» »

Merjenje pretoka zraka in tekočine

Merjenje pretoka zraka in tekočine

AboxDC ::

Pozdravljeni!

Zanima me če ima kdo kako idejo kako sestavit merilnik pretoka zraka in tekočine... n

Namreč gre za sledečo zadevo, testiram in nastavljam 2 taktni 15ccm motor, pri katerem bi rad precizno izmeril podatke vstopne količine zraka (Čistega brez goriva) in goriva (pretok po šlauhu). Gledal sem sisteme od avtomobilov tako imenovane air flow sensors, ti so mi malce preveliki. Glede veternice je pa problem da duši sam motor.

Kaka ideja?

V naprej hvala za predloge!

LP

Denis

gruntfürmich ::

take zadeve moraš kupiti že narejene. menda ne misliš da jih sam doma narediš iz pleha in žice.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

AboxDC ::

vem, samo me zanima če je kdo kje kaj zasledil ali pa imel izkušnje. ker vse kar sem našel do sedaj so glomazni senzorji.

Loki ::

LMM, ce se dajo dobiti kje poceni. sicer pa mogoce kaj iz pritiska zraka (naredis tisto mini pitotovo cev).
I left my wallet in El Segundo

gumby ::

naceloma bi celo lahko v garazi sestavil kaj takega iz pleha in zice, problem je pa vsekakor umerjanje in tocnost.
my brain hurts

gruntfürmich ::

načeloma lahko vsak sam use sestavi, če ima dovolj znanja...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

korenje_ver2 ::

torej prvo moras narediti pescene forme v katere bos vlil raztaljeno jeklo. potem ko imas to, jih moras peskat. naredi tako, da bos lahko vstavil magnetno lopatico na notranji strani. ta lopatica naj preko magnetov prenasa moment cez cev na drugo stran, ki bo povzrocala vrtenje zunanjega kolescka. na zunanji strani tako montiras senzor. pozabiti ne smes tudi izdelavo navoja na vliti cevi. v glavnem zadeva je 100% neprepustna. :D

edit: aja ti za avto to. torej proces vlivanja plastike. prvo moras na rezkalnem stroju izdelati jekleno formo. to spolirati. gor nalijes malo raztaljene plastike, stisnes. v glavnem izdelas podobno kot zgoraj opisano, samo da je iz plastike in da je cca 10x manjse. to je za gorivo. za zrak predlagam veternico z magnetom na eni lopati. delas pa po istem principu :P

Zgodovina sprememb…

VolkD ::

Pri nas v Sloveniji je firma z imenom HYB. Med drugim izdelujejo tudi senzorje tlaka. Mislim, da tudi pretoka. Vsekakor bi si z senzorji tlaka in mikrokontrolerjem precej pomagal !
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

svizec75 ::

Vzameš relativni tlačni senzor (nizkotlačni - 10mbar) in narediš venturijevo cev. Vse skp maš opisano tle z enačbami ipd. Namesto tiste cevke daš senzor tlaka, ki ga dela Hyb.
Verbae volant, scripta manent. Labor omnia vincit improbus.

AboxDC ::

Nekaj se spomnim da smo se v srednji šoli pr mehaniki učili kako izmerit pretok, žal pa sem zapike nekje založil, sistem pa pozabil... Se pa mi v gistvu zdaj malce sanja v čem je finta. Zaradi spremembe pretočne dimenzije mora preteč z večjo hitrostjo enaka količina zraka, kar pomeni da se tlak dvigne. V mirovanju bi torej tlak moral bit 0, ob pretoku pa se zaradi gostote zraka povečuje... hmm.....

Najbolje res da znancu rečem, da mi na stružnici naredi tale zožilnik, jaz pa pol navrtam 2 luknji in vstavim niple, povežem z cevko na senzor in to je to...ja za natančne meritve pa še en zunanji senzor ki odšteje trenutni zračni tlak:D

Bernoullijeva enačba jooj... to je res legendarna enačba, sem jo kar oboževal.. vse se da izračunat čez njo.. tlak...pretok, hitrost... kako da sem jo pozabil!!

Hvala vam!!!

No če so še kake druge ideje pa še vseeno dobrodošli;)

Brane2 ::

če bi moral sam zimprovizirati kaj takega, bi v neki cevi na prostovrtečo se os vpel majhno, lahko ploščico na enos tran osi.

Os bi na eni strani zakrivil in jo držal v "mirovnem položaju" z majhno vzmetjo, na drugo stran bi pa zmontiral kolešček od navadne miške in z IR senzorjem bral vrtenje koleščka.

Stvar bi povezal v serijo s kakim profi merilnikom in jo skalibriral.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

še ena stvar mi je padla na pamet- kondenzatorski mikrofon.

V cev, ki jo boš uporabil za meritev, zvrtaš luknjo in vanjo zalimaš manjšo cev pravokotno na večjo.

V konec te male cevi zalimaš kondenzatorski mikrofon.

Zrak, ki potuje po merilni cevi bo ustvarjal podtlak v manjši in tega bo zaznal kondenzatorski mikrofon- s katerim bi moral biti sposoben zaznati tudi stalen signal (DC), ne le spremembe (AC)
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

AboxDC ::

hmm ja za stalen signal bi pa moral bit nekakšen filter... oz na časovni interval povprečna sprememba, samo ti kondenzatorski mikrofoni so pa zelo občutljivi na spremembe ali?

svizec75 ::

Morda bi delalo. Ponavadi se za resnično nizke pretoke uporablja princip prenosa toplote: V cevi imaš grelec (špula na enosmerni tok), na naki razdalji pa imaš senzor temperature. Če več medija "piha" skozi cev, se manj segreje, sicer pa bolj.
Verbae volant, scripta manent. Labor omnia vincit improbus.

AboxDC ::

taki sistem imajo v avtih. Bi blo potrebno malo fiziko raziskat, glede segrevanja zrak in prenosa toplote, sao tu nastane problem če je poletje ali zima:D

svizec75 ::

Ni treba, da je odvisno od zunanje temperature. Če meriš s termočlenom, daš pred grelec enega, pa za grelec enega v vezavi kompenzacije mrzlega spoja (vrsta zaporedne vezave). Potem dobiš izhod direktno proporcionalen segretku grelca. ;-)
Verbae volant, scripta manent. Labor omnia vincit improbus.

Brane2 ::

Hmm ja za stalen signal bi pa moral bit nekakšen filter... oz na časovni interval povprečna sprememba, samo ti kondenzatorski mikrofoni so pa zelo občutljivi na spremembe ali?


Jah pač signal peleš čez lowpass AC filter. Kaj takega da praktično pride skozi le mogoče par Hz ali manj.

To pa ni tak problem naredit z operacijcem ali dvema in parimi upori/kondiji...

Lahko bi tudi ne zaznaval direktno izhod iz mikrofona, ampak bi mikrofonovo kapacitivnost uporabil direkt v nihajnem krogu oscilatorja , ki bi mu meril frekvenco.

Tu bi dobil filter praktično zastonj, saj bi lahko samo preštel število ciklov na recimo 1/10 sekunde in to je to. Zanima te le absolutno število period v danem času.
Vse frekvenčne komponente, ki bi bile bistveno krajše od tega itervala, bi se večinoma izfiltrirale...
On the journey of life, I chose the psycho path.

AboxDC ::

svizec75 ja ja točno... kaj pa glede princip upora... kot vemo v elektrotehniki toplota povzroča upor, torej če se neki element hladi zaradi povečanega pretoka zraka se mu zmanjša upor?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AboxDC ()

Icematxyz ::

Temperatura zraka pomoje niti ni toliko pomebna neglede na princip saj tebe zanima prevsem volumenski pretok zraka. Neodvisno od temperature.

Tlačni princip pa je pomoje še najboljša in enostavna opcija.

In ni vrag da ne obstaja nekakšen senzor cenen kateri bi v odvisnosti od tlaka na ploskvico (kateri se spreminja v odvisnosti od pretoka zraka) ali ohišje le tega spreminjal oddajno karakteristiko.

In tak senzor bi le namestil v notranjost cevi (še kakšno preprosto vezje in indikator bi moral zgraditi) skozi katero se giblje zrak in vse skupaj umeril in je to za domačo uporabo več kot dovolj?

Zdaj pa googlaj in najdi kaj primernega.

Upam samo da boš našel v SLO sam element, ker je to kriza ponavadi.

Link

Zgodovina sprememb…

AboxDC ::

google je dobra in super zadeva, samo po večurnem iskanju mi malce preseda in sem raje vprašal če ima kdo kako idejo in izkušnje.
Sam tudi razmišljam v tej smeri da bi meril prek razlike tlakov. Moram malo obiskat strojnike da mi naredijo ustrezno merilno ohišje pol pa še samo 2 senzorja tlaka zmontiram, najbolje da digitalne, in to je to... No pol še malce mikrokontroler obremenim, da nebo lenaril:D


torej konstruiranje je naslednja faza...

Material... aluminij
Tehnologija obdelovanja.. struženje, vrtanje in poliranje
tlačni senzorji (katere modele pa še malo moram raziskat...) Aja pa počakat na plačo:D

Icematxyz ::

Tukaj še imaš recimo nekaj v slovenščini:

Forum

Kjer so nabavljali senzorje: (svet elektronike)

Opis

In zdaj eden senzor ima merilno območje od 10 mBar do 7 barov.

Sedaj pa moraš vedeti kakšni pretoki zraka se bodo dogajali in kakšne tlačne spremembe se bodo odvijale. Se pravi vprašanje je če 10mBar kot spodnja meja zadostuje?

Slovensko podjetje

Vprašaj če se da kakšen sample dobit. Morje je tega samo vedet moraš kaj rabiš in kaj se da pri nas dobit. Ali ap preko tujih firm pa kakšen sample.

Kompliciral pa jaz nebi ampak bi vzel eno cev približno enaki premer kot ga imaš za motorček in v notranjost namestil ta senzor merilnik pa naredil kar po preprostem vezju ki se ponavadi nahaja v datasheetih.

Pazi le da bo kos cevi kratek da neboš s tem vplival na karakteristike motorja in pa da bo senzor nameščen tako da nebo zaradi svoje velikosti zmajnševal pretoka zraka. Zatao bi sam poiskal kakšno SMD varianto senzorja in jo namestil morda direkt pred (ali če je možno malenkost v notranjost sesalnega kanala uplinjača.

Pritrditi pa jo moraš tak odsa senzor nebo nihal.

Sedaj pa najprej razreši vprašanje koliko milibarov je lahko spodnja meja, kakšno resolucijo naj senzor ima in kolikšna je zgorna meja.

Da sploh veš kaj iščeš.

Zgodovina sprememb…

Icematxyz ::

Ja jaz če bi bil na tvojem mestu bi se kar na Hyb.si obrnil.

Se pravi povej kaj bi rad naredil pa če je možno dobiti primeren sample za to.

Vprašati ni greh.

Edit: ampak sem razmišljal sedaj pa se bojim da tlačni senzor nebo primeren saj hrup in vibracije ki jih proizvaja motorček bodo vzrok nepravilni interpretaciji senzorja in vrjetno bodo podatki nepravilni.

To pa je vrjetno tudi razlog zakaj se v ta namen uporabljajo "drage" in "zahtevne" vetrnice in ne tlačni senzorji.

Bi pa šlo na tak princip meriti porabo goriva pomoje z dokaj dobro natančnostjo kjer bi naredil iz cevke "tlačni stolp" in zaradi porabe goriva bi se nivo goriva nižal s tem pa tudi tlak.

Zgodovina sprememb…

svizec75 ::

Temperatura zraka pomoje niti ni toliko pomebna neglede na princip saj tebe zanima prevsem volumenski pretok zraka. Neodvisno od temperature.


Khm - malo si zguglej (Calorimetric Flowmeter), pa boš videl še kako je odvisna od temperature pri tem principu. Segretek zraka na razdalji je različen, če ti vpihavaš zrak -10°C al pa 35°C. Moraš ga naredit neodvisnega od zunanje temperature. In tako kot sem ti opisal se to naredi.

Edit: ampak sem razmišljal sedaj pa se bojim da tlačni senzor nebo primeren saj hrup in vibracije ki jih proizvaja motorček bodo vzrok nepravilni interpretaciji senzorja in vrjetno bodo podatki nepravilni.


Tlačni senzor tud pod razno ne bo trzal na tvoje vibracije, pa hrup. Sploh pa boš napetost iz senzorja povprečil.

Vetrnica je bolj trotl ziher - to se pa čist strinjam.

Uporabi relativni senzor iz HYB. Namest Venturijeve cevi dej pa samo ožjo cev v širšo cev, pa oba dovoda tlačnega senzorja priključ - enga pred zožanje, druzga na zožanje pa boš meu flowmeter.
Verbae volant, scripta manent. Labor omnia vincit improbus.

Icematxyz ::

Tlačni senzor tud pod razno ne bo trzal na tvoje vibracije, pa hrup. Sploh pa boš napetost iz senzorja povprečil.


Nevem. Sam sem razmišljal in kaj je drugega hrup kot spremeba tlaka? Vibracije senzorja z ohišjem pa tudi ustvarjajo na senzorju določen tlak zaradi hitrega gibanja senzorja sem ter tja skozi medij.

Vprašanje je koliko je to in koliko vpliva na meritev.

Ker gre pa za dokaj glasno stvar - motor z notranjim zgorevanjem.

S cevmi in vsem pa ne smeš pretiravati oziroma je bolje če jih sploh ni saj z njimi vplivaš na karakteristiko delovanja motorja če daš recimo 20 cm cev pred uplinjač. Ali še celo cev katera je tajnša od vhoda na uplinjaču.

Pa še povratni sunki tlaka znajo popačiti celotno sliko. Mnogo je pomoje stvari za premisliti da dobiš bolj ali majn verodostojno meritev.

svizec75 ::

Probat boš moral, pa boš videl.

Zvok je sprememba tlaka, ja. Samo dinamično merilno področje senzorja je pa nekje v rangu par hertzev. Sploh pa sta zvoku izpostavljeni obe strani senzorja, tako da membrana senzorja ne more kar vibirirat sama od sebe.
Verbae volant, scripta manent. Labor omnia vincit improbus.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

1.9 TDI 130 KM - začele so se težave... ali pač ne? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
9132296 (15724) cleanac
»

Pomivali stroj-ventil za vodo-detajlno delovanje

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
73625 (3280) SplitCookie
»

Vklop črpalke po zvočni zaznavi pretoka v cevi

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
143063 (2673) Pyr0Beast
»

Kje dobiti poceni senzor tlaka?

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
81725 (1582) Kaboom
»

"direct die cooling"

Oddelek: Hlajenje in modifikacije
241528 (1243) Vesoljc

Več podobnih tem