»

DirectX 12 vendarle bo

Microsoft DirectX 12

PC World - Knjižnice DirectX so z nami že dve desetletji, a se je pred časom zdelo, da novih verzij počasi ne bo več. Kartic, ki docela izkoristijo DirectX 11, ni veliko, poleg tega pa je lani takle čas AMD-jev podpredsednik trdil, da DirectX 12 zagotovo ne bo nikdar izšel. Potem je še Microsoft nespretno izjavil, da se tehnologija DirectX ne razvija več. Zarečenega kruha se največ poje, in res bo DirectX 12 kmalu ti.

Microsoft ni odprl le kanala na Twitterju, ampak je na spletni strani uradno predstavitev napovedal za 20. marec. Platforma DirectX je torej še kako živa, pri novi verziji pa bodo kot partnerji sodelovali AMD, Intel, Nvidia in Qualcomm. Da se je toliko pompa okoli DirectX dvignilo prav zdaj, ni naključje,...

207 komentarjev

Pipin odprti termin: OpenGL drugič

Slo-Tech - V torek, 7. 3. vas ob 19.00 vabimo v Kiberpipo na predavanje o OpenGL. Prejšnji mesec smo pričeli z uvodom, tokrat pa bo Ivan Leben predstavil zahtevnejše primere uporabe OpenGL.

Serija predavanj o knjižnici OpenGL se nadaljuje z drugim delom. Od samih osnov se bomo premaknili k zanimivejšim primerom in nekoliko zahtevnejši kodi. Tokrat si bomo ogledali tehnike transformacije podane geometrije ter uporabo notranjih stanj, ki vplivajo na rasterizacijo le-te (barvna maska, mehčanje robov ipd.). Monotone barvne prelive bomo nadomestili s teksturami in s tem povečali realističnost grafike. Lotili se bomo tudi animacije in jo preko zaznavanja miške in tipkovnice združili v interaktivno aplikacijo.

2 komentarja

Pipin odprti termin: OpenGL

Slo-Tech - V torek 17. januarja vas vabimo na Pipin odprti termin (v Kiberpipo), kjer bo Ivan Leben predaval o OpenGL.

V predavanju bodo predstavljene osnove programiranja grafike s knjižnico OpenGL. Na začetku bo prikazan sam princip povezave med programom in grafično kartico ter potek obravnave vhodnih podatkov na čipu kartice (verteksi, lastnosti verteksov, projekcija, povezovanje v oblike, rasterizacija).

Sledila bo intializacija grafičnega pogona z GLUT knjižnico, nato pa delo z OpenGl API-jem: osnovni elementi (point, line, triangle, quad, polygon) ter njihovi sestavni deli - verteksi (barva, lokacija). Za zaključek si bomo pogledali še delo z animacijami.

7 komentarjev

Radeon OpenGL hack

ZDNet - RivaTuner kot program za "tvikanje" ATIjevih grafičnih kartic je že zaslovel s tem, da je Radeonu 9500 omogočil kar precejšnje hitrostno napredovanje z malce spremenjenimi gonilniki. No, sedaj pa je z njim možno prilagoditi tudi OpenGL gonilnike za FireGL X1 na Radeonu 9700 in s tem pospešiti delovanje OpenGL na teh karticah tudi za 166%. A ta modifikacija gonilnikov, se v igrah na žalost ne bo odražala prav veliko, saj bodo pohitritve minimalne, razlike se bodo kazale šele v bolj profesionalnih programih, kot Maya/3DSMAX. Prevedeno verzijo članka iz nemškega ZDNeta si preberite tukaj.

Na to novico nas je opozoril Putimir.

1 komentar

OpenGL, Mesa in Microsoft.

The Register - Okej, še ena dvovrstičnica [8-)]. Pred časom sem pisal o Microsoftovem nakupu licenc mnogih grafičnih tehnologij od podjetja SGI. Ta nakup pa bi lahko predstavljal potencialno orožje proti nečemur, kar v svetu 'linuxev' (eh, ta množina) pravijo 'Mesa' ter služi kot grafični vmesnik, ala OpenGL na drugih platformah. Kaj bi se zgodilo, če bi Microsoft zahteval od stvariteljev Mese plačilo licenčnin? Klik!

1 komentar

Prišel je!

več strani - Po zelo dolgem in napornem čakanju (ker vsi vemo, da je čakati na nekaj velko težje kot le-to ustvarjati) je končno prišel. Govorim o Counter Strike mod-u 1.3. Pa da malo skrajšam duhoveznenje, ker zagotovo veste vse od CS, prehajam na najpomembnejši del; posodobitev verzije 1.1 na 1.3 dobite tu. Celotno verzijo dobite tu. Tu dobite posodobitev HL verzije 1.0.0.7 na verzijo 1.0.0.8, ki je potrebna za namestitev CS 1.3. Celotno verzijo tega popravka dobite tu. Opozarjam pa vas, da so trenutno vsi strežniki, ki gostijo CS 1.3 popravek zasedeni...

DeGi iz Discharged.org me je opozoril, da lahko dobite vse stvari potrebne za poganjanje verzije 1.3 Couner Strike-a pri njih! To pomeni, da boste, ker je strežnik lociran v Sloveniji, file sneli hitreje in ker nas je Slovencev le dva miljona (od teka igra CS verjetno le kakih 2000) faile prej kot pa na katerem koli tujem strežniku. Torej moje priporočilo: odsurfajte na zgornji naslov in UŽIVAJTE! Thx DeGi, za opozorilo ....

0 komentarjev

Informacije o Detonatorjih 4

M3DZone - Kot veste, bodo kmalu izšli (ne, še niso!). Uradna oznaka bo: Detonators 4 20.80. Pred par dnevi sem vam govoril o OpenGL 1.3, ki je pravkar izšel... No, Detonatorčki4 bodo imeli OpenGL 1.3 že implementiran.
Kako to, da monopolistični gigant kot je Nvidia podpira Open soorce program (OpenGL je program z "odprto" programsko kodo)? Razlog je verjetno ta, da je Nvidia malo skregana z Microsoftom in ne podpira DirectX-a tako goreče, kot bi ga lahko. Ampak to so samo špekulacije. Dejstvo je, da bodo Detonatorji 4 z implementiranim OpenGL 1.3 podporali te tehnologije:
  • Cube map texturing - bolj kvalitetna mapping in svetlobna podpora.
  • Multisampling - za renderiranje točk, linij in poligonov pri AA.
  • Compressed texture framework - kvalitetnejše teksture in manjša poraba pomnilnika ne glede na format
  • še veliko drugega

6 komentarjev

DirectX konferenca

The inquirer - 16. julija (jutri), se bo pričela konferenca, na kateri bodo prisotni številni razvijalci iger in proizvajalci strojne opreme, govorilo pa se bo o DirectX-u in nekaterih novih tehnologijah, ki naj bi jih prihodnje igre vsebovale. Po manjšem sporu med Nvidio in Microsoftom (škoda, ker ni nihče poročal o tem) izgleda, da bo glavno besedo na konferenci imel ATI, ki bo predstavili svoje N-patches (Trueform tehnologija), ki bodo po njegovih besedah končno naredili konec oglatim kolesom, obrazom in podobnim stvarem. Čeprav se je Nvidia sprla z Microsoftom, to ne pomeni, da je na konferenci ne bo. Imela bo kar lep govor, ki bo obsegal preddavanje o GeForcu 3, NForcu in njegovih zvočnih zmožnostih, nekaj pa bo tudi govora o 3DFX-ovih tehnologijah Motion Blur in depth on field. Na konferenci bo prisoten tudi Intel (o AMD-ju zaenkrat ne duha ne sluha ), ki bo razvijalce iger poizkušal navdušiti s svojimi naprednimi ukazi SSE in SSE2. Govorilo naj bi se celo o DirectX 9, katerega uradna...

0 komentarjev

Članek o OpenGLju

Beyond 3D - OpenGL je dolgo časa veljal za edini "pravi" 3D API in Microsoftov DirectX se mu je komaj zadnje čase začel približevati po robustnosti in zanesljivosti. Še vedno pa boste našli veliko grafičnih zanesenjakov, ki brez izjeme prisegajo na OpenGL in zavračajo DirectX. No, če vas zanima več o tem, sedaj že precej starem APIju, je dobro mesto za začetek ta članek na Beyond3D. Gre za prvi del njihove serije člankov o OGLju, govori pa o texture mappingu, eni izmed najbolj osnovnih funkcij.

0 komentarjev

Ali se DirectX 8 sploh pozna?

Overclockedcafe - To vprašanje se igričarjem zastavlja že kar nekaj časa. Ali bo DirectX 8 sploh prinesel kakšno razliko? Ali bo vreden nadgradnje, itd. Do zdaj na to ni bilo možno odgovoriti, toda včeraj so izšli prvi Nvidiini gonilniki z DirectX 8 podporo, Detonator 7.17. Na Overclockedcafe ( WTF? [:D]) so opravili nekaj meritev, in sodeč po njih je razlika v Win2k že kar precej opazna. Še opozorilo: ogromno ljudi poroča o velikih težava po inštalaciji eth novih gonilnikov in DirectXa 8, tako da oba uporabite le na lastno odgovornost!

0 komentarjev