Forum » Na cesti » Vulkanizer zajebava
Vulkanizer zajebava
stara mama ::
Likalnik ::
Kot že rečeno, če si gume pripeljal že montirane na feltnah se teh ne centrira še enkrat....razen, če mu posebej omeniš...če pripelješ ločeno gume in feltne, da se jih sestavi se potem tudi te avtomatsko centrira.
jaz gume sam menjam doma...jih imam na feltnah in potem par let dajem gor in dol....ko kupim nove gume peljem do vulkanizerja, da mi sestavi komplet in centrira....potem jih nikoli več ne centriram...držijo mi par let dokler jih ne zamenjam..
recimo, če bi jaz pripeljal do vulkanizerja menjati že sestavljen set in da mi poleg menjave naredi še centriranje brez, da bi mu jaz to naročil mi ne bi bilo prov....ker kot prvič gume so bile centirane in ne rabijo biti še enkrat, kot drugič nisem naročil te storitve.....to je podobno kot, če v gostilni naročiš glavno jed potem ti pa natakar prinese še sladico....
res pa je grdo od tvojega vulkanizerja, da ti potem naknadno ni hotel centrirati gum in ti to tudi zaračunati...pač, da te je tako odslovil to ni prov in to bi mu lahko povedal...ter mu dal jasno vedeti, da s takimi šalabajzerji ne boš imel več opravka
jaz gume sam menjam doma...jih imam na feltnah in potem par let dajem gor in dol....ko kupim nove gume peljem do vulkanizerja, da mi sestavi komplet in centrira....potem jih nikoli več ne centriram...držijo mi par let dokler jih ne zamenjam..
recimo, če bi jaz pripeljal do vulkanizerja menjati že sestavljen set in da mi poleg menjave naredi še centriranje brez, da bi mu jaz to naročil mi ne bi bilo prov....ker kot prvič gume so bile centirane in ne rabijo biti še enkrat, kot drugič nisem naročil te storitve.....to je podobno kot, če v gostilni naročiš glavno jed potem ti pa natakar prinese še sladico....
res pa je grdo od tvojega vulkanizerja, da ti potem naknadno ni hotel centrirati gum in ti to tudi zaračunati...pač, da te je tako odslovil to ni prov in to bi mu lahko povedal...ter mu dal jasno vedeti, da s takimi šalabajzerji ne boš imel več opravka
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Likalnik ()
c3p0 ::
Kjer sem jaz nazadnje menjal gume, je zategoval z moment ključem. Sicer je pa popolnoma vseeno, če je zadeva zategnjena na 250 Nm, namesto na 130 Nm. Če platišče preživi. Problem je le, če platišče poči zaradi tega. Nisem pa še slišal za tak primer. Ne trdim, da se ne dogaja, slišal pa še nisem.
Bolj verjetno kot da poči je, da se matica zapeče na navoj (ali vijak v luknjo) in je ne dobiš dol. Lahko sicer, da gre s kompresorjem dol (če se raje ne odtrga kaj), ampak veliko sreče pri tako zategnjenem kolesu menjati z rezervnim nekje na cesti.
Spravljal dol iz kombija, 4 od 5 zapečenih. Udarni vijačnik jih ni spravil dol. Cev 1.5m na ključ in je na koncu šlo, ključ je bil že tako upognjen, da sem pričakoval, da bo zlomljen odletel, pa upal, da ne meni v glavo. Sredi AC kaj takega... avtovleka, druge ni.
PacificBlue je izjavil:
V soboto sem zamenjal gume s pomocjo dvigalke na treh avtih.
Sicer mi je vw dvigalka na navoj sla vmes po gobe, sem potem uporabil hidro dvigalko.
Saj gre cist enostavno, moras pa za varnost podlozit kaksno kolo, da se ti avto ne spelje, ko ga imas na dvigalki.
Sploh, če avto ne stoji na ravnem:)
Seveda moraš podložit in to dobro. Kaj če pa dvigalka spusti? Marsikdo bi bil še živ, če bi to storil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: c3p0 ()
darkolord ::
recimo, če bi jaz pripeljal do vulkanizerja menjati že sestavljen set in da mi poleg menjave naredi še centriranje brez, da bi mu jaz to naročil mi ne bi bilo prov....ker kot prvič gume so bile centirane in ne rabijo biti še enkrat, kot drugič nisem naročil te storitve.....to je podobno kot, če v gostilni naročiš glavno jed potem ti pa natakar prinese še sladico....No ja, ampak če ima pomočnika, ga v bistvu nič ne stane, če centriranje vsaj preveri (brez da jemlje dol uteži), ker lahko to en naredi med tem, ko drugi avto spravlja na dvigalko in jemlje gume dol.
Če je off-balance, bi ti pa centriranje potem ponudil oz. zaračunal, pa je win-win za oba.
Ampak ja, pričakuje se pa tega ne.
Likalnik ::
ja se strinjam....tudi s tvojim mnenjem...pač to je težko popredalčkati kaj je prav in kaj ne...res pa je, da če imaš željo po določeni storitvi se to tudi izrazi...ne vem pa kako to ženske gledajo na to, ko pripeljejo avto na menjavo gum....jim je centriranje španska vas in tu se mora vulkanizer najverjetneje sam odločiti kako bo odreagiral in kaj vse bo naredil.
poznam primer, ko je punca klicala fanta, da ji je na avtu kolo stran odpadel....fantu ni bilo nič jasno kako ti lahko kolo stran pade in jo spraševal, če je v redu, če se je kaj poškodovala, kam se je zaletela itd....na koncu so ugotovili, da ji je ratkapa oziroma (pokrov platišča) stran padla.
kot rečeno, imaš različne ljudi z različnim znanjem...sedaj pa kot vulkanizer "vohaj" komu centrirati gume in komu ne
poznam primer, ko je punca klicala fanta, da ji je na avtu kolo stran odpadel....fantu ni bilo nič jasno kako ti lahko kolo stran pade in jo spraševal, če je v redu, če se je kaj poškodovala, kam se je zaletela itd....na koncu so ugotovili, da ji je ratkapa oziroma (pokrov platišča) stran padla.
kot rečeno, imaš različne ljudi z različnim znanjem...sedaj pa kot vulkanizer "vohaj" komu centrirati gume in komu ne
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Likalnik ()
m0LN4r ::
Kako kaj kaze z gumo oz. felgo? Je guma jajcasta ali poskodovana oz. se felga vrti v osmici?
Si ze dal preverit?
Si ze dal preverit?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
mugen999 ::
A kaj mažete navoje na vijakih z mastjo. Jaz imam vedno namazane. Vulkanizerji pa tega ne prakticirajo. Namažem pa tudi nalegno površino feltna/pesta da gre kolo ob menjavi normalno dol, ne da moras skoraj z macolo vdarit po feltni da gre dol. Res je tudi to da če namazane vijake zategnes s 130Nm jih v resnici več zategneš kot bi suhe s 130Nm. Res je pa tudi to da nov avto nikoli ne pride z namazanimi vijaki.
Likalnik ::
priporočljivo je namazati vijake z mastjo....kaj pa WD40, če se jih s tem malo našprica je tudi v redu ali ne?
mugen999 ::
WD40 nima glih nekih mazalnih sposobnosti, ampak odlično pa izpodriva vlago, kar je v tem primeru zakon.
Buggy ::
za te zadeve se uporablja bakrena mast, prav tako pa vijake ne zategujte kot da bo konec sveta, ker ni ravno prijetno zatrgan vijak spravljat iz pesta....tisti ki vijacite sami doma ponavadi skacejo po kljucu da bo ja drzal
Likalnik ::
jaz osebno sem nabavil moment ključ...in zategnem na 130nm in to je to....najprej odvijem z pnevmatsko pištolo...enako privijem z pnevmatsko pištolo...potem pa s ključem, ko je avto že na tleh vse skupaj preverim.
zaenkrat ni bilo težav...glede mazanja je pa tako...kakšno leto namažem kdaj pa pač ne (vijake)...odvisno ali se spomnim kupit mast ali ne:)
zaenkrat ni bilo težav...glede mazanja je pa tako...kakšno leto namažem kdaj pa pač ne (vijake)...odvisno ali se spomnim kupit mast ali ne:)
mugen999 ::
za te zadeve se uporablja bakrena mast, prav tako pa vijake ne zategujte kot da bo konec sveta, ker ni ravno prijetno zatrgan vijak spravljat iz pesta....tisti ki vijacite sami doma ponavadi skacejo po kljucu da bo ja drzal
To smo vcasih delali ko se ni bilo masovno moment kljucev. Danes moment kljuc kupis kot bi kupil 3 kile mesa.
m0LN4r ::
Vijake se ne maze, nalegno povrsino ja. Sraufe spucas s krtaco v vrtalniku, se svetijo kot novi.
Bakrena pasta je ok, pa se to je treba damo minimalno namazat.
Jaz uporabljam highperformance keramicno pasto, ker se mi je bakrena ze enkrat zapekla gor poleti.
If wheel bolts are greased, they can come loose more easily. What may be helpful when fastening and unfastening can become a serious risk while driving.
Bakrena pasta je ok, pa se to je treba damo minimalno namazat.
Jaz uporabljam highperformance keramicno pasto, ker se mi je bakrena ze enkrat zapekla gor poleti.
If wheel bolts are greased, they can come loose more easily. What may be helpful when fastening and unfastening can become a serious risk while driving.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
stara mama ::
Navoje je po navodilih in predpisih ne maže, res pa v praksi to ne gre najbolj skozi.
Treba je vedet, da bi se namazan vijak moral zategnit z manjšim momentom, nikjer ni predpisa koliko točno (tud navoji so različni, imaš pa še več variant šravfov, nekateri s podložko)
Poleg tega je še pravilo za lita platišča - ta bi se naj zategovala z manjšim momentom kot jeklena (nekje 110Nm imam v glavi).
Treba je vedet, da bi se namazan vijak moral zategnit z manjšim momentom, nikjer ni predpisa koliko točno (tud navoji so različni, imaš pa še več variant šravfov, nekateri s podložko)
Poleg tega je še pravilo za lita platišča - ta bi se naj zategovala z manjšim momentom kot jeklena (nekje 110Nm imam v glavi).
fikus_ ::
Če berete navodila priložena k avtu, tam piše moment privijanja vijakov/matic.
Jeklena platišča, kar sem jih videl/uporabljal, imajo na konus naležno površino vijak - platišče, lita pa različno, nekatera konus, nekatera ravno podložko.
Mazanje vijakov/matic ni priporočljivo, ker se lahko odvijejo, je pa dobro, da ne zarjavijo. Jaz mažem navoj vijaka pri glavi, tisti del ki ni privit v pesto (mogoče kakšen navoj privit v pesto) zaradi manjše korozije.
Jeklena platišča, kar sem jih videl/uporabljal, imajo na konus naležno površino vijak - platišče, lita pa različno, nekatera konus, nekatera ravno podložko.
Mazanje vijakov/matic ni priporočljivo, ker se lahko odvijejo, je pa dobro, da ne zarjavijo. Jaz mažem navoj vijaka pri glavi, tisti del ki ni privit v pesto (mogoče kakšen navoj privit v pesto) zaradi manjše korozije.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PacificBlue ::
Lani sem imel tak primer, da je nekdo z navadno mastjo mazal vijake, pa mu je na zadnjem kolesu se par sraufov lepo odtegnilo.
Mislim, da je bolje kupit nove sraufe, če so že rjavi.
Mislim, da je bolje kupit nove sraufe, če so že rjavi.
I’m out.
:3
:3
fikus_ ::
Poleg privijačenja z moment ključem se priporoča po nekaj 10 km preveriti privitost vijakov, tudi z moment ključem.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
blackbfm ::
a je to troll al kater bedak res maže vijake
zategnit moraš po specifikaciji.. pri bajti imamo 3 avte, noben nima 130nm
jaz osebno sem nabavil moment ključ...in zategnem na 130nm in to je to
zategnit moraš po specifikaciji.. pri bajti imamo 3 avte, noben nima 130nm
PacificBlue ::
VW ima 120nm
Jaz vedno zategnem po občutku na roke. Imam se kar filling, letno med 6-7 avti zamenjam gume(poleti in pozimi skupaj).Nikoli se ni bilo kaj loss..tok tok
Jaz vedno zategnem po občutku na roke. Imam se kar filling, letno med 6-7 avti zamenjam gume(poleti in pozimi skupaj).Nikoli se ni bilo kaj loss..tok tok
I’m out.
:3
:3
cvalsr ::
pa mu je na zadnjem kolesu se par sraufov lepo odtegnilo
...ker jih ni do konca privil, ne pa zaradi mazanja z mastjo.
Se ti ne zdi, da bi na milijonih izdelanih avtomobilov to opazili in spremenili, če bi se odvijali?
Pravilno zategnjeni se nikomur ne odvijejo, ker so (metrski) navoji samozaporni (poguglaj, trenje itd...), tudi, če so namazani. Fini navoji za 'feltne' še bolj kot navadni. Vedno rahlo namažem navoje in ni nobenih težav, tudi z rjo ne in zlasti pri morebitnem odvijanju na terenu ne. Pritegnem pa s 100 namesto predpisanimi 120 Nm (spet poguglajte trenje, sile in momenti na vijaku itd).
Aja: Nekdo z moment ključem 'prekontrolira' zategnjenost - narobe. Tako vidiš samo, če so dovolj pritegnjeni, ne pa, ali so (lahko veliko) preveč. Z moment ključem je treba vijake nazadnje do konca pritegniti na pravo vrednost.
"""a je to troll al kater bedak res maže vijake"""
Veliko nas je takih in veliko od teh nas ima resno tehnično izobrazbo.
Ter se čudimo "kater" bedakom, ki tega ne počnejo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: cvalsr ()
fikus_ ::
"Nekdo z moment ključem 'prekontrolira' zategnjenost - narobe. Tako vidiš samo, če so dovolj pritegnjeni, ne pa, ali so (lahko veliko) preveč. Z moment ključem je treba vijake nazadnje do konca pritegniti na pravo vrednost."
To sem jaz pisal in tudi, da že prvič privijem z moment ključem.
To sem jaz pisal in tudi, da že prvič privijem z moment ključem.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
m0LN4r ::
https://www.liqui-moly.com/de/de/kerami...
Priporocam.
So na netu tabele, ce kdo ni ziher:
https://www.reifen-felgen.de/2015/11/30...
V navodilih pise, v smislu sraufe ocistiti, ne smejo ometi sledu olj ali masti...
Iz prirocnika:
Die Kalotten in den Bohrungen für die Radschrauben müssen frei von Korrosion, Schmutz, Öl und Fett sein.
Priporocam.
So na netu tabele, ce kdo ni ziher:
https://www.reifen-felgen.de/2015/11/30...
V navodilih pise, v smislu sraufe ocistiti, ne smejo ometi sledu olj ali masti...
Iz prirocnika:
Die Kalotten in den Bohrungen für die Radschrauben müssen frei von Korrosion, Schmutz, Öl und Fett sein.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
mugen999 ::
Če katerega skrbi da bi kolesne vijake/matice na avtomobilu preveč zategnil, naj ga ne skrbi več. Ko še ni bilo masovno moment ključev za dobiti v vsaki trgovini, sem leta zategoval z križnim ključem. Zategnil sem vedno do konca kolikr sem lahko, ker nisem vedel in imel obcutka koliko je 100-140Nm. Odkar pa imam moment ključ šele vidim kako malo je potrebno uporabit moči za te vrednosti. Kako to vem? Vem tako da ko danes se vedno odtegujem te sravfe z istim kriznim kljucem se relativno lahko odtegnejo pri 130Nm. Vcasih ko pa sem se s tem istim kljucem zategval do konca sem potem po sezoni komaj odtegnil, s tem da sem za kak vijak moral na ta krizni kljuc dati podaljsano cev da sem odtegnil(namazane vijake!) . Tako da zdaj predvidevam da sem vcasih zategoval vsaj 300Nm ali več. Pa nikoli nisem unicil navojev ali felten. No toliko da veste da so te stvari ocitno precej mocneje narejene kot so zahteve za zategovanje.
PacificBlue ::
Pri kovinskih felgnah ni tak problem, bolj je aluminij obcutljiv al pa karbon.
I’m out.
:3
:3
m0LN4r ::
Tut star srauf na 10+ let starem avtu ni nemogoce pretrgat. Kako 17ko izi pizi.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
fikus_ ::
PacificBlue je izjavil:
Pri kovinskih felgnah ni tak problem, bolj je aluminij obcutljiv al pa karbon.
Ali imamo koga na ST s karbon feltnami?
Imam original lite feltne z vijaki z ravno podložko, tako da praktično ni možno uničiti feltne s pretiranim pritegovanjem, drugo so pa "konus vijaki", kjer konus vijaka pri odvijanju/privijanju drsi po feltni.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
zobnik ::
Nisem gum še menjal, ker avto uporabljam občasno. So letne pri takem mokri cesti dost boljše kot če dam savske s3 gor k jih mam doma....Novembra imajo dren tak da so precej živčni že. Najboljš je met rezervni komplet, ga scentriraš Septembra in menjaš doma sam novembra.
GupeM ::
Nisem gum še menjal, ker avto uporabljam občasno. So letne pri takem mokri cesti dost boljše kot če dam savske s3 gor k jih mam doma....Novembra imajo dren tak da so precej živčni že. Najboljš je met rezervni komplet, ga scentriraš Septembra in menjaš doma sam novembra.
Pri današnji temperaturi je letna boljša od zimske. Okrog nule se pa zadeva začne obračati v prid zimskih pnevmatik.
tony1 ::
a) OP: gume ti tresejo, ker niso bile montirane na ista kolesa kot lani. Morda jih lani ob demontaži felten niso označili ali pa so bili letos nepozorni. Ali pa "preveč" skrbni in so videli npr., da so sprednje gume bolj obrabljene kot zadnje in so jih zamenjali med osema. Vendar to le redko povroči težave. Bolj problematično je menjavanje gum levo desno.
Ko je guma enkrat scentrirana običajno taka tudi ostane, je pa res, da se vmes obrablja. "Odcentrira" se lahko bolj teoretično, npr. če bi povozil ogromno luknjo, zadel robnik ali (zelo pogojno) če bi odpadla kakšna utež s feltne.
Sam gum ne centriram po 1. montaži na feltne že 15 let, na vseh avtih, in nimam težav.
b) Kolesnih matic / vijakov se ne maže z ničemer.
Ko je guma enkrat scentrirana običajno taka tudi ostane, je pa res, da se vmes obrablja. "Odcentrira" se lahko bolj teoretično, npr. če bi povozil ogromno luknjo, zadel robnik ali (zelo pogojno) če bi odpadla kakšna utež s feltne.
Sam gum ne centriram po 1. montaži na feltne že 15 let, na vseh avtih, in nimam težav.
b) Kolesnih matic / vijakov se ne maže z ničemer.
BCSman ::
Vseeno je za ocistit umazanije in rjavine te vijake. Sem sicer vedno dajal malo masti pri jeklenih feltnah, nikoli se ni nic odvilo. Pa proizvajalcev, ki v navodila pisejo da se ne sme mazat, ne briga kake problemi nastanejo zaradi zarustanih sraufov od vse soli in ostalega. Pri tej nepotrebni alu sminkeriji pa imam malo dvome da ne prevec stisnem.
Da se odvijejo sraufi in celo odpade kolo, je v 99,9% krivo da se jih pozabilo zategnit, ker je montazer bil neskoncentriran ali/in alkoholiziran. Da bi sami od sebe se odvili do take mere zaradi masti ni sans.
Da se odvijejo sraufi in celo odpade kolo, je v 99,9% krivo da se jih pozabilo zategnit, ker je montazer bil neskoncentriran ali/in alkoholiziran. Da bi sami od sebe se odvili do take mere zaradi masti ni sans.
MadMax ::
Če so bile gume na platiščih in dovolj napumpane pa vseeno trese, je lahko vzrok rja na pestu in platišče ne nalega pravilno.
Lahko so bile zametane z drugimi gumami. Lahko pa je katera poleg slednjega čez poletje še spustila in je mesec/dva preživela zmečkana...
Kar se pa vijakov tiče pa WD nikakor ne.
Mast pa lahko, a ne pretiravat s količino. Težava je bolj potem, pri marsikaterem "menjalcu" ki ob menjavi vijake vrže v pesek, dalje si razloži sam...
Lahko so bile zametane z drugimi gumami. Lahko pa je katera poleg slednjega čez poletje še spustila in je mesec/dva preživela zmečkana...
Kar se pa vijakov tiče pa WD nikakor ne.
Mast pa lahko, a ne pretiravat s količino. Težava je bolj potem, pri marsikaterem "menjalcu" ki ob menjavi vijake vrže v pesek, dalje si razloži sam...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
alexmarsic ::
Ti povem tudi kot bivši vulkanizer oziroma delavec v delavnici. Če nisi izrecno rekel, da želiš balansirat gume se tega ne dela. Pa nima veze če so spredaj, zadaj obrnjene. Odstopanja pri gumah je 5 do 15 gramov in je pri visokih pnevmatikah to v večini primerov neopazno oziroma ne trese. Pri avtih z nizkimi gumami pa je drugačna zgodba tam je max 10g.
Tako da tu ni kriv vulkanizer ampak slaba komunikacija stranke.
Tako da tu ni kriv vulkanizer ampak slaba komunikacija stranke.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alexmarsic ()
Meizu ::
Prav vam je vsem, ki morate zadnja dva dni pred rokom za menjavo skakat okrog vulkanizerjev.
Dva tedna nazaj so se pa čohali po jajcih od dolgčasa.
Ja, se strinjam. Ampak nismo mi izumili zakonodaje, ki te kaznuje če zimskih gum oziroma opreme nimaš, mesec pred rokom menjave pa tudi ne bomo šli pri 20+ stopinjah zunaj menjavat na zimske gume in jih topili brezveze. Je potem dejansko cenejše dvojno gažo plačat kot v mojem primeru.
Pač ta vulkanizem je smotana situacija, kjer je praktično cela slovenija primorana v roku dveh tednov menjat gume. Ampak če te guma stane 200eur po kosu, premontaža pa 30eur, bodi ziher da ti je ne bo šel noben drajsat na vročino mesec pred rokom. To je nerazumno pričakovat.
alexmarsic je izjavil:
Ti povem tudi kot bivši vulkanizer oziroma delavec v delavnici. Če nisi izrecno rekel, da želiš balansirat gume se tega ne dela.
Tako da tu ni kriv vulkanizer ampak slaba komunikacija stranke.
Ja, to smo že ugotovili. "Napačno" je bilo edino njegovo hendlanje glede tega, da me je naročil v ponedeljek in kljub njegovemu predlogu, odjebal. To smo že vse razčistili in se glede na zgornje komentarje absolutno strinjam, da je napaka na moji strani. Lahko bi preventivno rekel da centrira gume, ker nisem ziher če so vse uteži še vedno gor. Ali če je s felgo kaj narobe.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Meizu ()
tony1 ::
"Vseeno je za ocistit umazanije in rjavine te vijake."
Vsekakor. Vendar to ne zahteva mazanja:
"My understanding has always been that wheel nuts should always be torqued 'dry' so I checked the manual which states: "Never use oil or grease on the wheel bolts or wheel nuts. Oil and grease may cause the wheel nuts to be excessively tightened, leading to bolt or disc wheel damage."
Če so vijaki grozno rjavi, lahko na 10 let tudi kupiš nove. Sam sicer nimam slabih izkušenj z rjavenjem kolesnih vijakov.
Še tretja možnost zakaj ostaneš brez šravfa je, da se je tega 10 let zategovalo na večkratnik predpisanega momenta (na roke se to ne da, s pištolo, ki jo upravlja opica, pa), in enkrat razpade. Če k temu lahko pripomore mazanje, ni dobro, tudi če je razlike med suhim in mazanim vijakom le kakšnih 20%. Nekoč se bo našel nekdo, ki bo zaradi nevednosti naredil pi*darijo...
Vsekakor. Vendar to ne zahteva mazanja:
"My understanding has always been that wheel nuts should always be torqued 'dry' so I checked the manual which states: "Never use oil or grease on the wheel bolts or wheel nuts. Oil and grease may cause the wheel nuts to be excessively tightened, leading to bolt or disc wheel damage."
Če so vijaki grozno rjavi, lahko na 10 let tudi kupiš nove. Sam sicer nimam slabih izkušenj z rjavenjem kolesnih vijakov.
Še tretja možnost zakaj ostaneš brez šravfa je, da se je tega 10 let zategovalo na večkratnik predpisanega momenta (na roke se to ne da, s pištolo, ki jo upravlja opica, pa), in enkrat razpade. Če k temu lahko pripomore mazanje, ni dobro, tudi če je razlike med suhim in mazanim vijakom le kakšnih 20%. Nekoč se bo našel nekdo, ki bo zaradi nevednosti naredil pi*darijo...
jest10 ::
Čisto iskreno, imam dražji avto trenutno (prvič v lajfu) in me čisto iskreno malo srat stisne, ko pomislim, da bi ga sam na dvigalko stavil in po možnosti zvil kak ne-nosilni del, raje to brigo preložim na nekoga, ki ima registriran obrat :)
Pa ravno tam se čuda dogaja.
Najbolj fino je, kot ti gre z ročno dvigalko dvigniti avto in vmes ne da tistega kosa gume, ampak gre kovina na kovino, da ti olupi barvo
BCSman ::
Prav vam je vsem, ki morate zadnja dva dni pred rokom za menjavo skakat okrog vulkanizerjev.
Dva tedna nazaj so se pa čohali po jajcih od dolgčasa.
Ja, se strinjam. Ampak nismo mi izumili zakonodaje, ki te kaznuje če zimskih gum oziroma opreme nimaš, mesec pred rokom menjave pa tudi ne bomo šli pri 20+ stopinjah zunaj menjavat na zimske gume in jih topili brezveze. Je potem dejansko cenejše dvojno gažo plačat kot v mojem primeru.
Pač ta vulkanizem je smotana situacija, kjer je praktično cela slovenija primorana v roku dveh tednov menjat gume. Ampak če te guma stane 200eur po kosu, premontaža pa 30eur, bodi ziher da ti je ne bo šel noben drajsat na vročino mesec pred rokom. To je nerazumno pričakovat.
Kdo koga sili da je treba 15.11. menjat gume? Kupiš ketne, jih daš v prtljažnik in ti je vseeno za 15.11. in še tukaj se ni treba pritoževat.
Meizu ::
No dej, ne fantaztirat. Tisti ki delamo dolge poti pač rabimo zaradi nestabilnih razmer po cesti, ne se slepit. In ja ne, nisem si izbral delat dolge poti ker mi paše, ampak ker poklic tako zahteva, kaj čem.
Edit: In niti ne poskušat razlagat kako naj menjam poklic, ker boš to pač moral razložit 400.000 delavcem v sloveniji, ki te bodo lagano poslali v k*rac.
Potem bomo pa vsi začeli topit zimske gume že septembra, dva meseca kasneje bodo pa v vladi jokali in ljudje po FB pisarili in udrihali čez vlado, kako slovencem pada kupna moč in polzimo po evropski lestvici navzdol. Zelo predvidljiv vzorec.
Edit: In niti ne poskušat razlagat kako naj menjam poklic, ker boš to pač moral razložit 400.000 delavcem v sloveniji, ki te bodo lagano poslali v k*rac.
Potem bomo pa vsi začeli topit zimske gume že septembra, dva meseca kasneje bodo pa v vladi jokali in ljudje po FB pisarili in udrihali čez vlado, kako slovencem pada kupna moč in polzimo po evropski lestvici navzdol. Zelo predvidljiv vzorec.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Meizu ()
kixs ::
Imas katne v prtljazniku zaradi zakona. Ko se bo blizala zima, pa menjas gume. Takrat ne bo guzve, vsaj po vecini ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kixs ()
Meizu ::
Hja no, jaz sem recimo že prejšnji teden vozil po zasneženih področjih recimo. Po Avstriji.
Meizu ::
Seveda, zato sem menjal gume. Dobra 2 tedna pred zakonskim rokom in realno 1.5 tedna pred trenutkom, ko so mi dejansko že prišle prav.
fikus_ ::
Hja no, jaz sem recimo že prejšnji teden vozil po zasneženih področjih recimo. Po Avstriji.
V AT so zimske gume obvezne od 1.11 naprej.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
blackbfm ::
Vcasih ko pa sem se s tem istim kljucem zategval do konca sem potem po sezoni komaj odtegnil, s tem da sem za kak vijak moral na ta krizni kljuc dati podaljsano cev da sem odtegnil(namazane vijake!) . Tako da zdaj predvidevam da sem vcasih zategoval vsaj 300Nm ali več. Pa nikoli nisem unicil navojev ali felten.
pa nisi nič razmišljal kako jo boš odtegnil če ti gumo raznese na poti.. ker tisti priloženi ključi v avtu so bolj švoh
T440 ::
Hja no, jaz sem recimo že prejšnji teden vozil po zasneženih področjih recimo. Po Avstriji.
V AT so zimske gume obvezne od 1.11 naprej.
Ta fašizem, da država zapoveduje, katere gume moram voziti, bi se moral nehati. Itak vsi vemo, da so zime zaradi globalnega segrevanja tople in da je ta prisila samo zaradi gumarskih lobijev, ki kujejo milijardne dobičke, ljudje pa kot ovce sledijo. Nodi ima ziher kako dobro izkušnjo z Romunije, kako so zlizane letne gume še vedno čisto dobre in v resnici pripomorejo k čistejšemu okolju (dokazi so na youtube). Čas je, da pravico do celoletne uporabe letnih gum v svoj volilni program doda kaka politična stranka, recimo dobro bi se pokrilo z ResniCo.
DamijanD ::
Vcasih ko pa sem se s tem istim kljucem zategval do konca sem potem po sezoni komaj odtegnil, s tem da sem za kak vijak moral na ta krizni kljuc dati podaljsano cev da sem odtegnil(namazane vijake!) . Tako da zdaj predvidevam da sem vcasih zategoval vsaj 300Nm ali več. Pa nikoli nisem unicil navojev ali felten.
pa nisi nič razmišljal kako jo boš odtegnil če ti gumo raznese na poti.. ker tisti priloženi ključi v avtu so bolj švoh
Baje da so aluminijaste feltne bistveno bolj zahtevne kar se zategovanja tiče - je treba točno na moment. Pri navadnih železnih pa lahko zategneš kolikor ti paše.
stara mama ::
Potem bomo pa vsi začeli topit zimske gume že septembra, dva meseca kasneje bodo pa v vladi jokali in ljudje po FB pisarili in udrihali čez vlado, kako slovencem pada kupna moč in polzimo po evropski lestvici navzdol. Zelo predvidljiv vzorec.
Nisem vedel, da se guma začne topit pri 20°C+
Prosim, razloži nam ta fenomen!
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Centriranje gum (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 10797 (8048) | bbbbbb2015 |
» | Menjava pnevmatik - cenaOddelek: Na cesti | 10592 (9017) | Gr8t |
» | Nakup jeklenih platišč za zimo, da ali ne? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 15839 (13203) | nekoman |
» | menjava dveh gumOddelek: Na cesti | 6862 (5804) | ;-) |
» | Zimske gume na svojih platiščih in centriranjeOddelek: Loža | 7670 (6750) | energetik |