Slo-Tech - V mestu Alamogordo v ameriški zvezni Nova Mehika izkopavajo več ton starih iger za Atari, ki so zakopane že 31 let. Med njimi je tudi legendarna igra E.T., ki je izšla leta 1982 po istoimenski filmski uspešnici in je zaslovela zato, ker je v nasprotju s filmom eden največjih polomov v zgodovini. Okrog odloženih in zakopanih kaset za Atari se je spletlo toliko zgodb in mitov, da na koncu skoraj nihče več ni vedel, kaj je res.
Leta 1983 so na smetišču v Alamogordu zakopali 14 tovornjakov neprodanih kaset z igrami, ker je prodaja tistega leta silovito upadla, Atari pa je samo v drugem kvartalu pridelal 310 milijonov dolarjev izgube (kar bi bila danes skoraj milijarda dolarjev). Najbolj znana igra v tem kupu je seveda E.T., ki so jo leta 1982 v naglici sestavili v vsega dobrem mesecu, medtem ko je tedaj razvoj podobnih iger trajal približno pol leta. Razumljivo je E.T. obveljal za eno najslabših iger vseh časov.
Zanimivo je, da se je E.T. sprva prodajal dobro. Izšel je tik pred božično nakupovalno sezono in nekaj mesecev je šel za med, preden je ljudski glas segel dovolj daleč, da so se kupci ustavili - tedaj pač ni bilo interneta. Igre je bila objektivno gledano zanič. Poleg tega je Atari povsem napačno ocenil tako povpraševanje, saj so izdelali veliko preveč kaset, hkrati pa niso računali na katastrofo v letu 1983, ko je prodaja iger strmoglavila s 3,2 milijard dolarjev na manj kot 100 milijonov. Atari je leta 1983 odpustil večino zaposlenih in proizvodnjo preselil na Japonsko, tovarno v Novi Mehiki pa na zanimiv način zaprl.
Sedaj po 31 letih kopljejo na smetišču v Almagorodu, kjer so odkopali ogromno Atarijevih iger. Podviga se je lotil studio, ki snema dokumentarec o Atariju, izkopavanje pa financira Microsoftov Xbox Entertainment Studios. Kaj točno so našli, še niso razkrili (predvsem količine), je pa iz slik in izjav jasno, da so odkrili velike količine kaset z igrami in drugega materiala iz Atarija. Oglasil se je tudi James Heller, ki je projekt zakopavanje tedaj vodil, in dejal, da so zakopali 728.000 kaset.
Kogar igra zanima, si jo lahko pobliže ogleda.
Novice » Ostale najave » Izkopali več izvodov E.T.-ja
LJ4L ::
Naslov ni točen, ker niso izkopavali samo ETjev. Drugače pa ja, zanimivo je pogledat kaj smo ljudje zavrgli.
LP from LJ
Matev ::
ko je prodaja iger strmoglavila s 3,2 milijard na manj kot 100 milijonov
manjka še enota
česa 3,2milijard
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matev ()
zee ::
Dolarjev.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
alexa-lol ::
Wiki članek o krizi leta 1983 North American video game crash of 1983 @ Wikipedia
Razlog: veliko nekvalitetnih iger in izguba zaupanja potrošnikov
Razlog: veliko nekvalitetnih iger in izguba zaupanja potrošnikov
D3m ::
Wiki članek o krizi leta 1983 North American video game crash of 1983 @ Wikipedia
Razlog: veliko nekvalitetnih iger in izguba zaupanja potrošnikov
Stvar se zna ponoviti.
|HP EliteBook|R5 6650U|
7982884e ::
Wiki članek o krizi leta 1983 North American video game crash of 1983 @ Wikipedia
Razlog: veliko nekvalitetnih iger in izguba zaupanja potrošnikov
Stvar se zna ponoviti.
ne glede na to, kar si misliš, je slošni konsenz, da kvalitetnih iger ne primanjkuje in zaupanje potrošnikov ne upada
pač če vzameš EA kot primer "izgube zaupanja", vseeno vidiš da kljub pizdenju na internetih, jih folk še vedno kupuje (in se celo izboljšujejo)
Machete ::
Pomoje se da podobno morebitno krizo prej aplicirati na igre za telefone. Tam se mi zdi gora ščiša bolj primerljiva z omenjeno krizo, kot pa pri igrah za konzole in pc.
tikitoki ::
Wiki članek o krizi leta 1983 North American video game crash of 1983 @ Wikipedia
Razlog: veliko nekvalitetnih iger in izguba zaupanja potrošnikov
Stvar se zna ponoviti.
ne glede na to, kar si misliš, je slošni konsenz, da kvalitetnih iger ne primanjkuje in zaupanje potrošnikov ne upada
pač če vzameš EA kot primer "izgube zaupanja", vseeno vidiš da kljub pizdenju na internetih, jih folk še vedno kupuje (in se celo izboljšujejo)
Splosna zavest je očitno na nizkem nivoju, ker kvaliteta iger pada. Edino, kar gre naprej je grafika.
AI pri strategijah je na tko nizkem nivoju, da je kar groza. Nisem ziher ali hočejo s tem igre približati povprečnemu cepcu ali jim je AI na zadnjem mestu. Ena redkih solidnih strategij je CIV 5.
Tudi pri RPGjih ni ničesar pametnega. Nekaj primerkov, ki so za silo, to je pa tudi vse.
Da sploh ne govorim, da je sedaj vse hack and slash in da ponavadi sploh ni treba uporabljati možganov. Klikaš dokler ni nasprotnik mrtev. Yay! Instanst glorification.
Sam sem preživel zlato dobo PC iger in vem kaj je to obilje in inovativnost na tem području in vsak, ki misli, da ne primankuje dorih iger ne ve o čem govori.
Da sploh ne govorim, da je quality control trenutno na najnižji stopnji zgodovine iger. PRej so dali ven igre, ki so bolj ali manj delovale. Sedaj je praktično nemogoče igrati igro ne da bi te trpinčili res game breaking bugi.
Sicer pa poglej v Joker izrepd 10 let in današnji Joker in preštej opise iger.
Baja ::
MIHAc27 ::
Tole z Jokerjem se tudi meni zdi, da se čedalje bolj opazi. Včasih sem celo revijo prebral od A do Žblj. Sedaj pa par opisov za PC, nekaj za konzole... dobro da imajo vedež in nekaj drugih zanimivosti.
Ne vem no... to kar danes igramo se tudi meni zdi dosti slabše kot včasih. Seveda so izjeme.
Ampak z veseljem se spominjam Mech warriorja. Sedaj imamo MWO. Grafika 1000x boljša. Ampak igralnost se mi zdi je pa na psu. Sem že dvakrat povsem nehal igrati za par mesecev, in se nato vrnil...
Včasih mi je bil največji greh, imeti doma neobrnjeno igro. V zadnjih parih letih sem obrnil le X-COM (preigral 1x in verjetno še kmalu ne bom spet. Original obrnil... kar nekaj krat) in Elder Scrolls.
Ena prvih iger že leta 2009, ki sem jo srečal z hudo fiziko je bil Red Faction: Guerrilla. Če so takrat lahko naredili, da si celo hišo lahko porušil, zakaj še danes ne moreš uničevati zgradb, okolice?
Večina je edino skriptano, če že.
Sej vem zakaj, ne da se jim....
Ne vem no... to kar danes igramo se tudi meni zdi dosti slabše kot včasih. Seveda so izjeme.
Ampak z veseljem se spominjam Mech warriorja. Sedaj imamo MWO. Grafika 1000x boljša. Ampak igralnost se mi zdi je pa na psu. Sem že dvakrat povsem nehal igrati za par mesecev, in se nato vrnil...
Včasih mi je bil največji greh, imeti doma neobrnjeno igro. V zadnjih parih letih sem obrnil le X-COM (preigral 1x in verjetno še kmalu ne bom spet. Original obrnil... kar nekaj krat) in Elder Scrolls.
Ena prvih iger že leta 2009, ki sem jo srečal z hudo fiziko je bil Red Faction: Guerrilla. Če so takrat lahko naredili, da si celo hišo lahko porušil, zakaj še danes ne moreš uničevati zgradb, okolice?
Večina je edino skriptano, če že.
Sej vem zakaj, ne da se jim....
Phantomeye ::
Da sploh ne govorim, da je quality control trenutno na najnižji stopnji zgodovine iger. PRej so dali ven igre, ki so bolj ali manj delovale. Sedaj je praktično nemogoče igrati igro ne da bi te trpinčili res game breaking bugi.
To ja. Včasih so vedeli, da ko igra pride ven je to to. Zdaj živimo v času, kjer lahko na daljavo updejtamo hladilnik, ampak namesto, da bi slednje predstavljalo prednost, ni postalo nič drugega kot izgovor za izdajanje pol-izdelkov. Kao sej bomo updejt ven dal.
Phantomeye ::
opeter ::
Zato, ker lepo opiše, kako nepremišljeno bitje je človek, ki proizvaja smeti, pol pa te ali zakopa, ali zakuri itn. Skratka oneznažuje okolje. Predvsem pa to, kar prozivaja, je kakec.
tovarno v Novi Mehiki pa na zanimiv način zaprl.
Zanimiv bi me bolj obširna razlaga, kaj je mišljeno z "zanimivim načinom". A so celo tovarno zakopali na smetišče?
tovarno v Novi Mehiki pa na zanimiv način zaprl.
Zanimiv bi me bolj obširna razlaga, kaj je mišljeno z "zanimivim načinom". A so celo tovarno zakopali na smetišče?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Carmack ::
@opeter
Kolikor sem uspel najti, so tovarno zaprli in preuredili v...reciklirnico.
Vir:
NY Times, 28. september '83
Zanimiv bi me bolj obširna razlaga, kaj je mišljeno z "zanimivim načinom". A so celo tovarno zakopali na smetišče?
Kolikor sem uspel najti, so tovarno zaprli in preuredili v...reciklirnico.
Vir:
NY Times, 28. september '83
BRIJAM, ŠIŠAM, ZUBE VADIM...
gruntfürmich ::
as ti tut tu noter padu
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Atari 8-bit NewsOddelek: Igre | 1738 (689) | Kurzweil |
» | Atari XL/XE - Prince of Persia (WIP)Oddelek: Programska oprema | 1219 (980) | Gury |
» | Izkopali več izvodov E.T.-jaOddelek: Novice / Ostale najave | 11736 (4439) | gruntfürmich |
» | Najstarejši igričarski goljuf Todd Rogers razkrinkanOddelek: Novice / Igre | 10575 (5663) | 49106 |
» | Kdo ne pozna Spectruma?Oddelek: Igre | 2046 (1713) | [Some1Else] |