»

Tečaji programiranja v Računalniškem muzeju se začnejo oktobra – vpišite svojega otroka zdaj!

Tečaji programiranja

vir: Računalniški muzej
Računalniški muzej -

Odprti so jesenski vpisi na tečaje programiranja v Računalniškem muzeju v Ljubljani v Šiški za starostni skupini 7-9 in 10-13 let! Tečaji se začnejo prvi teden oktobra.

Tečaj računalniškega programiranja bo obsegal delo z mikroračunalnkom BBC micro:bit po nadgrajenih preverjenih BBC učnih načrtih. Učenje bo vključevalo temeljito spoznavanje z osnovno strojno opremo (vezje, napajanje, stikala, senzorika, vmesniki) in programsko opremo MakeCode in Scratch (v blokovnem jeziku, za naprednejše pa tudi v jeziku Python). Podkrepljeno bo z dodatnimi pisnimi nalogami in kvizi. Za razvoj domišljije, povezavo skupine in vajo v samozavesti pa bomo poskrbeli z metodami improvizacijskega gledališča.

Ker se najahamo v muzeju, pa bomo raziskovanje podkrepili še z obiski strokovnjakov iz našega muzejskega laboratorija in obiskovanjem muzejskih razstav.

Velikost skupine: 10 učencev
Trajanje: oktober 2024 – junij 2025 (razen med časom šolskih počitnic)
Lokacija: Računalniški muzej, Celovška 111,...

8 komentarjev

Sobotni programerski zalogaji

Sobotni-programerski-zalogaji

vir: Računalniški muzej
Računalniški muzej -

Kaj: Uro in pol dolga programerska delavnica, ravno prav velik zalogaj, za katerega je zaželeno, da ste že kdaj uporabili računalnik ter, da vas programiranje z-a-n-i-m-a. Predznanje programiranja pa ni pogoj za udeležbo, ker verjamemo, da se ga lahko nauči vsak – samo začeti mora. Vsako srečanje bo strlo nov programerski oreh… ali dva… ali tri… ali štiri… In tako bomo skozi čas okrepili programerske mišice (tako v prstih kot v možganih). Sobotnih programerskih zalogajev se lahko udeležite enkrat ali večkrat. Vsebina se predvidoma ne bo ponavljala, ker si bomo vsakič pogledali nov izziv.

Za koga: Za zvedave navdušene bodoče znalke in znalce stare od 9 do 13 let.

Zaradi omejenega prostora so prijave obvezne. Sprejemamo jih preko spletne prijavnice do dneva dogodka: https://forms.gle/74RFZoLa4Z44f1Cr8

Kje: V prvem nadstropju Računalniškega muzeja.

Cena: Obisk programa je vštet v nakup muzejske vstopnice.

Vstopnice za obisk Računalniškega muzeja lahko kupite na muzejski blagajni ob...

7 komentarjev

Tetris je star 30 let

Tetris nekoč (1984)

Slo-Tech - Redko se na naših straneh spomnimo obletnice izdaje kakšne igre, a Tetris je dostojanstvena izjema. Izjemno popularno igro so ustvarili Aleksej Pažitnov, Dimitrij Pavlovski in Vadim Gerasimov, izšla pa je 6. junija 1984. Pažitnov, ki je delal na moskovskem računalniškem centru Sovjetske akademije znanosti je skupaj s Pavlovskim Tetris sprogramiral za terminal Elektronika 60M, Gerasimov pa ga je priredil za platformo IBM PC. To je bil ključ do uspeha, saj je Tetris na IBM PC postal ogromna uspešnica in prvi kos razvedrilne programske opreme, ki jo je Sovjetska zveza izvozila v ZDA.

Toda uspeh ni bil hipen, saj Tetris prvih nekaj let ni imel pretiranega uspeha. Po verziji za IBM PC leta 1985 se je počasi širil po Sovjetski zvezi in šele leta...

26 komentarjev

Izvorna koda prvega Prince of Persia najdena, rešena in objavljena

Reševanje kode s starih disket

GitHub - Ena najbolj kultnih videoiger v zgodovini je Prince of Persia, ki je izšla leta 1989 za Apple II in postavila letvico za tisti čas izjemno visoko. Igra je prinašala precej boljšo animacijo kot takratna konkurenca, s svojim načinom igranja pa je navdahnila nov žanr iger, v katerih protagonist sicer skače po različnih platformah, a se giblje zelo realistično. Spričo svoje priljubljenost je Prince of Persia kmalu tekla na vseh mogočih operacijskih sistemih in računalnikih, sledilo pa ji je vrsto nadaljevanj znotraj iste franšize.

Sedaj je javno dostopna tudi izvorna koda prve igre. Ta je bila dolgo časa pogrešana in je veljala za izgubljeno. Jordan Mechner, ki je leta 1989 napisal Prince of Persia, je konec marca letos

56 komentarjev

Turnir v legendarnih PC igrah in zaključek Kiberpipine sezone

No-lan party - za stare dobre čase

vir: Kiberpipa
Kiberpipa - Kiberpipa s četrtkom, 24.6., zaključuje deveto programsko sezono in kot običajno čez poletje zapira svoja vrata. V četrtek se bo od 19. ure dalje odvijal zadnji dogodek v tej sezoni - ekipa Kiberpipe in računalniškega muzeja vas vabita na peti turnir v legendarnih PC igrah - No-LAN Party. Gre za turnir v PC igrah s konca 80-ih let ter začetka 90-ih let, zabavo za ljubitelje starejših računalnišklih iger in za vse generacije,...

12 komentarjev

Četrti No-lan party v Kiberpipi - C64 party

Kiberpipa - V ponedeljek, 10. 12. 2007 ob 17.00 se bo v Kiberpipinem računalniškem muzeju na Kersnikovi ulici začel že četrti tradicionalni No-lan party. Za kaj sploh gre? No-lan party je družaben dogodek za vse gejmerske generacije, kjer se lahko prijavljeni tekmovalci pomerijo v izbranih legendarnih računalniških igrah. Kako smo se imeli na prejšnjem No-lanu si lahko ogledate v Kiberpipini spletni galeriji.

Tokrat bo malenkost drugače. Za en večer bomo pozabili na PCje in se...

14 komentarjev

Pipice v Kiberpipi odprte

Kiberpipa - S katerim odprtim dogodkom si lahko postregli v tem tednu? Na Pipinem odprtem terminu v torek, 16.10., boste lahko pobliže spoznali zanimivosti virtualnega sveta Second Life, ki jih bo predstavila Alja Sulčič, vodja projektov na zavodu Artesia, ki v Second Life pisarni zavoda ponuja pomoč in nasvete novim slovenskim uporabnikom.
Na Spletnih uricah v sredo bomo preleteli nekaj najbolj zanimivih predavanj nedavne konference Future of Web Apps in si ogledali poglavitne...

3 komentarji

Tretji No-lan party v Kiberpipi

Kiberpipa - V Kiberpipinem računalniškem muzeju bo v četrtek, 18. 10. 2007 ob 18.00 potekal že tretji tradicionalni No-lan party. No-lan party je družaben dogodek za vse gejmerske generacije, kjer se lahko prijavljeni tekmovalci pomerijo v izbranih legendarnih računalniških igrah in se potegujejo za retro-muzejske nagrade. Glede na anketo, objavljeno na Slo-techu, sta tokrat izbrani igri za tekmovalni del (očitna zmagovalca) Dyna Blaster in Prehistorik 2.

Prijave...

22 komentarjev

Tehnokomuna Kiberpipa

Slo-Tech - Tehnokomuna Kiberpipa še naprej išče in predstavlja teme za sodobne tehnologe, geeke, intra in ekstravertirance. Nekaj informacij, nekaj druženja z ljudmi, ki jih sicer ne bi nikoli srečali.

Redkokdaj imate priložnost od blizu ogledati si mainframe računalnike. V Kiberpipi pa se enega lahko dotaknete in o njem celo nekaj izveste. V torek ob 19.00 bo predavanje o velikanu IBM S/390, ki ga je Kiberpipinemu muzeju podarilo Ministrstvo za javno upravo. Svoj čas...

16 komentarjev

Otvoritev Kiberpipinega računalniškega muzeja v novi sezoni

Slo-Tech - V petek, 10. novembra ob 20. uri vas vljudno vabimo na otvoritev Kiberpipinega računalniškega muzeja na Kersnikovo 6 v Ljubljani.

Muzej se v sezoni 06/07 predstavlja s kar nekaj novostmi: na ogled bomo postavili razširjeno zbirko domačih računalnikov: poleg obstoječih eksponatov boste lahko občudovali še Atarija 800xl, legendarnega ZX81 angleške znamke Sinclair, naslednika C64 - Commodorja 128, enega prvih "pravih" IBM kompatibilnih prenosnih računalnikov Toshibo T1000 in druge.

Otvoritev nove sezone bo hkrati tudi otvoritev novega "GameBoy kotička", kjer bomo na ogled postavili najbolj popularno igralno konzolo s konca 80-ih let prejšnjega stoletja, ki jo boste seveda lahko tudi...

1 komentar

No-lan party v Kiberpipi

Slo-Tech - V Kiberpipinem računalniškem muzeju bo 4. 5. 2006 potekal muzejski turnir oziroma No-lan party za vse nostalgike in za vse tiste, ki bi radi videli kaj drugačnega.

Ob 19:00 se bo začel tekmovalni tel turnirja, pomerili se boste lahko v legendarni (PC) igrici Prehistorik 2. V netekmovalnem delu pa v Prince of Persia, Tetrisu, ... Vse to na na IBM PS1 (najbolj popularnem računalniku muzeja). V netekmovalnem delu se lahko preizkusili v igri Prince of Persia, ter na legendarnem IBM XT v še bolj legendarnem Tetrisu, pa tudi Commodore 64 ne bo sameval. Na ogled bodi tudi ASCII videowall in marsikaj drugega.

Nagrade, kot se za pravi turnir spodobi, bodo! Medvedov in ostalih zveri pač ne boste...

35 komentarjev

Vrnitev Commodore 64

Tom's Hardware - Gotovo je med uporabniki Slo-Techa še kakšen, ki je začel svojo "kariero" z vtipkavanjem ukazov, kot so Load "$",8,1 preko rjave debele tipkovnice priključene na televizor.

In prav za take so Mammoth Toys izdelali Commodore 64 DTV. To je namreč srček Commodore 64 skrit v ohišju ene same igralne palice, ki se napaja preko štirih AA baterij in se priključi preko činč priključka na televizijski aparat. Sicer v popolnosti res ne nadoknadi tistega občutka, ko kasetar ni hotel naložiti igre, ali ko si neprijetno ugotovil da je crknila disketa, je pa več kot zadovoljiv približek za vse nostalgike, za katere emulator na računalniku ni tisto pravo. Na Tom's Hardware so zadevico preizkusili in...

25 komentarjev