Forum » Loža » Priznavanje delovnih ur med službenim potovanjem
Priznavanje delovnih ur med službenim potovanjem
mojfaa ::
Pozdravljeni,
imam vprašanje glede priznavanja opravljenih ur na službeni poti pri delodajalcu v zasebnem sektorju.
Na službeno pot v Beograd smo krenili ob 5. zjutraj, povratek nazaj v Slovenijo je bil naslednji dan ob 1. zjutraj. Delodajalec trdi, da mi pripada plačilo za 8 ur efektivnega dela in dnevnica, torej se sama pot v trajanju 12 ur ne upošteva v delovni čas. Naj omenim, da vozila nisem jaz. V internem pravilniku o delovnem času priznavanje ur na službenih poteh ni omenjeno, prav tako ne v Kolektivni pogodbi za trgovino.
Lepo bi prosila, če mi lahko podate odgovor, kakšne so moje pravice in s katerim uradnim dokumentom jih lahko zagovarjam, ker je v ZDR po mojem mnenju precej nejasno napisano, kaj točno naj bi pomenil efektivni delovni čas oz. gre za področje, ki si ga lahko vsak razlaga po svoje. Ali je z novim zakonom o evidentiranju delovnega časa morda prišlo do kakšne spremembe na tem področju (sicer nisem zasledila)? V javnem sektorju so namreč z novo uredbo priznane vse ure dela, kot tudi ure za pot v kraj potovanja.
imam vprašanje glede priznavanja opravljenih ur na službeni poti pri delodajalcu v zasebnem sektorju.
Na službeno pot v Beograd smo krenili ob 5. zjutraj, povratek nazaj v Slovenijo je bil naslednji dan ob 1. zjutraj. Delodajalec trdi, da mi pripada plačilo za 8 ur efektivnega dela in dnevnica, torej se sama pot v trajanju 12 ur ne upošteva v delovni čas. Naj omenim, da vozila nisem jaz. V internem pravilniku o delovnem času priznavanje ur na službenih poteh ni omenjeno, prav tako ne v Kolektivni pogodbi za trgovino.
Lepo bi prosila, če mi lahko podate odgovor, kakšne so moje pravice in s katerim uradnim dokumentom jih lahko zagovarjam, ker je v ZDR po mojem mnenju precej nejasno napisano, kaj točno naj bi pomenil efektivni delovni čas oz. gre za področje, ki si ga lahko vsak razlaga po svoje. Ali je z novim zakonom o evidentiranju delovnega časa morda prišlo do kakšne spremembe na tem področju (sicer nisem zasledila)? V javnem sektorju so namreč z novo uredbo priznane vse ure dela, kot tudi ure za pot v kraj potovanja.
letmein ::
Isto se šteje v delovni čas. Moja nedavna službena pot v Španijo - štart ob 1h na letališče, prihod v hotel ob 18:00 (stop)- 17h, torej 9 nadur za ta dan + polna dnevnica. Pravno bo pa kdo drug kaj bolj obrazložil..
GregiB ::
Disclaimer... za vse službene poti, na katerih sem bil, sem dobil plačanih "normalnih" 8 ur + dnevnico, čas trajanja poti oz. dejansko število opravljenih ur (včasih so sestanki trajali od zore do mraka + službena večerja) nikoli ni nihče upošteval, niti se ni terjalo... vendar...
Po ZDR se za efektivni delovni čas smatra čas, ko je delavec na razpolago delodajalcu in dejansko opravlja delo, za katerega je odgovoren (svoje delo, torej). Delovni čas pa je efektivni delovni čas + odmor(i).
Vendar... se v primeru upoštevanja delovnega časa v primeru službene poti upošteva tudi čas poti oz. ves čas, ko napoteni sam ne razpolaga s svojim časom. Torej, vožnja do destinacije bi bila delovni čas, medtem, ko faulencanje v hotelu ni...
Je na netu kar nekaj razlag in tolmačenj na temo, sploh za javne uslužbence... npr. tule
Po ZDR se za efektivni delovni čas smatra čas, ko je delavec na razpolago delodajalcu in dejansko opravlja delo, za katerega je odgovoren (svoje delo, torej). Delovni čas pa je efektivni delovni čas + odmor(i).
Vendar... se v primeru upoštevanja delovnega časa v primeru službene poti upošteva tudi čas poti oz. ves čas, ko napoteni sam ne razpolaga s svojim časom. Torej, vožnja do destinacije bi bila delovni čas, medtem, ko faulencanje v hotelu ni...
Je na netu kar nekaj razlag in tolmačenj na temo, sploh za javne uslužbence... npr. tule
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
Utk ::
Čas na poti je delovni čas, kaj da ne. V Beograd bi v teoriji lahko šli tudi z letalom recimo in bi prišparali par ur, lahko pa z vlakom in bi prišparali par eurov (pustimo podrobnosti, v teoriji), in ne more firma izbrat najpočasnejšo pot, da bo prišparala, ti pa nimaš nič od tega. Najbolje da te z oslovsko vprego pošljejo nekam...
Mato989 ::
To je še en primer kjer bi morali zadeve urediti drugače, dnevnice je potrebno ukiniti in preprosto plačati vse ure ko je delavec predaleč da bi šel domov (kar je imo vse kar je toliko več da ne bi imel zmes najmanj 12h neprekinjenega časa doma)
Torej če greš na službeno pot in si zdoma 72ur bi moral dobiti 72 ur plačanih... pa nobene dnevnice ipd... ali pa bi pač imel potem 1 teden dopusta ker si oddelal preveč ur za tisti mesec (ali pa nadure izplačane)
Torej če greš na službeno pot in si zdoma 72ur bi moral dobiti 72 ur plačanih... pa nobene dnevnice ipd... ali pa bi pač imel potem 1 teden dopusta ker si oddelal preveč ur za tisti mesec (ali pa nadure izplačane)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Utk ::
Dnevnico moraš vseeno dobit, ker tist prosti čas, ki ga imaš potem nekje od doma, nisi doma, si ne moreš sam skuhat itd, in je to nek dodaten strošek. Če imaš vse stroške plačane, kosilo, večerjo, je pa itak ne dobiš, oz. je zmanjšana na skoraj 0.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Mato989 ::
Dnevnico moraš vseeno dobit, ker tist prosti čas, ki ga imaš potem nekje od doma, nisi doma, si ne moreš sam skuhat itd, in je to nek dodaten strošek. Če imaš vse stroške plačane, kosilo, večerjo, je pa itak ne dobiš, oz. je zmanjšana na skoraj 0.
No to ne bi bilo potrebno če bi dobil vse ure plačane kot nadure ali pa kot to da si potem X dni fraj...
Primer:
Imaš službeno pot 72ur to se ti šteje kot 72 ur tudi ko spiš, počivaš itd...
Prideš po 3 dneh nazaj do konca je pa še 6 delovnih dni ti pa imaš viška 48 ur (ker si pač v 3 dneh oddelal 24 rednih ur + štejejo se ti vse ure v + torej 48... potem pa se naj firma odloči ali boš do konca meseca doma ali pa boš delal in ti bo plačala 48 ur kot nadure z dodatno malico itd...
Tak bi bilo najboljše.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Groot ()
GregiB ::
Eh, spet Matonomija na delu...
Ko te delodajalec napoti na službeno pot, z delom časa razpolaga on (ko opravljaš delo + ko si na poti), z delom razpolagaš ti in ne ustvarjaš vrednosti za delodajalca. Kot piše Utk, je kompenzacija za razliko v stroških bivanja doma in na službeni poti dnevnica.
Po Matojevi logiki pa bi npr. nekdo, ki je napoten v tujino na nek projekt, recimo za 6 mesecev, ki sicer prejme še dodatek za odsotnost od doma, dobil za šest mesecev plačanih 24 ur... 24/7... Dej Mato, mal razmisli, preden (kot vedno) pišeš gluparije...
Ko te delodajalec napoti na službeno pot, z delom časa razpolaga on (ko opravljaš delo + ko si na poti), z delom razpolagaš ti in ne ustvarjaš vrednosti za delodajalca. Kot piše Utk, je kompenzacija za razliko v stroških bivanja doma in na službeni poti dnevnica.
Po Matojevi logiki pa bi npr. nekdo, ki je napoten v tujino na nek projekt, recimo za 6 mesecev, ki sicer prejme še dodatek za odsotnost od doma, dobil za šest mesecev plačanih 24 ur... 24/7... Dej Mato, mal razmisli, preden (kot vedno) pišeš gluparije...
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
Mato989 ::
Eh, spet Matonomija na delu...
Ko te delodajalec napoti na službeno pot, z delom časa razpolaga on (ko opravljaš delo + ko si na poti), z delom razpolagaš ti in ne ustvarjaš vrednosti za delodajalca. Kot piše Utk, je kompenzacija za razliko v stroških bivanja doma in na službeni poti dnevnica.
Po Matojevi logiki pa bi npr. nekdo, ki je napoten v tujino na nek projekt, recimo za 6 mesecev, ki sicer prejme še dodatek za odsotnost od doma, dobil za šest mesecev plačanih 24 ur... 24/7... Dej Mato, mal razmisli, preden (kot vedno) pišeš gluparije...
Seveda, to bi bilo prav, ker pač ga tako dolgo ni doma... Če te 6 mesecev ni ker si v tujini pač potem bodi 1 leto free...da se ukvarjaš z ženo in potencvialnimi otroci...
To da ti ne ustvarjaš vrednosti ko si tam fraj ne pomeni da lahko delaš karkoli želiš ker si v drugem kraju in ne moreš biti s partnerjem...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Groot ()
GregiB ::
To da ti ne ustvarjaš vrednosti ko si tam fraj ne pomeni da lahko delaš karkoli želiš ker si v drugem kraju in ne moreš biti s partnerjem...
Saj te nihče ne sili jet....
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
johnnyyy ::
Dnevnico moraš vseeno dobit, ker tist prosti čas, ki ga imaš potem nekje od doma, nisi doma, si ne moreš sam skuhat itd, in je to nek dodaten strošek. Če imaš vse stroške plačane, malice, kosila, večerja, je pa itak nimaš.
Jaz sem je nisem dobil oz. je bila zanemarljiva, ker sem imel vse stroške plačane (od zajtrka, do večerje je šlo v službene stroške). Da bi dobil večjo plačo zaradi tujine sem lahko sanjal. Kar sem se lahko zmenil je bilo, da sem dobil kakšen dan dopusta več. A velikokrat je bilo tako, da sem šel v nedeljo popoldne, prišel v petek večer in soboto zaradi jat-laga prespal, v nedeljo sem se sestavljal ... no za to sem dobil 1 dan frej.
Najboljši izkupiček sem imel, če sem si vmes pisal kakšen dan ali dva dopusta, tako sem službeno pot izkoristil tudi za kakšne oglede itd. Finančno pa je bilo najbolje, če sem moral iti z osebnim avtom do kakšne Nemčije, kjer sem dobil povrnjeno kilometrino (pa v AT sem ceneje tankal).
LeQuack ::
Kako imajo zdravniki to urejeno, tam imajo močen sindikat tako da si zihr da če bo kdo dobil povrnjeno bodo oni. Se štejejo ure potovanja ali ne?
Quack !
GregiB ::
Mah ja... se spomnim začetkov kariere v 90-ih prejšnjega stoletja, ko so bili še Tolarji (oz. celo vrednostni boni) in so bile dnevnice tako konkretne, da sem za teden dni službene poti dobil še eno plačo... pa ni bilo nobenih znižanj zaradi plačanih obrokov. Če imaš pa zdaj plačane vse 3 obroke (npr zajtrk v hotelu, kosilo in večerjo pa organizira gostitelj) dobiš le 20% celotne dnevnice... kar trenutno npr. za Nemčijo znaša 11€ na dan?! In, kot pravi Johhnny, nisem še slišal za privat firmo v realnem gospodarstvu, ki bi za delvni čas na službeni poti izplačevala kaj več, kot 8h/dan...
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
hotig ::
Čas na poti je delovni čas, kaj da ne. V Beograd bi v teoriji lahko šli tudi z letalom recimo in bi prišparali par ur, lahko pa z vlakom in bi prišparali par eurov (pustimo podrobnosti, v teoriji), in ne more firma izbrat najpočasnejšo pot, da bo prišparala, ti pa nimaš nič od tega. Najbolje da te z oslovsko vprego pošljejo nekam...
Glede na cene letalskih prevozov, dodatnih stroškov od/do letališča ter prilagodljivosti bi jim delodajalec verjetno raje izplačal kar 24h dodatek. Kar zadeva vlak pa ta v Srbijo ne vozi že cca 4 leta. Mislim da so to ukinil ob pojavu covida. Smo gledal 2020 za vlak s kolegi, ker smo hotel na en koncert poleti pa ni blo povezav. In je še vedno tako, nevem zakaj ampak mednarodni vlaki, ki so nekoč vozili iz Nemčije ali Avstrije preko SLO in HR sedaj peljejo samo do Vinkovca. Nevem če so se kej skregal al kaj ampak tko pač je, nekoč je bil vlak Munchen - Beograd, zdej je pa Munchen - Vinkovci.
Mato989 ::
Mah ja... se spomnim začetkov kariere v 90-ih prejšnjega stoletja, ko so bili še Tolarji (oz. celo vrednostni boni) in so bile dnevnice tako konkretne, da sem za teden dni službene poti dobil še eno plačo... pa ni bilo nobenih znižanj zaradi plačanih obrokov. Če imaš pa zdaj plačane vse 3 obroke (npr zajtrk v hotelu, kosilo in večerjo pa organizira gostitelj) dobiš le 20% celotne dnevnice... kar trenutno npr. za Nemčijo znaša 11€ na dan?! In, kot pravi Johhnny, nisem še slišal za privat firmo v realnem gospodarstvu, ki bi za delvni čas na službeni poti izplačevala kaj več, kot 8h/dan...
To je bottom line sicer cele zgodbe... to da si na terenu je dodatek veliko premali...plus, recimo koklega je šel v Nemčijo za 3 dni prišel domov in pol drug dan na šiht če ne vzame dopusta, čeprav je tam bil zjeban do konca od vsega tega... za jebenih 11 EUR dnevnice ali koliko ker je mel 3 obroke... to dejansko pomeni da je tvojih 16 ur v tuji državi nadomestilo 11 EUR
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Invictus ::
Z dnevnicami si je včasih dalo fajn dvigniti plačo.
Kar samo pomeni, kako zanič smo bili plačani...
Danes gredo vsi pač po zakonu, celo računovodjem je zakonodaja malo prišla v glavo.
Drugače je pa dnevnica namenjena stroškom hrane na lokaciji (brez prevoza in spanja), ne pa dvigu zanič plače. Če dobiš v hotelu zajtrk in večerjo, je dnevnica zanič.
Zdaj ene firme strogo sledijo tem načelom, druge pač izplačajo celo, kljub organizirani prehrani, ker ne "brojijo sitno"...
Kar samo pomeni, kako zanič smo bili plačani...
Danes gredo vsi pač po zakonu, celo računovodjem je zakonodaja malo prišla v glavo.
Drugače je pa dnevnica namenjena stroškom hrane na lokaciji (brez prevoza in spanja), ne pa dvigu zanič plače. Če dobiš v hotelu zajtrk in večerjo, je dnevnica zanič.
Zdaj ene firme strogo sledijo tem načelom, druge pač izplačajo celo, kljub organizirani prehrani, ker ne "brojijo sitno"...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Machete ::
Odprite SP pa pošiljajte račune za službena potovanja, pa je, če ste toliko vredni.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
johnnyyy ::
To je bottom line sicer cele zgodbe... to da si na terenu je dodatek veliko premali...plus, recimo koklega je šel v Nemčijo za 3 dni prišel domov in pol drug dan na šiht če ne vzame dopusta, čeprav je tam bil zjeban do konca od vsega tega... za jebenih 11 EUR dnevnice ali koliko ker je mel 3 obroke... to dejansko pomeni da je tvojih 16 ur v tuji državi nadomestilo 11 EUR
S tujino je načeloma tako, da z njo ne boš obogatel, boš pa zapravil precej časa. Tako, da iz tega vidika je najbolje, da če služba vključuje veliko tujine, da si spogajaš čim višjo plačo ter z dodatnimi dnevi dopusta.
Če greš pa 1x na leto nekam za nekaj dni pa je najbolje da potrpiš in si spogajaš kakšen dan dopusta.
Mato989 ::
Mato si še teh 8h ne zasluži, glede na to da cel šiht visi na forumu...
Glavno da nardim kar je treba... task mam trenutno samo 1
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Magic1 ::
Torej te imajo bolj kot ne za rezervo. Jaz bi se zamislil, ker ko bodo imeli manj dela, boš taprvi odletel. Potem bo pa jok, kako nizek je minimalc.
V glavnem bi se morala službena pot štet v delovni čas in količina opravljenih ur na terenu prav tako. A to v veliki večini delodajalci ignorirajo. Folk pa se ne upa prijavit, ker se takoj ve kdo je to naredil (firma bo verjetno dobila fajn kazen, šef pa te bo nato zelo grdo gledal).
V glavnem bi se morala službena pot štet v delovni čas in količina opravljenih ur na terenu prav tako. A to v veliki večini delodajalci ignorirajo. Folk pa se ne upa prijavit, ker se takoj ve kdo je to naredil (firma bo verjetno dobila fajn kazen, šef pa te bo nato zelo grdo gledal).
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Mato989 ::
Torej te imajo bolj kot ne za rezervo. Jaz bi se zamislil, ker ko bodo imeli manj dela, boš taprvi odletel. Potem bo pa jok, kako nizek je minimalc.
V glavnem bi se morala službena pot štet v delovni čas in količina opravljenih ur na terenu pravtako. A to v veliki večini delodajalci ignorirajo. folk pa se ne upa prijavit, ker se takoj ve kdo je to naredil.
Nič nimajo za rezervo, po Scrumu prehitevamo glede na določene ure... Jebiga smo bli efektivni. Zdaj pa je bolj na easy ker smo QAjevci ujeli vse kar so programerji nardili.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
GregiB ::
V glavnem bi se morala službena pot štet v delovni čas in količina opravljenih ur na terenu prav tako.
Lej, v vseh firmah, v katerih sem delal do sedaj je bila navedba, da me lahko delodajalec, če je potrebno za delovni proces, napoti, da opravljam delo tudi izven lokacije podjetja, kar načeloma zajema službene poti. S podpisom pogodbe sem se strinjal, da v kolikor pride do potrebe, da opravim delo v tujini, tja grem, tam delam in za to dobim zakonsko predpisane prejemke...
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
mertseger ::
Eh, spet Matonomija na delu...
Ko te delodajalec napoti na službeno pot, z delom časa razpolaga on (ko opravljaš delo + ko si na poti), z delom razpolagaš ti in ne ustvarjaš vrednosti za delodajalca. Kot piše Utk, je kompenzacija za razliko v stroških bivanja doma in na službeni poti dnevnica.
Po Matojevi logiki pa bi npr. nekdo, ki je napoten v tujino na nek projekt, recimo za 6 mesecev, ki sicer prejme še dodatek za odsotnost od doma, dobil za šest mesecev plačanih 24 ur... 24/7... Dej Mato, mal razmisli, preden (kot vedno) pišeš gluparije...
Seveda, to bi bilo prav, ker pač ga tako dolgo ni doma... Če te 6 mesecev ni ker si v tujini pač potem bodi 1 leto free...da se ukvarjaš z ženo in potencvialnimi otroci...
To da ti ne ustvarjaš vrednosti ko si tam fraj ne pomeni da lahko delaš karkoli želiš ker si v drugem kraju in ne moreš biti s partnerjem...
Ko boš imel svojo firmo boš lahko tako delavce plačeval, delavci bodo veseli ti pa brez denarja :)
Magic1 ::
V glavnem bi se morala službena pot štet v delovni čas in količina opravljenih ur na terenu prav tako.
Lej, v vseh firmah, v katerih sem delal do sedaj je bila navedba, da me lahko delodajalec, če je potrebno za delovni proces, napoti, da opravljam delo tudi izven lokacije podjetja, kar načeloma zajema službene poti. S podpisom pogodbe sem se strinjal, da v kolikor pride do potrebe, da opravim delo v tujini, tja grem, tam delam in za to dobim zakonsko predpisane prejemke...
Samo zakonsko predpisano je tudi službena pot in tudi ure, ki jih tam opraviš. Samo ker ni možnosti štemplanja in pot se gladko ignorira, je pač tako. Zakonsko je jasno, samo dokler je folku to normalno in sprejmejo, pač gre.
Sej ponavadi bolj vodstven kader hodi po tujini in oni so kompenzirani drugače, ne delajo na uro predpostavko. Navadne delavce se pa nategne. So tudi mene enkrat, nasledjič se bomo drugače pogovarjal.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
GregiB ::
Sej ponavadi bolj vodstven kader hodi po tujini in oni so kompenzirani drugače, ne delajo na uro predpostavko.
Zakoni so enaki tudi za management... A imaš prav... firme izplačajo plačo, dnevnice, kakšne vinjete, parkirnine, stroške hotela in ob daljši odsotnosti še dodatek za ločeno življenje... in to je to... Da bi mi kdo plačal čas, ko sem dremal na avionu? Nikoli...
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
Invictus ::
V glavnem bi se morala službena pot štet v delovni čas in količina opravljenih ur na terenu prav tako. A to v veliki večini delodajalci ignorirajo. Folk pa se ne upa prijavit, ker se takoj ve kdo je to naredil (firma bo verjetno dobila fajn kazen, šef pa te bo nato zelo grdo gledal).
Pot bi se morala šteti. To rešiš tako, da greš na pot v ponedeljek zjutraj in se vračaš v petek dopoldne. In gre v delovni čas. Seveda potem šefi pizdijo, ampak tukaj je potem vprašanje ali si to lahko privoščiš ali ne. Zato imajo firme problem dobiti delavce, ki so pripravljeni potovati. Jih kar nekaj poznam...
Pot hočeš čimbolj optimizirati, kar dostikrat pomeni malo komunikacije s stranko. Ko sem še več letel okoli, sem vedno vzel jutranji let, če se je dalo, in večerni let nazaj. Je pa to tudi dražje, tako da se moraš malo odločit kaj se ti splača.
Skratka, zakonodaja okoli službenih poti trenutno ni v prid delavcu, ampak bolj delodajalcu, ki še tukaj hvata krivine.
Ko sem več delal v UK, so imeli tisti, ki so hodili na službene poti, 2x višjo plačo. Ampak to je pomenilo, da ti je šef zjutraj, ko si prišel v službo, dejal, ob 17h imaš letalo, pojdi domov, spakiraj in preveri potni list.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Jure14 ::
bbbbbb2015 ::
Pozdravljeni,
imam vprašanje glede priznavanja opravljenih ur na službeni poti pri delodajalcu v zasebnem sektorju.
Na službeno pot v Beograd smo krenili ob 5. zjutraj, povratek nazaj v Slovenijo je bil naslednji dan ob 1. zjutraj. Delodajalec trdi, da mi pripada plačilo za 8 ur efektivnega dela in dnevnica, torej se sama pot v trajanju 12 ur ne upošteva v delovni čas. Naj omenim, da vozila nisem jaz. V internem pravilniku o delovnem času priznavanje ur na službenih poteh ni omenjeno, prav tako ne v Kolektivni pogodbi za trgovino.
Lepo bi prosila, če mi lahko podate odgovor, kakšne so moje pravice in s katerim uradnim dokumentom jih lahko zagovarjam, ker je v ZDR po mojem mnenju precej nejasno napisano, kaj točno naj bi pomenil efektivni delovni čas oz. gre za področje, ki si ga lahko vsak razlaga po svoje. Ali je z novim zakonom o evidentiranju delovnega časa morda prišlo do kakšne spremembe na tem področju (sicer nisem zasledila)? V javnem sektorju so namreč z novo uredbo priznane vse ure dela, kot tudi ure za pot v kraj potovanja.
Tako je, kot trdi delodajalec. Jaz sem prepotoval precej in bil precej zdoma. Moj nekdanji delodajalec, pa tako tudi jaz to rešujem, kot direktor je, da se delavcu prizna poslovna stimulacija ali za tisti mesec ali pa če so te poti stalne, ves čas. Se pravi delavec dobi še nek variabilen procent plače. To je bilo bil kar enih 40-50% - ni to malo.
Tako to je v življenju. Zdaj če ti to ne ustreza, pa se ti zdi, da preveč ur potrošiš na tem, potem zate ni taka služba.
Jaz sem vedno rad potoval in službeno in privat, avioni, avti, vlak niti ne. Prekrižaril sem in Ameriko, Evropo, posebej mi je ostal v spominu London. Dobil pa sem stimulacijo kar enih 60% na plačo. Vsaj jaz, kot mlad človek takrat sem bil presrečen.
Če ti pa delodajlec noče nič dati zraven, te moti, da si ves čas nekaj službeno na poti, potem pač ali rečeš da na take poti ne hodiš ali zamenjaš službo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bbbbbb2015 ()
GregiB ::
Naslednjič ti bo šef rekel "Na avionu imaš čas. Daj ta PPT preglej in porpavi morebitne napake."
Kako boš pa to "obračunal"?
Ne bom... sem se vedno spogajal za takšno plačo, da to ne bi bil problem...
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
Magic1 ::
Torej ti si si skompenziral s osnovno plačo, da potuješ in zdaj praviš, da vsi ostali , ki ne potujejo redno, da so dobrovoljci?!? 12urni šiht v tuji, 4-10h poti vse za 8 urno redno plačilo?!?????? Folk je blentav...
Magic
GregiB ::
Torej ti si si skompenziral s osnovno plačo, da potuješ in zdaj praviš, da vsi ostali , ki ne potujejo redno, da so dobrovoljci?!?
Niti pod razno ne pravim tega... trdim pa, da vse skupaj ni potrebno. Ko sprejemaš novo delovno mesto je na mestu prebrati pogodbo o zaposlitvi, njene člene in ugotoviti, kakšne so obveznosti delodajalca po pogodbi. Če kaj ni jasno, se povpraša delodajalca oz. pozove k dopolnitvi pogodbe. Nato se oceni, ali je kompenzacija (plača in vse druge morebitne pritekline) dovoljšna za obveznosti, ki izhajajo iz pogodbe.
Je pa seveda tako, da večina zaradi nuje, stiske, nevednosti, apatije ali kaj drugega pač podpiše pogodbo, nato pa se po prvih parih mesecih službovanja začne spraševati, ali je bila odločitev za sprejem dela razumna, ali se še da kej pritisnit na delodajalca ipd.
Nisem še slišal, da bi kdo bil (zakonsko) prisiljen sprejeti delovno mesto, ki vključuje redne ali občasne službene poti...
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
Mato989 ::
Torej ti si si skompenziral s osnovno plačo, da potuješ in zdaj praviš, da vsi ostali , ki ne potujejo redno, da so dobrovoljci?!?
Niti pod razno ne pravim tega... trdim pa, da vse skupaj ni potrebno. Ko sprejemaš novo delovno mesto je na mestu prebrati pogodbo o zaposlitvi, njene člene in ugotoviti, kakšne so obveznosti delodajalca po pogodbi. Če kaj ni jasno, se povpraša delodajalca oz. pozove k dopolnitvi pogodbe. Nato se oceni, ali je kompenzacija (plača in vse druge morebitne pritekline) dovoljšna za obveznosti, ki izhajajo iz pogodbe.
Je pa seveda tako, da večina zaradi nuje, stiske, nevednosti, apatije ali kaj drugega pač podpiše pogodbo, nato pa se po prvih parih mesecih službovanja začne spraševati, ali je bila odločitev za sprejem dela razumna, ali se še da kej pritisnit na delodajalca ipd.
Nisem še slišal, da bi kdo bil (zakonsko) prisiljen sprejeti delovno mesto, ki vključuje redne ali občasne službene poti...
Odvisno kaj štejemo pod "prisilo" Če pod prisilo štejeva to da pač vzame službo ker rabi denar za preživeti potem verjetno že je kdo kje.
V osnovi je pač tako da bi država tukaj morala postavit boljše okvirje... verjetno bi najlažji okvir bil da za vsak dan službene poti ti zakonsko pripada dodaten dan dopusta... Če si 6 mesecev nv tujini na službeni poti bodi ostalih 6 mesecev fraj... pa 3 obroke moraš meti vštete, pa lahko dnevnice ukinemo.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Magic1 ::
Večina pogodb sploh ne omenja poti v tujino. Pa pogodbe niso nad zakoni. Pot na delovno mesto, ki ni v pogodbi, se šteje v služben čas. Čas na delovnem mestu, kjerkoli je že, se šteje normalno. Ni to v tujini 8h, četudi delaš 12h tam. Samo inšpekcija to težje preveri in se izkorišča. Pika.
Seveda je na delavcu, da se zavzame za svoje pravice. Zdaj če je to par ur letno, se ni vredno bunit. A jaz sem na svojem tripu v parih dneh popušil tako okoli 12h. Skoraj dva dni frej bi lahko bil nato. Naslednjič se bomo pogovarjali o pogojih bolj natanko pred odhodom. Mogoče sploh ne bom mogel it...
Seveda je na delavcu, da se zavzame za svoje pravice. Zdaj če je to par ur letno, se ni vredno bunit. A jaz sem na svojem tripu v parih dneh popušil tako okoli 12h. Skoraj dva dni frej bi lahko bil nato. Naslednjič se bomo pogovarjali o pogojih bolj natanko pred odhodom. Mogoče sploh ne bom mogel it...
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
starfotr ::
Pozdravljeni,
imam vprašanje glede priznavanja opravljenih ur na službeni poti pri delodajalcu v zasebnem sektorju.
Na službeno pot v Beograd smo krenili ob 5. zjutraj, povratek nazaj v Slovenijo je bil naslednji dan ob 1. zjutraj. Delodajalec trdi, da mi pripada plačilo za 8 ur efektivnega dela in dnevnica, torej se sama pot v trajanju 12 ur ne upošteva v delovni čas. Naj omenim, da vozila nisem jaz. V internem pravilniku o delovnem času priznavanje ur na službenih poteh ni omenjeno, prav tako ne v Kolektivni pogodbi za trgovino.
Lepo bi prosila, če mi lahko podate odgovor, kakšne so moje pravice in s katerim uradnim dokumentom jih lahko zagovarjam, ker je v ZDR po mojem mnenju precej nejasno napisano, kaj točno naj bi pomenil efektivni delovni čas oz. gre za področje, ki si ga lahko vsak razlaga po svoje. Ali je z novim zakonom o evidentiranju delovnega časa morda prišlo do kakšne spremembe na tem področju (sicer nisem zasledila)? V javnem sektorju so namreč z novo uredbo priznane vse ure dela, kot tudi ure za pot v kraj potovanja.
Ni problema. Naj ti plača, kolikor želi in misli.
Vse dokaze pošlji na
https://e-uprava.gov.si/si/podrocja/drz...
In se bodo zadeve uredile.
bemfa ::
Pri nas ni težav, firma ne špara in se ne gre zadnjo minuto, ampak dan prej, tako da na dan ko potuješ se šteje 8 ur za potovanje. V zgornjem primeru bi imeli 2 spanji v Beogradu (mogoče celo kak obrok v hotelu), priznanih 3x 8 ur in 3x dnevnica.
GregiB ::
Večina pogodb sploh ne omenja poti v tujino.
Zanimivo... sem šel gledat svoje zadnje tri pogodbe o zaposlitvi... prav vse tri navajajo kraj opravljanja dela (ki je obvezen del pogodbe) s pripisom, da me sme delodajalec začasno napotiti opravljati delo tudi izven tega kraja... Verjetno sem nek posebnež...
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
Magic1 ::
In tam ti tudi piše, da v tuji lahko opravljaš 16h, ki se ti jih prizna kot 8h? In da pot ne šteje v služben čas?
Magic
GregiB ::
In tam ti tudi piše, da v tuji lahko opravljaš 16h, ki se ti jih prizna kot 8h? In da pot ne šteje v služben čas?
Lej, ne vem, kaj zej provociraš... napisal si, da v večini pogodb službene poti niso omenjene... v vseh mojih so... samo toliko... Kolikor pa tebi formulacija (ne) paše je pa druga zgodba
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
Mato989 ::
In tam ti tudi piše, da v tuji lahko opravljaš 16h, ki se ti jih prizna kot 8h? In da pot ne šteje v služben čas?
Lej, ne vem, kaj zej provociraš... napisal si, da v večini pogodb službene poti niso omenjene... v vseh mojih so... samo toliko... Kolikor pa tebi formulacija (ne) paše je pa druga zgodba
Nekaj je službena pot v drugem kraju oz PE recimo da ima firma 2 poslovne enote... nekaj drugega pa je it v Južno Ameriko na bauštelo.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
GregiB ::
Nekaj je ... nekaj drugega pa je
Oboje je opravljanje dela izven podjetja, n'est-ce pas? Če v pogodbi piše, da te lahko delodajalec napoti delati izven kraja dela, je to lahko Ptuj, Celje, Dunaj ali Rio de Janeiro... v kolikor napotitev ni trajna... potem je treba napisati novo pogodbo... Mislim... je kdo med vami zaposlen kje drugje, kot za trakom??? Preberte, kar ste podpisali....
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
Mato989 ::
Nekaj je ... nekaj drugega pa je
Oboje je opravljanje dela izven podjetja, n'est-ce pas? Če v pogodbi piše, da te lahko delodajalec napoti delati izven kraja dela, je to lahko Ptuj, Celje, Dunaj ali Rio de Janeiro... v kolikor napotitev ni trajna... potem je treba napisati novo pogodbo... Mislim... je kdo med vami zaposlen kje drugje, kot za trakom??? Preberte, kar ste podpisali....
Kakšno neumnost si pa zdaj napisal... Ti lahko delaš izven kraja pa delaš ZNOTRAJ podjetja... lahko pa delaš na terenu pa je izven lokacije podjetja v istem kraju... Ni vse opravljanje izven podjetja če je izven kraja... podjetje ima lahko PE...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
GregiB ::
Kakšno neumnost si pa zdaj napisal... Ti lahko delaš izven kraja pa delaš ZNOTRAJ podjetja... lahko pa delaš na terenu pa je izven lokacije podjetja v istem kraju... Ni vse opravljanje izven podjetja če je izven kraja... podjetje ima lahko PE...
In kaj ima to veze??? Če ti v pogodbi o zaposlitvi piše "Delo se opravlja na sedežu podjetja na nikolovi cesti 99, 7890 Sv. Nikoder ali na terenu oz. v tujini v kraju in času, ki ga določi delodajalec".... Kaj ima to opraviti s tem, ali te delodajalec napoti v svojo dislocirano enoto ali tujemu poslovnemu partnerju na sestanek...?
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
Magic1 ::
Prevoz na lokacijo delovnega mesta v pogodbi ne šteje v delovni čas. Kamorkoli drugam pa! Kaj mu tukaj ni jasno?!? Ne more te podjetje poslat na drugi konec Slovenije (ali v tujino) in ti moraš to storiti v svojem prostem času. Prav tako je za delo v tujini. Ko delaš, šteje v delovni čas, ko ne delaš, lahko počneš karkoli. Delo ali vožnja ne omogočata, da ti počneš kar želiš...
Samo pri nas je tako mišlenje med delodajalci, da pošljejo nekoga po šihtu v tujino, drugi dan dela na lokaciji 12h in tretji dan se vrne dopoldne, a more it še oddelat cel delovnik. Plačan je pa tri normalne dni plus 1,5 dnevnice. WTF?!?
Samo pri nas je tako mišlenje med delodajalci, da pošljejo nekoga po šihtu v tujino, drugi dan dela na lokaciji 12h in tretji dan se vrne dopoldne, a more it še oddelat cel delovnik. Plačan je pa tri normalne dni plus 1,5 dnevnice. WTF?!?
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
GregiB ::
@Magic1...Ne more te podjetje.... mah lej, realnost je ta, da za službene poti znotraj rodne grüde načeloma štartaš iz podjetja ali pač od doma, kar ti je do cilja bliže in takrat se ti začne delovni čas... do povratka na firmo ali domov... spet, kar je bliže. Za službena potovanja v tujino za mejo, če je bil to enodnevni "izlet", velja večinoma isto... Ko pa je treba kam dlje, pa je ponavadi tako, da če potuješ na delavnik (npr. odrineš v ponedeljek, ker moraš biti v Montrealu torek - četrtek) in potuješ domov na petek, se ti za tisti delavnik, ko si na poti šteje 8h in dobiš dnevnico... Ko pa je treba na pot v nedeljo zvečer ali pač prideš domov v soboto zjutraj, pa firme večinoma dajo dnevnico, ne pa tudi (vikend nad-) ur.
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
ginekk ::
Nekako ko potuješ ne delaš, ampak vseeno je sporno, pač gre za službeno potovanje in prosti čas, ki bi ga porabil drugače, nameniš potovanju za službo.
Zaradi tega sem jaz že davno nazaj nehal potovat na vikend, ampak vse lete in nočitve naredim izključno med tednom. Včasih se seveda ne da, in za vse kar prišlo na vikend sem se "spogajal" za proste ure.
Zaradi tega sem jaz že davno nazaj nehal potovat na vikend, ampak vse lete in nočitve naredim izključno med tednom. Včasih se seveda ne da, in za vse kar prišlo na vikend sem se "spogajal" za proste ure.
Magic1 ::
Če je bližje od tvojega doma, se res načeloma ne šteje. Četudi tudi tu imaš pravico it na sedež in od tam naprej se ti normalno šteje. A to je neumnost.
V glavnem je problem zgolj to da dosti delodajalcev pot v tujino ne šteje, v delovni čas. Pa delo v tujini tudi poknjižijo po 8h neglede na to, koliko si tam delal.
Še huje je če se moraš vozt. A vožnja ni delo? Vozniki in piloti delajo gratis? Pa mučkanje po letališčih in taxijih(ali celo tako škrtarijo da te na javni promet pošljejo) je hobi?
V glavnem je problem zgolj to da dosti delodajalcev pot v tujino ne šteje, v delovni čas. Pa delo v tujini tudi poknjižijo po 8h neglede na to, koliko si tam delal.
Še huje je če se moraš vozt. A vožnja ni delo? Vozniki in piloti delajo gratis? Pa mučkanje po letališčih in taxijih(ali celo tako škrtarijo da te na javni promet pošljejo) je hobi?
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
GregiB ::
@Magic1... vse imaš prav, ampak spet... treba je lepo prebrati pogodbo o zaposlitvi, preden jo podpišeš, kakšne so obveznosti delodajalca in kakšne delojemalca in če je kompenzacija primerna... Prihaja pa potem do tega, da seveda tista velika večina ljudi, ki s svojo plačo ni zadovoljna išče vse sorte stvari, za katere se potem jamra oz. (tudi) išče pravne nasvete in kaj jest vem kaj... OP svtujem, da naslednjič, ko jo delodajalec napoti v Beograd enostavno reče "Ne grem"... pa da vidimo...
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
johnnyyy ::
@Magic1... vse imaš prav, ampak spet... treba je lepo prebrati pogodbo o zaposlitvi, preden jo podpišeš, kakšne so obveznosti delodajalca in kakšne delojemalca in če je kompenzacija primerna... Prihaja pa potem do tega, da seveda tista velika večina ljudi, ki s svojo plačo ni zadovoljna išče vse sorte stvari, za katere se potem jamra oz. (tudi) išče pravne nasvete in kaj jest vem kaj... OP svtujem, da naslednjič, ko jo delodajalec napoti v Beograd enostavno reče "Ne grem"... pa da vidimo...
Kolikor imam sam izkušenj se klima v podjetju spreminja, prav tako obveznosti. Se zaposliš podpišeš nekaj, potem čez 5 let je pa lahko iz tega čisto nekaj drugega. Pa večinoma ni nekih sprememb vmes, da bi rekel, od tega datuma naprej me pa izkoriščajo, ampak na način da najprej podpišeš pogodbo in 2 čleti sploh ne potuješ 3 leto, imaš 2 potovanji v celem letu, potem 4 in naslednje 10, ko ugotoviš, da si vsak mesec bil nekje.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Službena pot z lastnim vozilom in prevoz sodelavcev (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 7012 (3305) | gruntfürmich |
» | Terensko delo - lasten avto? Sprejeti? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 9914 (4043) | nejc_nejc |
» | Sluzbena pot - nadure (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 10472 (4452) | Mato989 |
» | Službeno izobraževanje in plačilo časa prevoza (službena pot na izobraževanje)Oddelek: Loža | 4621 (3625) | UganiKdo |
» | Trajanje službene potiOddelek: Loža | 15097 (14377) | St235 |