» »

Varna vožnja z avtomobilom na avtomatski menjalnik

Varna vožnja z avtomobilom na avtomatski menjalnik

Krneki50 ::

Doma imamo samo en avto, ki ima avtomatski menjalnik in ne vem ali lahka greš z njim na varno vožnjo. Izpit mam drgač opravljen z "normalnim" avtom (ročne prestave) in sm ga tut vozu dokler nismo kupli ta nov avto. Če je že kdo to naredu a so vam kj rekli.
Hvala.

d4vid ::

Zakaj ne? Point je ravno v tem da se naučiš varne vožnje s svojim vozilom. Kaj ti voziš sploh ni važno, pa naj bo golf 2 ali pa tanov mercedes e klase.

;-) ::

Seveda lahko greš.

DamijanD ::

A ni drugače možno tudi, da si tam sposodiš avto? Pa še drugo vprašanje recimo, če gresta 2 kolega na to a rabi vsak svoj avto ali si lahko podajata en avto s katerim sta prišla tja? (mislim a vse vaje potekajo vzporedno)

mihagr ::

krneki50
poglej tukaj: https://siol.net/avtomoto/zgodbe/avtoma...

Zakon pravi, da lahko varno voziš avto z avtomatikom, če si naredil izpit na avtu z ročnim menjalnikom. Obratno pa ne!

d4vid ::

DamijanD je izjavil:

A ni drugače možno tudi, da si tam sposodiš avto? Pa še drugo vprašanje recimo, če gresta 2 kolega na to a rabi vsak svoj avto ali si lahko podajata en avto s katerim sta prišla tja? (mislim a vse vaje potekajo vzporedno)


Ni vzporedno, en po en delaš vaje. Lahko si s kolegom podajata avtomobil.

UganiKdo ::

DamijanD je izjavil:

A ni drugače možno tudi, da si tam sposodiš avto? Pa še drugo vprašanje recimo, če gresta 2 kolega na to a rabi vsak svoj avto ali si lahko podajata en avto s katerim sta prišla tja? (mislim a vse vaje potekajo vzporedno)


Vaje se izvaja eden za drugim, tako da je možno da se dela več oseb z enim avtom in se vmes pač preseda. Opravljanje varne vožnje z avtoamtikom je enako kot z klasičnim menjalnikom.

Delat osnovni tečaj varne vožnje s čimerkoli drugim kot lastnim avtom je precej jalovo. Ena ključnih stvari tega tečaja je, da na svojem avtomobilu spoznaš kako se obnaša v kritičnih situacijah. Je, pa avtomobile ponavadi seveda možno rentat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

Horzen ::

Levo nogo obvezno na stran. Pri avtomatiku se uporablja samo desna noga (sploh za začetnike, drugače boš pohodil bremzo kot da je sklopka, kar je lahko nevarno). Torej desna noga: gas in bremza. Avtomatik je super in zanimiva izkušnja, veliko pa je odvisno od kvalitete izvedbe menjalnika.

JanK ::

Horzen je izjavil:

Pri avtomatiku se uporablja samo desna noga


No vsaj v enem primeru je uporaba leve noge zelo prirocna (prinozna? :)) - pri speljevanju v klanec. Ko si pri miru tiscis z desno, pred speljevanjem zamenjas nogi, z desno pritisnes na plin in ob primernem trenutku spustis zavoro. Precej bolj elegantno, kot z rocno.

Drugace pa ja, sam imam modernega avtomatika in ne grem vec nazaj na rocen menjalnik. Skupaj z radarskim tempomatom omogoca, vsaj kar se pospesevanja in zaviranja tice, vec ali manj avtonomno voznjo po avtocestah in po mestu. Le po ovinkih in bolj dinamicni voznji se uporabljam pedal za plin. Na avtocesti, ce je relativno gost promet in razgibana cesta (npr., od NM proti LJ v nedeljo popolde) tudi se ne zna dovolj dobro predvidevati uletavanja z voznega pasu in vcasih prepozno in premocno zavira. Drugace pa se vecinoma odpeljem, vklopim tempomat in sem napol potnik :)

Ima tudi hipen zaklep "torque converterja", tako da precej zmanjsa izgube zaradi mesanja olja - pri prestavljanju odklene, prestavi in zaklene, v vsega skupaj nekaj destink sekunde.

No in se relevantno za to temo: Pred leti sem sel na varno voznjo s se prastarim BMW 730i E32. Nobenih tezav, noben ni nic komentiral. Bolj hec je bil videti razliko med mojim, kjer o ESPju se ni bilo ne duha ne sluha, in ostalimi avtomobili. Pri vaji, kjer se ti premicna plosca sune zadek v eno ali drugo smer na mokri povrsini, je bilo potrebno kar nekaj poskusov in nemalo dela z volanom, da se avto ni zavrtel. Pri tistih z ESP pa je bilo videti, kot da se nic zgodilo.
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin

UganiKdo ::

No vsaj v enem primeru je uporaba leve noge zelo prirocna (prinozna? :)) - pri speljevanju v klanec. Ko si pri miru tiscis z desno, pred speljevanjem zamenjas nogi, z desno pritisnes na plin in ob primernem trenutku spustis zavoro. Precej bolj elegantno, kot z rocno.

normalen avtomatik v klanec spelje brez takih akrobacij.

No in se relevantno za to temo: Pred leti sem sel na varno voznjo s se prastarim BMW 730i E32. Nobenih tezav, noben ni nic komentiral. Bolj hec je bil videti razliko med mojim, kjer o ESPju se ni bilo ne duha ne sluha, in ostalimi avtomobili. Pri vaji, kjer se ti premicna plosca sune zadek v eno ali drugo smer na mokri povrsini, je bilo potrebno kar nekaj poskusov in nemalo dela z volanom, da se avto ni zavrtel. Pri tistih z ESP pa je bilo videti, kot da se nic zgodilo.

ja, sem imel podobno izkušnjo, ko eden na varni vožnji še ni imel ABS. Zaviranje na različnih podlagah je bila za njega nočna mora, tisti z ABS smo seveda zavirali kot da ni nič.

IL_DIAVOLO ::

So pa taksni avti neprimerno bolj zabavni.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

UganiKdo ::

ja, za na dirkališče.

JanK ::

UganiKdo je izjavil:


normalen avtomatik v klanec spelje brez takih akrobacij.


Ja, ce imas avtomatsko rocno. Drugace pa starejsi avtomatiki (prej omenjeni 730i) do nekaj stopinj naklona se, na kaksnem strmem klancu pa se zapelje nazaj. Pa se malo lag-a preden torque converter zagrabi.
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin

Scorpy84 ::

JanK je izjavil:

Horzen je izjavil:

Pri avtomatiku se uporablja samo desna noga


No vsaj v enem primeru je uporaba leve noge zelo prirocna (prinozna? :)) - pri speljevanju v klanec. Ko si pri miru tiscis z desno, pred speljevanjem zamenjas nogi, z desno pritisnes na plin in ob primernem trenutku spustis zavoro. Precej bolj elegantno, kot z rocno.

Drugace pa ja, sam imam modernega avtomatika in ne grem vec nazaj na rocen menjalnik. Skupaj z radarskim tempomatom omogoca, vsaj kar se pospesevanja in zaviranja tice, vec ali manj avtonomno voznjo po avtocestah in po mestu. Le po ovinkih in bolj dinamicni voznji se uporabljam pedal za plin. Na avtocesti, ce je relativno gost promet in razgibana cesta (npr., od NM proti LJ v nedeljo popolde) tudi se ne zna dovolj dobro predvidevati uletavanja z voznega pasu in vcasih prepozno in premocno zavira. Drugace pa se vecinoma odpeljem, vklopim tempomat in sem napol potnik :)

Ima tudi hipen zaklep "torque converterja", tako da precej zmanjsa izgube zaradi mesanja olja - pri prestavljanju odklene, prestavi in zaklene, v vsega skupaj nekaj destink sekunde.

No in se relevantno za to temo: Pred leti sem sel na varno voznjo s se prastarim BMW 730i E32. Nobenih tezav, noben ni nic komentiral. Bolj hec je bil videti razliko med mojim, kjer o ESPju se ni bilo ne duha ne sluha, in ostalimi avtomobili. Pri vaji, kjer se ti premicna plosca sune zadek v eno ali drugo smer na mokri povrsini, je bilo potrebno kar nekaj poskusov in nemalo dela z volanom, da se avto ni zavrtel. Pri tistih z ESP pa je bilo videti, kot da se nic zgodilo.


In pet minut časa si vzel, da se pohvališ in da preusmeriš temo, kaj tvoj avto vse ima in vrneš kao nazaj na temo, čeprav ima esp mu nič ne pomaga tvoje stare izkušnje.

vnetidebater ::

JanK je izjavil:

Horzen je izjavil:

Pri avtomatiku se uporablja samo desna noga


No vsaj v enem primeru je uporaba leve noge zelo prirocna (prinozna? :)) - pri speljevanju v klanec. Ko si pri miru tiscis z desno, pred speljevanjem zamenjas nogi, z desno pritisnes na plin in ob primernem trenutku spustis zavoro. Precej bolj elegantno, kot z rocno.



avtomatski menjalnik ti avtomatično drži avto, da ti ne leze nazaj po klancu navzdol ko speljuješ. Ne rabiš nič čarat.

Pa tudi 99% novih avtov ima avtomatično zavoro ki pomaga pri speljevanju v klanec (če nisi ravno Cliota kupil).


Dejstvo pa je da če človek izpit pridobi na takšnem vozilu bi jaz v vozniško dovoljenje zapisal da avta brez teh pomagal ne sme vozit, saj ga ne zna vozit.

Krneki50 je izjavil:

Doma imamo samo en avto, ki ima avtomatski menjalnik in ne vem ali lahka greš z njim na varno vožnjo. Izpit mam drgač opravljen z "normalnim" avtom (ročne prestave) in sm ga tut vozu dokler nismo kupli ta nov avto. Če je že kdo to naredu a so vam kj rekli.
Hvala.



Izposodi si normalen avto in se nauči vozit normalen avto.

JanK je izjavil:

UganiKdo je izjavil:


normalen avtomatik v klanec spelje brez takih akrobacij.


Ja, ce imas avtomatsko rocno. Drugace pa starejsi avtomatiki (prej omenjeni 730i) do nekaj stopinj naklona se, na kaksnem strmem klancu pa se zapelje nazaj. Pa se malo lag-a preden torque converter zagrabi.



Ne. Mazda 3 iz leta 2003 z avtomatskim menjalnikom in navadno ročno zna avtomatično zavirat pri speljevanju v klanec.

Zgodovina sprememb…

m0LN4r ::

avtomatski menjalnik ti avtomatično drži avto, da ti ne leze nazaj po klancu navzdol ko speljuješ. Ne rabiš nič čarat.
Kaj to tocno mislis? Tudi avti z rocnim imajo to, da preden speljes avto ostane za 1-2 sekundi na mestu, vec kot desetletje. Al mislis pri speljevanju ostati v nedogled na mestu, kot ce bi enostavno zategnil rocno medtem, ko stojis?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Map ::

JanK je izjavil:

UganiKdo je izjavil:


normalen avtomatik v klanec spelje brez takih akrobacij.


Ja, ce imas avtomatsko rocno. Drugace pa starejsi avtomatiki (prej omenjeni 730i) do nekaj stopinj naklona se, na kaksnem strmem klancu pa se zapelje nazaj. Pa se malo lag-a preden torque converter zagrabi.

Pri strmem klancu tudi pomaga, ce še nekaj sekund počakaš v D, preden spelješ. Če pa greš iz R v D in takoj hočeš speljat, se pa zna naredit, da zleze malo nazaj.

;-) ::

Skoraj vsak avtomatik bo v klancu v d "stal" ali pa res pocasi lezel nazaj. Zgoraj omenjeni 730i bi isto moral stati ce bi bil servisiran, tako pa je bil zanemarjen in na koncu z mocmi pa se je odpeljal nazaj

DamijanD ::

Kdaj je potrebno narediti varno vožnjo - predvidevam, da do takrat, ko ti poteče izpit - torej v dveh letih? Ali je kaj drugače, ker eni pravijo v enem letu...

Map ::

Mislim, da od pol leta naprej pa do poteka vozniske, torej dokler si mladi voznik.

duque ::

;-) je izjavil:

Skoraj vsak avtomatik bo v klancu v d "stal" ali pa res pocasi lezel nazaj. Zgoraj omenjeni 730i bi isto moral stati ce bi bil servisiran, tako pa je bil zanemarjen in na koncu z mocmi pa se je odpeljal nazaj


ne, nastavitev imaš v idrive-u.

m0LN4r ::

Ce lezes nazaj, potem ne speljujes al?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Kumbaja ::

Map je izjavil:

Mislim, da od pol leta naprej pa do poteka vozniske, torej dokler si mladi voznik.

Tako je, izpit moraš imet najmanj šest mesecev, potem pa lahko delaš vrno vožnjo. Potrdilo o opravljeni vožnji moraš predložit pri podaljšanju torej imaš v praksi časa 2 do tri leta (odvisno od starosti, ko si opravil izpit).

So pa par let nazaj ukinili možnost izrednega podaljšanja za eno leto. Pred tem se je dalo zamaknit veljavnost za eno leto tudi če nisi imel opravljene varne vožnje, kake tri leta pa te možnosti ni več.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

moderna ročna 'na gumbek'

Oddelek: Na cesti
425227 (4192) m0LN4r
»

Meglenke ponoči (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11729664 (27714) BigWhale
»

Avtomatski menjalnik in pomoč pri speljevanju v klanec (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6123035 (20628) Mavrik
»

Ročna zavora - vrgli so me na tehničnem. (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
15947568 (43997) šernk

Več podobnih tem