» »

Londonska mestna četrt z Windows XP na Chromebooke

Londonska mestna četrt z Windows XP na Chromebooke

Slo-Tech - Podpora za Windows XP se počasi izteka, in sicer jo bo Microsoft ugasnil 8. aprila letos. To ne pomeni, da bodo računalniki z Windows XP prenehali delovati, le varnostnih popravkov zanje ne bo. Če so torej povezani na internet, kar velja za veliko večino, je to priložnost za razmislek o nadgradnji ali prehodu. Londonski mestni svet se je odločil za slednjo možnost, in sicer bodo z Windows XP prešli na Googlove Chromebooke.

Veliki prehodi niso nič nenavadnega, saj smo jih videli že nekaj, a gre običajno na migracijo na eno izmed odprtih ali pa celo lastnih distribucij Linuxa. Londonska mestna četrt Barking and Dagenham pa se je odločila, da gredo na Googlove Chromebooke, ki poganjajo Chrome OS, ki je seveda tudi narejen na osnovi Linuxa. Trenutno imajo 3500 namiznih računalnikov z Windows XP in 800 prenosnikov z istim operacijskim sistemom, ki jih bodo počasi upokojili. Trenutno so nekje na sredini projekta, v katerem jih bodo zamenjali z 2000 Chromebooki Samsung 303C in okrog 300 Chromeboxi. Projekt naj bi bil končan sredi junija, glavni povod za prehod pa je prav ukinitev podpore za Windows XP.

S tem prehodom bodo privarčevali 400.000 funtov, kar seveda ne zajema le stroška licenc. V ta znesek so všteli tudi prihranke pri nabavi strojne opreme v primerjavi s tisto, ki bi jo morali kupiti v primeru nadgradnje na novejšo verzijo Windows (Chromebook jih bo stal okrog 200 funtov, medtem ko bi bil prenosnik z Windows dva- do trikrat dražji). Nižji bodo tudi stroški programske opreme (vzdrževanja in licenc), upoštevali pa so celo prihranke zaradi nižje porabe energije.

Svojo odločitev pojasnjujejo z besedami, da bo prihodnost uporaba brskalnika in interneta za veliko opravil, ki danes zahtevajo namenske aplikacije. Ker bo naposled Windows XP romal na smetišče zgodovine, četudi bi mogoče dobil kakšen dodaten mesec ali leto podpore, so se odločiti za trajnejšo rešitev. Bistvena razlika je sedaj ta, da bodo Chromebooki za delovanje potrebovali stalno brezžično povezavo z internetom, za kar pa so z razširitvijo brezžičnih omrežij poskrbeli.

Microsoftu se v celoti vendarle ne bodo odpovedali, saj bodo še vedno naročili 600 novih računalnikov z licencami za Windows, ker jih potrebujejo za poganjanje specializirane programske opreme. Prav tako zaenkrat ostajajo pri Microsoftovem pisarniškem in komunikacijskem paketu.

64 komentarjev

«
1
2

Relanium ::

Zgleda je pa letos leto Chrome OS-a :)
In zgleda da je dobil status pravega in uporabnega OSa, sploh glede na prodane chromebooke.

Looooooka ::

Office = cash cow.

smash ::

Big mistake

srus ::

Ogromen korak nazaj. Če bi šlo za Peckham, bi mislil, da imata brata Trotter prste zraven.

jype ::

srus> Ogromen korak nazaj.

Aja? Po novem je cenejše in zmogljivejše korak nazaj? Al si zaposlen v Microsoftu?

fujtajksel ::

> Chromebook jih bo stal okrog 200 funtov

Se mi zdi da tolk varčujejo, da jih bo dolgoročno stalo celo več kot če bi vzeli tiste dva- do trikrat dražje z win$.

darkolord ::

> Se mi zdi da tolk varčujejo, da jih bo dolgoročno stalo celo več kot če bi vzeli tiste dva- do trikrat dražje z win$.

Šparal bojo, pa nej stane kukr hoče!

LJ4L ::

Zakaj ne gredo raje na linux? Nikjer ne piše točen razlog, le, da smo vajeni prehodov na odprte kode ...
LP from LJ

Jst ::

V USA na Amazonu so najbolj prodajani prenosniki ravno Chromebooki na 1., 3., 7., 8., 10. mestu. Malo sem falil cifre, ker se mi ne da iskati točnih podatkov, ampak you get the point.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Markoff ::

Svojo odločitev pojasnjujejo z besedami, da bo prihodnost uporaba brskalnika in interneta za veliko opravil, ki danes zahtevajo namenske aplikacije.

EXACTLY. It's not about the OS, it's about IT SERVICE.

Client-side computing (kar se tiče poslovne informatike) je največji brc v temo v zgodovini te branže. Res pa je spodbujal razvoj procesorjev in gospodarstva (milijarde prodanih kišt), tako da povsem nekoristen ni bil.

Kar se tiče zabavne elektronike, je sicer stvar malce drugačna, a tudi razni MMORPGji, XBOX Live, Sony karkoližematistesvojeserverstoritve dokazujejo, da se tudi pri gamingu stvari nekoliko spreminjajo...
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

chironex10 ::

Lol, kako je moral avtor potrditi, da je to tudi Linux. In prisparali so na hardwaru, absolutno se strinjam. Nekaterim je ze zepni kalkulator dovolj zmogljiv za kar delajo.

Markoff je izjavil:

Svojo odločitev pojasnjujejo z besedami, da bo prihodnost uporaba brskalnika in interneta za veliko opravil, ki danes zahtevajo namenske aplikacije.

EXACTLY. It's not about the OS, it's about IT SERVICE.

Client-side computing (kar se tiče poslovne informatike) je največji brc v temo v zgodovini te branže. Res pa je spodbujal razvoj procesorjev in gospodarstva (milijarde prodanih kišt), tako da povsem nekoristen ni bil.

Kar se tiče zabavne elektronike, je sicer stvar malce drugačna, a tudi razni MMORPGji, XBOX Live, Sony karkoližematistesvojeserverstoritve dokazujejo, da se tudi pri gamingu stvari nekoliko spreminjajo...


O ne, brca v temo bo preiti na centralizirane sisteme, dejansko bos postal suzenj providerjev raznih uslug. In glede na način kako je ta "service" izveden (preko najbolj štorastih pristopov v zgodovini ITja: html+javascript+css, še terminali so bili bolj smiselno postavljeni) je to kvečemu velik step back.
Če vas slucajno prime da bi objavili svojo kodo pod open source, prej poglejte:
na 32:52: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QKwWPQ1Orzs

Zgodovina sprememb…

opeter ::

Če hočeš celovit servis, imaš danes na izbiro v dva-do tri igralce: Apple s strojno opremo in njihov MacOS, Google s strojno opremo in njihov Chrome OS ter - čeprav to več ni to, v smislu celostnega ekosistema -> vsi ostali s strojno opremo in Microsoftovimi Okni ali pa kakšno Linux distribucijo.

Zdaj pa izberite.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

chironex10 ::

opeter je izjavil:

Če hočeš celovit servis, imaš danes na izbiro v dva-do tri igralce: Apple s strojno opremo in njihov MacOS, Google s strojno opremo in njihov Chrome OS ter - čeprav to več ni to, v smislu celostnega ekosistema -> vsi ostali s strojno opremo in Microsoftovimi Okni ali pa kakšno Linux distribucijo.

Zdaj pa izberite.


Linuxa ni treba tukaj niti omeniti, premajhen player napram temu kar si naštel ("imamo slona, kite in mikrobe").
Če vas slucajno prime da bi objavili svojo kodo pod open source, prej poglejte:
na 32:52: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QKwWPQ1Orzs

Zgodovina sprememb…

stara mama ::

chironex10 je izjavil:

opeter je izjavil:

Če hočeš celovit servis, imaš danes na izbiro v dva-do tri igralce: Apple s strojno opremo in njihov MacOS, Google s strojno opremo in njihov Chrome OS ter - čeprav to več ni to, v smislu celostnega ekosistema -> vsi ostali s strojno opremo in Microsoftovimi Okni ali pa kakšno Linux distribucijo.

Zdaj pa izberite.


Linuxa ni treba tukaj niti omeniti, premajhen player napram temu kar si naštel ("imamo slona, kite in mikrobe").

Ja iz česa sta pa pršla slon in kit?

b3D_950 ::

stara mama je izjavil:

chironex10 je izjavil:

opeter je izjavil:

Če hočeš celovit servis, imaš danes na izbiro v dva-do tri igralce: Apple s strojno opremo in njihov MacOS, Google s strojno opremo in njihov Chrome OS ter - čeprav to več ni to, v smislu celostnega ekosistema -> vsi ostali s strojno opremo in Microsoftovimi Okni ali pa kakšno Linux distribucijo.

Zdaj pa izberite.


Linuxa ni treba tukaj niti omeniti, premajhen player napram temu kar si naštel ("imamo slona, kite in mikrobe").

Ja iz česa sta pa pršla slon in kit?


iz kontra matice.

http://www.muktware.com/2014/04/indian-...

brodul ::

Gentoo, dobra odlocitev. :D
Pretending to be a mature adult is so exhausting.

chironex10 ::

stara mama je izjavil:

Ja iz česa sta pa pršla slon in kit?

Iz resnih operacijskih sistemov, eden iz BSDja, drugi iz VMSa (Cuttler).
Če vas slucajno prime da bi objavili svojo kodo pod open source, prej poglejte:
na 32:52: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QKwWPQ1Orzs

Zgodovina sprememb…

dronyx ::

Morda kdo ve, ali bo po 8. aprilu še vedno deloval windows update service za XP, ali bodo to ugasnili (razumem, da ne bo več novih popravkov)?

dice7 ::

https://www.microsoft.com/en-us/windows...

Will existing updates still be available via Windows Update after April 8, 2014?
Yes, all existing Windows XP updates and fixes will still be available via Windows Update and WSUS

Blazz ::

a kdo ve kako nadležno pop up okno o koncu podpore izklopt. Mislim da je vezano na security essentials...

Afo ::

Kakor komu. Kot je napisal nekdo, enim je dovolj že žepni kalkulator drugim pa ne. Meni osebno je imeti PC z win/linux edina možnost. Da bi shranjeval v oblak na centraliziran sistem nekega podjetja se mi zdi največja neumnost - seveda meni.
So tudi uporaniki ki jih zanima samo to da lahko svoje podatke shranijo takoj, ni važno kam - seveda dokler ne naletijo na kakšno mino v zvezi z prekinitvjo storitve, licenčnih težav, avtorskih pravic lastnih izdelkov, cenovnih sprememb, težav izvoza podatkov na drugo storitev, zakonske omejitve o tem kateri podatki se lahko shranjujejo pri ponudniku storitve in podobnih "drobnih" tiskov...

Da so chromebooki na 1., 2. .... whatever mestu nakazuje samo to kaj potrošniki/ (oprosti ampak kar kliče po tem izrazu) ovce nakupujejo preko amazona. Vsake muhe nakupov najstnic in njihovih staršev oz. splošne ameriške populacije še ne nakazujejo na splošen premik v to ali tisto smer. Kažejo samo to da se pojavlja nov trg. Super, to je tudi prav. Zadnje čase se dela preveč napačnih sklepov iz tega kaj se prodaja preko Amazona, ali tega kakšno statistiko je napravil facebook.
Bolje biti mlad in neumen, kot samo neumen!

Invictus ::

Za večino folka so chromebooki čisto dovolj.

Za facebook, maile in chate.

Sicer daš pa lahko gor Linux.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

trnvpeti ::

za win notebook moras placati nekaj ms
pri cb tega ne rabis

in ne pravijo, da rabis tako zmogljivo, kot za winse

in tudi disk/flash na rabis toliko kot ms

tudi je za debatirat, kaj rabijo ovce

Afo ::

trnvpeti je izjavil:

za win notebook moras placati nekaj ms
pri cb tega ne rabis

in ne pravijo, da rabis tako zmogljivo, kot za winse

in tudi disk/flash na rabis toliko kot ms

tudi je za debatirat, kaj rabijo ovce


mislim da vsepovsod plačas nekomu- firme nič ne ponujajo zastonj ;)
Ja valjda da ne rabiš toliko diska/flasha kot pri ms - saj vendar nosiš svoja jajca v sosedovi taški - beri shranjuješ v cloud. Super da moraš bit zaradi tega skoraj non-stop povezan na splet.
Seveda: samo ovce lahko povejo kaj rabijo. Čeprav velikokrat sploh ne rabijo pol tistega kar si mislijo da rabijo.
Kar se HW in cene tiče: zame ni prednost če plačaš manj in s tem dobiš manj HW.
Bolje biti mlad in neumen, kot samo neumen!

bluefish ::

Mestna četrt iz XP na Chromebooke, UK vlada pa 5,5M funtov za enoletno podaljšanje podpore: http://www.neowin.net/news/uk-governmen...

trnvpeti ::

Afo je izjavil:

beri shranjuješ v cloud

kdo je rekel da?

smash ::

a mogoče kdo ve, ali bo sedaj v primeru nelegalnih win xp nehal sistem jamrati, da niso legalni? :)

techfreak :) ::

Chromebooki so cenovno ugodni, na njih pa lahko (kakor je ze nekdo omenil) po potrebi poganjas drugo/svojo Linux distribucijo, ce se hoces oddaljiti od Googla.

Ce prav vem je tudi Chromium OS odprt, tako da lahko forkas, ven pomeces stvari vezane na Google ter uporabljas svoje storitve.

Mavrik ::

techfreak :) je izjavil:

Chromebooki so cenovno ugodni, na njih pa lahko (kakor je ze nekdo omenil) po potrebi poganjas drugo/svojo Linux distribucijo, ce se hoces oddaljiti od Googla.


Mislim da sodeč po takih izjavah noben od vas ni še probal chromebooka - inštaliranje drugih OSev je na veliki večini naprav RESNO problematično. Namreč chromebooki nimajo standardnega BIOS/UEFIja, kar dela precejšnje probleme, prav tako nimajo standardnega priklopa tipkovnice in touchpada. Tako na večini chromebookov pod Windowsi tipkovnica in touchpad ne deluje, prav tako so Linux driverji za oboje precej broken.

Druga stvar pa je to, da v kolikor inštaliraš drugi OS, te bo ob VSAKEM zagonu pričakalo zastrašujoče sporočilo o "developer modeu" in moraš VSAKIČ pritisniti Ctrl + D za zagon. V kolikor pritisneš napačno tipko se bo chromebook sformatiral in ponovno namestil ChromeOS.

V nobenem primeru tako tele naprave niso primerne zato, da bi na njih dajal drug OS in jim potem dajal navadnim uporabnikom.
The truth is rarely pure and never simple.

jype ::

Prepričan sem, da nič od navedenega ne velja za chromebooke, ki jih naročiš za svojo organizacijo pri Googlu.

Mavrik ::

jype je izjavil:

Prepričan sem, da nič od navedenega ne velja za chromebooke, ki jih naročiš za svojo organizacijo pri Googlu.


Glede na to, da se trenutno ChromeOS v svoji trenutni verziji sploh zanesljivo ne pobere na BIOS/UEFI mašinah in nikjer ni nobenega repozitorija z driverji za njihov proprietary mouse/kb kontroler (pa še kaj)... se verjetno motiš.

Mi pa lahko pokažeš kak link kjer je Google dostavil organizacijam Chrome* naprave kjer se da namestiti svoj OS.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

JanezFord ::

fujtajksel je izjavil:

> Chromebook jih bo stal okrog 200 funtov

Se mi zdi da tolk varčujejo, da jih bo dolgoročno stalo celo več kot če bi vzeli tiste dva- do trikrat dražje z win$.


Argumentiraj prosim ...

jype ::

Ne pravim, da "se da namestiti" svoj OS, pravim, da ga Google namesti zanje, če za to plačajo.

techfreak :) ::

Mavrik je izjavil:

Mislim da sodeč po takih izjavah noben od vas ni še probal chromebooka

Imas prav, govorim o tem kar sem slisal oz. prebral na internetu. Sicer sem ze razmisljal o nakupu, vendar vem da bi ga 2 dni uporabljal, potem bi ga pa lahko samo v omaro pospravil.

johnnyyy ::

Mavrik je izjavil:

Mislim da sodeč po takih izjavah noben od vas ni še probal chromebooka - inštaliranje drugih OSev je na veliki večini naprav RESNO problematično. Namreč chromebooki nimajo standardnega BIOS/UEFIja, kar dela precejšnje probleme, prav tako nimajo standardnega priklopa tipkovnice in touchpada. Tako na večini chromebookov pod Windowsi tipkovnica in touchpad ne deluje, prav tako so Linux driverji za oboje precej broken.

Druga stvar pa je to, da v kolikor inštaliraš drugi OS, te bo ob VSAKEM zagonu pričakalo zastrašujoče sporočilo o "developer modeu" in moraš VSAKIČ pritisniti Ctrl + D za zagon. V kolikor pritisneš napačno tipko se bo chromebook sformatiral in ponovno namestil ChromeOS.

V nobenem primeru tako tele naprave niso primerne zato, da bi na njih dajal drug OS in jim potem dajal navadnim uporabnikom.


Chromebook (ta ki je omenjen v novici) uporablja Samsung Exynos procesor, ki je zasnovan na ARM arhitekturi. Na ARMu še nisem videl BIOSa oz. UEFIja, to delo prevzame bootloader. Če je bootloader odprt oz. dopušča možnost inštalacije drugih OSjev je super. Če ne, potem je že problem inicializacija DDRja. Pa še kakšen problem se lahko pojavi pri aplikacijah, ki niso bile testirane na ARMu.

Hayabusa ::

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Hayabusa ()

Mavrik ::

johnnyyy je izjavil:


Chromebook (ta ki je omenjen v novici) uporablja Samsung Exynos procesor, ki je zasnovan na ARM arhitekturi. Na ARMu še nisem videl BIOSa oz. UEFIja, to delo prevzame bootloader. Če je bootloader odprt oz. dopušča možnost inštalacije drugih OSjev je super. Če ne, potem je že problem inicializacija DDRja. Pa še kakšen problem se lahko pojavi pri aplikacijah, ki niso bile testirane na ARMu.


Ne tudi tale je na tak način zaklenjen in nazadnje kar sem gledal niti ni bilo pametnega načina kako dodati ključ v bootloader za drug OS. V bistvu je še bistveno težje inštalirati recimo Debian na tega kot pa na x86 Pixla.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

kpkp ::

Cromebooki so mišljeni kot thin client, preko njih le dostopaš do programske upreme, ki teče na serverjih podjetja.... To je to.

Hayabusa ::

Če gre za ta chromebook (Samsung 303C) potem se da izklopiti verified boot:
http://www.chromium.org/chromium-os/dev...

next_byte ::

cromebook je super za večino ljudi kateri pišejo dokumente, ter berejo splet odgovarjajo na maile, ter ostala enostavna opravila. Ostali pa si bodo prej ali slej kupili svoj server, al workstation. Za večino ljudi, je pa cromebook najboljša izbira, odvečna kompleksnost odpade, podatki pri googlu, koga to zanima, vazno da se podatki ne izgubijo, stroški so nižji itd. Vedno več ljudi opušča office, ter gre na google drive, google documents in so presrečni, ter navdušeni. Da bi pa nekdo šel nalagat na cromebook drug os, se mi zdi pa neumnost, si raje kupiš ramsbery-pi pa je to to al kaka druga varijanta. Ljudi večinoma ne brigajo tehnološki detajli hočejo da stvari enostavno delujejo, čimbolj enostavno, čim ceneje.

Zgodovina sprememb…

johnnyyy ::

Mavrik je izjavil:

johnnyyy je izjavil:


Chromebook (ta ki je omenjen v novici) uporablja Samsung Exynos procesor, ki je zasnovan na ARM arhitekturi. Na ARMu še nisem videl BIOSa oz. UEFIja, to delo prevzame bootloader. Če je bootloader odprt oz. dopušča možnost inštalacije drugih OSjev je super. Če ne, potem je že problem inicializacija DDRja. Pa še kakšen problem se lahko pojavi pri aplikacijah, ki niso bile testirane na ARMu.


Ne tudi tale je na tak način zaklenjen in nazadnje kar sem gledal niti ni bilo pametnega načina kako dodati ključ v bootloader za drug OS. V bistvu je še bistveno težje inštalirati recimo Debian na tega kot pa na x86 Pixla.


Bo potrebno pa bootloader zamenjat:). Če so na voljo inicializacije za glavno strojno opremo, se lahko marsikej poheka. Če so že vključene v U-boot ali redboot je pa še bolje.

Mavrik ::

johnnyyy je izjavil:


Bo potrebno pa bootloader zamenjat:). Če so na voljo inicializacije za glavno strojno opremo, se lahko marsikej poheka. Če so že vključene v U-boot ali redboot je pa še bolje.


Izkaže se da ta postopek zahteva programator (IIRC flash čip za boot loader nima povezanega pina za programiranje). Se ne splača really. Pač požreš tisti Ctrl + D pri vsakem zagonu (itak ga daš v sleep). Sam take stvari pač ne moreš dati uslužbencu v ustanovi.
Jih pa čisto razumem zakaj so se odločili za te računalnike - preprosto nisem nikoli imel laptopa, ki bi tako hitro prišel s sleepa in bil pripravljen za uporabo, se tako hitro postavil, updatal in sformatiral. Chrome na Pixlu tudi bistveno boljše in gladkeje deluje kot na kateremkoli drugem laptopu.

Hayabusa je izjavil:

Če gre za ta chromebook (Samsung 303C) potem se da izklopiti verified boot:
http://www.chromium.org/chromium-os/dev...


Joj a boš ti nehal na pamet nekaj nakladati no ... -_-
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

SkipEU ::

Meni ste že prav brezvezni s temi "prihranki" stroškov v javnem sektorju in Windowsi. Ti stroški programske opreme so tako banalno nizki napram vsem drugim neumnim stroškom, da sploh ne vem, zakaj bi se kdo s tem ukvarjal. Da ti nekdo pride opravit neki obvezni (in nepotrebni) zakonski pregled, te pride dražje kot vse licence v nekaj letih.

next_byte ::

SkipEU je izjavil:

Meni ste že prav brezvezni s temi "prihranki" stroškov v javnem sektorju in Windowsi. Ti stroški programske opreme so tako banalno nizki napram vsem drugim neumnim stroškom, da sploh ne vem, zakaj bi se kdo s tem ukvarjal. Da ti nekdo pride opravit neki obvezni (in nepotrebni) zakonski pregled, te pride dražje kot vse licence v nekaj letih.

vsak cent šteje :) Se pa strinjam da je veliko potenciala še drugje, ampak en je tudi tukaj.

Zgodovina sprememb…

SkipEU ::

Ampak tu dejansko vsaj plačaš neko dodano vrednost in neko storitev. Imaš ogromno ostalih stroškov, ki so preprosto plačevanje megle in neumnosti in proti njim so ti stroški licenc na nekaj let popolnoma zanemarljivi.

Ena sama udeležba seminarja ene osebe pride več kot 1 povprečna licenca za najbolj kakovostni tuji program, zato so ti prihranki navaden pesek v oči. Saj vendar vsak vidi, da se poraba proračunov nič ne zmanjšuje ali da bi se z njimi navkljub varčevanju kaj več naredilo.

Kaj pa se potem v praksi zgodi, pa naj si bo Anglija, Nemčija ali Slovenija? Naenkrat ugotovijo, da več nečesa ne morejo narediti kot prej in potem nekdo preko javnega razpisa dobi nalogo, da napiše točno določen program za točno določen namen, ki pa končni ceni za uporabnike storitev za nekajkrat presegajo identično rešitev na Windows sistemu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SkipEU ()

Looooooka ::

vsak cent šteje :) Se pa strinjam da je veliko potenciala še drugje, ampak en je tudi tukaj.

Wrong.
Za vsak "cent", ki ga kao prišparajo drugje zagonijo par 100 eurov.
Potem sledijo zgodbe o uspehih...se pravi zgodbe o tem kako so prišparali na stotine centov, novinarji požrejo zgodbe, vmes se pa zmeče po par 100.000 eur za neko debilnost kot je recimo spletna stran, ki na koncu ne dela(razne e-volitve in e-oddaja glasov).
Folk si vedno zapomni prvo stvar, ki jo sliši torej je najbolje leto končati z "prišarali smo s prestopom na zastonj _whatever".
PROFIT!
Potem lahko nabijaš o tem, kako boš premaknil vse namenske programe in storitve na splet in pač zamolčiš za koliko nas boš olupil v naslednjih 3 mandatih.
Ampak who cares. Manj XPjev je povezanih na kerokol mrežo bolje je. Pa tud če DOS zadi laufa :)

jype ::

SkipEU> Ampak tu dejansko vsaj plačaš neko dodano vrednost in neko storitev.

Ja, al pa plačaš manj, dobiš pa večjo dodano vrednost in boljšo storitev.

SkipEU ::

To samo pomeni, da ne poznaš finančnih tokov v javnem sektorju. Ni je države, kjer bi se proračuni za delovanje v splošnem zmanjševali. Da pa bi se za 300 evrov stroška na 3 ali več let za licence na računalnik sploh ubadal z nekimi tretjerazrednimi rešitvami ... trg pa dokazuje, da boljše rešitve pač konkurenčni izdelki ne nudijo.

Jst ::

Google vsaj ne skriva, da služijo na tebi, da si jim ti produkt, obenem pa še ponujajo, da si vse podatke pobereš in greš drugam. Za povprečnega uporabnika, ki rabi računalnik za facebook, youtube, gmail, kakšne dokumente (gdrive in ostale storitve), so chromebooki super zadeva. Pri večini tudi baterija zdrži precej dolgo.

In ko si že v googlovem ekosistemu, povežeš še TV, telefon, tablico, domač sistem za poslušanje glasbe in če z računalnikom ne služiš kruha, ne vem, kaj bi lahko pogrešal. (OK, vem, but for the sake of the argument let's pretend there aren't)

Seveda, so omejitve in noben ne trdi, da je googlov ekosistem univerzalna rešitev, trdimo samo to, da je dostojna konkurenca "povezanosti" vsega.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Bo Windows 10 Cloud konkuriral Chrome OS?

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
4814890 (12558) xmetallic
»

Prenosnik HP Stream 13-c010nm

Oddelek: Pomoč in nasveti
113658 (3310) hojnikb
»

Torino gre na Linux

Oddelek: Novice / Ostale najave
4418788 (14538) win64
»

Britanski javni sektor za 6,5 milijona evrov z letom dni podpore za Windows XP

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
4323646 (21636) chironex10
»

Londonska mestna četrt z Windows XP na Chromebooke (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
6431412 (27814) MrStein

Več podobnih tem