Forum » Na cesti » Vbrizgalne šobe
Vbrizgalne šobe
DamijanD ::
Ker me je po enih 700 000 dizelskih kilometrih doletela "čast", da sem rabil menjat 3 šobe, me malo zanima koliko ima voznik sploh vpliva na življenjsko dobo šob ali gre preprosto za faktor sreče.
pi pawr ::
Veliko sam vplivaš z redno menjavo filtra za gorivo, da se šobe ne zapacajo.
Sicer pa milost/nemilost.
Odpove lahko tudi električni del šobe (piezo aktuator). Pri meni sta na tak način crknili dve (1.6 tdi), k sreči je menjavo krilo jamstvo
Koliko avtov je bilo v teh 700 Mm, kaj je crknilo pri tvojih šobah?
Sicer pa milost/nemilost.
Odpove lahko tudi električni del šobe (piezo aktuator). Pri meni sta na tak način crknili dve (1.6 tdi), k sreči je menjavo krilo jamstvo
Koliko avtov je bilo v teh 700 Mm, kaj je crknilo pri tvojih šobah?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: pi pawr ()
BadgerSkin ::
kriptobog ::
Redno vzrdževanje pa na vsake nekaj časa aditiv za čiščenje šob. Ampak pri 700k km so te šobe že 3x oddelale svoje. Jaz sem pri prejšnjem avtu menjal pri 250k km. Sicer strošek jurja vse skupaj z delom, pa tudi to ni veliko glede na to, da je avto oddelal že 250k km.
wcpapir ::
V bistvu je vseeno kaj delaš, nekateri vlivajo božje vodice in nevem kaj in zapravijo v par letih več, kot bi dali šobe obnovit. Jaz sem že xy let na kurilcu in še mi na nobenem avtu ni šla šoba. Sem pa kupil staro bemfo ki je imela eno z veliko odstopanja pa je nobena božja vodica ni obudila, vzel z odpada drugo in pičil dalje.
kriptobog ::
V bistvu je vseeno kaj delaš, nekateri vlivajo božje vodice in nevem kaj in zapravijo v par letih več, kot bi dali šobe obnovit. Jaz sem že xy let na kurilcu in še mi na nobenem avtu ni šla šoba. Sem pa kupil staro bemfo ki je imela eno z veliko odstopanja pa je nobena božja vodica ni obudila, vzel z odpada drugo in pičil dalje.
Pri starih dizlih je bil itak drugačen tip šob kot je sedaj. Tam ni bilo važno kaj si vlil pa je lavfalo. Vlij kurilca v novega dizla če upaš :D
wcpapir ::
Ma nimam novega dizla, ga pa točim v A4 2014 in x5. a4 že 300k od 320 dela na kurilcu normalno.
janezvalva ::
jaz pa v svojega 20 let starega megana ščijem v rezervar in še zdaj dela kot urca. glavno da je iste rumene barve kot bencin.
IQ test: v enem vedru imaš 2l vode, v drugem 1l vode. koliko veder imaš?
DamijanD ::
Ni to prvi avto (700 000 km bi bila že kar lepa cifra za en avto in prvi par šob). To je moj tretji dizl (naredil sem približno 300, 300 in s tem okrog 100).
Kaj točno je crknilo pri šobah nimam pojma - je pa tole rezultat testa ene izmed njih
Vse avte sem enako in redno vzdrževal in dokaj podobno vozil.
Kar me je pa presenetilo, da šoba ni samo pasivna zadeva, ampak rabi vedeti v katerem cilindru je - torej vsako je treba sprogramirati oz nastaviti.
Druga zanimivost je pa, da naj bi računalnik nove šobe "pravilno" zaznal šele, ko se naredi 10x pospeševanje iz 1500 do 3000 obratov v četrti prestavi zaporedoma (torej pri vožnji) in to je dejansko nemogoče narediti drugače kot ponoči na AC - v vsakem drugem primeru bi preveč oviral druge. Tako, da ta zadeva me še čaka.
Kaj točno je crknilo pri šobah nimam pojma - je pa tole rezultat testa ene izmed njih
Vse avte sem enako in redno vzdrževal in dokaj podobno vozil.
Kar me je pa presenetilo, da šoba ni samo pasivna zadeva, ampak rabi vedeti v katerem cilindru je - torej vsako je treba sprogramirati oz nastaviti.
Druga zanimivost je pa, da naj bi računalnik nove šobe "pravilno" zaznal šele, ko se naredi 10x pospeševanje iz 1500 do 3000 obratov v četrti prestavi zaporedoma (torej pri vožnji) in to je dejansko nemogoče narediti drugače kot ponoči na AC - v vsakem drugem primeru bi preveč oviral druge. Tako, da ta zadeva me še čaka.
MadMax ::
Ne nastavljaš-programiraš šobe, no...
Le motornemu računalniku poveš s kakšno šobo kje dela (koda je določena po izmerjeni karakteristiki šobe).
Le motornemu računalniku poveš s kakšno šobo kje dela (koda je določena po izmerjeni karakteristiki šobe).
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
DamijanD ::
OK napačen izraz. Hotel sem reči, da sem si predstavljal, da ima motorni računalnik za vsak cilinder svoj kabel in da je že s tem vse določeno. (npr. kabel na izhodu 1 kontrolira šobo na cilindru 1)
MadMax ::
Saj to s kablom do posamezne šobe je tako kot si predstavljaš, računalnik nadzira vsako šobo posebej.
Korekcije pa naredi računalnik skladno s faktorji, ki jih dobi prek vpisane kode šobe.
Šobe so res mnogo več kot filigranske specialitete, pa kljub velikoserijski proizvodnji ni mogoče narediti 100% enake in ponovljive.
Zato se vsako šobo v proizvodnji (ali po obnovi, takrat dobi novo kodo-če je obnova taka kot mora, ne vaški šalabajz) pomeri (pretok pri več različnih tlakih) in se na osnovi rezultata določi kodo šobe. Motorni računalnik avta pa na osnovi vanj vpisane te kode "ve" kakšne korekcije mora delat na posamezni določeni šobi.
Zato ne gre kar menjavat šobe med sabo kot svečke pri bencinarju, četudi znotraj enega motorja brez da bi ustrezno popravil tudi vpisane kode.
Seveda v primeru iskanja kake bedaste napake lahko za test vstaviš naključno in ne vpisuješ takoj kod v računalnik, dokler zadeva vsaj za silo ne spelje, toliko so že ponovljive. Ne smeš pa kar pustit naključno razmetanih šob brez vpisanih korekcij. Saj lahko imaš naključno srečo in dela, ne moreš pa biti prepričan da je vse ok pri vseh pogojih delovanja motorja...
Korekcije pa naredi računalnik skladno s faktorji, ki jih dobi prek vpisane kode šobe.
Šobe so res mnogo več kot filigranske specialitete, pa kljub velikoserijski proizvodnji ni mogoče narediti 100% enake in ponovljive.
Zato se vsako šobo v proizvodnji (ali po obnovi, takrat dobi novo kodo-če je obnova taka kot mora, ne vaški šalabajz) pomeri (pretok pri več različnih tlakih) in se na osnovi rezultata določi kodo šobe. Motorni računalnik avta pa na osnovi vanj vpisane te kode "ve" kakšne korekcije mora delat na posamezni določeni šobi.
Zato ne gre kar menjavat šobe med sabo kot svečke pri bencinarju, četudi znotraj enega motorja brez da bi ustrezno popravil tudi vpisane kode.
Seveda v primeru iskanja kake bedaste napake lahko za test vstaviš naključno in ne vpisuješ takoj kod v računalnik, dokler zadeva vsaj za silo ne spelje, toliko so že ponovljive. Ne smeš pa kar pustit naključno razmetanih šob brez vpisanih korekcij. Saj lahko imaš naključno srečo in dela, ne moreš pa biti prepričan da je vse ok pri vseh pogojih delovanja motorja...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MadMax ()
Daniel ::
Jaz sem jih moral na 1.5 dCI menjati 2 pri nekje 165.000 km. Ampak ne, ker bi bile iztrošene ampak jih je elektronika nekaj zajebavala. In to se je počasi dogajalo že od novega avta, napojasnjene napake check engine, check pollution itd... vse naenkrat. Si zbrisal napako, pa je šel nadaljnjih 60.000 km brez problema. No lani pa me je pustil na AC, ker je na vsake par km šel po treh batih in se ni bilo več za vozit. Menjava dveh (prvi in četrti cilinder) 900 eur, skupaj s programiranjem. So pa Continentalove.
Ne vem, če je te stare sploh smiselno obnavljati, glede na to, da imajo neko težavo v elektroniki.
Ne vem, če je te stare sploh smiselno obnavljati, glede na to, da imajo neko težavo v elektroniki.
DamijanD ::
Moje so tudi continental - računalnik ni pa nikoli nič javil. Samo avto je nekaj cukal, ko je bil mrzel. Ko je bil ogret, je bilo večinoma OK. Plus tak čuden kovinski zvok se je pojavljal pri pospeševanju.
Zimonem ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Nafta : kurilno olje (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 10908 (2800) | fikus_ |
» | EGR (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 10759 (5683) | TadejVW |
» | Problem s šobami VW PoloOddelek: Na cesti | 1960 (1911) | K0l1br1 |
» | Zalogovnik ali predelava na pelete? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 16894 (13401) | krneki0001 |
» | mercedes cdi in kurilno olje (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 55845 (48470) | T0RN4D0 |