»

Cell gre na 45-nm

Ars Technica - IBM je najavil prehod proizvodnega procesa Cell procesorjev, ki poganjajo Sonyjeve PlayStation 3 konzole, s sedanjega 65-nanometerskega na 45-nanometerskega. Poleg spremembe velikosti procesorja se bo njegova poraba po IBM-ovih besedah zmanjšala za 40 odstotkov, zaradi česar bo tudi potreba po hlajenju manjša. Obenem bo zaradi prej naštetih sprememb sam procesor cenejši, kar utegne vplivati tudi na ceno samih konzol PlayStation 3, vendar za zdaj še ni napovedanih pocenitev omenjenih igralnih konzol.

Več o tem preberite v izvorni novici na ...

5 komentarjev

Prvi strežniki s Cell procesorjem

Slashdot - IBM namerava pričeti s prodajo novih strežnikov, ki za procesiranje informacij uporabljajo Cell procesorje. Te procesorje je IBM razvil za Sonyjevo igričarsko konzolo PS3, so pa bili že od začetka mišljeni tudi za uporabo v nekoliko resnejše namene. Tako bodo QS20 strežniki prvi, ki bodo uporabljali Cell procesor, obenem pa bo kmalu tudi konec ugibanj o dejanski zmogljivosti nove procesorske arhitekture.

Nove IBM-ove izdelke bosta poganjala dva Cell procesorja s po 9 jedri, delovni takt katerih bo znašal 3.2 GHz. Vse skupaj bo izvajalo računske operacije na Fedora Core 5 Linux operacijskem sistemu. Namenjeni so za uporabo pri seizmičnih raziskavah, šifriranju podatkov, procesiranju grafičnih podatkov in v vojaških nadzornih...

14 komentarjev

E3: Sony vs. Nintendo

GameSpot - Verjetno veste, da se te dni v Los Angelesu odvija eden največjih svetovnih sejmov na temo zabavne elektronike - Electronic Entertainment Expo. Med mnogimi prezentacijami izdelkov in napovedmi za prihodnost sta bili največje pozornosti deležna Sony in Nintendo, ki sta obiskovalcem predstavljala svoji prihajajoči konzoli.


Sony je začel že včeraj in izdal nekatere novosti, ki jih lahko pričakujemo v PlayStationu 3, žal pa je konferenca veliko večino gledalcev razočarala. Predstavljena je bila kopica novih iger, vse novosti pa so bile zgolj kvantitativne. Povečala se je grafična in procesorska zmogljivost konzole, kar bo prineslo bolj prepričljivo grafiko, sistem pa bo tudi zmožen...

53 komentarjev

Sony lahko izgubi do 1,18 milijarde dolarjev s PlayStation 3

X-Bit Labs - Podjetje Merrill Lynch, ki se ukvarja z raziskavami trga, je ocenilo, da bodo proizvodni stroški za izdelavo ene konzole PlayStation 3 (PS3) znašali 494$, Sony pa jo bo moral prodajati za 399$, če želi tudi konkurirati Microsoftovemu Xbox-u 360, ki naj bi stal 299$. Takšna cena bi bila vzrok izgube v višini 1.18 milijarde dolarjev v prvem letu.

Ceno so izračunali na podlagi predvidenih cen, ki jih bo Sony plačal za tri glavne komponente. Procesor Cell, Nvidiin grafični procesor RSX in BD-ROM bodo skupaj stali približno 300$.

Nižje prodajne kot proizvodne cene konzol niso nič neobičajnega. PS2 se je prodajal na Japonskem za 364$, v US pa za 299$. V prvem letu je PS2 povzročil 458 milijonov dolarjev izgube, že...

51 komentarjev

IBM prodaja Cell procesorje

CNet - IBM je podpisal pogodbo o prodaji Cell procesorjev podjetju Mercury Computer Systems, ki proizvaja računalniške sisteme za zahtevnejše stranke - kot so recimo naftne družbe in izdelovalci obrambnih sistemov. Procesorji, ki jih bodo dobavljali, so enaki tistim v konzoli PlayStation 3.

Tako je vsaj delno uspel namen podjetij IBM, Sony in Toshiba, ki so že pred uporabo Cell procesorjev v PS3 objavili namero, da bi procesorje prodajali tudi drugim izdelovalcem računalniške opreme. Sicer obstajajo nekateri pomisleki o primernosti Cell procesorjev za načrtovane namene in obseg uporabe, vendar bo verjetno treba na razplet te zgodbe še malo počakat.

14 komentarjev

Disk za PS3 kot dodatek - linux prednameščen!

GameSpot - V intervjuju z Impress PC Watch je Ken Kutaragi razkril, da se bo Playstation 3 v trgovinah pojavil brez trdega diska.

Tega bo mogoče kupiti kot dodatek, na katerem bo prednameščen operacijski sistem GNU/Linux. Glede na tehnične lastnosti (razen rama) bo PS3 tako v hipu postal superračunalnik [>:D].

Playstation 3 bo tako najbrž prvi računalnik za domačo rabo, ki ga bodo poganjali procesorji Cell. PCji, nasvidenje!

58 komentarjev

Procesorji Cell - Ali bo to konec zastarele x86 arhitekture?

OSNews - Zgradba procesorjev Cell, ki se razvijajo za Playstation tretje generacije, je še vedno varovana poslovna skrivnost. Nicholas Blachford si je vzel čas in preštudiral patentni dokument in analiziral zgradbo procesorja Cell, kakor je v patentu opisan.

Cell, bo po predvidevanjih imel le eno procesorsko enoto, ki bo verjetno zelo podobna trenutni Power arhitekturi. Poleg tega bo imel še 8 APU enot, specializiranih za vektorske (SIMD) ukaze. Z nekaterimi radikalnimi pristopi, kot sta recimo zasnova brez predpomnilnika (namesto tega bo vsak APU imel svoj lokalni pomnilnik) in pa ukinitev navideznega pomnilnika, skušajo proizvajalci - IBM, Sony in Toshiba - čimbolj povečati zmogljivosti procesorja. Poglavitna težava današnjih procesorjev je namreč čakanje na pomnilnik, da dostavi novo pošiljko podatkov procesorju. Po drugi strani pa želijo razpršeno procesiranje poenostaviti do te mere, da bi lahko napravo s cell procesorjem priključil na omrežje in bi se samodejno vključila k...

89 komentarjev

PlayStation Portable že na prodajnih policah

Gneča ...

Google News - Japonci so v dolgih vrstah pričakali prihod Sonyjevega Playstationa Portable (PSP) na prodajne police. "Walkman 21. stoletja" je bil na Japonskem na voljo že v nedeljo, in sicer v 200.000 kosih, vrednih po 189 ameriških dolarjev. Tako je Sony vrgel rokavico Nintendu, ki je svojo konzolo DS predstavil pred destimi dnevi. A vendar, novi Playstation je na voljo le na Japonskem, medtem ko Nintendo svoje izdelke že ponuja tudi v ZDA, in to ravno v času nakupovalne mrzlice. Seveda pa se...

4 komentarji

Sony je za PlayStation 3 izbral nVidio

Google News - O novi Sonyjevi konzoli za igre žvrgolijo že najkrajši potoki na Kavkazu, saj naj bi PlayStation 3 prinesel pravo revolucijo v svet iger. Njeno srce bo večjedrni procesor Cell, osrednja optična enota Blu-ray, zdaj pa je postala jasna še ena izmed zadnjih ugank: grafična tehnologija za konzolo bo temeljila na nVidiinem procesorju GeForce. Tako je nVidia vrgla rokavico ATi-ju, ki je zmagal v bitki za Xbox 2. No, če ji bo to zares uspelo, bomo videli šele čez slabi dve leti.

7 komentarjev

Prvi podatki o Cell procesorjih, ki bodo poganjali Playstation 3

Slo-Tech - V ponedeljek so vsa tri podjetja, ki razvijajo procesor za Playstation 3 - IBM, Toshiba in Sony - predstavila prve podatke o zmogljivosti le-tega. Končna specifikacija bo sicer predstavljena na ISSCC (International Solid State Circuit Conference) februarja 2005, do takrat pa nekaj drobitnic:
  • Procesor bo 64 biten
  • Vseboval bo več namenskih jeder (za obdelavo videa, zvoka, itd...)
  • Podpiral bo več operacijskih sistemov na enkrat
  • Velika pomnilniška prepustnost
  • Sistem za upravljanje s sistemski sredstvi v realnem času, namenjen za realno časovne aplikacije
  • V sam procesor bo vgrajena zaščita proti piratstvu
  • Tehnologija izdelave bo 90 nm SiliconOnInsulator
Še kakšna drobtinica več v novičkah na iafrica.com in CNET

15 komentarjev

Playstation 3 šele 2006?

X-Bit Labs -

Izid tretjega Sonyjevega Playstationa še vedno ni jasno postavljen, zato se občasno sproži nov val špekulacij o datumu izida. Pri založniku iger Electronic Arts so na konferenci predstavili svoja pričakovanja, da bo Microsoft izdal svoj Xbox 2 v drugi polovici prihodnjega leta, Sony pa še pol leta kasneje -- do sredine 2006. Na Gamesindustry.biz menijo, da bo Xbox 2 nared do prihodnjih poletnih dopustov, Sony pa bo sledil šest mesecev kasneje.

Playstation 3 bo temeljil na vrsti povsem novih tehnologij, naprimer procesorjih Cell, popolnoma novem grafičnem čipu, Rambusovem XDR DRAM pomnilniku, podpiral pa bo tudi Blu-Ray. Dodatne informacije lahko neposredno od Sonyja pričakujemo zadnjega marca 2005 na uradnem razkritju na Japonskem. Več o tem.

3 komentarji

Sony je za PlayStation 3 izbral Blu-ray

The Register - Sony je potrdil, da bo nova in težko pričakovana igralna konzola PlayStation 3 še posebej novodobna tudi na področju prenosnih medijev, saj bodo v svojo napravo vgradilih optično enoto Blu-ray. Trenutno še ni znano, ali bo enota samo za branje ali bo tudi zapisovalec. Verjetno bo nanjo moč spraviti do 50 GB podatkov, saj bo v času izida PlayStation 3 že na voljo nova generacija diskov Blu-ray. Sony se je za novo tehnologijo odločil zato, da bi uporabnikom omogočil visoko kvaliteto video-vsebin.

Žal pa je tehnologija Blu-ray še vedno nezdružljiva s trenutno tehnologijo DVD, zato je vprašanje, ali ne namerava Sony vgraditi celo dodatne enote DVD, ki bi zagotavljala združljivost za nazaj; ne samo za video-posnetke, ampak tudi za igre. Morda pa bodo uporabili enoto z dvema laserjema, ki se bo znala rokovati z obema vrstama optičnih medijev. Klik!

Na novico nas je opozoril CaqKa.

18 komentarjev

VMware Workstation 3.0 Beta

VMware - Nova verzija (beta) priljubljenega navideznega stroja za okolji Windows (sedaj tudi XP Home in XP Pro) ter Linux, je na voljo za download. Seznam novosti je ZELO obsežen, iz spiska pa mi je potegniti le nekaj pomembnejših (no, kakor za koga, seveda):

  • podpora za Okna XP (kot gostujoči ter gostiteljski OS),
  • podpora za USB,
  • lažje nastavljanje omrežja,
  • nov grafični vmesnik za Okna,
  • izboljšana podpora za prenosnike.


  • Drznil bi si še postaviti vprašanje bralcem: Koliko vas 'redno' uporablja 2 ali več operacijskih sistemov na enkrat? Hvala

    12 komentarjev

    Sony predstavil novo grafično srce

    FlipCode - Sony je predstavil novo grafično srce, ki ga bo vsebovala prenovljena verzija Play Station 2. Čip je naravnost gromozanski, saj vsebuje kar 287.5 milijona tranzistorjev (GeForce 2 GTS - 25 milijonov)! Sony pa predvsem odpravlja napako originalnege verzije Play Station 2, ki zaradi premalo pomnilnika ni mogla dosegati predvidenih hitrosti. Nov čip bo tako vseboval kar 32MB pomnilnika (originalni Play Station 2 le 4MB), pri propustnosti 48G byte-ov na sekundo (enako kot originalna verzija). Vse ostale specifikacije pa so ostale nekako nespremenjene:
    • maksimalno 75M trikotnikov (majhni trikotniki)
    • 25M teksturiranih in prosojnih trikotnikov
    • 2.4G pik/sec
    • 1.2G teksturiranih pik/sec
    Tukaj.

    7 komentarjev