» »

Windows 10 22H2 je bila zadnja večja posodobitev

Windows 10 22H2 je bila zadnja večja posodobitev

Slo-Tech - Microsoft je v posodobljenem načrtu za življenjski cikel Windows 10 sporočil, da je velikih posodobitev konec. Pravzaprav je bilo nenavadno, da so kljub izidu Windows 11 že leta 2021 še vedno izhajale. Verzija Windows 10 22H2, ki je izšla konec minulega leta, je zadnja.

To seveda ne pomeni, da se bo Windows 10 takoj odpravil po poti Windows 7 in postal nepodprt. Varnostne posodobitve bo še vedno dobival do 14. oktobra 2025, ki se bo izteklo obdobje podpore. Zatem bo na voljo še podaljšana podpora, ki bo na voljo ob plačilu in za posebne odjemalce. Čeprav na prvi pogled konec podpore za Windows 10 čez dve leti ne bo pomembno vplival na uporabnike, bo vendarle pomembna prelomnica.

Trenutno je v uporabi cel kup računalnikov, ki formalno ne podpirajo Windows 11. Čeprav je bilo s triki možno nanje vseeno namestiti Windows 11, Microsoft uradno vztraja, da to ni predvideno. To pomeni, da bo cel kup strojne opreme tedaj ostal brez operacijskega sistema, ki še prejema varnostne posodobitve. Možni poti bosta dva: nadgradnja strojne opreme ali zamenjava programske opreme, denimo prestop med pingvine.

Organizacijam se splača počakati do prihodnjega leta, ko bo Microsoft izdal novo verzijo Windows 11 LTSC (long-term servicing channel), medtem ko bo za domače uporabnike istočasno na voljo Windows 11 23H2.

74 komentarjev

«
1
2

svecka ::

Win11 fail..kdo to sploh uporablja? 20% uporabnikov, ki so ga dobili zraven novega PCja to je pa kvečejemu to. Porazen win11, po 3 letih končno dobil drag and drop funkcijo.

Vsak drugi windows je FAIL, to je pokazalo tudi win11.

coderX ::

a se bo windows 10 dalo še uporabljat po Okt 2025 ?

LightBit ::

Super, upam da bo potem poplava poceni rabljenih računalnikov. Čeprav dvomim da se bodo ljudje preveč sekirali. Morali bi še narediti da neha delati ko ni več podprt. >:D

coderX je izjavil:

a se bo windows 10 dalo še uporabljat po Okt 2025 ?

Do sedaj je vedno bilo možno uporabljati po tem ko ukinejo podporo, ampak ni varno in s časoma programi več ne delajo na nepodprtih Windowsih. Verjetno bi bilo pravno sporno, če bi namerno zablokirali.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LightBit ()

filip007 ::

Ja in kaj boš z njimi?

11 je super, imam na namizju samo koš, ostalo je lepo pod glavno ikono ali spodaj.

Še že veselim 12.
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

LightBit ::

filip007 je izjavil:

Ja in kaj boš z njimi?

Če mene sprašuješ, bi zamenjal starejše. Za zasebno rabo ne rabim novega (sploh redko uporabljam). Malo starejši so celo boljši za Debian (stable). Še posebej se mi zdi da so novi procesorji vedno problematični dokler ne pride vsaj 10 firmware updejtov.

filip007 ::

Linux "boring", no sem imel Ubuntu na stari Toshibi, potem novi LTS hoče UEFI podporo in sem obupal, nadgradnja je še šla čez.
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

sbawe64 ::

coderX je izjavil:

a se bo windows 10 dalo še uporabljat po Okt 2025 ?

Seveda.
2020 is new 1984
Corona World order

LightBit ::

filip007 je izjavil:

Linux "boring", no sem imel Ubuntu na stari Toshibi, potem novi LTS hoče UEFI podporo in sem obupal, nadgradnja je še šla čez.

Mi je všeč da je "boring". Ubuntu mi pa nikoli ni ustrezal.

Netrunner ::

filip007 je izjavil:

Linux "boring", no sem imel Ubuntu na stari Toshibi, potem novi LTS hoče UEFI podporo in sem obupal, nadgradnja je še šla čez.

Linux ima 1000+ okusov :) Moraš poskusiti še kakšne alternative preden lahko podaš oceno.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.

mtosev ::

Sem že na Windows 11, tako da ni problema zame.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Pezdicek ::

Lepo, da si to delil z nami.

2dark ::

Men je pa win 11 všeč.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Netrunner ::

Na srečo so pingvinčki lušni in prijazni, tako da mi je prav vseeno kakšen prepih dela MS z okni.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.

l0g1t3ch ::

svecka je izjavil:

Win11 fail..kdo to sploh uporablja? 20% uporabnikov, ki so ga dobili zraven novega PCja to je pa kvečejemu to. Porazen win11, po 3 letih končno dobil drag and drop funkcijo.

Vsak drugi windows je FAIL, to je pokazalo tudi win11.


Jaz med službenima laptopoma z win 10 in 11 ne vidim razlike zares. Privzeto ima 11ka tisto glupost z start gumbom na sredini ampak to se da prestavit na levo, potem pa je isti drek :))

Invictus ::

Netrunner je izjavil:

filip007 je izjavil:

Linux "boring", no sem imel Ubuntu na stari Toshibi, potem novi LTS hoče UEFI podporo in sem obupal, nadgradnja je še šla čez.

Linux ima 1000+ okusov :) Moraš poskusiti še kakšne alternative preden lahko podaš oceno.

Če rabiš za posel, ne za igračkanje, moraš izbrati kako LTS distribucijo. Ki je podprta tudi s strani ostalih proizvajalcev programske opreme...

In včasih plačati tudi za Linux support...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

karafeka ::

Kako je pa z licenco?
Če imaš licenco za win 10 home, ali lahko legalno preideš na win 11?

filip007 ::

Seveda, samo da je združljiv sistem, tam poglej pod popravki kaj ti piše.
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

LightBit ::

Meni se 11ka v VMware na nepodprtem hostu ni hotela updejtat na zadnjo verzijo. Sem tudi nekaj v registru nastavil za nepodprte pa ni nič pomagalo, še kar je pravil da ni podprt. Potem sem zbrisal VM, ker ga imam še drugje.

Za tiste ki nimate dovolj novih računalnikov za enajstko je morda začasna možnost tudi Windows Server 2022, ki bo podprt dlje in mislim da dela tudi na starejših računalnikih.

bostydr ::

Mene Windows 11 Home in prenosnik Acer Predator PH317-52 že star 4let 8mesec Vse je ok.

zavajon ::

l0g1t3ch je izjavil:

Privzeto ima 11ka tisto glupost z start gumbom na sredini ampak to se da prestavit na levo, potem pa je isti drek :))

StartAllback dela odlično.

MrStein ::

LightBit je izjavil:



Za tiste ki nimate dovolj novih računalnikov za enajstko je morda začasna možnost tudi Windows Server 2022, ki bo podprt dlje in mislim da dela tudi na starejših računalnikih.

Za ta denar lahko nove peceje kupiš. ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

LightBit ::

Invictus je izjavil:

Netrunner je izjavil:

filip007 je izjavil:

Linux "boring", no sem imel Ubuntu na stari Toshibi, potem novi LTS hoče UEFI podporo in sem obupal, nadgradnja je še šla čez.

Linux ima 1000+ okusov :) Moraš poskusiti še kakšne alternative preden lahko podaš oceno.

Če rabiš za posel, ne za igračkanje, moraš izbrati kako LTS distribucijo. Ki je podprta tudi s strani ostalih proizvajalcev programske opreme...

In včasih plačati tudi za Linux support...

Tukaj smo res bolj govorili o domači rabi. Če štejemo samo večje distribucije jih je okoli 10, ki imajo potem lahko še različna namizja. Raznih eksotičnih distribucij bi se jaz izogibal. Drugače imaš pa RHEL, SUSE in Ubuntu za plačljivo podporo, čeprav tudi v poslovni rabi srečaš CentOS in Debian.

MrStein je izjavil:

LightBit je izjavil:



Za tiste ki nimate dovolj novih računalnikov za enajstko je morda začasna možnost tudi Windows Server 2022, ki bo podprt dlje in mislim da dela tudi na starejših računalnikih.

Za ta denar lahko nove peceje kupiš. ;)

Saj ni treba plačati. Saj delajo tudi neaktivirani.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LightBit ()

FastWIND ::

To je čisto izsiljevanje... Mnogo vrhunskih pcjev ki so še uporabni ne moreš posodobiti na 11 pri 10 pa bodo omejili oz ukinili podporo.... Pc ja uporabljam za posel in to verzijo ki ne podpira 11 pa mi čisto zadostuje... in sedaj bi naj moral ta uporaben pc zavreči, da bom lahko poganjaj OS ki bo nudil popravke... Svet gre res v k.....

Netrunner ::

Dosti poslov bi lahko prešlo na linux in odprtokodne alternative vendar je največji problem učiti uporabnike na novosti.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.

Invictus ::

Netrunner je izjavil:

Dosti poslov bi lahko prešlo na linux in odprtokodne alternative vendar je največji problem učiti uporabnike na novosti.

Nastaviš jim Windows-like GUI, pa nimajo problemov.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

feryz ::

Jebemti, a moram potem nujno zamenjati XP-je?
Če ne bo več podpore?
Pa čisto v redu laufajo.

MrStein ::

Trenutno je v uporabi cel kup računalnikov, ki formalno ne podpirajo Windows 11. Čeprav je bilo s triki možno nanje vseeno namestiti Windows 11, Microsoft uradno vztraja, da to ni predvideno. To pomeni, da bo cel kup strojne opreme tedaj ostal brez operacijskega sistema, ki še prejema varnostne posodobitve.

3.. 2.. 1.. Leto Linuxa!
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

MrStein ::

FastWIND je izjavil:

To je čisto izsiljevanje... Mnogo vrhunskih pcjev ki so še uporabni ne moreš posodobiti na 11 pri 10 pa bodo omejili oz ukinili podporo.... Pc ja uporabljam za posel in to verzijo ki ne podpira 11 pa mi čisto zadostuje... in sedaj bi naj moral ta uporaben pc zavreči, da bom lahko poganjaj OS ki bo nudil popravke... Svet gre res v k.....

To v Nemčiji že štejejo za škandal.

Bom linkal če me kdo ne prehiti.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

mtosev ::

Jaz mislim, da je 10 let podpore dovolj za os.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

MadMax ::

Recimo, da je prehod iz XP na 7 res nekako bil "nujen" zaradi 64-bitnosti, pa recimo podpore SSDjem, pa... čemu še?

Čemu pa je bil potreben prehod iz 7 na 10, pa sedaj na 11?
Ker vizualizacija, ki postaja zmeraj manj pregledna/razločna (včasih si vsaj vedel katero okno je aktivno...) res ni noben + ...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

misek ::

MadMax je izjavil:

včasih si vsaj vedel katero okno je aktivno

Fix https://www.makeuseof.com/windows-11-ac...

blackbfm ::

Mnogo vrhunskih pcjev ki so še uporabni ne moreš posodobiti na 11 pri 10 pa bodo omejili oz ukinili podporo


keri vrhunski pcji so to?

MadMax ::

Tnx misek, sicer še nisem updejtal na 11, bo takrat sigurno prišlo prav :) (se bojim, da bo vsaj v službi to kmalu nujno zlo...)

A že v 10 je to kljub max. personalizaciji vse nekam zablurano.
Pa ne zaradi clearview sranja in "vizualnih učinkov glajenja" ipd., ker se tudi s tem ne da vrnit na ostrino/praktično preglednost pred-w8 vizualizacije.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

FastWIND ::

blackbfm je izjavil:

Mnogo vrhunskih pcjev ki so še uporabni ne moreš posodobiti na 11 pri 10 pa bodo omejili oz ukinili podporo


keri vrhunski pcji so to?


Za web design mi zadostuje:

Thinkstation P 700 - 2X Intel Xeon, 64 Gb RAM, 6 Gb grafična.... Mašina je pred 2 letoma stala rabljena 600€.

Jarno ::

mtosev je izjavil:

Jaz mislim, da je 10 let podpore dovolj za os.


Na začetku so izjavljali "Windows 10 forever!", moraš vedno gledat čas od izzida novega OS.
Windows 11 ne ponuja praktično ničesar novega razen UI-ja in uradnih omejitev pri podprti strojni opremi.
Če že posplošuješ, ne gledat zgolj privatne situacije.
#65W!

mtosev ::

Jarno je izjavil:

mtosev je izjavil:

Jaz mislim, da je 10 let podpore dovolj za os.


Na začetku so izjavljali "Windows 10 forever!", moraš vedno gledat čas od izzida novega OS.
Windows 11 ne ponuja praktično ničesar novega razen UI-ja in uradnih omejitev pri podprti strojni opremi.
Če že posplošuješ, ne gledat zgolj privatne situacije.

Jaz sem čisto zadovoljen z Windows 11. Meni je bilo pomembno, da je bil upgrade na Win 11 brezplačen.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

FastWIND ::

mtosev je izjavil:

Jarno je izjavil:

mtosev je izjavil:

Jaz mislim, da je 10 let podpore dovolj za os.


Na začetku so izjavljali "Windows 10 forever!", moraš vedno gledat čas od izzida novega OS.
Windows 11 ne ponuja praktično ničesar novega razen UI-ja in uradnih omejitev pri podprti strojni opremi.
Če že posplošuješ, ne gledat zgolj privatne situacije.

Jaz sem čisto zadovoljen z Windows 11. Meni je bilo pomembno, da je bil upgrade na Win 11 brezplačen.


Najbrž bi bil zadovoljen tudi jaz... Vendar nisem pripravljen zaradi novega OS a menjavat zame zelo dobro delujočega pc ja...

mtosev ::

Switchaš na Linux, če ti Win 11 ni podprt. Tukaj imaš veliko podpornikov Linuxa, ki ti bodo pomagali.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

l0g1t3ch ::

zavajon je izjavil:

l0g1t3ch je izjavil:

Privzeto ima 11ka tisto glupost z start gumbom na sredini ampak to se da prestavit na levo, potem pa je isti drek :))

StartAllback dela odlično.


Jaz ne maram za neke 3rd party rešitve, slabe izkušnje iz preteklosti. Pa še navadiš se na nek poseben izgled, ki je samo na tvoji mašini drugje pa si na defaultu, sploh v podjetjih kjer je konfiguracija sistema malo bolj zaprta.

Za doma imam Linux, v podjetju pa pač sprejmem kar pač imajo.
Meni osebno sta win10 in 11 za desktop daleč boljša operacijska sistema kot kateri koli Linux distro.

Linux za domače PC-je uporabljam praktično samo za to, ker se ne strinjam s temi vsiljivimi MS praksami glede telemetrije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: l0g1t3ch ()

feryz ::

mtosev je izjavil:

Jaz sem čisto zadovoljen z Windows 11. Meni je bilo pomembno, da je bil upgrade na Win 11 brezplačen.
Pravijo, da se šenkanemu konju ne gleda pod zobe. Je, kakršen je. In tudi v tem primeru ni nič drugače.
Matr ste stiskaški. Važno da je zastonj.

blackbfm ::

Thinkstation P 700 - 2X Intel Xeon, 64 Gb RAM, 6 Gb grafična.... Mašina je pred 2 letoma stala rabljena 600€.


a to je hardwer iz 2012? torej imaš podporo skoraj do 2026.. 14 let? meni se sliši solidno

tomlin ::

Netrunner je izjavil:

Na srečo so pingvinčki lušni in prijazni, tako da mi je prav vseeno kakšen prepih dela MS z okni.

Delim tvoje mnenje.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman

Zimonem ::

l0g1t3ch je izjavil:

zavajon je izjavil:

l0g1t3ch je izjavil:

Privzeto ima 11ka tisto glupost z start gumbom na sredini ampak to se da prestavit na levo, potem pa je isti drek :))

StartAllback dela odlično.


Jaz ne maram za neke 3rd party rešitve, slabe izkušnje iz preteklosti. Pa še navadiš se na nek poseben izgled, ki je samo na tvoji mašini drugje pa si na defaultu, sploh v podjetjih kjer je konfiguracija sistema malo bolj zaprta.

Za doma imam Linux, v podjetju pa pač sprejmem kar pač imajo.
Meni osebno sta win10 in 11 za desktop daleč boljša operacijska sistema kot kateri koli Linux distro.

Linux za domače PC-je uporabljam praktično samo za to, ker se ne strinjam s temi vsiljivimi MS praksami glede telemetrije.

Pa saj ima w11 v nastavitvah da poravnaš taskbar na levo. Od 3rd party imam samo dispalfusion, tudi dela.

l0g1t3ch ::

Zimonem je izjavil:

l0g1t3ch je izjavil:

zavajon je izjavil:

l0g1t3ch je izjavil:

Privzeto ima 11ka tisto glupost z start gumbom na sredini ampak to se da prestavit na levo, potem pa je isti drek :))

StartAllback dela odlično.


Jaz ne maram za neke 3rd party rešitve, slabe izkušnje iz preteklosti. Pa še navadiš se na nek poseben izgled, ki je samo na tvoji mašini drugje pa si na defaultu, sploh v podjetjih kjer je konfiguracija sistema malo bolj zaprta.

Za doma imam Linux, v podjetju pa pač sprejmem kar pač imajo.
Meni osebno sta win10 in 11 za desktop daleč boljša operacijska sistema kot kateri koli Linux distro.

Linux za domače PC-je uporabljam praktično samo za to, ker se ne strinjam s temi vsiljivimi MS praksami glede telemetrije.

Pa saj ima w11 v nastavitvah da poravnaš taskbar na levo. Od 3rd party imam samo dispalfusion, tudi dela.


Točno to je bil moj prvi komentar v temi.

l0g1t3ch je izjavil:

svecka je izjavil:

Win11 fail..kdo to sploh uporablja? 20% uporabnikov, ki so ga dobili zraven novega PCja to je pa kvečejemu to. Porazen win11, po 3 letih končno dobil drag and drop funkcijo.

Vsak drugi windows je FAIL, to je pokazalo tudi win11.


Jaz med službenima laptopoma z win 10 in 11 ne vidim razlike zares. Privzeto ima 11ka tisto glupost z start gumbom na sredini ampak to se da prestavit na levo, potem pa je isti drek :))

misek ::

tomlin je izjavil:

Netrunner je izjavil:

Na srečo so pingvinčki lušni in prijazni, tako da mi je prav vseeno kakšen prepih dela MS z okni.

Delim tvoje mnenje.
Zgleda vam ni vseeno, če se morate olajšati ob takšnih novicah :D

FastWIND ::

blackbfm je izjavil:

Thinkstation P 700 - 2X Intel Xeon, 64 Gb RAM, 6 Gb grafična.... Mašina je pred 2 letoma stala rabljena 600€.


a to je hardwer iz 2012? torej imaš podporo skoraj do 2026.. 14 let? meni se sliši solidno


Milsim, da si kakšno leto falil ampak to nima veze. Mašina deluje to je bistveno.. In to to čisto dovolj dobro za kvalitetno opravljanje dela.

Boobiz ::

tisti, ki bo želel še naprej uporabljat Win 10, bo najbrž moral preklopit na LTSC z uradno podporo do 2027 ali na LTSC IoT, ki ima uradno podporo do 2032.

ni pa linux izkušnja še nikoli bila boljša. :D
I'm drunk, what's your excuse?

Glugy ::

blackbfm je izjavil:

Thinkstation P 700 - 2X Intel Xeon, 64 Gb RAM, 6 Gb grafična.... Mašina je pred 2 letoma stala rabljena 600€.


a to je hardwer iz 2012? torej imaš podporo skoraj do 2026.. 14 let? meni se sliši solidno


Ni solidno glede na to da so Windows 10 oglaševal kot zadnji Windows in da bodo po tem samo še posodobitve ker da je Windows od zdaj storitev in ne izdelek.
Teb je solidno če te en nategne?

Nazz ::

Boobiz je izjavil:

tisti, ki bo želel še naprej uporabljat Win 10, bo najbrž moral preklopit na LTSC z uradno podporo do 2027 ali na LTSC IoT, ki ima uradno podporo do 2032.

ni pa linux izkušnja še nikoli bila boljša. :D

Ali pa kot večina ljudi, ignoriraš kaj pravi Microsoft in še naprej uporabljaš Windows 10.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
!

[Windows 11] Debate, vprašanja in težave (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Operacijski sistemi
1079177326 (400) Bezukhoff
»

Windows 11 je tu (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
25745769 (10453) Nesta
»

Windows 10 22H2 je bila zadnja večja posodobitev (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
7412478 (8809) LightBit
»

Ali Windows 11 res ne more delovati na starih procesorjih? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
5913782 (10006) simnov
»

Windows 11 izidejo 5. oktobra (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
6620017 (14545) KTr1sk

Več podobnih tem