» »

Centriranje gum

Centriranje gum

«
1
2

Lanka ::

Pozdravljeni, oktobra sem kupila nov avto, čez 14 dni zamenjala zimske gume. Letne gume so ostale na original feltnah in so bile vožene 14 dni, moram zdaj res ponovno scentrirat preden jih prešravfam?(Zimske imam na drugih feltnah. )

kuvanasarma ::

ne

Lanka ::

Ok, potem me hoče vulkanizer malo okoli prinest ?

kuvanasarma ::

Ti pravi da moraš al ti priporoča?
Jst to delam ob menjavi pnevmatik na ali pa če zapelješ v kako luknjo večjo.

miraldi ::

Ne.
Edino če ti je kaj v tistih dveh tednih kaj treslo volan recimo na ac pro 130kmh
i7 12700k
RTX 4070ti
32Gb

buttcrack ::

če ti ne trese, ni potrebe.

se pa vsekakor priporoča pri vsaki menjavi, če pa je to iz vidika varnosti ali kasiranja pa naj vsak presodi sam.

Motion ::

buttcrack je izjavil:

če ti ne trese, ni potrebe.

se pa vsekakor priporoča pri vsaki menjavi, če pa je to iz vidika varnosti ali kasiranja pa naj vsak presodi sam.


Predvsem je odvisno po kakšnih cestah voziš. Jst naredim 95% na hitri cesti (ki je relativno v dobrem stanju) in gume ne kažejo nobenih znakov da bi bla potreba po optiki.
Pač vsake tolk cajta je treba tud pogledat gumo ne sam takrat ko poči..

kixs ::

Optika in centriranje gume ni ista rec.

Pri optiki se nastavlja podvozje avta in posledicno lege na cesti. Nima veze z gumami, razen tega, da jih pobira.

Centrira pa se gume, da so uravnotezene in ne trese avta/volana. Spet nima veze z optiko.

Optiko gres delat, ko vidis, da ti pobira gume ob strani ali/in vlece "volan" na eno stran. Gume gres centrirat, ko ti trese volan.

Motion ::

kixs je izjavil:

Optika in centriranje gume ni ista rec.

Pri optiki se nastavlja podvozje avta in posledicno lege na cesti. Nima veze z gumami, razen tega, da jih pobira.

Centrira pa se gume, da so uravnotezene in ne trese avta/volana. Spet nima veze z optiko.



Optiko gres delat, ko vidis, da ti pobira gume ob strani ali/in vlece "volan" na eno stran. Gume gres centrirat, ko ti trese volan.


Tisto je balansirane.
Balansira se gumo ko se jo da na feltno. In razen če ne odpadejo prilimane vzmeti gume ni potrebno na novo balansira. Če pride do tresenja pomeni da si zjebal feltno ali ta da vijaki ne držijo več kot bi morali (tudi že videno ko folk uporabi neprave dolžine vijakov za dano feltno)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Motion ()

kixs ::

Motion je izjavil:

kixs je izjavil:

Optika in centriranje gume ni ista rec.

Pri optiki se nastavlja podvozje avta in posledicno lege na cesti. Nima veze z gumami, razen tega, da jih pobira.

Centrira pa se gume, da so uravnotezene in ne trese avta/volana. Spet nima veze z optiko.



Optiko gres delat, ko vidis, da ti pobira gume ob strani ali/in vlece "volan" na eno stran. Gume gres centrirat, ko ti trese volan.


Tisto je balansirane.
Balansira se gumo ko se jo da na feltno. In razen če ne odpadejo prilimane vzmeti gume ni potrebno na novo balansira. Če pride do tresenja pomeni da si zjebal feltno ali ta da vijaki ne držijo več kot bi morali (tudi že videno ko folk uporabi neprave dolžine vijakov za dano feltno)


Centrira se gumo in feltno skupaj. Ne vem o kaksnih vzmeteh pises?! Da se "gumo" uravnotezi, se na dolocena mesta dodajo "utezi". Tako je potem guma+feltna uravnotezena in ne bo treslo. Je pa potrebno centirat vedno znova, ko menjas gume na feltnah.

Seveda lahko trese tudi zaradi drugih razlogov, kot si jih ze sam napisal.

PS:
Balansiranje je samo drugi izraz za centriranje kot ga pojmujejo vulkanizerji. Verjetno bi bilo boljse pisati o masnem uravnotezenju.

Motion ::

kixs je izjavil:

Motion je izjavil:

kixs je izjavil:

Optika in centriranje gume ni ista rec.

Pri optiki se nastavlja podvozje avta in posledicno lege na cesti. Nima veze z gumami, razen tega, da jih pobira.

Centrira pa se gume, da so uravnotezene in ne trese avta/volana. Spet nima veze z optiko.



Optiko gres delat, ko vidis, da ti pobira gume ob strani ali/in vlece "volan" na eno stran. Gume gres centrirat, ko ti trese volan.


Tisto je balansirane.
Balansira se gumo ko se jo da na feltno. In razen če ne odpadejo prilimane vzmeti gume ni potrebno na novo balansira. Če pride do tresenja pomeni da si zjebal feltno ali ta da vijaki ne držijo več kot bi morali (tudi že videno ko folk uporabi neprave dolžine vijakov za dano feltno)


Centrira se gumo in feltno skupaj. Ne vem o kaksnih vzmeteh pises?! Da se "gumo" uravnotezi, se na dolocena mesta dodajo "utezi". Tako je potem guma+feltna uravnotezena in ne bo treslo. Je pa potrebno centirat vedno znova, ko menjas gume na feltnah.

Seveda lahko trese tudi zaradi drugih razlogov, kot si jih ze sam napisal.

PS:
Balansiranje je samo drugi izraz za centriranje kot ga pojmujejo vulkanizerji. Verjetno bi bilo boljse pisati o masnem uravnotezenju.


sori uteži sm mislil

Ales ::

Motion je izjavil:

kixs je izjavil:

Optika in centriranje gume ni ista rec.

Pri optiki se nastavlja podvozje avta in posledicno lege na cesti. Nima veze z gumami, razen tega, da jih pobira.

Centrira pa se gume, da so uravnotezene in ne trese avta/volana. Spet nima veze z optiko.



Optiko gres delat, ko vidis, da ti pobira gume ob strani ali/in vlece "volan" na eno stran. Gume gres centrirat, ko ti trese volan.


Tisto je balansirane.
Balansira se gumo ko se jo da na feltno. In razen če ne odpadejo prilimane vzmeti gume ni potrebno na novo balansira. Če pride do tresenja pomeni da si zjebal feltno ali ta da vijaki ne držijo več kot bi morali (tudi že videno ko folk uporabi neprave dolžine vijakov za dano feltno)

Centriranje in optika sta izraza, ki sta se v moji okolici vedno uporabljala.

Balansiranje se ni nikoli. V vsakem primeru pa je po tvoje balansiranje = centriranje.

FoxKnox ::

Če pnevmatike stojijo nekje v skladišču pol leta ali na feltnah ali brez, je vsekakor jih priporočljivo centrirat pred montažo na avto.

kixs ::

Caki malo! Vedno moras centrirat, ko menjas gumo. Ce pa jo imas na svojih feltnah, pa tega ne rabis delat. Razen, ce opazis, da ti trese volan. Centriranje pomeni samo to, da se guma in feltna uravnotezijo. Zato moras to vedno delat pri menjavi gume (pnevmatike). Ce komplet (guma+feltna) stoji, pa se uravnotezenost ne bo spremenila.

d4vid ::

Ah dajte no mir. Nič ni treba centrirat, če niso menjane pnevmatike. Če se samo prešravfajo platišča, res ni potrebe po tem.

Mehanik pač predlaga, da je to pa fino naredi, ker mu vzame 5 minut in zasluži 10€.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

bemfa ::

Kaj ti bo vulkanizer, če maš gume na felnah???

robo125 ::

Če predlaga centriranje, mu lahko rečeš naj samo čekira, če je uredu. In pogledaš, kaj mu pokaže. To je zastonj. Ponavadi. Seveda, če so obroči (z gumami) odmontirani in mu ni treba odvijačit.
Jaz sem opazil, da je guma na zadnji osi lahko slabše centrirana kot spredaj in ne opaziš. Kako pa to vpliva na vožnjo v ovinku in hkrati po mokrem..., domnevam da je bolje če je dobro centrirano.

Bolt ::

Priporočljivo je posebej, če gume s platišči ne bodo na istih pozicijah kot so bile prej. To je lahko že dovolj da trese, ker tudi drugi dejavniki vplivajo na vibracije kot le platišče in guma.
Če so gume res nove 14 dni potem naj ne bi bil problem, če pa so dalj časa rabljene-vožene se lahko na vsaki poziciji drugače obnašajo-tresejo.
Ne misli, da si dober, če si najboljši med najslabšimi.

feryz ::

Pa ne boste menda gum, ki so stale pol leta, centrirali!? To je 12 evrov. Bogatija. Kaj vse človek lahko naredi s tem denarjem?

Utk ::

Če so na drugih feltnah, zakaj bi jih zdaj nekdo stikal, centriral in nazaj natikal? Če se na avtu ne podere obtežitev ko naredi 15,20 kkm, zakaj se bi če stojijo pol leta v kleti? Ko se jih bo stikalo iz feltn pa normalno da se še centrira.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Bolt ::

Utk je izjavil:

Če so na drugih feltnah, zakaj bi jih zdaj nekdo stikal, centriral in nazaj natikal? Če se na avtu ne podere obtežitev ko naredi 15,20 kkm, zakaj se bi če stojijo pol leta v kleti? Ko se jih bo stikalo iz feltn pa normalno da se še centrira.

Bolje, da hodiš peš ali se voziš z avtobusom, ker očitno nimaš pojma kaj pišeš. S takimi forami samo ogrožaš sebe (kar seveda ni neke škode) predvsem pa ostale udeležence v prometu. Zato prosim, da se ne oglašaš več v takih temah.
Hvala.

BDV za centriranje jih ni treba "stikat";)
Pa še enkrat si malo bolj počasi, preberi kaj sem napisal, da boš pokapiral, ker očitno si malo bolj počasen.
Ne misli, da si dober, če si najboljši med najslabšimi.

kixs ::

Bolt je izjavil:

Priporočljivo je posebej, če gume s platišči ne bodo na istih pozicijah kot so bile prej. To je lahko že dovolj da trese, ker tudi drugi dejavniki vplivajo na vibracije kot le platišče in guma.
Če so gume res nove 14 dni potem naj ne bi bil problem, če pa so dalj časa rabljene-vožene se lahko na vsaki poziciji drugače obnašajo-tresejo.


Pnevmatika in platisce se s centriranjem uravnotezi in nima nobene veze s podvozjem ali pozicijo na avtu.

Utk ::

Raje si ti preberi bolj počasi kakšne neumnosti si napisal:

Priporočljivo je posebej, če gume s platišči ne bodo na istih pozicijah kot so bile prej. To je lahko že dovolj da trese, ker tudi drugi dejavniki vplivajo na vibracije kot le platišče in guma.
Če so gume res nove 14 dni potem naj ne bi bil problem, če pa so dalj časa rabljene-vožene se lahko na vsaki poziciji drugače obnašajo-tresejo.


Kako točno vulkanizer pri centriranju upošteva to na kateri poziciji je bila guma prej in/ali na kateri bo zdaj?

BDV za centriranje jih ni treba "stikat"

Itak, kar na avtu se scentrirajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Bolt ::

kixs je izjavil:

Bolt je izjavil:

Priporočljivo je posebej, če gume s platišči ne bodo na istih pozicijah kot so bile prej. To je lahko že dovolj da trese, ker tudi drugi dejavniki vplivajo na vibracije kot le platišče in guma.
Če so gume res nove 14 dni potem naj ne bi bil problem, če pa so dalj časa rabljene-vožene se lahko na vsaki poziciji drugače obnašajo-tresejo.


Pnevmatika in platisce se s centriranjem uravnotezi in nima nobene veze s podvozjem ali pozicijo na avtu.


Utk je izjavil:

Raje si ti preberi bolj počasi kakšne neumnosti si napisal:

Priporočljivo je posebej, če gume s platišči ne bodo na istih pozicijah kot so bile prej. To je lahko že dovolj da trese, ker tudi drugi dejavniki vplivajo na vibracije kot le platišče in guma.
Če so gume res nove 14 dni potem naj ne bi bil problem, če pa so dalj časa rabljene-vožene se lahko na vsaki poziciji drugače obnašajo-tresejo.


Kako točno vulkanizer pri centriranju upošteva to na kateri poziciji je bila guma prej in/ali na kateri bo zdaj?

BDV za centriranje jih ni treba "stikat"

Itak, kar na avtu se scentrirajo.


Daj ne pišita bedarij.
Obrabljajo se tudi gume ane. Stikajo se tudi gume s platišč ane.
LOL
Kot sem že napisal, daj naučite se brati in razumeti kaj kdo piše. Ni rečeno v tem primeru, ker naj bi bile gume "nove" 14 dni, toda za starejše-bolj rabljene gume posebej na optično necentriranem podvozju pa je to lahko problem. Vama ali takim razlagat itak nima veze, ker ne boste nikoli pokapiral.
Očitno se oglašajo tu samo osebki brez izpita, brez avta...
Jao, jao kakšne paciente imamo na cestah. Nč čudno, da je potem toliko nesreč.
Ne misli, da si dober, če si najboljši med najslabšimi.

kixs ::

Ne pisi neumnosti, kot tista na katerem mestu je guma in bo vse v redu. Seveda predpostavljam, da je optika postimana. Kar te vulkanizer opozori, glede na obrabo gume.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kixs ()

donvito ::

Utk ::

Daj ne pišita bedarij.
Obrabljajo se tudi gume ane. Stikajo se tudi gume s platišč ane.
LOL
Kot sem že napisal, daj naučite se brati in razumeti kaj kdo piše. Ni rečeno v tem primeru, ker naj bi bile gume "nove" 14 dni, toda za starejše-bolj rabljene gume posebej na optično necentriranem podvozju pa je to lahko problem. Vama ali takim razlagat itak nima veze, ker ne boste nikoli pokapiral.
Očitno se oglašajo tu samo osebki brez izpita, brez avta...
Jao, jao kakšne paciente imamo na cestah. Nč čudno, da je potem toliko nesreč.

Namesto da pišeš romane brez repa in glave raje pojasni kako vulkanizer upošteva položaj gume pri centriranju in kako se pokvari centriranje, če gume pol leta stojijo v kleti.

Bolt ::

kixs je izjavil:

Ne pisi neumnosti, kot tista na katerem mestu je guma in bo vse v redu. Seveda predpostavljam, da je optika postimana. Kar te vulkanizer opozori, glede na obrabo gume.

Ti mal preveč predpostavljaš, zato pa nimaš pojma. Kakšen vulkanizer!
Zakaj bi vozil k vulkanizerju saj to potem sam zamenjaš. A sedaj boš pa dajal še ne vem govorim na pamet 30€ samo za montažo. LOL
Vsak dober vulkanizer, pa ko boš prišel k njemu s takimi neumnostmi ti bo povedal kako in kaj ali boš naredil tako kot je treba in ne bo on potem odgovarjal za posledice ali pa ga pelji kam drugam kakšnemu fušarju, ja.
Ali si že kdaj sploh peljal gume s feltnami(kot je omenjeno zgoraj) kakšnemu vulkanizerju in ti je to samo zmontiral ali pa je dal tudi gor na centrirko? Zakaj hudiča ti potem vsak vulkanizer označi gume na kateri poziciji so bile.
Daj raje se nehajta smešit.
Konec koncev pa zaradi mene, če se vozite samo po feltnah samo ne v moji bližini!
Ne misli, da si dober, če si najboljši med najslabšimi.

val46 ::

Najbolj so mi zanimivi tipi ala Bolt, ki vse povprek napadajo in se delajo pametne, na koncu pa sami izpadejo bedaki in nepoznavalci. Bom še jaz napisal, da bo potem imel še enega več, za ga kritizirat, velja?

Kako vezo ima centriranje gum s samo pozicijo kje bo ta guma montirana? Guma se centrira v in samo v soodvisnosti pnevmatika-platišče in čisto nič drugega. To, kar ti bolt morda hočeš zagovarjat, je morda edino optika. Ampak optika spet s samim centriranjem gum nima neke direktne povezave. Ja, normalno, da če se odločiš delat optiko na avtu, je priporočljivo prej še naredit centriranje, ampak ni nujno. In kot je že nekdo napisal, centriranje, če je guma na platišču in ni bila sneta iz platišča, ni potrebna. Priporočljiva morda, ne pa potrebna. Priporočljiva pa verjetno predvsem zato, ker ne poznam nikogar, ki ima 2 kompleta platišč z gumami(zimske-letne), da bi jih konc sezone še preveril za centriranje. Se pravi. če si naredil naprimer 20000km z enim kompletom, je velika verjetnost, da so gume potrebne novega centriranja. Ampak, če gume stojijo v garaži in so nove oz 14 dni vožene, kot je v primeru OP, je to brez potrebe za moje pojme. Zdej, če pelje te 4 komplete gum premontirat k vulkanizerju, naj da tistih 15 ali 20€ za preventivno centriranje, zaradi tega mislim da ne bo rabila bit lačna dva tedna, če pa ima namen premontirat doma v garaži ali pred hišo, je pa popolnoma brez veze ponovno centriranje. Če se ji bi potem zdelo da karkoli trese volan ali kaj podobnega, lahko še vedno to naredi. Da bi pa s 14dni starimi gumami na original platiščih kar iz prvega ovinka jo ven vrglo, zato, ker ni pravočasno centrirala gum...dej, raje ti Bolt vrni izpit, ker...ali nimaš pojma, ali pa si sin od Špana morda in hočeš delat dobiček svojemu fotru!

Bolt ::

Utk je izjavil:


Namesto da pišeš romane brez repa in glave raje pojasni kako vulkanizer upošteva položaj gume pri centriranju in kako se pokvari centriranje, če gume pol leta stojijo v kleti.

Saj sem ti že enkrat povedal, očitno je da si malo bolj počasen in ti tega ne razumeš in nikoli ne boš razumel, zato ti nima smisla razlagat.
Ne misli, da si dober, če si najboljši med najslabšimi.

Bolt ::

val46 je izjavil:

Najbolj so mi zanimivi tipi ala Bolt, ki vse povprek napadajo in se delajo pametne, na koncu pa sami izpadejo bedaki in nepoznavalci. Bom še jaz napisal, da bo potem imel še enega več, za ga kritizirat, velja?

Največji bedak izpadeš ti.
Raje se drži švercanja telefonov in podobnih zadev. Največji švercer in lopov telefonov na Bolhi in v slo.
Očitno pa si tudi specialist za avtomobile.
Nimaš pojma ne kot švercer ne kot "vulkanizer".
Vsi sedaj pametni, vsi vulkanizerji.
Kot rečeno zaradi mene se lahko vozite samo po feltnah. To je samo dobrodelni nasvet OPu in ostalim voznikom za svojo in tujo varnost v prometu. Vi jih pa lahko prepričujete v kar hočete. Noben vulkanizer vam ne bo samo zamenjal gum na feltnah, ampak bo tudi preveril, če so pravilno centrirane. PIKA.
Ne misli, da si dober, če si najboljši med najslabšimi.

Utk ::

Bolt je izjavil:

Utk je izjavil:


Namesto da pišeš romane brez repa in glave raje pojasni kako vulkanizer upošteva položaj gume pri centriranju in kako se pokvari centriranje, če gume pol leta stojijo v kleti.

Saj sem ti že enkrat povedal, očitno je da si malo bolj počasen in ti tega ne razumeš in nikoli ne boš razumel, zato ti nima smisla razlagat.

Ne, nisi. Nikjer nisi napisal kako vulkanizer pri centriranju upošteva položaj gume niti zakaj se bi centriranje pokvarilo, če stojijo gume s feltnami pol leta.
Samo meglo prodajaš.

pviran3 ::

Ko so gume enkrat na feltnah centrirane, naj bi ostale tako tudi po koncu skladiščenja.
Lahko pa da se utež odlepi in pade dol. Zato je s stališča vulkanizerja priporočljivo, da se pred menjavo preveri, če so lepo centrirane.

Gume se označijo zaradi obrabe, standardno s rimskimi številkami, enka se začne pri vozniku.
Ob menjavi se zamenjajo spredaj zadaj ker se sprednje bolj obrabljajo kot zadnje. Tako imajo približno isto obrabo profila čez 5 let.

Če se kaka od gum obrablja več ali pa neenakomerno, pa je problem v podvozju. Navadno zaradi poškodbe ob nesreči, udarca v jamo, v robnik...
Za optiko dajo cel avto gor na optični tester in probajo naštelat podvozje, da vsa kolesa gledajo lepo naravnost.

Bolt ::

Utk je izjavil:

Bolt je izjavil:

Utk je izjavil:


Namesto da pišeš romane brez repa in glave raje pojasni kako vulkanizer upošteva položaj gume pri centriranju in kako se pokvari centriranje, če gume pol leta stojijo v kleti.

Saj sem ti že enkrat povedal, očitno je da si malo bolj počasen in ti tega ne razumeš in nikoli ne boš razumel, zato ti nima smisla razlagat.

Ne, nisi. Nikjer nisi napisal kako vulkanizer pri centriranju upošteva položaj gume niti zakaj se bi centriranje pokvarilo, če stojijo gume s feltnami pol leta.
Samo meglo prodajaš.


Vsak vulkanizer označi na gumo na kateri poziciji je bila.
PL, DL, ZD, ZL.

Tako kot je napisal pviran3. Če bi dobro prebral kaj sem pisal v prvih postih bi ti bilo UTK mogoče jasno samo ne se nekaj duvaš tukaj, pa si že parkrat dokazal, da se ti tudi približno ne sanja, samo napadaš in ne moreš se sprijaznit s tem, da nimaš kaj delat v tej temi.
Še enkrat si počasi preberi na kaj vse vpliva, kot je napisal pviran3.
Lahko pa da se utež odlepi in pade dol. Zato je s stališča vulkanizerja priporočljivo, da se pred menjavo preveri, če so lepo centrirane.

"Gume se označijo zaradi obrabe, standardno s rimskimi številkami, enka se začne pri vozniku.
Ob menjavi se zamenjajo spredaj zadaj ker se sprednje bolj obrabljajo kot zadnje. Tako imajo približno isto obrabo profila čez 5 let.

Če se kaka od gum obrablja več ali pa neenakomerno, pa je problem v podvozju. Navadno zaradi poškodbe ob nesreči, udarca v jamo, v robnik...
"
Mogoče boš potem pokapiral(saj to je bilo retorično, itak vem, da ne boš).
Ne misli, da si dober, če si najboljši med najslabšimi.

Utk ::

Še en roman, ki nima POPOLNOMA NOBENE veze z mojim vprašanjem. Kako vulkanizer upošteva položaj gume pri centriranju in kako skladiščenje to uniči v pol leta (če nisi bedak in s kladivom kresneš dol utež). Še četrtič te isto vprašam. Da se izmikaš odgovoru je vsem jasno, tudi je vsem jasno zakaj se izmikaš. Ker si ustrelil kozla, zdaj se pa ven vlečeš.
To kako se rotira gume nima čisto nobene veze s tem. Gume lahko rotira čisto enako brez da jih na novo centrira.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

steev ::

Men je še vedno dodal kako utež, kljub temu, da jih mam na feltnah. Mogoče ne glih na vse, ampak kako vtež je pa vseeno dodal.

Tako da teza, da ne rabiš centriranja, ko je guma enkrat nameščena na feltno, ne drži. Je pa to zelo odvisno od avta ali boš to čutil ali ne.


pviran3 je izjavil:

Gume se označijo zaradi obrabe, standardno s rimskimi številkami, enka se začne pri vozniku.
Ob menjavi se zamenjajo spredaj zadaj ker se sprednje bolj obrabljajo kot zadnje. Tako imajo približno isto obrabo profila čez 5 let.

To velja za avte na sprednji pogon. Pri avtih z zadnjim je obraba tam tam.
:|

Utk ::

Če jo že ima tam, jo bo na novo scentriral. Tudi če bi se čez en mesec k njemu pripeljal, pa ti bi jo vrgel na mašino, bi morda malo drugač naredil. Pa kaj pol. Zarad tega ni treba stalno tega delat.

BadgerSkin ::

pviran3 je izjavil:

Ko so gume enkrat na feltnah centrirane, naj bi ostale tako tudi po koncu skladiščenja.
Lahko pa da se utež odlepi in pade dol. Zato je s stališča vulkanizerja priporočljivo, da se pred menjavo preveri, če so lepo centrirane.

Gume se označijo zaradi obrabe, standardno s rimskimi številkami, enka se začne pri vozniku.
Ob menjavi se zamenjajo spredaj zadaj ker se sprednje bolj obrabljajo kot zadnje. Tako imajo približno isto obrabo profila čez 5 let.

Če se kaka od gum obrablja več ali pa neenakomerno, pa je problem v podvozju. Navadno zaradi poškodbe ob nesreči, udarca v jamo, v robnik...
Za optiko dajo cel avto gor na optični tester in probajo naštelat podvozje, da vsa kolesa gledajo lepo naravnost.
Op to je odgovor zate, drugače pa je lahko tudi nove garniture kdaj treba centrirati.

val46 ::

Bolt je izjavil:

val46 je izjavil:

Najbolj so mi zanimivi tipi ala Bolt, ki vse povprek napadajo in se delajo pametne, na koncu pa sami izpadejo bedaki in nepoznavalci. Bom še jaz napisal, da bo potem imel še enega več, za ga kritizirat, velja?

Največji bedak izpadeš ti.
Raje se drži švercanja telefonov in podobnih zadev. Največji švercer in lopov telefonov na Bolhi in v slo.
Očitno pa si tudi specialist za avtomobile.
Nimaš pojma ne kot švercer ne kot "vulkanizer".
Vsi sedaj pametni, vsi vulkanizerji.
Kot rečeno zaradi mene se lahko vozite samo po feltnah. To je samo dobrodelni nasvet OPu in ostalim voznikom za svojo in tujo varnost v prometu. Vi jih pa lahko prepričujete v kar hočete. Noben vulkanizer vam ne bo samo zamenjal gum na feltnah, ampak bo tudi preveril, če so pravilno centrirane. PIKA.


Sicer ne vem s kom si me zamenjal, niti me to ne zanima, sam naj ti povem, da v življenju še nisem prodal enega telefona, kaj šele da bi bil njihov svercer ali lopov. Telefon menjujem nekje na 3 do 4 leta in "tastar" roma k mojim otrokom ponavadi, če ne pa konča v predalu pisalne mize ali na smetišču. Glede pojma "vulkanizerstva" naj ti pa le to povem, da imam za sabo preko miljona prevoženih km, izpit za avto, kamion, motorno kolo in še kaj bi se našlo preko 25let, v tem času menjal gum še in še, pri vulkanizerjih bil že tolikokrat, kot ti najbrž ne boš v celem življenju, razen če se tam zaposliš. Ampak za dobrobit vseh nas na cesti, raje ne. Če se že gremo za svojo in tujo varnost.

robo125 ::

Za kakšen avto (ter dimenzije pnevmatik in platišč), se sploh gre v tej temi?

buttcrack ::

to, da med skladiščenjem pade dol utež je oslarija... prej se zgodi da pade dol med vožnjo.

prosto po boltovo to pomeni, da moramo vsak teden centrirati, da se bo on bolj varno na cesti počutil :)

John Doe 71 ::

Na AC sem videl že kar nekaj vozil, ki jim opletajo gume. Tako da če ne drugega, je očitno dobro nakazilo, da je treba menjat, če se eden zapelje za tabo in vidi, da ti opletajo.
Jaz nisem rabil niti enkrat centrirat istih gum, pa sem jih imel že nekaj kompletov po 5 let skupaj.

Zgodovina sprememb…

SloKin ::

Bolt je izjavil:

Priporočljivo je posebej, če gume s platišči ne bodo na istih pozicijah kot so bile prej. To je lahko že dovolj da trese, ker tudi drugi dejavniki vplivajo na vibracije kot le platišče in guma.
Če so gume res nove 14 dni potem naj ne bi bil problem, če pa so dalj časa rabljene-vožene se lahko na vsaki poziciji drugače obnašajo-tresejo.

Tudi mene zanima tole. A vulkanizerju moram povedat, da je bila ta guma lani na poziciji PL zdaj bo pa na poziciji ZL? A to pol v mašino za centriranje vnese al kako to poteka?

robo125 ::

SloKin je izjavil:

Bolt je izjavil:

Priporočljivo je posebej, če gume s platišči ne bodo na istih pozicijah kot so bile prej. To je lahko že dovolj da trese, ker tudi drugi dejavniki vplivajo na vibracije kot le platišče in guma.
Če so gume res nove 14 dni potem naj ne bi bil problem, če pa so dalj časa rabljene-vožene se lahko na vsaki poziciji drugače obnašajo-tresejo.

Tudi mene zanima tole. A vulkanizerju moram povedat, da je bila ta guma lani na poziciji PL zdaj bo pa na poziciji ZL? A to pol v mašino za centriranje vnese al kako to poteka?


Tolerance na avtomobilu so takšne, da (če ima avtomobil vsa 4 kolesa enaka) lahko montiraš katerokoli kolo na katerokoli pesto. Omejen si z označeno rotacijo gume - torej lahko zamenjaš samo kolesa iz sprednje osi na zadnjo os (in obratno). Na zadnji osi se vibracije koles ne prenašajo s takšno intenziteto - jih ne čutiš tako močno - kot spredaj, kjer se prenašajo direktno na volanski drog. Torej, vulkanizerju lahko poveš kje je bila guma, naprava za centriranje gum pa bo iste dimenzije gum/koles centrirala podobno/enako - v mejah lastnih toleranc in nastavitev.

tony1 ::

Lanka je izjavil:

Pozdravljeni, oktobra sem kupila nov avto, čez 14 dni zamenjala zimske gume. Letne gume so ostale na original feltnah in so bile vožene 14 dni, moram zdaj res ponovno scentrirat preden jih prešravfam?(Zimske imam na drugih feltnah. )


Ne, ni treba. Gume ostanejo scentrirane.

(Model se, kako bi rekel, obnaša poslovno. Bori se za posel. Dela biznis.)

sandmat ::

V bistvu ne vemo ali so gume bile prej scentrirane oz. kdaj so bile nazadnje scentrirane.

Glede vprašanja da ali ne - odvisno koliko preventive nameniš avtu. Eni menjajo olje na 10kkm, drugi na 30. eni centrirajo gume vsako leto, drugi zgolj, ko kupijo nove. Odvisno od posameznika.

Bolt ::

SloKin je izjavil:

Bolt je izjavil:

Priporočljivo je posebej, če gume s platišči ne bodo na istih pozicijah kot so bile prej. To je lahko že dovolj da trese, ker tudi drugi dejavniki vplivajo na vibracije kot le platišče in guma.
Če so gume res nove 14 dni potem naj ne bi bil problem, če pa so dalj časa rabljene-vožene se lahko na vsaki poziciji drugače obnašajo-tresejo.

Tudi mene zanima tole. A vulkanizerju moram povedat, da je bila ta guma lani na poziciji PL zdaj bo pa na poziciji ZL? A to pol v mašino za centriranje vnese al kako to poteka?


Ne vem no. Očitno nimaš avtomobila oziroma ga še nikoli nisi peljal k vulkanizerju menjat gume.
Vsakič, vsakič, vsakič, že leta in leta ko vas še ni bilo na svetu, ko sem menjal gume, mi je vulkanizer z "kredo" označil na gumo kje je bila katera guma.
PL, PD, ZL, ZD.
A bo šlo a moram še ene 1000krat napisat eno in isto.
OK. Verjamem, da mi ne verjamete, enemu ... tu gor na forumu...
Prosim zapeljite se do prvega kolikor toliko resnega vulkanizerja, ki mu boste zaupali, da ne bo kakšen pacient spet rekel, da je samo lupljenje strank in vam bo on razložil kakšna je situacija.
LOL Prilagojen program.
Ne misli, da si dober, če si najboljši med najslabšimi.

bemfa ::

sandmat je izjavil:

V bistvu ne vemo ali so gume bile prej scentrirane oz. kdaj so bile nazadnje scentrirane.

V bistvu če bi prebral prvi post, bi videl da so gume tovarniške, vožene 14 dni in potem zamenjane z zimskim kompletom.

SloKin ::

Bolt je izjavil:

SloKin je izjavil:

Bolt je izjavil:

Priporočljivo je posebej, če gume s platišči ne bodo na istih pozicijah kot so bile prej. To je lahko že dovolj da trese, ker tudi drugi dejavniki vplivajo na vibracije kot le platišče in guma.
Če so gume res nove 14 dni potem naj ne bi bil problem, če pa so dalj časa rabljene-vožene se lahko na vsaki poziciji drugače obnašajo-tresejo.

Tudi mene zanima tole. A vulkanizerju moram povedat, da je bila ta guma lani na poziciji PL zdaj bo pa na poziciji ZL? A to pol v mašino za centriranje vnese al kako to poteka?


Ne vem no. Očitno nimaš avtomobila oziroma ga še nikoli nisi peljal k vulkanizerju menjat gume.
Vsakič, vsakič, vsakič, že leta in leta ko vas še ni bilo na svetu, ko sem menjal gume, mi je vulkanizer z "kredo" označil na gumo kje je bila katera guma.
PL, PD, ZL, ZD.
A bo šlo a moram še ene 1000krat napisat eno in isto.
OK. Verjamem, da mi ne verjamete, enemu ... tu gor na forumu...
Prosim zapeljite se do prvega kolikor toliko resnega vulkanizerja, ki mu boste zaupali, da ne bo kakšen pacient spet rekel, da je samo lupljenje strank in vam bo on razložil kakšna je situacija.
LOL Prilagojen program.

Imas prav. Nisem lastnik avta. Pa te vseeno vprasam. A masina za centriranje loci med PL, PD, ZL, ZD?

Utk ::

Bolt je izjavil:

SloKin je izjavil:

Bolt je izjavil:

Priporočljivo je posebej, če gume s platišči ne bodo na istih pozicijah kot so bile prej. To je lahko že dovolj da trese, ker tudi drugi dejavniki vplivajo na vibracije kot le platišče in guma.
Če so gume res nove 14 dni potem naj ne bi bil problem, če pa so dalj časa rabljene-vožene se lahko na vsaki poziciji drugače obnašajo-tresejo.

Tudi mene zanima tole. A vulkanizerju moram povedat, da je bila ta guma lani na poziciji PL zdaj bo pa na poziciji ZL? A to pol v mašino za centriranje vnese al kako to poteka?


Ne vem no. Očitno nimaš avtomobila oziroma ga še nikoli nisi peljal k vulkanizerju menjat gume.
Vsakič, vsakič, vsakič, že leta in leta ko vas še ni bilo na svetu, ko sem menjal gume, mi je vulkanizer z "kredo" označil na gumo kje je bila katera guma.
PL, PD, ZL, ZD.
A bo šlo a moram še ene 1000krat napisat eno in isto.
OK. Verjamem, da mi ne verjamete, enemu ... tu gor na forumu...
Prosim zapeljite se do prvega kolikor toliko resnega vulkanizerja, ki mu boste zaupali, da ne bo kakšen pacient spet rekel, da je samo lupljenje strank in vam bo on razložil kakšna je situacija.
LOL Prilagojen program.

Očitno imaš avto, nimaš pa osnovne šole, ker logika ti ne gre niti malo. Tega da vulkanizer označi in rotira, nihče ne zanika. Zanima nas kakšno vezo ima to s centriranjem. Ti namignem? NOBENE.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Menjava gum - kje, cena?

Oddelek: Na cesti
394222 (2141) steev
»

Nakup jeklenih platišč za zimo, da ali ne? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8814387 (11751) nekoman
»

menjava dveh gum

Oddelek: Na cesti
296175 (5117) ;-)
»

menjava zimskih gum (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8516386 (12189) ...:TOMI:...
»

Zimske gume na svojih platiščih in centriranje

Oddelek: Loža
337291 (6371) energetik

Več podobnih tem