Road to VR - Pri Valvu so pokazali vse podrobnosti svojih očal za navidezno resničnost Index, ki pridejo 28. junija. Jasno so jih osredotočili na zanesenjaški del trga, saj celoten komplet s kontrolerji in baznimi postajami stane čez tisoč evrov. Odprli so tudi prednaročila, ki pa so v manj kot dnevu že pošla.
Ko je pred mesecem dni Valve udaril z najavo lastnih VR naočnikov Index, kaj več od draženja ni ponudil. A na informacije ni bilo treba dolgo čakati, kajti skladno s prvomajskim odprtjem prednaročil je podjetje naposled ponudilo konkreten vpogled v svoj odločen korak na VR prizorišče. Na zaprtem dogodku za novinarje so čisto naravnost povedali, da "naj se s cenovno dostopnostjo in prijaznostjo uporabniku ukvarja kdo drug", medtem ko so oni zavezani zmogljivosti. Pri Indexu je to najprej vidno v prikaznem delu: zaslona sta dva, z ločljivostjo 1440×1600 pik za vsako oko. Podobno kot pri Riftu S gre za LCD in ne AMOLED matriki, kar zmanjša vidnost pikslov. Obenem taki zasloni veliko hitreje prižigajo pike, kar zmanjša meglenje, rezultat pa je tudi visoka hitrost osveževanja pri 120 hercih, pri čemer naprava zmore tudi 144 Hz. Nov sistem leč se ponaša z visoko nastavljivostjo in omogoča zorni kot 130 stopinj. Zanimive so slušalke, ki lebdijo ob ušesu (off-ear), malce pa razočarata vgrajeni stereo kamerici, ki sta namenjeni zgolj za passthrough in ne znata zaznavati prostora ali mahanja rok.
Toda morda najbolj navdušujoč kos opreme se ne skriva v naočnikih, temveč kontrolerjih (svojčas imenovanih Knuckles). Kapacitivni senzorji zaznavajo gibanje vseh petih prstov in v Valvu trdijo, da je v vsakem kar 87 različnih tipal vseh vrst! Zato sploh ni nenavadno, da nanje odpade zajeten del cene. Celoten komplet z očali, dvema kontrolerjema in dvema baznima postajama ima nalepko 1079 EUR. Škatla brez baznih postaj stane 799 EUR, sami naočniki pa 539 EUR. Periferija je kompatibilna s tisto za Vive. Pod črto gre torej brez dvoma za izdelek za entuziaste, ki nemara doma še nimajo Viva Pro. Kljub zajetni ceni pa so vse prodajne oblike Indexa v manj kot dnevu po odprtju prednaročil že pošle; na polni komplet bo treba tako čakati do septembra. Srečneži, ki so si svojega zagotovili, lahko nanj računajo po 28. juniju.
Specifikacije sem imel v mislih. Leta že poslušamo o tej navidezni resničnosti, proizvajalci se širokoustijo o zmogljivosti njihovih očal, glede programske opreme pa še vedno capljajo na mestu. Premika kar ni in ni.
Super zadeva, razen cena je pretirana (še posebej za kontrolerje). Upam da Pimax z svojimi fejk knucklesi malo zniža cene (pod 300€ za set). Sem pa z VR headsetom izjemno zadovoljen, prav tako pa tudi vsi kolegi ki zadevo kupili.
Za upgrade headseta bom pa verjetno počakal vsaj do eye trackinga in podobnih izboljšav, trenutni 90Hz 2880x1440 je prav dober.
Leta že poslušamo o tej navidezni resničnosti, proizvajalci se širokoustijo o zmogljivosti njihovih očal, glede programske opreme pa še vedno capljajo na mestu. Premika kar ni in ni.
Meni se bolj zdi, da je fora v marketinškem hypu, kar daje malo nerealna pričakovanja. Rift je začel ponoven nastop VRa marca 2016, kar pomeni, da smo (šele) v četrtem letu raziskovanja nove tehnologije. S stališča hiperprodukcijske zabavne industrije je to že cel vek, ampak če stopiš nazaj in pogledaš bolj trezno z vidika tehnološkega razvoja, je napredek čisto spodoben - glede na nišno naravo.
Sam nisem v skrbeh; nekaj killer appov že je - med njimi brez dvoma Beat Saber - in sčasoma jih bo vedno več. Je pa dost jasno, da VR ne bo čisti mainstream, dokler bo na kablih, satelitih in 500 evrih.
Za množice je WMR, dobrih 200€, brez satelitov, nizki potrebni specsi.
IMHO VR dobi na realni vrednosti šele s proper room VRom in motion controllerji. Cheap VR se mi zdi stran vržen denar.
WMR je proper room VR, sam HMD npr od Lenovo je opazno boljši od Vive-a in Rifta. Kontrolerji pa malo zaostajajo, saj imajo manjši report rate. Je pa uporabno tudi za težke expert+ mape v beatsaberu, torej mislim da prestane test.
Če se je Virtual Boy prodajal se bo tudi to. Koliko bo pa uspeha je pa od raje odvisno. Naivnost je vedno prisotna. Kot je bilo že povedano, gre za nek hype s temi VR očalami načeloma gre pa za prah-nabirajočo nepremičnino. Pa ne mi s takimi "a si sploh že probal" ker tehnologija obstaja toliko časa da bi ti še moj pokojni ded lahko odvrnil "JA SEM!". Gre za koncept kjer moramo oči in glavo navaditi na dodaten napor, kar pa nam ni najbolj po godu in ergonomiji. Kar poglejte kako se vhodne periferije spreminjajo in vam bo jasno, da bo obstalo samo tisto s čimer smo najbolj udobni. lp.
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_
Komot se tudi v preteklosti, glede na to koliko ljudi poznam, ki redno uporabljajo VR.
Prepričan sem, da poznaš tudi precej ljudi, ki redno uporabljajo 3D na televizorju, čeprav ga dandanes ne najdeš več med specifikacijami. VR ima en kup uporabnih potencialov, ampak ne za rajo. Vsaj ne, dokler je tako primitivno vse skupaj.
A to je veliko? Kako pogosti so potem ti kompleti v družbi? Da lahko rečeš, da so popularni? Khm, 3d TV...khm.
Spet tista logika, da mora že prvi izdelek na trgu zadostiti vsem potrebam vseh ljudi. Tako se razvoj ne dela. Hvala Jupitru za takoimenovane naivne ljudi, ker brez njih bi vsi nenaivni še vedno živeli v jamah.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
Katera logika pa je to? Nevednih in neumnih ljudi, ki ne poznajo zgodovine teh 3d očal, pa potem druge obtožujejo nečesa? Prvi izdelek? Pri Jupitru kako naiven človek.
Sicer pa je veliko, ja. Sploh glede na to, da prodaja raste, povpraševanje po teh zadevah očitno je.
Koliko tvojih kolegov pa jih uporablja na neki redni bazi? Če veliko, potem reciva vsaj...25%? Hold your horses jype.
Kako je to relevantno, koliko mojih kolegov jih uporablja?
Ker sem rekel, da ima VR veliko uporabnih možnosti, za rajo pa bolj ne. Se pravi za rajo je nek novelty, ki se ne prime, kljub vsemu hypu skozi zadnje desetletje (a štekaš nevone?). Ti pa praviš da to ni res in da je teh stvari v družbi veliko. Če jih je veliko, potem najbrž imaš znance, kar nekaj njih, ki to uporabljajo redno? Ne trudi se - prodajne številke pravijo, da je možnost, da imaš kakšnega takega, minimalna, pa če še 100x napišeš, da jih je veliko.
Si lastim sonyev vr in stvar je bila zanimiva, kakšen teden dajansko ima za gledanje kakih filmov prenizko ločljivost nadzor v igrah pa je tudi precej lesen. Dopuščam možnost, da so konkurenčni izdelki glede tega boljši a dvomim, da gre za bistveno razliko.
Za množice je WMR, dobrih 200€, brez satelitov, nizki potrebni specsi.
IMHO VR dobi na realni vrednosti šele s proper room VRom in motion controllerji. Cheap VR se mi zdi stran vržen denar.
WMR je proper room VR, sam HMD npr od Lenovo je opazno boljši od Vive-a in Rifta. Kontrolerji pa malo zaostajajo, saj imajo manjši report rate. Je pa uporabno tudi za težke expert+ mape v beatsaberu, torej mislim da prestane test.
Se strinjam, Lenovo je presenetljivo dober, se ga mirno primerja z Vive-om. Edino room setup-a pa res ne poštekam do konca.
Glavno je software IMO. Če bi to tehnologijo dali nekomu od stare šole, bi definitivno sproducirali nekaj dih jemajočega. Ker pa danes kreirajo mainstream vsebino bolj ali manj corporate loleki...itak, da ni folku zanimivo.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Za množice je WMR, dobrih 200€, brez satelitov, nizki potrebni specsi.
IMHO VR dobi na realni vrednosti šele s proper room VRom in motion controllerji. Cheap VR se mi zdi stran vržen denar.
WMR je proper room VR, sam HMD npr od Lenovo je opazno boljši od Vive-a in Rifta. Kontrolerji pa malo zaostajajo, saj imajo manjši report rate. Je pa uporabno tudi za težke expert+ mape v beatsaberu, torej mislim da prestane test.
Se strinjam, Lenovo je presenetljivo dober, se ga mirno primerja z Vive-om. Edino room setup-a pa res ne poštekam do konca.
Kaj ti predstavlja problem, room setup bi moral trajati max 30 sekund?
Za simracing/flight simulacije je VR zelo zanimiv in zelo uporaben. Zaenkrat ima sicer še nekaj pomanjkljivosti (slabša resolucija, discomfort ob daljši uporabi, pri določenih uporabnikih se pojavlja slabost), za katere sem prepričan, da jih bodo v bližnji prihodnosti odpravili.
Za kogarkoli, ki je kdaj probal kakšno simulacijo, je to en velik preskok, saj je immersion factor res velik.
Kaj ti predstavlja problem, room setup bi moral trajati max 30 sekund?
Ne vem, velikokrat moram ponavljat nastavitve sobe da dela kot mora (včasih ga višina od tal zafrkava, drugič oblika prostora...), da ne govorim o nastavljanju če imam podaljšane kable - teoretično se da naredit 10x10m prostor, na sredo daš mašino, pa 3+3m kabli, v praksi je pa bolj tako-tako. Aja, pa očala voziš okoli in ne ročke kot pri Vive-u. Saj ne da se ne da, ampak Vive je res bolj simpl v tem delu. Overall pa kot rečeno je Lenovo bistveno cenejša čisto solidna opcija, tako da priporočam.
Kaj ti predstavlja problem, room setup bi moral trajati max 30 sekund?
Ne vem, velikokrat moram ponavljat nastavitve sobe da dela kot mora (včasih ga višina od tal zafrkava, drugič oblika prostora...), da ne govorim o nastavljanju če imam podaljšane kable - teoretično se da naredit 10x10m prostor, na sredo daš mašino, pa 3+3m kabli, v praksi je pa bolj tako-tako. Aja, pa očala voziš okoli in ne ročke kot pri Vive-u. Saj ne da se ne da, ampak Vive je res bolj simpl v tem delu. Overall pa kot rečeno je Lenovo bistveno cenejša čisto solidna opcija, tako da priporočam.
Če spreminjaš postavitev stvari v sobi ali pa nimaš vedno enake svetlobe boš moral ponoviti. Lahko tudi samo kak tepih za 1 meter premakneš in bo postal zmeden