Slo-Tech - Lanskega oktobra je Deutsche Bahn sprejel kontroverzno odločitev o digitalizaciji, ki je ujezila številne uporabnike in varuhe zasebnosti. Kdor je želel kupiti znižane vozovnice za vlake, tako imenovane Sparpreis, je moral nujno deliti svojo telefonsko številko in elektronski naslov. To je veljalo tudi pri nakupu v fizičnih poslovalnicah. Poleg polemik o varovanju zasebnosti so bila upravičena vprašanja o diskriminaciji ljudi, ki morebiti nimajo pametnega telefona ali elektronskega naslova. To je resda čedalje redkeje, a ni nemogoče - zlasti starejše generacije so s tem deprivilegirane.
Trajalo je leto dni, da so pri Deutsche Bahn ugotovili, da praksa ni najboljša rešitev. Ob spremembi voznih redov sredi decembra bodo spremenili tudi pogoje za nakup vozovnic Sparpreis, za kar ne bo treba več podati elektronskega naslova in telefonske številke. Zadoščalo bo ime.
V začetku tedna je Deutsche Bahn odpovedala še en korak digitalizacije. S 15. decembrom bi morali z železniških postaj umakniti tiskane vozne rede prihodov, ki visijo na postajah, nadomestili pa bi jih zgolj digitalni prikazovalniki. Potniki se že danes ravnajo pretežno po teh, tiskani vozni redi pa so precej dražji. A ta sprememba bi ponovno prizadela manjšino ljudi, ki nimajo digitalni veščin ali pismenosti, zato so jo odpovedali. Do nadaljnjega tiskani vozni redi prihodov na nemških železniških postajah ostajajo. Tudi v Sloveniji so še vedno razobešeni na vsaki postaji. Za nakup vozovnic pa osebnih podatkov ni treba dati.
A ni že čas, da "novinarji" napišete, kaj se je zgodilo, bralcu pa prepustite, da se sam odloči, kakšno mnenje ima do določene stvari/dogodka?
...tiskani vozni redi pa so precej dražji.
Če ljudji ne želijo, da jih posiljujejo z "digitalizacijo", in imajo rajši analogno klasiko, why not? A je treba res vsako človeško interakcijo z okoljem digitalizirat?
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
"za nakup vozovnic Sparpreis, za kar ne bo treba več podati elektronskega naslova in telefonske številke. Zadoščalo bo ime." Ja hvala bogu. Zakaj bi šli od višjih zasebnih standardov k nižjim? To bi bilo totalno kontra napredku.
To da manjšina ni mogla kupit niti ni tak problem kot je problem zasebnost ki se jo s tem zgubi. Ok ne rečem da morš EMŠO dat ob registraciji ampak da morš pa telefonsko / eletronski naslov dat je pa totalno pretiravanje. Ker z tvojim EMŠO-tem te ne bo noben sledil, telefon imaš pa skoz pr seb.
A ta sprememba bi ponovno prizadela manjšino ljudi, ki nimajo digitalni veščin ali pismenosti
Kaj ne more biti tako kot na letališčih in do neke mere še na naših železniških postajah? Zaslon, ki prikazuje prihode za cel dan ... Za to rabiš samo oči in seveda bralno znanje, digitalne pismenosti pa ne.
No ja, verjetno je to še dražje kot n-krat natisniti X izvodov voznega reda na papir. Je pa lažje posodabljat. Pri papirnati obliki moraš pač na novo natisniti. Pri neki veliki številki tiskanj bi verjetno zasloni postali cenejši.
A ta sprememba bi ponovno prizadela manjšino ljudi, ki nimajo digitalni veščin ali pismenosti
Kaj ne more biti tako kot na letališčih in do neke mere še na naših železniških postajah? Zaslon, ki prikazuje prihode za cel dan ... Za to rabiš samo oči in seveda bralno znanje, digitalne pismenosti pa ne.
No ja, verjetno je to še dražje kot n-krat natisniti X izvodov voznega reda na papir. Je pa lažje posodabljat. Pri papirnati obliki moraš pač na novo natisniti. Pri neki veliki številki tiskanj bi verjetno zasloni postali cenejši.
V Ljubljana so ti prizakovalniki nezanesljivi in velikokrat ne delujejo.
Kaksna 2 tedna nazaj je crknil sistem. Ne prikazovalniki, ampak API. Potniki vsi zmedeni. Postaje niso jasno ostevilcene. Vozni redi na papirju samo na enem mestu in premajhni. LPP ocitno vodijo idioti.
Cena rednega tiskanja in distribucije voznih redov je smesno nizka proti ostalim obratovalnim stroskom. Rezervo je potrebno imeti, so le izgovori. Lahko bi tudi app imel notri offline vozni red. Marsikaj se da postoriti, ce se ne jebe, prakticno vsem. Papir pa je potreben, ce ne zaradi drugega, zaradi tujcev/turistov.
Problem je tudi, da bo nekdo vedno hotel zasluziti. In bo potem predlagal eink zaslone ipd. "ker kao papir predrag".
No ja, verjetno je to še dražje kot n-krat natisniti X izvodov voznega reda na papir. Je pa lažje posodabljat. Pri papirnati obliki moraš pač na novo natisniti. Pri neki veliki številki tiskanj bi verjetno zasloni postali cenejši.
Pravzaprav bi bili zasloni bolj ugodni pri manjših količinah. Cena priprave in tiska na en izvod drastično upade z veliko količino.
Zasebni trgovci imajo ze nekaj casa na izdelkih e-ink ploscice s cenami in ljudje niti ne vedo da gledajo v elektronski zaslon. So ze ugotovili da je dolgorocno to ceneje. Glede nedelovanja pa - redundanca!
A ta sprememba bi ponovno prizadela manjšino ljudi, ki nimajo digitalni veščin ali pismenosti
Kaj ne more biti tako kot na letališčih in do neke mere še na naših železniških postajah? Zaslon, ki prikazuje prihode za cel dan ... Za to rabiš samo oči in seveda bralno znanje, digitalne pismenosti pa ne.
No ja, verjetno je to še dražje kot n-krat natisniti X izvodov voznega reda na papir. Je pa lažje posodabljat. Pri papirnati obliki moraš pač na novo natisniti. Pri neki veliki številki tiskanj bi verjetno zasloni postali cenejši.
V Ljubljana so ti prizakovalniki nezanesljivi in velikokrat ne delujejo.
Na lokalni železniški postaji vitrino s papirnatim voznim redom razbijejo nekajkrat na leto. Zaslon bi verjetno še bolj z veseljem.
Pa kot primer, vsaj po mojem mnenju, dobre prakse istočasnih možnosti analognih (keš) in digitalnih (kartice, telefoni) plačil, Švicarski SBB automat:
Simply pay. Here's what the ticket machines accept.
CHF coins CHF notes EUR notes Public transport voucher (cards only) Reka Debit cards (Mastercard, Visa, Maestro and V Pay) PostFinance Card Credit cards (Mastercard, Visa, American Express, Diners and JCB) Apple Pay Samsung Pay Twint SwissPass Pay
Zasebni trgovci imajo ze nekaj casa na izdelkih e-ink ploscice s cenami in ljudje niti ne vedo da gledajo v elektronski zaslon. So ze ugotovili da je dolgorocno to ceneje. Glede nedelovanja pa - redundanca!
Ne kupim. Vozni redi se ne spreminjajo vsak dan. Za razlike od prodajnih artiklov ipd. E-ink je smiseln samo, ce bi se ti pogosto spreminjali. Za trenutni sistem, so nateg.
Zasebni trgovci imajo ze nekaj casa na izdelkih e-ink ploscice s cenami in ljudje niti ne vedo da gledajo v elektronski zaslon. So ze ugotovili da je dolgorocno to ceneje. Glede nedelovanja pa - redundanca!
Kaj je dolgoročno ceneje je odvisno od tega kako cene/rede spreminjaš. Če imaš cene/vozne rede, ki veljajo celotno leto, se ti bolj splača printati in 1x na leto razvoziti, kot da imaš zaslone, ki ti prikazujejo to statično vsebino. Če stvari spreminjaš na dnevni/tedenski bazi pa je ceneje, da imaš digitalizirano.
So, ampak tak pano (ki je sicer digitalen) se nahaja samo v lobijih postaj, na peronih ni tega. Tisti papirnati rumeni vozni redi so na vsakem peronu, ampak kaj ko ima danes že praktično vsak tretji vlak v DE zamudo in ti ti "plakati" ne koristijo kaj dosti. Aja, da ne pozabim, po DB kriterijih šteje za zamudo samo kar je več od pol ure
Kaj je dolgoročno ceneje je odvisno od tega kako cene/rede spreminjaš. Če imaš cene/vozne rede, ki veljajo celotno leto, se ti bolj splača printati in 1x na leto razvoziti, kot da imaš zaslone, ki ti prikazujejo to statično vsebino. Če stvari spreminjaš na dnevni/tedenski bazi pa je ceneje, da imaš digitalizirano.
Ti e-ink zaslončki so IoT naprave in z eno potezo iz centrale lahko spremeniš ceno artiklu v vseh poslovalnicah hkrati, tako da za moje pojme je to dolgoročno čisto "no brainer" in se bo v vsakem primeru izplačalo.
Ti e-ink zaslončki so IoT naprave in z eno potezo iz centrale lahko spremeniš ceno artiklu v vseh poslovalnicah hkrati, tako da za moje pojme je to dolgoročno čisto "no brainer" in se bo v vsakem primeru izplačalo.
Saj zasloni so tudi neke IoT naprave, kjer lahko z eno potezo spremeniš ceno, vozni red itd. A problem je pri vzdrževanju tega sistema, saj IoT naprave morajo delovati, prav tako moraš imeti komunikacijo. In v neki poslovalnici lahko te stvari hitreje in bolje nadzoruješ, ker jih imaš na kupu.
Zato je iz vidika ponudnika lažje, če ima na postaji objavljen link, QR kodo, telefonsko številko, vozni red itd. (na papirju vgravirano v pleh) saj vzdrževanja naprave (telefona) prestaviš na uporabnika ali pa ga sploh ni (v primeru papirja). Res je, da potem nek uporabnik potrebuje pametni telefon ali/in telefonsko številko, a to je pač posledica digitalnega napredka. Nepismenemu lahko daš knjigo, e-ink, 5 zaslonov, pa bo hotel imeti zraven še dodatnega zaposlenega, ki ga bo za rokav peljal na peron in z njim počakal da pride pravi vlak.
Ti e-ink zaslončki so IoT naprave in z eno potezo iz centrale lahko spremeniš ceno artiklu v vseh poslovalnicah hkrati, tako da za moje pojme je to dolgoročno čisto "no brainer" in se bo v vsakem primeru izplačalo.
Neumnost. E-ink niti barv nimajo (vsaj tisti v siroki uporabi). So zelo dragi, ker velike zaslone ne delajo masovno, vsaj tako domnevam, glede na to da ima LPP smesno majhne e-ink zaslone na postaji pred posto. Pa eden je bil pokvarjen. Nekdo bi rad sluzil mastne denarje, ker se nekomu na LPPju ne da 2x na leto organizirati, da se prilepi nov papir na tistih nekaj 100 postajah.
Ti e-ink zaslončki niso vredni nič, vsaj v štacunah ne. Dokler ne bodo znali blinkati in na veliko poudarjati AKCIJA so neuporabni. Bo treba k njim pripeti kakšno dodatno funkcijo, hologram in te fore.
Jaz pred vsako spremembo pomislim 'a bi moja stara mama tole znala' in isto priporočam ostalim.
Odvisno kakšno staro mamo imaš. Sam poznam ljudi pri 80 ki uporabljajo računalnik in pametni telefon, na drugi strani pa tiste pri 60 ki jim je SMS vesoljska tehnologija.
1 leto so rabili švabi? adijo pamet. konec nemčije...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
V knjigi "Kaput: The End of the German Miracle" avtorja predlagata naslednje ključne radikalne reforme za ohranitev nemške konkurenčnosti:
1. Reforma davčnega sistema - Poenostavitev in zmanjšanje davkov za podjetja in prebivalstvo, da se spodbudijo investicije in potrošnja. 2. Spodbujanje inovacij - Povečanje vlaganj v raziskave in razvoj ter olajšanje postopkov za startupe. 3. Modernizacija infrastrukture - Drastično povečanje sredstev za posodobitev cest, železnic, energetskih omrežij in digitalne infrastrukture. 4. Energetska politika - Bolj uravnotežen prehod na obnovljive vire energije z zmanjšanjem stroškov za podjetja in gospodinjstva. 5. Reforma trga dela - Fleksibilnejše zaposlovanje in boljše usklajevanje izobraževalnega sistema s potrebami trga dela. 6. Zdravstvena in pokojninska reforma - Uvedba vzdržnejših sistemov, ki bodo obvladovali staranje prebivalstva. 7. Bančna reforma - Prestrukturiranje in okrepitev bančnega sektorja, zlasti Deutsche Bank, da se izogne finančnim tveganjem. 8. Decentralizacija gospodarstva - Spodbujanje rasti v regijah zunaj tradicionalnih industrijskih središč. 9. Manjša odvisnost od izvoza - Spodbujanje domače potrošnje in diverzifikacija gospodarstva. 10. Politične reforme - Večja preglednost in odgovornost politikov ter ukrepi za zmanjšanje birokracije.
Avtorja poudarjata, da so te reforme nujne, če želi Nemčija ohraniti globalno konkurenčnost in socialno stabilnost.
ti avtomati so brezveze ker ti ne da vikend popusta na kartico. kakšen smisel ima imeti avtomate, če pa imaš še vedno sprevodnika na vlaku...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
...kakšen smisel ima imeti avtomate, če pa imaš še vedno sprevodnika na vlaku...
Kartomati niso nadomestilo za sprevodnike, temveč za blagajnike na postajah. Sprevodnik ima še druge funkcije razen pregleda vozovnic. Sicer sem se že vozil na vlakih (stranske linije) v tujini, ki obratujejo brez sprevodnikov, so pa sprevodniki zadnji, ki bi jih "odoptimiral" v potniškem železniškem prometu...
Pa lep ponedeljek še naprej (do konca leta sledijo še trije...)
Jebeš ponudnika, treba se je strankam prilagajati, ne pa obratno, če jih hočeš obdržati.
S takim nadutim razmišljanjem se ne pride daleč.
Jaz pred vsako spremembo pomislim 'a bi moja stara mama tole znala' in isto priporočam ostalim.
Nimajo vsi 10/10 vid, pametni telefon in računalniške veščine.
Kaj? Kaj pa tile iščejo v mojem slonokoščenem stolpu? Neumni so! Naj izumrejo. Darwin!
Tako nekako eni razmišljajo. Potem pa se čudijo, zakaj njihovo "omiljeno" znamko (ali celo njihov izdelek) uporablja tako malo ljudi. No, sekundo pozneje imajo tudi odgovor : Ker so neumni!
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Ccp propaganda. Vlaki uvoženi iz ddr, postaje so pa navaden render. Na Kitajskem se baje vozijo lokomotive muzejske vrednosti. Pa nihče jih ne uporablja saj so predrage. Pa vozijo vbspodnji Duplek.
1 leto so rabili švabi? adijo pamet. konec nemčije...
Pa kaj ti misliš kako je bilo pa do zdaj? Nič drugače. Še zdaj nimajo e-davkov, o e-upravi lahko le sanjajo, z e-recepti se zdaj na veliko hvalijo pa bo še preteklo nekaj vode da bo zadeva zalaufala, optika je nekaj nepojemljivega, 5G dela za silo, malo ven iz mesta še EDGE bolj švoh dela. Zavoženih projektov z neskončno aneksi imajo malo morje, s tem da to kar je pri nas 50 mio EUR, je pri njih zlahka 1 mrd EUR. Vreče brez dna kot so DB, DT in podobno niso nič nenavadnega. Nepotizem je nekaj kar je takorekoč uzakonjeno. Še zdaj se jim ni ratalo losat roza vozniških (in se jim jih ne bo niti v naslednjih 10 letih). Njihova javna uprava ne ve kaj je to email, najraje imajo če jih pokličeš ali jim pošlješ fax. Nekateri celo sprejemajo email-e ampak nazaj vedno odgovarjajo po navadni pošti. 20% novogradenj morajo popravljati že v prvih dveh letih od pridobitve namembnosti. Enostavne stvari zakomplicirajo do amena. Natura 2000 jim je španska vas. Za vsako kazen, ki jo SLO plača EU, jih DE 20. EU proti DE letno sproži 20 in več tožb. Radi imajo urejene zelenice a kaj ko jih najraje kosijo z motornimi kosilnicami na nitko, jeseni pa najraje z motornim puhalnikom pihajo listje na kup (vsak dan, razen nedelje seveda, ko se ne sme delat). Skratka neučinkoviti so do amena in mi sploh ni jasno kako je to lahko EU ekonomija št. ena.
1 leto so rabili švabi? adijo pamet. konec nemčije...
Pa kaj ti misliš kako je bilo pa do zdaj? Nič drugače. Še zdaj nimajo e-davkov, o e-upravi lahko le sanjajo, z e-recepti se zdaj na veliko hvalijo pa bo še preteklo nekaj vode da bo zadeva zalaufala, optika je nekaj nepojemljivega, 5G dela za silo, malo ven iz mesta še EDGE bolj švoh dela. Zavoženih projektov z neskončno aneksi imajo malo morje, s tem da to kar je pri nas 50 mio EUR, je pri njih zlahka 1 mrd EUR. Vreče brez dna kot so DB, DT in podobno niso nič nenavadnega. Nepotizem je nekaj kar je takorekoč uzakonjeno. Še zdaj se jim ni ratalo losat roza vozniških (in se jim jih ne bo niti v naslednjih 10 letih). Njihova javna uprava ne ve kaj je to email, najraje imajo če jih pokličeš ali jim pošlješ fax. Nekateri celo sprejemajo email-e ampak nazaj vedno odgovarjajo po navadni pošti. 20% novogradenj morajo popravljati že v prvih dveh letih od pridobitve namembnosti. Enostavne stvari zakomplicirajo do amena. Natura 2000 jim je španska vas. Za vsako kazen, ki jo SLO plača EU, jih DE 20. EU proti DE letno sproži 20 in več tožb. Radi imajo urejene zelenice a kaj ko jih najraje kosijo z motornimi kosilnicami na nitko, jeseni pa najraje z motornim puhalnikom pihajo listje na kup (vsak dan, razen nedelje seveda, ko se ne sme delat). Skratka neučinkoviti so do amena in mi sploh ni jasno kako je to lahko EU ekonomija št. ena.
Ja, blazno neučinkoviti so, zdaj pa najemajo v IT sektorju še Indijske firme.
Kratki projekti, ki bi trajali 1 teden, max 1 mesec z dokumentacijo in testi, se razvlečejo na pol leta ali več.
Tako so zbirokratizirali svoje IT oddelke, z milijoni nekih ITIL managerjev, da na koncu 3 inženirji delajo, zgoraj imaš pa 30 folka, ki samo hodijo na sestanke in se ne odločijo nič. Ustvarjajo neke procese, ki se jih na koncu nihče ne drži, sploh ne inženirji, ker so brezzvezni in nepotrebni. Dostikrat inženirji naredijo po svoje, tako da dela, ker tako ali tako nihče ne zna preveriti ali so naredili prav ali ne.
Skratka, Švabi so v ITju leta za preostalim svetom... Zdaj so pa vključili še Indijce.
Delam za 2 nemški firmi, kjer so jim IT prevzele indijske firme... V eni imam cel kup indijskih managerjev okoli, ki mi kar dajejo neke taske, pa jih ne jebem 5%. Ker niso moji nadrejeni. V drugi je pa cela skupina sestavljena iz freelancerjev, Evropejcev. Še šef je Nemec. Zabavni časi, moram reči...
Mislim, da je Adria pred propadom imela za vodjo ITja enega Indijca.
Sej ne rečem, da so indijci karkol krivi pa to.... Sam je en mal butast, da rečeš, da znotraj slovenije/nemčije/evrope ni sposobnih ljudi. Mogoče je to včasih (10/20 let nazaj) palilo, da so pripeljali "eksotiko", pa je folk to gledal kot nek "wow superjunak". Danes mislim, da je tak "nakup" težje prodat.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
Ccp propaganda. Vlaki uvoženi iz ddr, postaje so pa navaden render. Na Kitajskem se baje vozijo lokomotive muzejske vrednosti. Pa nihče jih ne uporablja saj so predrage. Pa vozijo vbspodnji Duplek.
Ti si Kitajsko videl samo v propagandnem članku na BBC.
to da so švabi zakomplicirani in infrastrukturno parirajo analognim američanom mi je bilo jasno, da so pa tako neučinkoviti pa si nisem mislil.
za kitajsko pa resnično ne rabite skrbeti. tam ko rabijo najmodernejše zadeve bodo poskrbeli zase, v periferijo pa itq nobeden pameten ne vlaga; razen če je periferija 20km od večjega mesta kot je to v sloveniji, ker zabačenih vasi praktično ni več ker smo premajhni za bi ostali zabačeni.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
ti avtomati so brezveze ker ti ne da vikend popusta na kartico.
Če kupiš navadno vozovnico res ne,če pa uporabiš IJPP kartico pa dobiš popust
ne da ti polnega popusta. sem se že parkrat zajebal. zdaj za vikend ne kupujem več karte na avtomatu.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...