» »

Nov način obračunavanja omrežnine

Nov način obračunavanja omrežnine

««
118 / 122
»»

delavec44 ::

Kaksna bo regulirana cena energije po novem? Vsi članki omenjajo le ET, kaj pa VT in MT?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: delavec44 ()

Bakunin ::

Saj ko ne bo dela, ker ne bo služb, ker je premalo "profita", potem ne boš švical in ne rabiš tuša. >:D

telexdell ::

Bakunin je izjavil:

Saj ko ne bo dela, ker ne bo služb, ker je premalo "profita", potem ne boš švical in ne rabiš tuša. >:D

Si se kdaj vprašal, zakaj človek dela? Zakaj npr. grem kosit travo? A zato, da jo pokosim ali zato, da jo pač kosim, če bo potem trava krajša ali daljša je pa vseeno? Pa zakaj travo kosim, ko je zunaj lepo in suho vreme, ne pa npr. ob dežju? A mogoče zato, da delo opravim čim hitreje in bolj kvalitetno ali pač grem kosit ob dežju, da se mi bo kosilnica skozi mašila, porabil bom več časa, trata pa bo videti grozno? Ali pa mogoče poglej delo, ko greš srat na WC. Ali greš takrat ko ti je nuja, da se uredu userješ (večji profit) ali pač enkrat tolk, da si umažeš gate (manjši profit) ali pač točno na uro pa če je kaj ali ni bilo nič v školjki le da si opravil sranje. Ali pa...
Pa zakaj bi bil nek podjetnik kaj drugačen od mene ali tebe? Kosim takrat, ko delo opravim najprej (največji profit) in ti serješ, ko je največji kup v školjki(največji profit), podjetnik pač opravlja dejavnost takrat, ko se mu najbolj splača, drugače pa ukine to in gre počet kaj drugega, kot greš ti mogoče na kolesarit ali pa jaz na pir.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: telexdell ()

sbawe64 ::

predi je izjavil:

Bom še enkrat prilepil časovnico tega Akta, ker so med vami Telebajski.

https://www.uro.si/prenova-omre%C5%BEni...


Ker so bojda v Golobovi vladi najsposobnejši strokovnjaki in vrhunski meneđer zapovrh, bi lahko vsak dan spremenili ivanov zakon, večino imajo.


In kot je že bilo objavljeno v Tarči, politiki se kregajo samo pred kamero, brez nje plodno sodelujejo med seboj.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

socialec ::

Ja, ne vem, kaj so to neka telebajskasta sranja. Politična odgovornost da bi se naj shiftala? Jao, ljudje, kakšne idiotije.

sbawe64 ::

Utk je izjavil:

Pa ne, ne gre se za več denarja, gre se za pravičnost!

Ne ne, za elektro vodnike gre, bojda se zaradi (pre)obremenjenosti praktično topijo.
2020 is new 1984
Corona World order

primoz4p ::

sbawe64 je izjavil:

predi je izjavil:

Bom še enkrat prilepil časovnico tega Akta, ker so med vami Telebajski.

https://www.uro.si/prenova-omre%C5%BEni...


Ker so bojda v Golobovi vladi najsposobnejši strokovnjaki in vrhunski meneđer zapovrh, bi lahko vsak dan spremenili ivanov zakon, večino imajo.


In kot je že bilo objavljeno v Tarči, politiki se kregajo samo pred kamero, brez nje plodno sodelujejo med seboj.

Bom kar citiral Ivanov zakon, da bomo vedeli o čem se gre:
Zakon o oskrbi z električno energijo (ZOEE)
Sprejeto: 20. 10. 2021

4. oddelek: Obračunavanje omrežnine in drugih storitev elektrooperaterja

124. člen
(načelo določitve metodologije)
(1) Uporabniki sistema plačujejo omrežnine, ki predstavljajo plačilo za storitve elektrooperaterja, ki jih je ta dolžan izvajati skladno s tem zakonom.
(2) Kategorije uporabnikov sistema in medsebojna razmerja njihovih tarifnih postavk predpiše agencija tako, da odražajo stroške, ki jih povzročajo pri uporabi sistema električne energije.
(3) Omrežnina se obračunava ločeno za vsako prevzemno-predajno mesto posebej ter ločeno za energijo, oddano v omrežje, in energijo, prejeto iz omrežja. To velja za vse uporabnike sistema ne glede na to, ali so del energetske skupnosti državljanov ali skupnosti na področju obnovljivih virov energije iz zakona, ki ureja obnovljive vire. Agencija pri določanju tarifnih postavk za omrežnino ne sme neupravičeno diskriminirati uporabnikov sistema.
(4) V tarifnih postavkah za proizvajalce iz obnovljivih virov energije morajo biti upoštevane uresničljive stroškovne koristi, ki izhajajo iz vključitve proizvodne naprave v omrežje.
(5) Agencija s splošnim aktom podrobneje predpiše metodologijo obračunavanja omrežnine, in sicer za prenosni in distribucijski sistem, čezmerno prevzeto jalovo energijo in za druge storitve ter za priključno moč na način, ki spodbuja učinkovitost elektrooperaterjev in uporabe sistema. Če agencija določi enotne tarifne postavke omrežnine za celotno območje države in če dejavnost gospodarske javne službe distribucije električne energije opravlja več kot en izvajalec, agencija s splošnim aktom iz tega člena določi mehanizem razdelitve celotne zaračunane omrežnine za distribucijski sistem med izvajalce gospodarske javne službe distribucije električne energije tako, da se zagotovi pokritje njihovih upravičenih stroškov.

125. člen
(omrežnina za prenosni sistem)
(1) Omrežnina za prenosni sistem je namenjena pokrivanju stroškov sistemskega operaterja, ki se nanašajo na vzdrževanje, delovanje in razvoj sistema, ter pokrivanju stroškov sistemskega operaterja za sistemske storitve, katerih namen je izravnavanje nihanj moči v sistemu, regulacija napetosti in jalove moči ter angažiranje zagona agregatov brez zunanjega napajanja.
(2) Omrežnino za prenosni sistem, ki se zaračunava periodično, plačujejo uporabniki sistema po posameznem prevzemno-predajnem mestu.
(3) Tarifne postavke za omrežnino za prenosni sistem so določene glede na obračunsko moč (kW), prevzeto ali oddano delovno električno energijo (kWh) in pavšal po prevzemno-predajnem mestu. Agencija lahko glede na načela določanja omrežnine iz 109. in 124. člena tega zakona posameznih tarifnih postavk iz tega odstavka ne določi.

126. člen
(omrežnina za distribucijski sistem)
(1) Omrežnina za distribucijski sistem je namenjena pokrivanju stroškov distribucijskega operaterja, ki se nanašajo na vzdrževanje in delovanje ter razvoj sistema, ter pokrivanju stroškov distribucijskega operaterja za odpravljanje prezasedenosti v distribucijskem sistemu in sistemske storitve za distribucijski sistem.
(2) Omrežnino za distribucijski sistem, ki se zaračunava periodično, plačujejo uporabniki sistema po posameznem prevzemno-predajnem mestu.
(3) Tarifne postavke za omrežnino za distribucijski sistem so določene glede na obračunsko moč (kW), prevzeto ali oddano delovno električno energijo (kWh) in pavšal po prevzemno-predajnem mestu. Agencija lahko glede na načela določanja omrežnine iz 109. in 124. člena tega zakona posameznih tarifnih postavk iz tega odstavka ne določi.
(4) Dinamične tarifne postavke za omrežnino za distribucijski sistem, ki so namenjene spodbujanju prožne uporabe omrežja na različnih zaključenih geografskih področjih distribucijskega sistema za potrebe sistemskih storitev, se določajo glede na potrebe sistema sproti, znotraj obdobja regulativnega okvira. Na podlagi metodologije iz petega odstavka 124. člena tega zakona dinamične tarifne postavke za omrežnino iz tega odstavka za posamezno zaključeno geografsko področje določi distribucijski operater po predhodnem soglasju agencije.

127. člen
(omrežnina za priključno moč)
(1) Omrežnina za priključno moč je namenjena pokrivanju stroškov elektrooperaterja, ki se nanašajo na vzdrževanje in delovanje ter razvoj sistema.
(2) Omrežnino za priključno moč mora plačati vsak uporabnik sistema kot enkratni pavšalni znesek glede na za odjem potrebno priključno moč (kW) ob prvi priključitvi na omrežje in ob vsakem povečanju priključne moči že obstoječega priključka, razen za začasne priključitve, določene s sistemskimi obratovalnimi navodili iz 136. člena tega zakona.
(3) Višino omrežnine za priključno moč določi agencija glede na vpliv moči priključka uporabnika sistema na potrebne razširitve, ojačitve in razvoj sistema.

128. člen
(omrežnina za čezmerno prevzeto jalovo energijo)
(1) Omrežnina za čezmerno prevzeto jalovo energijo je namenjena pokrivanju stroškov elektrooperaterja za zagotavljanje napetostnih razmer v omrežju, hkrati pa spodbuja uporabnike k ukrepom za zmanjšanje porabe jalove energije.
(2) Omrežnino za čezmerno prevzeto jalovo energijo, ki se periodično zaračunava, plačujejo uporabniki sistema glede na čezmerno prevzeto jalovo energijo (kvarh) po posameznem prevzemno-predajnem mestu.
(3) Posameznemu elektrooperaterju pripada del omrežnine za čezmerno prevzeto jalovo energijo, ki je zaračunana uporabnikom drugega elektrooperaterja, na podlagi izmerjenih količin med sistemoma obeh elektrooperaterjev.

129. člen
(cene za druge storitve)
Cene za druge storitve, ki niso vsebovane v omrežnini in jih elektrooperater zaračunava uporabnikom sistema, določi agencija tako, da upošteva dejanske stroške teh storitev.
130. člen
(določitev tarifnih postavk)
(1) Za omrežnine iz 125. do 128. člena tega zakona agencija določi tarifne postavke z odločbo o regulativnem okviru iz 110. člena tega zakona. Ceno za druge storitve iz 129. člena tega zakona določi agencija po uradni dolžnosti ali na zahtevo elektrooperaterja s posebno odločbo.
(2) Agencija določi tarifne postavke za omrežnine iz prejšnjega odstavka po uradni dolžnosti ali na zahtevo elektrooperaterja tudi v primeru, če ne izda nove odločbe o regulativnem okviru, pa je to potrebno zaradi nepredvidenih odstopanj dejanske uporabe sistema od načrtovane.
(3) Tarifne postavke za omrežnine iz prvega odstavka tega člena objavi agencija v Uradnem listu Republike Slovenije najmanj pet dni pred začetkom veljavnosti. Po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije elektrooperater objavi tarifne postavke na svojih spletnih straneh.
(4) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka dinamične tarifne postavke za omrežnino iz četrtega odstavka 126. člena tega zakona, obdobje veljavnosti in pogoje uporabe objavi distribucijski operater v Uradnem listu Republike Slovenije najpozneje mesec dni pred uveljavitvijo posamezne tarifne postavke za omrežnino.


Za uravnoteženje pa še citat iz Robertovega (vlada nam od 25. maja 2022) akta:
Akt o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje

Sprejeto: 16. 11. 2022
Nosilni organ: Ministrstvo za infrastrukturo, Agencija za energijo
Organ sprejetja: Agencija za energijo


1. člen
(vsebina)
(1) S tem aktom se določa metodologija za obračunavanje omrežnine, in sicer za prenosni sistem električne energije (v nadaljnjem besedilu: prenosni sistem), distribucijski sistem električne energije (v nadaljnjem besedilu: distribucijski sistem), čezmerno prevzeto jalovo energijo, priključno moč in druge storitve.
(2) Metodologija je določena na način, da spodbuja učinkovitost elektrooperaterjev in učinkovitost uporabe sistema električne energije.
(3) Agencija za energijo (v nadaljnjem besedilu: agencija) pri uresničevanju ciljev iz tega akta določi kategorije uporabnikov sistema in medsebojna razmerja njihovih tarifnih postavk tako, da odražajo stroške, ki jih povzročajo pri uporabi sistema električne energije


Pri tem seveda ne smem izpustiti časovnega sledenja sprememb in dopolnitev (bilo je kar nekaj popravkov):
Neuradno prečiščeno besedilo Akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje obsega:
- Akt o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje (Uradni list RS, št. 146/22 z dne 25. 11. 2022),
- Akt o spremembi in dopolnitvi Akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje (Uradni list RS, št. 161/22 z dne 23. 12. 2022),
- Akt o spremembah in dopolnitvi Akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje (Uradni list RS, št. 50/23 z dne 5. 5. 2023),
- Akt o spremembi in dopolnitvi Akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje (Uradni list RS, št. 71/23 z dne 30. 6. 2023),
- Akt o spremembah in dopolnitvi Akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje (Uradni list RS, št. 117/23 z dne 20. 11. 2023),
- Akt o dopolnitvi Akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje (Uradni list RS, št. 5/24 z dne 22. 1. 2024),
- Akt o spremembah in dopolnitvah Akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje (Uradni list RS, št. 30/24 z dne 5. 4. 2024),
- Akt o spremembah Akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje (Uradni list RS, št. 49/24 z dne 14. 6. 2024).

hruske ::

Javna agencija je od vlade neodvisna. Akta o omrežnini ni sprejel Golob, ne glede na to kaj ti čivkaš.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Bizkit45 ::

Sprejel, ne sprejel, lahko ima velik vpliv na njo. Če želi, seveda.

joez7 ::

delavec44 je izjavil:

Kaksna bo regulirana cena energije po novem? Vsi članki omenjajo le ET, kaj pa VT in MT?

Če pravilno razumem, bo celotna poraba (100%) regulirana, regulirana cena pa gre dol za nekje 30% (energija) in s tem pokrije povišanje omrežnine - po njihovo bo račun (nominalno) za navadne smrtnike enak kot prejšnji ali pa celo nekoliko nižji. Bomo pa videli kaj se pripravlja za marec.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

hruske ::

joez7 je izjavil:

delavec44 je izjavil:

Kaksna bo regulirana cena energije po novem? Vsi članki omenjajo le ET, kaj pa VT in MT?

Če pravilno razumem, bo celotna poraba (100%) regulirana, regulirana cena pa gre dol za nekje 30% (energija) in s tem pokrije povišanje omrežnine - po njihovo bo račun (nominalno) za navadne smrtnike enak kot prejšnji ali pa celo nekoliko nižji. Bomo pa videli kaj se pripravlja za marec.


Ja, minister Kumer je na tiskovki rekel, da bo regulirana cena šla iz 98eur/MWh na 77eur/MWh, v 100% deležu ne v 90% kot prej. To vključuje november in traja do konca februarja.

Plačevanje OVE prispevkov se tudi zamakne na marec.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

socialec ::

Kdo potem plača razliko?

Utk ::

Marsovci.

jan_g ::

socialec je izjavil:

Kdo potem plača razliko?


Do konca februarja bo tudi podaljšana uredba o nadomestilih dobaviteljem elektrike za kritje razlike med tržno in regulirano ceno, je dejal minister.

klemenSLO ::

Mislim da je bila rečena ocena 23 mio €.... seveda to plačamo vsi davkoplačevalci.
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...

socialec ::

Kaj pa november 2025?

nejc_nejc ::

k4vz0024 ::

Jasno je, da so se dogovorili pod mizo! Vse ostalo je show za rajo...

sbawe64 ::

Iz FB


No, tole pa je dejansko stanje obračuna omrežnine po novem pri nas doma. Do zdaj smo plačevali 10,92 €/mesec skozi celo leto.
2020 is new 1984
Corona World order

LeQuack ::

Ves dodaten plačan denar bo šel direktno v žep Golobu in familiji.
Quack !

socialec ::

sbawe64 je izjavil:

Iz FB


No, tole pa je dejansko stanje obračuna omrežnine po novem pri nas doma. Do zdaj smo plačevali 10,92 €/mesec skozi celo leto.

Ja, saj pravim, praktično 200% podražitev, vi pa meni tralala-hopsasa pa kako je megla fajn.

teslam2 ::

tisti, ki bolj obremenjuje omrezje, placa vec, saj to je jasno.

telexdell ::

Evo, vse jasno, zakaj se agencija tako krčevito oklepa sistema za rop pri belem dnevu:

Zakaj plačujemo omrežnino in kaj točno se spreminja?
Z omrežnino plačamo prenos in distribucijo električne energije po električnem omrežju do nas kot končnih odjemalcev. S sredstvi, ki jih Agencija za energijo prejme iz naslova omrežnin, ta pokrije svoje delovanje, namenjena pa so tudi posodabljanju in nadgradnji elektrodistribucijskega omrežja.


Pa še vir SVOBODA!
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: telexdell ()

Hudobec82 ::

Golob do predvčerajšnim: nov način obračunavanja omrežnine bo za vas cenejši. Majkemi! 2 leti smo to računal.

Golob včerej: prejšni način je bil 30% dražji. Ampak nov način obračunavanja omrežnine bo za vas cenejši. Majkemi.

Godina bo dobila svoje milijone, samo po zadnji verziji jih ne bomo plačal direktno s elektro položnicami.

Utk ::

Ne, Godini jih bomo plačali direktno s položnicami. Ostali elektro mafiji pa prek proračuna. Dober posel je to zrihtal za svoje. Raja ma poceni elektriko, naj troši na polno, zakaj bi šparal če je džabe, več kot polovico cene elektrike pa plača proračun.

In potem jokajo, da so netmetraši subvencionirani...z 10 centi na kwh že ne.

Malcolm_Y ::

Moj ECE še vedno brez računa za oktober.

nejc_nejc ::

Mi tudi še nimamo fakture.

primoz4p ::

Po sledeh "dogovorjene moči".
V Ivanovmu zakonu tega pojma ni. Je samo "priključno moč".

Poglejmo dopolnitve Robertovega akta:
* Pojem se pojavi v Aktu o spremembah in dopolnitvi Akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje (Uradni list RS, št. 50/23 z dne 5. 5. 2023)
1. člen
V Aktu o metodologiji za obračunavanje omrežnine za
elektrooperaterje (Uradni list RS, št. 146/22 in 161/22) se v
2. členu za peto alinejo doda nova šesta alineja, ki se glasi:
"- dogovorjena obračunska moč:
pomeni vnaprej določeno obračunsko moč uporabnika sistema, ki ne sme biti večja od priključne moči iz soglasja za priključitev, pri čemer priključna moč iz soglasja za priključitev za potrebe določitve obračunske moči pomeni tudi moč, določeno z dejanskim omejevalcem toka na prevzemno-predajnem mestu;".
Dosedanje šesta do petnajsta alineja postanejo sedma do šestnajsta alineja.


* Preskočimo en Akt o spremembah in dopolnitvah. Po pol leta pridemo na:
Akt o spremembah in dopolnitvi Akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje (Uradni list RS, št. 117/23 z dne 20. 11. 2023)
1. člen
V Aktu o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje (Uradni list RS, št. 146/22, 161/22, 50/23 in 71/23) se v 12. členu v petem odstavku v prvem in drugem stavku besedilo "junij, julij in avgust" nadomesti z besedilom "junij, julij, avgust in september". Šesti in sedmi odstavek se spremenita tako, da se glasita:
"(6) Uporabnik sistema lahko moč, s katero ga je seznanil elektrooperater ali dobavitelj v skladu s prejšnjim odstavkom, spremeni tako, da elektrooperaterju posreduje novo dogovorjeno obračunsko moč za posamezne časovne bloke za naslednje koledarsko leto najkasneje do 8. decembra tekočega leta, v nasprotnem primeru se šteje, da je s strani elektrooperaterja določena obračunska moč ustrezna.
(7) Znotraj koledarskega leta lahko uporabnik sistema zahteva spremembo dogovorjene moči za obdobje najmanj enega koledarskega meseca, in sicer samo vnaprej od prvega dne v naslednjem mesecu, če je zahtevo oddal do vključno osmega dne v mesecu. Sprememba dogovorjene obračunske
moči je brezplačna.".


* Kje se je izgubila priklučna moč iz Ivanovega zakona, ki se upošteva pri izračunu omrežnine? Na to vprašanje odgovori nasledni akt (in vse je v skladu z Ivanovim zakonom)
Akt o dopolnitvi Akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje (Uradni list RS, št. 5/24 z dne 22. 1. 2024)
1. člen
V Aktu o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje (Uradni list RS, št. 146/22, 161/22, 50/23, 71/23 in 117/23) se v 12. členu v trinajstem odstavku na koncu stavka doda nov stavek, ki se glasi:
"Presežna moč za uporabnike sistema s priključno močjo enako ali manjšo od 43 kW je zamejena tako, da je vsota do govorjene obračunske moči in presežne moči v posameznem časovnem bloku manjša ali enaka priključni moči uporabnika sistema po naslednji enačbi:
ccb + ccexb manjše ali enako ccn
kjer oznake pomenijo:
ccn priključna moč uporabnika sistema določena z dejanskim omejevalcem toka [kW];
cexb presežna obračunska moč uporabnika sistema v časovnem bloku b [kW].".

Opomba: pomen oznake ccb ni definiran.

hruske ::

primoz4p je izjavil:


Opomba: pomen oznake ccb ni definiran.


Seveda je:


(10) Dogovorjena obračunska moč (Ccb) se določi za posamezni časovni blok b, pri čemer mora biti dogovorjena obračunska moč v časovnem bloku b+1 enaka ali višja od dogovorjene obračunske moči za časovni blok b [...]
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

primoz4p ::

Za to je bil verjetno potreben nov Akt o dopolnitvi Akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje

telexdell ::

primoz4p je izjavil:

Po sledeh "dogovorjene moči".
V Ivanovmu zakonu tega pojma ni...

a je zanj kriv Ivan!
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

feryz ::

Ne, za zakone v Sloveniji ni kriv nihče.
Kar pojavijo se.

Utk ::

EU je kriva.

primoz4p ::

telexdell je izjavil:

primoz4p je izjavil:

Po sledeh "dogovorjene moči".
V Ivanovmu zakonu tega pojma ni...

a je zanj kriv Ivan!

Sledim tej niti:

sbawe64 je izjavil:

predi je izjavil:

Bom še enkrat prilepil časovnico tega Akta, ker so med vami Telebajski.

https://www.uro.si/prenova-omre%C5%BEni...


Ker so bojda v Golobovi vladi najsposobnejši strokovnjaki in vrhunski meneđer zapovrh, bi lahko vsak dan spremenili ivanov zakon, večino imajo.


In kot je že bilo objavljeno v Tarči, politiki se kregajo samo pred kamero, brez nje plodno sodelujejo med seboj.

Ne morem pa vse zapise v niti citirati.

Kakorkoli, zakon je bil sprejet v času vlade Janše, vladavina Goloba pa nam je prinesla akt. Posledično nimam nič proti takšnemu poimenovanju.

primoz4p ::

Utk je izjavil:

EU je kriva.

Seveda je. Dala nam je presplošne smernice :P)

primoz4p je izjavil:

tony1 je izjavil:

Novi sistem je nekoristno zapravljanje našega časa in denarja za uvedbo. Ker:
-očitno so še vedno težave z merjenjem 15 minutnih intervalov porabe, to bi morali že rešiti
-od kje takšna panika okrog porabe, če smo zadnjih 40 let+ preživeli brez težav in redukcij?
-Če je vzrok v zbombanih plinovodih, naj politiki pogledajo v hlače in povejo: "ne smemo povedati, kdo ga je zbombal, ker so hlapci), zato to uvajamo". To bi lahko razumeli.
-Če je vzrok v SE na vsaki bajti, zaradi katerega poskušamo NN sistem ponucati za namen za katerega se ga zadnjih 100 let ni gradilo, je rešitev, da SE ne dajemo na vsako bajto
-če jih moramo po diktatu pičk in Bruslja, spet, naj Golobinac... Ah, ne, kje pa upa. Tina naj v kamero pove: "babe smo se tko zmenile... Ja, en minus je... jebali vas bomo v glavo z računi za elektriko, LOL :D"
-če je problem v netmeteringu, ga dajmo ukiniti
-in nazadnje, če je vse skupaj le reklama za nujnost gradnje NEK2, je prekleto slaba. Ljudstvo tako brihtno, da bi to skapčilo, pa spet ni...

EU z direktivo poda bolj splošne smernice

DIREKTIVA (EU) 2019/944 EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA
z dne 5. junija 2019
o skupnih pravilih notranjega trga električne energije in spremembi Direktive 2012/27/EU


...
ob upoštevanju naslednjega:
...
(10) Porabniki igrajo bistveno vlogo pri doseganju prožnosti, ki je potrebna, da se elektroenergetski prilagodi spremenljivi in porazdeljeni proizvodnji električne energije iz obnovljivih virov. Tehnološki napredek pri upravljanju omrežja in proizvodnja obnovljive električne energije nudita porabnikom veliko priložnosti. Zdrava konkurenca na maloprodajnih trgih je bistvenega pomena za omogočanje uvajanja inovativnih novih storitev na tržni podlagi, ki se bodo odzvale na spreminjajoče se potrebe in zmožnosti porabnikov, hkrati pa bo sistem
naredila prožnejši. Zaradi pomanjkanja informacij v realnem času ali skoraj realnem času, ki se zagotavljajo porabnikom o njihovi porabi energije, porabniki ne morejo biti aktivni udeleženci na trgu električne energije in pri energetskem prehodu. Z okrepljeno vlogo odjemalcev, ki se jim zagotovijo orodja, da sodelujejo bolj na trgu energije, vključno na nove načine, bi moral notranji trg električne energije koristiti državljanom v Uniji, Unija pa bi morala doseči svoje cilje na področju obnovljivih virov energije.
...
(37) Vsem porabnikom bi moralo biti omogočeno, da izkoristijo neposredno udeležbo na trgu, zlasti s tem, da svojo porabo prilagodijo tržnim signalom, v zameno pa izkoristijo nižje cene električne energije ali druga spodbu jevalna plačila. Koristi od take aktivne udeležbe bo sčasoma verjetno več, saj bodo sicer pasivni porabniki bolj ozaveščeni o možnostih, ki so jim na voljo kot aktivnim odjemalcem, in ko bodo bolj dostopne in poznane informacije o možnostih za aktivno udeležbo. Odjemalcem bi morala biti omogočena udeležba v vseh oblikah
prilagajanja odjema. Zato bi morali porabniki imeti možnost, da imajo koristi od dokončne uvedbe sistema naprednega merjenja; ko pa je bila uvedba teh sistemov negativno ocenjena, bi morali imeti možnost, da se odločijo za sistem naprednega merjenja porabe. Tako bi lahko svojo porabo prilagodili cenovnim signalom v realnem času, ki odražajo vrednost in stroške električne energije ali prenosa v različnih obdobjih, države članice pa bi morale zagotoviti, da so porabniki v razumni meri izpostavljeni tveganju veleprodajnih cen. Porabniki bi morali biti obveščeni o koristih in potencialnih cenovnih tveganjih, povezanih s pogodbami z dinamičnimi cenami električne energije. Države članice bi morale zagotoviti tudi, da porabniki, ki se odločijo, da ne bodo aktivno sodelovali na trgu, za to ne bodo kaznovani. Namesto tega bi jim bilo treba na način, ki bi najbolj ustrezal razmeram na domačem trgu, omogočiti, da se odločijo na podlagi informacij o možnostih, ki so jim na razpolago.
...
(52) Za udeležbo porabnikov so potrebne ustrezne spodbude in tehnologije, kot so sistemi naprednega merjenja. Sistemi naprednega merjenja krepijo položaj porabnikov, saj jim omogočajo prejemanje natančnih povratnih informacij o njihovi porabi ali proizvodnji energije v skoraj realnem času, tako da ju lahko bolje upravljajo, sodelujejo v programih prilagajanja odjema in pri drugih storitvah ter si tako znižujejo račun za električno energijo. Operaterjem distribucijskih sistemov sistemi naprednega merjenja dajejo boljši pregled nad njihovimi omrežji, zaradi česar lahko znižajo stroške obratovanja in vzdrževanja, prihranke pa prenesejo na porabnike v obliki nižjih tarif za distribucijo.
...
(55) Da bi porabniki lažje aktivno sodelovali na trgih električne energije, bi morali biti sistemi naprednega merjenja, ki jih države članice uvedejo na svojem ozemlju, interoperabilni in bi morali biti zmožni zagotavljati podatke, potrebne za porabniške sisteme za upravljanje z energijo. V ta namen bi države članice morale upoštevati uporabo ustreznih razpoložljivih standardov, vključno s standardi, ki omogočajo interoperabilnost na ravni podatkovnega modela in aplikacijske plasti, dobre prakse in pomen razvoja izmenjave podatkov, prihodnjih in inovativnih energetskih storitev, uvedbe naprednih omrežij in notranjega trga električne energije. Poleg tega sistemi naprednega merjenja, ki so uvedeni, ne bi smeli ovirati zamenjave dobavitelja in bi morali biti opremljeni z ustreznimi funkcionalnostmi, ki porabnikom omogočajo, da dostopajo do podatkov o svoji porabi v skoraj realnem času, uravnavajo svojo porabo energije in, kolikor je mogoče glede na podporno infrastrukturo, svojo prožnost dajo na razpolago omrežju in podjetjem za energetske storitve, so za to nagrajeni ter prihranijo pri svojih računih za električno energijo.
...

Člen 20
Funkcionalnosti sistemov naprednega merjenja
Kadar je uvedba sistemov naprednega merjenja v postopku ocene stroškovne učinkovitosti iz člena 19(2) pozitivna ali kadar se sistemi naprednega merjenja uvaja sistematično po 4. juliju 2019, države članice uvedejo sisteme naprednega merjenja v skladu z evropskimi standardi, Prilogo II in naslednjimi zahtevami:
(a) sistemi naprednega merjenja natančno merijo dejansko porabo električne energije in končnim odjemalcem lahko dajejo na razpolago informacije o dejanskem času uporabe. Potrjeni podatki o pretekli porabi so za končne odjemalce enostavno in varno dostopni in grafično prikazani, in sicer na zahtevo in brez dodatnih stroškov. Nepotrjeni podatki o porabi v skoraj realnem času so za končne odjemalce prav tako enostavno in varno dostopni, in sicer brez dodatnih stroškov prek standardiziranega vmesnika ali dostopa na daljavo, z namenom omogočanja avtomatiziranih programov energetske učinkovitosti, prilagajanju odjema in drugim storitvam;
...

Člen 21
Pravica do naprednega števca
1. Kadar je uvedba sistemov naprednega merjenja v postopku ocene stroškovne učinkovitosti iz odstavka člena 19(2) ocenjena negativno in se sistemi naprednega merjenja ne uvajajo sistematično, države članice zagotovijo, da ima vsak končni odjemalec, ki plača s tem povezane stroške, na zahtevo pravico, da se mu pod pravičnimi, razumnimi in stroškovno učinkovitimi pogoji namesti oziroma, kadar je primerno, posodobi napredni števec, ki je:
...
(b) interoperabilen in opremljen za zagotavljanje želene povezljivosti števčne infrastrukture s porabniškimi sistemi za upravljanje z energijo v skoraj realnem času.
...


Mi pa skrivamo, onemogočamo dostop do nepotrjeni podatkov o porabi v skoraj realnem času končnemu porabniku (kljub 29. členu Zakon o oskrbi z električno energijo; link je podal @joez7).
Uvedemo neko mejo (dogovorjeno moč), katere prekoračitev bomo drastično kaznovali.
Nepotrjene podatke o porabi skrivoma (običajnemu uporabniku je neomogočen dostop do njih - ni kontrole) obdelujemo ("preprocesiramo in odpravljamo anomalije") z neznanimi algoritmi. To dejansko pomeni arbitrarno, brez možnosti nadzora/pritožbe končnega odjemalca določati prekoračitve dogovorjene moči, ki jih bomo seveda "pošteno zaračunali".
"Našo Pepco" bo kap in bomo prihranili (z energijo) pri evtanaziji.

sbawe64 ::

Utk je izjavil:

EU je kriva.

Itak
Kot je primoz4p prilepil relevantno EU direktivo (in tony1 napisal)
https://slo-tech.com/forum/t819041/p837...


Če iz tega najdeš karkoli, da morajo biti po novem časovni bloki za omrežnino, letna in zimska tarifa, dodatne denarne kazni po prehodnem obdobju in tako dalje, kapo dol.
Sistem so zakomplicirali do konca, imho namerno.

Ne vem zakaj nimajo jajc in rečejo, če hočemo vse na elektriko (zeleni prehod) bo potrebno nadgraditi omrežje (in krepko odpreti denarnice), kar pomeni da potrebujemo dodatna sredstva za investicije, ki jih sedaj v proračunu za ta namen ni.
Koliko in kje je potrebno nadgraditi se da zelo transparentno prokazati, skupaj z časovnico in denarnim tokom.

Kot sem že napisal, levi in desni v zakulisju kamer lepo sodelujejo med seboj in delajo načrte za prihodnost, kako ožeti ljudstvo (za svoje %).
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

joez7 ::

socialec je izjavil:

sbawe64 je izjavil:

Iz FB


No, tole pa je dejansko stanje obračuna omrežnine po novem pri nas doma. Do zdaj smo plačevali 10,92 €/mesec skozi celo leto.

Ja, saj pravim, praktično 200% podražitev, vi pa meni tralala-hopsasa pa kako je megla fajn.

Tle je moj račun, +1€ podražitve.
https://ibb.co/7r0MXXp tak, še za kavo ni.
Simulacija za november pa mi pokaže ~29€, tle bo pa šla 2x pica+pir.
Bolj me boli položnica za vodo ~50€, za smeti ~35€, za kabelsko ~60€ ....
Tak, da elektrika mi je najmanjša. :). Pr nas sije sonce na polno.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Bizkit45 ::

joez7 a to imaš 42% od 3x20A? Glede na to da imaš 5,9? Brez 15min meritev?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bizkit45 ()

mertseger ::

socialec je izjavil:

Kdo potem plača razliko?


Ti kot davkoplačevalec.

joez7 ::

Bizkit45 je izjavil:

joez7 a to imaš 42% od 3x20A? Glede na to da imaš 5,9? Brez 15min meritev?

3x20A. 15min meritve. Moč sem sam nastavil. Za December mam 4.5 4.5 7 7. Za Jan.25 mam še prazno.
Sem pa si naredil z HA loadshifting. V skrajnem primeru lahko grem na 3.8 ( sam za enkrat sem v fazi testiranja in piljenja pravilnikov - lepo počasi). Mal me je bremzal modbus (moje neznanje).
Za peakshaving mi zaenkrat še ni računice. Mam SE 10kW. Za shaving, bi mel zadosti 3-5kWpeak (1f), bolj me boli simulacija - 10-20kWh. Šlo bi tudi z manj, sam trenutno ni računice.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

socialec ::

mertseger je izjavil:

socialec je izjavil:

Kdo potem plača razliko?


Ti kot davkoplačevalec.

Jaz sem socialec :D

Mato989 ::

Osnovni problem vsega je to da se DENAR ki smo ga VSI plačevali kot OMREŽNINA ni šlo dejansko v nadgradnjo in vzdrževanje omrežja... če je šlo, naj elektro podjetja oz. ELES to dokažejo... da je vsak CENT omrežnine šel v vzdrževanje in nadgradnjo ne pa v nagrade, božičnice in regrese....

Zdaj pa ker omrežje ni ustrezno urejeno in NADGRAJENO, bi pa oni radi nas silili ki smo za omrežje plačevali da spremenimo navade, zato da oni dalje pobirajo omrežnino in NIČ ne delajo na nadgradnji
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mato989 ()

mertseger ::

socialec je izjavil:

mertseger je izjavil:

socialec je izjavil:

Kdo potem plača razliko?


Ti kot davkoplačevalec.

Jaz sem socialec :D


Potem pa bom ostali plačali zate.

socialec ::

Mato989 je izjavil:

če je šlo, naj elektro podjetja oz. ELES to dokažejo... da je vsak CENT omrežnine šel v vzdrževanje in nadgradnjo ne pa v nagrade, božičnice in regrese....

Ok mato.

mertseger je izjavil:

Potem pa bom ostali plačali zate.

Večkratno, zdaj sem politični ljubljenec, prej sem bil sovražnik :D

Na žalost ne :(

telexdell ::

Mato989 je izjavil:

Osnovni problem vsega je to da se DENAR ki smo ga VSI plačevali kot OMREŽNINA ni šlo dejansko v nadgradnjo in vzdrževanje omrežja... če je šlo, naj elektro podjetja oz. ELES to dokažejo... da je vsak CENT omrežnine šel v vzdrževanje in nadgradnjo ne pa v nagrade, božičnice in regrese....

Zdaj pa ker omrežje ni ustrezno urejeno in NADGRAJENO, bi pa oni radi nas silili ki smo za omrežje plačevali da spremenimo navade, zato da oni dalje pobirajo omrežnino in NIČ ne delajo na nadgradnji

Sem objavil malce višje
Zakaj plačujemo omrežnino in kaj točno se spreminja?
Z omrežnino plačamo prenos in distribucijo električne energije po električnem omrežju do nas kot končnih odjemalcev. S sredstvi, ki jih Agencija za energijo prejme iz naslova omrežnin, ta pokrije svoje delovanje, namenjena pa so tudi posodabljanju in nadgradnji elektrodistribucijskega omrežja.


Pa še vir SVOBODA!

Torej, denar katerega bodo zbrali z omrežnino je prvenstveno namenjen za delovanje Agencije. Se pa ta denar nemni tudi za omrežje. Ker je Agencija prva in omrežje drugo to enostavno pomeni- Če Agencija ne porabi vsega denarja, gre ostanek v omrežje.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

socialec ::

telexdell je izjavil:

Če Agencija ne porabi vsega denarja, gre ostanek v omrežje.

Dovolj rečeno, časovni bloki bodo kmalu še dražji, zato pa ostajajo :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: socialec ()

feryz ::

Mato989 je izjavil:

Osnovni problem vsega je to da se DENAR ki smo ga VSI plačevali kot OMREŽNINA ni šlo dejansko v nadgradnjo in vzdrževanje omrežja... če je šlo, naj elektro podjetja oz. ELES to dokažejo... da je vsak CENT omrežnine šel v vzdrževanje in nadgradnjo ne pa v nagrade, božičnice in regrese....

Zdaj pa ker omrežje ni ustrezno urejeno in NADGRAJENO, bi pa oni radi nas silili ki smo za omrežje plačevali da spremenimo navade, zato da oni dalje pobirajo omrežnino in NIČ ne delajo na nadgradnji
Naj te razsvetlim, omrežje ne bo nikoli ustrezno urejeno, ampak bo vedno le toliko, da nekako stoji skupaj.
Ne glede na to, koliko denarja jim vržeš.
Bi morali biti totalni norci na vrhu, da bi denar v omrežje vlagali namesto pokradli. Mislim, da se tak še ni rodil v Sloveniji. In se še dolgo ne bo.

Mato989 ::

telexdell je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Osnovni problem vsega je to da se DENAR ki smo ga VSI plačevali kot OMREŽNINA ni šlo dejansko v nadgradnjo in vzdrževanje omrežja... če je šlo, naj elektro podjetja oz. ELES to dokažejo... da je vsak CENT omrežnine šel v vzdrževanje in nadgradnjo ne pa v nagrade, božičnice in regrese....

Zdaj pa ker omrežje ni ustrezno urejeno in NADGRAJENO, bi pa oni radi nas silili ki smo za omrežje plačevali da spremenimo navade, zato da oni dalje pobirajo omrežnino in NIČ ne delajo na nadgradnji

Sem objavil malce višje
Zakaj plačujemo omrežnino in kaj točno se spreminja?
Z omrežnino plačamo prenos in distribucijo električne energije po električnem omrežju do nas kot končnih odjemalcev. S sredstvi, ki jih Agencija za energijo prejme iz naslova omrežnin, ta pokrije svoje delovanje, namenjena pa so tudi posodabljanju in nadgradnji elektrodistribucijskega omrežja.


Pa še vir SVOBODA!

Torej, denar katerega bodo zbrali z omrežnino je prvenstveno namenjen za delovanje Agencije. Se pa ta denar nemni tudi za omrežje. Ker je Agencija prva in omrežje drugo to enostavno pomeni- Če Agencija ne porabi vsega denarja, gre ostanek v omrežje.



In tu je vir vse težave... agencijo ukinit ker je ne rabimo ker ne skrbi za primarno delovanje omrežja... ampak za to da obstaja... klasični fail SLO delovanja...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

predi ::

primoz4p je izjavil:

Po sledeh "dogovorjene moči".
V Ivanovmu zakonu tega pojma ni. Je samo "priključno moč".

Poglejmo dopolnitve Robertovega akta:
* Pojem se pojavi v Aktu o spremembah in dopolnitvi Akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje (Uradni list RS, št. 50/23 z dne 5. 5. 2023)
Ne, se pojavi že kar v besedilu Akta iz novembra 2022. To kar omenjaš je samo razjasnitev že obstoječega pojma. Ker rad brskaš po dokumentih, tako kot jaz: https://www.uradni-list.si/files/RS_-20... in išči "dogovor".

Sam močno dvomim, da so na Agenciji ta Akt skupaj spravili v petih mesecih od katerih sta dva počitniška. Tako sposobni pa spet niso. Gre za produkt neodvisne agencije, ki je delovala pod dvema vladama. Drugo je izgubljanje besed.

deco16 ::

Produkt z kaznenjem je res premišljen, 3 leta so to razmišljali. Res biseri...
««
118 / 122
»»