» »

Pomnilnik GDDR6 že na poti

Pomnilnik GDDR6 že na poti

Slo-Tech - Samsung je začel množično proizvodnjo pomnilnika GDDR6 v 10-nm tehnologiji, ki bo nadomestil 20-nm predhodnika GDDR5. To pomeni, da bodo na enak prostor stlačiti večjo kapaciteto, hkrati pa bo nov pomnilnik še hitrejši. Prve grafične kartice z GDDR6 pričakujemo v naslednjih mesecih.

Hitrost na kontaktu (pin speed), ki jo omogoča GDDR6, bo okrog 18 Gb/s, skupna prepustnost čipov pa 72 GB. Prvi čipi bodo imeli kapaciteto 16 Gb in bodo uporabljali električno energijo pri napetosti 1,35 V. Spomnimo, da so te številke za GDDR5 9 Gb/s na kontakt pri 1,55 V. To pomeni, da bo nov pomnilnik hitrejši, manjši in varčnejši, posledično pa tudi hladnejši.

Samsung seveda ne bo edini proizvajalec nove generacija grafičnega pomnilnika. Kmalu bosta sledila še SK Hynix in Micron, ki pa za začetek načrtujeta hitrosti 16 Gb/s in 12 Gb/s. V nadaljevanju seveda od vseh podjetij pričakujemo opazne pohitritve. Novega pomnilnika se prvikrat ne veselijo le igralci iger, temveč tudi rudarji kriptovalut. Ti so tako čez Lužo kakor pri nas izdatno dvignili povpraševanje po grafičnih karticah.

39 komentarjev

Meiniken ::

Cene bodo pa tudi v višavah :D

Unknown_001 ::

Meiniken je izjavil:

Cene bodo pa tudi v višavah :D


To bo tako kot pri avtomobilu. Ko pride nova generacija golfa, lahko ugodno kupiš staro :))
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

simnov ::

a to je boljše kot hbm golfi so pa itak precenjeni.

Dr_M ::


Hitrost na kontaktu (pin speed), ki jo omogoča GDDR6, bo okrog 18 Gb/s



Trenutno je to max, drugace se zacne pri 10Gb/s.

Cene bodo definitivno nizje kot za hbm2, pa se dobavljivost bo boljsa.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

LeQuack ::

Kripto obsedencev to ne zanima kak DDR bo imela njihova grafična.
Quack !

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LeQuack ()

dexterboy ::

Lepa novica, še najbolj me preseneča, da so osvojili 10 nm proizvodni proces.
Sedaj bodo obstoječe grafikulje ugodno dostopne vsem kupcem, nove kartice pa v okvirje rudarskih farm.
Ne bomo več kurili štroma za celo Argentino :))
Vprašanje pa je, ali jih bo nVidia 'implemetirala' v nove modele grafikulj, ki naj bi prišle letos na police...
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

Markoff ::

dexterboy je izjavil:

Lepa novica, še najbolj me preseneča, da so osvojili 10 nm proizvodni proces.
Sedaj bodo obstoječe grafikulje ugodno dostopne vsem kupcem, nove kartice pa v okvirje rudarskih farm.
Ne bomo več kurili štroma za celo Argentino :))
Vprašanje pa je, ali jih bo nVidia 'implemetirala' v nove modele grafikulj, ki naj bi prišle letos na police...

Eh, obstoječe grafikulje bodo cenejše in kot take primerne za nadaljnje traženje (kripto)rude i gubljenje vremena.
Nazadnje ste elektriko kurili za celo Dansko, sedaj že za Argentino? Do konca leta za celo Nemčijo? Potem za cele ZDA? Kje so ekofašisti, ko jih pa RES potrebuješ???
Sicer pa nisem vedel, da je RAM največji kurilec štroma v računalu...
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

7982884e ::

Markoff je izjavil:


Nazadnje ste elektriko kurili za celo Dansko, sedaj že za Argentino? Do konca leta za celo Nemčijo? Potem za cele ZDA? Kje so ekofašisti, ko jih pa RES potrebuješ???
Sicer pa nisem vedel, da je RAM največji kurilec štroma v računalu...

saj strom sami placajo. drzava naj samo poskrbi, da nimajo subvencij. potem pa naj majnajo, kolikor hocejo. network itak sam regulira tezavnost.

tikitoki ::

Se en, ki ne dojema, da zmoznost placila se ne pomeni pravice do izvajanja vsega, kar ti pade na pamet.

7982884e ::

ti ne dojemas osnov ekonomije in nase druzbe, lol. kaksne bedastoce to vidis. pravica? kje je zapisana in kako se definira?
ce sem jaz miner in imam dostop do odkupa elektricne energije, zakaj nimam pravice laufat mining rig? ker je na svetu se milijon takih in ker to skupaj pokuri dost stroma?
a susilni stroj lahko laufam 24h na dan, majnam pa ne?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 7982884e ()

lanko ::

Kako vsi radi poudarjajo marketinške oznake za velikost proizvodnega procesa:

tikitoki ::

7982884e je izjavil:

ti ne dojemas osnov ekonomije in nase druzbe, lol. kaksne bedastoce to vidis. pravica? kje je zapisana in kako se definira?
ce sem jaz miner in imam dostop do odkupa elektricne energije, zakaj nimam pravice laufat mining rig? ker je na svetu se milijon takih in ker to skupaj pokuri dost stroma?
a susilni stroj lahko laufam 24h na dan, majnam pa ne?


Ce si tolk neumne, da ne razumes, da denarna sredstva se ne zagotavlja pravic, ti pac ne morem pomagati.

Koliko pravic imas pa se lepo vidi iz stevilnih prepovedi in takih kretenkotov, ki so potem sokirani:).

7982884e ::

lej, razumem, da si mal omejen, zato ti probam razlozit kot otroku.

1. definiraj "pravica". kaj je to? nekaj zgolj v moralnem smislu? nekaj zakonsko dolocenega?
2. zakaj ima nekdo pravico porabljat velike kolicine energije za nekaj, ne pa tudi za nekaj drugega?

se enkrat - na nacin, ki bi ga moral normalno inteligenten 10-letni razumet:
ce ima posameznik moznost odkupit 100kWH energije, ima PRAVICO (ne glede na tvojo definicijo) z njimi pocet KARKOLI.
lahko spila igrice na 4K monitorju. lahko majna bitcoine. lahko napaja elektricna industrijska orodja.

dovolj enostavno, al bo treba za se nizji nivo razlozit?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 7982884e ()

LeQuack ::

Energija za mining ne gre za koristno porabljeno energijo, v širšem smislu družbe je to slabo, ker se porablja ogromno elektrike za nič (in na žalost veliko elektrike še vedno pride iz neobnovljivih virov). Namreč "mining" je samo umeten način, da da za potrebe blockchain tehnologij dokažeš, da si vložil neko delo, v tem primeru laufaš nek brezvezen hash algoritem in podobne zadeve.
Družbeno koristno bi bilo, da bi recimo za dokaz vloženega dela namesto računanja hasha moral delati sklece, ali pa trebušnjake ali kaj podobnega (družba bi postala bolj zdrava), in potem bi to uploadal in ostali bi rekli "ja res je vložil delo" in blockchain bi rasel naprej.
Quack !

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LeQuack ()

7982884e ::

tudi gledanje TV in uporaba racunalnika za drugo kot delo ali izobrazevanje ni koristno porabljena energija, pa kaj. ce zakupim 1MWh energije po legalni poti, lahko delam z njo kar koli (legalnega). v vsakem primeru bo na koncu dneva ogrela ozracje.

dexterboy ::

Žal sem hotel samo malo deliti dobro voljo ob novejših pomnilnikih, ampak tole je pa preseglo vse meje zdravega razuma in dobre volje;
Kar vam hoče @7982884e povedati je to, da nikjer ne piše, kaj LAHKO počneš z elektriko in kaj NE SMEŠ, ki si jo odkupil in plačuješ redno položnice. To, da se "udriha" čez rudarje vsled porabe električne energije, je pa MLATENJE PRAZNE SLAME, ki nima nikakršne znanstvene podlage. EKRAT nekdo v RUMENEM TISKU objavi, da rudarji pokurijo za Argentino elektrike, vi pa vsi to kupite kot BREZGLAVE OWCE in temu sleepo sledite v stilu ČREDNEGA NAGONA.
- Kot prvo, ni mogoče izračunati električne energije, ki jo porabijo rudarji. Lahko se temu približamo, nikoli je pa ne moremo točno določiti.
- Kot drugo, eni si s tem OGREVAJO sobe, stanovanja, kar pomeni, da so celo EKOLOŠKI, kajti drugače bi porabljena elektrika šla zgolj in samo za OGREVANJE, tu je pa v ozadju še rudarjenje.
- Kot tretje, ČE VAM NI JASNO, kaj "pokriva" rudarjenje in kaj so osnove veriženja blokov, pojdite nazaj v šolske klopi.
- Kot četrto, vsi vi, ki ste POLNI KOMENTARJEV čez rudarje, napišite, če vas je dovolj v hlačah, KAKŠNE avte vozite in koliko KM naredite na leto, da vidimo vašo ekologijo. Da o drugi porabi raje ne sprašujem....
- Kot peto, vsakdo naj prvo POMETE pred svojim pragom, potlej pa naj komentira ostale.

( Tale tema je čisto zašla iz smeri :( )
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

LeQuack ::

dexterboy je izjavil:

Žal sem hotel samo malo deliti dobro voljo ob novejših pomnilnikih, ampak tole je pa preseglo vse meje zdravega razuma in dobre volje;
Kar vam hoče @7982884e povedati je to, da nikjer ne piše, kaj LAHKO počneš z elektriko in kaj NE SMEŠ, ki si jo odkupil in plačuješ redno položnice. To, da se "udriha" čez rudarje vsled porabe električne energije, je pa MLATENJE PRAZNE SLAME, ki nima nikakršne znanstvene podlage. EKRAT nekdo v RUMENEM TISKU objavi, da rudarji pokurijo za Argentino elektrike, vi pa vsi to kupite kot BREZGLAVE OWCE in temu sleepo sledite v stilu ČREDNEGA NAGONA.
- Kot prvo, ni mogoče izračunati električne energije, ki jo porabijo rudarji. Lahko se temu približamo, nikoli je pa ne moremo točno določiti.
- Kot drugo, eni si s tem OGREVAJO sobe, stanovanja, kar pomeni, da so celo EKOLOŠKI, kajti drugače bi porabljena elektrika šla zgolj in samo za OGREVANJE, tu je pa v ozadju še rudarjenje.
- Kot tretje, ČE VAM NI JASNO, kaj "pokriva" rudarjenje in kaj so osnove veriženja blokov, pojdite nazaj v šolske klopi.
- Kot četrto, vsi vi, ki ste POLNI KOMENTARJEV čez rudarje, napišite, če vas je dovolj v hlačah, KAKŠNE avte vozite in koliko KM naredite na leto, da vidimo vašo ekologijo. Da o drugi porabi raje ne sprašujem....
- Kot peto, vsakdo naj prvo POMETE pred svojim pragom, potlej pa naj komentira ostale.

( Tale tema je čisto zašla iz smeri :( )


Found the crypto miner.
Quack !

Master_Yoda ::

Found the crypto miner.


Crypto miner ni slabsalnica.

Komaj cakam da pridejo graficne z tem pomnilnikom ven, ker pricakujem poplavo poceni GPUjev serije 1xxx in rx 580 ko bojo minerji presedlali na nove.

Zgodovina sprememb…

FireSnake ::

dexterboy je izjavil:

Žal sem hotel samo malo deliti dobro voljo ob novejših pomnilnikih, ampak tole je pa preseglo vse meje zdravega razuma in dobre volje;
Kar vam hoče @7982884e povedati je to, da nikjer ne piše, kaj LAHKO počneš z elektriko in kaj NE SMEŠ, ki si jo odkupil in plačuješ redno položnice. To, da se "udriha" čez rudarje vsled porabe električne energije, je pa MLATENJE PRAZNE SLAME, ki nima nikakršne znanstvene podlage. EKRAT nekdo v RUMENEM TISKU objavi, da rudarji pokurijo za Argentino elektrike, vi pa vsi to kupite kot BREZGLAVE OWCE in temu sleepo sledite v stilu ČREDNEGA NAGONA.
- Kot prvo, ni mogoče izračunati električne energije, ki jo porabijo rudarji. Lahko se temu približamo, nikoli je pa ne moremo točno določiti.
- Kot drugo, eni si s tem OGREVAJO sobe, stanovanja, kar pomeni, da so celo EKOLOŠKI, kajti drugače bi porabljena elektrika šla zgolj in samo za OGREVANJE, tu je pa v ozadju še rudarjenje.
- Kot tretje, ČE VAM NI JASNO, kaj "pokriva" rudarjenje in kaj so osnove veriženja blokov, pojdite nazaj v šolske klopi.
- Kot četrto, vsi vi, ki ste POLNI KOMENTARJEV čez rudarje, napišite, če vas je dovolj v hlačah, KAKŠNE avte vozite in koliko KM naredite na leto, da vidimo vašo ekologijo. Da o drugi porabi raje ne sprašujem....
- Kot peto, vsakdo naj prvo POMETE pred svojim pragom, potlej pa naj komentira ostale.

( Tale tema je čisto zašla iz smeri :( )


Sicer lepo napisano, a ne se sekirat: otročad, ki situacije ne zna obrniti v svoj prid malo pljuva. Ampak, to ni nič takega, zaradi česar bi se splačalo sekirat.
Saj se vidi, da takoj ko mu zmanjka argumentov poseže po žaljivkah.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Markoff ::

7982884e je izjavil:

saj strom sami placajo. drzava naj samo poskrbi, da nimajo subvencij. potem pa naj majnajo, kolikor hocejo. network itak sam regulira tezavnost.

Hja, jaz sem razumel, da so izpusti CO2 problem in da bi morali zmanjšati porabo energije? Konec koncev tudi proizvodnja vetrnic, solarnih panelov, hidroelektrarn in plimskih (ne plinskih) elektrarn ni CO2-free...
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

foxdeko ::

tikitoki je izjavil:

7982884e je izjavil:

ti ne dojemas osnov ekonomije in nase druzbe, lol. kaksne bedastoce to vidis. pravica? kje je zapisana in kako se definira?
ce sem jaz miner in imam dostop do odkupa elektricne energije, zakaj nimam pravice laufat mining rig? ker je na svetu se milijon takih in ker to skupaj pokuri dost stroma?
a susilni stroj lahko laufam 24h na dan, majnam pa ne?


Ce si tolk neumne, da ne razumes, da denarna sredstva se ne zagotavlja pravic, ti pac ne morem pomagati.

Koliko pravic imas pa se lepo vidi iz stevilnih prepovedi in takih kretenkotov, ki so potem sokirani:).

Ali mi kdo prepoveduje kupiti stvar ali storitev z denarjem? Ne bi rekel, če pa ja me pa reees zanima kaj bi to bilo :) Torej če imaš denar in kupiš neko stvar imaš pravice do tiste stvari, če ga nimaš in neko stvar ukradeš za to nimaš pravice. Res me zanima zakaj naj nebi imel pravice do nakupa elektrike? Mislim da sploh ne veš kaj pomeni "pravica".

tikitoki ::

7982884e je izjavil:

lej, razumem, da si mal omejen, zato ti probam razlozit kot otroku.

1. definiraj "pravica". kaj je to? nekaj zgolj v moralnem smislu? nekaj zakonsko dolocenega?
2. zakaj ima nekdo pravico porabljat velike kolicine energije za nekaj, ne pa tudi za nekaj drugega?

se enkrat - na nacin, ki bi ga moral normalno inteligenten 10-letni razumet:
ce ima posameznik moznost odkupit 100kWH energije, ima PRAVICO (ne glede na tvojo definicijo) z njimi pocet KARKOLI.
lahko spila igrice na 4K monitorju. lahko majna bitcoine. lahko napaja elektricna industrijska orodja.

dovolj enostavno, al bo treba za se nizji nivo razlozit?


Vidim ,da si omejen.

Kot prvo. Ocitno ne dojames, da gre za generalno izjavo, ki je brez dvoma pravilna.

Kot drugo. Kitajka ne bo prva drzava, ki bo uvedla prepoved ali omejitev mininga. Kar je vec kot dovolj, da potrdi, da so izjave tipa: ce imas denar za nekaj, imas tudi pravico do tega, otrocje. Sej vem, prevec naporno za tvoj otrocji in zelo egocentricni um.

Pa brez skrbi, tudi na zahodu se bodo spravili na kriptovalute. Samo vprasanje nacina in casa.

BTW, si ze slisal za omejitev porabe vode? Ja, grda drzava si jemlje pravico ti prepovedati zalivanje vrta, istocasno pa se lahko sosedaj vsak dan tusira. Res grozno. Nekaterim se zdi nacin porabe dovolj tehten razlog za diskriminacijo. Sam ja, elektrika je manj pomembna, kot voda:).

foxdeko ::

Markoff je izjavil:

7982884e je izjavil:

saj strom sami placajo. drzava naj samo poskrbi, da nimajo subvencij. potem pa naj majnajo, kolikor hocejo. network itak sam regulira tezavnost.

Hja, jaz sem razumel, da so izpusti CO2 problem in da bi morali zmanjšati porabo energije? Konec koncev tudi proizvodnja vetrnic, solarnih panelov, hidroelektrarn in plimskih (ne plinskih) elektrarn ni CO2-free...

Seveda so izpusti problem in ti lahko pripomoreš k temu, da nehaš trošit nepotrebno energijo z visenjem na internetu in ugasneš svoj pc. :D

Machete ::

Kaj pa reflektorji, ki svetijo zavoljo veličastnosti turnov, zakaj se zeleni ne privežejo na zvon? :]
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Markoff ::

foxdeko je izjavil:

Markoff je izjavil:

7982884e je izjavil:

saj strom sami placajo. drzava naj samo poskrbi, da nimajo subvencij. potem pa naj majnajo, kolikor hocejo. network itak sam regulira tezavnost.

Hja, jaz sem razumel, da so izpusti CO2 problem in da bi morali zmanjšati porabo energije? Konec koncev tudi proizvodnja vetrnic, solarnih panelov, hidroelektrarn in plimskih (ne plinskih) elektrarn ni CO2-free...

Seveda so izpusti problem in ti lahko pripomoreš k temu, da nehaš trošit nepotrebno energijo z visenjem na internetu in ugasneš svoj pc. :D

You first. :)
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Uporabnix ::

A tale LeQuack ima pa kaktus v riti?
Kaj mu ne paše? O moralnem pametovanju o (ne)koristno porabljeni energiji v prostem času pa lahko začneš, če se res čutiš poklicanega k temu in ti je to tako pomembno, kje drugje oz. glede česa drugega, morda bolj "kritičnega". phh, ljudje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Uporabnix ()

7982884e ::

Markoff je izjavil:

7982884e je izjavil:

saj strom sami placajo. drzava naj samo poskrbi, da nimajo subvencij. potem pa naj majnajo, kolikor hocejo. network itak sam regulira tezavnost.

Hja, jaz sem razumel, da so izpusti CO2 problem in da bi morali zmanjšati porabo energije? Konec koncev tudi proizvodnja vetrnic, solarnih panelov, hidroelektrarn in plimskih (ne plinskih) elektrarn ni CO2-free...

ja, in kaj ima to s crypto miningom? v tem smislu je isto kot browsanje slo-techa. ce miner ne sme pokurit 1kWh energije za mining, ker je to prevec CO2 obremenjujoce, potem tudi mi ne smemo browsat slo-tech za 1kWh.

tikitoki je izjavil:

7982884e je izjavil:

lej, razumem, da si mal omejen, zato ti probam razlozit kot otroku.

1. definiraj "pravica". kaj je to? nekaj zgolj v moralnem smislu? nekaj zakonsko dolocenega?
2. zakaj ima nekdo pravico porabljat velike kolicine energije za nekaj, ne pa tudi za nekaj drugega?

se enkrat - na nacin, ki bi ga moral normalno inteligenten 10-letni razumet:
ce ima posameznik moznost odkupit 100kWH energije, ima PRAVICO (ne glede na tvojo definicijo) z njimi pocet KARKOLI.
lahko spila igrice na 4K monitorju. lahko majna bitcoine. lahko napaja elektricna industrijska orodja.

dovolj enostavno, al bo treba za se nizji nivo razlozit?


Vidim ,da si omejen.

Kot prvo. Ocitno ne dojames, da gre za generalno izjavo, ki je brez dvoma pravilna.

Kot drugo. Kitajka ne bo prva drzava, ki bo uvedla prepoved ali omejitev mininga. Kar je vec kot dovolj, da potrdi, da so izjave tipa: ce imas denar za nekaj, imas tudi pravico do tega, otrocje. Sej vem, prevec naporno za tvoj otrocji in zelo egocentricni um.

Pa brez skrbi, tudi na zahodu se bodo spravili na kriptovalute. Samo vprasanje nacina in casa.

BTW, si ze slisal za omejitev porabe vode? Ja, grda drzava si jemlje pravico ti prepovedati zalivanje vrta, istocasno pa se lahko sosedaj vsak dan tusira. Res grozno. Nekaterim se zdi nacin porabe dovolj tehten razlog za diskriminacijo. Sam ja, elektrika je manj pomembna, kot voda:).

a je treba it na nivo 4-letnika? a moram butat z glavo ob zid, da se spravim na tak nivo?

prvic, kar se tice ogromne porabe dolocenih porabnikov, ze imamo temu namenjene zakone. ce ti priklopis na omrezje 1MW porabnika, to NIMA VEZE ali se gre za mining farmo ali zago za les.
ce je 1MW porabnik ki v enem tednu pokuri N MWh energije za drzavo/omrezje prevec, bo sprejela ustrezne zakone. nima pa nobene veze, kaj ta porabnik s to energijo dela.
a dojames to, al bo treba obupat?

mining nima nobene veze tle, jebomast.
ce v neki vukojebinski dolini zraste 10 velikih mining farm, ki obremenjujejo omrezje in povzrocajo problem pri dobavi elektrike ostalim, se jim omeji porabo in zaracuna visje tarife, ENAKO kot ce tam zraste 10 zag za les.

ne more pa noben kekec bluzit po internetu, kako nekdo ima ali nima pravice za mining. ce ima zakupljeno energijo, lahko z njo pocne karkoli. na koncu dneva bo 1kWh energije za 1kWh ogrelo ozracje ne glede na nacin porabe.

pegasus ::

https://www.nextplatform.com/2018/01/16... ... zabavno branje, še posebej komentarji: "Gamers need to be forced to pay for HBM2's creation and economy of scale" :))

LeQuack ::

Če je bil PC industry dead before, bo po zadnjih podražitvah vseh komponent še bolj mrtev. Crypto mašine pa bodo vedno bolj specializirane.
Quack !

Dr_M ::

:)):))
Smeha polna skleda.
Pc industrija je bolj ziva, kot kadarkoli prej. Mogoce ne cisto iz pravih razlogov, ampak prodaja raste, povprasevanje je veliko.
Namenski mining stroji pa ze obstajajo dolgo, samo navadne komponente je lazje naprej v promet spravit.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Markoff ::

7982884e je izjavil:

Markoff je izjavil:

7982884e je izjavil:

saj strom sami placajo. drzava naj samo poskrbi, da nimajo subvencij. potem pa naj majnajo, kolikor hocejo. network itak sam regulira tezavnost.

Hja, jaz sem razumel, da so izpusti CO2 problem in da bi morali zmanjšati porabo energije? Konec koncev tudi proizvodnja vetrnic, solarnih panelov, hidroelektrarn in plimskih (ne plinskih) elektrarn ni CO2-free...

ja, in kaj ima to s crypto miningom? v tem smislu je isto kot browsanje slo-techa. ce miner ne sme pokurit 1kWh energije za mining, ker je to prevec CO2 obremenjujoce, potem tudi mi ne smemo browsat slo-tech za 1kWh.

Uhh, kako smo butt-hurt. Kdo ti prepoveduje karkoli? Nehaj pretepati slamnate može. Jaz govorim o tem, kako traženje (kripto)rude i slično gubljenje vremena prispeva k povečevanju izpustov CO2 in to vse bolj in bolj (primerjamo se že s celimi državami). Kako lahko primerjaš porabo el. energije za npr. 1 uro browsanja, ki je praktično zanemarljiva in porabo el. energije za 1 uro mininga? Za tako noro kurjenje štroma bi pričakoval, da se bo s kriptovalutami procesiral že konkreten delež vseh transakcij sveta, ne pa nek povsem zanemarjiv (pri čemer se izvaja praktično le trgovanje z drugimi valutami, ne pa menjava za dejanske dobrine in storitve). Koliko štroma bi šele kriptoscena kurila, če bi povsem nadomestila klasični kliring po celem planetu? Toliko kot vse ostale človekove aktivnosti skupaj?

Energetsko gledano so trenutne implementacije blockchaina sodeč po podatkih prava katastrofa za okolje.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Markoff ::

7982884e je izjavil:

ne more pa noben kekec bluzit po internetu, kako nekdo ima ali nima pravice za mining. ce ima zakupljeno energijo, lahko z njo pocne karkoli. na koncu dneva bo 1kWh energije za 1kWh ogrelo ozracje ne glede na nacin porabe.

Še enkrat preberi, kaj ti je kolega napisal glede omejevanja porabe vode, ki je strateška javna dobrina, ki jo potrebujemo VSI, tako kot elektriko. Brez elektrike, vode in hrane ni civilizacije. Moli, da takšne izkušnje sam nikoli ne doživiš.

In, ja, vsekakor bodo države, če bo to potrebno (beri: previsoke cene uvoza elektrike, premajhna proizvodnja, posledično pomanjkanje), poskrbele za to, da bodo kriptominerji fasali redukcije, pa če se na glavo postaviš. Par-nepar 21st Century Way.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Markoff ::

dexterboy je izjavil:

Žal sem hotel samo malo deliti dobro voljo ob novejših pomnilnikih, ampak tole je pa preseglo vse meje zdravega razuma in dobre volje;
Kar vam hoče @7982884e povedati je to, da nikjer ne piše, kaj LAHKO počneš z elektriko in kaj NE SMEŠ, ki si jo odkupil in plačuješ redno položnice. To, da se "udriha" čez rudarje vsled porabe električne energije, je pa MLATENJE PRAZNE SLAME, ki nima nikakršne znanstvene podlage. EKRAT nekdo v RUMENEM TISKU objavi, da rudarji pokurijo za Argentino elektrike, vi pa vsi to kupite kot BREZGLAVE OWCE in temu sleepo sledite v stilu ČREDNEGA NAGONA.
- Kot prvo, ni mogoče izračunati električne energije, ki jo porabijo rudarji. Lahko se temu približamo, nikoli je pa ne moremo točno določiti.
- Kot drugo, eni si s tem OGREVAJO sobe, stanovanja, kar pomeni, da so celo EKOLOŠKI, kajti drugače bi porabljena elektrika šla zgolj in samo za OGREVANJE, tu je pa v ozadju še rudarjenje.
- Kot tretje, ČE VAM NI JASNO, kaj "pokriva" rudarjenje in kaj so osnove veriženja blokov, pojdite nazaj v šolske klopi.
- Kot četrto, vsi vi, ki ste POLNI KOMENTARJEV čez rudarje, napišite, če vas je dovolj v hlačah, KAKŠNE avte vozite in koliko KM naredite na leto, da vidimo vašo ekologijo. Da o drugi porabi raje ne sprašujem....
- Kot peto, vsakdo naj prvo POMETE pred svojim pragom, potlej pa naj komentira ostale.

( Tale tema je čisto zašla iz smeri :( )

Ok, kurite približno toliko kot Argentina. Mogoče približno toliko kot Slovenija. Vsekakor niti približno ne toliko kot recimo en Talum ali SŽ. Pol pa nothing to see here, move along, vrnili se bomo, ko boste na ravni ZDA in boste uradno postali največji svinjalci atmosfere v zgodovini človeštva. In proizvajalci natanko toliko tega kot proizvedete danes - enega velika niča.
Ogrevanje štroma z neposredno porabo elektrike? WTF? Si ti predstavljaš, kako neučinkovito je to? Obstaja dober razlog, zakaj danes nihče pri "zdravi pameti" (zanimivo, da o njej pišeš) ne uporablja električnih grelcev, temveč TČ (ali drva ali fosilna goriva). Ne samo to, takšno segrevanje je potrebno od pozne pomladi do zgodnje jeseni tudi prisilno odvajati - s klimatsko napravo! Juhej! Morda pa bi ti šel nazaj v šolske klopi osnov fizike?
Jaz sicer ne znam zdizajnirati procesorja, ampak glej ga vraga, znam uporabljati računalnik. Pa motor na notranje izgorevanje. Pa internet. Pa krave tudi ne znam vzgajati, pa kmetovati tudi ne najbolj dobro. Damn, imaš prav, kako je možno, da sploh živim?
Glede avtomobilov - si že kdaj slišal za pojme, kot so "logistika", "mobilnost" (ni Gorenje v vsaki vasi), "off-line storitve" (ja, celo obstajajo takšne stvari, kot so trgovine, lekarne, javna uprava, ki niso v radiju 1 km, prav tako ne živi 99,9% ljudi v zgoščenih naseljih z javnim prevozom). Da sploh primerjaš nekaj, kar je praktično nuja za človeško družbo z nekim tratenjem štroma, je prav perverzno in kaže na to, kako si ali neinteligenten ali pa si izklopil levo polovico možganov v korist sledenja kriptokultu.
Jaz doma pometam pred svojim pragom. Tebi pometa žena ali mama?
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

7982884e ::

Markoff je izjavil:


Uhh, kako smo butt-hurt. Kdo ti prepoveduje karkoli? Nehaj pretepati slamnate može. Jaz govorim o tem, kako traženje (kripto)rude i slično gubljenje vremena prispeva k povečevanju izpustov CO2 in to vse bolj in bolj (primerjamo se že s celimi državami). Kako lahko primerjaš porabo el. energije za npr. 1 uro browsanja, ki je praktično zanemarljiva in porabo el. energije za 1 uro mininga? Za tako noro kurjenje štroma bi pričakoval, da se bo s kriptovalutami procesiral že konkreten delež vseh transakcij sveta, ne pa nek povsem zanemarjiv (pri čemer se izvaja praktično le trgovanje z drugimi valutami, ne pa menjava za dejanske dobrine in storitve). Koliko štroma bi šele kriptoscena kurila, če bi povsem nadomestila klasični kliring po celem planetu? Toliko kot vse ostale človekove aktivnosti skupaj?

Energetsko gledano so trenutne implementacije blockchaina sodeč po podatkih prava katastrofa za okolje.
zakaj sem butthurt? miner nisem (zal).
ja, majnanje kuri energijo. temu noben ne oporeka. je pa sodni izvedenec zgoraj pametoval o tem, kako nekdo nima pravice majnat. kdo to doloca in na podlagi cesa lahko doloca in zakaj na taki podlagi ni omejeno tudi drugacno porabljanje energije za druge namene?

poleg tega se vidi, da govoris malo na pamet okoli te porabe. pozanimaj se o bitcoin networku in kako prilagaja tezavnost. ce 99% minerjev crkne, network laufa naprej enako in enako hitro kot prej, samo energetska poraba bo 99% manjsa.
zakaj 99% minerjev se ni crknilo? ker se se nobena drzava ni odlocila, da ji predstavljajo minerji tak problem, da bi jih bilo treba dodatno obdavcit. al bi mogla neka ruska sibirska republika, kjer je strom napol zastonj in ga folk tako ali tako nuca za ogrevanje, reci da se folk lahko greje samo na elektricne peci, ne pa tudi na ASIC cipe (ceprav je na koncu zrak enako ogret)?

Markoff je izjavil:

7982884e je izjavil:

ne more pa noben kekec bluzit po internetu, kako nekdo ima ali nima pravice za mining. ce ima zakupljeno energijo, lahko z njo pocne karkoli. na koncu dneva bo 1kWh energije za 1kWh ogrelo ozracje ne glede na nacin porabe.

Še enkrat preberi, kaj ti je kolega napisal glede omejevanja porabe vode, ki je strateška javna dobrina, ki jo potrebujemo VSI, tako kot elektriko. Brez elektrike, vode in hrane ni civilizacije. Moli, da takšne izkušnje sam nikoli ne doživiš.

In, ja, vsekakor bodo države, če bo to potrebno (beri: previsoke cene uvoza elektrike, premajhna proizvodnja, posledično pomanjkanje), poskrbele za to, da bodo kriptominerji fasali redukcije, pa če se na glavo postaviš. Par-nepar 21st Century Way.

ne, ti se enkrat preberi, kaj ti hocemo nekateri dopovedat. ce se naenkrat 10 000 slovencev odloci na hard majnat in postat 20x vecji porabniki energije, bo drzava ze ustrezno ukrepala, tako kot bi ce bi naenkrat ratala bilokatera druga energetsko-potratna energija.

nima pa noben pravice na internetu nabijat neke pravicniske o tem, kako nekdo ima ali nima pravice majnat z lastno nakupljenim stromom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 7982884e ()

7982884e ::

Markoff je izjavil:

Glede avtomobilov - si že kdaj slišal za pojme, kot so "logistika", "mobilnost" (ni Gorenje v vsaki vasi), "off-line storitve" (ja, celo obstajajo takšne stvari, kot so trgovine, lekarne, javna uprava, ki niso v radiju 1 km, prav tako ne živi 99,9% ljudi v zgoščenih naseljih z javnim prevozom). Da sploh primerjaš nekaj, kar je praktično nuja za človeško družbo z nekim tratenjem štroma, je prav perverzno in kaže na to, kako si ali neinteligenten ali pa si izklopil levo polovico možganov v korist sledenja kriptokultu.
Jaz doma pometam pred svojim pragom. Tebi pometa žena ali mama?
spet, moraliziranje in "virtue-signalling", da glava boli.

ti imas torej pravico voziti se z avtomobilom, majner pa nima pravice imet zalaufanega majnerja, zato ker avtomobil je tvoja od boga dana pravica ker ga rabis za zivljenjske potrebscine nabirat, majnanje je pa privilegij?

od kje imas ti pravico drugim moralizirat, kaj lahko pocnejo z zakupljeno kilovatno uro?

ce mi drzava ponudi moznost odkupa dolocene kolicine elektricne energije z doloceno najvecjo mocjo v nekem casu, potem imam jaz pravico s njo delat karkoli mi pase.

in vsak moralizator na internetu mi ga lahko potegne ob svojem moraliziranju kaj in kako in zakaj sem dobesedno hitler ker sem neekoloski. ce bom s tem povzrocal obremenitev za drzavo ali druge, me bo pa drzava ustrezno obravnavala, recimo z visjimi tarifami ali omejitvo porabe.

konec debate.

MrStein ::

Markoff je izjavil:


In, ja, vsekakor bodo države, če bo to potrebno (beri: previsoke cene uvoza elektrike, premajhna proizvodnja, posledično pomanjkanje), poskrbele za to, da bodo kriptominerji fasali redukcije, pa če se na glavo postaviš. Par-nepar 21st Century Way.

Ja, če komunisti na oblast pridejo, potem sigurno. ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

onemarko ::

A je kdo že izračunal in primerjal, koliko porabi neka banka/veriga bank/vse banke skupaj - energije za svoje serverje in potem naknadno še za gretje/haljenje vseh prostorov? Kakšen je na splošno njihov ekološki footprint? Vključno s tem, ali se vsi zaposleni vozijo v službo s kolesom?

Bi bilo zanimivo videt kaj na to temo...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: onemarko ()

BigWhale ::

Dejte nehat o tej elektriki in moralnosti porabe elektrike.

FireSnake ::

Meni je pa všeč :D

Posebej, kako so tikija povozili (ko so ga ujeli na lastne besede), ker sploh ne ve o čem je govoril :D

Zgoraj omenjeni takoj, ko mu zmanjka argumentov, poseže po žaljivkah (vedno znova dokazano). Primitivec, pač.

Dober sogovornik, po drugi strani, je zlata vreden. Pa četudi se z njim, povsem ali v celoti, ne strinjaš.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nvidia Volta (strani: 1 2 3 413 14 15 16 )

Oddelek: Strojna oprema
795112720 (64713) tikitoki
»

Samsung začel proizvodnjo pomnilniških čipov nove generacije HBM2

Oddelek: Novice / Pomnilnik
246185 (3921) D3m0r4l1z3d
»

AMD pokazal Radeon HD 6990 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
9522169 (19242) TechStreme
»

Samsung začel proizvajati 7,0 Gbps GDDR5

Oddelek: Novice / Grafične kartice
234567 (2618) PrimozR
»

Nov Radeon, a že takoj s težavami

Oddelek: Novice / Grafične kartice
215444 (3078) PrimozR

Več podobnih tem