»

V šahu čedalje več remijev, prednost belega pa ostaja

Slo-Tech - Med problemi, ki jih rešujejo računalniki, ima šah posebno mesto. Klasična igra, ki v trenutni obliki vztraja že več kot 500 let, je skozi zgodovino navdihovala številne učenjake, v modernejši dobi pa je bila eden izmed osnovnih testov za merjenje razvoja računalnikov. Ko je leta 1997 IBM-ov Deep Blue premagal tedanjega svetovnega prvaka velemojstra Garryja Kasparova, je bilo šahovske romantika konec. Čeprav je možnih partij več kot atomov v vesolju in jih je nemogoče preiskati, so računalniki s pametnimi hevrističnimi pravili premagali človeka.

A vseeno je zanimiva računalniška analiza odigranih iger med ljudmi. Čeprav psihofizične sposobnosti ljudi v zadnjih 500 letih biološko niso napredovale, se znanje o šahu in strategije razraščajo. José Raúl Capablanca...

72 komentarjev

Toshiba namenoma ukinila HD-DVD?

Slashdot - Kot smo že poročali, je Toshiba pred nekaj dnevi uradno ukinila svoj standard za optične medije zadnje generacije, imenovan HD-DVD. Poteza se je sicer zdela smiselna, botrovali so ji predvsem prestopi nekaterih ključnih studiev na stran Blu-raya, vseeno pa je delovala preuranjeno.

Po novem so se začele pojavljati informacije, ki kažejo na to, da bi hiter zaključek vojne za novi HD medij morda znal biti skuhan v zakulisju. Toshiba bo namreč od Sonyja za 835 milijonov dolarjev kupila njihove japonske tovarne za proizvodnjo Cell procesorjev (slednji se, če slučajno ne veste, nahajajo v Playstationu 3).

Omenjena konzola se po slabem uvodnem letu zadnje čase po zaslugi pocenitev in izboljšane ponudbe iger bolje prodaja, nedvomno pa bo voda na mlin dejstvo, da je sedaj opremljena z zmagovalnim modrim žarkom. Poteza se tako s Toshibine strani zdi povsem smiselna.

Izvorna novica.

20 komentarjev

Človek proti Umetni inteligenci

Vir: Chessbase

Chessbase - Gotovo se naši bralci spomnite dvobojev med bivšim svetovnim prvakom Garijem Kasparovim in IBM-ovim Deep Bluem. Tokrat Chessbase News poroča, da se je v Bonnu končal šahovski dvoboj med trenutnim svetovnim prvakom Vladimirjem Kramnikom in računalniškim programom Deep fritz 10 - Multiprocessor Version. Končni rezultat dvoboja, po šestih odigranih partijah, je 2: 4 za Deep fritz 10 - Multiprocessor Version. To ni bil prvi dvoboj med Kramenikom in Deep Fritzem. Prvi je potekal leta 2002 v Bahrainu, kjer je bil rezultat po osmih partijah neodločen, 4:4. Poraja se vprašanje ali bo človek še lahko premagal računalnik?[:|]

172 komentarjev

Nov pristop k oglaševanju v igrah

Washingtonpost - Morda ste v zadnji igri iz serije Need for speed opazili oglase, ki pa so bili zgolj statični. Založa Electronic Arts v naslednjem delu omenjene igre napoveduje novost, in sicer dinamično oglaševanje, ki ga boste sprožili z vsakim zagonom igre. Za "stream" oglasov so pri EA zadolžili podjetje Massive Inc.

EA napoveduje dinamične oglase v vsaj štirih prihajajočih naslovih, med drugim tudi v futurističnem nadaljevanju igre Battlefield, Battlefield 2142, kjer bo oglaševalo podjetje IGA Worldwide Inc. Novost bodo uvedli v igre, namenjene tako za PC kot konzolo XBOX 360.

Delež oglasov v igrah v Združenih državah je lani predstavljal "le" 75 milijonov dolarjev, z uvedbo novega oglaševalskega prijema naj bi se prihodek do leta 2010 povečal na milijardo dolarjev.

Kaj bo to prineslo, nam, igralcem? Upajmo, da cenejše igre, ne pa gamerskega TOP SHOPA.

53 komentarjev

Roboti upihnili 85 svečk

engadget - 29. maja pred 85 leti, so se roboti prvič pojavili v javnosti, v obliki gledališke igre z naslovom R.U.R. (Rossum's Universal Robots), ki jo je napisal češki pisatelj Karel Čapek. Samega izraza robot se je domislil njegov brat Josef.



Iz te predstave je za svojo filmsko mojstrovino Metropolis verjetno črpal tudi Fritz Lang. Roboti so se iz takratnega domišljijskega sveta že zdavnaj preselili na vsa področja našega življenja. Posredno in neposredno.

Honda je tako na ogled postavila spletni družinskim albumom njenih humanoidnih robotov. Na ogled so postavil tako njihovega E0 izpred dvajsetih let, kot tudi zadnjega Asima.

Komaj čakam, da bom lahko prvega domačega robota lahko...

0 komentarjev

IDE RAID versus SCSI

X-Bit Labs - SCSI je že v osnovi zasnovan kot izjemno zmogljiv ter napreden sistem, kar se pozna tudi na ceni, medtem ko je IDE doslej veljal za cenejšo in predvsem slabšo alternativo. No, s pojavom bonbončkov kot so RAID ter 8 MB predpomnilnika pa so se IDE diski približali SCSI standardu do te mere, da je njegova uporaba vedno bolj ozko usmerjena. Navadni uporabniki (kar je zelo relativen pojem) pač razlike med SCSI ter IDE ne opazijo.

No, če se odločate za nov diskovni sistem si zatorej le preberite članek na X-Bit Labs, kjer so primerjali oba standarda ter hitrosti diskov.

0 komentarjev

Kramnik vs. Deep Fritz: neodločeno

Yahoo News - Vladimir Kramnik in njegov računalniški nasprotnik Deep Fritz sta v soboto končala še eno igro šaha in tako celotno serijo osmih iger. V zadnji igri sta remizirala že po enaindvajsetih potezah, tako da gre za najkrajšo igro v tej seriji. Skupni rezultat je tako dve zmagi Kramnika, dve zmagi Deep Fritza ter štirje remiji oz. štiri točke za vsakega. Kramnik bi za skupno zmago dobil milijon dolarjev, tako pa se je moral zadovoljiti s skromnimi sedemsto tisoči dolarji.

Sedemintridesetletni ruski mojster je tako presenetil Fritza, ki lahko v sekudni preračuna kar 3.5 milijona potez z zmago v drugi in tretji igri, medtem ko je bil Fritz močnejši v drugi polovici. Kramnik še pravi, da je začel izjemno spoštovati Fritza ter njegove avtorje, saj gre za izjemno zmogljiv program. Klik!

9 komentarjev

Pentium4 Xeon vs. AMD AthlonMP v igranju šaha

Slashdot - Očitno so se tudi pri nemškem Heiseju naveličali klasičnih benchmarkov, zato so se odločili, da dve najmočnejši konfiguraciji preizkusijo v igranju šaha. V enem računalniku delujeta v navezi dva AthlonaMP 2000+, v drugem računalniku pa se potita Pentium4 Xeona 2400. Računalnika poganjata dve izmed najboljših umetnih inteligenc za igranje šaha (Deep Fritz 7 in Shredder 6), s katerima bodo preizkusili samo zmogljivost procesorjev. Kako se trenutno razpleta boj, si lahko ogledate tukaj. Na hitro naj povem, da je naveza AMD/Fritz premagala navezo Intel/Shredder, trenutno pa naveza AMD/Shredder minimalno vodi pred navezo Inter/Fritz. Vendar ne pozabite, da se je testiranje šele začelo in da se lahko končni rezultat prevesi tudi na Intelovo stran. Več o samem dvoboju si lahko preberete tudi na Slashdotu.

7 komentarjev