Bloomberg piše, da je Apple spremembo strategije zaposlenim razkril danes in jih precej presenetil. Na električnem avtomobilu naj bi delalo okrog 2000 ljudi, ki bodo sedaj počasi dobili druge zadolžitve. Projekt vodi Kevin Lynch, ki bo zaposlene počasi predal vodji oddelka za umetno inteligenco Johnu Giannandreaju. Nekaj pa jih bodo tudi odpustili, čeprav še ni jasno, koliko.
Apple je v svoja vozila, električna, pametna in drugačna, vložil več milijard dolarjev. Leta 2014 so želeli izdelati avtonomno električno vozilo, ki bi imelo glasovno navigacijo. Projekt je imel nemalo organizacijskih težav že od začetka, na koncu pa sta ga prevzela Jeff Williams in Kevin Lynch, ko je dotedanji vodja Doug Field odšel k Fordu.
Sedanja odločitev naj bi bila dokončna, čeprav je Apple uradno ni želel komentirati. A projekt Titan je očitno umrl.
Toliko od avtonomne voznje in kako bodo to resevali IT velikani. Ostane sicer Waymo. Vcasih je res zanimivo, kako pricakovanja odstopajo od realnega stanja. Na eni strani je FSD povsod samo sto nije, vzporedno pa je na trgu ze cela znanost dobiti nekaj precej bolj "banalnega", kot je recimo primeren OS, middleware, ipd., da bi lahko uporabil pri takih sistemih.
Pa kako hud dizajn ima VW, da naj bi zgledal kot Applov produkt, ce se mu na volan nalepi jabolko
Moj bimer "vozi" občutno slabše, kot je vozil primerljiv model 6 let nazaj. Upam da nimajo zaposlenih v podjetju na tem področju. Ker če jih imajo, potem to pomeni 6 let metanja denarja stran.
"Na električnem avtomobilu naj bi delalo okrog 2000 ljudi, ki bodo sedaj počasi dobili druge zadolžitve." A to pomeni, da se bo 2 tisoč ljudi delalo da nekaj dela, dokler jim ne bodo našli nekaj dela? Zanimivo razmišljanje. Če nekaj ukineš, ukineš skupaj z delovnim mestom. Ali gre delat kaj drugega, ali gre skozi vrata.
Ah, saj bodo kupili kako Teslo ali pa kakega drugega. Denarja imajo dovolj, če bi želeli vstopit v ta posel.
Apple ma res 160 milijard denarnih rezerv, in Tesla je vredna 620 milijard trenutno, samo denar ni edina komponenta pri podonih prevzemih. Če bi začeli kupovati Tesline delnice, bi to znatno povečalo ceno delnice in onemogočalo prevzem.
Twitterjeva delnica je bila vredna nekje med $20 & $30 in je Musk ponudil $54 za prevzem. Po tem zgledu bi to pomenilo, da bi Apple ( če bi ostalo bilo ok) lahko prevzel Teslo pri tržni kotaciji nekje okol 1.2 trilijona.
So pogruntali da je avto prevelih tehnični, inženirski in birokratski zalogaj, da bi lahko konkurirali uveljavljenim velikanom ki delajo iste zadeve že vsaj 100 let.
Eh, na telefonih pa abakih majo dost vec profira kt pr enem avtu, tko da...
Pri avtih se dela zares profit potem, ko avto nekomu prodaš. Poglej stroške lastništva avtomobila. Ura serviserja avta bo kmalu dražja kot IT specialista. Verjetno si proizvajalci avtov želijo tudi doseči, da boš moral jim plačevati letno naročnino za posodobitve programske opreme v avtu. Tako nekako kot jim moraš drago plačat že sedaj, če hočeš po nekaj letih posodobit navigacijo.
Te kitajske električne avtomobile po moje delajo tako, da imaš nekega proizvajalca, ki ima proizvodne linije, potem pa samo malo spremenijo design in nalepijo gor drugo nalepko. Odvisno kdo si zaželi imeti svojo linijo električnih avtov. Si ne predstavljam da bi nek proizvajalec telefonov kar čez noč postal proizvajalec avtov. Tako preprosto to verjetno spet ni.
So pogruntali da je avto prevelih tehnični, inženirski in birokratski zalogaj, da bi lahko konkurirali uveljavljenim velikanom ki delajo iste zadeve že vsaj 100 let.
Narobe so se lotili, to je vzrok. So hoteli delat iste zadeve kot "uveljavljeni velikani", kar se jim jasno ni izšlo. Namesto da bi pristopili k zadevi tako, kot so že pokazali, da znajo ...
So pogruntali da je avto prevelih tehnični, inženirski in birokratski zalogaj, da bi lahko konkurirali uveljavljenim velikanom ki delajo iste zadeve že vsaj 100 let.
Narobe so se lotili, to je vzrok. So hoteli delat iste zadeve kot "uveljavljeni velikani", kar se jim jasno ni izšlo. Namesto da bi pristopili k zadevi tako, kot so že pokazali, da znajo ...
To ni res. Lotili so se na cisto drug nacin, ampak so podcenjevali del, ki je bi pravilno zgoraj omenjen.
Te kitajske električne avtomobile po moje delajo tako, da imaš nekega proizvajalca, ki ima proizvodne linije, potem pa samo malo spremenijo design in nalepijo gor drugo nalepko. Odvisno kdo si zaželi imeti svojo linijo električnih avtov. Si ne predstavljam da bi nek proizvajalec telefonov kar čez noč postal proizvajalec avtov. Tako preprosto to verjetno spet ni.
Seveda. Tako kot pri nas včasih Janez-d-o-o PCje. Očitno imajo dovolj hitre in prilagodljive dobavitelje komponent za električne avtomobile.
Sicer pa misliš, da je v evropski avtomobilski industriji bistveno drugače? Edina sreča je, da infrastruktura ni pripravljena na velik delež električnih avtov in je še nekaj malega časa za popravni izpit.
To ni res. Lotili so se na cisto drug nacin, ampak so podcenjevali del, ki je bi pravilno zgoraj omenjen.
Priznam, ne vem kako so se lotili zadeve, a očitno so zapeljali na čeri in nasedli v močvirju birokracije. En pristop, ki deluje, da se temu močvirju izogneš, je da vzameš preč eno gumo ;)
Guma tu ne igra nobene resne vloge. V neki tocki so bili mnogi prepricani, da so samo pristop in sredstva Silicijeve doline dovolj, da se avtonomna voznja resi. Avto s tremi gumami ali stirimi, nima veze. To ti pac naredi nek "foxconn" po zeljah, kot npr. omenjena Magna, ker pac to zna vsak Kitajc. Cez nekaj casa pa je polno teh agile/IT/AI/webdev/... strokonajkov dozivilo kruti spust po Dunning-Kruger krivuljji.
Resen napredek na tem podrocju bo prisel tam, kjer se bodo ljudje z miselnostjo legacy OEM-ov in zgoraj omenjeni strokovnjaki srecali na neki zdravi sredini. Po pristopu in pricakovanjih. Torej, prvi se malo brcnili v rit, drugi pa spustili z oblakov.
Kar se tiče avtonomne vožnje, res ne. Ciljal sem na vse ostale varnostne zahteve, ki jih tricikli v primerjavi s štirikolesniki ne rabijo izpolnjevat. Če hočeš čim hitreje na trg, je tricikel bolj primerna izbira.
Kar se tiče avtonomne vožnje, res ne. Ciljal sem na vse ostale varnostne zahteve, ki jih tricikli v primerjavi s štirikolesniki ne rabijo izpolnjevat. Če hočeš čim hitreje na trg, je tricikel bolj primerna izbira.
Če pa hočeš kaj prodati je pa tricikel kompletni nesmisel.
Tip govori o triciklu LMAO. Pa sploh gledate kaj se vozi po slovenskih cestah?! Avtomobili nimajo marže. Pa to je jasno, da bi bil izgubljen R&D projekt. že pri osnovnem AI zamujajo.
Neko bazo in ugled ima no. Seveda bi bilo odvisno od produkta, ampak zdaj je itak jasno, da ta ni bil dosegljiv. Je pa res Tesla tu tudi velik problem, ker so na podorcju vozil to mesto Applu pobrali. Programercki so se ze skesirali :D
Te kitajske električne avtomobile po moje delajo tako, da imaš nekega proizvajalca, ki ima proizvodne linije, potem pa samo malo spremenijo design in nalepijo gor drugo nalepko. Odvisno kdo si zaželi imeti svojo linijo električnih avtov. Si ne predstavljam da bi nek proizvajalec telefonov kar čez noč postal proizvajalec avtov. Tako preprosto to verjetno spet ni.
točno tako jih delajo. recimo Volvo EM90 je električni enoprostorec, ki je ubistvu samo predelan Zeekr 009 za enih 30% več dnarja. Zaenkrat sicer samo za kitajski trg.
ampak sej jih v EU delamo isto. Recimo Cupra Born je predelan VW ID.3
Še danes ne razumem, kako so lahko bili tako optimistični glede L4 kot da bi samo Muska poslušali, svojih inženirjev oz. strokovnjakov pa ne.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Sam je pa tud res da Apple ne rab bit tako zelo racionalen ker ima tok keša.
Racionalni majo ponavad dost keša, medtem ko za iracionalne velja ravno obratno. Tvoj nasvet bi Apple spravil na nulo.
Ni bil ravno nasvet. Pa tud ne rabiš bit al čisti svetnik al pa čist največja zloba, lahk si nek umes. Isto ko hujšaš, 6 dni se držiš 7 dan si nekaj malega privoščiš. Za Apple bi to lahko bilo nekaj malega glede na bogastvo ki ga imajo. Kaplja v morje. Brezveze bit bogat če se skoz 100% v nulo racionalnosti držiš, moraš pa imet zdravo mejo normale seveda. Ti mi pa polagaš besede v usta s tem ko se obnašaš kot da zahtevam neracionalno skrajnost.