Forum » Elektrotehnika in elektronika » Upocasnjevanje elektromotorja
Upocasnjevanje elektromotorja
the_unborn ::
Rad bi upocasnil nek elektromotor, ker bi rad malo tisje delovanje zadeve, ki jo ta motor poganja.
Motor je kolektorski, za izmenicno napetost 220V, moc motorja je 1100W.
Se da kako enostavno zrihtat zadevo, da bi delovala pocasneje, recimo 1/2 ali 3/4 polne hitrosti?
Motor je kolektorski, za izmenicno napetost 220V, moc motorja je 1100W.
Se da kako enostavno zrihtat zadevo, da bi delovala pocasneje, recimo 1/2 ali 3/4 polne hitrosti?
the_unborn ::
Mi lahko kdo pove kaj vec o frekvencnem regulatorju? Je to edina moznost ali je ta najlazja? Do zdaj se nisem nikoli ukvarjal z izmenicnim tokom, zato sem na tem podrocju cist zacetnik
Dr_M ::
in ce me spomni ne vara, tut edina uporabna resitev...
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
the_unborn ::
Kaj sploh je frekvencni regulator? Je to "ena stvar" ali je to kaksno vezje ali kaj drugega?
Prosim, povejte mi malo vec, da si bom zadevo lahko predstavljal, kolikor si bom pac lahko
Prosim, povejte mi malo vec, da si bom zadevo lahko predstavljal, kolikor si bom pac lahko
Azrael ::
Za kolektorski (univerzalni) motor ne rabiš frekvenčnega regulatorja in je njegova uporaba v navezi s takim motorjem metaje (veliko) denarja proč. Frekvenčni regulator rabiš za spreminjanje obratov pri asinhronskem (indukcijskem) motorju, ker je spreminjanje obratov pri takem motorju možno le s spreminjanjem frekvence s katero dela motor, razen če niso problem ogromne izgube z drugimi rešitvami. Dobro pustimo to, vprašanje sprašuje nekaj povsem drugega.
Kolektorskim motorjem ni problem spreminjati obrate v širokih mejah, ker so obrati zelo odvisni (tudi) od napajalne napetosti motorja. Za tak namen, pri motorju 1100W 230V, povsem zadošča preprost regulator s triakom, tak kot se uporablja tudi za regulacijo razsvetljave, so pa praktično enaki tudi v sesalcih za prah.
Bom pogledal za kakšno enostavno shemo, če te zanima.
Lp, Azrael
Kolektorskim motorjem ni problem spreminjati obrate v širokih mejah, ker so obrati zelo odvisni (tudi) od napajalne napetosti motorja. Za tak namen, pri motorju 1100W 230V, povsem zadošča preprost regulator s triakom, tak kot se uporablja tudi za regulacijo razsvetljave, so pa praktično enaki tudi v sesalcih za prah.
Bom pogledal za kakšno enostavno shemo, če te zanima.
Lp, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.
Highlag ::
Ja takšne zadeve imajo vgrajene naprimer vrtalni stroji.
Malo pobrskaj po internetu tega je ogromno.
Malo pobrskaj po internetu tega je ogromno.
Never trust a computer you can't throw out a window
Pudding ::
Kaj ne bi raje iz kakega starega sesalca ven vzel vezja?
Ali pa se bolje... razstavi domacega in kopiraj vezje :D
Ali pa se bolje... razstavi domacega in kopiraj vezje :D
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Pudding ()
Azrael ::
Malo branja.
Shema Typical 120V AC dimmer circuit je osnovno vezje takih regulatorjev, če jo želiš uporabiti pri kolektorskem motorju moraš vezje priklopiti tako, da prekineš na motorju priključek na krtačko in vmes priklopiš vezje. Tako odpade dušilka, ker v ta namen porabiš 1/2 statorskega navitja. Tiristor zahteva hlajenje.
Vezje je uporabno za 230V, z naslednjimi spremembami: kondenzatorji morajo biti 0.1uF 400V, tiristor pa 16A 400V (lahko več).
Nekje imam tudi narisano shemo kako je narejen regulator pri sesalcih Iskra, (tako po spominu zelo slično), samo zaenkrat žal ne najdem.
Obstaja še ena možnost, vendar za motorje take moči ni priporočljiva, zaradi večjega iskrenja na krtačkah. Zaporedno z motorjem vežeš usmerniško diodo ustrezne moči in tako motor napajaš samo polovico sinusne napetosti in ima motor zato samo še približno polovico napajalne napetosti in tako tudi manj obratov in moči. Ta trik je pogost pri fenih za lase, kjer imaš potem na razpolago 2 moči, imajo ga tudi nekateri starejši ročni vrtalni strojčki.
LP, Azrael
Shema Typical 120V AC dimmer circuit je osnovno vezje takih regulatorjev, če jo želiš uporabiti pri kolektorskem motorju moraš vezje priklopiti tako, da prekineš na motorju priključek na krtačko in vmes priklopiš vezje. Tako odpade dušilka, ker v ta namen porabiš 1/2 statorskega navitja. Tiristor zahteva hlajenje.
Vezje je uporabno za 230V, z naslednjimi spremembami: kondenzatorji morajo biti 0.1uF 400V, tiristor pa 16A 400V (lahko več).
Nekje imam tudi narisano shemo kako je narejen regulator pri sesalcih Iskra, (tako po spominu zelo slično), samo zaenkrat žal ne najdem.
Obstaja še ena možnost, vendar za motorje take moči ni priporočljiva, zaradi večjega iskrenja na krtačkah. Zaporedno z motorjem vežeš usmerniško diodo ustrezne moči in tako motor napajaš samo polovico sinusne napetosti in ima motor zato samo še približno polovico napajalne napetosti in tako tudi manj obratov in moči. Ta trik je pogost pri fenih za lase, kjer imaš potem na razpolago 2 moči, imajo ga tudi nekateri starejši ročni vrtalni strojčki.
LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.
the_unborn ::
Hvala za shemo, zlo enostavna je
Pravis, da tisto navitje (L1) v vezju odpade? Diac in upori ostanejo enaki kot v originalnu?
Pravis, da tisto navitje (L1) v vezju odpade? Diac in upori ostanejo enaki kot v originalnu?
Azrael ::
Diac je diac, vzameš kar trenutno imajo v trgovini, za triac pa vzameš takega za napetost 400V ali več in za tok 16 A (lahko več). Rabil boš se sjudno podložko in distančnik, da boš triak lahko izolirano montiral na hladilnik. Če imaš možnost hladilnik postavi v tok zraka iz ventilatorja motorja in bo lahko hladilnik smešno majhen (to samo v primeru če ni preveč prahu).
Če gledaš shemo za 230V 1kW, za tvoj primer prilagodiš takole:
L1 = ena statorska tuljava iz katere prekineš priključek na krtačko.
LAMP = ostala navitja motorja, rotor in 2. polovica statorja
V glavnem vezje s triakom pride med eno statorsko tuljavo in krtačko na katero je bil prej priklopljen ta izvod iz statorja..
Je pa potrebno biti previden pri tem vezju, ker so med delovanjem na njem nevarne napetosti in moraš za potenciometer uporabiti takega s plastično osjo zaradi izolacije.
LP, Azrael
Če gledaš shemo za 230V 1kW, za tvoj primer prilagodiš takole:
L1 = ena statorska tuljava iz katere prekineš priključek na krtačko.
LAMP = ostala navitja motorja, rotor in 2. polovica statorja
V glavnem vezje s triakom pride med eno statorsko tuljavo in krtačko na katero je bil prej priklopljen ta izvod iz statorja..
Je pa potrebno biti previden pri tem vezju, ker so med delovanjem na njem nevarne napetosti in moraš za potenciometer uporabiti takega s plastično osjo zaradi izolacije.
LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.
the_unborn ::
Upam, da bom ta tedn uspel sibat v IC ali HTE po nakupih
Jaz nameravam narest kar vezje "Simple 120V AC dimmer circuit", sej bo z ustreznimi elementi delovalo ok, ane?
Glede hladilnih reber, kako velika morajo biti, tako priblizno, meni se cisto nic ne sanja koliko se greje triac? Sej mogoce bom lahko zadevo postavil v tok zraka in bo potem potreben manjsi. A tisto neprevodno podlozko in distancnik dobim takisto v elektro stacuni?
Lp
Jaz nameravam narest kar vezje "Simple 120V AC dimmer circuit", sej bo z ustreznimi elementi delovalo ok, ane?
Glede hladilnih reber, kako velika morajo biti, tako priblizno, meni se cisto nic ne sanja koliko se greje triac? Sej mogoce bom lahko zadevo postavil v tok zraka in bo potem potreben manjsi. A tisto neprevodno podlozko in distancnik dobim takisto v elektro stacuni?
Lp
Azrael ::
Ves material dobiš v HTE ali podobni trgovini.
Za hladilnik pa, pri sesalcih za prah je samo Alu ploščica kakšne 10cm2, če pa bo triak pasivno hlajen pa uporabi kaj večjega z rebri, kakšen CPU hladilnik več kot zadostuje, seveda lahko uporabiš kaj drugega ali v trgovini vprašaj za kakšno primerno hladilno telo za triak.
LP, Azrael
Za hladilnik pa, pri sesalcih za prah je samo Alu ploščica kakšne 10cm2, če pa bo triak pasivno hlajen pa uporabi kaj večjega z rebri, kakšen CPU hladilnik več kot zadostuje, seveda lahko uporabiš kaj drugega ali v trgovini vprašaj za kakšno primerno hladilno telo za triak.
LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Elektromotor pralnega stroja (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 45532 (12477) | lovro535v2 |
» | Frekvenčni pretvornikOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 14331 (6188) | gumby |
» | enosmerni motor je zgubil na močiOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 3217 (3051) | Azrael |
» | Regulacija vrtljajev enofaznega ventilatorja !Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 8056 (7960) | MoonBeam |
» | 220V ventilator je močno preglasenOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4474 (4343) | Jackal |