» »

Digitalni merilec hitrosti za avto

Digitalni merilec hitrosti za avto

neoto ::

Problem:
- števec v avtu (Mitsubishi Lancer, l. 90) ne kaže več prav :) pri 120 kazalc že krog naredi...
Zato razmišljam da bi si naredil digitalni merilec za hitrost, poleg tega pa bi lahko prikazoval še zunanjo temp. ... Moj problem ni v tem, kako elektronski del naredit, zanima me samo, če bi slučajno kdo tuki vedu, kako bi lahko pri avtu sploh štel obrate koles?
(bi štel obrate motorja, pa s pomočjo senzorjev za prestave ugotovil prestavno razmerje in izračunal kolko se avto pelje, ali je kakšna bolj elegantna rešitev?)

Azrael ::

Alfe imajo za ta namen hallov senzor na menjalniku.

In samo mogoče se da modificirati priključek na menjalniku za pletenico, ki meri hitrost, da bi nanj priklopil nek impulzni generator.

Ali mogoče kot imajo bicikli in njihovi števci brzine: na kolo ali polos namontirati magnetek in potem šteti njegove obrate.

LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.

TESKAn ::

Nekateri avti imajo mislim da pri diferencialu tako 'zvezdico', ki ti daje impulze.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

zlabo ::

S tem sem si že jaz razbijal glavo.
Dej poglej če ma tvoj Lancer števec na zajlo, ali so samo kabli?
Ker kar je novejših avtomobilov imajo vglavnem že vsi števec na servomotor in predvidevam da pride do števca neki signal, večja ko je hitrost, večja frekvenca. In potem sploh ni problem narediti en merlinik hitrosti na principu frekvencmetra.N
evem, se splača pogledat, je pa skori pri vsakmu avtu drgač

LP, zlabo

neoto ::

Na žalost ima še števec na zajlo (letnik 90!), sej ravn zarad tega je tud crknu števec (oz. ckrne samo v zimskem času).
Razmišljam pa, da bi senzorje dal na zadnjo os, ki je fiksna, problem je potem le, kako magnetke pritrditi na kolesa.

Bevcan ::

To reč je en kolega že montiral pri Ladi Nivi ker mu je tudi crknil števec. Mel je glih tok da je vedu kok pele zarad policajev. Sam so pri avtu težave ker je dosti več vibracij kot pri kolesu in je tisto magnetno stikalo skos trzalo pa zadeva ni glih točn kazala. Aja zadevo je na kolo prilimal z enim dvokomponentnim limom naredil pa je še nek nosilec za tisto stikalo.

P.S. aja preveč se ti ne splača ulagat, brat je kupil Lancerja l.92 za 90 jurjev ene pol leta nazaj. :)
Govoril sem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Bevcan ()

neoto ::

vem, kakšna je vrednost avta (celo l.90 je!).
Toliko bolj me rajca, da bi sam to naredu, ker ravno elektro študiram, pa bi bila zanimiva vaja iz programiranja in uporabe mikrokontrolerjev...

Azrael ::

Sicer to ni to kar iščeš, samo če imaš kot praviš težave le pozimi (števec dela ali ne, cuka in za zraven še malo zvočne spremljave) in če ni problem zajlo odmontirat iz avtomobila, naredi tako:

Zajlo (komplet) vzemi iz avtomobila in en konec zelo z občutkom primi s primežem tako, da bo zajla en konec v zraku, drug pa na tleh. Pod tisti konec, ki je na tleh postavi kakšno posodo, ki jo ni škoda. V drugi konec, ki je zgoraj, pa nakapljal redko strojno olje in počakaš da ga popije, to ponavljaš dokler olje spodaj ne priteče ven. Takrat ko pije olje pletenico lahko malo premikaš. Delo zahteva malo ročnih spretnosti, drugače boš ti in okolica hitro bolj naoljena, kot zajla. Delo pa vzame par ur.

Pri Wartburgu in R4 je to pomagalo.

LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::

Če ni problem v zajli ampak v števcu, bi mogoče kazalo ubosti drug števec na odpadu...

Drugače pa, zakaj ne bi snel informacije o hitrosti kar s same zajle ?

Ta se očitno vrti v sorazmerju z vrtenjem koles in je torej najbolj primerna za zajem podatkov.

Zakaj pa misliš, da je napeljana v števec ? :D

Zadnje velja jasno sam če nimaš elektronskega ampak mehanski prenos.

Tu lahko uporabiš kar del straga števca, saj je ziher not uporaben vsaj vmesnik, na katerem je stala stara zajla.

NA tisti bicikel lahko kje npr vrtaš kako luknjo in tam postaviš denimo kak optični senzor od miške ali kar cel bicikel od klasične miške.

To je v bistvu vse. No, pol se moraš še odločit kak prikaz hočeš. Lahko kje ubodeš kak starinski voltmeter s kick-ass mehaniko ali pa narediš kar digitalen prikaz. če se odločiš za anlogni prikaz, boš rabil še D/A pretvorbo, vendar to ne bi smelo biti težko.

Lahko pa si enostavno ubodeš dva LED displeja. Enega za prikaz hitrosti, drugega za kilometrino.

vsekakor si naštimaj variabilno osvetlitev, drugače bo displej ali premalo svetel podnevi ali pa te bo bodel v oči ponoči...


Če si že pri tem, si lahko zrihtaš zelo Star Track like instrumentarij z LEDicami v obliki stolpcev itd.

Tako imaš lahko dvobarvni stolpec za prikaz benza in temperature vode itd....
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Aja, če boš uporabil mikrokontroler, uporabi takega, ki ga lhako sprogramiraš v vezju, tako da ti ni traba stvari razdirati za vsak SW update. Programirni konektor spelji nekam na neočitno mesto in ko pride čas za update ali debugging, ga lahk opravljaš kar s prenosnikom, brez izvijača in kupa drugih orodij...

Še to- v avtu je ponavaddi dostikrat kondenz, pa tuudi temperature zelo nihajo. Elektroniko precej predimenzioniraj in predvidi temperaturna nihanja. Pa tudi zelo izfiltriraj napajanje. Tam ti napetostna špica mimogrede lahko skuri kaj in napetostne špice sploh niso redke. Zato si omisli kak gama filter in ustrezno prenapetostno zaščito ter obvezno varovalko. Ta naj bo seveda dosegljiva od zunaj, da ti ne bo treba zaradi kake malenkosti razdirati vsega...
On the journey of life, I chose the psycho path.

neoto ::

Hvala vam za vse napotke.
Brane, nameravam uporabiti kar PIC mikrokotrolerje z omogočenim ICSP.
Zanima me le, kaj si mislil z gama filtrom? Kaj to sploh je?
Vem tudi, da lahko pričakujem precej velika odstopanja v napajalni napetosti. S kakšnimi ektremi lahko računam (napetost, trajanje...)?
Pred vibracijami in vlago pa nameravam vezje zaščititi s pomočjo lepila (tiste pištolce z vročim lepilom se da prav zanimivo uporabiti...).

Brane2 ::

Gama filter ti je v osnovi tuljava in kondi, povezana v obliki velike grške črke gama.

V osnovi gre za to, da napajanje pripelješ čez dušilko na soliden kondi, ki je vezan paralelno na breme.

Motnje v napajalni veji lahko presežejo 40V ( kratkotrajne špice itd), zato rabiš soliden filter.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Aja, kar se napajanja tiče, bi moral računati na razpon napetosti od 8V do recimo 20V DC.

Realne napetsoti se bodo gibale v ožjem območju, ampak tvoj sklop bi moral delati korektno pri takem obsegu napajanja, če nočeš problemov.

Najnižja napetost je ponavadi pri verglanju avta. Ta sicer naj ne bi padla pod 10V, vendar je v praksi lahko tudi manjša, če gre za zgonjen aku in za mrzle zimske pogoje...
On the journey of life, I chose the psycho path.

neoto ::

Torej je ta gama filter neke vrste low-pass filter?
Za napajanje vezja bom potreboval 5V, razmišljam da bi uporabil kar stabilizator L7805 z malce močnejšim kondenzatorjem.
Tisto s prenizko napetostjo ni niti tako zelo pomembno, saj pri zaganjanju ne bom ravno potreboval hitrosti premikanja... :D Čeprav tudi s tem ne bi smel imeti težav (radio pri zaganjanju motorja brez problema deluje...).

Brane2 ::


Torej je ta gama filter neke vrste low-pass filter?


Ja.


Za napajanje vezja bom potreboval 5V, razmišljam da bi uporabil kar stabilizator L7805 z malce močnejšim kondenzatorjem.


O.K.


Tisto s prenizko napetostjo ni niti tako zelo pomembno, saj pri zaganjanju ne bom ravno potreboval hitrosti premikanja... Čeprav tudi s tem ne bi smel imeti težav (radio pri zaganjanju motorja brez problema deluje...).


O.K. le pazi na to, da se ti bo mikrokontroler pravilno resetiral in da ima brown-out zaščito. 7805 ima izredno rad solidno napetostno razliko in mu lahko štroma v trenutku vžiga tudi zmanjka. Če se stvar zna prvilno sama zresetirat, ko štrom pride, tudi prav...


In BTW, če že tlačiš not mikrokontroler, poskrbi še za kak alarm, če ga še nimaš. To te bo itak stalo par extra pinov...
On the journey of life, I chose the psycho path.

neoto ::

Alarm...:D
Razmišljam da bi si naredil kar celotni Board Computer... :D :D

Prioriteta je merjenje hitrosti.

ps.: Glede na to, da pa merilec pretoka ne stane veliko in ga ni težko povezati z mikrokontrolerji, je sicer tisto z board computerjem celo mogoče ...

gumby ::

za zajem vrtljajev lahko uporabis tudi kako induktivno sondo (ta preklopi, ce je v blizini kak kovinski predmet) - na os zavaris kaksno matico, sondo postavis na primerno mesto in je stvar resena.
pa tud problemov z vibracijami ne bi smelo bit, ker sonda ne vsebuje nobene mehanike...

zlabo ::

pa tud problemov z vibracijami ne bi smelo bit, ker sonda ne vsebuje nobene mehanike...

Ne za senzor ne bo problema, bo pa problem vibracij za os ker ta ne bo več uravnotežena , saj bo na njej svinjsko vibrirala matica:D

Pa še pomojem nebi šlo tko ne, sej je os tud kovinska....

neoto ::

Za merjenje hitrosti mi je še najbolj vseč način z "modifikacijo" enega izmed zobnikov v števcu in svetlobnim senzorjem.
V bližino osi raje nebi posegal...

telepilot ::

Najmanj vibracij na polosi imaš na mestu izstopa polosi iz menjalnika. Na tisto mesto plasiraj magnet v bližino pa čitalec impulzov. Ostane še množenje z obsegom kolesa itd... uporaba časa...

gumby ::

Ne za senzor ne bo problema, bo pa problem vibracij za os ker ta ne bo več uravnotežena , saj bo na njej svinjsko vibrirala matica:D

Pa še pomojem nebi šlo tko ne, sej je os tud kovinska....


ena uboga matica ne bo naredila nic... saj ne rabis M18 matico gor zavarit, tamala je dovolj:D
os pa ne bo sprozila senzorja... ta ima lahko obcutljivost pod 1mm (v bistvu je dovolj ena podlozka, niti matice ne rabis)

telepilot ::

Ne z maticami, pod plastični ovoj lahko daš majhen magnet (dobiš tudi plastične kot na vratih hladilnika), na ohišje menjalnika pa čitalec impulzov (v bistvu tuljavica). Oglej si, kako ta simpl naprava deluje na dvokolesu. Ne oziraj se na povzročanje vibracij polosi. Ta je tako grobo narejena, da včasih niti okrogla ni.

Brane2 ::

Ne vem zakaj vsi komplicirate s švasanjem itd.

A ni bolj enostavno če uporabi to kar že ima v inštrumentu in kvečjemu kje v koleščku zvrta eno luknjo ?

Tako mu vsaj ni treba packat okrog motorja in ga vse delo čaka praktično v ohiju inštrumenta, ki ga verjetno ni tak problem sneti in ga imeti prenosnega v času razvoja tako, da ga lhako kadarkoli odnese v delavnico ?

O.K. V tej varianti lahko postane problematična zajla, sploh če je zarjavela ali se je strgala samo to pri njemu kot je slišati, ni slučaj...
On the journey of life, I chose the psycho path.

neoto ::

Zanimive ideje,....

Tokrat moram kar z Branetom spet potegnit, saj mi ni ravno do packanja po motorju. :D

Poskusil bom dobiti se en stevec, ki bo delal, mojega "nedelujocega" pa poskusil nadgradit, pa potem mogoce nazaj vstavit...

zlabo ::

Hmm a zajlo si že preveril kot so ti rekli??
Ja pa tokrat se spet z branetom strinjam:8)

Brane2 ::

Hmm, on second thought mislim da tudi vrtanje koleščka ni tako dobra ideja. :\

Tista zajla se namreč niti ne vrti prav hitro, sploh pa pri nižjih hitrostih avtomobila, kjer hitrost vrtenja zlahka pade pod 1 ob/sec. Če tvoj mikrokrmilnik meri periodo vrtenja, pomeni,d a bo pri nižjih hitrostih update displeja hudo počasen.

Zato bi blo fino in sploh najenostavneje s kakim dvokomponentnim limom na osnovni kolešček nalimat tisti platični kolešček od miške, ki ima v krogu vsaj 100 zarez in tako dobit bistveno višjo ločljivost...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

gumby ::

>>Zato bi blo fino in sploh najenostavneje s kakim dvokomponentnim limom na osnovni kolešček nalimat tisti platični kolešček od miške, ki ima v krogu vsaj 100 zarez in tako dobit bistveno višjo ločljivost...

... in potem mi nekaj kompliciramo z svasanjem ane?>:D :D
hehe

ideje pa imamo, ni kaj:D

zlabo ::

Brane, ja sej lohk bi mel naredil svetlobno zaporo tako kot si rekel, kaj pa če bi enmu dal delat na CNC iz kovine tak kolešček z več zarezami?
Pomojem bi jih bilo že 10-20 dovolj.
Ker lahko da bi pri tistem možno gosto narezanem imel probleme z odčitavanjem pri višjih hitrostih...

Brane2 ::


>>Zato bi blo fino in sploh najenostavneje s kakim dvokomponentnim limom na osnovni kolešček nalimat tisti platični kolešček od miške, ki ima v krogu vsaj 100 zarez in tako dobit bistveno višjo ločljivost...

... in potem mi nekaj kompliciramo z svasanjem ane?>:D :D
hehe


1. Švasanje ni tako nenostavno, kot se mogoče zdi. Vsekakor moraš poznat material, ki ga švasaš. Mogoče se ti sanja o materialu matice, ni pa nujno da veš tudi iz česa je tisti vrteči se vrh v menjalniku

2. Tudi če pozabimo točko 1., pridemo do tega da ne veš kaj točno je pod vidno površino, na katero bi rad prišvasal matico. Kaj, če je notri kak plastični vložek ali fini ležaj, ki ga boš nepopravljivo poškodoval ?

3. Rezervni deli za menjalnike ravno ne rastejo na drevju. Te stvari se danes delajo tako, kot da servis ne bo potreben. Če pri tem poskusu zjebeš kaj, ni nujno, da boš zamenjavo našel v naših trgovinah in sploh ni rečeno, da bo delo pri zamenjavi trivialno.

4. Kaj če si pozneje premisli in bi rad spravil stvari nazaj tako kot so bile ? Bo lahko snel matico in dal zajlo nazaj not brez posledic ?

5. Tudi če vse prej rečeno pozabimo, pridemo do problema lošljivosti. Matca sama zase torej ne bo dovolj.
Potreboval bo torej rotacijski enkoder, ali ekvivalnt miškinega kolesa, kateraga montaža zaradi okolja (vibracije, prah, temperature, maščoba) ne bo trivialna.


ideje pa imamo, ni kaj:D


Ideje me nikoli niso omejevale. Prej zmogljivost rok... :8)
On the journey of life, I chose the psycho path.

gumby ::

ok... nesporazum po moji krivdi...:8)

v mislih sem imel os od kolesa, ne pa tisto cudo na menjalniku (je pa res, da sem pozabil to napisat). na tega pa imho ni noben problem nekaj prisvasat:)

Brane2 ::


ker lahko da bi pri tistem možno gosto narezanem imel probleme z odčitavanjem pri višjih hitrostih...


Ne bi blo problemov. Tista stvar se vrti približno sorazmerno hitrosti vrtenju koles.

Če ocenimo obseg kolesa na 2m in najvišjo dosegljivo hitrost njegovega čuda na 500 km/h in recimo da se tista zajla vrti 4x hitrejše od koles, potem dobimo :

1. Pri 500 km/h njegov konjiček prepotuje v eni sekundi 50E3/3600=138,89m

To znese pri obsegu kolesa 2m približno 69,4 obrate v sekundi. Če se os vrti 4x hitreje, se torej vrti z 277,7 obrati v sekundi.

Če ima kolešček 100 prečk, pomeni da bo imel signal s fotodiode frekvenco največ 27 khZ, to pa vsak mikrokrmilnik, sploh tisti s hardverskim števcem poje za malico...

Kolešček mu seveda lahko izrežejo iz kovine, ato bi bilo zelo drago, sploh pa se mi zdi nepotrebno.

Lahko bi ga celo narisal denimo v CorelDrawu in ga osvetlil na film v kak grafični studio.
Cel A4 format takih biciklov bi ga stal mogoče kakih 500 SIT...
On the journey of life, I chose the psycho path.

zlabo ::

Uf brane :D
Pa se res kdaj splača kej zračunat in ne neki na pamet govort:8)

LP, zlabo

neoto ::

Če pri tem poskusu zjebeš kaj, ni nujno, da boš zamenjavo našel v naših trgovinah in sploh ni rečeno, da bo delo pri zamenjavi trivialno.

Ja, se strinjam. Prej bi našel na odpadu...

Najprej bom probu poiskat en delujoč merilnik, ga dal zamenjat, starega pa poskusil predelat. Če bo predelava uspešna, bo šel nazaj v avto.

s51fu ::

Tudi jaz ze 4 leta sanjam
o dodatnem digitalnem brzinomeru,
vendar sem se vedno samo na ideji ...

Lepo je citati razlicne ideje,
vendar se je zdaj malo ustavilo ...

Bo kmalu spet kaksen nov prispevek?

gl, DD+
DD+

neoto ::

Ugotovil sem, da lahk rabljen merilc dobim na odpadu za tam nekje do 10k. Zdej sem pa mal v dilemi.
Namreč sam ga ne bom niti poskušal zamenjati, ker bi pri tem moral celo armaturko odpret, da bi lohk do enga šraufa prišu.
Če grem zdej delujočega modificirati, tvegam da potem sploh ne bo več delal. Če pa dam delujočega not vgradit, pa starega modificiram (in recimo popravim), pa bi moral še enkrat na servis, da mi ga zamenjajo... Res ne vem.

s51fu ::

Modro je odlocitve najprej prespati ...

Opel Corsa letnik 2001
ima senzor resen takole:


gl, DD+

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: Azrael ()

neoto ::

nisem ravno strojnik, tak da: kje približno pa je to? :D

Brane2 ::

Videti je kot da je to na polosi, ni sem pa ziher na katerem koncu-proti motorju ali proti kolesu...

Sicer pa, tu ozko grlo ni senzor ampak števec. Ja, lahko bi zmontiral dodatni senzor, ampak prikazani način odpade brez narebrenega kolesa na polosi, verjetno pa ne bo šel menjavat polossi zaradi trapastega senzorja...
On the journey of life, I chose the psycho path.

neo977 ::

Kako pa je z vsemi temi modifikacijami?
Te lahko potem recimo policaji lovijo na tem, al pa na tehnicnem?
Je potrebno homologacijo itd. it delat?

lp

xabre ::

Malo off-topic, ampak vseeno me zanima, kakšna simpl varjanta za merjenje temp. hladilne tekočine.

MadMax ::

Na sliki je za moje pojme senzor ABS-a pri kolesu.
Sicer pa glede vrtenja zajle v števcu: običajno je 1 obrat za 1 meter.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

s51fu ::

- moja Corsa NIMA ABS-a
- na sliki je HALL senzor brzinomera
- nahaja se ob levem prednjem kolesu
--------------------------------------------
gl, DD+

Brane2 ::


Malo off-topic, ampak vseeno me zanima, kakšna simpl varjanta za merjenje temp. hladilne tekočine.

Tu ej težava s senzorjem. Tega bi moral spelajt v motor, ker te verjetno zanima temp. vode, ko je ta v motorju in ne temperatura vode v hladilniku. To bi verjetno zahtevalo vrtanje v motor, kar pa najbrž ni za vsakogar...

Če najdeš rešitev a ta del problema. poglej okrog in ubodi elektronski termometer, ki ima sondo na žici.
Termometer zalimaj nekam v kabino, žico pa spelji do senzorja.
On the journey of life, I chose the psycho path.

s51fu ::

Re: merjenje temperature
Si morda mislil temperaturo motorja?
-------------------------------------------
Ce je to starejsi avto, poglej, ce imas na glavi motorja kaksno "slepo" luknjo z notranjim navojem, v katero pa ni nic "zasravfano"?
V taksno luknjo se da "zasravfati" tipalo termometra, ki je lahko mehanski (kapilarni), ali pa elektronski, za kar se bos pac odlocil.
gl, DD+


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Lučka za ABS se občasno prižge (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9123957 (2271) PrimozR
»

Merilec hitrosti

Oddelek: Loža
91790 (1597) CleanPower
»

Merjenje pretoka zraka in tekočine

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
244053 (3697) svizec75
»

Naj pomaga vsak, ki se spozna na popravljanje avtomobilov (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6416758 (15356) SkIDiver
»

Prikazovalnik prestave na motorju(125ccm)

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
263828 (3070) madboy

Več podobnih tem