» »

Nakup električnega avtomobila

Nakup električnega avtomobila

dejan95 ::

Zanimam se za nakup rabljenega e-golfa. Cene se gibljejo med 18-25k. Sam bi bil pripravljen odšteti okoli 23k, pri tem bi gledal, da ima toplotno črpalko, je 2020+ letnik in nima preveč kilometrov (manj od 100k).
Avto bi uporabljal za dnevno vožnjo v službo in nazaj (80 km). Imam možnost polnjenja doma.
Mi lahko, tisti ki ste glede te teme bolj vešči od mene, pomagate pri naslednjih vprašanjih.
1.) Se nakup električnega avtomobila splača v mojem primeru?
2.) So kakšni skriti stroški?
3.) Kakšen je realen domet in poraba kWh pozimi?
4.) Je zavarovanje v primerjavi z avtomobilom z notranjim izgorevanjem dražje? (vem, da ni treba plačati cesne takse).
Na sploh me zanimajo vaša mnenja in izkušnje!

Utk ::

1. Če se splača si boš menda sam izračunal. In splača proti čemu? Golfu dizlu, ki stane enako in še več, samo da porabi še 150 evrov goriva na mesec ali proti starimu cliotu na plin?
2. Kakšno vtičnico si boš moral potegnit pred garažo, če je še nimaš. Drugega načeloma ni.
3. Če so to ti z 40 kwh baterijo, boš tudi pozimi naredu 150 km. Tudi več, ampak ni ga dobro vsakič polnit do konca, niti si najbrž ne želiš vsak dan prit s čisto praznim domov. Tako da realen uporaben in "udoben" razpon baterije je recimo od 20 do 85%. Še zmeraj dovolj za 80 in tudi kaj več km. Poraba kw pozimi je velika, ne samo med vožnjo, ampak predvsem se razvadiš na gretje...jaz ga pustim da greje ko grem v trgovino, vklopim 10 min preden grem domov, tudi zjutraj če ni v garaži, itd. Ima se može se.
4. Isto je, ker kojnov ni veliko, nabavna vrednost za kasko pa tudi ni pretirana.

V tvojem primeru ga boš moral polnit praktično vsak dan, vsaj jaz ga bi, da bi ga držal tu med 20 in 85. Z navadnim 2 kw polnilcem bo moral bit kar priklopljen 6-8-9 ur vsak dan, odvisno kolk boš res porabil in od letnega časa. Dobro ga pa je enkrat na teden recimo spraznit čim bolj in napolnit potem čim bolj. Ne pa to vsak dan.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

hojnikb ::

Za ta denar se dobi v nemčiji že nov MG4 Standard. Precej večja baterija od egolfa in narejen na namenski EV platformi. Če odšteješ še našo 20% subvencijo si na dobrih 20 jurjih...

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

dejan95 ::

Hvala obema!

mugen999 ::

Glede teh e golfov še nisem slišal nič dobrega. Prvo kar je so se ti golfi v neki akciji prodajali za dobrih 20k eur novi. Zdaj dati toliko za rabljenega je neumnost. V avstriji ali nemčiji vw skupinsko tožijo ker so obljubljali nevem kak dolg doseg pri tem egolfu, u reali pa je doseg precej bogi, 120km v dobrih razmirah, pomlad ali jesen, da ni prevroče ali mrzlo, pa brez klancev.

Utk ::

120km v dobrih razmirah, pomlad ali jesen, da ni prevroče ali mrzlo, pa brez klancev.

Dobro, zdaj pa že pretiravaš. 120 naredi zmeraj, res je pa da se da tudi teslo spraznit v 100 km, kot ti lahko jaz porabim 20 litrov bencina v 100 km, ampak to več ne spada pod normalno vožnjo.

Prvo kar je so se ti golfi v neki akciji prodajali za dobrih 20k eur novi. Zdaj dati toliko za rabljenega je neumnost.

Jaz bi raje vzel leafa, ki ima večjo baterijo kot golf, vsi imajo toplotno črpalko, itd. Ampak kolk je takrat stal ti danes nič ne pomaga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kixs ::

hojnikb je izjavil:

Za ta denar se dobi v nemčiji že nov MG4 Standard. Precej večja baterija od egolfa in narejen na namenski EV platformi. Če odšteješ še našo 20% subvencijo si na dobrih 20 jurjih...

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...


Bi moral skoraj Luxury opremo vzet, ki ima edina toplotno crpalko.

Kdaj pa mislijo tole kaj pri nas prodajat??

gile ::

No no mugen, nikar nekaj preveč na pamet. Egolfa imam 3 leta, prevoženih 80k km. Doseg v minus stopinjah je pozimi 150km s polno baterijo. Ko je nad 0 stopinj, se doseg veča, na reklamiranih 200km. Je pa treba upoštevat, da mu, kot vsem EVjem, doseg uničuje hitra vožnja po AC, pretiravanje z gasom, vožnja v strme klance... Sam imam 120 km dnevno relacijo (sicer regionalka, ampak precej hribovita) in ga polnim/praznim 80-20%, dosega ostane cca 50km, ko pridem domov. Ker želim nekaj rezerve tudi pozimi, ga tista dva meseca polnim na 90%. Degradacije še ne opažam. Je pa odličen daily commuter, udoben, več opreme kot ostali golfi. Za zanimivost, na daljšem testu sem imel e-megana. Z ženo sva si bila enotna - egolf se veliko lepše pelje.

@OP: če imaš možnost polnjena doma, si zmagal, 1000km te pride nekih 15€ (odvisno koliko imaš obračunan štrom), če imaš še SE, imaš pa stroške prevoza 0€. Ajde servis na vsakih 30k km. Polnjenje na šuko računaj 10 ur za 100km dosega. Sam sem pred kratkim iz aliexpres nabavil nek čipšit 3 fazni kabel, ki mi skrajša čas polnjenja na 5ur za 100km, kar mi je trenutno ok. Po potrebi se nabavi dinamična polnilnica, ki pride nekaj čez jurja. Cestnine za EVje še ni potrebno plačevat, zavarovanje s polnim kaskom me pride 680€ skupaj. Cene vseh avtov so šle pa na splošno vsem gor, tle pa nimaš kaj...

mugen999 ::

Vzeti je treba tudi na znanje da egolf proti dizel ali benz golfu veliko prej zradira gume, ker je pač težka krava.

Utk ::

mugen999 je izjavil:

Vzeti je treba tudi na znanje da egolf proti dizel ali benz golfu veliko prej zradira gume, ker je pač težka krava.

To je mit, ki v bistvu ne drži. Res je 300 kil težji, ima pa težo veliko bolj enakomerno razporejeno in pritisk na eno gumo ni praktično nič večji kot pri bencinarju.
Če pa vsakič spelješ, da gume cvilijo, ker je zastonj in lahko, ja, potem bo pa požrl gume, normalno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kriptobog ::

gile je izjavil:

No no mugen, nikar nekaj preveč na pamet. Egolfa imam 3 leta, prevoženih 80k km. Doseg v minus stopinjah je pozimi 150km s polno baterijo. Ko je nad 0 stopinj, se doseg veča, na reklamiranih 200km. Je pa treba upoštevat, da mu, kot vsem EVjem, doseg uničuje hitra vožnja po AC, pretiravanje z gasom, vožnja v strme klance... Sam imam 120 km dnevno relacijo (sicer regionalka, ampak precej hribovita) in ga polnim/praznim 80-20%, dosega ostane cca 50km, ko pridem domov. Ker želim nekaj rezerve tudi pozimi, ga tista dva meseca polnim na 90%. Degradacije še ne opažam. Je pa odličen daily commuter, udoben, več opreme kot ostali golfi. Za zanimivost, na daljšem testu sem imel e-megana. Z ženo sva si bila enotna - egolf se veliko lepše pelje.

@OP: če imaš možnost polnjena doma, si zmagal, 1000km te pride nekih 15€ (odvisno koliko imaš obračunan štrom), če imaš še SE, imaš pa stroške prevoza 0€. Ajde servis na vsakih 30k km. Polnjenje na šuko računaj 10 ur za 100km dosega. Sam sem pred kratkim iz aliexpres nabavil nek čipšit 3 fazni kabel, ki mi skrajša čas polnjenja na 5ur za 100km, kar mi je trenutno ok. Po potrebi se nabavi dinamična polnilnica, ki pride nekaj čez jurja. Cestnine za EVje še ni potrebno plačevat, zavarovanje s polnim kaskom me pride 680€ skupaj. Cene vseh avtov so šle pa na splošno vsem gor, tle pa nimaš kaj...


200km dosega? :))
SE je zastonj? KEr ce SE ni brezplacna, potem strosek ni ravno 0eur...

Bizkit45 ::

Folk gleda drugače, ker je verjetno prav. En primer, ki zna držati pri veliki večini.
SE bom itak nabavil, ker se grejem na TČ in imam skoraj vse v bajti na elektriko. Letno pokurim 10MW za celotno hišo, naredim 14MW. Net metering ti tako "postriže" 4MW in iz tega stališča "zastonj". Zastonj zato, ker bi SE tak al tak kupili in zakaj je potem nebi v celoti izkoristili.

gile ::

@kriptobog
263km sem imel rekord, je pa res da po jadranki na izi...
SE ni zastonj, sam sem ob nakupu SE predvideval, da bo nekoč EV pr bajti in sem jo predimenzioniral za 2k evrov. Cena goriva, ki sem ga prej porabil v enem letu...

kriptobog ::

Folk gleda tako: Das precej vec za EV, plus investiras v SE, zato, da se poceni vozis. Sicer se vozis res poceni, po kakih 10 letih, ko pokrijes razliko v ceni avta in ko pokrijes SE. Dokler to ni pokrito, pa ni tako poceni, kot pravite.

gile ::

Ni poceni, če kupiš EV za 50k ali še več dnarja... Moj primer: Egolf za 21k (ajde plus 2K za SE) Letno sem prej skuril za več kot 2k evrov goriva. Po 5 letih je to 10k, če takrat prodam golfa za 10k, sem na nuli. (minus 2k za SE). Zdej je star 3 leta in ga lahko prodam za več, kot sem dal za njega, ampak OK, to je trenutna tržna situacija, ki se lahko jutri spremeni...

Utk ::

kriptobog je izjavil:

Folk gleda tako: Das precej vec za EV, plus investiras v SE, zato, da se poceni vozis. Sicer se vozis res poceni, po kakih 10 letih, ko pokrijes razliko v ceni avta in ko pokrijes SE. Dokler to ni pokrito, pa ni tako poceni, kot pravite.

SE stane 10 jurjev, naj bo 14 za neko staro jugo hišo, ki ima 2x porabo.
Imaš 2 varianti. Ali ti teh 10-14 jurjev itak leži na banki, kot da marsikomu, in jih daš pač v to, in imaš od prvega meseca naprej 10 evrov položnice za elektriko. Po 7ih letih boš spet imel na računu tistih 10-14 jurjev.
Druga varianta je da vzameš ekosklad kredit na 10 let, in boš od prvega dne plačeval za kredit manj kot pa mesečno za elektriko. Tu izgubiš tistih 150 evrov kreditne sposobnosti, če ti je to slučajno pomembno.
Jaz res ne razumem kaj je tu za razmišljat.

Podobno je z električnim avtom. Če se ti gre v glavnem za šparanje, najdeš podoben EV model kot bi imel bencinarja ali dizla, in vzameš takega, da bo od prvega dne mesečni strošek nižji.

Res ni potrebe čakat 10 let na karkoli.

Dionis ::

dejan95 je izjavil:

Zanimam se za nakup rabljenega e-golfa. Cene se gibljejo med 18-25k. Sam bi bil pripravljen odšteti okoli 23k, pri tem bi gledal, da ima toplotno črpalko, je 2020+ letnik in nima preveč kilometrov (manj od 100k).
Avto bi uporabljal za dnevno vožnjo v službo in nazaj (80 km). Imam možnost polnjenja doma.
Mi lahko, tisti ki ste glede te teme bolj vešči od mene, pomagate pri naslednjih vprašanjih.
1.) Se nakup električnega avtomobila splača v mojem primeru?
2.) So kakšni skriti stroški?
3.) Kakšen je realen domet in poraba kWh pozimi?
4.) Je zavarovanje v primerjavi z avtomobilom z notranjim izgorevanjem dražje? (vem, da ni treba plačati cesne takse).
Na sploh me zanimajo vaša mnenja in izkušnje!

1. Glede nakupa, si moraš sam preračunati, kot so ti že rekli.
2. kolikor sem jaz seznanjem, načeloma ne. Ko sem še sam gledal za električnimi, ni nobenega posebnega stroška. Menjava kabinskega filtra in pregled avtomobila.
3. To ti je sicer opisal že predhodnik, ki si ga lasti. Da gremo pa v teoriji, kolikor sem šel pogledati podatke za e-golfa je pa tako. Kapaciteto baterije ima 24kWh. Povprečna poraba naj bi bil 12,7kWh, torej ob normalni vožnji bi moral narediti skoraj 200km dosega. Mislim da glede na težo bi moral biti to nekje realno za vožnjo po magistralni cesti. Ko sem jaz testiral Enyaqa sem na magistralni cesti imel porabi cca 19kWh/100km. Pri vožnji na avtocesti pri 140km/h je bila cca 25kWh/100km. Vožnja je bila delana spomladi, tako da ni bilo neke blazne potrebe po klimi za hlajenje oz. gretje. Kolikor sem zadnjič poslušal nekega strokovnjaka, naj bi pozimi zaradi ogrevanja imel dodatnih 2kWh porabe (se pravi bi lahko z Golfom 12 ur stal na mestu). Za klimo oz hlajenje pa naj bi bila poraba nekje 1,5kWh.
Kot so ti že omenili. Za čim daljšo avtonomonost baterije, naj se polni avto 20-80%, kot so ti tudi že svetovali. Kako je s tem Golfom glede padanja kapacitete ne vem točno. Ker nisem prepričan ali je konstrukcijsko to že enako kot pri novejših (s temi baterijo ko so zdaj 58 oz. 77kWh). Za slednje se pričakuje degradacije do 90% v desetih letih, kar je čisto zadovoljivo. Toplotno črpalko je dobro imeti. Kapaciteto baterijo naj bi zvišal za cca 10% pozimi.
4. za zavarovanje so ti tudi že povedali. Kolikor sem seznanjen gre tudi tu glede na nakupno ceno avtomobila in moč motorja. Več kot imaš asistenc, nekaj več popusta dobiš pri zavarovanju - ker si manj rizičen za nezgodo.

Iz ene druge teme kopiram podatke glede cene na kWh od osebe Dzhimen:
-------------------
Na položnici od januarja je torej dejanska cena VT 0,177710€, MT pa 0,127690€.
Vir: Lastna evidenca, ponudnik Gen-I, dvotarifno merjenje.

Če bi se davek zvišal nazaj na 22%, bi bila dejanska cena VT 0,197996€, MT 0,142267€. Kar drag špas! :D
--------------------
Torej če upoštevam cenejši tarifo (0,142€ na kW), pa glede na porabo e-Golfa: 12,7*0,142 = 1,8€. (približno toliko, kot je predhodnik prej omenil).

Omenjeno je bilo nakup MG-ja. Sam bi ga odsvetoval, če imaš namen uporabljati asistence za vožnjo, ker delajo relativno slabo (aktivni tempomat, lane assist, itd.). Kar se tiče Nissan Leafa, glej za novejše modele. Tisti prvi so res porazni kar se tiče avtonomije baterije. Kolikor sem bral pri tistih precej pada kapaciteta po nekaj letih.

kriptobog ::

Utk je izjavil:

kriptobog je izjavil:

Folk gleda tako: Das precej vec za EV, plus investiras v SE, zato, da se poceni vozis. Sicer se vozis res poceni, po kakih 10 letih, ko pokrijes razliko v ceni avta in ko pokrijes SE. Dokler to ni pokrito, pa ni tako poceni, kot pravite.

SE stane 10 jurjev, naj bo 14 za neko staro jugo hišo, ki ima 2x porabo.
Imaš 2 varianti. Ali ti teh 10-14 jurjev itak leži na banki, kot da marsikomu, in jih daš pač v to, in imaš od prvega meseca naprej 10 evrov položnice za elektriko. Po 7ih letih boš spet imel na računu tistih 10-14 jurjev.
Druga varianta je da vzameš ekosklad kredit na 10 let, in boš od prvega dne plačeval za kredit manj kot pa mesečno za elektriko. Tu izgubiš tistih 150 evrov kreditne sposobnosti, če ti je to slučajno pomembno.
Jaz res ne razumem kaj je tu za razmišljat.

Podobno je z električnim avtom. Če se ti gre v glavnem za šparanje, najdeš podoben EV model kot bi imel bencinarja ali dizla, in vzameš takega, da bo od prvega dne mesečni strošek nižji.

Res ni potrebe čakat 10 let na karkoli.


No ja. Podoben EV, kot je moj dizel me stane 60k vec kot dizelca. Zaenkrat :) SE imam ponudbo najnizjo ponudbo za 11k. Za januar sem imel elektrike 95e, pa je bil januar kar mrzel. Torej, potrebujem 10 let, da zadevo pokrijem. Ce teh 11k nalozim kam drugam, imam precej vec od tega, kot pa ce fuknem v SE. Kaj sele 60k, kolikor vec me stane podoben EV.

Utk ::

Da gremo pa v teoriji, kolikor sem šel pogledati podatke za e-golfa je pa tako. Kapaciteto baterije ima 24kWh.


On gleda tega novejšega golfa, ki ima 35-37 al kolk že kwh baterijo. Leaf za ta denar ima kak kwh več, pa tudi najbrž kak kwh manjšo porabo. Se pa najbrž golf boljše pelje.

SE imam ponudbo najnizjo ponudbo za 11k. Za januar sem imel elektrike 95e, pa je bil januar kar mrzel.

Potem so ti ali dali ponudbo za preveliko elektrarno ali te pa hočejo nategnit.

No ja. Podoben EV, kot je moj dizel me stane 60k vec kot dizelca. Zaenkrat :)

Si mislim ja...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kixs ::

Leaf mkII sem peljal in se pelje zelo dobro. Ne vem zakaj bi se Golf peljal kaj boljse...

deco16 ::

Sem mel e-Golfa 2 leti. Super avto, predvsem boljši kot karkoli drugega kar je VW spravil pozneje gor namenski el platformi.

Vsekakor je potrebno vedet da. Ti avti niso več v garanciji in da baterija ni hlajena. Je pa res da bufferja ma dosti in lepo skriva degradacijo.

Še vedno sem mnenja, da se prodajajo predrago. Za enako denarja pač dobiš EV-je z več dometa in boljši featuri, niso pa mogoče nemci ne :)

kriptobog ::

Utk je izjavil:

Da gremo pa v teoriji, kolikor sem šel pogledati podatke za e-golfa je pa tako. Kapaciteto baterije ima 24kWh.


On gleda tega novejšega golfa, ki ima 35-37 al kolk že kwh baterijo. Leaf za ta denar ima kak kwh več, pa tudi najbrž kak kwh manjšo porabo. Se pa najbrž golf boljše pelje.

SE imam ponudbo najnizjo ponudbo za 11k. Za januar sem imel elektrike 95e, pa je bil januar kar mrzel.

Potem so ti ali dali ponudbo za preveliko elektrarno ali te pa hočejo nategnit.

No ja. Podoben EV, kot je moj dizel me stane 60k vec kot dizelca. Zaenkrat :)

Si mislim ja...


Lahko si mislis ja. Sem ze veckrat postal cenik inzenircku v podobnih temah. EV trg je pac bolj bogi.

Utk ::

Sem ze veckrat postal cenik inzenircku v podobnih temah.

Njegovih kregarij ne berem.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 452 53 54 55 )

Oddelek: Na cesti
2712251851 (216) hojnikb
»

Avstrijec zmagal na sodišču proti VW prodajalcu: 'Obljubljali so doseg 230 km, v real (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Na cesti
45140188 (23222) m0LN4r
»

Peugeot 1.6 THP motorji

Oddelek: Na cesti
346144 (4165) DePalmo
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058128969 (89034) D3m
»

Volkswagen e-Golf (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5014194 (12569) dunda

Več podobnih tem