» »

Vrinjene kolesarske steze

Vrinjene kolesarske steze

Temo vidijo: vsi
1 2
3
4 5

starfotr ::

Btw, vožnja s kolesom po odstavnem pasu avtoceste (če ne bi bil vsak dan uporabljen za reševalni pas) bi bila mnogo varnejša kot pa vožnja ob robu ceste, kjer je omejitev 90 km/h.

dronyx ::

starfotr je izjavil:

Zaradi optičnega efekta. Ti kot voznik vozila potem voziš počasneje in bolj previdno.

To je bela vzdolžna prekinjena črta. Ta črta v tem primeru loči vozni pas od kolesarske steze. Enako lahko taka črta loči parkirna mesta od voznega pasa. Te črte na cestah niso mišljene kot optični efekti. :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

mirator ::

HotBurek je izjavil:

b3D_950, hvala za informacije.

Se pravi, z avtom se pelješ isto kot prej (po desni polovici asfalta), se pravi delno tudi po "pomožni kolesarski poti".

...ampak da lahko vozniki z delom vozila, kadar kolesarji niso prisotni, uporabljajo tudi ta del vozišča.

Vožnja, ki jo opisuje mirator, je potem napačna.

Ne, vožnja ki sem jo opisal ni napačna. Seveda lahko voziš po delu kolesarske steze, če je prazna. Tega sicer nisem zapisal eksplicitno, se pa mislim da razume. Pri gostejšem prometu je to tudi logično, dokler ne naletiš na kolesarja. Takrat ima kolesar absolutno prednost in če ne moreš mimo, moraš pač voziti počasi za njim, dokler se ti ne pokaže priložnost prehitevanja.

HotBurek ::

Napisal si, da se ob srečanju z nasproti vozečim avtom umakneš na kolesarko pot. Kar je narobe. Nikamor se ne umakneš, ker je pravilno tako, da si ves čas na svoji polovici, se pravi delno tudi na kolesarski poti.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Lonsarg ::

Zakon samo določa da lahko pelješ po kolesarski ne pa da moraš, tak da je valid oboje.

Pač podobno kot pri vseh novodobnih pogruntavščinah v prometu ki delujejo dobro le v teoriji ne pa v praksi. Recimo tista fora ko se zelena puščica instantno spremeni v navadno zeleno ko so uvedli v zadnjih letih, butalščina totalna, to lahko v teoriji fajn zgleda, v praksi MOČNO znižuje varnost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

HotBurek ::

Ne vem, če je "oboje" pravilno.

Recimo primer slike, ki jo je dal OP.

Cesta je ravno dovolj široka, da se lahko srečata dva avta. Sredinska črta, sicer zlizana, še obstaja.

Če si sam na cesti, z avtom, kako se moraš peljati?

Jaz zastopim, da se moraš po svoji polovici, se pravi da se "moraš" (v tem primeru) tudi po kolesarski.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: HotBurek ()

WhiteAngel ::

A gre še komu na živce tisto praskanje/frezanje starih črt, ko narišejo nove kolesarske oznake? Namesto da bi pustili stare, ki itak zbledijo po enem letu, te praske potem ostanejo za zmeraj. A ne morejo samo prebarvati starih oznak s sivo al neki?

mirator ::

HotBurek je izjavil:

Napisal si, da se ob srečanju z nasproti vozečim avtom umakneš na kolesarko pot. Kar je narobe. Nikamor se ne umakneš, ker je pravilno tako, da si ves čas na svoji polovici, se pravi delno tudi na kolesarski poti.

Lej, to vprašanje je bilo nekje že sproženo (sem pa pozabil kje) in tudi pojasnilo. Normalno voziš po voznem pasu, to pa je vozišče med obema kolesarskima stezama. Ko se srečaš z nasproti vozečim vozilom, se na kolesarsko stezo preko prekinjene črte umakneš ti ali nasproti vozeče vozilo ali oba pač odvisno ali je na kateri strani kolesar. Ni pa prepovedano se voziti ves čas po kolesarski stezi, dokler na dohitiš kolesarja.
Sicer pa pošlji vprašanje na AMZS ali policijo in boš dobil ustrezen odgovor.

HotBurek ::

Ko se srečaš z nasproti vozečim vozilom, se na kolesarsko stezo preko prekinjene črte umakneš...

Kot rečeno, ni tako.

Je pojasnil uporabnik b3D_950: https://slo-tech.com/forum/t819011/p798...

Vozniki vozijo tako kot prej.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Lonsarg ::

LAHKO vozijo tako kot prej. Hkrati pa LAHKO po pravilniku o cestah brez sredinske crte vozijo po sredini.

dronyx ::

HotBurek je izjavil:

Je pojasnil uporabnik b3D_950: https://slo-tech.com/forum/t819011/p798...

Zanimivo. Jaz si tega ne bi nikdar tako razlagal, ker potem je pa ta prekinjena črta res tam zaradi optičnega efekta. Torej potem po analogiji pri sredinski prekinjeni črti jaz lahko vozim tudi po nasprotnem voznem pasu in se umaknem desno, če mi pripelje nasproti avto. Jaz sem prepričan, da tako kot so te črte sedaj, za večino šoferjev pomenijo zožanje ceste, ker ta ni več ločena s sredinsko črto. Potem je pa tudi na avtocestah brez veze polna črta in odstavni pas. Iz dvopasovnice in odstavnega pasu enostavno narediš tropasovnico tako, da namesto polne naredijo prekinjeno črto. Potem je odstavni vozni pas, če pa se slučajno res kdo ustavi na tem pasu pa zapelješ na sosednji pas. Prekinjene črte sem si vedno predstavljal da lahko pogojno zapelješ čez. Če je prekinjena črta na moji desni pogojno lahko zapeljem čez ko se srečam z avtom, ne pa da ves čas vozim čez prekinjeno črto (če seveda ni kolesarjev), kot da te ne bi bilo. Spoštovanje temu, ki si je izmislil tak predpis. Upam da se da "zakonito" prevozit tudi polno črto, če prehitevaš zelo počasna nedeljska vozila, kolesarje, traktorje...Vidim da si marsikdo ne upa prek polne črte prehitet niti kolesarja in potem se 500 metrov cela kolona počasi vozi za kolesarjem. Nakar kdo izgubi živce in gre prehitevat na nepreglednem delu ceste in se skoraj zaleti. Seveda še boljši so pa tisti primeri, ko nekateri polno črto jemljejo kot bi bila armiran beton, nakar gredo mimo kolesarja tako blizu, da se ta od strahu skoraj vrže v obcestni jarek. Se mi je to že parkrat zgodilo na kolesu in ni prijeten občutek. :8)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

delavec44 ::

Obvoz ovire je možen čez polno črto.

Comandante ::

delavec44 je izjavil:

Obvoz ovire je možen čez polno črto.

Lepo, da smo prisli do zakljucka, da so kolesarji ovire na cestiscu. ;)

Ceste avtomobilom, kolesa pa naj se vozijo po plocniku s hitrostjo pescev (do 5km/h).

dronyx ::

delavec44 je izjavil:

Obvoz ovire je možen čez polno črto.

To je vožnja mimo objekta ali ovire na cesti, ki se ne premika. Če pa ti pelješ mimo nekoga, ki se premika, je pa prehitevanje in prehitevanje ni dovoljeno čez polno črto. To so pravni triki. Sicer se mi pa ob vsej tej poplavi prometne signalizacije zdi, da je to čedalje bolj prilagojeno za avtonomna vozila, ki bodo sposobna obdelati tisoč informacij v sekundi, AI pa se bo učil iz vseh predpisov in uradnih razlag. Mi gre kar na smeh ko opažam, da imajo nekateri šoferji težave že s krožnimi križišči, kaj šele malo bolj komplicirano postavljene miselne uganke s prometnimi znaki. :)

dronyx ::

Ob tej postavitvi črt se mi poraja še eno vprašanje. Kot kolesar imam sedaj polno rdečo črto. Ali lahko zapeljem čez polno rdečo črto, da prehitim počasnejšega kolesarja pred menoj, ali moram za njim voziti toliko časa, dokler se ta polna črta ne konča? Če še kdo nima doktorata iz prometa morda ideja za naslov dizertacije. :|

gaoZjQP ::

dronyx je izjavil:

Ali lahko zapeljem čez polno rdečo črto, da prehitim počasnejšega kolesarja pred menoj, ali moram za njim voziti toliko časa, dokler se ta polna črta ne konča?

Kolesariš za njim, pač znižaš iz svojih 25 km/h na njegovih 1 km/h, razen, če hočeš, da te kak avto nasadi ali pa kak kamion sfašira. Če ni nevarnosti za nesrečo, velja enako kot pri scenariju avto-traktor...

dronyx ::

gaoZjQP je izjavil:

Kolesariš za njim, pač znižaš iz svojih 25 km/h na njegovih 1 km/h, razen, če hočeš, da te kak avto nasadi ali pa kak kamion sfašira. Če ni nevarnosti za nesrečo, velja enako kot pri scenariju avto-traktor...

To misliš resno? Nekateri cestni kolesarji s specijalkami se peljejo 50 km/h ali še celo hitreje in ti bi jih prepričal, da morajo zaradi rdeče črte peljati za nekom, ki se s kolesom pelje tako hitro, kot bi hodil peš? :))

gaoZjQP ::

dronyx je izjavil:

gaoZjQP je izjavil:

Kolesariš za njim, pač znižaš iz svojih 25 km/h na njegovih 1 km/h, razen, če hočeš, da te kak avto nasadi ali pa kak kamion sfašira. Če ni nevarnosti za nesrečo, velja enako kot pri scenariju avto-traktor...

To misliš resno? Nekateri cestni kolesarji s specijalkami se peljejo 50 km/h ali še celo hitreje in ti bi jih prepričal, da morajo zaradi rdeče črte peljati za nekom, ki se s kolesom pelje tako hitro, kot bi hodil peš? :))

Drži, če ne vozi za s hitrostjo za kolesarsko stezo (mislim, da je prav 25 km/h), pač po kolesarski stezi/pasu ne more voziti, kaj ni jasno? Seveda pa še vedno smeš brezglavo divjati, sploh, če imaš rezerviran prostor na britofu. Ne razumem, kaj bi ti sicer, da se mu vsi počasnejši kolesarji sproti umikajo s kolesarske steze, ker je tak specialist prehiter? Tega filma pač ne boš videl, prej ciprese.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gaoZjQP ()

Comandante ::

Drži, če ne vozi za s hitrostjo za kolesarsko stezo (mislim, da je prav 25 km/h), pač po kolesarski stezi/pasu ne more voziti, kaj ni jasno?

Ce kolesar po cesti ne more vozit z 90km/h, se tam nima kaj vozit.

;)

gaoZjQP ::

Comandante je izjavil:

Drži, če ne vozi za s hitrostjo za kolesarsko stezo (mislim, da je prav 25 km/h), pač po kolesarski stezi/pasu ne more voziti, kaj ni jasno?

Ce kolesar po cesti ne more vozit z 90km/h, se tam nima kaj vozit.

;)

Kaj? Na cesti je zgornja omejitev 90 km/h, ne spodnja. Na kolesarski je zgornja omejitev 25 km/h. Še kakšno vprašanje?

mirator ::

Za boljšo predstavo.
https://vozimse.si/cpp/pojasnjujemo-crt...
https://www.zurnal24.si/slovenija/nova-...
Kako boš pa dejansko vozil pa je odvisno od gostote prometa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mirator ()

starfotr ::

Comandante je izjavil:

delavec44 je izjavil:

Obvoz ovire je možen čez polno črto.

Lepo, da smo prisli do zakljucka, da so kolesarji ovire na cestiscu. ;)

Ceste avtomobilom, kolesa pa naj se vozijo po plocniku s hitrostjo pescev (do 5km/h).


Ceste kolesarjem, avti naj se pa vozijo po kolovozih s hitrostjo pešcev (do 5km/h).

TIFIFY - There, I Fixed It for You.

peaks ::

Vozim čez črto. Kolesarje prehtevam vsaj na 2m, največrat pa kot avto.
Debilizem, da voziš po sredini, pa nikjer kolesarjev. Celo zimo naj vozim po sredini, medtem ko gre po cesti 5 kolesarjev, cel dan?
Te kolesarske črte rišejo tudi izven naselij. Super. Men je pa všeš, da imam v gosti megli sredinsko črto kot orientacijo. Debili jih pa praskajo.

dronyx ::

gaoZjQP je izjavil:

Drži, če ne vozi za s hitrostjo za kolesarsko stezo (mislim, da je prav 25 km/h), pač po kolesarski stezi/pasu ne more voziti, kaj ni jasno?

Tu manjka še... :));((

25 km/h je kar solidna hitrost za kolesarja, sploh pa če je še malo klanca. Po tvoje tudi vsi ti starejši ljudje, ki se počasi vozijo s kolesi nimajo na cestah več kaj delat, ker ne dosegajo 25 km/h? pa ta svet je res čedalje bolj nor. Narišejo ti kolesarsko stezo, potem se pa ne smeš voziti več po njej, ker ne dosegaš priporočene/minimalne hitrosti. :))

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

gaoZjQP ::

dronyx je izjavil:

gaoZjQP je izjavil:

Drži, če ne vozi za s hitrostjo za kolesarsko stezo (mislim, da je prav 25 km/h), pač po kolesarski stezi/pasu ne more voziti, kaj ni jasno?

Tu manjka še... :));((

25 km/h je kar solidna hitrost za kolesarja, sploh pa če je še malo klanca. Po tvoje tudi vsi ti starejši ljudje, ki se počasi vozijo s kolesi nimajo na cestah več kaj delat, ker ne dosegajo 25 km/h? pa ta svet je res čedalje bolj nor.

Oprosti, nisem vedel, da ti je potrebno vse na pladnju nositi. 25 km/h pomeni maksimalno dovoljeno določeno hitrost na kolesarski stezi glede na cpp, naklon steze, starost ali pomagala kolesarja niso bistveni... Če si prehiter za obstoječe kolesarje, pelješ po cesti (sicer povzročiš nesrečo na kolesarski, ko jih nabiješ), kjer 90 km/h zelo verjetno ne presežeš ali pa se pač izogibaj radarjem. Zato pa sem rekel, da znižaj na njegovih 1 km/h, če je potrebno.

Pa daj beri in sklepaj, nimam časa vedno vseh nians vsakemu provocirajočemu kekcu razlagati, ki izgleda, da sanja, kako se mu bodo ostali počasni kolesarji umikali.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gaoZjQP ()

feryz ::

kow je izjavil:

Kje pa boste postavili dodatne kolesarske steze? Naj uganem, uporabili boste dodatno zemljisce, pa tudi lastne parcele boste zrtvovali za splosno dobro?
Postaviti kolesarske ceste pac ni enostavno, ker so to ogromni posegi. Ce prav vidim na sliki - bo neki kmet moral zmanjsati svoj travnik ali pa bos moral kopati v hrib in rusiti bajte.
Tam, kjer imajo birokrate z več kot enim možganskim vozlom, naredijo tako.
Prostora še za letalsko pisto.
Je pa res, da si folk takoj prigrabi tisto, kar ni njihovo. Ampak bodo pa zdaj podirali škarpe, metali ven ciprese in podobno. Ker bo šla mimo kolesarska, baje.

dronyx ::

gaoZjQP je izjavil:

Oprosti, nisem vedel, da ti je potrebno vse na pladnju nositi. 25 km/h pomeni maksimalno dovoljeno določeno hitrost na kolesarski stezi glede na cpp, naklon steze, starost ali pomagala kolesarja niso bistveni...

Se oproščam, ker te potem nisem pravilno razumel. Torej v tem primeru pred Škofjo Loko mora kolesar, ki se pelje hitreje od 25 km/h voziti po cesti in ne po kolesarski stezi! Pa to je še bolj nevarno, se ti ne zdi?

kow ::

feryz je izjavil:

kow je izjavil:

Kje pa boste postavili dodatne kolesarske steze? Naj uganem, uporabili boste dodatno zemljisce, pa tudi lastne parcele boste zrtvovali za splosno dobro?
Postaviti kolesarske ceste pac ni enostavno, ker so to ogromni posegi. Ce prav vidim na sliki - bo neki kmet moral zmanjsati svoj travnik ali pa bos moral kopati v hrib in rusiti bajte.
Tam, kjer imajo birokrate z več kot enim možganskim vozlom, naredijo tako.
Prostora še za letalsko pisto.
Je pa res, da si folk takoj prigrabi tisto, kar ni njihovo. Ampak bodo pa zdaj podirali škarpe, metali ven ciprese in podobno. Ker bo šla mimo kolesarska, baje.


Govorim o cesti na OP sliki. Predlagaj traso, hvala.

gaoZjQP ::

dronyx je izjavil:

gaoZjQP je izjavil:

Oprosti, nisem vedel, da ti je potrebno vse na pladnju nositi. 25 km/h pomeni maksimalno dovoljeno določeno hitrost na kolesarski stezi glede na cpp, naklon steze, starost ali pomagala kolesarja niso bistveni...

Se oproščam, ker te potem nisem pravilno razumel. Torej v tem primeru pred Škofjo Loko mora kolesar, ki se pelje hitreje od 25 km/h voziti po cesti in ne po kolesarski stezi! Pa to je še bolj nevarno, se ti ne zdi?

Dronyx, lahko hitrejši kolesar primerno in varno zapelje s kolesarskega pasu (kakor do sedaj in velja za vse ostale udeležence), da prehiti počasnega pred seboj (lahko tudi ostane izven kolesarskega pasu, če je pred njim še več prepočasnih kolesarjev), samo, če je varno, če ti to resnično ni jasno. Druga varianta pa je, da če ne more varno prehiteti ali si celo ne drzne prehiteti zaradi kakor neprekinjene rdeče črte, da kolesari za tem počasnežem s hitrostjo 1 km/h, četudi ima sam potencial, da mogoče kolesari z nekajkratno nadzvočno hitrostjo.

starfotr ::

peaks je izjavil:

Vozim čez črto. Kolesarje prehtevam vsaj na 2m, največrat pa kot avto.
Debilizem, da voziš po sredini, pa nikjer kolesarjev. Celo zimo naj vozim po sredini, medtem ko gre po cesti 5 kolesarjev, cel dan?
Te kolesarske črte rišejo tudi izven naselij. Super. Men je pa všeš, da imam v gosti megli sredinsko črto kot orientacijo. Debili jih pa praskajo.


Tu se strinjam. Meni je tudi sredinska črta všeč.

Praskanje črt /frezanje/barvanje s sivo je biznis. Tu je več denarja, kot pa če pustiš že narisano belo črto pri miru.

feryz ::

kow je izjavil:

Govorim o cesti na OP sliki. Predlagaj traso, hvala.
Na takih CESTAH predlagam tako označbo.

k--p ::

Btw, po kolesarski ni omejitev 25 km za kolesa (brez pomožnega motorja), to je mit, ki ga nekateri ponavljajo po ustnem izročilu.

Drugače bi bil števec hitrosti obvezna oprema kolesa ;)

gaoZjQP ::

k--p je izjavil:

Drugače bi bil števec hitrosti obvezna oprema kolesa ;)

Števec nima direktne zveze z omejitvijo, je samo približna informacija vozniku, res je sicer, da ni radarskega nadzora.

Pravilnik o kolesarskih površinah, 5. člen, 1. odstavek

(1) Kolesarska steza je del cestišča, ki ni v isti ravnini kot vozišče ali je od njega ločena kako drugače. Namenjena je prometu koles in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gaoZjQP ()

k--p ::

Ja no saj, še enkrat preberi.

gaoZjQP ::

k--p je izjavil:

Ja no saj, še enkrat preberi.

Kaj naj še enkrat preberem? Z več kot 25 km/h uradno ne smeš na kolesarsko stezo, če vseeno greš, ne vem, kdo te bo kaznoval. Ampak zagotovo pa števec ni zagotovilo za to - ker potem se lahko s kolesom pelješ neomejeno hitro, če nimaš števca ali kaj, ker ti tudi nihče ne opravlja tehničnega pregleda kolesa? Števec ni obvezna oprema niti v avtu, ti smeš pač uradno voziti največ do omejitve, kako to narediš, je tvoj problem - števec je najbolj priročna rešitev - a tebi drugače preverjajo števce na tehničnem pregledu in na kateri progi?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gaoZjQP ()

k--p ::

Stavek velja za mopede, saj kolesa nimajo konstrukcijsko določene hitrosti.

Zdaj koliko je smiselno ali ne lahko debatirano, dejstvo je, da zakonsko kolesa nimajo omejene hitrosti trenutno in tudi slab odvetnik bo hitro ovrgel kakršnokoli krivdo, ki bi izhajala iz prehitre vožnje kolesarja.
Trditev, da je 25 km/h omejitev za kolesa na kolesarski, pa je napačna, kakorkoli obrneš (razen če popraviš CPP).

gaoZjQP ::

k--p je izjavil:

Stavek velja za mopede, saj kolesa nimajo konstrukcijsko določene hitrosti.

Zdaj koliko je smiselno ali ne lahko debatirano, dejstvo je, da zakonsko kolesa nimajo omejene hitrosti trenutno in tudi slab odvetnik bo hitro ovrgel kakršnokoli krivdo, ki bi izhajala iz prehitre vožnje kolesarja.
Trditev, da je 25 km/h omejitev za kolesa na kolesarski, pa je napačna, kakorkoli obrneš (razen če popraviš CPP).

Je, ti pa trdi, kar želiš in če še pogojuješ s tem števec kot zahtevano opremo kolesa ali ne, tvoj problem, debata zaključena.

k--p ::

Ja, ni a ne.

Po kolesarski lahko gredo kolesa in mopedi, ti mopedi pa morajo biti omejeni na max 25 km/h tovarniško (ker pač ne rabijo števca).

Žal je bralna pismenost slaba, pa se širijo napačne informacije.

gaoZjQP ::

k--p je izjavil:

Ja, ni a ne.

Po kolesarski lahko gredo kolesa in mopedi, ti mopedi pa morajo biti omejeni na max 25 km/h tovarniško (ker pač ne rabijo števca).

Žal je bralna pismenost slaba, pa se širijo napačne informacije.

Ok, ker nimaš nezahtevanega števca na kolesu, lahko menda pelješ po kolesarski 100 km/h ali še hitreje, ne ozirajoč se na vse, čeprav imajo mopedi z razlogov omejitev na 25 km/h na kolesarski stezi, s kolesom pa ne moreš narediti nesreče ali se celo ubiti. Pa kje si, da te ne ukradejo s tem tvojimi obveznimi števci. Zdaj pa ne sanjaj več, jaz ti ne bom več odgovarjal, verjetno tudi dronyx ne, ker še on ni tak bebo kot ti, se mu je dalo dopovedati.

Moderatorji, dajte se malo pogovoriti s tekm k--pom, ker trdi nesmisle - za mopede velja omejitev na kolesarski stezi, za kolesa pa menda sploh ne.

No, saj ni preveč agresiven, pravi, da vprašanje, koliko je njegova interpretacija pravilnika sploh smiselna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gaoZjQP ()

k--p ::

Jah, nisem jaz kriv kako je zakon ne/definiran, sam opozarjam na napačno trditev, ker na sodišču ti to ne bo pomagalo ("kolesar je šel prehitro, on je kriv, itd")

gaoZjQP ::

k--p je izjavil:

Jah, nisem jaz kriv kako je zakon ne/definiran, sam opozarjam na napačno trditev, ker na sodišču ti to ne bo pomagalo ("kolesar je šel prehitro, on je kriv, itd")

Pa koga briga sodišče! Jaz ti pravim, kakšna omejitev! Ti jo lahko vse življenje kršiš brez posledic, pa to ne spremeni omejitve. Če pa te bo kolesar nabil na kolesarski, ko se boš ti predvidljivo in pravilno peljal 5 km/h, on pa objestno 25 (da ne rečem 30) km/h, bo kriv on. Kako se bo to dokazovalo na sodišču, ne vem in ni bistveno pri razpravi o formalnih omejitvah - niti ne vem, kako bi neobvezen števec koristil pri tem, ampak to veš ti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gaoZjQP ()

dronyx ::

Kolesarska steza je del cestišča, ki ni v isti ravnini kot vozišče ali je od njega ločena kako drugače. Namenjena je prometu koles in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h.

HA, HA, HA! Potem jaz se s kolesom sploh ne smem peljati po kolesarski stezi, ker moje kolo nima konstrukcijsko določene hitrosti, ki bi bila omejena na 25 km/h. Adijo pamet!

gaoZjQP ::

dronyx je izjavil:

Kolesarska steza je del cestišča, ki ni v isti ravnini kot vozišče ali je od njega ločena kako drugače. Namenjena je prometu koles in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h.

HA, HA, HA! Potem jaz se s kolesom sploh ne smem peljati po kolesarski stezi, ker moje kolo nima konstrukcijsko določene hitrosti, ki bi bila omejena na 25 km/h. Adijo pamet!

Očitno, ker si brez števca, se smeš s kolesom po kolesarski peljati celo več kot je omejitev na cesti sami.

Evo, to ti pravi še halucinirajoč chat gpt - očitno je tvoja interpretacija samo tvoja.
V skladu s cestnoprometnimi predpisi (CPP) v večini držav običajno veljajo naslednje omejitve hitrosti za kolesarje na kolesarskih stezah:

V Sloveniji, na primer, se morajo kolesarji na kolesarskih stezah držati omejitve hitrosti 25 km/h. To je običajno najvišja dovoljena hitrost na kolesarskih stezah.

V nekaterih državah ali lokalnih skupnostih lahko obstajajo posebne omejitve hitrosti, ki se razlikujejo glede na tip kolesarske steze, na primer na stezah v naseljih, izven naselij, ob šolah itd.

Poudariti moram, da so navedeni podatki veljali do mojega zadnjega znanja septembra 2021 in se lahko od takrat spremenijo. Zato je vedno priporočljivo, da se seznanite s trenutno zakonodajo in predpisi v vaši državi ali lokalnem območju glede hitrosti vožnje na kolesarskih stezah, da bi se izognili morebitnim kaznim ali nevarnostim za druge udeležence v prometu.


Še tule, če to ni dovolj

Kako hitro smemo voziti kolesarji?
Tako hitro, da lahko kolesar kolo stalno obvladuje ter se zlahka ustavi pred pričakovano oviro. Hitrost mora biti prilagojena stanju ceste, gostoti prometa, vremenskim razmeram, vidljivosti in preglednosti ceste, stanju vozila in morebitnega tovora tako, da lahko v vidni razdalji vozilo ustavi.

Največja dovoljena hitrost kolesarja je omejena na kolesarskih poteh in stezah na 25 km/h, v območjih umirjenega prometa in v območjih za pešce na 5 km/h, na ostalih cestah, ki jih kolesar sme uporabljati, pa lahko vozi največ tako hitro kot ostala vozila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gaoZjQP ()

k--p ::

Tista (nezavarovana) stran ni verodostojna. Je sicer včasih baje bil tak zakon, a so ga spremenili. Predvidevan, da črpa iz starega zakona.

ChatGPT pa npr. odgovori meni:

As of my last update in September 2021, there was no specific speed limit for bicyclists on bicycle lanes in Slovenia. However, bicyclists are expected to exercise reasonable caution and considerate riding behavior to ensure the safety of themselves and others using the same lane.

Please note that traffic regulations and laws may change over time, so I recommend checking with official Slovenian traffic authorities or their official website for the most current and accurate information on bicycle lane speed limits and regulations.

gaoZjQP ::

Vprašaj ChatGpt še enkrat s takšnim promptom
"Kakšna je omejitev kolesarjev na kolesarski stezi v Sloveniji po CPP?"

In verjetno boš dobil precej podoben odgovor
V Sloveniji je omejitev hitrosti za kolesarje na kolesarskih stezah določena v 30. členu Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPCP-2). Po CPP je največja dovoljena hitrost za kolesarje na kolesarskih stezah omejena na 25 km/h.

To pomeni, da se morajo kolesarji držati omejitve hitrosti 25 km/h, kadar vozijo po kolesarskih stezah v Sloveniji. Upoštevati morajo tudi razmere na stezi in hitrost prilagoditi tako, da ne ogrožajo sebe ali drugih udeležencev v prometu.

Comandante ::

feryz je izjavil:

kow je izjavil:

Govorim o cesti na OP sliki. Predlagaj traso, hvala.
Na takih CESTAH predlagam tako označbo.

En redkih pametnih predlogov v temi. Vozite se s kolesi po neprometnih potkah, kjer ne boste ogrozali svojih zivljenj in kradli casa avtomobilistom.

darkolord ::

Prepovedat promet za motorna vozila, pa bodo ceste postale neprometne potke in je problem rešen.

k--p ::

gaoZjQP je izjavil:

Vprašaj ChatGpt še enkrat s takšnim promptom
"Kakšna je omejitev kolesarjev na kolesarski stezi v Sloveniji po CPP?"

In verjetno boš dobil precej podoben odgovor
V Sloveniji je omejitev hitrosti za kolesarje na kolesarskih stezah določena v 30. členu Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPCP-2). Po CPP je največja dovoljena hitrost za kolesarje na kolesarskih stezah omejena na 25 km/h.

To pomeni, da se morajo kolesarji držati omejitve hitrosti 25 km/h, kadar vozijo po kolesarskih stezah v Sloveniji. Upoštevati morajo tudi razmere na stezi in hitrost prilagoditi tako, da ne ogrožajo sebe ali drugih udeležencev v prometu.



Nope:


Kakšna je omejitev kolesarjev na kolesarski stezi v Sloveniji po CPP

ChatGPT
Na podlagi cestno prometnih predpisov v Sloveniji (CPP) je splošno pravilo, da morajo kolesarji na kolesarskih stezah voziti previdno in s primerno hitrostjo, ki ne ogroža njihove varnosti ali varnosti drugih uporabnikov. CPP določa, da morajo kolesarji upoštevati prometne znake in signalizacijo, ki veljajo za kolesarske steze, ter spoštovati pravila in predpise, ki urejajo promet.

Načeloma ni določenega specifičnega hitrostnega omejitev za kolesarje na kolesarskih stezah. Vendar pa je priporočljivo voziti s primerno hitrostjo glede na razmere in gostoto prometa na kolesarski stezi, da se zmanjša možnost nesreč in nevarnosti za druge udeležence v prometu.

Ker se lahko zakonodaja in predpisi spreminjajo, je vedno dobro preveriti najnovejše informacije o prometnih predpisih in hitrostnih omejitvah za kolesarje na kolesarskih stezah na uradni spletni strani slovenskega Ministrstva za infrastrukturo ali pri pristojnih lokalnih organih.

d_DJ ::

Comandante je izjavil:

feryz je izjavil:

kow je izjavil:

Govorim o cesti na OP sliki. Predlagaj traso, hvala.
Na takih CESTAH predlagam tako označbo.

En redkih pametnih predlogov v temi. Vozite se s kolesi po neprometnih potkah, kjer ne boste ogrozali svojih zivljenj in kradli casa avtomobilistom.


Se strinjam. Se je pa dostikrat problem prebiti do neprometnih poteh. Sploh, če si iz mesta.

gaoZjQP ::

Glej, kakorkoli, lahko šeram topic, tukaj pa je posnetek.

Se strinjamo glede vsega tega (pazi!)
1. Omejitev na kolesarski stezi ni vezana na zahtevanost števca.
2. Ker kolo nima zahtevanega števca, pomeni tudi, da za njega ne držijo ostale omejitve hitrosti v prometu?
3. Omejitev na kolesarski stezi za mopede je 25 km/h.
4. Nobene omejitve ne veljajo za vozila, ki nimajo zahtevanih števcev.
5. Prehiter kolesar lahko naredi nesrečo na kolesarski stezi in mora voziti s prilagojeno hitrostjo?
6. Ne vemo, kako se določa odgovornost za nesrečo na kolesarski stezi, če nismo priča in nimamo posnetka?
7. Četudi je formalna omejitev na kolesarski 25 km/h, še ne pomeni, da bo kadarkoli kaznovan, če jo prekorači?
8. Omejitev na kolesarsi stezi za mopede 25 km/h ne velja hkrati tudi za kolesa, ki so posledično brez kakršnekoli hitrostne omejitve na kolesarskih stezah?
1 2
3
4 5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kolesarska steza je za kolesa! (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
14222312 (15139) zmaugy
»

Miti, zmote in nepoznavanje predpisov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11740423 (35294) St235
»

se malo o cpp (strani: 1 2 3 48 9 10 11 )

Oddelek: Loža
50960987 (54177) jype

Več podobnih tem