» »

Pametne aplikacije vedo, kje ste, in to delijo naokoli

Pametne aplikacije vedo, kje ste, in to delijo naokoli

The New York Times - Nobena skrivnost ni, da mobilni telefoni poznajo našo lokacijo izjemno natančno. Številne aplikacije zbirajo te podatke, pogosto pod pretvezo nudenja boljših storitev in informacij, kar nam tudi povedo. Precej manj odkrite pa so pri dejstvu, da pogosto lokacijske informacije uporabnikov prodajajo tretjim podjetjem. The New York Times je podrobneje raziskal to početje in ugotovil, da tudi anonimizacija podatkov ne pomeni, da ljudje ne moremo več prepoznati.

Aplikacija namreč zbirajo podatke o lokaciji zelo pogosto, nekatere celo več tisočkrat dnevno. The New York Times je pridobil vpogled v bazo enega izmed podjetij, ki se ukvarjajo s tem. Čeprav so podatki anonimizirani, lahko zelo preprosto ugotovimo, komu pripadajo, saj so natančni na nekaj metrov in minut. Aplikacije točno vedo, po kateri poti se vozimo v službo, koliko časa preživimo pri zdravniku, s kom se dobivamo itd. Z zbiranjem in obdelavo teh podatkov se samo v ZDA ukvarja vsaj 75 podjetij, ki dobivajo podatke z več kot 200 milijonov telefonov. Letno se v tem segmentu obrne več kot 21 milijard dolarjev.

Čeprav vsa podjetja zagotavljajo, da jih zanimajo vzorci, ne posamezniki, so podatki preveč podrobni, da bi se počutili mirno. Več kot 1000 najpriljubljenejših aplikacij vsebuje kodo, ki zbira lokacijske informacije in jih prodaja podjetjem. Podjetje Reveal Mobile, ki sodi med večja, ima na primer kodo kar v 500 aplikacijah. Ko je časnik preveril 20 priljubljenih aplikacij, je ugotovil, da jih kar 17 pošilja natančne koordinate več kot 70 različnim podjetjem. Ljudje pogosto ne preberejo, dostop do katerih podatkov zahteva aplikacija, te pa tudi niso najbolj odkrite o tem, kaj se bo s podatki dogajalo. Dobivajo jih oglaševalci, ponudniki hedge skladov in drugi.

Razlog je seveda finančen. Pisci aplikacij s tem zaslužijo, in več dobijo, če prodajajo podatke o lokaciji uporabnikov in s tem povezane ciljane reklame. Podjetja plačujejo od 0,5 do 2,0 centov na uporabnika na mesec za podatke, kar se hitro nabere. Podatke zbirajo tudi velikani, denimo Google in Facebook, le da jih ne prodajata naprej, temveč uporabljata za trženje dražjih ciljanih reklam.

71 komentarjev

«
1
2

vostok_1 ::

Roko na srce, piratstvo je bilo strel v nogo.
Ta "free" model software-ja je vrjetno bil delno tudi adaptacija, da plačljivi modeli se niso obnesli.
No, delno je tudi njihova krivda, saj niso nikoli ponudili solidnega kompromisa.

Ampak v vsakem primeru, plačljiv ali neplačljiv, bi podjetja vseeno zbirala.
Za vas ne vem, ampak open source je res the way to go.
Zadeve so presegle vse zdrave mere.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

Afo ::

vostok_1 je izjavil:

Roko na srce, piratstvo je bilo strel v nogo.
Ta "free" model software-ja je vrjetno bil delno tudi adaptacija, da plačljivi modeli se niso obnesli.
No, delno je tudi njihova krivda, saj niso nikoli ponudili solidnega kompromisa.

Ampak v vsakem primeru, plačljiv ali neplačljiv, bi podjetja vseeno zbirala.
Za vas ne vem, ampak open source je res the way to go.
Zadeve so presegle vse zdrave mere.

Če si to potegnil ven iz tega članka, ti ni pomoči.
Problem je v regulaciji in splošni apatičnosti. Češ "saj to smo že vedli", "kaj pa lahko storimo" ipd.
Enostavno se mora situacija še malo poslabšati, ker trenutno se žaba še kuha.
Potem pa ali bo splošni poseg v zasebnost sprejeta kot nekaj normalnega (kar je pravzaprav v interesu vseh večjih vlad) ali pa se bo javnost obrnila proti "1984" in zahtevala regulacijo/primerno zakonodajo.
Bolje biti mlad in neumen, kot samo neumen!

mailer ::

Počakaj, da pride do zelo hudih zlorab, ko ti bodo podtaknili umor, ker si se nahajal v sosednjem stanovanju, ko je bil nekdo potiho eliminiran... Ali pa boš naslednji ti, ker si to slišal, videl....
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

vostok_1 ::

Afo je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Roko na srce, piratstvo je bilo strel v nogo.
Ta "free" model software-ja je vrjetno bil delno tudi adaptacija, da plačljivi modeli se niso obnesli.
No, delno je tudi njihova krivda, saj niso nikoli ponudili solidnega kompromisa.

Ampak v vsakem primeru, plačljiv ali neplačljiv, bi podjetja vseeno zbirala.
Za vas ne vem, ampak open source je res the way to go.
Zadeve so presegle vse zdrave mere.

Če si to potegnil ven iz tega članka, ti ni pomoči.
Problem je v regulaciji in splošni apatičnosti. Češ "saj to smo že vedli", "kaj pa lahko storimo" ipd.
Enostavno se mora situacija še malo poslabšati, ker trenutno se žaba še kuha.
Potem pa ali bo splošni poseg v zasebnost sprejeta kot nekaj normalnega (kar je pravzaprav v interesu vseh večjih vlad) ali pa se bo javnost obrnila proti "1984" in zahtevala regulacijo/primerno zakonodajo.


Delno je zaradi tega. Smo legitimirali krajo osebnih podatkov s tem ko smo sprejeli "free" storitve.
Seveda...zakonodaja bi morala biti, a veliko ne bi pomagalo. Duh je že vni, poslužili se bodo vsega, da jim ta opcija ne zgine, če treba serverje postavit nekje drugje, kjer ni zakonske zaščite.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

plizzzzzz ::

.. glavno je, da 65x na dan kliknes da se strinjas s piskotki... za boljso uporabnisko izkusnjo :P

vostok_1 ::

Če bi samo to bilo.
Res je stanje obupno.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

gus5 ::

Afo je izjavil:

Potem pa ali bo splošni poseg v zasebnost sprejeta kot nekaj normalnega (kar je pravzaprav v interesu vseh večjih vlad) ali pa se bo javnost obrnila proti "1984" in zahtevala regulacijo/primerno zakonodajo.
Neosveščena in oportunistična potrošniška 'javnost' javnih oblasti ne bo prisilila v regulacijo.

vostok_1 ::

"Za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni!"

Že Cankar je isto pizdil. Ljudje smo žal vedno isti, se pa elite odločajo v katero smer bo zadeva plula, vedno so.

Razlika je, da nekoč, zaradi manjka tehnologije, je bilo več prepuščeno sreči in so elite pogosteje tudi presenetli. Kot posledico, so se morali nekoliko prilagoditi.
Zato pa se tako sili s to tehnologijo nadzora. Želijo čim manj presenečenj in nevšečnosti...nič pretirano drugače, kot se mi plebsi pritožujemo, če sosed dela neke bedarije, ki nas motijo...takrat si želimo nek vzvod, da bi mu preprečili dejanje. Better yet...da sploh mu ne bi niti na pamet prišlo in si s tem prišparali delo tožarjenja.

Točno to želi elita. Da zvedo, kdaj in kje se bo začelo mešat drek in poslati tja čistilce.

Zato je recimo Orwell failal z svojim scenarijem. Tam ima protagonist še vedno možnost zasebnega kotička, kjer ga televizija ne zasleduje.
Ob vsej svoji modrosti ni pomislil, da bi lahko to bilo kot danes, kjer fizično najti oporečnika je otročje lahko.
Granted...z torom in podobnim je to nekoliko oteženo, ampak they're working on it.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

thetech ::

Verjetno tega Ameriška podjetja znotraj EU ne smejo početi zaradi GDPR-ja. Ali pač? Zakaj torej imamo ta zakon, če ga ne spoštujejo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: thetech ()

LeQuack ::

vostok_1 je izjavil:

Roko na srce, piratstvo je bilo strel v nogo.
Ta "free" model software-ja je vrjetno bil delno tudi adaptacija, da plačljivi modeli se niso obnesli.
No, delno je tudi njihova krivda, saj niso nikoli ponudili solidnega kompromisa.

Ampak v vsakem primeru, plačljiv ali neplačljiv, bi podjetja vseeno zbirala.
Za vas ne vem, ampak open source je res the way to go.
Zadeve so presegle vse zdrave mere.


Se pravi piratstvo ni v redu, ampak open source pa enako pomeni, da na koncu pričakuješ da bo nekdo drug brezplačno naredil.
Quack !

tikitoki ::

vostok_1 je izjavil:

Roko na srce, piratstvo je bilo strel v nogo.
Ta "free" model software-ja je vrjetno bil delno tudi adaptacija, da plačljivi modeli se niso obnesli.
No, delno je tudi njihova krivda, saj niso nikoli ponudili solidnega kompromisa.

Ampak v vsakem primeru, plačljiv ali neplačljiv, bi podjetja vseeno zbirala.
Za vas ne vem, ampak open source je res the way to go.
Zadeve so presegle vse zdrave mere.


Ja, krivi ti pirate. Ta model bi prisel in se uveljavil v vsakem primeru.

euagrus ::

Resitev, za tiste, ki niso prevec leni:

https://github.com/M66B/XPrivacyLua

https://github.com/M66B/NetGuard

(Netguardu donirajte, zdi se mi da 10 pa vam bo dal key za disablat adse (sem sel kodo pogledat, res jih disabla))
In regione caecorum rex est luscus.
Ker me je nekaj slotechovcev sprasevalo:
https://github.com/cullum/dank-selfhosted

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: euagrus ()

DamijanD ::

A aplikacije dobijo podatek o lokaciji tudi, če imaš lokacijo onemogočeno?

gruntfürmich ::

to ste želeli, zdaj pa jokate... tipično slovensko
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

KAVINSKY ::

In vsa ta obdelava podatkov... potem pa greš brskat in kupiš pralni stroj in potem še 3 mesece gledaš pralne stroje v oglasnih pasicah.

Netrunner ::

DamijanD je izjavil:

A aplikacije dobijo podatek o lokaciji tudi, če imaš lokacijo onemogočeno?


naj nebi .. vendar tega ne moreš vedeti :)
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.

euagrus ::

DamijanD je izjavil:

A aplikacije dobijo podatek o lokaciji tudi, če imaš lokacijo onemogočeno?


Googlove aplikacije sigurno, ne vem pa za ostale. Ampak se drzim preproste logike, aplikacija, ki rabi dostop do interneta, ima vse obutljive podatke preko xprivacylua pofejkane, dostopati pa ji ne pustim, do domen, za katere nisem preprican, da jih potrebuje. Ce zaradi funkcionalnosti podatke rabi, kakor tudi internet dostop, je jaz ne rabim.

In pa najbolj pomembno, googlovega spywara nimam na telefonu, s tem ciljam predvsem, na google play in google framework, ki ne samo, da zbira in posilja googlu vse kar se le da, ampak za to pocetje se obremenjuje baterijo in povezavo. Ko se ju enkrat znebis s telefona, pricakuj 30% daljso avtonomijo telefona.
In regione caecorum rex est luscus.
Ker me je nekaj slotechovcev sprasevalo:
https://github.com/cullum/dank-selfhosted

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: euagrus ()

dexterboy ::

Sej to ni omejeno samo na Slovenijo in hlapce :))
Folku se preveč dobro godi, da bi se bunil.
Do sprememb pride, ko PRIMARNI servisi ne delujejo več, skupaj z minimalnimi prihodki.
Že od srednje šole, ko sem to spoznal, pa je to bilo še v Jugi, me fascinira dejstvo, da so ljudje preveč leni, da bi RAZMIŠLJALI. In tega še danes ne morem razumeti. Lahko stojiš, ležiš, delaš jogo, se tuširaš... katerakoli poza telesa, na katerem koli kraju, je čisto vseeno. Le tiste celice v možganih je potrebno spraviti v tek... In na žalost to še vedno ne dela.
Mogoče smo pa mi res genetska mutacija vesoljcev. Ampak failed experiment. Mogoče ne bi bilo slabo, da jim nekdo pošlje mail, da naj popravijo parametre :))
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

KAVINSKY ::

Podatke tudi zbira preko triangulacije signala iz mobilnih postaj, kar lahko od lokacije pomeni tudi meter (+/-). Poleg lokacije pa beleži še pospeške in orientacijo telefona, na tak način predvideva ali se voziš ali hodiš. Ko naprava nazaj zazna mrežo pošlje zbrani paket podatkov na oddaljeni server.

Na youtubu je par dobrih kanalov, kateri se posvećajo tej tematiki:
https://www.youtube.com/channel/UCjr2bP...

https://www.youtube.com/channel/UCwwVQF...

euagrus ::

dexterboy je izjavil:

Sej to ni omejeno samo na Slovenijo in hlapce :))
Folku se preveč dobro godi, da bi se bunil.
Do sprememb pride, ko PRIMARNI servisi ne delujejo več, skupaj z minimalnimi prihodki.
Že od srednje šole, ko sem to spoznal, pa je to bilo še v Jugi, me fascinira dejstvo, da so ljudje preveč leni, da bi RAZMIŠLJALI. In tega še danes ne morem razumeti. Lahko stojiš, ležiš, delaš jogo, se tuširaš... katerakoli poza telesa, na katerem koli kraju, je čisto vseeno. Le tiste celice v možganih je potrebno spraviti v tek... In na žalost to še vedno ne dela.
Mogoče smo pa mi res genetska mutacija vesoljcev. Ampak failed experiment. Mogoče ne bi bilo slabo, da jim nekdo pošlje mail, da naj popravijo parametre :))


In s prihodom FBja je to postalo rapidno huje. Znanja, razmisljanja ne mores slikat in objavit, zato se z mozgani ljudje ne ukvarjajo, sicer pa niti casa nimajo zanje, ker je bolj pomembno iti teci, fitness,...
In regione caecorum rex est luscus.
Ker me je nekaj slotechovcev sprasevalo:
https://github.com/cullum/dank-selfhosted

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: euagrus ()

NikolormousB ::

Katastrofa, kaj bomo pa zdaj? Naša civilizacija bo propadla, ker nek random app ve kje sem in mi na podlagi tega prikazuje reklame.

euagrus ::

KAVINSKY je izjavil:

Podatke tudi zbira preko triangulacije signala iz mobilnih postaj, kar lahko od lokacije pomeni tudi meter (+/-). Poleg lokacije pa beleži še pospeške in orientacijo telefona, na tak način predvideva ali se voziš ali hodiš. Ko naprava nazaj zazna mrežo pošlje zbrani paket podatkov na oddaljeni server.

Na youtubu je par dobrih kanalov, kateri se posvećajo tej tematiki:
https://www.youtube.com/channel/UCjr2bP...

https://www.youtube.com/channel/UCwwVQF...


Cisto mimogrede, za obcutek, kako dalec je vse skupaj slo, broadcomovi driverji na androidu se tudi pridno povezujejo na BCML*.glpals.com.
In regione caecorum rex est luscus.
Ker me je nekaj slotechovcev sprasevalo:
https://github.com/cullum/dank-selfhosted

shadeX ::

DamijanD je izjavil:

A aplikacije dobijo podatek o lokaciji tudi, če imaš lokacijo onemogočeno?


Odvisno kako si razlagaš in koga misliš predvsem pod "dobijo". Če zavrneš dostop do GPS modula je odgovor - avtor appa tega ne more vedet.

Po drugi strani, če dam v svoj app kak Googlov SDK, npr Analytics, Admob ali kaj podobnega, oni bodo v tem primeru še vedno vedeli tvojo lokacijo.

Kako?

Preko IP-ja, s katerim si minuto nazaj dostopal do Googlovega appa, kateremu si dovolil dostop do GPS modula. Za Google torej v tem primeru ni več problema dobit tvojo lokacijo, ker samo primerja oba IP naslova in razen če nisi v kakšnem letalu (oz. objektu ki se premika zelo hitro), bo Google dokaj natančno vedel tvojo lokacijo.

Pod črto, avtor appa ne more dobit lokacijo, če tega ti ne dovoliš, jo ima pa Google (lahko tudi FB in podobni). Ampak načeloma Googlu zaupaš bolj kot nekim garažnim developerjem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: shadeX ()

GizmoX ::

thetech je izjavil:

Verjetno tega Ameriška podjetja znotraj EU ne smejo početi zaradi GDPR-ja. Ali pač? Zakaj torej imamo ta zakon, če ga ne spoštujejo?
Zakon je le cenik. Z rabatom za velike. ;)
Je pa vseeno prav, da ga imamo, in v prihodnjih letih lahko pričakuješ konkretno tožarjenje zaradi GDPR.
udirač => uni. dipl. inž. rač.

abazuu ::

ja, to že.. KAJ PA ČE UGASNM LOKACIJO NA TELEFONU? wink wink :P

Machete ::

Potem pa samo še vedno VSI VEDO KJE SI razen tebe.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

shadeX ::

Potem logično noben ne bo vedel kje si. Sicer vsak ima o tem svoje mnenje, vem pa da meni bi se uporabniška izkušnja znatno poslabšala.

- Npr ročno bi moral vpisovati kje se nahajam v Weather aplikaciji
- Zadetki na Googlu bi mi bili manj relevatni, ko bi iskal kaj v moji bližini (to se je že nekajkrat izkazalo za "life saverja")
- Posiljevanje z nerelevantnimi reklamami (če so že reklame, naj bojo vsak en toliko relevatne).
- Find Friends mi ne bi deloval :)


- App Store uvajaja že algoritme, ki ti prikazujejo dinamične zadetke appov, na podlagi tega kje se nahajaš. Npr v Mariboru je pod ključno besedo "vreme", bolj downloadana aplikacija #vreme1, kot v Ljubljani, ki je bolj downloadana #vreme2. Torej bo Mariborčanom raje pod prvi zadetek pokazalo "vreme1" kot "vreme2".

Mal ekstremen primer, sploh glede na ključno besedo, Slovenija je namreč majhna, ampak v USA se vzorci, trendi znatno razlikujejo, zato je potreba po dinamičnih zadetkih glede na lokacijo že nuja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: shadeX ()

abazuu ::

Machete je izjavil:

Potem pa samo še vedno VSI VEDO KJE SI razen tebe.



hahaha top komentar

facepalm ::

mailer je izjavil:

Počakaj, da pride do zelo hudih zlorab, ko ti bodo podtaknili umor, ker si se nahajal v sosednjem stanovanju, ko je bil nekdo potiho eliminiran... Ali pa boš naslednji ti, ker si to slišal, videl....


se vedno aplikacije ne vedo kje se ti nahajas ampak zgolj to, kje se nahajajo tvoje naprave.
ze 15+ let, razgledani kriminalci, gredo "delat" brez lastnega telefona v zepu.
aplikacije zbirajo in delijo vse mozne podatke ampak so tile podatki za navadnega Janeza harmless, dokler so v rokah izkljucno vecjih korporacij.
tisti, ki vedo zakaj bi jim leak podatkov skodoval, se tudi primerno zascitijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

Master_Yoda ::

Zraven teh aplikacij pa so se v Android 9 naredili tako da ce imas vklopljen GPS, in stisnes na GPS ikono v status baru ti ga ne ugasne ampak dela cikel med GPS, Assisted, High accuracy in off. Tako da moras veckrat stisniti da ga izklopis, kar enostavno spregledas.

Mislim v cem je point tega ? Nastavis v nastavitvah ce hoces High accuracy assisted in potem to togglas, ne pa da ciklas med razlicnimi opcijami.

Zgodovina sprememb…

Egidij88 ::

What, kateri fon to? Meni čisto lepo dela on/off location.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Egidij88 ()

sirotka ::

Android telefoni lepo beležijo vse premike tudi v primeru, da je telefon v letalskem načinu, ko se naslednjič poveže na mrežo pošlje naprej vse podatke...tudi o vaši poti in to precej natačno :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sirotka ()

LeQuack ::

sirotka je izjavil:

Android telefoni lepo beležijo vse premike tudi v primeru, da je telefon v letalskem načinu, ko se naslednjič poveže na mrežo pošlje naprej vse podatke...tudi o vaši poti in to precej natačno :)



Jep, v drobnem tisku Googlu dovoliš vse, ne glede nato ali imaš izklopljeno pridobivanje lokacije, internet, itd.
Quack !

MrStein ::

gruntfürmich je izjavil:

to ste želeli, zdaj pa jokate... tipično slovensko

New York Times je tipično slovenski?

shadeX je izjavil:

Potem logično noben ne bo vedel kje si. Sicer vsak ima o tem svoje mnenje, vem pa da meni bi se uporabniška izkušnja znatno poslabšala.

- Npr ročno bi moral vpisovati kje se nahajam v Weather aplikaciji

Hmm, to pa je feature, ki mi je na lestvici "must have" daaaaleč proti koncu.
Kolikokrat pa greš v nek nov, neznan kraj, in te zanima vreme? In do tistega trenutka nisi imel časa vtipkati "R-I-M-I-N...".

Sploh, če upoštevamo precej hudo nenatančnost teh napovedi.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

shadeX ::

Niti ni to fora da greš v "neznan kraj". Fora je da kamor že greš, ti widget prednostno obravnava lokacijo v kateri trenutno si. Ni treba odpirat appa, ni potrebno skrolat po seznamu vseh krajev.

Se drugače strinjam da to niti ni tako pomembno, sploh če bi samo za to telefon uporabljal lokacijo, ampak ko se razvadiš, potem težko greš nazaj.

Če bi imel na vesti kakšna kazniva dejanja, bi verjetno bil pri šeranju lokacije pazljiv, ampak dokler mi s tem prodajajo samo relevatne reklame, mi je čist vseeno.

antonija ::

shadeX je izjavil:

Če bi imel na vesti kakšna kazniva dejanja, bi verjetno bil pri šeranju lokacije pazljiv nebi imel izbire pri sharanju lokacije, ampak dokler mi s tem prodajajo samo relevatne reklame, mi je čist vseeno.
Fixd.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

euagrus ::

shadeX je izjavil:

Niti ni to fora da greš v "neznan kraj". Fora je da kamor že greš, ti widget prednostno obravnava lokacijo v kateri trenutno si. Ni treba odpirat appa, ni potrebno skrolat po seznamu vseh krajev.

Se drugače strinjam da to niti ni tako pomembno, sploh če bi samo za to telefon uporabljal lokacijo, ampak ko se razvadiš, potem težko greš nazaj.

Če bi imel na vesti kakšna kazniva dejanja, bi verjetno bil pri šeranju lokacije pazljiv, ampak dokler mi s tem prodajajo samo relevatne reklame, mi je čist vseeno.


Pa poglejmo v bliznjo prihodnost. Zavarovalnica Triglav kupi od googla/fb podatke za Slovenijo. Zadevo tresci v manjsi statisticni programcek, ki izracuna, da voznik shadeX v povprecju vozi 30 kilometrov cez omejitev. Ob naslednjem avtomobilskem zavarovanju, placas 50% visjo premijo. Zraven neka trocrkovna agencija izve, da ima prijatelj od tvojega prijatelja v imeniku znanega terorista. In ob prihodu na letalisce v ameriki, zagledas carinike, ki si nadevajo silikonske rokavice. Teh use casov tvojih podatkov je prakticno neomejeno.

Ja, danes je google "kao" prijazen. Kaksen bo jutri, nihce ne ve. Napram 10 let nazaj je danes prava pizda. Gnoj od firme. Vsakega, ki je danes tam zaposlen bi moralo biti sram, ker je navadna lakomna pizda brez hrbtenice in samo za malenkost boljsi od prostitutke. A si upas trditi, da cez 10 let ne bo prodajal tvoje podatke? Da ne bo vmes prisel firma "Aliexpress ltd" z novim revolucionarnim OSom in search enginom, in bo google cez 10 let v stecajni masi prodajal svoje baze? Da se bo rast ustavila in bojo delnicarji googla ponoreli, ter izglasovali, da se zacne podatke prodajati?

Nehajte gledat cm pred nosom skozi rolo od sekret papirja, in si malo sirso sliko oglejte.
In regione caecorum rex est luscus.
Ker me je nekaj slotechovcev sprasevalo:
https://github.com/cullum/dank-selfhosted

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: euagrus ()

shadeX ::

Zavarovalnica Triglav kupi od googla/fb podatke za Slovenijo. Zadevo tresci v manjsi statisticni programcek, ki izracuna, da voznik shadeX v povprecju vozi 30 kilometrov cez omejitev. Ob naslednjem avtomobilskem zavarovanju, placas 50% visjo premijo. Zraven neka trocrkovna agencija izve, da ima prijatelj od tvojega prijatelja v imeniku znanega terorista. In ob prihodu na letalisce v ameriki, zagledas carinike, ki si nadevajo silikonske rokavice. Teh use casov tvojih podatkov je prakticno neomejeno.


Preveliko poseganje v zasebnost. Nekje pač meja mora bit in v tem primeru je zadeva že krepko čez.

Te pa vprašam:

- Kaj mi pa drugega preostane? Izklopim GPS in kaj potem? Se pridružim 5 ljudem ki protestirajo, drugi pa uživajo fine bonbončke. To je kot scanje proti vetru.

- Kaj pa ti narediš za svojo zasebnost?

Da se bo rast ustavila in bojo delnicarji googla ponoreli, ter izglasovali, da se zacne podatke prodajati?


Čez 10 let bo večina podatkov, ki jih ima Google od mene obsolete. Za razliko imena in priimka, ter kje živim, pa še to je zelo velika verjetnost da tudi ta podatek ne bo več relevanten.

euagrus ::

shadeX je izjavil:

Zavarovalnica Triglav kupi od googla/fb podatke za Slovenijo. Zadevo tresci v manjsi statisticni programcek, ki izracuna, da voznik shadeX v povprecju vozi 30 kilometrov cez omejitev. Ob naslednjem avtomobilskem zavarovanju, placas 50% visjo premijo. Zraven neka trocrkovna agencija izve, da ima prijatelj od tvojega prijatelja v imeniku znanega terorista. In ob prihodu na letalisce v ameriki, zagledas carinike, ki si nadevajo silikonske rokavice. Teh use casov tvojih podatkov je prakticno neomejeno.


Preveliko poseganje v zasebnost. Nekje pač meja mora bit in v tem primeru je zadeva že krepko čez.

Te pa vprašam:

- Kaj mi pa drugega preostane? Izklopim GPS in kaj potem? Se pridružim 5 ljudem ki protestirajo, drugi pa uživajo fine bonbončke. To je kot scanje proti vetru.

- Kaj pa ti narediš za svojo zasebnost?

Da se bo rast ustavila in bojo delnicarji googla ponoreli, ter izglasovali, da se zacne podatke prodajati?


Čez 10 let bo večina podatkov, ki jih ima Google od mene obsolete. Za razliko imena in priimka, ter kje živim, pa še to je zelo velika verjetnost da tudi ta podatek ne bo več relevanten.


Google ima o meni (export) 2MB podatkov. A rabis se kaj vedeti? Da zivim za aplikacije v tem momentu na Grenlandiji, dva meseca nazaj pa sem na Velikonocnih otokih? Da ne uporabljam googla ampak self hosted agregator search enginov? Da mi server preko katerega surfam iz ZZZ drzave (vprasaj slotech modearatorje) generira fake promet, da behaviour analysis odpade? Da ne vem kako izgledajo reklame, jih nisem videl ze vsaj 10 let? Da sem 100% self hosted? Da sem hcerko naucil vec o racunalnikih, kot bo kdorkoli tule kadarkoli vedel?

Za ostale stvari: tvoj nacin voznje ne bo za zavarovalnice nikoli obsolete. Kot tudi ne za tvoje konekcije s teroristi. Ampak se sploh ne gre za to. Nehaj minirat kar se tebi ne da, razsirjati mnemje, da je pa vredu, da te na vsakem koraku trackajo, ker ti pa nimas nic za skrivat. Nic nimas od tega (verjetno), delas pa skodo celotni druzbi overall. Vse to sem ze poslusal pred Snowdenom, s tem da najvecjega problema - industrijskega vohunjenja ZDA niti nacel ni. Zaradi mene se lahko gol sprehajas z metlo v zvezdici po Sloveniji, ne pa ljudi prepricevati, da je to "cool". Ker je dovolj idiotov, ki ti bojo verjeli.
In regione caecorum rex est luscus.
Ker me je nekaj slotechovcev sprasevalo:
https://github.com/cullum/dank-selfhosted

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: euagrus ()

MrStein ::

Diagnoza: paranoja

euagrus je izjavil:


Pa poglejmo v bliznjo prihodnost. Zavarovalnica Triglav kupi od googla/fb podatke za Slovenijo. Zadevo tresci v manjsi statisticni programcek, ki izracuna, da voznik shadeX v povprecju vozi 30 kilometrov cez omejitev. Ob naslednjem avtomobilskem zavarovanju, placas 50% visjo premijo.

Narobe. Ob naslednjem zavarovanju gre h konkurenci. (razen če "vemo-kdo" ne bodo prepovedali konkurence, čisto možno)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

euagrus ::

MrStein je izjavil:

Diagnoza: paranoja


Ja, pa tin foil hat. Razni kreteni so to izjavljali tudi pred snowdenom. Pa se je izkazalo, kdo je dusevno moten.

S tem, da je takim kot si ti to znanstvena fantastika. Meni je bil pa hec za nekaj vikendov. Je bilo zabavno.

K naslednji zavarovalnici, ki se ni znajdla, kako zasluziti vec, mar ne? Bravo/
In regione caecorum rex est luscus.
Ker me je nekaj slotechovcev sprasevalo:
https://github.com/cullum/dank-selfhosted

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: euagrus ()

shadeX ::


Google ima o meni (export) 2MB podatkov. A rabis se kaj vedeti? Da zivim za aplikacije v tem momentu na Grenlandiji, dva meseca nazaj pa sem na Velikonocnih otokih? Da ne uporabljam googla ampak self hosted agregator search enginov? Da mi server preko katerega surfam iz ZZZ drzave (vprasaj slotech modearatorje) generira fake promet, da behaviour analysis odpade? Da ne vem kako izgledajo reklame, jih nisem videl ze vsaj 10 let? Da sem 100% self hosted? Da sem hcerko naucil vec o racunalnikih, kot bo kdorkoli tule kadarkoli vedel?


Torej sem ravno naletel na enega izmed tistih 5 ekstremov. Vsaka ti čast drugače, če je to res.

vostok_1 ::

euagrus je izjavil:

shadeX je izjavil:

Niti ni to fora da greš v "neznan kraj". Fora je da kamor že greš, ti widget prednostno obravnava lokacijo v kateri trenutno si. Ni treba odpirat appa, ni potrebno skrolat po seznamu vseh krajev.

Se drugače strinjam da to niti ni tako pomembno, sploh če bi samo za to telefon uporabljal lokacijo, ampak ko se razvadiš, potem težko greš nazaj.

Če bi imel na vesti kakšna kazniva dejanja, bi verjetno bil pri šeranju lokacije pazljiv, ampak dokler mi s tem prodajajo samo relevatne reklame, mi je čist vseeno.


Pa poglejmo v bliznjo prihodnost. Zavarovalnica Triglav kupi od googla/fb podatke za Slovenijo. Zadevo tresci v manjsi statisticni programcek, ki izracuna, da voznik shadeX v povprecju vozi 30 kilometrov cez omejitev. Ob naslednjem avtomobilskem zavarovanju, placas 50% visjo premijo. Zraven neka trocrkovna agencija izve, da ima prijatelj od tvojega prijatelja v imeniku znanega terorista. In ob prihodu na letalisce v ameriki, zagledas carinike, ki si nadevajo silikonske rokavice. Teh use casov tvojih podatkov je prakticno neomejeno.

Ja, danes je google "kao" prijazen. Kaksen bo jutri, nihce ne ve. Napram 10 let nazaj je danes prava pizda. Gnoj od firme. Vsakega, ki je danes tam zaposlen bi moralo biti sram, ker je navadna lakomna pizda brez hrbtenice in samo za malenkost boljsi od prostitutke. A si upas trditi, da cez 10 let ne bo prodajal tvoje podatke? Da ne bo vmes prisel firma "Aliexpress ltd" z novim revolucionarnim OSom in search enginom, in bo google cez 10 let v stecajni masi prodajal svoje baze? Da se bo rast ustavila in bojo delnicarji googla ponoreli, ter izglasovali, da se zacne podatke prodajati?

Nehajte gledat cm pred nosom skozi rolo od sekret papirja, in si malo sirso sliko oglejte.


Google ni prijazen že več kot 10 let.

Nemoralna firma, ki privablja podobne.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

globoko grlo ::

Mogoče mal off, kolk bo pa 5G olajšal sledenje/monitoring?
Gigabyte B460M DS3H | I5 - 10400F | 16GB | 6700XT | P2 m.2 500GB

euagrus ::

globoko grlo je izjavil:

Mogoče mal off, kolk bo pa 5G olajšal sledenje/monitoring?


Naslednja faza je TLS 1.3 session resumption, zabiti kreteni so hoteli prisparat na serverjevih cpu ciklih in naredili totalno stalo. Pa CORS, je se en primer, ko javascriptaski polznalci, resujejo probleme, ki jih sami ustvarjajo, zraven pa delajo tezave vecje, od problemov, ki jih resujejo. Pozabi na operaterja, ta te lahko ze zdaj v nulo tracka glede pozicije, mimo monitoringa prometa pa se da z enkripcijo priti.
In regione caecorum rex est luscus.
Ker me je nekaj slotechovcev sprasevalo:
https://github.com/cullum/dank-selfhosted

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: euagrus ()

bvt ::

Orwell 1984

Pika na i ::

Zanimivo. Še do včeraj, vam je bilo to všeč - kje in kaj delate.

euagrus ::

vostok_1 je izjavil:


Google ni prijazen že več kot 10 let.

Nemoralna firma, ki privablja podobne.


Nisem se hotel podati v leta pred rojstvom nasih sonckov. Sicer bi jim dal za prebrati kaj takega, pa ne zmorejo koncentracije in bojo raje rekli, da "nimajo nic za skrivat":

https://medium.com/insurge-intelligence...

in drugi del: https://medium.com/insurge-intelligence...

Ja sa vem, tldr. Bomo sli raje na FB gledat sto in eno pozo, v kateri se primitivci slikajo. Ce hoces danes prikriti svinjarijo, jo samo zakompliciras, da se je ne da razloziti z manj kot odstavkom. Daljsemu tekstu nihce vec ne more slediti (ce pa bo kdo zmogel, mu dam kontekst: po hladni vojni, se je CIA preusmerila v industrijsko vohunjenje, v prid ZDA in v skodo celega preostalega sveta - in ja, se vas tice, ce vasa firma popusi posle, ker ima konkurenca interne informacije)
In regione caecorum rex est luscus.
Ker me je nekaj slotechovcev sprasevalo:
https://github.com/cullum/dank-selfhosted

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: euagrus ()

vostok_1 ::

Konec 90' je internet zgledal res obetavno. Mid 2000 we were on the bandwagon. Post 2006 so se začeli sumi. 2010 onwards shittier by the year.
Sedaj je garbage. Spoliran, kontroliran in abuse prone. I quit. Kot rečeno, do nadaljnega me ne zanima več kaj mi bodo ponujali, ker smer v katero plujemo je utter shit.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Strašljivi obseg lokacijskega sledenja telefonom v ZDA (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
5614888 (10196) poweroff
»

Pametne aplikacije vedo, kje ste, in to delijo naokoli (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
7115140 (11054) Matko
»

Brez izhoda: Google sledi vsem uporabnikom (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
16050426 (37826) r3dkv1c4
»

NSA brska po igri Angry Birds in Googlovih zemljevidih

Oddelek: Novice / NWO
3115483 (12710) trizob
»

Mobilne aplikacije z dostopom do interneta lahko kradejo fotografije

Oddelek: Novice / Zasebnost
198784 (6900) Goody

Več podobnih tem