engadget - Podjetje Virtual Space Devices je že od leta 1996 hotelo ustvariti večsmerni tekoči trak in sedaj jim je to končno uspelo. Iznašli so tekoči trak po katerem lahko hodite ali tečete v katerokoli smer želite. S takim izdelkom smo veliko bližje tako imenovanim Holodeckom (poznan vsem, ki ste/smo gledali star-trek). Podjetje namerava izdelati produkt imenovan iPlane, ki ne bo omogočal samo hoje/teka v vse smeri ampak tudi letenje. Še povezava do videa in izvorne novice.
@opeter: Se bom naslednjič bolj potrudil z ločili in slovnično pravilnostjo. Se treba malo navaditi na pisanje novic kar niti pod razno ni najbolj enostavno.
Mam pa filing, da glede na ogromno količino vrtljivih delov zna biti zadeva precej pokvarljiva. Ne vem, ne bi bilo lušno, da greš laufat z VR očali na glavi, potem pa se zatakne samo eden od tekočih trakov na gosenici.
Keber, ni treba z nekimi žalitvami takoj, a sem jaz tebe slučajno kaj poniževal kje?
Meni tole ne zgleda nič posebnega, sploh bi temu težko rekel izum. Ker je večina folka navdušenega, bi prosil nekoga, da mi na preprost in prijazen način v treh stavkih razloži, zakaj je to tako special. Keber excluded.
Aha, elite... hm, no verjetno so senzorji na stranicah, v robu? Ampak če je tako, je ta tehnologija enaka tekočemu traku na blagajnah trgovin. To, da pa potuje v več smeri, pa meni ne predstavlja nekaj posebnega. Preprosto to, kar je v navadnem tekočem traku v eni smeri, je v temu v dveh smereh, ali morda v treh. Ker ti deli med sabo ločeni, lahko z različnimi hitrostmi različnih delov dosežeš premike v praktično vsaki smeri. A tako deluje?
Zamislite si da igrate igro(za zabavo, ali pa kot trening). Imate očala z dvemi lcd-ji na glavi, pravtako ta očala (čelada) zaznavajo kje v prostoru si, ter kam gledaš. V roki imaš nek kontroler s katerim recimo streljaš. Nastanjen si v nekem omejeno velikem prostoru (recimo 10x10m). To je dosedaj že bilo, ampak problem je ker so aplikacije morale upoštevat 10x10m prostor, drugače bi vi v zid prileteli, čeprav bi v igri tam bil lep travnik.
Sedaj so to omejitev odpravli. Lahko se podiš po travnikih/halah/..., saj neboš treščil ob resnični zid.
So pa vseeno pridobili kakšno novo. Recimo skok je najbrž čuden, počep pa nemogoč.
Kaj je to posebnega? Naredi podlogo, ki se bo lahko premikala v vse smeri in ne bo okrogla. Če bi si pogledal film, bi videl, da gre za eno samo površino, nič med sabo ločenih n delov. Preprosto? Ja, seveda, zato ni še noben naredil česa podobnega...poglejte si malo, kaj to sploh je, malo premislite, kako deluje, potem pa bodite pametni, kako 'ni nič posebnega'.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Če me spomin ne vara, je bilo večino "gajmerjev" zelo "nespretnih" pri telovadbi. Me zanima kako bi se izogibali strelom... to bi pa še jaz z užitkom igral
Zadeva deluje kot velika gosenica s kupom malih. V eni smeri je velika gosenica, prečno pa so male gosenice (ali trakovi, ki jih vidimo na posnetku). Vgrajeni so senzorji gibanja in kot vidite je odzivnost mehanike odlična. Glede na to, da tega še ne prodajajo v topšopu in da še lep čas ne bodo, ker je poleg dokaj komplicirane mehanike (čeprav je v osnovi preprost, a zelo inovativen sistem) potrebna še precej zmogljiva elektronika (senzorji gibanja in hoje, hiter preračun podatkov za potrebno gibanje gosenice in gosenčic).
Zadeva sicer ni primerljiva s startrekovskim holodekom in izum tega traku ni primerljiv z izumom laserja v 60-ih letih, a ko so snemali epizode ST:TNG, se jim ni niti sanjalo, da se da na tako eleganten način rešiti problem "premikanja na eni točki". Tako da glede Virtual Reality je tale zadevica velik velik korak naprej.
sej zato je pri strelskih igrah vedno veliko "camperjev", ker se enim niti po tipkovnici ne da pritiskat :D Najbrž bi tudi pri temu bilo tako, bi vzeli sendivč v roke se usedli na trak in jedli ter čakali da se stvar odvije sama :D
Teskan, tvoja razlaga je povsem mimo. Pod podlogo so DELI, ki to poganjajo. VEČ delov, ki so med sabo NEPOVEZANI, točno tako kot sem jaz rekel. Madonca, porkaflik, tole je pa smešno za dol past! Ena podlaga, ki se giblje sem ter tja... kar sama od sebe, brez mehanskih delov. Kot leteča preproga, a? Hja, to bi pa res bilo nekaj special, ja. Post dneva.
Torej tehnično gledano ni nek hud izum, je pa pomemben korak k virtualnemu svetu, kot pravite, če vse dela tako kot je treba.
Podobno kot v moderni umetnosti, pomembna je ideja, zamisel. Če bi bilo neumno preprosto za naredit, pa tega še nihče ni naredil, potem je to vsekakor lahko hud izum. Pravzaprav je preprostost prednost izuma, lažja izdelava, zanesljivost,...
ja jaz sem ze pred leti razmisljau o amortizerih na magnet pol pa so me nezemljani ugrabli, pa zdaj slisim da ima neki novi audi magnetne amortizerje :(