Forum » Elektrotehnika in elektronika » Elektronski vžig za motrocikel
Elektronski vžig za motrocikel
pr2501 ::
Z mikrokontrolerjem nametravam narediti elektronski vžig. Kar se tiče programa imam že idejo in tudi nekaj spisanega. Zdaj pa rabim
hardweare. Torej poleg bobine ( tisto kar pretvarja napetost iz 12 voltov na tako napetost, da preskoči iskra pol milimetra praznega prostora)kaj rabim še?
Pravzaprav kako mora zgledati signal na vhodu bobine , da dobim iskro na izhodu ?
Ali je isti in je ampituda različna?
In koliko časa pa mora trajati pulz?
Nekaj se spomnem, da sem kot mulc štelal platine in da je vrglo iskro tisti moment ko so se platine odprle. In da je tam bil še nek kondenzator.
Kaj mi lahko gdo razloži še kaj več o delovanju
iskrenja za benzinske motorje?
hardweare. Torej poleg bobine ( tisto kar pretvarja napetost iz 12 voltov na tako napetost, da preskoči iskra pol milimetra praznega prostora)kaj rabim še?
Pravzaprav kako mora zgledati signal na vhodu bobine , da dobim iskro na izhodu ?
Ali je isti in je ampituda različna?
In koliko časa pa mora trajati pulz?
Nekaj se spomnem, da sem kot mulc štelal platine in da je vrglo iskro tisti moment ko so se platine odprle. In da je tam bil še nek kondenzator.
Kaj mi lahko gdo razloži še kaj več o delovanju
iskrenja za benzinske motorje?
konec
Azrael ::
Vžigalna tuljava ima kondenzator (pri baterijskem ali magnetnem vžigu) z namenom, da se energija nakopičena v primarju navitja v trenutku odprtja platin, v čim večji meri sprosti kot visokonapetostni impulz na sekundarni strani in ne kot oblok na kontaktih platin.
O izdelavi pa si za začetek poglej stran: CDI for XT600-XT550. Je več shem z opisi.
O izdelavi pa si za začetek poglej stran: CDI for XT600-XT550. Je več shem z opisi.
Nekoč je bil Slo-tech.
Spajky ::
Evo za info npr. kako približno zgleda en vžig na primarju špule mojega Škodilaka : Kot lahko vidiš elektronika v par ms nabije špulo, nato se v naslednjih par ms sesuje magnetno polje v sredici in ustvari HV impulz na sekundarju, nato pa skoći iskra in stvar zaniha še par ms v širokem (audio celem) spektru nazaj na primar tako :
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: Azrael ()
pr2501 ::
Če je star transformatorja (bobine -špule), in če moram dati na primarno stran en pulz. Me zanima kolika mora biti ampituda pulza in trajanje?
konec
Spajky ::
Ma za kaki motor rabiš to, za kaki stari avto ali moped ?
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Brane2 ::
V osnovi je tako, da moraš skozi primar cinšpule spustiti tok vsaj nekaj preden rabiš iskro.
Tok bo počasi naraščal in nalagal energijo v magnetno polje.
Ko rabiš iskro, hipoma zapreš stikalo ( zapreš v smislu prekineš tok), indukcija pa bo pognala tok preko iskre na svečki.
Koliko prej moraš odpreti stikalo, je odvisno od cinšpule in napetosti, gre pa ponavadi za par ms. Stvar koneckoncev lahko tudi pomeriš s scopeom ali v ta namen izdelanim orodjem.
Ni pa take panike, tudi če tok laufa dlje, se bo pač cinšpula grela malo več.
Je pa fajn, da tok ne teče skozi njo, ko motor miruje.
Tok bo počasi naraščal in nalagal energijo v magnetno polje.
Ko rabiš iskro, hipoma zapreš stikalo ( zapreš v smislu prekineš tok), indukcija pa bo pognala tok preko iskre na svečki.
Koliko prej moraš odpreti stikalo, je odvisno od cinšpule in napetosti, gre pa ponavadi za par ms. Stvar koneckoncev lahko tudi pomeriš s scopeom ali v ta namen izdelanim orodjem.
Ni pa take panike, tudi če tok laufa dlje, se bo pač cinšpula grela malo več.
Je pa fajn, da tok ne teče skozi njo, ko motor miruje.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Spajky ::
Če obstaja podobna verzija tega motorja z elektronskim vžigom , najdi na kakem odpadu elektronski vžig zanj, bo manj zezancij,če se glih hočeš rešit platinskega mehanskega vžiga (posebno s predvžigom pri višjih vrtljajih znajo bit problemi)
Ena od variant pa je tudi, da npr. na odpadu za 20e najdeš elektroniko + špulo npr. za Škodo Favorit 135/136/Lx, pa si pol montiraš na ta "moped" nekako. Negativni par V signal triganja za elektroniko pa si potegneš lahko od kje na motorju. Seveda pol rabiš verjetno na motorju mini 12V akumulator ... Se je za vprašat, ali se sploh splača zezat dalje ...
Ena od variant pa je tudi, da npr. na odpadu za 20e najdeš elektroniko + špulo npr. za Škodo Favorit 135/136/Lx, pa si pol montiraš na ta "moped" nekako. Negativni par V signal triganja za elektroniko pa si potegneš lahko od kje na motorju. Seveda pol rabiš verjetno na motorju mini 12V akumulator ... Se je za vprašat, ali se sploh splača zezat dalje ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Brane2 ::
Pa saj elektronski vžig na motorju si lahko naredi tudi z obstoječm "magnetom".
Cela fora elektronca je predvsem v veliko hitrejšem stikalu- trnazistorju, zaradi česar je napetost sekundarja višja.
Zanesljivejše delovanje in enostavno nastavljiv predvžig dobiš tako "za zraven"...
Cela fora elektronca je predvsem v veliko hitrejšem stikalu- trnazistorju, zaradi česar je napetost sekundarja višja.
Zanesljivejše delovanje in enostavno nastavljiv predvžig dobiš tako "za zraven"...
On the journey of life, I chose the psycho path.
pr2501 ::
""""""""""""""
Tok bo počasi naraščal in nalagal energijo v magnetno polje.
Ko rabiš iskro, hipoma zapreš stikalo ( zapreš v smislu prekineš tok), indukcija pa bo pognala tok preko iskre na svečki.
"""""""""""""""""""""
Poskušal bom dobiti eno iskro z napetostjo med 100 in 200 V na špuli. Za trajanje pretakanja toka v primarnem navitju pa bom videl z experimentiranjem. Glavno da ugotovim, kdaj imam največjo iskro.
Če bo treba se bom priključil z osciloskopom na motor.
Pol pride na vrsto določanje trenutka iskre.
Tok bo počasi naraščal in nalagal energijo v magnetno polje.
Ko rabiš iskro, hipoma zapreš stikalo ( zapreš v smislu prekineš tok), indukcija pa bo pognala tok preko iskre na svečki.
"""""""""""""""""""""
Poskušal bom dobiti eno iskro z napetostjo med 100 in 200 V na špuli. Za trajanje pretakanja toka v primarnem navitju pa bom videl z experimentiranjem. Glavno da ugotovim, kdaj imam največjo iskro.
Če bo treba se bom priključil z osciloskopom na motor.
Pol pride na vrsto določanje trenutka iskre.
konec
Brane2 ::
Čakaj malo. kaj sploh imaš ? Kateri motor, kakšna špula ?
gre za originalni "magnet", kot je na avtomatikih, apn-6 in podobni navlaki ali kaj drugega ?
gre za originalni "magnet", kot je na avtomatikih, apn-6 in podobni navlaki ali kaj drugega ?
On the journey of life, I chose the psycho path.
Azrael ::
Imam čuden občutek, da avtor teme ne ve, da ima za celoten cikel filanja "činšpule" z energijo, na razpolago manj kot en obrat glavne gredi mašine (omenja 2T), saj mora za vsak obrat zgenerirati točno eno iskro v pravem času.
Se pravi pri 15000 RPM in dvotaktna mašina, točno 15000 isker na minuto, oz. 250 v sekundi. če gre za enovaljnik ali večvaljnik brez razdelilca vžiga (ima vsak valj svoj vžigalni sistem).
In tudi vse kar čaraš s premikanjem predvžiga, moraš narediti v tem času, gre pa vse skupaj za nekaj kotnih °obrata gredi. Timingi so izjemno pomembni, moč iskre je zelo sekundarna stvar, obstaja optimum, čez katerega nima smisla, saj moč motorju daje gorivo, ki se vžhge v pravem trenutku in ne iskrica na svečki.
Če boš kresal iskre z RND funkcijo, mašina ne bo delala (razen mogoče streljanja iz vplinjača, je full cool, sploh če pri tem zakuriš še filter za zrak). Če pa bi na tak način vseeno zadevo pripravil do vrtenja, pa boš s 50% verjetnostui ugotovil, da se vrti v napačno smer (pri 2T se vsaj nič ne polomi, ko ga prepričaš, da se vrti v drugo smer).
Se pravi pri 15000 RPM in dvotaktna mašina, točno 15000 isker na minuto, oz. 250 v sekundi. če gre za enovaljnik ali večvaljnik brez razdelilca vžiga (ima vsak valj svoj vžigalni sistem).
In tudi vse kar čaraš s premikanjem predvžiga, moraš narediti v tem času, gre pa vse skupaj za nekaj kotnih °obrata gredi. Timingi so izjemno pomembni, moč iskre je zelo sekundarna stvar, obstaja optimum, čez katerega nima smisla, saj moč motorju daje gorivo, ki se vžhge v pravem trenutku in ne iskrica na svečki.
Če boš kresal iskre z RND funkcijo, mašina ne bo delala (razen mogoče streljanja iz vplinjača, je full cool, sploh če pri tem zakuriš še filter za zrak). Če pa bi na tak način vseeno zadevo pripravil do vrtenja, pa boš s 50% verjetnostui ugotovil, da se vrti v napačno smer (pri 2T se vsaj nič ne polomi, ko ga prepričaš, da se vrti v drugo smer).
Nekoč je bil Slo-tech.
Brane2 ::
No, če to delaš s kolikortoliko spodobnim mikrokontrolerjem, je časa še pa še.
Pri 250 o/s je čas periode 4ms, kar pri taktu recimo 16MHz pomeni nekako 4 milijone period.
Če generiraš impulz z namenskih hardverom, potem ni problem odmerit tistih ~7° tako natančno, da prevladajo druge netočnosti ( mehanski lufti, netočnost senzorja itd.)
Pri 250 o/s je čas periode 4ms, kar pri taktu recimo 16MHz pomeni nekako 4 milijone period.
Če generiraš impulz z namenskih hardverom, potem ni problem odmerit tistih ~7° tako natančno, da prevladajo druge netočnosti ( mehanski lufti, netočnost senzorja itd.)
On the journey of life, I chose the psycho path.
Azrael ::
To seveda, elektronika ni problem, problem je induktivnost in če bo samo lovil čas najboljšega izkoristka filanja činšpule, mu utegne resno zmanjkati časa za vse ostalo.
15000 isker na minuto je lahko že precej na zgornji meji za vžigalno tuljavo (seveda spet odvisno od verzije).
15000 isker na minuto je lahko že precej na zgornji meji za vžigalno tuljavo (seveda spet odvisno od verzije).
Nekoč je bil Slo-tech.
pr2501 ::
Edino kar vem je programirati mikrokontroler. Drugo vse rabim.
Motor je ena super tomosova mašina, ki leti kot strela. Za to je bilo vloženo ogromno energije in vpleteni so bili strokovnjaki, da so izdelali užig.
Postavljeno je bilo vprašanje ali sem sposoben narediti bolši vžig od obstoječega.
Pred štartom na projektu sem rabil informacije o hardwearu. In o ovirah v izvedbi.
Kmalu bo nastopil dan, ko bom z delom tudi res začel.
Motor je ena super tomosova mašina, ki leti kot strela. Za to je bilo vloženo ogromno energije in vpleteni so bili strokovnjaki, da so izdelali užig.
Postavljeno je bilo vprašanje ali sem sposoben narediti bolši vžig od obstoječega.
Pred štartom na projektu sem rabil informacije o hardwearu. In o ovirah v izvedbi.
Kmalu bo nastopil dan, ko bom z delom tudi res začel.
konec
Zgodovina sprememb…
- spremenil: pr2501 ()
TESKAn ::
Kolegi na faksu so delali vezje za vžig motorja. Zadeva je v laboratoriju delala super, dajala iskre od sebe, kot bi mogla. Ko pa tako reč priklopiš na dejanski motor, ti pa brž pride zraven morje motenj, ki ti vse skupaj skurijo/sesujejo in nič več ne dela. Tako da za prosti čas in da se kaj naučiš OK, ne pa pričakovat, da boš spackal skupaj vezje, ki ti bo nekako delalo, vse skupaj priklopil na motor in bo zadeva laufala. V teoriji je vse super preprosto, v praksi te pa zaj*****.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Moj Tomos apn 6 s noče vžgatiOddelek: Na cesti | 4338 (2803) | BRBR |
» | Tomos m14 ne dela... prosim za pomočOddelek: Na cesti | 4026 (3750) | Hayabusa |
» | mini moto ne vžgeOddelek: Loža | 3243 (2640) | Janac |
» | Moj avto...Oddelek: Loža | 5750 (4263) | Azrael |
» | Tomosev vžig-platine-->>elektronskiOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 8688 (8483) | Azrael |