več, zato poskušaj tudi to. Začni recimo z Fdur lestvico, saj se ti F nahaja na 6. struni na prvem polju. Potem pa poskušaj lestvico zaigrat tako, da boš odigral čimveč oktav. Pazi na prstni red, izogibaj se igranju cele oktave na eni struni, saj je zamudno, nepraktično in ne pelje nikamor. Vsako lestvico lahko na kitari zaigraš na miljon načinov zato obvezno treniraj tudi to, saj tako spoznaš različne položaje in poti na kitari oz. njenem vratu. Več o tem na Youtube, tam boš res našel ogromno gradiva o tovrstnih vajah. Lestvice so ključnega pomena pri glasbeniku, saj z njimi povezuješ akorde, ustvarjaš melodijo, z lestvicami si ogromno pomagaš pri soliranju/improviziranju, uglavnem - lestvice so VITALNEGA pomena. Poskušaj lestvice tudi razumet, npr. če te bo nekdo nekoč vprašal igraj akord Fdur in potem menjaj na 3. stopnjo, potem boš recimo vedel, da je v lestvici Fdur 3. stopnja lestvice A, torej boš igral Adur. Tovrstno razumevanje je zelo pomembno saj si s tem tudi lažje predstavljaš določene akorde. Kakšni "strašni" akordi kot so npr. Bbmin7b5 ni nič drugega kot Bb mol z dodano 7. stopnjo Bbmol lestvice ter zmanjšano 5. stopnjo Bb mol lestvice. Kot že rečeno, veliko več o tem prek Youtuba. Raznih lestvic imaš namreč ogromno, dur in mol sta le začetek. Mol ima še harmonični in melodični modus, poleg tega ima vsaka lestvica dodatnih 7 modusov lestvic glede na stopnjo, obstajajo pa še blues lestvice, pentatonične lestvice, zgoraj omenjena kromatična lestvica, altered lestvice itd itd.
4. vaja : zelo me veseli, da si se spravil igrat komade tudi prek not. Predvsem se ne spogleduj s tablaturami, ker so grozno napačen način učenja, saj s tablaturami ne treniraš ne posluha, ne branja not. Tablature so skrajno neprofesionalen način učenja komadov. Note ali igranje iz posluha sta edina prava načina igranja. Tule res nimam kaj dosti dodati, razen tega, da skušaj odigrat čimveč komadov, seveda skladno s tvojim nivojem znanja. Ampak komadi so resnično tisti, ki vse zgoraj omenjene tehnikalije pokažejo v praksi, torej, kako lahko to sploh uporabiš. Pametno se je učit tudi fraze (slengovsko "licke") omiljenih kitaristov, saj boš tam lahko videl, na kakšne načine vse lahko improviziraš. Naslednja stopnja je pa pač bend. Šele v bendu lahko resnično gradiš svoje znanje, saj bolj realno od tega ne gre. Sploh pa se v bendu naučiš še poslušat ostale člane benda, držat pravi tempo (v bendu ni metronoma :)), tam navsezadnje tudi vidiš kakšne fraze, akordi, filingi sploh sedejo skupaj in zakaj je enkrat v bendu bolje igrat powerchord, enkrat pa akorde.
No to je nekako na splošno iz moje strani. Če še kaj potrebuješ oz. te zanima pa bi rad vprašal, kar na dan z besedo :)
Upam, da se obrazložil na tebi jasen način. Pa srečno vadbo :)
P.S.: Vsakodnevna vadba in motivacija za to je vsekakor ogromen plus. Vadba inštrumenta enkrat na teden je pač nemogoča, oz. napredka ne bo. Za takšno vnemo ti čestitam. Kar tako naprej, pa bo. Začetek je vedno dolgočasen (ni izjeme), saj se moraš navadit šele osnove, kasneje, ko že nekaj znaš pa postane vse skupaj sila zabavno.
chrush ::
Imel bi eno vprašanje. Sem bolj začetnik pri igranju kitare, pa mi nekako ne uspe zaigrati Tale komad. Bi mi kdo lahko predlagal s katerimi akordi naj ga zaigram.
https://www.facebook.com/OverMuraMuviMejkers
Sakin ::
Uvod:
A, E7, A
Kitica:
A, Hm7, E7, A
Bridge:
D, E7, A, Hm7, E7, A
Refren:
A, E7, A, E7, A...
Akorde igraš lahko osnovne, če igraš ob komadu pa sledeče:
A Hm7 E7 D
x x x x
5 7 5 7
6 7 7 7
7 7 6 7
7 x 7 5
x 7 x x
Za kaj več pa računam :)
A, E7, A
Kitica:
A, Hm7, E7, A
Bridge:
D, E7, A, Hm7, E7, A
Refren:
A, E7, A, E7, A...
Akorde igraš lahko osnovne, če igraš ob komadu pa sledeče:
A Hm7 E7 D
x x x x
5 7 5 7
6 7 7 7
7 7 6 7
7 x 7 5
x 7 x x
Za kaj več pa računam :)
Na Nach Nachma Nachman Meuman!
sandmat ::
Ubistvu nekaj mu pa že :)
Hočem, samo rečt sledeče - C7 ni dur7. dur 7 = maj 7, saj je dur po angleško major. In to je to.
Pa vrstni red not si malce zamešal, ampak ni panike. Imaš pa prav glede tega, da mu to kaj bolj malo pomaga.
to ni res. maj 7 pomeni "velika septima (major seven)" (torej v C duru dobiš akord C-E-G-H). Maj se nanaša na ton in ne na akord. C7 je C-E-G-B (ob predpostavki, da pišemo v "slovenskem" poimenovanju, sicer H = B in B = Bb).
še nisem slišal za uporabo izraza "dur 7".
Meizu ::
Ubistvu nekaj mu pa že :)
Hočem, samo rečt sledeče - C7 ni dur7. dur 7 = maj 7, saj je dur po angleško major. In to je to.
Pa vrstni red not si malce zamešal, ampak ni panike. Imaš pa prav glede tega, da mu to kaj bolj malo pomaga.
to ni res. maj 7 pomeni "velika septima (major seven)" (torej v C duru dobiš akord C-E-G-H). Maj se nanaša na ton in ne na akord. C7 je C-E-G-B (ob predpostavki, da pišemo v "slovenskem" poimenovanju, sicer H = B in B = Bb).
še nisem slišal za uporabo izraza "dur 7".
maj se ne nanaša na ton. Maj je kratica za besedo major, kar v angleščini pomeni dur. maj 7 je tako isto kot dur 7, kar pomeni osnovni dur trozvok z dodano veliko septimo, kot si rekel.
Meizu ::
Cminmaj7 (oznake so sicer na papirju bolj praktične kot tule s tipkovnico) je torej: Root-small third- perfect fifth-major seventh. Torej R-b3-5-7.
Seveda se wikipedija strinja. Saj tam ne piše nič drugače kot sem rekel.
maj7 torej ni isto kot dominant 7, kot je bila nekje zgoraj debata. Cdur7 oz. Cmaj7 oz še kup drugih oznak (veliko več o tem tukaj Jazz chord) @ Wikipedia je pa ena in ista stvar, le da je besedica "dur" prevedenka iz besedice "maj".
Če je Cdur7 pravilno poimenovanje v slovenščini nimam pojma, namreč poimenovanje intervalov in akordov je v slovenščini en sam velik dizaster, zato pa se osebno raje držim angleščine, saj je angleška akordična nomenklatura veliko prijaznejša in razumljivejša. Tudi na jazz konzervatoriju vedno uporabljamo angleško nomenklaturo.
Edit: Za tisti C minor major 7 akord je bolj praktična oznaka npr. tale: C-?7
Več o minor/major navezi septime v akordu tule: Minor major seventh chord @ Wikipedia
Pa vendar so tole kar osnove za razumevanje akordov nasploh. To je fino imet poštimano v glavi preden se sploh lotimo kakršnega koli eksperimentiranja z akordi.
Seveda se wikipedija strinja. Saj tam ne piše nič drugače kot sem rekel.
maj7 torej ni isto kot dominant 7, kot je bila nekje zgoraj debata. Cdur7 oz. Cmaj7 oz še kup drugih oznak (veliko več o tem tukaj Jazz chord) @ Wikipedia je pa ena in ista stvar, le da je besedica "dur" prevedenka iz besedice "maj".
Če je Cdur7 pravilno poimenovanje v slovenščini nimam pojma, namreč poimenovanje intervalov in akordov je v slovenščini en sam velik dizaster, zato pa se osebno raje držim angleščine, saj je angleška akordična nomenklatura veliko prijaznejša in razumljivejša. Tudi na jazz konzervatoriju vedno uporabljamo angleško nomenklaturo.
Edit: Za tisti C minor major 7 akord je bolj praktična oznaka npr. tale: C-?7
Več o minor/major navezi septime v akordu tule: Minor major seventh chord @ Wikipedia
Pa vendar so tole kar osnove za razumevanje akordov nasploh. To je fino imet poštimano v glavi preden se sploh lotimo kakršnega koli eksperimentiranja z akordi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Meizu ()
sandmat ::
da ne bo pomote, vem kaj je minmaj7, ravno zato sem vprašal, kaj si ti predstavljaš pod tem pojmom, saj v tem primeru maj eksplicitno opredeljuje septimo.
Tudi pri Cmaj7 maj opisuje tip septime, saj dominantno septimo zapišemo že z C7. Torej maj ne opredeljuje tipa akorda in zato ne bi trdil, da je Cdur7 = Cmaj7, temveč Cdur7 = C7 in Cmaj7 = Cdur z maj7.
Glede c minor major 7:
če zapišeš to kot C-7, to pomeni C mol z navadno septimo (C- Eb-G-Bb), med tem, ko je C min maj 7 akord (C-Eb-G-H), zato ravno pravim, da tvoja razlaga zgoraj ni čisto ok. Zaradi splošne okrajšave durov in molov v velike/male črke ali uporabo minusov, tretiram vse, kar je zapisano desno od root note, kot informacijo o dodanih tonih. Torej Cmaj7 => C(maj7) - oklepaji ponazarajajo moč vezanja.
Tisto o Cdur7 sem pa razumel, da si ti definiral Cdur7 kot slovenski ekvivalent Cmaj7, zato mi ni bilo jasno. :)
Tudi pri Cmaj7 maj opisuje tip septime, saj dominantno septimo zapišemo že z C7. Torej maj ne opredeljuje tipa akorda in zato ne bi trdil, da je Cdur7 = Cmaj7, temveč Cdur7 = C7 in Cmaj7 = Cdur z maj7.
Glede c minor major 7:
če zapišeš to kot C-7, to pomeni C mol z navadno septimo (C- Eb-G-Bb), med tem, ko je C min maj 7 akord (C-Eb-G-H), zato ravno pravim, da tvoja razlaga zgoraj ni čisto ok. Zaradi splošne okrajšave durov in molov v velike/male črke ali uporabo minusov, tretiram vse, kar je zapisano desno od root note, kot informacijo o dodanih tonih. Torej Cmaj7 => C(maj7) - oklepaji ponazarajajo moč vezanja.
Tisto o Cdur7 sem pa razumel, da si ti definiral Cdur7 kot slovenski ekvivalent Cmaj7, zato mi ni bilo jasno. :)
Meizu ::
Da, tisti vprašaj, ki ga je narobe izpisalo bi u bistvu moral biti trikotniček.
Ne vem, če bi se ravno strinjal z izjavo, da maj pomeni tip septime. Namreč po zgornji obrazlagi bi Cmin7 lahko pomenil dejansko C7, saj bi se "min" nanašal na tip septime. Ker ne bi bila pri tonu C dodana oznaka "-" se bi sklepalo, da je akord naravno dur, minor 7 je pa septima, ki oklepa dominant akorde.
Pomembno je, kje znak zapišeš. Če znak zapišeš poleg osnovnega tona akorda (npr. Cmaj7) gre tule sicer standardizirano res za osnovni durov trozvok z dodano veliko septimo, v resnici pa bi bilo pravilneje pripisati tisti maj sami septimi, torej n ekaj v smislu: C^maj7 (tista puščica samo nakazuje, da je maj pisan v isti višini kot septima, torej malce višje kot osnovni ton akorda).
Podobno, kot je to razvidno v primeru "Cminmaj7". Načeloma se ga zapiše takole: Cmin^maj7. Torej Cmin predstavlja mol trozvok, z dodano veliko septimo.
Razumem kaj hočeš reč in ja, v veliko primerih je takšen način pisanja akordov standardiziran in se ve kaj pomeni, opozarjam pa le, da takšna praksa ni povsod praktična in smiselna.
Iz tega potem sklepaš tudi, da je Cdur7 kvečjemu C7. Glede na tvojo razlago se strinjam in za marsikoga je mogoče tvoja razlaga bolj praktična, logična pa ni.
Edit: typo
Ne vem, če bi se ravno strinjal z izjavo, da maj pomeni tip septime. Namreč po zgornji obrazlagi bi Cmin7 lahko pomenil dejansko C7, saj bi se "min" nanašal na tip septime. Ker ne bi bila pri tonu C dodana oznaka "-" se bi sklepalo, da je akord naravno dur, minor 7 je pa septima, ki oklepa dominant akorde.
Pomembno je, kje znak zapišeš. Če znak zapišeš poleg osnovnega tona akorda (npr. Cmaj7) gre tule sicer standardizirano res za osnovni durov trozvok z dodano veliko septimo, v resnici pa bi bilo pravilneje pripisati tisti maj sami septimi, torej n ekaj v smislu: C^maj7 (tista puščica samo nakazuje, da je maj pisan v isti višini kot septima, torej malce višje kot osnovni ton akorda).
Podobno, kot je to razvidno v primeru "Cminmaj7". Načeloma se ga zapiše takole: Cmin^maj7. Torej Cmin predstavlja mol trozvok, z dodano veliko septimo.
Razumem kaj hočeš reč in ja, v veliko primerih je takšen način pisanja akordov standardiziran in se ve kaj pomeni, opozarjam pa le, da takšna praksa ni povsod praktična in smiselna.
Iz tega potem sklepaš tudi, da je Cdur7 kvečjemu C7. Glede na tvojo razlago se strinjam in za marsikoga je mogoče tvoja razlaga bolj praktična, logična pa ni.
Edit: typo
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Meizu ()
sandmat ::
ja, govoriva o isti stvari, srž problema pa tiči v nešteto zapisih. sem ravno pogruntal še par robnih primerov. It's a mess.
najbolš je prit na špil in imet vsak komad zapisan na drugačen način, po možnosti na roke iz kakšnih starih jazz standard fake bookov, da se v soju reflektorjev ja nič ne da prebrat. :)
najbolš je prit na špil in imet vsak komad zapisan na drugačen način, po možnosti na roke iz kakšnih starih jazz standard fake bookov, da se v soju reflektorjev ja nič ne da prebrat. :)
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kitara - narodnozabavna glasbaOddelek: Sedem umetnosti | 14090 (7161) | chrush |
» | Uglaševanje kitareOddelek: Loža | 5520 (5135) | c3p0 |
» | Začetnik....kitara :DOddelek: Sedem umetnosti | 10515 (10352) | gzibret |
» | GlasbenikiOddelek: Sedem umetnosti | 3867 (3271) | gzibret |
» | noteOddelek: Sedem umetnosti | 7355 (7288) | drevo |