Forum » Loža » Računalniška pomoč starejšim
Računalniška pomoč starejšim
Boomerang ::
Tehnologija se vse bolj razvija, vse več stvari je avtomatiziranih in za marsikateri opravek že potrebuješ internet. Kaj pa, ko to iz danes na jutri potrebuje nekdo starejši?
Moj primer: Danes sem 1 uro govoril z mamo, ki bi nujno morala natisniti nek obrazec, ga izpolniti in jutri nekam dostaviti. Jaz se domov vračam na vsake kvatre enkrat in pojma nimam, v kakšnem stanju je računalnik. Blizu ni mladine, ki bi lahko priskočila na pomoč oz. kogarkoli, ki bi lahko pomagal. Mama je pred desetletjem opravila nek osnovni tečaj računalništva, takrat še na sistemu Windows XP. Za računalnik se usede samo ob nujnih zadevah (morda 3x letno), tako da je večino osnovnih stvari že pozabila. Tehnologija pa gre dalje, kar pomeni, da ji pred desetletjem pridobljeno znanje računalništva bolj malo koristi. Po dobri uri pogovora (dajanja navodil na daljavo) se je komaj uspela povezati na internet. Dalje nisva rihtala ničesar, kar sem ugotovil, da bo lažje in hitrejše, če se usedem v avto in pridem uredimo v živo. Še težji primer bi bil oče, ki niti računalnika ne bi znal prižgati.
Poleg tega lahko hitro pride kakšna nevsakdanja situacija, na primer: na brezžični miški/tipkovnici se sprazni baterija, na tiskalniku zmanjka črnila, kakšen kabel morda ni priklopljen v računalnik, nepredvidljive software težave itd. Kako nekomu starejšemu razložiti, kaj je lahko narobe in kako rešiti (kako je prav obrnjena baterija, kako obrniti konektor kabla, kje se odpre tiskalnik, kako se vstavi toner, kam se naložijo listi itd. Meni so stvari tako samoumevne, da stvar vzamem v roke in vem kako z njo. Nekomu starejšemu pa lahko to razlagam 2 uri pa ne bova ničesar rešila. Pa človek niti ne rabi biti star, nekateri so preprosto "leseni". Lahko ga en teden učim pisanja v Wordu, ko pa mu prinesem drug računalnik, ne bo znal ničesar. Poleg tega se lahko zgodi, da kdaj jaz nisem dosegljiv, morda niti na telefon ne. Kaj pa potem?
Zakaj se vedno več stvari rešuje preko interneta? Še kadar je potreben kakšen telefonski klic, te hitro naslovijo na nek spletni obrazec, ki ga je treba izpolniti. A je samoumevno, da ima nek 75-letnik doma računalnik, printer in e-pošto? Ali pa da ima zraven nekoga, ki mu lahko pomaga oz. sploh želi pomagati?
Kako starejšim zagotoviti/pomagati, da bodo z vso današnjo tehnologijo lahko sami opravili kakšne nujne opravke?
Moj primer: Danes sem 1 uro govoril z mamo, ki bi nujno morala natisniti nek obrazec, ga izpolniti in jutri nekam dostaviti. Jaz se domov vračam na vsake kvatre enkrat in pojma nimam, v kakšnem stanju je računalnik. Blizu ni mladine, ki bi lahko priskočila na pomoč oz. kogarkoli, ki bi lahko pomagal. Mama je pred desetletjem opravila nek osnovni tečaj računalništva, takrat še na sistemu Windows XP. Za računalnik se usede samo ob nujnih zadevah (morda 3x letno), tako da je večino osnovnih stvari že pozabila. Tehnologija pa gre dalje, kar pomeni, da ji pred desetletjem pridobljeno znanje računalništva bolj malo koristi. Po dobri uri pogovora (dajanja navodil na daljavo) se je komaj uspela povezati na internet. Dalje nisva rihtala ničesar, kar sem ugotovil, da bo lažje in hitrejše, če se usedem v avto in pridem uredimo v živo. Še težji primer bi bil oče, ki niti računalnika ne bi znal prižgati.
Poleg tega lahko hitro pride kakšna nevsakdanja situacija, na primer: na brezžični miški/tipkovnici se sprazni baterija, na tiskalniku zmanjka črnila, kakšen kabel morda ni priklopljen v računalnik, nepredvidljive software težave itd. Kako nekomu starejšemu razložiti, kaj je lahko narobe in kako rešiti (kako je prav obrnjena baterija, kako obrniti konektor kabla, kje se odpre tiskalnik, kako se vstavi toner, kam se naložijo listi itd. Meni so stvari tako samoumevne, da stvar vzamem v roke in vem kako z njo. Nekomu starejšemu pa lahko to razlagam 2 uri pa ne bova ničesar rešila. Pa človek niti ne rabi biti star, nekateri so preprosto "leseni". Lahko ga en teden učim pisanja v Wordu, ko pa mu prinesem drug računalnik, ne bo znal ničesar. Poleg tega se lahko zgodi, da kdaj jaz nisem dosegljiv, morda niti na telefon ne. Kaj pa potem?
Zakaj se vedno več stvari rešuje preko interneta? Še kadar je potreben kakšen telefonski klic, te hitro naslovijo na nek spletni obrazec, ki ga je treba izpolniti. A je samoumevno, da ima nek 75-letnik doma računalnik, printer in e-pošto? Ali pa da ima zraven nekoga, ki mu lahko pomaga oz. sploh želi pomagati?
Kako starejšim zagotoviti/pomagati, da bodo z vso današnjo tehnologijo lahko sami opravili kakšne nujne opravke?
klemenSLO ::
Ni problem tehnologija. Ima otroke? Ima sosede? Torej mora se obrniti na nekoga blizu. Rešitev se najde.
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...
mtosev ::
Jaz npr pomagam naši prijateljici, ki ima 80 let in je skoraj tehnično nepismena. Izklopi modem, kasneje ga pozabi vklopiti in me kliče zakaj ni interneta. Tudi mobitel ji urejam. Ona pač ni za to.
Bom še to dodal, da nima interesa, da bi se kaj dosti naučila. Žal.
Bom še to dodal, da nima interesa, da bi se kaj dosti naučila. Žal.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mtosev ()
SHA-256 ::
Ponavljanje, ponavljanje in ponavljanje.
Babica (80+) še vedno uporablja MMS za pošiljanje slik. Na začetku sem ji na listek napisal postopek, sedaj pa se pohvali, da ga ne potrebuje več.
Jih lahko motiviraš, da npr. novice spremljajo občasno tudi na internetu?
Babica (80+) še vedno uporablja MMS za pošiljanje slik. Na začetku sem ji na listek napisal postopek, sedaj pa se pohvali, da ga ne potrebuje več.
Jih lahko motiviraš, da npr. novice spremljajo občasno tudi na internetu?
feryz ::
Ne sekirajte se, to bo kmalu vse pod rušo.
Tisti pa, ki smo sedaj okrog 50, mirne duše, z lahkoto, posekamo na tem področju mladež, mlajšo od sebe.
Neznanje mladine v zvezi s tehnologijo, je zastrašujoče.
Ali pa mogoče neznanje niti ni pravi izraz, bolj primeren je butastost.
Tisti pa, ki smo sedaj okrog 50, mirne duše, z lahkoto, posekamo na tem področju mladež, mlajšo od sebe.
Neznanje mladine v zvezi s tehnologijo, je zastrašujoče.
Ali pa mogoče neznanje niti ni pravi izraz, bolj primeren je butastost.
NuMaN ::
Če pogledam sebe, shajam brez chaptov in raznoraznih podobnih pomagal.
Niti nimam najmanjšega namena, da bi se igračkal s tem.
Ali bom zaradi tega v starosti hendikepiran - možno ...
Niti nimam najmanjšega namena, da bi se igračkal s tem.
Ali bom zaradi tega v starosti hendikepiran - možno ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: NuMaN ()
Grizzly ::
S spoznavanjem tehnologije je tako kot z vsako zadevo. Imaš ljudi, ki diplomirajo/magistrirajo pri 50+ in imaš ljudi, ki pri 20 komaj opravijo maturo.
Moji stanujejo v bloku. Kaj to pomaga, če je nekaj nujno, pa se nimaš na koga obrniti: en sosed v službi, drugi nekje po opravkih, tretji je morda čudak (mu raje ne trkaš na vrata), na četrtih vratih mladina ne odpira vrat, na petih vratih pa je 80-letnica ki niti zvonca ne sliši. Čisto nekaj drugega je, če imaš časa en teden in veš, koga je treba kje počakati.
Moji stanujejo v bloku. Kaj to pomaga, če je nekaj nujno, pa se nimaš na koga obrniti: en sosed v službi, drugi nekje po opravkih, tretji je morda čudak (mu raje ne trkaš na vrata), na četrtih vratih mladina ne odpira vrat, na petih vratih pa je 80-letnica ki niti zvonca ne sliši. Čisto nekaj drugega je, če imaš časa en teden in veš, koga je treba kje počakati.
V-i-p ::
OP: tvoj primer je zelo dober primer, zakaj imam jaz pri starših nameščen TeamViewer in na njunih telefonih QuickSupport. Reši večino stvari :). Je pa yeba pri starejših, jp.
Kar lahko storiš danes, ne odlašaj na jutri. Raje reci, da si naredil že včeraj!
abiz ::
V.i.p al pa...
kaj tolko komplicirate vsako stvar, ti nemorš tega naredit, drugače pa ji zrihtaj zadeve brez baterije, da samo stisne in je že na interneti, tablica recimo....rabijo oni sploh 3D printer, tipkovnico na baterijo, teleport?
če ni veselja se naučit preproste stvari, škoda cajta komplicirat, iščejo pozornost, ker jim je dolgcajt.
če pa nena znaš prave varnosti zrihtat, pa je boljše, da jim sploh v roke ne daš računalnika, ker bojo hitro našli kakega afriškega dohtora ko rabi gnar
al bi se oni radi učili programiranja na 386, al kaj:)
kaj tolko komplicirate vsako stvar, ti nemorš tega naredit, drugače pa ji zrihtaj zadeve brez baterije, da samo stisne in je že na interneti, tablica recimo....rabijo oni sploh 3D printer, tipkovnico na baterijo, teleport?
če ni veselja se naučit preproste stvari, škoda cajta komplicirat, iščejo pozornost, ker jim je dolgcajt.
če pa nena znaš prave varnosti zrihtat, pa je boljše, da jim sploh v roke ne daš računalnika, ker bojo hitro našli kakega afriškega dohtora ko rabi gnar
al bi se oni radi učili programiranja na 386, al kaj:)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: abiz ()
Boomerang ::
Seveda imam na računalniku instaliran TeamViewer in dodatno še UltraViewer. Ampak program je treba zagnati. Nimam nastavljen auto-run, ker ne vidim potrebe, da bi se program ves čas zaganjal (tudi kadar je na računalniku kdo drug) ali pa delal v ozadju in zasedal pomnilnik. Imam tudi na papirju napisana navodila, kako vklopiš računalnik, kako se povežeš na internet, kako odpreš TeamViewer oz. UltraViewer, kako izklopiš računalnik itd.
Ampak: Vse te moje prilagoditve in navodila upoštevajo regular flow. Ne morem pa predvidet, ali bo nek program začel težiti s posodobitvijo, ali se bo vmes pojavila kakšna tehnična težava, ali bo uporabnik po pomoti pritisnil neko tipko in nekaj odprl, ali bo prišla kakšna posodobitev in nekaj spremenila itd. Potem uporabnik začne tako: "ekran je črn in na njem nekaj piše v angleščini". Morda je tudi zame ta ekran nekaj novega in če mi oseba ne zna prav razložiti/opisati kaj ima na ekranu, jaz ne morem vedeti, ali je treba pritisniti kakšno tipko, ali je treba kaj klikniti, ali je treba samo počakati. Da ne omenjam situacije, ko nekomu rečeš naj pritisne shift in C (bližnjica za copy), oseba pa potem začne najprej iskati tipko po tipkovnici, nato pa dobesedno hkrati pritisne obe tipki.
Tipična reakcija neveščega uporabnika pa je živčnost (ker mu nekaj preprostega že dvakrat ni ratalo) in strah (da se bo situacija še bolj zakomplicirala).
In kaj naj takemu uporabniku svetujem? Naj se za začetek nauči angleščino, da bo razumel sporočila na ekranu? Naj vsak dan preživi 2 uri na računalniku, da se ga bo naučil uporabljati? Ali naj vsakemu starejšemu rečem: "računalnik preprosto ni zate, izogibaj se ga"?
Ampak: Vse te moje prilagoditve in navodila upoštevajo regular flow. Ne morem pa predvidet, ali bo nek program začel težiti s posodobitvijo, ali se bo vmes pojavila kakšna tehnična težava, ali bo uporabnik po pomoti pritisnil neko tipko in nekaj odprl, ali bo prišla kakšna posodobitev in nekaj spremenila itd. Potem uporabnik začne tako: "ekran je črn in na njem nekaj piše v angleščini". Morda je tudi zame ta ekran nekaj novega in če mi oseba ne zna prav razložiti/opisati kaj ima na ekranu, jaz ne morem vedeti, ali je treba pritisniti kakšno tipko, ali je treba kaj klikniti, ali je treba samo počakati. Da ne omenjam situacije, ko nekomu rečeš naj pritisne shift in C (bližnjica za copy), oseba pa potem začne najprej iskati tipko po tipkovnici, nato pa dobesedno hkrati pritisne obe tipki.
Tipična reakcija neveščega uporabnika pa je živčnost (ker mu nekaj preprostega že dvakrat ni ratalo) in strah (da se bo situacija še bolj zakomplicirala).
In kaj naj takemu uporabniku svetujem? Naj se za začetek nauči angleščino, da bo razumel sporočila na ekranu? Naj vsak dan preživi 2 uri na računalniku, da se ga bo naučil uporabljati? Ali naj vsakemu starejšemu rečem: "računalnik preprosto ni zate, izogibaj se ga"?
Invictus ::
Pač ne supportiraš takih uporabnikov...
Drugače se pa proaktivno priklopiš gor, pa updataš zadeve...
Drugače se pa proaktivno priklopiš gor, pa updataš zadeve...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
MIHAc27 ::
Pač ne supportiraš takih uporabnikov...
Drugače se pa proaktivno priklopiš gor, pa updataš zadeve...
Ja, jaz tudi ne vidim drugega. Teamviewer ali anydesk pa tudi ne porabita toliko, če sta ves čas zagnana. Itak so to uporabniki, ki rabijo minimalno.. tolk da pride na net, da dela video, office.. in to je to.
Če ti preveč preseda pa pač povej da ne boš več pomagal (jeba, če si sin. Če si vnuk ali daljni pa mogoče že koga drugega potunkaš).
Je pa tko...kdor ima željo se ponavadi lahko nauči marsikaj. Nekateri imajo pa prav odpor nekaj novega sprobat.
Magic1 ::
Sej drugače bi bili lahko starejši tudi malo proaktivni in pomagali mulariji v mladosti. Nas so sosedje samo nadirali in podili, ko smo bili mali. Imajo srečo, da nisem zamerljiv za take neumnosti in nimam težav pomagat. Se enkrat na leto pretegnem za 5min in nimam nato nobenih težav.
Magic
gozdar1 ::
Večina teh se tako nima interesa naučit, sploh če je pri roki kdo , ki "uštima" namesto njih.
Pa tu sploh ni nujno, da gre samo za starejše, večkrat oažem, da postaja računalniško "nepismena" tudi mladina.
Pa tu sploh ni nujno, da gre samo za starejše, večkrat oažem, da postaja računalniško "nepismena" tudi mladina.
zee ::
Popravljam racunalnik od starsev (~70 let) in znancev (80+ let), kar vkljucuje nadgradnjo operacijskega sistema in brskalnikov ter obcasno odstranjevanje nezelenih programov. Ker zivim v drugem casovnem pasu sta TeamViewer in AnyDesk obvezna. Tako starsi kot znanci imajo zapiske, kako ravnati v primeru krize, zato je intervencij zelo zelo malo. Starsem sem pred casom ufural en tepkin iMac, kar precej pomaga.
Ob priliki bi jim rad omenjeno tepko zamenjal za kaksno tablico, vendar se ne mudi, kajti trenutni racunalnik jima dovolj dobro sluzi in nic ne kaze, da bo se kmalu skripnil. Pred COVID-om sem jima zamenjal trdi disk s SSD pogonom in sta jako zadovoljna, ker je racunalnik “zelo hiter”.
Ob priliki bi jim rad omenjeno tepko zamenjal za kaksno tablico, vendar se ne mudi, kajti trenutni racunalnik jima dovolj dobro sluzi in nic ne kaze, da bo se kmalu skripnil. Pred COVID-om sem jima zamenjal trdi disk s SSD pogonom in sta jako zadovoljna, ker je racunalnik “zelo hiter”.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zee ()
Lonsarg ::
Starejši itak rabijo pomoč, ne glede na to ali je treba na občino ali na internet.
Sicer pa je moj predlog za starejše da se navadijo na zgolj eno napravo (mobitel) namesto dve (mobitel in PC). Se lepo kupi nek Android ki podpira povezovanja na TV/zunanjo tipkovnico za kadar mali enkran ni dovolj. Tiskanje in vse to čisto lepo iz Androida deluje in to z manj kliki in lažje kot iz računalnika.
Sicer pa je moj predlog za starejše da se navadijo na zgolj eno napravo (mobitel) namesto dve (mobitel in PC). Se lepo kupi nek Android ki podpira povezovanja na TV/zunanjo tipkovnico za kadar mali enkran ni dovolj. Tiskanje in vse to čisto lepo iz Androida deluje in to z manj kliki in lažje kot iz računalnika.
mtosev ::
Jaz npr pomagam naši prijateljici, ki ima 80 let in je skoraj tehnično nepismena. Izklopi modem, kasneje ga pozabi vklopiti in me kliče zakaj ni interneta. Tudi mobitel ji urejam. Ona pač ni za to.
Bom še to dodal, da nima interesa, da bi se kaj dosti naučila. Žal.
Evo danes mi je rekla, da ji prehitro razlagam in da bo mogoče našla koga drugega.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
Daniel ::
Tole je tudi uporabno za nadzor računalnika.
https://www.dwservice.net/en/home.html
Ne teži, ko se mu kar naenkrat zazdi, da imaš komercialno uporabo tako kot TW, čeprav ga rabiš morda 1x mesečno. Dela iz brskalnika ali iz aplikacije na telefonu in možno ga je nastaviti tako, da ne zahteva potrditve za povezavo.
https://www.dwservice.net/en/home.html
Ne teži, ko se mu kar naenkrat zazdi, da imaš komercialno uporabo tako kot TW, čeprav ga rabiš morda 1x mesečno. Dela iz brskalnika ali iz aplikacije na telefonu in možno ga je nastaviti tako, da ne zahteva potrditve za povezavo.
IL_DIAVOLO ::
Ponavljanje, ponavljanje in ponavljanje.
Babica (80+) še vedno uporablja MMS za pošiljanje slik. Na začetku sem ji na listek napisal postopek, sedaj pa se pohvali, da ga ne potrebuje več.
Jih lahko motiviraš, da npr. novice spremljajo občasno tudi na internetu?
To sploh ni potrebna računalniska/funkcionalna pismenost. Računalniška pismenost je, da oseba zna samostojno poiskati dokument, ga poslati v ta prav storage(usb or whatever), ga shraniti v pravem formatu in ga tudi pravilno razumeti in izpolniti.
Povsem odvisno od narave dela in seveda koliko je človek inteligenten.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
mtosev ::
Jaz sem mojo matko uspešno naučil kako se uporablja bankanet za plačevanje računov s QR kodo in mdenarnica.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
starfotr ::
Stari ne rabijo tehnologije. Imajo fizične poslovalnice in urade. Če jim je to služilo v mladosti, ko ni bilo računalnikov, jim lahko tudi sedaj.
NuMaN ::
Ja, vse te poslovalnice in uradi se veselo zapirajo. Počasi zunaj mest z 10 K prebivalci ne boš našel niti bankomata.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: NuMaN ()
mtosev ::
Ja, vse te poslovalnice in uradi se veselo zapirajo. Počasi zunaj mest z 10 K prebivalci ne boš našel niti bankomata.
Očitno se bodo ljudje rabili navaditi na spletno banko.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
Hudobec82 ::
Ko sem bil jest mejhen, mi je stara mama skos težila, naj ji preklopim TV na nek kanal. TV. To je unknown tech. Sam TV je bil inventan od takrat že poštenih 40 al 50 let nazaj. Kako ne veš kako preklopt kanal? Ista zgodba zdej s tastarimi. Dej mi to, dej mi ono na kompjutru. Dej, komp maš že 40 let in net že 30let. Ti si me učil kako v Dosu zalaufat Sopwith in Banner. Hja,.... starejši niti ne rabjo vašga znanja. Vašo družbo rabjo. Jokejte zdej.
johnnyyy ::
Pač sprijazneš se, da je nekatere povozil čas. No če smo pošteni, je nekatere povozil čas ko so bili še precej mlajši. Takrat so še lahko shajali, sedaj pa lahko pride do problemov.
Mi rešujemo takšne stvari na način, da jaz/sestra urediva zadeve. Za položnice ima mama direktno bremenitev, vse ostalo, pa lahko počaka, da kakšen od nas pride na okrog.
Da bi ji uredil računalnik in vse kar spada zraven, se ne splača, ker teh stvari ni toliko, da bi se (varnega) dela z računalnikom lahko naučila.
Mi rešujemo takšne stvari na način, da jaz/sestra urediva zadeve. Za položnice ima mama direktno bremenitev, vse ostalo, pa lahko počaka, da kakšen od nas pride na okrog.
Da bi ji uredil računalnik in vse kar spada zraven, se ne splača, ker teh stvari ni toliko, da bi se (varnega) dela z računalnikom lahko naučila.
SambaShare ::
Ko sem bil jest mejhen, mi je stara mama skos težila, naj ji preklopim TV na nek kanal. TV. To je unknown tech. Sam TV je bil inventan od takrat že poštenih 40 al 50 let nazaj. Kako ne veš kako preklopt kanal? Ista zgodba zdej s tastarimi. Dej mi to, dej mi ono na kompjutru. Dej, komp maš že 40 let in net že 30let. Ti si me učil kako v Dosu zalaufat Sopwith in Banner. Hja,.... starejši niti ne rabjo vašga znanja. Vašo družbo rabjo. Jokejte zdej.
Hja starost je hudič. Saj vidiš kako ljudje fizično opešajo, zakaj misliš da mentalno pa ne. Odvisno od človeka, ampak od neke točke dalje ne gre za lenobo/družbo/ipd., ampak dejansko rabiš pomoč.
Meiniken ::
Večplasten problem. Ljudje ki tekom življenja niso nikoli rabili uporabljat tehnologije so je pač nevešči. Ko so bili 50+ jim je mularija kaj pomagala (oziroma naredila namesto njih), danes pa so prestari da bi se kaj še naučili (in se mogoče niti nočejo). Potem imaš primere ko so ljudje 80+ in se naučijo uporabljat računalnik v mesecu dni. Na drugi strani pa so anti-talenti ki jim nič ne pomaga.
Se on res želi naučit uporabljat računalnik? Ali le hoče izpolnit en obrazec za zdravnika in potem pozabit na vse?
Večina je tistih ta drugih. Človeku lahko daš ribo in ga nahraniš za en dan, lahko pa ga naučiš ribarit in ga nahraniš za celo življenje.
OP, v tvojem primeru boš težko kaj rešil če imaš opravka z nekom, ki se ni pripravljen naučit uporabljat tehnologije. Najlajže bo če stvari opraviš namesto njih. Sicer to vodi do frke (ki jo tudi opisuješ), ker je človek odvisen od tebe, zaradi okoliščin se pa tudi na druge ne moreš obrnit.
Ne moreš (no ajde, lahko ampak to bi potem morala imeti država čez) dokler se ne bojo sami pripravljeni naučiti. To za sabo potegne aktivno učenje in uporabljanje modernih tehnologij.
Se on res želi naučit uporabljat računalnik? Ali le hoče izpolnit en obrazec za zdravnika in potem pozabit na vse?
Večina je tistih ta drugih. Človeku lahko daš ribo in ga nahraniš za en dan, lahko pa ga naučiš ribarit in ga nahraniš za celo življenje.
OP, v tvojem primeru boš težko kaj rešil če imaš opravka z nekom, ki se ni pripravljen naučit uporabljat tehnologije. Najlajže bo če stvari opraviš namesto njih. Sicer to vodi do frke (ki jo tudi opisuješ), ker je človek odvisen od tebe, zaradi okoliščin se pa tudi na druge ne moreš obrnit.
Kako starejšim zagotoviti/pomagati, da bodo z vso današnjo tehnologijo lahko sami opravili kakšne nujne opravke?
Ne moreš (no ajde, lahko ampak to bi potem morala imeti država čez) dokler se ne bojo sami pripravljeni naučiti. To za sabo potegne aktivno učenje in uporabljanje modernih tehnologij.
MIHAc27 ::
Sem se spomnil na enga posebneža... tolikokrat je sesul računalnik, da sem mu potem kar napisal točno postopek, kako backup particijo sklonira nazaj. Podatke je imel pa na drugi.
Ne vem pa, a se je naučil postopka, ali si je pač našel drugega, da mu popravlja non stop.
Ne vem pa, a se je naučil postopka, ali si je pač našel drugega, da mu popravlja non stop.
Grizzly ::
Jeba je, ko človek, ki je 30 let plačilno listo prejemal na papirju, to naenkrat začne prejemat po mailu. Ali pa, ko mu šef na mail pošlje neke dokumente, ki jih mora nujno do jutri podpisat in vrnit. Sem videl, kako to zgleda. Najprej panika, ker človek nima maila, potem pa šok in živčnost, ker si niti svoje plačilne liste ne more pogledat sam.
Kako sem zadeve rešil pri svojih: Na računalnik instaliral VNC, ki laufa non-stop. Na routerju sem nastavil port-forwarding, tako da preko zunanjega IP lahko preko VNC upravljam računalnik. Za piko na i sem sprogramiral še neko skripto, ki prebere zunanji IP naslov in ga pošlje na moj mail. Tako se lahko kadarkoli priklopim na računalnik in zadeve uredim. Živce mi od tedaj pijejo samo še opravila, ki jih jaz na daljavo ne morem rešit: vlaganje papirja v tiskalnik, menjava črnila, tipkanje po nadzorni plošči tiskalnika/skenerja.
Kako sem zadeve rešil pri svojih: Na računalnik instaliral VNC, ki laufa non-stop. Na routerju sem nastavil port-forwarding, tako da preko zunanjega IP lahko preko VNC upravljam računalnik. Za piko na i sem sprogramiral še neko skripto, ki prebere zunanji IP naslov in ga pošlje na moj mail. Tako se lahko kadarkoli priklopim na računalnik in zadeve uredim. Živce mi od tedaj pijejo samo še opravila, ki jih jaz na daljavo ne morem rešit: vlaganje papirja v tiskalnik, menjava črnila, tipkanje po nadzorni plošči tiskalnika/skenerja.
V-i-p ::
Grizzly: to zadnje jaz precej uspešno rešujem tako, da sogovorniku enostavno rečem, mah, te na Viber pokličem na videoklic pa mi boš s kamero pokazal katere tipke ma tvoj printer pa kaj ti utripa, da vidim :).
Kar lahko storiš danes, ne odlašaj na jutri. Raje reci, da si naredil že včeraj!