»

DeepMindov AlphaCode programira že kot povprečen programer

Slo-Tech - DeepMind, ki ga poznamo po umetni inteligenci za igranje goja, preglede bolniških izvidov in napovedovanje zvijanja proteinov, se je naučil tudi programirati. Izvedenko, ki se imenuje AlphaCode, so poslali na 10 simuliranih tekmovanj Codeforces iz programiranja, kjer se je uvrstila med najboljših 54 odstotkov človeških tekmovalcev (izmed 5000). Z drugimi besedami: AlphaCode zna programirati tako dobro kot povprečen programer. Vodja raziskav v podjetju Oriol Vinyals je ob tem dejal, da gre še vedno za prototip, pred katerim je še mnogo dela, a da so korak bliže končnemu cilju - fleksibilni umetni inteligenci za reševanje različnih problemov.

Programiranje je trenutno še trdno v rokah ljudi, čeprav obstaja precej pripomočkov za pisanje kode. Na tekmovanjih Codeforces so sicer bolj akademski problemi, ki jih pri pisanju programske opreme ne srečujemo vsak dan. Poznati je treba algoritme, teoretične koncepte in matematiko. Glede na reševanje tedenskih problemov so potem tekmovalci...

84 komentarjev

Tencentova strojna pamet premaguje tisto v Starcraftu 2

TheNextWeb - V Tencentovem laboratoriju za umetno inteligenco so razvili dva bota, ki premagujeta najtežjo Blizzardovo vgrajeno pamet.

Čeprav je videti, da so ekipne igre postale glavna tarča raziskovalcev umetne inteligence, pa tudi njihova nekdanja ljubica, Starcraft 2, ni pozabljena. Inženirji pri Tencentu so pokazali dva AI agenta, ki sta nadvladala tiste, ki jih dobimo skupaj z igro. Sam uspeh niti ni revolucionaren; je pa za vse, ki jih zanima razvoj umetne inteligence, zelo zanimiv vpogled v postopke, ki so razvijalce vodili in so jih dovolj jedrnato popisali.

Med obema botoma namreč zgolj prvi uporablja deep learning, medtem ko ga drugi (še) ne. TSTARBOT1 je agent, ki se v svoji nevronski mreži odloča med 165 makro ukazi, kot je grajenje posameznih stavb, medtem ko ga...

13 komentarjev

Računalnik na svetovnem prvenstvu v goju tretji

Heise - V Osaki na Japonskem se je končalo prvo svetovno prvenstvo v goju, na katerem so sodelovali po en predstavnik Japonske, Kitajske in Južne Koreje ter umetna inteligenca v obliki programa DeepZenGo. Svetovno prvenstvo je kar posrečen izraz, ker je Japonsko zastopal Yuta Iyama, ki je sicer 9. na svetu in najboljši Japonec, Kitajsko tretji igralec sveta Mi Yuting (drugi najboljši Kitajec), Južno Korejo pa drugi igralec sveta in najboljši Korejec Park Junghwan. Oče umetne inteligence DeepZenGo je Hideki Kato, pri razvoju pa je sodeloval še Yoji Ojima. DeepZenGo je bil torej rojen na Univerzi Tokio.

Velik človeški poraz proti računalniku smo v igri go že videli, ko je DeepMindov AlphaGo s 4:1 premagal Leeja Sedola. V Osaki so...

6 komentarjev

Skrivnostni velemojster goja kar Googlov AlphaGo

qz.com - V zadnjih tednih sta se na internetu pojavila neznana igralca goja, ki sta imela vzdevka Magister(P) in Master(P). Njune identitete nismo poznali, smo pa dodobra spoznali njune veščine, saj sta na strežnikih Tygem in FoxGo pometala s konkurenco. Hitro so se zato začeli širiti sumi, da ne gre za človeka. Sedaj so v Googlu oziroma njegovi podružnici DeepMind razkrili, da gre v resnici za starega znanca AlphaGo v preobleki.

Spomnimo, da je AlphaGo za ogromno publicitete poskrbel lani marca, ko je s...

20 komentarjev

4:1 - konec človeške superiornosti v goju

Slo-Tech - Devetnajst let po zgodovinskem dvoboju med IBM-ovim računalnikom Deep Blue in svetovnim prvakom v šahu Garyju Kasparovu smo dočakali še enako veličasten trenutek v goju, ki je z vidika razvoja umetne inteligence še pomembnejši. Googlov računalnik AlphaGo je premagal svetovnega prvaka v goju Leeja Sedola s skupnim rezultatom 4:1, s čimer se bo go premaknil iz elitne skupine iger oziroma opravil, v katerih so ljudje boljši od računalnika. AlphaGo je tako postal tudi prvi računalnik, ki je dobil najvišji naziv v goju - velemojster v 9. dnevu.

Starodavna kitajska igra je pomembna zato, ker je število vseh možnih pozicij na plošči tako ogromno, da ga ne moremo niti zapisati, pa če tudi bi porabili vse atome tega vesolja, kaj šele jih preračunati....

21 komentarjev

AlphaGo po treh zmagah že skupni zmagovalec dvoboja v goju proti človeku

Slo-Tech - AlphaGo in Lee Sedol bosta sicer odigrala še dve partiji goja, a po treh prepričljivih zmagah AlphaGoja v prvih treh partijah, je dvoboj odločen. Računalnik je superioren in zmore rutinsko premagovati najboljšega človeškega igralca goja ta hip. Povedno je dejstvo, da je Lee Sedol vse tri igre na koncu predal, toliko boljši je bil AlphaGo. S tem je Googlov AlphaGo osvojil tudi milijon dolarjev vredno nagrado, ki pa jo bodo pri Googlu donirali v dobrodelne namene.

Starodavna kitajska igra go je veljala za eno zadnjih iger, kjer računalniki ne morejo konkurirati ljudem, saj je vsem možnih potez in iger tako veliko, da z golim preverjanjem kombinacij ne pridemo nikamor. Veliki mojstri večkrat poudarjajo, da je za igranje...

43 komentarjev

AlphaGo v goju proti človeškemu prvaku vodi 2:0

Slo-Tech - Morda se res ne sliši tako tendenciozno kot pristanek na Luni, a te dni lahko vsak dan ob 5.00 spremljamo, kako se piše zgodovina, ko Googlova umetna inteligenca premaguje najboljšega igralca goja. AlphaGo je tudi danes igral izvrstno in dobil tudi drugo igro proti Leeju Sedolu.

Včerajšnjo igro je AlphaGo dobil tudi zaradi nekaj napak oziroma slabše odigranih potez, kjer bi se Lee Sedol moral odzvati bolje. Na začetku igre je bil v boljšem položaju, v zadnjih 20 minutah pa je zapravil obetaven položaj in moral igro predati. Danes že od samega začetka ni bilo dvoma o zmagovalcu, saj je imel AlphaGo igro ves čas pod nadzorom. Lee je po igri povedal, da ni imel niti enkrat občutka, da bi bil v prednosti in da je osupel nad igro...

93 komentarjev

Računalnik premagal človeka v goju

Slo-Tech - Starodavna kitajska igra go je po številu možnih postavitev in potez bistveno kompleksnejša od šaha (Deep Blue je Garyja Kasparova matiral že leta 1997), zato je do nedavnega veljala za eno zadnjih trdnjav, kjer so ljudje še boljši od računalnikov. Zdi se, da nič več, saj je danes zjutraj po našem času Googlova umetna inteligenca premagala drugega najboljšega igralca goja vseh časov, Leeja Sedola. To je bila sicer šele prva partija od načrtovanih petih, zato je mogoč tudi drugačen končni rezultat.

Tekma se je odvijala v hotelu v Južni Koreji, kjer se je velemojster Lee Sedol pomeril s programom AlphaGo, ki ga je razvilo londonsko podjetje DeepMind. To podjetje je kupil Google in sedaj pod njegovim okriljem razvijajo umetno inteligenco....

61 komentarjev