Forum » Elektrotehnika in elektronika » PC napajalnik kot napajalnik za vrtalni stroj?
PC napajalnik kot napajalnik za vrtalni stroj?
Pudding ::
Ce priklopim vrtalni stroj med 12V in 3,3V na napajalniku, kok to skoduje?
In kako se nardi ogenj s 50W spajkalnikom?
In kako se nardi ogenj s 50W spajkalnikom?
- spremenilo: Pudding ()
Brane2 ::
Ce priklopim vrtalni stroj med 12V in 3,3V na napajalniku, kok to skoduje?
1. Odvisno od okoliscin. Ce je to denimo napajalnik v fotrovi mashini, bi ti zadeva znala ogroziti spolno zivljenje.
Ce je vsa roba tvoja, bi ti znal samo crkniti napajalnik ali nanj priklopljen računalnik. Odvisno tudi od moči vrtalnika.
BTW: Jaz uporabljam tak napajalnik (AT) za enega svojih vrtalnikov, vendar je ta priklopljen na 12V in maso, na 5V izhodu pa je nek upor, ravn toliko da minimalno obremeni napajalnik...
In kako se nardi ogenj s 50W spajkalnikom?
Ga priklopiš na daljnovod ?
Pudding ::
1. Odvisno od okoliscin. Ce je to denimo napajalnik v fotrovi mashini, bi ti zadeva znala ogroziti spolno zivljenje.
Nimam fotra.
Ce je vsa roba tvoja, bi ti znal samo crkniti napajalnik ali nanj priklopljen računalnik. Odvisno tudi od moči vrtalnika.
Ta napajalnik bo deloval samostojno :) Vrtalnik sem priklopil na 12V/1A, pa to ni to. Zato bom probal z napajalom od PC-ja. Na vrtalniku pise 7.2 V. Iz tega sklepam 6x1.2V accu. Se pravi 6x1.4V=8.4V za polne. Torej 12V - 3.3V = 8.7V. Zanimalo me je teoreticno, ce gre recimo po 3.3V liniji tok 10A v eno smer, kok gre pol loh v drugo?
Ga priklopiš na daljnovod ?
Pol sem mislu, da bi z wolframovo nitko vzgal propan butan iz spreja, ki bi prizgal cunjo prepojeno z acetonom. Pa sem si premislu in sou kupt vzigalnik na Petrol.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Pudding ()
Brane2 ::
Zanimalo me je teoreticno, ce gre recimo po 3.3V liniji tok 10A v eno smer, kok gre pol loh v drugo?
Brez ognja ali vsaj dima težko
Mogoče bi bilo bolje, če bi stvar napajal iz 12V izhoda, vendar bi v serijo z vrtalnikom zvezal recino 4-5 močnostnih silicijevih diod.
Ker je na vsaki padca cca 0.7V, bi hitro prišel pod 9V, kolikor prazaprav rabiš...
Kar se pirotehnike tiče- zakaj za vžig rabiš ravno lotkolm in kakšno vlogo igra pri tem krpa z acetonom ?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()
Pudding ::
No saj bomo zdele takoj vidli kaj se zgodi... ze vezem skupaj zadeve...
Spomnil sem se, da bi bil mogoce lazji mod na voltage sense liniji, ki bi vse linije spustil na 2/3 voltaze.
Kar se pirotehnike tiče- zakaj za vžig rabiš ravno lotkolm in kakšno vlogo igra pri tem krpa z acetonom ?
Rabil sem ogenj za buzirko (pozirko) skrcit Spajkalnik se je zdel najbolj prirocen vir toplote in sem razmisljal, kaj bi z njim lahko vzgal.
Spomnil sem se, da bi bil mogoce lazji mod na voltage sense liniji, ki bi vse linije spustil na 2/3 voltaze.
Kar se pirotehnike tiče- zakaj za vžig rabiš ravno lotkolm in kakšno vlogo igra pri tem krpa z acetonom ?
Rabil sem ogenj za buzirko (pozirko) skrcit Spajkalnik se je zdel najbolj prirocen vir toplote in sem razmisljal, kaj bi z njim lahko vzgal.
Brane2 ::
No saj bomo zdele takoj vidli kaj se zgodi... ze vezem skupaj zadeve...
Sprejemaš stave ?
Tko na uč bi reku, da se ne bo zgodilo nič pametnega. 12V veja bo skozi bormašino potegnila tudi 3.3V visoko in takrat ga bo avtomatika (ki tipa tudi 3.3V linijo) izklopila...
Spomnil sem se, da bi bil mogoce lazji mod na voltage sense liniji, ki bi vse linije spustil na 2/3 voltaze.
To 100%. Samo tega nisem hotel prdlagat. Poleg tega lahko stvari nastaviš tako, da stvar ne tipa več 3V in 5V linije, temveč samo 12V (krat tvojih 2/3).
To pomeni, da na 5V izhodu še žarnice ne bi rabu...
Rabil sem ogenj za buzirko (pozirko) skrcit Spajkalnik se je zdel najbolj prirocen vir toplote in sem razmisljal, kaj bi z njim lahko vžgal.
Jaz to pocnem kar z lotkolmom, vendar ne s samo konico. K buzirki prislonim telo lotkolma, kjer je grelec in obračam kabel z bužirko...
Tudi z vžigalnikom dela, vendar hitro kaj pregreješ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()
Pudding ::
Tko na uč bi reku, da se ne bo zgodilo nič pametnega. 12V veja bo skozi bormašino potegnila tudi 3.3V visoko in takrat ga bo avtomatika (ki tipa tudi 3.3V linijo) izklopila...
Tocn tko je blo. A mi lahko razlozis kaj pomeni 'pull down' 'pull up'? To povsod srecujem, pa se vedno ne razumem.
To pomeni, da na 5V izhodu še žarnice ne bi rabu...
A drgac jo pa al kaj? Bo crklno, ce ni dovolj enakomerno obremenjen?
Jaz to pocnem kar z lotkolmom, vendar ne s samo konico. K buzirki prislonim telo lotkolma, kjer je grelec in obračam kabel z bužirko...
Jest bi prej hiso zazgal, kot pa se tega spomnu. Vendar je majhen plamencek, ki objame stvar, super zadeva.
Tocn tko je blo. A mi lahko razlozis kaj pomeni 'pull down' 'pull up'? To povsod srecujem, pa se vedno ne razumem.
To pomeni, da na 5V izhodu še žarnice ne bi rabu...
A drgac jo pa al kaj? Bo crklno, ce ni dovolj enakomerno obremenjen?
Jaz to pocnem kar z lotkolmom, vendar ne s samo konico. K buzirki prislonim telo lotkolma, kjer je grelec in obračam kabel z bužirko...
Jest bi prej hiso zazgal, kot pa se tega spomnu. Vendar je majhen plamencek, ki objame stvar, super zadeva.
Brane2 ::
To povsod srecujem, pa se vedno ne razumem.
Pull-up in pull-down izraz se uporablja največkrat za upor, ki "vleče" nek signal k nekemu stanju, ko ga ne krmili noben aktiven signal.
To se dostikrat uporablja, ker lahko poenostavi logiko. Če pogledaš denimo RESET pin nekatreih mikrokontrolerjev, nizko stanje na tem pinu povzroči reset čipa.
Ker pa imaš lahko več virov signala (denimo tipka ali elektronika, ki zazna prenizko napajalno napetost itd), so ti narejeni dostikrat kot open-collector- signal lahko potegnejo samo na maso, ko so aktivni- ne morejo pa ga potegniti visoko.
Takrat pač postavijo na signal pull-up upor, katerega drug konec je na napajalni napetosti in ko nic zunaj cipa ne zahteva reset, pac drzi signal v visokem- neaktivnem stanju.
Enako velja za pull-down upor, katerega drugi konec je vezan na nek nizek potencial, ponavadi maso...
A drgac jo pa al kaj? Bo crklno, ce ni dovolj enakomerno obremenjen?
Te stvari ponavadi računajo na neko najmanjšo obremenitev reguliranih izhodov, da so napetosti v nekih okvirih. Lahko da je tvoj napajalnik boljši in bo delal tudi brez tega. Probaj.
Jest bi prej hiso zazgal, kot pa se tega spomnu. Vendar je majhen plamencek, ki objame stvar, super zadeva.
Plamenček je že preveč za bužirko. Rabiš topel zrak. VEndar mi v praksi to z lotkolmon dela še najlepše....
Pudding ::
No ja, to sem nekako ze sklepal. Upal sem, da mi bos razlozil na zgornjem primeru, kaj se je zgodilo v napajalniku.
Naredil sem mod. Ali je bolje 5V povecati na 8V ali 12V zmanjsati na 8V?
Plamenček je že preveč za bužirko. Rabiš topel zrak. VEndar mi v praksi to z lotkolmon dela še najlepše...
Hmm gor pise 125 Celzija. Spodnji del plamencka bi moral imeti ustrezno temperaturo :)
Naredil sem mod. Ali je bolje 5V povecati na 8V ali 12V zmanjsati na 8V?
Plamenček je že preveč za bužirko. Rabiš topel zrak. VEndar mi v praksi to z lotkolmon dela še najlepše...
Hmm gor pise 125 Celzija. Spodnji del plamencka bi moral imeti ustrezno temperaturo :)
Brane2 ::
Jaz bi sel na to, da zmanjsam 12V na 8V.
Ce bi skusal naviti 5V na 8V, pomeni to cca 60% pribitka, kar bi ti znalo prebiti kje kak kondi ali usmerniško diodo.
Po drugi strani pa lahko 5V veja zagotovi precej vecje tokove... Kolk močna pa je ta bormašina ?
Če je 100W ali manj, bi šel na predelavo 12V izhoda, drugače bi reskiral s 5V-nim...
Če bi mel jaz napajalnik v rokah, bi se lažje odločil za rizik, tako pa raje iščem varnejše variante...
Ce bi skusal naviti 5V na 8V, pomeni to cca 60% pribitka, kar bi ti znalo prebiti kje kak kondi ali usmerniško diodo.
Po drugi strani pa lahko 5V veja zagotovi precej vecje tokove... Kolk močna pa je ta bormašina ?
Če je 100W ali manj, bi šel na predelavo 12V izhoda, drugače bi reskiral s 5V-nim...
Če bi mel jaz napajalnik v rokah, bi se lažje odločil za rizik, tako pa raje iščem varnejše variante...
Pudding ::
To je starejsi strojcek brez akumulatorja. Mislim, da nima niti 50W.
Naredil sem tisti 3.3Vsense mod ene 20 tem nazaj. Sem mislil, da bo pomagal tudi pri 12V in 5V. Vendar 12V zniza samo za kaksnih 0.5V, medtem ko 5V ostane stabilna. Potem sem probal nekaj mocnostnih diod. Padec na eni je bil 0.25V in ker jih nisem imel dovolj, sem tudi to opustil. Zato sem malo googlal in videl, da ima vecina PSUjev potenciometre za nastavljanje izhodne napetosti. Po hitrem postopku sem obrnil prvi potenciometer, ki sem ga zagledal... 12V in 5V se veselo spreminja z obracanjem, vendar prekleta stvar ne gre dovolj dol ali gor. Mislim, da bom sel zdaj spat.
Naredil sem tisti 3.3Vsense mod ene 20 tem nazaj. Sem mislil, da bo pomagal tudi pri 12V in 5V. Vendar 12V zniza samo za kaksnih 0.5V, medtem ko 5V ostane stabilna. Potem sem probal nekaj mocnostnih diod. Padec na eni je bil 0.25V in ker jih nisem imel dovolj, sem tudi to opustil. Zato sem malo googlal in videl, da ima vecina PSUjev potenciometre za nastavljanje izhodne napetosti. Po hitrem postopku sem obrnil prvi potenciometer, ki sem ga zagledal... 12V in 5V se veselo spreminja z obracanjem, vendar prekleta stvar ne gre dovolj dol ali gor. Mislim, da bom sel zdaj spat.
Brane2 ::
To samo pomeni,da si zagrabil napačno močnostno diodo. Ali da si narobe meril.
V glavnem, navadne silicijeve diode imajo padec tam nekje okrog 0.7V, Schottkyjeve diode pa 0.25V. Schottkice se zaradi tega uporabljajo tam, kjer so tokovi veliki, napetosti pa nizke. Ziher si tisto diodo izpulil iz kakega starega napajalnika iz 5V ali 3V veje...
Kar se regulacije na trimerju tiče, je v glavnem na voljo pristarejših napajalnikih in je namenjena regulaciji v ozkem območju.
V glavnem, navadne silicijeve diode imajo padec tam nekje okrog 0.7V, Schottkyjeve diode pa 0.25V. Schottkice se zaradi tega uporabljajo tam, kjer so tokovi veliki, napetosti pa nizke. Ziher si tisto diodo izpulil iz kakega starega napajalnika iz 5V ali 3V veje...
Kar se regulacije na trimerju tiče, je v glavnem na voljo pristarejših napajalnikih in je namenjena regulaciji v ozkem območju.
Pudding ::
Zgrabil sem tisto, kar je blo pri roki. Kako pa spoznas silicijevo diodo?
Gor je potem se en trimer oznacen VR3, ki pa ne vem kaj pocne. Obracam, obracam... nobene meni opazne razlike. Sem zamenjal prvega VR1, ki je bil 1kOhm, z 47kOhm. Pa se je napajalnik izklopil pri 5V na 5.6V. Zdaj bom zamenjal upore okoli in probal povecati napetost kotrolerju, da bo ta potem zmanjsal (upam) 12V na 8V.
Gor je potem se en trimer oznacen VR3, ki pa ne vem kaj pocne. Obracam, obracam... nobene meni opazne razlike. Sem zamenjal prvega VR1, ki je bil 1kOhm, z 47kOhm. Pa se je napajalnik izklopil pri 5V na 5.6V. Zdaj bom zamenjal upore okoli in probal povecati napetost kotrolerju, da bo ta potem zmanjsal (upam) 12V na 8V.
jest10 ::
5V raje ne večaj. Jaz sem jo na enem starejšem napajalcu dvignil na 6.7V in mi je medtem 12V narasla že na 15.8V. Kondenzatorji na 12V liniji so pa skoraj zmeraj 16V.
Če bi 5V povečal na 8V bi se ti hitro pokadilo.
Če bi 5V povečal na 8V bi se ti hitro pokadilo.
Pudding ::
5V raje ne večaj.
Saj mi ne pusti ne vem kako velikega razpona napetosti. To je cisto nov napajalnik. Takoj, ko mu ni kaj vsec se izklopi.
Takle bom naredil:
S trimerjem bom zmansu 12V kokr gre. Potem bom su po silicijeve mocnostne diode in jih vezu tok zaporedno, dokler ne bo mojemu vrtalniku vsec napetost.
Hvala za pomoc :)
Saj mi ne pusti ne vem kako velikega razpona napetosti. To je cisto nov napajalnik. Takoj, ko mu ni kaj vsec se izklopi.
Takle bom naredil:
S trimerjem bom zmansu 12V kokr gre. Potem bom su po silicijeve mocnostne diode in jih vezu tok zaporedno, dokler ne bo mojemu vrtalniku vsec napetost.
Hvala za pomoc :)
stromar ::
Jaz bi na tvojem mestu odklopil 12V linijo (pobereš ven tisto dvojno diodo, ki izgleda kot tranzistor), izklopil 3.3 V linijo, pobral ven zener diode za overvoltage izklop ali pa izklopil kar celo overvoltage kontrolno vezje. Original trimer pa zamenjaš z večjim. Kondenzatorji na 5V liniji pridejo ponavadi za 10V, upam da niso pri tebi za 6.8V, drugače jih zamenjaj. Če spustiš 12V, boš imel precej majhen tok, baterijske bor mašine pa kar precej potegnejo.
atx
Tle maš eno shemo, ponavadi pridejo vsi atx-i enako zgrajeni. Ok, moj ima malo drugače narejeno 3.3V vejo in namesto TL494 KA7500, vendar je ista stvar (imasta enako razporejene pine). Na levi imaš overvoltage zaščito. Če pa se ti ne da komplicirat, odcini diodo D11, tranzistor Q1 in R54 , ampak potem bo delal napajalec kot AT. Če ga hočeš izklopit rabiš omrežno stikalo ali pa na pin 4 (če imaš TL 494) pripelješ 5V iz st-by.
Ok upam da sem vse prav napisal, ker jaz sem modificiral malo drugačen napajalec, ampak ravno tako atx.
Za tvoj čip poglej na google za datasheet, ker se mi ga zdaj ne da nalagat na mojo stran
atx
Tle maš eno shemo, ponavadi pridejo vsi atx-i enako zgrajeni. Ok, moj ima malo drugače narejeno 3.3V vejo in namesto TL494 KA7500, vendar je ista stvar (imasta enako razporejene pine). Na levi imaš overvoltage zaščito. Če pa se ti ne da komplicirat, odcini diodo D11, tranzistor Q1 in R54 , ampak potem bo delal napajalec kot AT. Če ga hočeš izklopit rabiš omrežno stikalo ali pa na pin 4 (če imaš TL 494) pripelješ 5V iz st-by.
Ok upam da sem vse prav napisal, ker jaz sem modificiral malo drugačen napajalec, ampak ravno tako atx.
Za tvoj čip poglej na google za datasheet, ker se mi ga zdaj ne da nalagat na mojo stran
stromar ::
Tisto overvoltage zaščito imajo zato, da zaščitijo matično ploščo, disk,..., do sebe pa so precej samomorilno nagnjeni. Npr, če pride recimo +5 veja v stik ti skuri oba vhodna tranzistorja in ponavadi prebije diodni usmernik.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Preizkus napajalnikaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 3597 (3193) | Brane2 |
» | voltmod napajalnikaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 1602 (1325) | stromar |
» | napajalnik (strani: 1 2 )Oddelek: Strojna oprema | 5768 (5167) | TribesMan |
» | moč napajalnikaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 1788 (1586) | jest10 |