»

Algoritem za rešitev Rubikovih kock vseh velikosti

New Scientist - Reševanje Rubikove kocke je priljubljeno opravilo, ki ni primerno le za kratkočasenje, ampak ima tudi povsem resne matematično-računalniške implikacije. O klasičnih Rubikovi kocki 3 x 3 x 3 je znano domala vse, saj obstoji tudi algoritem, ki za vsako legalno postavitev izračuna najhitrejše zaporedje korakov za rešitev kocke. Lani je bilo celo dokazano, da je vsako kocko mogoče rešiti v največ 20 potezah. Dokaz je bil zanimiv tudi zato, ker je šlo za surovo preverjanje vseh možnih permutacij (brute-force).

Pri kockah večjih razsežnosti to odpove, zato je treba problem reševati pametneje. Erik Demaine z MIT-a je poiskal splošni algoritem za reševanje Rubikove kocke s stranico n. Ugotovil...

7 komentarjev

Lego predstavlja nov Mindstorms v Las Vegasu

Wired News - Lego Mindstorms je bil ob izidu prava prodajna uspešnica in podjetje se je tega dobro zavedalo, predvsem zato, ker je izdelek od splavitve, leta 1998, pa do danes povzročil pravi val navdušenja v javnosti. Lego navdušenci s(m)o namreč začeli izdelovati svoje lastne kocke, predvsem na področju Mindstorms so bili to zanesenjaki, ki so sami izdelovali najrazličnejše senzorje, ki se jih je dalo priklopiti na centralni računalnik, tako imenovano enoto RCX. Na šovu v Las Vegasu so tako predstavili naslednika veleuspešne serije.

Zaradi tega trenda so se odločili, da spremenijo svoj model kreiranja izdelkov, v svojo tovarno so povabili 14 zanesenjakov iz...

26 komentarjev

Nov članek

Slo-Tech - Če se spravljate k programiranju svoje prve dinamične spletne strani ter ste za svoj programski jezik izbrali PHP, brž oddeskajte k branju novega članka, ki ga je za Slo-Techerje ter Slo-Techerke napisal xbite. V njem boste izvedeli, kako se izogniti najbolj pogostim načinom vdora preko "nesmiselno" stvarjenega skupka kode. Priporočljivo tudi za ostale spletne mojstre. Klik!

5 komentarjev

Meccano vs. LEGO

Slashdot - No, ker vidim, da vam računalništvo zadnje čase ne diši kaj preveč, sem vam pripravil eno off-topic novico. Na Slashdotu sem pred kratkim zasledil novico o prevladovanju LEGO-ta nad Meccanom. Posebej kritičen do tega je Nobelov nagrajenec Adam Lusher. Lusher navaja, da se je veliko znanstvenikov v mladosti ukvarjalo z Meccanom. Lusher je tudi mnenja, da bo prevlada LEGO kock prinesla več škode kot koristi. Zakaj? Ker se otroci ne bodo ukvarjali z Meccanom, bomo imeli manj znanstvenikov. In kaj je pri Meccanu tako dobrega? Dejstvo je, da vas Meccano nauči delati z raznimi konstrukcijami. Če pri izdelovanju konstrukcije kaj pozabiš oz. slabo narediš, potem se bo ta napaka še kako odražala v končnem izdelku. LEGO je precej gradil na odpuščanju, saj je možnost, da se bo konstrukcija iz LEGO kock podrla precej manjša kot pa pri Meccanu. Nekateri celo pravijo, da jih ukvarjanje z "legicam" ni nič naučilo. Vsi "anti-legaši" so bili Angleži. Ob prebiranju tega članka se mi je v glavi...

22 komentarjev

Mustang mrtev

Tech Web - Zadnjih par dni je bilo precej konfuznih kar se tiče AMDja in njegovih načrtov. Pojavile so se govorice, da so ukinili razvoj na Mustang procesorjih. Sodeč po TechWebovem poročilu je to na žalost tudi res. Če si sedaj panično pulite lase, naj vas pomirim: Mustang ni mišljen kot celotna nova generacija AMDjevih procesorjev z DDR podporo in 266MHz vodilom, temveč kot dejanski model procesorja z ekstremno velikimi količinami L2 cacha, namenjen strežniškim sistemom. Razvoj na Palominu in Morganu, naslednikoma TBirda in Durona še vedno nemoteno poteka.Kakorkoli, Mustanga so ukinili predvsem zato, ker trenutno na trgu ne vidijo potrebe po takšnem procesorju ( kar je, vsaj po moje, velika napaka - Itaniuma še vedno ni, Pentium4 pa tudi na strežniškem področju ne bo tako uspešen ). Seveda se je takoj postavilo vprašanje kaj se bo zgodilo z razvojem AMD 760MP dvoprocesorskega DDR čipovja. Na srečo AMD razvojan ne misli ukiniti in bo čipovje nared po načrtih...

0 komentarjev