»

Strumpf: piratiziranje filmov ne škodi, včasih celo koristi

Boing Boing - V večni debati, ali piratstvo škoduje hollywoodskim studiem, smo dočakali novo dejanje. Ameriški ekonomist Koleman Strumpf, ki je že večkrat dokazoval, da je vpliv deljenja datotek zanemarljiv, je predstavil nov članek, v katerem dokazuje minimalen vpliv piratiziranja filmov na končni izkupiček studiev.

Vpliv deljenja filmov prek interneta na zaslužke studiev je zasledoval z opazovanjem gibanja tečajev delnic teh podjetij in filmov. Borza je namreč že od nekdaj znanilec prihodnosti in kaže, kaj trg od gospodarstva pričakuje v prihodnosti, pa četudi je virtualna. Raziskoval je obdobje med leti 2003-2009 ter spletno borzo Hollywood Stock Exchange, kjer je moč trgovati glede na pričakovan izplen posameznega filma.

Rezultati so pokazali, da...

47 komentarjev

Premiera Tears of Steel - Blender movie

Poster filma

Slo-Tech - Po 7 mesecih dela v Amsterdamu se je v sredo zgodila spletna premiera (na spletni strani in na YouTube) že četrtega kratkega odprtokodnega filma fundacije Blender tokrat z imenom Tears of Steel. Za razliko od prejšnjih treh filmov:
  1. Elephants dream (2006)
  2. Big Buck Bunny (2008)
  3. Sintel (2010),
ki so bili samo računalniško animirani je ta igran film s specialnimi efekti. Vsi filmi so namenjeni...

21 komentarjev

Bo Google VP8 kodek izdal pod odprtokodno licenco?

Slo-Tech - Spletišče NewTeeVee.com je objavilo govorice, da naj bi Google kodek VP8 (kodek je razvilo podjetje On2 technologies, ki ga je kupil Google) objavil pod odprtokodno licenco. Pri Googlu te novice zaenkrat niso želeli potrditi, potrdili ali zanikali pa jo bodo predvidoma na svoji razvojni I/O konferenci konec maja. Zaenkrat tudi ni znano ali bo odprtokoden le VP8 kodek, ali bo postal prost tudi sam format.

Kodek VP8 slovi kot zelo zmogljiv, saj prekaša H.264. V primeru, da bi postal odprtokoden, in da ga podpre tudi Google, bi v vojni med Theoro in H.264 definitivno zmagal V8, lahko pa bi tudi resno ogrozil prihodnost Flasha.

21 komentarjev

Filmi po računalniških igrah

bit-tech.net - Včasih so bile predloge za filme knjige, gledališke igre, opere in podobno, sedaj pa se vedno pogosteje dogaja, da filme snemajo po igrah. Takih računalniških seveda, kjer je bila pionirka legendarna Lara Croft (filmska Angelina Jolie) v Tomb Raiderju. Na Bit-Techu so prešteli, koliko filmov z enakovrstnim izvirnikom se snema ali je v predprodukciji ta trenutek, in končali pri številki 28. Še letos pričakujemo Cold Fear in Fear Effect, v naslednjih treh letih pa vse od bojda za kino še primerne adaptacije igre Halo, do nekoliko manj jasnega zapleta v World of Warcraft leta 2011. In seveda Second Life, kolikor je to pač sploh računalniška igra.

63 komentarjev

Big Buck Bunny

Slo-Tech - Dve leti po prvem odprtem filmu Elephants dream je včeraj doživel spletno premiero že drugi po vrsti. Ekipa sedmih zanesenjakov pod vodstvom očeta Blenderja, Tona Roosendaala, je v pol leta hkrati razvijala tudi novo različico Blenderja. Verzija 2.46 nam tako prinaša kup novosti. Film je na voljo v različnih formatih, seveda pa so na razpolago tudi vse izvorne datoteke iz produkcije: .blend datoteke, teksture, modeli itd.

Big Buck Bunny

Hkrati pa se počasi končuje tudi podoben projekt, vendar ne filma ampak prve odprte igre - Apricot open game.

12 komentarjev

Elephant dream - odprtokodni animirani film

golem.de - Slonje sanje je odprtokodni animirani film v več pomenih besede. Najprej je nastal zgolj in samo s pomočjo odprtokodnega programja, sedaj je še prosto dostopen preko BitTorrenta.



Na voljo je v AVI/MPEG4 formatu in dveh resolucijah, navadni 1024 in HD 1920 x 1080, ter QuickTIme formatu v treh ločljivostih: 1024, 720 ali 480. Za bolj starokopitne so tu še ISO verzije DVD-jev. Za še bolj zakrnele, je film na prodaj v DVD obliki. V tej obliki so na voljo še standardni bonbončki v obliki: Making Of, zvočnih posnetkov igralcev, podnapisov in komentarjev. Na voljo je tudi soundtrack. Za pretok z medmrežja se je do sedaj odločilo že 533 000 uporabnikov.

31 komentarjev

Blondinke kmalu ne bodo več vir šal?

Hartware.net - Stereotipi o blondinkah se bodo morda kmalu prenehali. Nič več neskončnih šal o njih. Ženske znajo pridobiti tehnološko prednost pred moškimi. Futurolog Ian Peterson je namreč že pred meseci napovedal, da bodo vsadki za prsa, poleg silikona ali solne razstopine vsebovali tudi celo kopico uporabnih in manj uporabnih naprav. Z vgrajenim dlančnikom in wifi povezavo bodo vedno imele dostop do vsega znanja arhiviranega na internetu.
Dodatno predvideva, da bi z vgrajenim GPS sprejemnikom in vibracijami, lahko lastnicam novih prsi, kazale pot.
Prav tako bi bilo tako možno s seboj nositi kompletno kolekcijo MP3 skladb, ki bi jih potem preko Bluetooth slušalk prenesli do ušes. Glede slednjega ljudi že zelo skrbi, kaj se bo zgodilo, če bo kakšna skladba nelegalno prenešena na takšen MP3 predvajalnik? Tudi imena nove Applove linije predvajalnikov so "razkrita".
Poleg vseh ostalih idej o vgrajevanju, ki jih lahko preberete v izvornem razmišljanju, je tudi dokaj realen in koristen...

30 komentarjev

Odprtokoden film

Slo-Tech - Na Slo-Techu se je v debatah o piratiziranju pogosto omenjalo, da če ne bo več mogoče piratiziranje filmov, bomo začeli gledati/delati odprtokodne filme. To je mogoče prvi odprtokoden film, ki bo začel tradicijo.

Fundacija Blender in Nizozemski inštitut za umetnost sta pričela z ustvarjanjem 3D animiranega kratkega filma, ki ga bosta ustvarila z odprtokodnimi orodji Blender, GIMP... Film pa bodo tudi ponudili pod odprtokodno licenco GPL.



P.S.: Za vse, ki ste začetniki v Blenderju, je zelo koristna brezplačna knjiga Blender_3D:_Noob_to_Pro.

14 komentarjev

Blender od A do Pro

Slo-Tech - Na področju sodobnih programov za 3D modeliranje in animacijo dandanes vlada velika gneča. Uporabnik sploh ne ve, s čim bi začel. V večini primerov pa uporabniki, kljub temu, da so se na nek tak program privadili, ne morejo zbrati dovolj denarja, da bi kupili svojo lastno različico programa, ki bi ga potem lahko uporabljali v profesionalne namene ali zgolj za lastno izživljanje izbruhov ustvarjalnosti.

Lahko pa se seveda vprašamo tudi: Zakaj bi sploh dajal svojo celoletno plačo ali pa izkupiček dveh let štipendije, zato, da si kupim en program? Ni ti treba prodajati hiše ali pa kot sužnje zaposliti svoje sestre, da si ga lahko kupiš, ker še vedno obstajajo ljudje, ki se trudijo in izdelujejo kvalitetno programje brez zahtevka za plačilu. Blender je zastonj....

22 komentarjev

Nov članek: Tečaj Blenderja (1. del)

Slo-Tech - Blender je celovito orodje za modeliranje, animiranje, izrisovanje, ustvarjanje in predvajanje interaktivne 3D-grafike v realnem času. Priljubljen je v profesionalnih filmskih studiih, saj so ga uporabili pri mnogih filmih, ki so nastali v Hollywoodu. Če se želite spoznati z brezplačnim odprtokodnim orodjem, ki je na voljo za različne operacijske sisteme, med drugim Windows, Linux in Mac OS X, obvezno preberite članek Matije Abrama: Tečaj Blenderja (1. del).

Blender (tako različico za Linux kot za Windows) najdete tudi na novi razvojni različici Slo-Tech Linuxa 2, ki je na voljo na naslednjih strežnikih:

9 komentarjev

Blender 2.28

Slo-Tech - Izšla je nova različica znamenitega programa za trodimenzionalno modeliranje Blender z oznako 2.28. Blender je znan predvsem po tem, da je bil v preteklosti komercialen program, a podjetje, ki ga je izdelovalo je propadlo in Blenderju je grozila bridka smrt. Vendar pa so bili upniki podjetja pripravljeni prodati izvorno kodo in ustrezne avtorske pravice za 100.000 evrov. Privrženci prostega programja so zagnali veliko kampanijo v kateri so do oktobra 2002 zbrali ustrezno količino denarja in prevzeli Blenderjevo usodo na svoja pleča.

Različica 2.28 je tretja svobodna po vrsti, deluje na množici operacijskih sistemov med drugim...

2 komentarja