CNet - Prejšnji teden je Apple predstavil svoj odgovor na klasične učbenike s sistemom iBooks 2. Pripravili so novo kategorijo učbeniki v svoji spletni trgovini iBookStore, kjer je mogoče najti in prenesti interaktivne učbenike (z besedilom, animacijami, videoposnetki, kvizi itd.), in aplikacijo iBooks Author za ustvarjanje tovrstnih vsebin. Ker se učbeniki niso bistveno spremenili že kakšnih sto let, je Apple namreč začutil možnost za radikalnejšo prenovo stebra izobraževalnega procesa. Prvi podatki o odzivu javnosti v teh dneh kažejo, da so na dobri poti.
Uradnih podatkov iz Appla sicer ni, so jih pa ocenili v podjetju Global Equities Research, ki spremlja prodajo Applovih e-knjig. Ocenjujejo, da so v prvih treh dneh prenesli 350.000 učbenikov, medtem ko je aplikacijo iBooks Author namestilo 90.000 ljudi. Slednja je brezplačna, medtem ko večina e-učbenikov ni. Številke sicer lahko nekoliko izkrivlja brezplačni Life on Earth, medtem ko so se vsi ostali prodajali po najvišji dovoljeni ceni, to je 15 dolarjev. Apple za zdaj številk ne komentira, morebiti pa bomo imeli več podatkov jutri, saj je danes zvečer napovedana predstavitev poslovnih rezultatov za prvi letošnji fiskalni kvartal. Morebiti se komu kaj zareče tudi o učbenikih.
Ali bodo e-učbeniki resnično nadomestili klasične, ostaja neznanka. Zagovorniki navajajo vrsto prednosti, kot so možnost sprotnega posodabljanja z novimi odkritji, večja trpežnost in precej bolj praktična velikost, saj gre na iPad bistveno več e-učbenikov kot klasičnih v šolsko torbo ali na knjižno polico. Da bi se njihovi učbeniki čim bolje prijeli, je Apple namenoma pustil aplikacije za njihovo branje in ustvarjanje brezplačne, založnikov pa predpisal najvišjo ceno. Cnet omenja tudi prihranke, saj ima Apple nižje marže kot pri distribucijskih kanalih za klasične učbenike. Apple stavi na neposredno prodajo dijakom in študentom za razliko od prodaje šolam, ki papirnate učbenike uvrstijo v svoje sklade. Uspeh bo tako v veliki meri odvisen tudi pripravljenosti šol za modernizacijo procesa, saj ni pričakovati nakupov učbenikov, če jih v šolah dijaki ne bodo mogli uporabljati.
Novice » Apple iPhone/iPad/iPod » Applovi e-učbeniki v prvih dneh uspeh
Zmajc ::
... Zagovorniki navajajo vrsto prednosti, kot so možnost sprotnega posodabljanja z novimi odkritji, večja trpežnost in precej bolj praktična velikost, ...
Večja trpežnost? Od kdaj je ipad bolj trpežen od navadnega učbenika? Naj kdo proba z 3 m vrečt učbenik in ipad. Me zanima kateri bo poten še uporaben.
Že samo zaradi tega ipad NIKOLI nebi dal otroku kot izobraževalno sredtvo, vsaj ne pred faksom. Ker nebi preživel niti 1 mesec izobraževačnega procesa v šoli. Torbe se po šolah mečejo kot nogometne žoge.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Zmajc ()
user1618 ::
Večja trpežnost? Od kdaj je ipad bolj trpežen od navadnega učbenika? Naj kdo proba z 3 m vrečt učbenik in ipad. Me zanima kateri bo poten še uporaben.
a) 1000-krat ponovljena laž postane resnica
b) če tako pravi Apple, bo že res
c) saj če se razbije, je treba po drugega: saj ne bo nihče šel nazaj na ... klasično knjigo?! buhahaha
BigLebowski ::
Zmajc, če je tvoj froc divjak, je to tvoj vzgojni problem. In tvoj žep. Če otroku razložiš stvari, pa naj bodo knjige ali pa gedžeti, jih razume, tisti, ki jih ne razume, pač gre slej ko prej v posebno šolo.
Furbo ::
Ko gledam mojega nečaka, mulc presneto pazi na ipada, ker to ni samo učbenik (pri nas še to ne) ampak tudi platforma za igre.
In ko se spomnim kako težke torbe smo nosili... krneki.
Če se bo zadeva prijela, pa sploh ne dvomim, da ne bo prišel ven kak bolj trpežen ipad oziroma razne zaščite zanj (te že obstajajo).
In ko se spomnim kako težke torbe smo nosili... krneki.
Če se bo zadeva prijela, pa sploh ne dvomim, da ne bo prišel ven kak bolj trpežen ipad oziroma razne zaščite zanj (te že obstajajo).
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
pecorin ::
... Zagovorniki navajajo vrsto prednosti, kot so možnost sprotnega posodabljanja z novimi odkritji, večja trpežnost in precej bolj praktična velikost, ...
Večja trpežnost? Od kdaj je ipad bolj trpežen od navadnega učbenika? Naj kdo proba z 3 m vrečt učbenik in ipad. Me zanima kateri bo poten še uporaben.
Že samo zaradi tega ipad NIKOLI nebi dal otroku kot izobraževalno sredtvo, vsaj ne pred faksom. Ker nebi preživel niti 1 mesec izobraževačnega procesa v šoli. Torbe se po šolah mečejo kot nogometne žoge.
navaden ucbenik lahko zgori, se razmoci, raztrga, razpade, itd... gremo nazaj na kamnite tablice!
in btw ti meces ucbenike s 3m?
JurijTurnsek ::
... Zagovorniki navajajo vrsto prednosti, kot so možnost sprotnega posodabljanja z novimi odkritji, večja trpežnost in precej bolj praktična velikost, ...
Večja trpežnost? Od kdaj je ipad bolj trpežen od navadnega učbenika? Naj kdo proba z 3 m vrečt učbenik in ipad. Me zanima kateri bo poten še uporaben.
Že samo zaradi tega ipad NIKOLI nebi dal otroku kot izobraževalno sredtvo, vsaj ne pred faksom. Ker nebi preživel niti 1 mesec izobraževačnega procesa v šoli. Torbe se po šolah mečejo kot nogometne žoge.
če ta koncept še nekoliko razširimo, bo verjetno kmalu večji del vsebine, ki jih lahko kupuješ (za tablice itd.) moral biti dostopen tudi iz oblaka -> vsaka učilnica bi tako imela svoje tablice, na katerih učenec le vnese svoje vstopne podatke (mogoče se prijavi z NFC kartico?) in mu ni potrebno nositi nobene torbice. Če bi vsak učenec imel po en iPad v torbi, bi se tega najbolj veselili seveda tatovi... že zdaj me čudi, kako lahko vsak študent brezskrbno paradira s torbico za prenosnik, v kateri se zagotovo skriva prenosnik (in polnilec, mogoče še kak "bombonček")
http://www.slatnaskejta.com
Invictus ::
Ideja je super ...
Sam meni se zdi Kindle (črnobel) bolj primerna platforma za učbenika. Ampak ne dvomim da bo Amazon naredil svoj standard za njih.
Za učence bi bilo to veliko olajšanje, ker nošnja knjige v šolo je bedarije. Da ne govorim koliko založbe služijo, ker vsako leto spremenijo učbenik. Država pa to podpira. Kot da se matematika drastično spremeni v enem letu ...
Seveda sem pa proti da te tablice zamenjajo zvezke. Otroci morajo še vedno pisat na roke. In učitelji to pregledovat. Saj so plačani za to. Elektronski učbeniki naj bi bili samo bralni. Nobenih delovnih zvezkov na tablicah ...
Sam meni se zdi Kindle (črnobel) bolj primerna platforma za učbenika. Ampak ne dvomim da bo Amazon naredil svoj standard za njih.
Za učence bi bilo to veliko olajšanje, ker nošnja knjige v šolo je bedarije. Da ne govorim koliko založbe služijo, ker vsako leto spremenijo učbenik. Država pa to podpira. Kot da se matematika drastično spremeni v enem letu ...
Seveda sem pa proti da te tablice zamenjajo zvezke. Otroci morajo še vedno pisat na roke. In učitelji to pregledovat. Saj so plačani za to. Elektronski učbeniki naj bi bili samo bralni. Nobenih delovnih zvezkov na tablicah ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
Zmajc ::
BigLebowski je izjavil:
Zmajc, če je tvoj froc divjak, je to tvoj vzgojni problem. In tvoj žep. Če otroku razložiš stvari, pa naj bodo knjige ali pa gedžeti, jih razume, tisti, ki jih ne razume, pač gre slej ko prej v posebno šolo.
Odrasli pogosto pozabljamo da so otroci še vedno le otroci, ki se radi igrajo, divjajo in delajo traparije ter so neodgovorni in divji. S tem ni nič narobe ampak treba je to sprejeti kot dejstvo.
Kolikokrat so moji učbeniki ali torba leteli po hodniku po moji lastni krivdi ali krivdi drugih učencev ki se jim je tisti trenutek zdelo zanimivo metat mojo trbo po hodniku. Zgodilo se mi je tudi da so mi torbo skozi okno 2. nadstropja vrgli učenci z višjih razredov.
Tudi če je posamičen otrok odgovoren in priden ter pazi na svoje stvari je še vedno treba sprejeti dejstvo da večina njegovih sošolcev ni.
Dom != šola
A je možno te učbenike brati na kakšnem drugem bralniku (razen od Appla)?
ne
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Zmajc ()
driver_x ::
Ideja je dobra, vendar je po moje nesprejemljiva za javne šole. Tam bi morali strmeti k uporabi odprtih in prostih standardov, kar pa tale Applov ni. Meni se zdi nedopustno predpisovati, katere naprava ali kateri softwer morajo uporabljati učenci v šolah.
JureB_ ::
... Zagovorniki navajajo vrsto prednosti, kot so možnost sprotnega posodabljanja z novimi odkritji, večja trpežnost in precej bolj praktična velikost, ...
Večja trpežnost? Od kdaj je ipad bolj trpežen od navadnega učbenika? Naj kdo proba z 3 m vrečt učbenik in ipad. Me zanima kateri bo poten še uporaben.
Že samo zaradi tega ipad NIKOLI nebi dal otroku kot izobraževalno sredtvo, vsaj ne pred faksom. Ker nebi preživel niti 1 mesec izobraževačnega procesa v šoli. Torbe se po šolah mečejo kot nogometne žoge.
To dilemo so že imeli na prehodu iz glinastih tablic s klinopisom na papirus in hieroglife.
"Papirus zgori, le kdo je tako nor, da ga bo uporabljal?"
Verjetno učenci niso uporabljali papirusa za kurjavo, prav tako dvomim, da zdaj iPade uporabljajo za učenje gravitacije in prostega pada, raje se igrajo z mačkami, žirafami, jeznimi ptiči in ne vem vse kakšnimi igrami na njih.
Če bodo otroci učbenike pograbili kot igro, je znanje zagotovljeno.
Looooooka ::
Jurcek kje mas nalogo?
Tukaj tukaj...samo je elektrike zmanjkalo pa geslo vec ne prime...
Tukaj tukaj...samo je elektrike zmanjkalo pa geslo vec ne prime...
Zmajc ::
Edini sprejemljiv način ki ga jaz vidim so v šolskih mizah vgrajeni touchscreeni ki podatke berejo iz oblaka in v katere se učenci prijavijo ko se začne šolska ura.
Doma pa imajo ločeno tablico ki iz istega oblaka lahko bere podatke.
Vse kar se mora nositi v torbah je fail by design. Vsaj za osnovne in srednje šole.
Prav tako se ne strinjam da se uporablja učbenike ki se lahko uporabljajo samo na eni napravi od samo enega proizvajalca in nikjer drugje.
Doma pa imajo ločeno tablico ki iz istega oblaka lahko bere podatke.
Vse kar se mora nositi v torbah je fail by design. Vsaj za osnovne in srednje šole.
Prav tako se ne strinjam da se uporablja učbenike ki se lahko uporabljajo samo na eni napravi od samo enega proizvajalca in nikjer drugje.
jan_g ::
Jaz se tudi ne strinjam z zaprtimi rešitvami, ampak se nisem že 15 let nazaj, ko se je masovno začelo z MS rešitvami. Očitno naše nestrinjanje ne vpliva na odločitve odgovornih :-)
MatH ::
Kakorkoli se mi zdi všeč ideja, da v šolo ne bo več treba s polnim nahrbtnikom učbenikov (kar je le ena od prednosti), se bojim, da bi uporaba tabletov (ali še ožje iPadov) prinesla kup novih problemov. Si jih bojo lahko privoščili vsi učenci? Bojo med poukom gledali učbenik ali igrali igrice, surfali..? Kako ukrepati, če se mali zgovarja da ni naredil naloge, ker mu je tablet zmrznil? Kako (na čem) bi otroci, ki skorajda ne primejo svinčnika v roke, opravljali kontrolne naloge (teste)? Kaj pa problem kraje tabletov v okolici šol?...
Edina stvar, ki na vseh računalnikih in telefonih dela tako kot mora, je macola.
MyotisSI ::
Ideja je super ...
Sam meni se zdi Kindle (črnobel) bolj primerna platforma za učbenika. Ampak ne dvomim da bo Amazon naredil svoj standard za njih.
Za učence bi bilo to veliko olajšanje, ker nošnja knjige v šolo je bedarije. Da ne govorim koliko založbe služijo, ker vsako leto spremenijo učbenik. Država pa to podpira. Kot da se matematika drastično spremeni v enem letu ...
Seveda sem pa proti da te tablice zamenjajo zvezke. Otroci morajo še vedno pisat na roke. In učitelji to pregledovat. Saj so plačani za to. Elektronski učbeniki naj bi bili samo bralni. Nobenih delovnih zvezkov na tablicah ...
Če se ne motim že sedaj dobiš vse knjige v šoli. Se pravi v soli ti posodijo svojo, doma pač imaš svojo. Vsaj tako je v šoli kjer dela moja madam.
JureB_ :: danes, 10:57:44
Zmajc je danes ob 10:12:15 izjavil:
... Zagovorniki navajajo vrsto prednosti, kot so možnost sprotnega posodabljanja z novimi odkritji, večja trpežnost in precej bolj praktična velikost, ...
Večja trpežnost? Od kdaj je ipad bolj trpežen od navadnega učbenika? Naj kdo proba z 3 m vrečt učbenik in ipad. Me zanima kateri bo poten še uporaben.
Že samo zaradi tega ipad NIKOLI nebi dal otroku kot izobraževalno sredtvo, vsaj ne pred faksom. Ker nebi preživel niti 1 mesec izobraževačnega procesa v šoli. Torbe se po šolah mečejo kot nogometne žoge.
To dilemo so že imeli na prehodu iz glinastih tablic s klinopisom na papirus in hieroglife.
"Papirus zgori, le kdo je tako nor, da ga bo uporabljal?"
Verjetno učenci niso uporabljali papirusa za kurjavo, prav tako dvomim, da zdaj iPade uporabljajo za učenje gravitacije in prostega pada, raje se igrajo z mačkami, žirafami, jeznimi ptiči in ne vem vse kakšnimi igrami na njih.
Če bodo otroci učbenike pograbili kot igro, je znanje zagotovljeno.
Po moje gre tu za globljo spremembo kot se zavedamo. Do sedaj smo zamenjevali le mediji za prenos informacije (iz kamna na glino, iz gline na papirus, iz papirusa na pregament in nato na papir). Praktično se v cca 6000 letih učimo na enak način. S prehodom na elektronske knjige pa se stvar zna zakomplicirat.
Beri: http://knjiga.dnevnik.si/sl/Premisleki/... in http://www.zofijini.net/koticek_plitvin...
Knjige Plitvine še nisem prebral,a vsekakor je na listi :)
Sam menim da je treba spremembe v osnovno šolo uvajati zelo konzervativno, ker se mularija takrat šele formira, uči delovnih navad in osnov. Za srednje šole, fakultete pa nimam zadržkov.
Dodatek:
Vsekakor pa ko (če) bo do takih sprememb pprišlo morajo biti standardi za take knjige popolnoma odprti, ne pa da bo en Apple ali kdo drug diktiral celemu svetu. Upam da smo se iz .doc formata ja kaj naučili ...
Ničesar ne želim dokazati, želim pokazati
(Federico Fellini)
(Federico Fellini)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MyotisSI ()
driver_x ::
Jaz zaenkrat uporabo tablic vidim v tem, da se z otrokom doma usedeš in na tablici skupaj pogledata kakšno izobraževalno zadevo, da mu lahko zraven še kaj razložiš. Tukaj ima tablica zagotovo prednosti, zaradi interaktivne vsebine. Večji otroci lahko vse to počno tudi sami. V šole pa otroci še en čas ne bodo hodili s tablicami.
Odprtost standardov je po moje res nujna, ampak po drugi strani se v primeru Windows/Office večina ni sekirala.
Odprtost standardov je po moje res nujna, ampak po drugi strani se v primeru Windows/Office večina ni sekirala.
Tear_DR0P ::
Od kdaj je ipad bolj trpežen od navadnega učbenika?
zakaj primerjaš regal z vsebino? ipad je zgolj knjižna polica in display. res je, ipad je materialna dobrina, v treh letih mu crkne baterija, v 30 zaslon, občutljiv je na padce, vodo in požare. ampak črnilo e-knjige ne obledi, s kopiranjem ne izgublja svetlosti, errata ni priložena šele v naslednji izdaji, v obliki manjše knjižice po stvarnem kazalu, ampak se pojavi hitro, pravzaprav lahko imaš vedno najbolj svežo izdajo. in če bo apple v naslednjih nekaj letih s svojimi e učbeniki zaslužil dovolj, jih morda celo spremeni v odprt standard, ki bo deloval na vseh platformah, kakor PDF.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Samuel Clemens aka Mark Twain
antonija ::
Odprtost standardov je po moje res nujna, ampak po drugi strani se v primeru Windows/Office večina ni sekirala.Ce bi morali vsi placati zanj, bi se.
Ja, samo office lahko vsaj namestiš na en cel kup naprav in sistemov, poceni in dragih.Druge pisarniske programe tudi. Pa v OS in SS ne rabijo glih kaksnih anprednih urejevalnikov texta.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
nepridiorav ::
Menim da golazen tipa Apple oz. [insert favorite croporate america brand] nima kaj iskati na področju izobraževanja. Najbolje da naš podmladek prično poučevati koporacije, da začno koporacije pisati knjige, predpisovati medije s katerimi bi se naši vrli, uka željni mladoletniki opili "znanja in resnice", ter da začno izkrivljati fakte, kot jim to narekuje[jo] večinski delničarji oz. lastniki.
Nekaj let nazaj je prišlo do punta zaradi porasta blogov ter blogerjev, ter kako ti odžirajo kredibilnost novinarjem (ki z besedo kredibilnost nimajo nikakršne povezave), pa vendarle, novinarji so le strelovod med korporativnim svetom ter končnimi porabniki.
In ker izkoreninjenje blogov ni bilo uspešno, se bodo očitno posvetili najbolj šibki in ekonomsko dolgoročni demografski skupini - našim malčkom. 3x HURA! za koroporativno ameriko
Something along the lines, sugar is bad for your teeth but asphartam is a godsend.
Nekaj let nazaj je prišlo do punta zaradi porasta blogov ter blogerjev, ter kako ti odžirajo kredibilnost novinarjem (ki z besedo kredibilnost nimajo nikakršne povezave), pa vendarle, novinarji so le strelovod med korporativnim svetom ter končnimi porabniki.
In ker izkoreninjenje blogov ni bilo uspešno, se bodo očitno posvetili najbolj šibki in ekonomsko dolgoročni demografski skupini - našim malčkom. 3x HURA! za koroporativno ameriko
Something along the lines, sugar is bad for your teeth but asphartam is a godsend.
opeter ::
To bo uporabno takrat, ko bo tehnologija dovolj zrela, da si lahko kupiš tablico za recimo 10-20 € ... tako kot dandanes najcenejše mobilne telefone (butaste telefone).
Seveda pa v celoti podpiram idejo, da morajo biti te zadeve odprte, tako kot pravita nad mano sammy73 in jan_g.
Tprej e-učbeniki ne smejo biti zaklenjeni samo na eno napravo, ampak bi jih moral znati pregledovati na (skorajda) vsaki napravi, pa naj bo to telefon, tablica, računalnik ali pametni TV v nekem univerzalnem formatu, kot je to recimo PDF.
Ampak to bodo seveda nekateri želeli preprečiti oz. jo nikoli ne bodo dopustili. Ne samo zaradi denarja. Ampak že iz principa.
PRanje možganov je treba začeti že zelo zgodaj. Samo tako bodo postali popolni potrošniki in zombiji, ki ne smejo razmišljati, ampak samo izpolnit ukaze.
Seveda pa v celoti podpiram idejo, da morajo biti te zadeve odprte, tako kot pravita nad mano sammy73 in jan_g.
Tprej e-učbeniki ne smejo biti zaklenjeni samo na eno napravo, ampak bi jih moral znati pregledovati na (skorajda) vsaki napravi, pa naj bo to telefon, tablica, računalnik ali pametni TV v nekem univerzalnem formatu, kot je to recimo PDF.
Ampak to bodo seveda nekateri želeli preprečiti oz. jo nikoli ne bodo dopustili. Ne samo zaradi denarja. Ampak že iz principa.
nepridiorav je izjavil:
Menim da golazen tipa Apple oz. [insert favorite croporate america brand] nima kaj iskati na področju izobraževanja. Najbolje da naš podmladek prično poučevati koporacije, da začno koporacije pisati knjige, predpisovati medije s katerimi bi se naši vrli, uka željni mladoletniki opili "znanja in resnice", ter da začno izkrivljati fakte, kot jim to narekuje[jo] večinski delničarji oz. lastniki.
PRanje možganov je treba začeti že zelo zgodaj. Samo tako bodo postali popolni potrošniki in zombiji, ki ne smejo razmišljati, ampak samo izpolnit ukaze.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Zgodovina sprememb…
- spremenil: opeter ()
mjk ::
Dejte no bit malo resni:
- ipad je za razliko od elinka obremenljiv za oči ... in da bi to prišlo v osnovne šole !!! Nikoli.
- ipad niti ni toliko poceni - in ker je OŠ obvezna naj bi ga ministerstvo potem financiralo? Figule.
- ipad je krhek in definitivno ne spada v OŠ
- da bi se šlo na kakršnkoli standart izven odprtega, ki ga lahko imaš na vseh ostalih tablicah je absurd.
- že sedaj izginjajo telefoni, a pol bodo pa še tablice .. pri tej ceni je to že velika kraja
- Glede na to, da je minimalna plača tam okoli 500 eur neto pa je to neizvedljivo
- faks - mogoče (pa še to nebi hotel dat kot obvezo, ampak bolj kot alternativo)
- OŠ in srednja - nedopustno, ker je stvar predraga, premalo trpežna in preveč zaprt standard
P.s.: ipad == katerakoli tablica
- ipad je za razliko od elinka obremenljiv za oči ... in da bi to prišlo v osnovne šole !!! Nikoli.
- ipad niti ni toliko poceni - in ker je OŠ obvezna naj bi ga ministerstvo potem financiralo? Figule.
- ipad je krhek in definitivno ne spada v OŠ
- da bi se šlo na kakršnkoli standart izven odprtega, ki ga lahko imaš na vseh ostalih tablicah je absurd.
- že sedaj izginjajo telefoni, a pol bodo pa še tablice .. pri tej ceni je to že velika kraja
- Glede na to, da je minimalna plača tam okoli 500 eur neto pa je to neizvedljivo
- faks - mogoče (pa še to nebi hotel dat kot obvezo, ampak bolj kot alternativo)
- OŠ in srednja - nedopustno, ker je stvar predraga, premalo trpežna in preveč zaprt standard
P.s.: ipad == katerakoli tablica
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mjk ()
Invictus ::
Glede na to da komplet učbenikov za eno leto lahko stane tudi 300 EUR, mislim da tudi iPad ni več toliko drag. Da ne govorim o Kindlu ... 80 USD najcenejši v US ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
opeter ::
Glede na to da komplet učbenikov za eno leto lahko stane tudi 300 EUR, mislim da tudi iPad ni več toliko drag. Da ne govorim o Kindlu ... 80 USD najcenejši v US ...
Mi nismo US of A. Nekaj, kar tam deluje, ni 100%, da bo delovalo vsepovsod. Nekateri to žal nikoli ne bodo razumeli.
Mogoče deluje v Evropi, kjer smo se čisto "amerikanizirali", pa še v razvitih azijskih državah.
Ampak tukaj se gre predvsem za potrošništvo. Idejo, katero se da zelo enostavno širit. Še bolj kot kakršnokoli vero.
To je isto, ko ZDA in njene zaveznice poskušajo na vsak način uvesti (točneje: vsiliti) "demokracijo", ki pa klavrno proprade. Ali pa tudi ne. Navsezadnje je McDonalds prisoten v marsikateri arabski državi.
Glede teh učbenikov. Če ne bo odprti format, zna Apple (ali bilokatero drugo podjetje) služiti že s tem, da bodo imeli mesečno ali letno naročnino na te učbenike.
Sistem se bo nadaljeval. Tako kot ga imamo trenutno z aktualnimi fizičnimi učbeniki in založbami, ki živijo od tega. Dvomim, da bi se to na kakršenkoli način spremenilo.
Da o tem, da bodo tablice omejili že tako, da bo na voljo le omejeno nadgrajevanje (programskega dela). Potem pa moraš investirat v novo. Tako bodo postale države (ministrstva za šolstvo, izobraževalne ustanove, na koncu pa seveda starši in učenci) večni sužnji korporacij.
Sicer pa: pustimo se preseniti. Nikoli ne veš, kako bo na koncu vse skupaj izpadlo.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Zgodovina sprememb…
- spremenil: opeter ()
madmitch ::
Mater ste usekal, ko mutavi po telefonu in se spet obešate na povsem napačne stvari. Ideja o novem mediju za podajanje znanja, zmislil se ga je Apple pa kaj. Zdaj bodo to naredili še drugi. Pisci vsebin bodo dali svoje umotvore na vse platforme in stvar rešena. Prijela se bo najboljša.
Kam ste hodili v šole, da ste imeli vse razsuto in uničeno?
Zmajc, kar se slovnice tiče, bo za tvoje otroke bolje, da jih uči računalnik, ker če jih boš ti, ne bo dobro, res ne. NEBO = NE BO, z 3 metrov = s treh metrov...
Opeter, maš prav, a vsakoletno spreminjanje učbenikov, vsiljevanje učbenikov z elementi delovnega zvezka, delovnih zvezkov ni korporativna kraja na račun izobraževanja? Dejmo zračunat, kaj je ceneje.
Kam ste hodili v šole, da ste imeli vse razsuto in uničeno?
Zmajc, kar se slovnice tiče, bo za tvoje otroke bolje, da jih uči računalnik, ker če jih boš ti, ne bo dobro, res ne. NEBO = NE BO, z 3 metrov = s treh metrov...
Opeter, maš prav, a vsakoletno spreminjanje učbenikov, vsiljevanje učbenikov z elementi delovnega zvezka, delovnih zvezkov ni korporativna kraja na račun izobraževanja? Dejmo zračunat, kaj je ceneje.
Nobody is perfect, my name is Nob Ody
Zgodovina sprememb…
- spremenil: madmitch ()
win64 ::
Mater ste usekal, ko mutavi po telefonu in se spet obešate na povsem napačne stvari. Ideja o novem mediju za podajanje znanja, zmislil se ga je Apple pa kaj. Zdaj bodo to naredili še drugi. Pisci vsebin bodo dali svoje umotvore na vse platforme in stvar rešena. Prijela se bo najboljša.
Kam ste hodili v šole, da ste imeli vse razsuto in uničeno?
Zmajc, kar se slovnice tiče, bo za tvoje otroke bolje, da jih uči računalnik, ker če jih boš ti, ne bo dobro, res ne. NEBO = NE BO, z 3 metrov = s treh metrov...
Kaj si je natančno izmislil tokrat?
Invictus ::
Uporaba tablice za branje pa res ni neka znanstvena fantastika, ki bi delala samo v ZDA. Tudi v Evropi je Kindle 99 EUR ... Ni tak strošek v primerjavi s tiskanimi učbeniki ... Ki jih moraš konec leta vreči stran, ker je šola vzela učbenike od druge založbe.
Cel kup nepotrebnih stroškov, da ne govorim o nezelenosti tega početja ... Včasih so učbenike menjavali vsaj na 10 let ...
Cel kup nepotrebnih stroškov, da ne govorim o nezelenosti tega početja ... Včasih so učbenike menjavali vsaj na 10 let ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
opeter ::
Mater ste usekal, ko mutavi po telefonu in se spet obešate na povsem napačne stvari. Ideja o novem mediju za podajanje znanja, zmislil se ga je Apple pa kaj. Zdaj bodo to naredili še drugi. Pisci vsebin bodo dali svoje umotvore na vse platforme in stvar rešena. Prijela se bo najboljša.
To samo ti misliš. Ko pride denar v igro, pa avtorske pravice itn. se bodo tisti, ki so kreirali vsebine, odločili za tistega "založnika", ki bo ponudil najboljše pogoje (beri: najvišji vir zaslužka in še kakšne bonuse) za njih.
Vse pa je odvisno od tega, kako bo država regurirala zadeve. Ali pa bo zadeva prepuščena sama sebi, kot bi bili na Divjem zahodu? Kdo ve ...
Kam ste hodili v šole, da ste imeli vse razsuto in uničeno?
No, jaz se spominjam nekateri učencev, ki so iz besa, ker so recimo dobili kakšen cvek, večkrat vrgli svoj učbenik na tla. Ali pa po učbenikih hodili, jih brcali ipd. Vse skupaj je znalo zelo hitro razpasti, navsedanje je bilo lepljeno in ne šivano. Na koncu so zadeve izgledale kot solata.
Sominjam se tudi, koliko otrok je čečkalo v same učbenike ali pa po učbenikih. Jaz sicer nisem, je pa moj sosed. Celo čečkal je v moje knjige. Zato sva se večkrat tepla.
Ampak jaz sem hodil v šolo še v starih, barbarskih časih, ko so porednim učencem še primazali kakšno klofuto ali dve. Ne moreš ti to primerjati z novodobnimi, modernimi učnimi metodami, civilizarno izobraževalno ustanovo ter današnjim, visoko izobraženim kadrom.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
opeter ::
Uporaba tablice za branje pa res ni neka znanstvena fantastika, ki bi delala samo v ZDA. Tudi v Evropi je Kindle 99 EUR ... Ni tak strošek v primerjavi s tiskanimi učbeniki ... Ki jih moraš konec leta vreči stran, ker je šola vzela učbenike od druge založbe.
Cel kup nepotrebnih stroškov, da ne govorim o nezelenosti tega početja ...
Kaj pa šolski skladi oz. kaj podobnega? Ali pa izposoja učbenikov? To deluje že okoli 15-20 let. Zakaj ne bi še naprej?
Predvsem pa, zakaj je treba menjavati učbenike vsako leto? (*)To je dobro smao založbam in prisklednikom. Večina učne snovi se v osnovni šoli v enem letu ne spremeni. Pa je vseeno potrebno vsako leto kupiti vedno nov in nov učbenik ... Le komu na čast*?
Pa še ena zadeva: glede tablice praviš, da ni tak velik strošek. Kindle za 100 EUR. Res je. A pozabil si zaračunat ceno e-učbenikov ;)
Včasih so učbenike menjavali vsaj na 10 let ...
Res je in nismo bili za nič prikrajšani. Sama učna snov se namreč v tistih 10 letih ni spremenila. Mogoče ni bilo barvnih slik; točneje: skorajda nobenih slik ni bilo, a smo vseeno nekako preživeli.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Zgodovina sprememb…
- spremenil: opeter ()
Manu ::
Glede na to da komplet učbenikov za eno leto lahko stane tudi 300 EUR, mislim da tudi iPad ni več toliko drag. Da ne govorim o Kindlu ... 80 USD najcenejši v US ...
Še vedno je Ipad dražji od učbenikov. S tem da učbeniki vsebujejo vsebino pri Ipadu pa jo bo treba še dokupiti.
E-učbenik je dobra ideja (in niti ni nova).
Problem je le v sistemu, ki bolj vzpodbuja zaprtost ideje. Torej problem avtorskih pravic in požrešnost korporacij (založb).
Treba bo razmišljat o odprtih standardih in o zmanjševanju stroškov predvsem na strani gospodinjstev. Ker zaslužki založb so stroški gospodinjstva.
Žal bo treba spremenit ekonomski sistem. Takrat bodo ideje še bolj zaživele.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.
WhiteAngel ::
Mene predvsem skrbi odprtost zapisa učbenikov (in posledično njihovih bralnikov). Idealno si predstavljam, da ima v bodočnosti vsak otrok namesto torbe s kupom knjig in (delovnih?)zvezkov dve komplementarni tablici v velikosti a4 s stylusom. Komplementarni bi pomenilo, da jih lahko bereš ali pišeš v njih kakor zvezek, lahko jih daš pa narazen, pa imaš eno kot knjigo, drugo za pisati. Proizvajalcev teh tablic bi bilo malo morje in tudi njihova cena smešna. Zapis učbenikov pa standardiziran in bi deloval povsod.
Oh ja.. sanje :/
Oh ja.. sanje :/
Invictus ::
Če ne drugega je Apple vsaj naredil nekaj na tem. Saj ne zagovarjam Appla.
Ampak učbenik v elektronski obliki bi bil lahko zastonj. Država že tako ali tako plačuje cel kup nekih ljudi na zavodu za šolstvo. Pa naj naredijo vsebino za učbenike, jo dajo oblikovat in pretvorit v čim več elektronskih formatov in objavit na neki strani, ker si jo lahko starši (in založbe) potegnejo dol in uporabijo.
1+1 bo vedno 2, ne glede na slikce. Saj vsi otroci niso tako butasti da rabijo slikce za pomoč pri seštevanju. Bi rekel da jih večina ne potrebuje.
Ampak učbenik v elektronski obliki bi bil lahko zastonj. Država že tako ali tako plačuje cel kup nekih ljudi na zavodu za šolstvo. Pa naj naredijo vsebino za učbenike, jo dajo oblikovat in pretvorit v čim več elektronskih formatov in objavit na neki strani, ker si jo lahko starši (in založbe) potegnejo dol in uporabijo.
1+1 bo vedno 2, ne glede na slikce. Saj vsi otroci niso tako butasti da rabijo slikce za pomoč pri seštevanju. Bi rekel da jih večina ne potrebuje.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Keyser Soze ::
Meni osebno je tole kar OK zadeva.
Le cenovno mi je malo nesprejemljivo, ker kot prvo ni za naše tržišče, kot drugo pa jaz nimam kaj nucat teh učbenikov in se mi ne da colat 15$ da ga sprobam. Na test ti je dan pa samo en dokaj bedn primer učbenika iz biologije. Zaenkrat bogo izvedeno, ampak z lepim potencialom za naprej.
Le cenovno mi je malo nesprejemljivo, ker kot prvo ni za naše tržišče, kot drugo pa jaz nimam kaj nucat teh učbenikov in se mi ne da colat 15$ da ga sprobam. Na test ti je dan pa samo en dokaj bedn primer učbenika iz biologije. Zaenkrat bogo izvedeno, ampak z lepim potencialom za naprej.
OM, F, G!
kitaj ::
Knjige narejene z iBook Author-jem ne sme avtor prodajati nikjer drugje kot na iTunesih, četudi mu Apple tam prodaje ne dovoli.
http://www.zdnet.com/blog/bott/apples-m...
Osel gre le enkrat na led. Kolikokrat gredo ovce?
http://www.zdnet.com/blog/bott/how-appl...
http://www.zdnet.com/blog/bott/apples-m...
Osel gre le enkrat na led. Kolikokrat gredo ovce?
http://www.zdnet.com/blog/bott/how-appl...
WhiteAngel ::
Malce sem pregledal PDF in mislim, da je že zdaj dovolj dober za učbenike. Po specifikacijah omogoča javascript, animacije in zvoke, celo 3D modele lahko notri vgradiš.
mirancar ::
itak je pri vsaki normalni šoli prepovedan met računalnik na mizi, kaj bo zdej ipad izjema?
Daedalus ::
To bo uporabno takrat, ko bo tehnologija dovolj zrela, da si lahko kupiš tablico za recimo 10-20 € ... tako kot dandanes najcenejše mobilne telefone (butaste telefone).
Hja, načeloma se da dokaj spodobno tablico že zdaj dobiti za ~300€. Kar glede na cene učbenikov, ni tak podvig. Če bi se zadeva masovno uvajala, pa maš hitro kake bolj specializirane zadeve na trgu, za pol ali manj današnje cene. K temu dodaš cenejše-kot-zdaj e-učbenike, seveda v odprtem zapisu, pa je že kr dobro vse skupaj.
Za one, ki nas strašijo z divjaki pa... Od punce nečakinja (6 let) precej uporablja hišnega Transformerja prve generacije. Pa ne kaže kakih uničevalnih tendenc, prej nasprotno.
1+1 bo vedno 2, ne glede na slikce. Saj vsi otroci niso tako butasti da rabijo slikce za pomoč pri seštevanju. Bi rekel da jih večina ne potrebuje.
Vseeno pa ne škodijo. S tehnološkim napredkom se bo tudi (se že) spremenil izobraževalni proces. Upam, da na boljše.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
kronik ::
To, da so so tablice krhke je samo trenuten problem. Na trg prihajajo upogljivi izdelki, ki bodo verjetno dosti robustnejši.
V šolah se že danes uporabljajo e-gradiva in video na zahtevo. Apple bo dosegel, da bo učbenik stal 1 EUR namesto 30 (upam), vse ostalo je nepomembno.
V šolah se že danes uporabljajo e-gradiva in video na zahtevo. Apple bo dosegel, da bo učbenik stal 1 EUR namesto 30 (upam), vse ostalo je nepomembno.
Keyser Soze ::
Apple bo dosegel, da bo učbenik stal 1 EUR namesto 30 (upam), vse ostalo je nepomembno.
No, no.
To bomo dosegli potrošniki. Ne pa Apple. Sej ni čudno, da imamo take cene tehnike v Sloveniji, če folk takole razmišlja. Če bo Apple kaj hotel doseč je to, da bo učbenike mogoče kupit samo na Apple platformi, pa da bodo koštali kakšni 100 namesto 1EUR. M'nde niso karitas?
OM, F, G!
Zmajc ::
ToniT ::
Sicer pa tablične računalnike uporabljajo v šoli v Sloveniji, sicer ni Apple, ampak vendarle....
Članek v reviji Moj mikro
Članek v reviji Moj mikro
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ToniT ()
opeter ::
@ToniT, v mordem okvirju (čisto spodaj) je lepo povzeto vse, o čem sem tudi jaz razmišljal.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Zgodovina sprememb…
- spremenil: opeter ()
Mortir ::
Sem uporabnik iPada sedaj cca 4 mesece in lahko recem da je ze brez ucbenikov zadeva najboljsa naprava za ucenje. Dalec najboljsa. S to inovacijo ucbenikov pa lahko recem da so uresnicili moje najbolj mokre sanje :)
antonija ::
S to inovacijo ucbenikov pa lahko recem da so uresnicili moje najbolj mokre sanje :)Za nekoga ki uporabja ucbenike (nakazuje na starostno skupino) je precej nenavadno da so njegove najbolj mokre sanje povezane s ploscatim kosom plastike ki prikazuje ucbenike...
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
RoSeR ::
Vse je super .... samo dolgoročno oči trpijo. Včasih si čital ob ustrezni svetlobi, knjiga ni svetla nazaj. Če to počneš sedaj z ipad-om, ob kakšni svetilki, se vse sveti, odbija od ekrana in ti ostane samo, da se daš na nevtralno dobro osvetljeno mesto ali pa zatemniš. Oko tako postane pasivno in zagledano v samo eno točko (isto je z monitorji in ostalimi displaji), kar dolgoročno pripelje do ....
BigWhale ::
BigLebowski je izjavil:
Zmajc, če je tvoj froc divjak, je to tvoj vzgojni problem. In tvoj žep. Če otroku razložiš stvari, pa naj bodo knjige ali pa gedžeti, jih razume, tisti, ki jih ne razume, pač gre slej ko prej v posebno šolo.
Ce ti mislis, da je vse odvisno od enega samega otroka, potem verjetno nimas otrok. :) Stvari se polomijo, pogubijo, unicijo, obrabijo. Pa naj otrok se tako zelo lepo pazi na vse skupaj.
Jaz sem moja dva naucil, da si pred vsako uporabo elektronskih naprav umijeta roke, poskrbita za cisto okolici in da naj pazita na zadevo. Pa se se vseeno dogaja, da so stvari umazane, zapackane in zalozene kje. Eni otroci so bolj skrbni od drugih, pa to nima neke bistvene veze z vzgojo.
Dokler so taksne tablice po 500 EUR, so malenkost predrage za vsakdanjo rabo v soli.
Keyser Soze je izjavil:
Če bo Apple kaj hotel doseč je to, da bo učbenike mogoče kupit samo na Apple platformi, pa da bodo koštali kakšni 100 namesto 1EUR. M'nde niso karitas?
To je Apple ze 'dosegel', pogoji za prodajo vsebin v njihovi trgovini so precej striktni in dokler se ti pogoji ne spremenijo, bo vsakdanja uporaba taksnih ucbenikov v solstvu nemogoca.
Zal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Applovi e-učbeniki v prvih dneh uspeh (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod | 24401 (20414) | roli |
» | Apple predstavil iBooks 2, iBooks Author in iTunes U za izobraževanjeOddelek: Novice / Ostale najave | 8772 (6901) | antonija |
» | Nemški šolski trojanecOddelek: Novice / Varnost | 5461 (3555) | techfreak :) |
» | Prvi dan prodanih 300.000 iPadov (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod | 21656 (19642) | opeter |