» »

Tomosev vžig-platine-->>elektronski

Tomosev vžig-platine-->>elektronski

DimmniBurek ::

1.Slišal sem da je razlika v vžigu na platine in elektronskim le ta da tam kjer so platine in kondenzator ni nič, zunaj mašine pa je bubine v katero grresta dva kabla črn in še ne nevem točno al zelen al rjav, morda tudi vsi trije???

2.Torej me zanima kako sploh deluje elektronski, kdaj da iskro?

3.Platinski da iskro ko so platine najbolj razprte.... Right?

4.Kaj dela Bubina?
There Is No Stronger Drug Than Reality

Azrael ::

Bubina = bobina (hr) -> vžigalna tuljava

Pri platinah je iskra na svečki takrat, ko se platine odprejo (zato je na vstrajniku oster rob, da je odpiranje čim hitrejše).

Pri elektronskem vžigu je pravi trenutek vžiga določen s položajem hallovega senzorja, ki
je na plošči s tuljavam in ta senzor "gleda", če je vstrajnik v pravem položaju za vžig. Na vstrajniku je en kovinski repek, ki senzorju da signal za vžig - z magneti za klasični vžig stvar ne dela.

V glavnem, če hočeš tvojega APNja predelati na elektronski vžig moraš zamenjati vse: ploščo z tuljavami, magnete (vstrajnik) in potem dodati še elektroniko. Kablov pa je kar nekaj, samo ponavadi je z barvami označeno, kam gre kateri.

LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.

Jok3r ::

Platine se aktivirajo ko je bat v najvisji poziciji oz 2mm pred vrhom - najbolj stisnjena mesanica bencina in zraka. :)

DimmniBurek ::

napaka, platine se odprejo tam kjer jih naštimaš da se, :wink:
ja sej sm se spomnu da je un star magnet meu še eno zarezco, in lih zarad tega ker je biu mal zvit sm ga zamenjal:8)
There Is No Stronger Drug Than Reality

Azrael ::

Še toliko za info, da se ne boš sekiral zaradi preč vrženega vstrajnika:

Magneti za klasični vžig s platinami in tisti za elektronski vžig niso kompatibilni na noben način. Enak je samo konus in navoj za snemalnik. Tisti za elektronski vžig nimajo obdelanega dela, kjer pri "navadnem" drsijo platine, imajo pa kovinski repek, ki proži senzor, ta pa pri navadnih manjka.

Na ta način kakšen postopen upgrade odpade, isto kot bi imel računalnik z ISA karticami, AT kišto, 72 pinski RAM... in bi želel postopoma nadgraditi na nekaj današnjega, postopno ne gre, samo eno ali drugo.

LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

tomo24 ::

>Azrael:

Kr si napisal sicer drži, ampak obstaja še druga pot (velja za "made in doma spacano" rešitev in ne kupljen el. vžig na hallov senzor).

>DimmmniBurek
Torej: iskra na svečki se zgodi, ko se sklenejo platine (dejansko se tudi na platinah zaiskri, zato ti čez čas crknejo). Ideja je da preprečiš iskrenje čez platine, zato prekineš kabel od platin do "cinšpule" in vzameš to kot "signal" za krmiljene tranzistorja (malo elektronike je še zraven :))) ). Tranzistor nato vežeš na cinšpulo da spet zaključiš tokokrog. Kaj se zgodi? Ko pride do situacije da se platine sklenejo, se tranzistor odpre in skozi steče tok v cinšpulo (krmiliš primar ne sekundar!!) steče tok (večji seveda, ker ni izgub na platinah) in posledica je močnejša iskra. To si pa hotu a ne :))))

LP
:)

Azrael ::

Za začetek, iskra na svečki se pojavi takrat, ko se platine odprejo. Dokler so zaprte se enegija akumulira v vžigalni tuljavi in ob odprtju platin, se ta energija hipoma sprosti => iskra na svečki. Če se pojavlja iskrenje na platinah, je ali kondenzator zanič ali pa so platine iztrošene.

Glede tranzistorskega ojačevalca ali VN vžiga v kombinaciji s platinami. Stvar je izvedljiva, ampak nima prav nobene prednosti, le precej slabosti, govorim iz lastnih izkušenj:

Prvič zadeva je nekoliko komplicirana in lahko pride do okvare ob najbolj neprimernem trenutku in

Drugič, ker v tem primeru skozi platine teče neznaten tok se platine rade zamastijo in ne delajo več, vžig začne prekinjati in ga kmalu sploh ni več.

Tudi če se zanemari, kar sem napisal, stvar nima pomena, ker se pri Tomos mašinah z vžigom s pomočjo platin, težko doseže kaj več kot 6500RPM, ker pri višjih obratih platine ne sledijo več - trotl ziher blokada motorja.

Elektronika je zanimiva za moped frizerje, ker nekatere izvedbe nimajo blokade oz. je ta postavljena višje 8000, 10000RPM, ker se neuradno sušlja, da Tomos mašine zdržijo vsaj tam do 12000RPM in več, preden se vse skupaj razleti>:D ..., za običajne uporabnike pa je prednost v tem, da ni več vzdrževanja okoli platin.

LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Tomos ne vžge (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11914039 (3150) Machete
»

TOMOS APN6 elektrika

Oddelek: Na cesti
93033 (1712) tomos apn 6
»

Moj Tomos apn 6 s noče vžgati

Oddelek: Na cesti
213549 (2014) BRBR
»

Tomos m14 ne dela... prosim za pomoč

Oddelek: Na cesti
233096 (2820) Hayabusa
»

Elektronski vžig za motrocikel

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
163781 (3457) TESKAn

Več podobnih tem