» »

EA stavi na osebne računalnike

EA stavi na osebne računalnike

Frank Gibeau, direktor EA-ja

vir: Gamasutra
Gamasutra - EA -jev Frank Gibeau je v intervjuju s stranjo Gamasutra povedal, da je popolnoma možno, da bo daleč najpomembnejša platforma za Electronic Arts v prihodnosti osebni računalnik, kar je popolnoma v nasprotju z vsemi dolgoletnimi napovedmi o propadu igranja iger na osebnih računalnikih na račun igralnih konzol. Gibeau je priznal, da situacija ni popolnoma rožnata, a je po drugi strani izpostavil tudi nekaj bistvenih prednosti osebnih računalnikov pred igralnimi konzolami. Med slabosti je mogoče šteti predvsem klavrno stanje v trgovinah, a tukaj razvijalce iger vedno bolj rešujejo spletne trgovine, kot je npr. Steam, kjer prodaja narašča praktično iz dneva v dan.

Baza uporabnikov osebnih računalnikov je neprimerno večja, kot baza uporabnikov konzol, sploh v Aziji pa očitno konzole ne pridejo do izraza na račun osebnih računalnikov. To bi sicer lahko bilo povezano z obsedenostjo s spletnimi masovkami in strateškimi igrami (še vedno neuspeli žanri na konzolah), medtem ko po drugi strani lahko velik del potencialnih uporabnikov zaradi mizernih grafičnih čipov odpišemo. Vseeno Franku Gibeauju ni zmanjkalo prednosti, kjer je izpostavil predvsem brezplačni Battlefield: Heroes, ki mesečno pridobi skoraj 370.000 novih igralcev (brezplačne igre bi bil po njegovem mnenju lahko model prihodnosti na osebnih računalnikih), izpostavil pa je še enostavnejše izdajanje iger, ki jih ni treba potrditi izdelovalcu konzol, ki obenem vzame del zaslužkov.

Po mnenju EA-jevcev je igranje na PC-jih tako v odličnem stanju ter ima vse možnosti, da znotraj njihovega podjetja po uspešnosti prehiti vse konzolne platforme.

38 komentarjev

sash69 ::

Yes please.

Thomas ::

Ja, to jaz tudi tako mislim.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

skika ::

Ja itak, na račun farmvilla ter MMO.

Kenpachi ::

Hehe, fantina zgleda kot Harry Potter :D
Zaraki Kenpachi.

matejdro ::

+1

Konzole so še koncept iz časov, ko osebnih računalnikov ni bilo oz. niso bili dovolj zmogljivi, da bi poganjali igre. Sedaj pa bi lahko počasi modernizirali vse skupaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: matejdro ()

Mavrik ::

Tipičen PR talk. Vseeno EA nima problemov z baziranjem iger na konzolah dokler se te prodajajo v parkratnikih glede na PC platformo :)
The truth is rarely pure and never simple.

skika ::

matejdro je izjavil:

+1

Konzole so še koncept iz časov, ko osebnih računalnikov ni bilo oz. niso bili dovolj zmogljivi, da bi poganjali igre. Sedaj pa bi lahko počasi modernizirali vse skupaj.


Itak še nisi špilal z kolegi 4 split screen na kavču pred 60 inchno plazmo. Ni vse v surovi zmogljivosti.

So pač situacije za katere so konzole idealne. + tega marsikomu se ne da ubadat z nastavitvami ter brigo če bo njegov računalnik izpred 2 let lahko poganjal najnovejši špil, pri konzolah to odpade.

KaRkY ::

Kaj so spletne masovke?
When you look long into an abyss, the abyss looks into you

Bor H ::

Dejansko se mi vsak dan bolj zdi, da je EA vedno bolj prijazna firma in ne več tako "zloben" kot pred leti. Še vedno jim diši denar, to itak, ampak se mi zdi da so začeli vlagati spet v kvaliteto in ne več samo kvantiteto.

Kar se pa zaslužka tiče: sem prepričan da EA več pobere od PC igre, ki jo na Steamu proda za 50$ kot od tiste za konzole, ki gre v trgovini za 60$. Plus da Steam (ali katere D2D opcije) praviloma ne moreš prodat naprej.

BALAST ::

Pazi to, EA podpira preprodajo njihovih iger, ampak za spletno igranje moraš potem doplačat za nov račun (neki okoli 7funtov oz 10EUR).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BALAST ()

Bor H ::

Torej ne podpirajo samo pogruntal so kako to zajezit oz. imeti od tega vsaj nekaj profita.

Mitch ::

Končno se je našel en pameten pri EAju...:D

Popolnoma je jasno, da konzole ne bodo vedno na vrhu in jih bo slej kot prej zopet zamenjal PC (oz. osebni računalnik, da ne bo pomote) kot primarna igralna platforma. Vse se ciklično ponavlja...

subby ::

@Bor H: glede EAjeve kvalitete se ti to morda samo zdi zato, ker so kupil bioware in jim je to dvignilo povprečje

Bor H ::

Bioware sploh nisem gledal tukej, se mi zdi da so se precej izkazali v primeru Bad Company 2, kjer je bilo ogromno zastonj map dodanih. Tudi lanski NFS se mi ne zdi taka katastrofa kot je prepričanje na STju, letos so izdali Bulletstorm, ki sploh ni švoh in bojo pravkar vn vrgl še Crysis 2, hudo me firbec matra tudi kaj bo z Darkspore. Uglavnem se mi zdi da niso več samo na Fifah in NHLih ampak probajo tudi v FPS žanru kej negeneričnega narest, kot velik založnik sploh lahko. Pa še en plus: večinoma njihovi špili ne rabijo 15 patchov da začnejo delat kot morejo na PCju (Activision...) in nimajo neumnega DRMja (Ubisoft..).

st0jko ::

skika je izjavil:

+ tega marsikomu se ne da ubadat z nastavitvami ter brigo če bo njegov računalnik izpred 2 let lahko poganjal najnovejši špil, pri konzolah to odpade.


Ni primera ko računalnik izpred dveh let nebi poganjal najnovejše igre. Jasno pa, da ne na najvišjih nastavitvah.
keks?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: st0jko ()

Bor H ::

Če ne drugega na 720p@30FPS bi mogl delat

Valvoline ::

Ta trenutek ko ps ali xbox dobi full podpore za miško in tipkovnico je pc gaminga konec.

Bor H ::

in resno konkurenco stila Steam

subby ::

@Valvoline: pa ko bomo Slovenci človeka v vesolje poslal bo tud NASA propadla

po mojem so konzole pa full hd tvji absolutno precenjeni; 60" tv z resolucijo 2x večjo od mobilnega telefona... pa da moraš na tem pol igre igrat - ne hvala, mi visok DPI nekaj pomeni

Mavrik ::

Bor H je izjavil:

in resno konkurenco stila Steam


To že obstaja na obeh konzolah.
The truth is rarely pure and never simple.

Bor H ::

povdarek na "resno", ker hec steama je (vsaj zame) da imaš nenormalne akcije, ki pa mislim da jih niti Sony niti MS v taki meri nimata na svojih trgovinah

sash69 ::

Valvoline je izjavil:

Ta trenutek ko ps ali xbox dobi full podpore za miško in tipkovnico je pc gaminga konec.


Sej temu se pa pol reče PC. :)

Kenpachi ::

Bor H je izjavil:

povdarek na "resno", ker hec steama je (vsaj zame) da imaš nenormalne akcije, ki pa mislim da jih niti Sony niti MS v taki meri nimata na svojih trgovinah


Sploh če imaš prijatelja iz ZDA, ker so Valveovci pedri in nas tlačijo v Europe 2 grupo, kjer so cene 1$=1€ ali več.

Mafia 2 je bila včeraj ameriška 7.50$, pri nas pa 10€ (~14$). Ha. No, sreča da mam prijatelja v ZDA :P
Zaraki Kenpachi.

Bor H ::

To je načeloma problem založnikov, ker Valvovi produkti imajo dokaj točno pretvorbo, recimo Portal 2: 34EUR/45$/27GBP ali pa Orange box: 23/30/17.

Je pa res da ima EA najbolj oderuške pretvorbe (C&C4: 50EUR/20$ ali pa Bad Company 2: 40EUR/20$).

RejZoR ::

Verjel bom ko bom videl. Dead Space 1 sploh nikoli ni prejel nujno potrebnega patcha. Ali pa recimo DLC-ji za NFS Hot Pursuit. Pripravljen bi bil plačati kakšen evro ali dva za legendarna Lamborghini Countach in Lamborghini Diablo ampak ju enostavno ne morem, ker za PC-je DLC-ji sploh niso na voljo. Pa ajde, sem se sprijaznil z drastično drugačnostjo tega NFS-ja ampak ima še vedno take budalaštine, da je neverjetno. Recimo multiplayer. PC ponuja vse možnosti tipkanja ampak tega sploh ni not. Ne med dirko in ne v lobby-ju. To postane še bolj mukotrpno, ko moraš pred vsako dirko čakat polno minuto. Sej ne da so jeben "I'm ready" knof izumili že v kameni dobi. Da bi avto izbiral medtem ko visiš v lobbyju pa je itaq tehnološko neizvedljivo kot kaže. In ker tega ni moraš potem na silo neki izbrat v 30 sekundah. Samo po sebi nič narobe ampak zdej je minilo že 1 minuto in 30 sekund pa še nisem peljal avta. In to je pred vsako dirko če lobby ni poln kjer se čakalni čas zniža na 20 sekund.

Da cheatanja (zaščite pred tem sploh ni) in neumnosti, da ne morejo bit neki open lobbyji, ki bi si jih bookmarkal ampak se moraš zanašat na bedast sistem, ki sam dodeljuje v kateri lobby te bo vrglo. Kar naredi celotno online izkušnjo prav smotano. Sej ko se enkrat furaš in ko ni cheaterjev je fun. Ampak vse dleuje preveč leseno in prav kriči "KONZOLA" na vseh koncih. In še to zanemarijo ravno del, ki se ga ne da skrekat. Kar je še bolj nesmiselno. Ker sem ziher, če bi ta del bil v nulo izpopolnjen, bi več folka kupilo špil.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

sash69 ::

@RejZoR

Po moje se je folk naveličal serije NFS po cca. Underground 2 oz. Carbon, kjer kasneje med edicijami niso ponudili ničesar drastično novega. Tako pa več al manj samo štancajo ven nove naslove z že vsem prej videnim. Sam sem bil velik privrženec te serije od NFS2 dalje pa ravno do Underground 2, kasneje je pa vse ratalo bleh,meh,zzzzz...

RejZoR ::

To sploh ni res. Most Wanted je bil odličen NFS in kljub parim felerjem je večini ostal v spominu kot eden najboljših novejših NFS-jev. Vsaj meni osebno od tanovih NFWS-jev. Delno tud zarad same igralske zasedbe (Josie Maran :wub: ) do same štorije, okolja, avtomobilov, glasbe itd... Undercover je bil deležen svoje doze kritike ampak feeling hitrosti v tem špilu je neverjeten. Ko si imel top end avtomobile si med vožno dobesedno brisal orosele oči, ker nisi imel niti časa pomežiknit. In če pogledam še malo nazaj je bil tud Carbon dost kul zadeva. Najbolj so se mi dopadli 3 razredi kjer je vsak imel tipične lastnosti. Tunerji so bili gibčni ampak počasnejši, muscli so bili bolj tail happy v ovinkih in z norimi pospeški, exotics pa so bili nekako blend vsega in z malce večjim poudarkom na končni hitrosti. Potem je bil še Auto Sculpt, ki je bil posvoje tud kul zadeva.
Tko da nakoncu ko potegneš črto so vsi NFS-ji dobri. Mogoče ne vrhunski ampak zelo dobri pa vseeno.

Problem je bolj, da so začel povsem zanemarjat tud tiste stvari, ki so bile tipične vsaj za PC. Zdej pač fuknejo špil v generator, ki jim iz konzolne verzije izpljune PC verzijo in to je to. Čisto zanemarjanje platforme, ki jih je dejansko spravila pokonci, da je EA to kar je sedaj, megaorjaška korporacija. In ne bi škodilo, če bi počastili vse PC userje s tem, da vdelajo vsaj kakšno PC only funkcijo. Recimo jebeno podporo za miš in chat v multiju. Pa vsaj tak odnos do kupcev in igre same kot na konzolah. Torej dokaj redni pritok patchev, ponudba enakih DLC-jev, pa naj bojo plačljivi ali free. Ne vem, je tolk težko dat mal povoda, da tud PC userji odprejo denarnico?
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

LukaFx ::

Če EAju zalavfa tale zadeva ,ki so jo začel z Bf bad company 2 (Vip kartice). Da se bodo na tak način lotil sivega trga se nej zarad mene zavalijo nekam :D. Samo denar šteje pri nih in to skoz bolj. Me zanima zakaj ne bodo naredili Mirors edge 2. Pomje mi ni treba kaj dosti ugibat.

LordNacho ::

RejZoR je izjavil:

To sploh ni res. Most Wanted je bil odličen NFS in kljub parim felerjem je večini ostal v spominu kot eden najboljših novejših NFS-jev. Vsaj meni osebno od tanovih NFWS-jev. Delno tud zarad same igralske zasedbe (Josie Maran :wub: ) do same štorije, okolja, avtomobilov, glasbe itd... Undercover je bil deležen svoje doze kritike ampak feeling hitrosti v tem špilu je neverjeten. Ko si imel top end avtomobile si med vožno dobesedno brisal orosele oči, ker nisi imel niti časa pomežiknit. In če pogledam še malo nazaj je bil tud Carbon dost kul zadeva.


Jaz sem se ful zabaval tud pri igranju Shifta. Mogoče ni bil najbolj realističen, je pa bil zabaven kot malokatera druga dirkačina (mogoče še GRID). Zato tudi komaj čakam na Shift 2.

PrimozR ::

Bor H je izjavil:

Bioware sploh nisem gledal tukej, se mi zdi da so se precej izkazali v primeru Bad Company 2, kjer je bilo ogromno zastonj map dodanih. Tudi lanski NFS se mi ne zdi taka katastrofa kot je prepričanje na STju, letos so izdali Bulletstorm, ki sploh ni švoh in bojo pravkar vn vrgl še Crysis 2, hudo me firbec matra tudi kaj bo z Darkspore. Uglavnem se mi zdi da niso več samo na Fifah in NHLih ampak probajo tudi v FPS žanru kej negeneričnega narest, kot velik založnik sploh lahko. Pa še en plus: večinoma njihovi špili ne rabijo 15 patchov da začnejo delat kot morejo na PCju (Activision...) in nimajo neumnega DRMja (Ubisoft..).

NFS:HP? Dejansko je kul ja, taka mindless high speed arkada, idealno za sprostitveni casual gaming (ja, tekom igranja sem sprmeenil mnenje).

Jst ::

Kaj se je meni dogajalo, ko sem kolegici pred novim letom kupil Simse3 in odločil, da ji kupim tudi vse dodatke. Ajojoj. To je bila katastrofa s patchi. Pa vsak dodatek je kot samosvoj špil in updejti zanj z EA Download Manager in Updejter ter Updejter v samem Sims Launcherju.

Problem je bil, da sem en del dobil za drugo regijo kot vse ostalo in posledično je updejter (v sims launcherju) crknil, igra pa rekla PIRAT!!!! EA tech support pred novim letom je bil disaster, ampak so mi potem dali novo serijsko za tist dodatek in en čuden .msi programčič, velik manj kot 100kB, rekli odinštaliraj dodatek, poženi .msi (ki je bil brez GUIja samo Next, Done, brez teksta kaj je samo da je od EA) in še enkrat inštaliraj. Kar sem tudi naredil, potem so pa updejti se pol dneva na njen bogi prenosnik nalagali.

Že tako sem privrženec Steama, ker itak nisem redni igralec in ko kupim tistih nekaj iger na leto, me ne moti 10EUR dražje, če bi uporabljal 10 različnih digital distribution sistemov. Tako pa imam vse igre v Steamu in sem zadovoljen. Sedaj, ko pomislim nazaj na EA, me kar zmrazi.

In če sedaj pravijo, da bodo pri EA stavili na PCje, naj si porihtajo en enoten sistem za nakup in updejte (ter DLCje in razne dodatke).
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

guest #44 ::

Fantje povejte mi nekaj...ali današnje igre res poneumljajo mlade generacije?


Let's think of it this way, proizvajalci pač delajo igre v povprečju za kupce nad 13 let, mlajše-starejše generacije (aka 17) pa imajo na voljo bolj ali manj samo igre za 13 let, razlika med 13 pa 17 je očitna. Pa ne mislim tu zgolj da je lahko več krvi, ampak resne politične, seksualne in druge teme, ki načeloma 17 je popolnoma pripravljen za sprejet. Pa tud npr kompleksnejše igre, ki zahtevajo več razmišljanja (avanture,...) so izumrle, ker pač 13 letnik res nima potrpljenja za kej takega, kak 17/18 letnik pa bi.

Torej pač, z bogo ponudbo nekako poneumljajo generacije, kaj bi rekli?

Da ne govorimo igre za npr 20+ letnike, ki pač morale biti tok višji nivo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: guest #44 ()

Jst ::

So igre, ki jih mladina ne bo pokapirala. Recimo jaz Mass Effecta še nisem igral, namen imam, samo ne vem, kdaj bom imel dovolj časa. In kolikor sem jaz slišal v podcastu (par jih redno poslušam na sprehodih s psom), so dileme za 36 let staro USA reporterko, ki je igrala prvi del, resne in globoke, co-host je pa povedal, da je utrnil par solznih kapljic med večkratnim igranjem.

Potem Fallout3, katerega poznam in je tudi za bolj odraslo populacijo, sploh če si igral prejšnja dela ali vsaj drugi del.

Recimo preigral sem Bad Company 2 in lahko rečem, da je zgodba na ravni malo boljšega filma. Klišejska, holywoodska, ampak malo nad povprečjem. Popcorn. Ampak zabaven, nekaj zabavnih dialogov in scen, tipični konec. Kot pri tipičnem trilerju ali akciji.

Tako da se načeloma strinjam, jverne.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

PrimozR ::

jverne avanture seveda še vedno so, ni pa več avantur tipa SCUMM, saj so jih zamenjali RPG-ji. Našteti ti jih pa ne bi znal, ker me ta žanr ne zanima. Mi je precej bolj všeč dirkanje in popolnoma casual igre (kak braid, droplitz, itd.).

guest #44 ::

Ma zvrsti se mešajo in posledično simplificirajo. Žalostno, da ni več dotoka klasičnih zvrsti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: guest #44 ()

.:joco:. ::

Thomas je izjavil:

Ja, to jaz tudi tako mislim.

Zakaj?
"Is science true?"
You don't get it.
Science is the process of trying to find out what's true.

Thomas ::

Ker se naprave kanibalizirajo im mergajo v eno. To ni igralna konzola. Će pa je, pomeni da mora imeti tudi lastnosti PCa, kar ji je pa potem pravilneje reči PC. Ali morda future telefon. Ali future virtual machine in the cloud.

Specializirane naprave, kot je "igralna konzola" se slejkoprej znajdejo nekje drugje. Kakor se je budilka znašla v mobitelu, se bi tudi igralna konzola nekje, najbrž v raćunalnilu.

Zgleda, da logika ekonomije in utilitarnosti tako zahteva.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Jst ::

Sicer že obstaja "podobna" naprava, a jaz sem naslednje mnenje/napoved povedal že pred leti*: Mobiteli bodo postali današnji PCji. Sabo ga boš imel, ko ne boš doma in ti bo nudil "ekranu primerne mobilne zmožnosti," doma ga boš pa priklopil na hub na katerega se bodo priklopili tipkovnica, miš, monitor, TV, printer, NAS,... In boš lahko igral Crysis 6, programiral za službo ali lastno veselje, brskal po netu, poslušal glasbo, gledal filme in nadaljevanke,...

Za zahtevnejšo rabo pa bodo takšne velike kište, kot jih imamo sedaj, še vedno obstajale, ampak bodo v manjšini oziroma nišni produkti, bodo pa ponujale orenk processing power.


*Tu na slo-techu mora biti nekje moj post o tem.



Že sedaj vidimo trend, da ti mobilna naprava ponuja toliko, da ji več sploh ne moreš reči mobilni telefon. AMDjevi APUji in ARM, torej hardware gre tudi v to smer. Takšen trend sem opisal jaz že ene 4 leta nazaj, sedaj pa vse kaže, da se to dogaja. Mogoče bodo podrobnosti drugačne, vendar takšen sistem bi jaz z veseljem sprejel.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Microsoft stopil korak nazaj, Xbox One z manj omejitvami (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Konzole
7919689 (15470) Lonsarg
»

Pet korakov za slab prenos igre s konzole na računalnik

Oddelek: Novice / Igre
157340 (6263) Berserker
»

PlayStation 4 že v razvoju (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Konzole
7623341 (20979) St235
»

V kratkem na PlayStation 3 možno shranjevanje v oblak

Oddelek: Novice / Konzole
103579 (3218) BigFoot
»

Podrobnosti o ekskluzivnosti Alana Wakea (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Igre
5619586 (17925) PrimozR

Več podobnih tem