» »

Razdelilec in vunmetanje varovalke

Razdelilec in vunmetanje varovalke

«
1
2

lolipop2 ::

Situacija je sledeča:

iz štekarja v zidu je napeljan razdelilec. Nanj je priklopljen modem in pa zvonec, ki sta vedno vklopljena. Iz tega razdelilca gre nov razdelilec, na katerega je priklopljen en računalnik + razdelilec, na katerem visi drug računalnik s pritiklinami.
Tak sistem je zato, ker lahko z večernim izklapljanjem srednjega razdelilca izklopim vse naenkrat, obe kišti, istočasno pa ostaja prižgan modem in zvonec, kar mora biti prižgano čez noč.
Razdelilci so tisti klasični, na 6 vtičnic, pa svetlečim gumbom za štrom.

Sedaj pa težava:

občasno mi, ko vklopim ta srednji razdelilec, da poženem štrom do kišt, vrže varovalko ven.

Kaj lahko storim, da ne bo več tega. Se kupi boljši razdelilec? Če ja, kaj moram gledati pri nakupu?
Ali pač pustim in takrat, ko se to naredi, nazaj vklopim varovalko.

Hvala.

floyd1 ::

+ razdelilec, na katerem visi drug računalnik s pritiklinami.

Kaj je med pritiklinami tudi kak večji laserski tiskalnik, vedno vklopljen?
Zakaj to izklapljaš?
Izklopiš na stikalu ali potegneš ven vtikač?
Kakšna točno je oznaka varovalke in kako močna je?
Poskusi vse to prestaviti na vtičnico (podaljšek), ki jo varuje ena druga varovalka. in tam nekajkrat vklopi in izklopi te ostale naprave. Če ti tudo drugo meče ven, potem boš za začetek vsaj vedel, da ni kriva (preobčutljiva) varovalka.

mirator ::

Preveri, kar ti je zapisal @floyd1 in pa vprašanje. Ali ima vtičnica, v katero si vklopil podaljške samostojno varovalko, ali je na isto varovalko priključen še kakšen drug tokokrog?

d4vid ::

Določeni napajalci znajo ob vklopu potegnit kar nekaj toka, da napolnijo kondenzatorje. Zna tudi zaradi tega metat ven.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

Vuli ::

zamenjaj razdelilec
|Gb x570 Pro|R9 5900x|64GB DDR4 RAM G.Skill V@ 3600 cl16|6800XT Merc319 Black|

WizzardOfOZ ::

Še 5 razdelilcev rabiš! :))
Vsaj za modem in zvonec potegni kabel iz enega drugega prostora, da ne boš mel problemov, ko varovalko ven vrže.
Pa kako mate lahko podajšek na podaljšek na podaljšek? Varovalka pa po možnosti 6A, gor obešena pa 2kW naprav al pa še več.

Ko sem sam delal elektriko doma sem dal za vsako sobo 2 varovalki. Eno za luči (6A), drugo za vtičnice (16A) in tudi kabli so taki 1.5 kvadrat za luči in 2.5 kvadrat za vtičnice, za kuhinjo imam za vsako večjo napravo svojo varovalko in 4 kvadrat kable do pečice in kuhalne plate.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

lolipop2 ::

mirator:
ta varovalka je samo za ta štekar in tistega v štedilniku, ki pa ni v uporabi.

floyd!:
izklapljam iz navade, da ne lavfa štrom do naprav brez veze. Malo tudi zaradi tega, da ne rabim skrbet, da bi karkoli bilo. Kakšna nevihta ponoči...itd. Zdaj sem navajen, pa mi je kul, da izklopim.

WizzardOfOz:
Ma saj vem, da ni ravno idealno, da so trije razdelilci. V plus mi gre le to, da niso čisto polni. Prej, ko je blo na dveh, se v 10 letih ni taista varovalka ven vrgla, pa sem imel dva čisto zafilana razdelilca. Se pravi, da je varovalka pomoje ok. Problem mogoče v stikalu razdelilca? Ni ravno najbolj nov.
Ne morem od drugje peljat, ker je premalo štekarjev v bližini. Bi moral čez celo sobo vlečt kabel, kar pa mi ni v interesu.

WizzardOfOZ ::

Pol pa en orenk razdelilec kupi z 10 komadov vtičnic in je to to.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

iso2000 ::

Verjetno je problem v zagonskem toku naprav (inrush current). Ne vem, ce bo menjava razdelilca rešila težavo, saj bo še vedno potegnilo enak tok, četudi bo drug razdelilec. Pri vezavi veliko switching napajalnokov, kjer se ponavadi pojavlja ta problem, se to rešuje z omejevalnikom zagonskega toka, kar se veže med varovalko in porabnike. Edit, spregledal napisano glede sumljivega stikala razdelilca. Potem je seveda lahko tudi to težava...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: iso2000 ()

facepalm ::

Vrze not varovalko z odklopno karakteristiko C ali celo D in je mir;)

Furbo ::

lolipop2 je izjavil:

Prej, ko je blo na dveh, se v 10 letih ni taista varovalka ven vrgla, pa sem imel dva čisto zafilana razdelilca.

Saj veš, da točno veš, kje je problem ane?
Ja investiraj tistih par eur v nov kvaliteten razdelilec ali najdi še eno vtičnico.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Furbo ()

mirator ::

facepalm je izjavil:

Vrze not varovalko z odklopno karakteristiko C ali celo D in je mir;)

Ja, bravo. Še bolje, da varovalko kar premosti.;((

Resno. Varovalka je zato, da ščiti vodnike pred preobremenitvami in kratkimi stiki. Če mu jo občasno izklaplja, potem verjetno niso krivi zagonski tokovi ampak mu nekje nekaj prebija. Lahko na stikalu, kjer je tlivka med fazo in nulo, lahko kašen RSO filter, lahko so tudi kakšni slabi kontakti. Na pamet je težko modrovati, saj OP niti ne pove, kakšna je skupna moč naprav ob vklopu, niti kakšne jakosti je varovalka oz. inštalacijski odklopnik.

Je pa cena enega dobrega podaljška bistveno nižja od škode, ki bi nastala, če bi slučajno na obisk prišel rdeči petelin.

facepalm ::

mirator je izjavil:

facepalm je izjavil:

Vrze not varovalko z odklopno karakteristiko C ali celo D in je mir;)

Ja, bravo. Še bolje, da varovalko kar premosti.;((

Resno. Varovalka je zato, da ščiti vodnike pred preobremenitvami in kratkimi stiki. Če mu jo občasno izklaplja, potem verjetno niso krivi zagonski tokovi ampak mu nekje nekaj prebija. Lahko na stikalu, kjer je tlivka med fazo in nulo, lahko kašen RSO filter, lahko so tudi kakšni slabi kontakti. Na pamet je težko modrovati, saj OP niti ne pove, kakšna je skupna moč naprav ob vklopu, niti kakšne jakosti je varovalka oz. inštalacijski odklopnik.

Je pa cena enega dobrega podaljška bistveno nižja od škode, ki bi nastala, če bi slučajno na obisk prišel rdeči petelin.


Sej v primeru, ce pride do kratkega stika odklopi tudi C in D varovalka. Ce pogledas graf odklopa C in D, bos videl, da v primeru preobremenitve ravno tako izklopijo, le kasneje in pri visji obremenitvi. Se vedno v obmocju, ko ne pregreje pravilno dimenzioniranega vodnika. C in D se uporablja ravno tam kjer so zagonski toki visji, zato da ne vrze vn vsakic ko priklopimo porabnik z visokim zagonskim tokom.
Ce mu vrze varovalko ven le ob istocasnem priklopu porabnikov, bi rekel da je problem v porabi med zagonom. Ce ne, bi mu metalo ven tudi cez dan.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

Highlag ::

Koliko elektronskih zadev pa imaš obešenih potem na drugi in tretji razdelilec? 2 računalnika še 2 monitorja , še kaj? Že te 4 zadeve lahko potegnejo kar velik tok ob vklopu. Zato lahko varovalko odklopi, če je avtomatska. Če imaš še kaj ima lahko še dodatno vklopno porabo.

Tule ti menjava razdelilca ne bo pomagala. Mogoče kaka dušilka v serijo, mogoče celo kak ferit na kablu, da bi vklopni tok omejila. Z varovalkami je potrebno biti previden, ker ne veš za kake tokov je bila dizajnirana inštalacija. Mogoče bi moral PC-je vklapljati ločeno namesto z enim stikalom.
Never trust a computer you can't throw out a window

mirator ::

facepalm je izjavil:

Sej v primeru, ce pride do kratkega stika odklopi tudi C in D varovalka. Ce pogledas graf odklopa C in D, bos videl, da v primeru preobremenitve ravno tako izklopijo, le kasneje in pri visji obremenitvi. Se vedno v obmocju, ko ne pregreje pravilno dimenzioniranega vodnika. C in D se uporablja ravno tam kjer so zagonski toki visji, zato da ne vrze vn vsakic ko priklopimo porabnik z visokim zagonskim tokom.
Ce mu vrze varovalko ven le ob istocasnem priklopu porabnikov, bi rekel da je problem v porabi med zagonom. Ce ne, bi mu metalo ven tudi cez dan.

Prej nisem zapisal, da je varovalka tudi zaščita pred elektičnim udarom ob posrednem dotiku. Če zamenjaš inštalacijski odklopnik B karakteristike s C karakteristiko, se lahko zgodi, da odklopnik ne bo pravočasno odklopil, če pride na kakšno ohišje nevarna napetost dotika.
Sploh pa na forumu dajat takšne ideje nekomu, ki se na elektriko skoraj nič ne spozna, se mi, milo rečeno, zdi precej neprimerno.

lolipop2 ::

Moram najprej povedati,d a se na štrom ne spoznam nič. Da me ne boste kregal

Highlag: naprej imam 2 kišti pa en printer, ene cheap zvočnike in je več ali manj to to. Ampak v momentu, ko jaz razdelilec cklopim in poženem štrom naprej, so vse te pritekline izklopljene. Šele ko razdelilec vklopim, potem začnem s prižiganjem, v večini samo enega računalnika. Tako, da pomoje ni nekega potega. Bom najprej nabavil en normalen nov razdelilec in videl, kaj se dogaja. 20 € ne bo velik strošek. Če bo težava še ista, pa bomo naprej reševali.

Pa hvala za nasvete, seveda!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lolipop2 ()

facepalm ::

mirator je izjavil:

facepalm je izjavil:

Sej v primeru, ce pride do kratkega stika odklopi tudi C in D varovalka. Ce pogledas graf odklopa C in D, bos videl, da v primeru preobremenitve ravno tako izklopijo, le kasneje in pri visji obremenitvi. Se vedno v obmocju, ko ne pregreje pravilno dimenzioniranega vodnika. C in D se uporablja ravno tam kjer so zagonski toki visji, zato da ne vrze vn vsakic ko priklopimo porabnik z visokim zagonskim tokom.
Ce mu vrze varovalko ven le ob istocasnem priklopu porabnikov, bi rekel da je problem v porabi med zagonom. Ce ne, bi mu metalo ven tudi cez dan.

Prej nisem zapisal, da je varovalka tudi zaščita pred elektičnim udarom ob posrednem dotiku. Če zamenjaš inštalacijski odklopnik B karakteristike s C karakteristiko, se lahko zgodi, da odklopnik ne bo pravočasno odklopil, če pride na kakšno ohišje nevarna napetost dotika.
Sploh pa na forumu dajat takšne ideje nekomu, ki se na elektriko skoraj nič ne spozna, se mi, milo rečeno, zdi precej neprimerno.

Odklopi, ampak le v idealnih pogojih (dovolj nizek upor na PE vodniku). Zato je pametno imeti vgrajeno primerno RCD zascito.
Saj vem, da ni pametno dajat take nasvete laikom, ampak ce bi se on lotil menjave varovalke, bi verjetno poklical stromarja in bi mu on pregledal kaj je narobe, da sploh zeli menjati varovalko. Na koncu do tega sploh ne bi prislo.
Se posebej po zadnjem postu OPa verjamem, da je problem na strani porabnikov ali razdelilcev.

mirator ::

Ne gre samo za to, da odklopi, ampak mora odklopiti pravočasno. Da pa se to lahko zgodi, mora pač steči dovolj velik tok. In da bo takšen tok ob okvari dejansko stekel, mora biti upornost okvarne zanke (ne samo PE vodnika)dovolj nizka oz. majhna. Upornost okvarne zanke pa je sestavljena iz impedance srednje napetostnega omrežja, reducirane na nizkonapetostno stran, impedance transformatorja, impedance faznega in nevtralnega (oz. PEN) vodnika v distribucijskem vodu ter na koncu še upornost faznega in PE vodnika tokokroga, v katerem je prišlo do okvare.
RCD sicer pomaga, samo v TN sistemu ni obvezen oz. tudi nepotreben, če je inštalcija narejena skladno z elektro inštalacijskim načrtom in preverjena z meritvami.
Pravzaprav inštalacijski odklopniki s C karakteristiko v gospodinjstvu nimajo kaj iskati.

joze67 ::

Kaj pa, če razdelilca vklapljaš postopoma - naprej srednjega, potem končnega? S tem bi omejil zagonski tok, če je ta povzročitelj izpadov.

Mato989 ::

Bolniki... osnovno pravilo je, da se razdelilec na razdelilec NE DAJE na domačem štromu ki je bolj tako tako,

To vem jaz pa nisem štromar po izobrazbi!
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: PromeuZ ()

Vuli ::

hudo, da ne boste tople vode odkrili. zaradi dveh Pcjev in printerja sigurno ne bo vrglo varovale ven.
|Gb x570 Pro|R9 5900x|64GB DDR4 RAM G.Skill V@ 3600 cl16|6800XT Merc319 Black|

fikus_ ::

Če je OK narejeno, potem ne, ampak kaže, da nekaj ni OK. Lahko da že v osnovi stara inštalacija, štrikanje poceni podaljškov, . . . Za kaj več je kristalna krogla ali pa poklicat enga štromarja, ki bo to pogledal.

floyd1 ::

Vuli je izjavil:

hudo, da ne boste tople vode odkrili. zaradi dveh Pcjev in printerja sigurno ne bo vrglo varovale ven.

Uuuuh, naleteli smo na poznavalca ;((.

Imel sem 1kW el. radiator in starega laserja. Ugani, kateri izmed njiju je ob vklopu vedno poskrbel, da je UPS za trenutek na baterijo preklopil?

Če je OK narejeno, potem ne, ampak kaže, da nekaj ni OK.

Točno to. OP še vedno ni povedal niti oznake varovalke, tako da... Res, kristalna krogla.

Furbo ::

Vuli je izjavil:

hudo, da ne boste tople vode odkrili. zaradi dveh Pcjev in printerja sigurno ne bo vrglo varovale ven.

A potem ti trdiš, da so tukaj na delu nadnaravne sile? :)
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

starfotr ::

Varovalko vrže ven prevelik tok, ki steče skoz njo. Vzrokov za prevelik tok je pa lahko več, od normalnega polnjenja kondijev do okvare kjerkoli na poti od vtičnice do porabnika.

Treba je najti vzrok in ga odpraviti.

GupeM ::

Kako pogosto se ti to dogaja? Vsakič destič (torej tedensko nekje), vsakič tridesetič (mesečno), vsakič dvestotič (na pol leta)? Če se dogaja recimo tedensko, poskusi preklapljati stikalo v krajših intervalih. Vsakih 10 sekund ugasni, čez 10 sekund spet nazaj prižgi. Naprimer 30 krat, 50 krat. Če medtem ne vrže varovalke ven, potem je precej verjetno, da je težava v zagonskem toku naprav (čeprav naprave ne prižgeš, tok steče v napajalnike, kjer se napolnijo kondenzatorji, celo do matične pride, pa tudi do mrežne kartice, USB-jev in podobno). Če imaš še kaj priklopljeno na te USB naprave, gre zadeva lahko tudi naprej v te naprave. Enako/podobno velja za monitorje, tiskalnike, ... marsikaj. Skupen tok vseh teh naprav, pa lahko za trenutek preseže vrednost z varovalke in ta izključi.

Ko varovalko prvič vrže ven, se kondenzatorji v napravah že nekoliko napolnijo, zato je naslednjič ne vrže, ker ne steče več tako velik tok. Če pa so naprave dlje časa brez elektirke, se pa kondenzatorji izpraznijo sami od sebe in zato je naslednjič tok toliko večji.

Sem imel enak problem doma. Dva računalnika, štirje monitorji in računalniški zvočniki. Vse načeloma ugasnjeno, ampak včasih mi je varovalko ven vrglo. Zato sem računalnik in dva monitorja priklopil v drugo vtičnico, ki je na drugi varovalki. Od takrat naprej tega problema še niti enkrat nisem imel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

lolipop2 ::

Evo, uspelo mi je priti do varovalke:

B16 230/400v

Grem pa jutri po nov razdelilec in bom videl, če bo bolje. Če ne, se vrnem sem :)

mamstrok ::

Škoda denarja za nov razdelilec. Kupi raje varovalko C16.

lolipop2 ::

mamstrok je izjavil:

Škoda denarja za nov razdelilec. Kupi raje varovalko C16.


je to boljša varianta, kot nov razdelilec?

facepalm ::

mirator je izjavil:

Ne gre samo za to, da odklopi, ampak mora odklopiti pravočasno. Da pa se to lahko zgodi, mora pač steči dovolj velik tok. In da bo takšen tok ob okvari dejansko stekel, mora biti upornost okvarne zanke (ne samo PE vodnika)dovolj nizka oz. majhna. Upornost okvarne zanke pa je sestavljena iz impedance srednje napetostnega omrežja, reducirane na nizkonapetostno stran, impedance transformatorja, impedance faznega in nevtralnega (oz. PEN) vodnika v distribucijskem vodu ter na koncu še upornost faznega in PE vodnika tokokroga, v katerem je prišlo do okvare.
RCD sicer pomaga, samo v TN sistemu ni obvezen oz. tudi nepotreben, če je inštalcija narejena skladno z elektro inštalacijskim načrtom in preverjena z meritvami.
Pravzaprav inštalacijski odklopniki s C karakteristiko v gospodinjstvu nimajo kaj iskati.

Imas prav. Vendar ce imas FID 30mA (tip A) si "varen" tudi s C varovalkami.
Iz firbca sem pokukal v nekaj omaric. Vecina polna C10/C16 + 30mA FID tip AC. Nimam pa pojma kak sistem imajo (TN, TT).

Kumbaja ::

mamstrok je izjavil:

Škoda denarja za nov razdelilec. Kupi raje varovalko C16.


Zakaj ne kar D32? garantirano ne bo nič ven vrglo?

mamstrok ::

Podaljšek na podaljšek na razdelilec in še en podaljšek. To že v osnovi ni v redu, max limita še sprejemljivega je pa c16. Lahko pa po tvojem nasvetu vgradi D32 ali večjo, saj obrazložitve tako ne znaš napisat.

Kumbaja ::

lolipop2 je izjavil:

mamstrok je izjavil:

Škoda denarja za nov razdelilec. Kupi raje varovalko C16.


je to boljša varianta, kot nov razdelilec?


predvsem manj varna za laika, ki pojma nima kakšno napeljavo ima v hiši. C so načeloma industrijske varovalke, oziroma se uporabljajo tam kjer so večji zagonski tokovi, ker laično povedano rabijo dlje da odklopijo. Praviloma se v gospodinjstvu ne uporabljajo. Če je problem, ki ga imaš res povezan za zagonskimi tokovi, potem bo to rešilo ta problem, seveda pa odvisno od stale inštalacije lahko negativno vplivajo na varnost v primeru okvare.

Menjat razdelilec ne škodi, ni pa nujno, da bo rešilo problem. Še bistveno boljše bi bilo zmanjšat število razdelilcev. Pri razdelilcih nikoli ne veš kakšna jajca so notri in hitro najdeš kak čungalunga stik in potem imaš problem. Bolj kot to verižiš slabše je. Malo poglej tudi karakteristike razdelilcev, uporabljat tri razdelilce zapored, po možnosti 10A na 16A varovalki je recept za sranje.

mamstrok je izjavil:

Podaljšek na podaljšek na razdelilec in še en podaljšek. To že v osnovi ni v redu, max limita še sprejemljivega je pa c16. Lahko pa po tvojem nasvetu vgradi D32 ali večjo, saj obrazložitve tako ne znaš napisat.


Ti je sarkazem detektor crknil? Težav v električni napeljavi se ne rešuje s predimenzioniranjem varovalnih elementov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kumbaja ()

mamstrok ::

Vsi monitorji, pa računalniški napajalniki štartajo praktično v kratek stik, dokler se gladilni kondenzatorji na napajalniku ne napolnijo. Imajo sicer termistorje ali nizko ohmske upore za omilitev tega pojava, samo te so bolj okrasne narave. Ko naenkrat vklopiš več takih porabnikov je rezultat na avtomatskih varovalkah neizbežen, te izklopijo razen, če imaš C karakteristiko. Navadne taljive varovalke niso podvržene temu problemu. Vsi podaljški morajo izvirat iz ene točke, ne pa en za drugim, tako si potem nekako na varni strani.

Sem v preteklosti izvajal elektro meritve, videl svašta, izmeril svašta, vendar dejansko stanje pa v povprečju ni tako slabo, kot nekateri želijo predstavit.

Kumbaja ::

Ql, me veseli da ti tako dobro dela kristalna krogla in si lahko preveril kako ima OP urejeno napeljavo. A potem misliš da D32 ne bi šlo?

facepalm ::

Kumbaja je izjavil:

Ql, me veseli da ti tako dobro dela kristalna krogla in si lahko preveril kako ima OP urejeno napeljavo. A potem misliš da D32 ne bi šlo?

Sigurno ne, zaradi dimenzije vodnikov:))

Kumbaja ::

ne vem, ne vem, če citiram:
Sem v preteklosti izvajal elektro meritve, videl svašta, izmeril svašta, vendar dejansko stanje pa v povprečju ni tako slabo, kot nekateri želijo predstavit.
:))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kumbaja ()

lolipop2 ::

ampak vse porabnike, ki so priklopljeni na ta razdelilec imam jaz na off, ko razdelilec prižgem. Tako da neka ogromna poraba ob vklopu gumba ne more biti. Šele potem jaz prižgem najprej kišto, potem ekran in nato zvočnike

GupeM ::

Tudi če so na off, imajo napajalniki kondenzatorje, ki se napolnijo, ko dobijo elektriko. Podobno kot vrtna cev. Če je cev prazna in na koncu nje zaprt ročnik, ti pa odpreš ventil tam, kjer je cev priklopljena, bo voda še zmeraj stekla praktično do ročnika, nato bo nehala. Ko boš ročnik odprl, bo tekla naprej. In če imaš 10 takšnih vrtnih cevi vezanih na en ventil, bo ogromno vode naenkrat steklo v te cevi, čeprav so ročniki na koncu zaprti. In če bi meril tlak v cevi pred ventilom, bi ta drastično padel ko ventil odpreš. V primeru ene cevi pa precej manj.

Seveda v primeru elektrike to traja le delček sekunde, kar je dovolj, da varovalka izključi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

floyd1 ::

Pri mnogih hišah so še stare talilne varovalke, ki po hitrosti izklopa gotovo niso primerljive z B tipom novejših odklopnikov, pa so hiše (in lastniki) še vseeno ok. Tako da če bo dal C namesto B, verjetno neke drame ne bo. Je pa vseeno fajn, da prej pogleda, če je v vtičnico pripeljan 2.5 in ne 1.5 kabel.

Saj še vedno velja, da varovalke načeloma rešujejo inštalacijo in ne življenj?

GupeM je izjavil:

Tudi če so na off, imajo napajalniki kondenzatorje, ki se napolnijo, ko dobijo elektriko. Podobno kot vrtna cev. Če je cev prazna in na koncu nje zaprt ročnik, ti pa odpreš ventil tam, kjer je cev priklopljena, bo voda še zmeraj stekla praktično do ročnika, nato bo nehala. Ko boš ročnik odprl, bo tekla naprej. In če imaš 10 takšnih vrtnih cevi vezanih na en ventil, bo ogromno vode naenkrat steklo v te cevi, čeprav so ročniki na koncu zaprti. In če bi meril tlak v cevi pred ventilom, bi ta drastično padel ko ventil odpreš. V primeru ene cevi pa precej manj.

Seveda v primeru elektrike to traja le delček sekunde, kar je dovolj, da varovalka izključi.

Točno. Pa to s cevjo je samo "od oka" primerjava, ker tam moraš še vseeno na koncu zrak ven spustit, da voda povsod priteče. Pri štromu tega ni, tam gre "na ful".

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: floyd1 ()

WhiteAngel ::

OP: Ali ti varovalko vunvrže, če imaš fazo/nulo vedno na istih kontaktih? Torej, da ne obračaš kabla za 180 stopinj pri priklopu.

lolipop2 ::

WhiteAngel je izjavil:

OP: Ali ti varovalko vunvrže, če imaš fazo/nulo vedno na istih kontaktih? Torej, da ne obračaš kabla za 180 stopinj pri priklopu.


Ja. Itak nimam lahkodostopnega vtiča.

Ampak zdaj že dolgo ni vrglo ven, 14 dni je mir. :-/

mirator ::

Poglej, jaz sem že nekaj postov nazaj pojasnil, zakaj menjava B karakteristike s C karakteristiko inštalacijskega odklopnika ni priporočljiva in ne poslušaj tistih, ki te k tej menjavi nagovarjajo. Eventualne posledice boš čutil oz. trpel ti, ne pa "dobrohotno svetovalci".
Ker že imaš vse na podaljških ti predlagam drugo rešitev. Tam kjer imaš fiksno vtičnico, jo zamenjaj z dvojno podometno. Gre v isto dozo in ni potrebno nič razbijati. Paziti moraš samo pri vezavi, da ne boš zamenjal nule in ozemljitve (in pa predhodno le odklopi varovalko). Potem nabaviš dva podaljška: na enega priključiš modem in zvonec, na drugega pa ostalo opremo, ki jo izklapljaš. Tako boš imel za silo dobro urejeno.
Podaljšek na podaljšek je bolj tako šalabajzersko.

floyd1 ::

In kakšne so lahko posledice C odklopnika na 2.5 kablu?

facepalm ::

floyd1 je izjavil:

In kakšne so lahko posledice C odklopnika na 2.5 kablu?

Brez RCD zascite lahko tudi smrt;)
Je mirator obrazlozil nekaj postov visje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

UganiKdo ::

Predvsem pa je skrajno neodgovorno tako na blef svetovat menjavanje varovalk preko foruma. Ja, velika verjetnost je da med B16 in C16 ne bo drastične razlike z vidika varnosti. Pa saj če smo pošteni je velika verjetnost, da ne bo nič narobe če rukne noter C20 ali C25 da bo ziher. Saj delalo bo. Folk faking metke tlači namesto varovalk v avto, pa ima še avdio-vizualno opozorilo, ko varovalka pregori.

To lahko pač vsak zase naredi doma in nosi tudi ogovornost če gre kaj narobe. Predvsem pa vsaj približno ve kakšno napeljavo ima, če pa ne pa nima kaj po varovalkah šarit. Ravno zadnjič sem videl eno takšno pametno rešitev, ki jo je nekdo svetoval na forumu. In je sosed pametno menjal talilne vrovalke z avtomatskimi, tako da je preprosto vse priklopil na C16, ker je bilo ceneje če jih je kupil 30 v paketu iz aliexpress kot posamezno.

Problem je v tem, da nihče od nas pojma nima kakšna je napeljava na kateri je trenutno priklopljena varovalka B16. Pa tudi nekomu, ki ne razume kaj dela je skrajno neumno svetovat počasnejšo/močnejši varovalko. Potem bo pa končal z C25 na 1.5 kablu in se čudil zakaj gori hiša.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

facepalm ::

Dejansko bi bilo neodgovorno s strani laika, da brezglavo uposteva nasvet, katerega niti ne razume (oz posledic).
OP s svojim znanjem ima le 2 moznosti. Test z novim razdelilcem ali klic elektricarja.
Za vse ostalo ni usposobljen in tudi ce bi sledil primernemu nasvetu (menjava vticnice za dvojno), ni nujno da bi delo opravil dovolj kvalitetno, da bi bilo varno.

Nihce tukaj ne pricakuje, da bo sam posegel v omarico.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

Highlag ::

Dodal bi samo nekaj okoli vklapljanja.
Večina napajalnikov računalniških naprav torej PC-jev, monitorjev in podobno so vedno priključeni na omrežje. Tudi če je PC ugasnjen, je napajalnik še vedno priključen na omrežje. Ko pritisnemo tipko za vklop to deluje le, ker je napajalnik v bistvu prižgan in tipka samo sproži zagon PC-ja. Podobno pri monitorjih in praktično vseh napravah, ki nimajo klasičnega sitkala za vklop. To pomeni, da ker imaš zadeve priključene na razdelilni kabel s stikalom, vse te naprave odklopiš z omrežja in se kondenzatorji spraznijo. Ko pritisneš na stikalo se vsem teh pričnejo polniti kondenzatorji, kar pomeni kratek stik za varovalko. Ko je teh naprav zadosti, varovalko odnese. Ni treba, da ti karkoli posebej ročno prižigaš.

Nov razdelilec bo težko pomagal.
Menjanje varovalke je s stališča varnosti problematično, ker ne vemo kompletne situacije. Sploh bi pa to moral storiti električar.
Never trust a computer you can't throw out a window

mirator ::

Če varovalka nenadoma odklaplja, potem se ne menja varovalke ampak se poišče vzrok.
Sicer pa ne vem, kakšne naprave imate na vtičnicah. Jaz imam na 16 A varovalki 2 PC, 2 prenosnika, printer s kopircem in scanerjem, 2 polnilca baterij, modem pa še kaj občasno, pa mi varovalka še niti enkrat ni odklopila. Res je sicer, da imam vse na stand-bayu, vendar ko kam odpotujem za dalj časa, izklopim vse hkrati in ko se vrnem, zopet vklopim vse hkrati.

GupeM ::

mirator je izjavil:

Če varovalka nenadoma odklaplja, potem se ne menja varovalke ampak se poišče vzrok.
Sicer pa ne vem, kakšne naprave imate na vtičnicah. Jaz imam na 16 A varovalki 2 PC, 2 prenosnika, printer s kopircem in scanerjem, 2 polnilca baterij, modem pa še kaj občasno, pa mi varovalka še niti enkrat ni odklopila. Res je sicer, da imam vse na stand-bayu, vendar ko kam odpotujem za dalj časa, izklopim vse hkrati in ko se vrnem, zopet vklopim vse hkrati.

In kolikokrat na leto to narediš? Meni se je to dogajalo recimo enkrat na mesec, pa sem vsak večer izklapljal. Tako da recimo vsakič tridesetič. Mogoče je bila še kakšna luč vezana na isto varovalko, pa še kaj drugega. Potem je verjetno precej odvisno tudi od kvalitete PSU-jev. Jaz sem imel nekega cheap LC power.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zagon kompresorja

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
422960 (2059) starfotr
»

Vezava vtičnic (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
6722403 (8913) tony1
»

Varna dolžina el. podaljška?

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
293546 (2812) Er333
»

Je 2250watt za eno vticnico?

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
234514 (3558) negotiator
»

5x1.5 za vticnico in luc (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
9918482 (16965) negotiator

Več podobnih tem