Slo-Tech

» »

Bo na 20 nm prvi Xbox One?

Bo na 20 nm prvi Xbox One?

S 363 mm² površine je čip Xbox One precej velik kos silicija

vir: techPowerUp!

Procesor PS4 je pravzaprav manjši od Xbox One

vir: techPowerUp!
techPowerUp! - Ni skrivnost, da AMD in NVIDIA že težko pričakujeta 20 nm litografijo pri svojem dobavitelju, TSMC-ju. Ta je proizvodnjo sicer že zagnal, a le za čipe z nizko porabo (Applov A8), kjer je postopek izdelave nekoliko drugačen, kot za bolj zmogljive grafične in sistemske čipe, ki jih najdemo na naših grafičnih karticah in v konzolah. AMD je namreč dobavitelj sistemskih čipov za PlayStation 4 in Xbox One, ki uporabljata osemjedrnik Jaguar z grafičnim jedrom Radeon, medtem ko Wii U uporablja AMD-jev grafični čip z ločenim procesorskim jedrom na istem pakiranju (grafični čip izdeluje Renesas, procesorsko jedro na arhitekturi Power pa zaenkrat IBM). Zmogljivejša konzolna čipa, ki sta za AMD pomembnejša, izdeluje TSMC v 28 nm litografiji.

Z nedavno predstavitvijo neverjetno varčne arhitekture Maxwell je sicer še najbolj v škripcih AMD, ki resno potrebuje zmanjšanje litografije, če želijo izdelati zmogljivejše grafične čipe, ki bodo lahko konkurirali svežim izdelkom drugega zelenega tabora. A kot poročajo pri techPowerUp Radeoni očitno ne bodo prvi deležni 20 nm postopka. Prvi čip, izdelan s TSMC-jevim 20 nm procesom za zmogljive čipe, naj bi bil tako prav procesor Xbox One, kjer izredno podoben procesor PlayStation 4 (vsebuje 50 % več senčilnikov ter vodilo pomnilnika za GDDR5 namesto DDR3, a zato ne vsebuje kar 48 MB predpomnilnika) najverjetneje ne bi smel zaostajati pretirano. To bo na dolgi rok znižalo ceno izdelave zaradi večjega števila čipov na rezino (sprva je nov postopek sicer dražji zaradi tehnološke zahtevnosti ter ima nekoliko več izmeta), verjetno bolj pomembna pa je energijska učinkovitost, zaradi manjše površine čipa namreč poraba pade. To za seboj potegne manj stroge zahteve pri hladilnem sistemu in napajalnem sklopu, kar omogoča manjše in tišje konzole, ki so energijsko bolj varčne (manj porabi sam čip, zaradi bolje optimiziranega napajalnega sklopa pa je tudi manj izgub).

Vse to je odlično tako za bodoče kupce konzol kot za Microsoft, Sony in AMD, ki bodo zaslužili nekaj več. Največja prednost aktivnega 20 nm procesa se bo po drugi strani nedvomno za večino bralcev pokazala v obliki novih grafičnih kartic, nove generacije AMD-jevih Radeonov ter morda najzmogljivejšega Maxwella, zverinskega čipa GM210 po vzoru GTX Titan in GK110.

18 komentarjev

mtosev ::

upam, da bo tole tudi prineslo kakšne pocenitve konzol.kupcem je to najbolj pomembno
i like:) [Dell Inspiron 13 7000 - i7 6500U, 8gb ddr3l, 256gb samsung, ips fhd]
moj oče darko 1960-2016
moj labradorec max 2002-2013

hojnikb ::

mtosev je izjavil:

upam, da bo tole tudi prineslo kakšne pocenitve konzol.kupcem je to najbolj pomembno

XBOXu je tako padla cena že za 150$, tako da še več pocenitev ne pričakuj v bližnji prihodonosti.
#teamred
BigBox: Asus P8Z77-V, i5 3570K, 16GB DDR3, 1TB HDD & 480GB SSD, GTX 970, W10
MediaBox: AMD 2200G, 8GB DDR4 3000MT, 128GB SSD, Vega 8, B450M-DS3H, W10

SuperVeloce ::

(sprva je nov postopek sicer dražji zaradi tehnološke zahtevnosti ter ima nekoliko več izmeta)

Vprašanje, koliko več bo izmeta, prehod na 20nm ni tako velik, kot je to bilo mogoče kdaj v preteklosti, kolikor vem pa xbox čip nima vseh senčilnikov omogočenih (verjetno PS4 tudi ne), cpu pa teče na nizkih frekvencah...

hojnikb ::

izmet bo gotovo većji kot na 28nm ... Vsaj sprva.
#teamred
BigBox: Asus P8Z77-V, i5 3570K, 16GB DDR3, 1TB HDD & 480GB SSD, GTX 970, W10
MediaBox: AMD 2200G, 8GB DDR4 3000MT, 128GB SSD, Vega 8, B450M-DS3H, W10

PrimozR ::

Ja, vsak nov proces pomeni novost, ki ni tako dobro poznana. Pa je vseeno, če je samo 5, 8 al pa 10 nm.

Xbox mislim da uporablja vseh 14, kar sem gledal slike jedra, PS4 ima pa 2 rezervna, 18 v uporabi, 20 fizičnih. Pomojem ima Xbox čip rezervo v SRAM celicah, ki so še največji del jedra.

next_byte ::

Zanima me, če bi GPU jem znižali frekvenco ter povečali število jeder ali bi bili energetnsko učinkovitejši flops/watt.
Skratka če bi skoraj da zanemarili ceno tranzistorjev bi lahko lahko na račun nižjih frekvenc pridobili boljše razmerje flops/watt.

PrimozR ::

Odvisno od arhitekture. Ne moreš takole posploševati, ker so različne arhitekture na istih procesih in isti frekvenci različno učinkovite, tako zmogljivostno kot z vidika porabe, se različno odzivajo na divg oz. spust frekvence (x % frekvence ti ne bo dalo x % zmogljivosti in x % porabe, v katerokoli smer), odvisno je od tipa procesa, (niso nm vse, važna je potem še tehnologija, a tukaj pač izbiraš tovarno, ki ti nudi kar ima), itd.

http://www.anandtech.com/show/8223/an-i...

pegasus ::

Prejšnji teden mi je IBMovc, ki dela mikroserverje za SKA projekt razlagal, da se pri 14nm fizika v cmosu konča in da na manjše tranzistorje nima smisla iti, ker je leak current že prevelik. To je omenil kot poglavitni razlog, zakaj je IBM prodal svoje čip fabrike.

Kolikor poznam IBM, sumim, da imajo v paci nekaj novega, kar še ni za javnost. Nekaj boljšega od power8, watsona in SKA mikroserverjev. Počakajmo ...

next_byte: do neke mere. Recimo embedded power proci v trenutnih SKA prototipih so single threaded pol počasnejši od primerljivega low power xeona, z vsemi threadi na max pa 40% hitrejši ob pol manjši porabi energije. A morajo iti s porabo dol še nekaj velikostnih razredov, da bo zadeva primerna za SKA ... Vsekakor bo prihodnost še zanimiva in navadni smrtniki s konzolami in mobilnimi igračami bodo še veliko pridobili.

PrimozR ::

SKA = square kilometer array?

Ahim ::

zaradi manjše površine čipa namreč poraba pade


Zaradi manjse povrsine poraba nic ne pade. Ce pade, pade predvsem zato, ker je mogoce uporabiti nizjo napetost za delovanje tranzistorjev.

Zaradi manjse povrsine (elementov) se poveca leakage (vsaj dokler v TSMC ne preidejo iz planarnega na 3D gate).

Zaradi manjse povrsine (celega cipa) se poslabsa odvajanje toplote v okolico.

Ko enkrat doprinos zaradi nizje napetosti ne presega vec dodatnih izgub ter poslabsanja termalne upornosti (θj proti ohisju oziroma okolici), se cip greje bolj, kot bi se isti cip, izdelan na vecji litografiji. Na zalost oba negativna ucinka raseta zelo hitro.

Jarno ::

Lahko bi se tudi odločili za recimo 20% dvig frekvence, kar bi razvijalcem omogočilo lažji preskok za en kvalitativni razred (720p, 900p, 1080p) pri 30FPS.
Nekaj zanimivega branja na to temo.
Izvemo marsikaj "pretresljivega", recimo, da se je s trdim delom in optimizacijami hitrost igre povečala za 3x, ne da bi izgubila pri čudovitem izgledu.
Ampak so zadeli ob rob zmogljivosti konzole in nam samoumeven in "nizkoproračunski" 1080p še ni bil dosegljiv, predvsem zaradi cpu-ja.
Osebno podpiram hardversko šibkejše konzole, ker se programerji tako marsičesa naučijo.:D

hojnikb ::

Lahko bi se tudi odločili za recimo 20% dvig frekvence, kar bi razvijalcem omogočilo lažji preskok za en kvalitativni razred (720p, 900p, 1080p) pri 30FPS.

Zelo slaba ideja. Štos konzol je ravno v tem, da je čez cel življenski cikel enak hardware, kar pomeni, da lahko z day one konzolo igraš igre tudi 7 let pozneje.
Itk pa dvig frekvence xboxu nebi pretirano pomagal. To konzolo tepe memory subsistem, saj ima razn malo hitrega srama samo počasni ddr3 za grafiko in procesor.
#teamred
BigBox: Asus P8Z77-V, i5 3570K, 16GB DDR3, 1TB HDD & 480GB SSD, GTX 970, W10
MediaBox: AMD 2200G, 8GB DDR4 3000MT, 128GB SSD, Vega 8, B450M-DS3H, W10

Jarno ::

Seveda, se strinjam.

Spc ::

In na koncu PC še vedno zmaga, ker je modularen in lahko menjaš vse kaj želiš in z tem dobiš 1000x boljši performance kot pa na konzoli.
:)
Telemach is a land of confusion in Slo-tech je podkupljen iz strani ProPlus-a.
https://tinyurl.com/lr8hydo

hojnikb ::

Spc je izjavil:

In na koncu PC še vedno zmaga, ker je modularen in lahko menjaš vse kaj želiš in z tem dobiš 1000x boljši performance kot pa na konzoli.
:)

True dat. In tudi cenejši na dolgi rok. Nič ne premaga igre za drobiž iz steama :)
#teamred
BigBox: Asus P8Z77-V, i5 3570K, 16GB DDR3, 1TB HDD & 480GB SSD, GTX 970, W10
MediaBox: AMD 2200G, 8GB DDR4 3000MT, 128GB SSD, Vega 8, B450M-DS3H, W10

Spc ::

hojnikb je izjavil:

Spc je izjavil:

In na koncu PC še vedno zmaga, ker je modularen in lahko menjaš vse kaj želiš in z tem dobiš 1000x boljši performance kot pa na konzoli.
:)

True dat. In tudi cenejši na dolgi rok. Nič ne premaga igre za drobiž iz steama :)

Točno tako.
Nevem če je kdo že videl novico, ampak sony in razni proizvajalci konzol hočejo 30 fps na PCju, ker je PC prevelika konkurenca za konzole:
http://www.guru3d.com/news-story/ubisof...
Telemach is a land of confusion in Slo-tech je podkupljen iz strani ProPlus-a.
https://tinyurl.com/lr8hydo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spc ()

PrimozR ::

Right. Kdor bo to naredil bo na PC-jih prodal točno 0 iger :)

hojnikb ::

Kod da že ni bilo iger, ki so ble capane na 30fps in so se prodajale čist spodobno (hint: zadnji need for speed).
#teamred
BigBox: Asus P8Z77-V, i5 3570K, 16GB DDR3, 1TB HDD & 480GB SSD, GTX 970, W10
MediaBox: AMD 2200G, 8GB DDR4 3000MT, 128GB SSD, Vega 8, B450M-DS3H, W10


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

nVidia Maxwell (strani: 1 2 3 423 24 25 26 )

Oddelek: Strojna oprema
1266138780 (74369) m0LN4r
»

Prispel je zmogljivejši Maxwell (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
9112030 (8553) Messiah
»

Broadwell bo morda nekoliko zamudil (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Procesorji
6713285 (10357) Isotropic
»

AMD pripravlja obilico strežniških novosti

Oddelek: Novice / Procesorji
82680 (1418) pegasus

Več podobnih tem