»

Zuckerberg pokazal kopico prototipnih naočnikov

vir: Meta
Meta - V Metinem oddelku Reality Labs so razložili, v katere smeri peljejo razvoj VR in AR naprav. Zanimivosti so predvsem tehnične, saj prikazanih novosti v dejanskih izdelkih ne bo še lep čas.

Reality Labs je oddelek Mete za razvoj tehnologij za navidezno (VR) in obogateno (AR) resničnost. Tam naj bi delala skoraj petina vseh zaposlenih v podjetju, ali približno 17.000 oseb, kar odraža dejstvo, da Mark Zuckerberg prihodnost Mete močno naslanja na prihodnja VR okolja, ki jih popularno imenujemo metaverzumi. Vsekakor v ta namen ogromno zapravlja: v prvem letošnjem četrtletju so stroški Reality Labs znašali slabe tri milijarde dolarjev. V začetku tega meseca so sicer sporočili, da bodo prvo različico Metinih AR naočnikov, s kodnim nazivom Orion, prejeli zgolj razvijalci, saj da je za splošno potrošnjo predraga in še preveč nedodelana. Navadnim smrtnikom bo tako namenjena druga generacija te tehnologije, z delovnim imenom Artemis, toda še prej, predvidoma naslednje leto, nameravajo...

29 komentarjev

HTC predstavil lahkotnejše VR naočnike Vive Flow

HTC Vive - Pri HTCju bodo novembra lansirali VR naočnike Vive Flow, ki se precej razlikujejo od običajnih igričarskih naprav te vrste, saj so namenjeni ljudem, ki se jim današnji VR v splošnem zdi preveč neroden.

Navidezna resničnost se skozi stalne evolucijske posodobitve vztrajno drži pri življenju, a je še zmeraj presneto nišna panoga. Še vedno eden poglavitnih vzrokov za to leži v VR naočnikih, ki so skoraj desetletje po prihodu prvih testnih riftov še zmeraj razmeroma okorni, naporni za rabo in preveč usmerjeni v igričarjenje. V HTCju so zato zasnovali napravo za osebe, ki bi v VR raje počeli ... kaj drugega in za to obenem ne bi radi žrtvovali svojega vratu. Vive Flow so samostojni VR naočniki, ki so manjši in lažji od Vive Focusa 3 ali Oculusovega Questa 2, saj tehtajo le 189 gramov. Resolucija zaslonov je verjetno 1600×1600 na oko - podjetje pravi "3,2K", s frekvenco osveževanja 75 hercev in zornim kotom 100 stopinj. Poganja jih Snapdragon XR1 s 4 GB Rama. Nabor senzorjev vsebuje...

1 komentar

Za VR naočnike Vive Pro prihaja snemanje obraza

Vive Pro s Facial Trackerjem

vir: Road to VR
Road to VR - V HTCju so predstavili dve noviteti, ki prispeta konec marca: senzor gibanja obraza in pa tretjo generacijo Vive Trackerja, pritrdilnega tipala za pozicioniranje v prostoru. Toda prva bo na voljo zgolj za Vive Pro, obenem pa podjetje še vedno molči o morebitnih novih modelih naočnikov.

Medtem ko se večina uporabnikov navidezne resničnosti zadovolji že z osnovnimi kompleti, pa imajo power userji na voljo kar nekaj bistvenih nadgradenj. V prvi vrsti zaznavanje gibanja različnih delov telesa, kar dosežemo s pritrjevanjem dodatnih senzorjev, med katerimi standard predstavlja Vive Tracker. 24. tega meseca prispe verzija 3.0, ki je za tretjino manjša od predhodne različice in ima za 75% zmogljivejšo baterijo, kar v praksi pomeni sedem ur delovanja. Cena bo v ZDA 130 dolarjev brez davka. Druga novost, ki prispe na isti datum in za isto ceno, pa je Facial Tracker: snemalnik gibanja obraza, s pomočjo katerega je mogoče animirati uporabnikovega digitalnega avatarja.

Facial Tracker sicer v...

3 komentarji

Za rabo Oculusovih naočnikov bo obvezen Facebookov račun

Road to VR - Pri Facebooku so objavili, da se bodo kupci novih Oculusovih VR naočnikov od oktobra dalje primorani za njihovo rabo prijaviti s Facebookovim računom, medtem ko bo združitev Oculus IDja obstoječih uporabnikov s Facebook accountom izvedena z začetkom leta 2023. Ukrep je spričo Facebookove prakse obupnega ravnanja z osebnimi podatki že sprožil številne kritike.

Že ko je Facebook pred šestimi leti za dve milijardi dolarjev kupil snovalce VR naprav Oculus, so se pojavili očitki, da gre firma na pot prisilne tesnejše vključitve v Facebookov ekosistem. Ustanovitelj Palmer Luckey je takrat (ob zagotovilih krovnih lastnikov) poudarjal, da raba družbenega omrežja pri koriščenju VR očal ne bo potrebna. Toda časi so se spremenili; večina prvotnih šefov Oculusa je spakirala kovčke in so jih nadomestili Zuckerbergovi ljudje, po drugi strani pa Facebook vse bolj odločno združuje svoje platforme. Posledica tega je sedaj novica, da bo raba Oculusovih naočnikov za navidezno resničnost neobhodno...

13 komentarjev

HTCjevi VR naočniki Vive Cosmos prispejo v začetku oktobra

Road to VR - HTC je odprl prednaročila za svoje VR naočnike Vive Cosmos, ki v trgovine pridejo 3. oktobra, za ceno 800 evrov.

Na januarskem sejmu CES je HTC predstavil svoja naslednja očala za navidezno resničnost, Vive Cosmos. V mnogočem odslikavajo dizajn sorodnih naprav v zadnjem letu. Njihov zaslon je kot pri Riftu S ter Indexu tipa LCD in ne OLED, kar zmanjša vidnost pik in meglenje na račun nekaj slabših barv. Ločljivost je 1440×1700 pik po očesu, z zornim kotom 110 stopinj in osveževalno frekvenco 90 hercev. Prav tako je njihova poglavitna razlika glede na starejše člane družine Vive vgrajeno zaznavanje gibanja, brez potrebe po zunanjih satelitih. Temu je namenjenih šest kameric; štiri so vgrajene v same naočnike, še dve pa v privzeto izmenljivo masko, ki je tudi posebnost Cosmosa, saj je...

12 komentarjev

Utrinek z Ife: prenosniki s frekvenco osveževanja 300 hercev

vir: CNET
CNET - Asus in Acer sta na berlinskem sejmu IFA 2019 najavila inačici svojih igričarskih prenosnikov z zasloni s frekvenco osveževanja 300 Hz, ki bosta na voljo to jesen. To je več, kot trenutno zmorejo najhitrejši namizni igričarski monitorji.

Medtem ko letos beležimo ravno desetletnico prihoda igričarskih monitorjev za PCje s frekvenco 120 Hz, so pri igričarskih prenosnikih zasloni z visokimi hitrostmi osveževanja šele stvar zadnjih nekaj let. Resda smo lahko 120-herčnike videli že pred tem, a so bili vezani na stereoskopski 3D, kot je bil Nvidijin sistem 3D Vision. Tisto pravo dirko za čim več herci je pred tremi leti sprožil Asus s 120-herčnimi AHVA ekrani, nakar smo lani dobili 144 Hz izvedenke, letos spomladi že 240 Hz, jeseni pa bomo očitno uzrli kar 300-herčne...

12 komentarjev

Komplet z VR naočniki Index stane tisočaka

Road to VR - Pri Valvu so pokazali vse podrobnosti svojih očal za navidezno resničnost Index, ki pridejo 28. junija. Jasno so jih osredotočili na zanesenjaški del trga, saj celoten komplet s kontrolerji in baznimi postajami stane čez tisoč evrov. Odprli so tudi prednaročila, ki pa so v manj kot dnevu že pošla.

Ko je pred mesecem dni Valve udaril z najavo lastnih VR naočnikov Index, kaj več od draženja ni ponudil. A na informacije ni bilo treba dolgo čakati, kajti skladno s prvomajskim odprtjem prednaročil je podjetje naposled ponudilo konkreten vpogled v svoj odločen korak na VR prizorišče. Na zaprtem dogodku za novinarje so čisto naravnost povedali, da "naj se s cenovno dostopnostjo in prijaznostjo uporabniku ukvarja kdo drug", medtem ko so oni zavezani zmogljivosti. Pri...

49 komentarjev

Junija pridejo Valvovi lastni VR naočniki

Road to VR - Po včerajšnjem izpustu informacij so pri Valvu potrdili, da bodo svoje VR naočnike Index uradno predstavili 1. maja, na voljo pa naj bi bili sredi junija.

Pretekli petek je med navdušenci nad navidezno resničnostjo završalo, saj jih je Valve podražil z mini najavico naočnikov Index: njihovo sliko in dvoumnim datumom "maj 2019". Po zaslugi sposobnih zaposlenih, ki so včeraj po nesreči na splet vrgli še nedokončano prodajno stran tega sistema, pa sedaj dejansko vemo, kaj lahko maja pričakujemo. Valvov Doug Lombardi je v odgovoru na leak pojasnil, da za 1. maj pripravljajo podrobno najavo Indexa in odprtje prednaročil, medtem ko naj bi prvi kupci izdelke prejeli 15. junija - če bo šlo vse po sreči. O ceni ni povedal še ničesar, je pa potrdil, da je večina...

15 komentarjev

Oculus stavi na brezžične VR naočnike Quest

Road to VR - Oculus je predstavil očala za navidezno resničnost Quest, ki bodo vmesna stopnja med cenejšimi naočniki Go in dražjimi Rift.

Nadležni kabli in visoki stroški sta dve poglavitni oviri pri prodoru navidezne resničnosti med množice ljudi in v veliki meri botrujeta dejstvu, da je VR še vedno le stvar zanesenjakov. Če odmislimo Gear VR, ki potrebuje telefon, je Oculus reševanju tega problema že namenil poceni naočnike Go. Toda ti so bili zgolj obstranska veja projekta Santa Cruz, ki ga je podjetje predstavilo pred dvema letoma in s katerim je želelo tlakovati pot proti brezžični navidezni resničnosti. Na dogodku Connect 5 v San Joseju so najavili prvi "pravi" rezultat teh namer, Oculus Quest, ki naj bi dospel prihodnjo pomlad in bo konkuriral HTCjevemu Vive...

18 komentarjev

HTC pokazal Vive za navidezno resničnost

Slo-Tech - Pred letom dni je na lanskem MWC-ju HTC napovedal, da bo skupaj z Valvom razvil komplet za navidezno resničnost HTC Vive, ki naj bi ga bili dobili že v božični nakupovalni sezoni. Sodelovanje z Valvom je garant za združljivost s Steamom, saj se HTC Vive ne priklaplja na telefon, temveč gre za čisto pravi, samostojni izdelek. Lanskega decembra se ni zgodilo, na letošnjem MWC-ju pa je HTC pokazal končno verzijo.

HTC Vive bodo v 24 državah (brez Slovenije) začeli prodajati 29. februarja, izdelek pa bodo začeli dostavljati aprila letos. Stal bo 800 dolarjev, v kompletu pa bo za začetek prinesel igri Job Simulator in Fantastic Contraption. To je veliko denarja, saj je Oculus Rift na primer 200 dolarjev cenejši. Za to ceno dobimo v kompletu HTC Vive...

64 komentarjev

CES 2015: Virtuix Omni VR Treadmill

Slo-Tech - Podjetje Virtuix je v Las Vegasu predstavilo prihajajoč komplet za navidezno resničnost, ki se imenuje Omni VR Treadmill. Kot namiguje že ime, ponuja več od običajnih naglavnih kompletov, kakršen je denimo Oculusov Rift. Ima namreč 360-stopinjski tekoči trak, ki omogoča hojo in premikanje po navidezni resničnosti, medtem ko se v realnem svetu ne premaknemo nikamor, kar je z varnostnega vidika zelo pomembno. Naglavni del kompleta je lahko kar Oculusov Rift, zanimivo pa postane dogajanje pod pasom.

Naprava je pozornost svetovne javnosti prvikrat vzbudila junija 2013, ko so na Kickstarterju zelo hitro zbrali 150.000 dolarjev želenega startnega kapitala za prehod od prototipa k množični proizvodnji. Dejansko so nabrali...

5 komentarjev

Microsoft je predstavil novo generacijo tablic Surface

Surface Pro 2 v skorajda nespremenjeni obliki

vir: The Verge
The Verge - Na današnji prireditvi v New Yorku so pri Microsoftu predstavili novo generacijo 10-palčnih tablic Surface. Videli smo torej Surface 2 in Surface Pro 2, ki v primerjavi s predhodniki nekatere detajle obdržita nespremenjene (diagonala, arhitektura procesorjev), medtem ko so druge detajle spremenili.

Predstavitev se je začela s Surface Pro 2. Povedali so, da so uporabniki prve generacije nad tablico zelo zadovoljni, a to ni pomenilo, da so počivali na lovorikah. Surface Pro 2 tako pričakovano uporablja Intelove procesorje Haswell, ki kljub višji zmogljivosti prinesejo še boljšo avtonomijo v primerjavi s prejšnjo generacijo, osnovano na arhitekturi Ivy Bridge. Rezultat naj bi bila 20 % višja zmogljivost, kar 50 % višja...

45 komentarjev