»

PowerVR grafični čipi v novih Atomih?

Procesorji Atom so tudi fizično majhni

vir: VR - Zone
VR - Zone - Pri VR-Zone poročajo, da se v prihodnji generaciji namiznih procesorjev Atom obeta sprememba na grafičnem področju, saj naj bi neposredno v procesor vgrajen grafični čip Intelove izdelave zamenjala rešitev, ki naj bi bila delo podjetja PowerVR. Podobno potezo so pri Intelu že izkoristili za varčnejše procesorje Atom iz serij Z500 in Z600, poznane pod kodnim imenom Silverthorne in Lincroft. Grafični čip je tu označen kot GMA500 oz. GMA600, a gre pravzaprav za PowerVR-ov SGX535. V primeru procesorjev Atom s kodnim imenom Cedarview, ki bodo del serije D2000, naj bi bilo uporabljeno grafično jedro PowerVR SGX545, ki je podoben grafičnemu čipu iz Applovega procesorja A5, uporabljenega v iPad 2. V primerjavi s trenutno...

21 komentarjev

PowerVR izdal Kyro II SE

X-Bit Labs - Čeprav usoda podjetja PowerVR še ni povsem dorečena, so njihovi inženirji še spravili toliko moči iz sebe, da so izdali dolgo napovedani čip Kyro II SE oz. kodno imenovani Kyro II Ultra. Čip odslej deluje s frekvenco 200 MHz. Na žalost je to tudi edina glavna novost, ki jo kartica premore, saj ne vsebuj niti enote T&L, niti pixel in vertex shaderjev. Trenutno to še ni velika pomanjkljivost, saj se lahko Kyroti 2 zaenkrat še vedno mirno kosajo z nekaterimi na papirju precej močnejšimi procesorji, vendar pa bo pomanjkanje teh enot postalo v prihodnosti velik problem. Skupno z novim čipom naj bi podjetje izdalo tudi gonilnike z izboljšano tehnologijo EnT&L, ki omogoča softverski T&L, kartice z novim čipom pa naj bi končno popolnoma podpirale vodilo AGP 4x. Nove kartice sta napovedala tako Hercules, kot tudi Videologic. O prihodnosti Kyra 3 pa zaenkrat ni znano še nič. Več tukaj.

4 komentarji

Intervju z Davidom Haroldom

The inquirer - Gotovo vam ime David Harold ne pove kaj dosti. Tudi meni ni, dokler si nisem prebral tega intervjuja na The Inquirerju. David Harold je eden izmed vodilnih mož pri Imagination Technologies in njegovih oddelkih: PowerVR Technologies, Metagence Technologies, Ensigma Technologies in VideoLogic Systems. Nas zanima bolj oddelek PowerVR, ki ima zasluge za PowerVR, Kyro in Kyro 2 čipe. Ravno Kyro je bil osrednja tema, o kateri je tekla beseda. V intervjuju je obdelanih veliko različnih tem: od izzivanja Nvidie, preko prodaje Kyro čipov, sodelovanja s Herculesom, podpore v igrah, manjka T&L enote, ... Od Harolda so poizkušali izvleči tudi nekaj podatkov o Kyru 3, vendar jim Harold ni povedal nič novega. Rekel je le, da pri PowerVR delajo na nekih revolucionarnih tehnologijah, ki bodo vključene v Kyra 3. Skratka zanimiv intervju, ki ga morate prebrati.

0 komentarjev

Kyro2 ultra?

X-Bit Labs - Na Computexu je predsednik STM-ja v Tajvanu predstavil načrte glede uporabe PowerVR tehnologije v njihovih Kyro grafičnih karticah. V nekaj mesecih naj bi ven pricurjala nova STG4800 grafična kartica (Kyro 2 čip), ki se ne bo od predhodnika (STG4500) razlikovala v prav ničemer razen v tem, da bodo navili samo hitrost jedra na 200 MHz. Tako bomo videli nekako verzijo Kyro 2 Ultra. Pa še njihove napovedi gleda Kyro 3 kartic. Obljubljajo, da bo zmogljivost Kyra 3 veliko večja kot pri Kyru 2. Delovni ferkvenci, ki bo od 250-300 MHz, bodo dodali še dva rendirna cevovoda in T&L enoto. Sam čip pa bo grajen v 0.13 mikronski tehnologiji. STG5500, kot naj bi se kartica imenovala, bo sparjen še z 64Mb DDR pomnilnikom in je napovedana do konca letošnjega leta. Kot zgleda bo Kyro 3 predstavljal resno konkurenco Nvidii in njenem GF3 čipu. Obeta se nam zanimiv boj, saj je tudi S3 napovedal, da dela na novem grafičnem jedru z kodnim imenom Columbia. Ne smemo pa tudi pozabiti na Atijev Radeon 2, ki...

6 komentarjev

Novi odgovori Tima Sweeneya

Voodoo Extreme - Na Voodoo Extreme so objavili nov set vprašanj in odgovorov. No, vprašanja prispevajo znanja željni računalničarji preko Interneta, odgovore pa trosi Tim Sweeney (Unreal, a je treba še kaj povedati?). Precej zanimivo branje, poleg nekaj praktičnih vprašanj glede "biznisa programiranja iger" pa je Sweeney tudi malo pokomentiral Kyra 2. Klik!

15 komentarjev

Tim Sweeney o Pentumu 4

The Tech Report - Tim Sweeney, ki ga poznamo kot avtorja Unreal pogona, je malo pokomentiral Intelovega paradnega konja P4. Tim pravi, da gre za zelo dobro arhitekturo, ki pa se v današnjih programih še ne pokaže. Potrebno bo namreč vse programe še enkrat prevesti v prevajalnikih, ki bodo za P4 optimizirani. Trenutno pa še ni razpoložlivih orodij, ki bi bila tega sposobna. Tako bo potrebno še kar nekaj časa, da bodo programerske hiše (predvsem Microsoft s svojim Visual C++, ki je eno najbolj priljubljenih orodij programerjev v igračkarski industriji) izdala optimizirane prevajalnike. Klik...

0 komentarjev

PowerVR Kyro

Sharky Extreme - Na Sharky Extreme so si tokrat ogledali PowerVR-ovega Kyrota z malo bolj tehnične plati. Razložene so vse tehnike, ki se skrivajo za tem čipom, ki trenutno edini nudi pravo HSR podporo. Povedali so, zakaj je zadeva tako zelo hitra (glede na specifikacije), omenjajene pa so tudi slabosti, zaradi katerih bi nekateri programerji (Tim Sweeney) na vse skupaj najraje kar pozabili...

3 komentarji

Naslednje generacije grafičnih pospeševalnikov

3DnHardware - Na 3DnHardware so spisali zanimiv članek na temo, kaj nas čaka v boju za prevlado na področju pospešene grafike. Primerjali so napovedi za prihodnost šestih vodilnih podjetij [Nvidia, 3dfx, Matrox, Ati, PowerVR in S3]. Vsi našteti imajo v ognju še precej železa, mi pa počakajmo in upajmo, da se še kdo povzpne vsaj tako visoko kot je trenutno Nvidia ... pač konkurenca zbija cene in izboljšuje kvaliteto [:))]. Če vas zanima več, se odpravite semkaj.

0 komentarjev